abonnement Unibet Coolblue
pi_120057972
Dat is waar dat werkt ook niet :P
Facts don't care about your feelings
pi_120092150
Laat ik een concreet voorbeeld geven om uit te leggen wat ik bedoel met "de kracht van het idee is genoeg". Onlangs hoorde ik dat een Schot in Amsterdam een studentenhotel heeft opgericht en dat draait als een malle, omdat het in een gat springt, het target nl. een onaangeboorde groep: i.e. studenten die nog geen kamer hebben, maar nog wel aan het zoeken zijn en een tussenoplossing nodig hebben. Volgens mij is dit zo'n goed idee, dat concrete kennis over de financien, de schoonmaak van een hotel, de administratie etc. allemaal bijzaak zijn. Overigens is dit ook geen rocket science toch?
  zaterdag 8 december 2012 @ 23:39:21 #153
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120092788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:25 schreef AmaninFull het volgende:
Laat ik een concreet voorbeeld geven om uit te leggen wat ik bedoel met "de kracht van het idee is genoeg". Onlangs hoorde ik dat een Schot in Amsterdam een studentenhotel heeft opgericht en dat draait als een malle, omdat het in een gat springt, het target nl. een onaangeboorde groep: i.e. studenten die nog geen kamer hebben, maar nog wel aan het zoeken zijn en een tussenoplossing nodig hebben. Volgens mij is dit zo'n goed idee, dat concrete kennis over de financien, de schoonmaak van een hotel, de administratie etc. allemaal bijzaak zijn. Overigens is dit ook geen rocket science toch?
Inderdaad heel romantisch, maar ik ben het niet met je eens. Imho strandt menig goed idee in een belabberde uitvoering. Niet alles hoeft perfect te zijn, maar op een idee alleen gaat de tent niet draaien.

En eigenlijk had ik het hier eergisteren met mijn collega over. Ondernemer zijn is helemaal zo leuk niet. Het is heel hard werken. Heel veel stront en steeds maar losse eindjes. Wás het maar zo leuk als genieten van een geweldig idee O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120097796
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Inderdaad heel romantisch, maar ik ben het niet met je eens. Imho strandt menig goed idee in een belabberde uitvoering. Niet alles hoeft perfect te zijn, maar op een idee alleen gaat de tent niet draaien.

En eigenlijk had ik het hier eergisteren met mijn collega over. Ondernemer zijn is helemaal zo leuk niet. Het is heel hard werken. Heel veel stront en steeds maar losse eindjes. Wás het maar zo leuk als genieten van een geweldig idee O+
Opzich is ondernemer echt niks mis mee. Maar het hangt in die zin meer af van hoe je zoiets zou aanpakken. Stel je kapt plotseling met je werk om een plan op te stellen en je er dan achter komt dat zoiets niet werkt is natuurlijk niet verstandig.

Doe het tijdens je normale dagelijkse bezigheid en begin pas op het moment dat het financiele plaatje volledig dicht zit :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 december 2012 @ 11:24:12 #155
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_120142927
Ik ben momenteel diverse zaken aan het bestellen omdat ik per 1 januari ga starten. Zaken als briefpapier en visitekaartjes, maar ook een leaseauto. Nou bieden de leveranciers een mogelijkheid om "mijn referentie" op de factuur te krijgen. Ik weet dat het verplicht is om bij uitgaande facturen opeenvolgende kenmerken etc. te gebruiken, maar mag ik bij facturen die ik ga ontvangen volledig vrij zijn in het bepalen van de referentietekst? Ben een dienstverlener, dus zal niet veel inkomende facturen hebben. Misschien dat het gewoon makkelijk is om op de factuur briefpapier gewoon "briefpapier" te zetten, en op die van de leaseauto het woord "leaseauto". Of is dat te simpel gedacht?
  maandag 10 december 2012 @ 11:41:46 #156
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120143405
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:24 schreef Coelho het volgende:
Ik ben momenteel diverse zaken aan het bestellen omdat ik per 1 januari ga starten. Zaken als briefpapier en visitekaartjes, maar ook een leaseauto. Nou bieden de leveranciers een mogelijkheid om "mijn referentie" op de factuur te krijgen. Ik weet dat het verplicht is om bij uitgaande facturen opeenvolgende kenmerken etc. te gebruiken, maar mag ik bij facturen die ik ga ontvangen volledig vrij zijn in het bepalen van de referentietekst? Ben een dienstverlener, dus zal niet veel inkomende facturen hebben. Misschien dat het gewoon makkelijk is om op de factuur briefpapier gewoon "briefpapier" te zetten, en op die van de leaseauto het woord "leaseauto". Of is dat te simpel gedacht?
Ik laat het meestal leeg. Voor grote bedrijven is het handig hier een afdeling, inkoopnummer of kostenpost-code neer te zetten, maar ik kan zelf nog wel herinneren en plaatsen wat ik heb gekocht :P

Kortom: je mag het helemaal zelf weten :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 10 december 2012 @ 11:43:51 #157
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120143467
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich is ondernemer echt niks mis mee. Maar het hangt in die zin meer af van hoe je zoiets zou aanpakken. Stel je kapt plotseling met je werk om een plan op te stellen en je er dan achter komt dat zoiets niet werkt is natuurlijk niet verstandig.

Doe het tijdens je normale dagelijkse bezigheid en begin pas op het moment dat het financiele plaatje volledig dicht zit :)
Ik denk dat we het over iets anders hebben, maar wat je zegt is op zich uiteraard wel waar ;)

Waar het mij om gaat: er leeft er erg romantisch idee over ondernemen. Je bent rijk, hebt het voor het zeggen, kan van alles zelf bepalen, etc. Wat daar verder allemaal tegenover staat, blijft vaak een beetje verborgen. Maar die dingen zijn imho wel de reden dat flink wat ondernemers stranden nog voor ze een cent verdiend hebben.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120145032
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:24 schreef Coelho het volgende:
Ik ben momenteel diverse zaken aan het bestellen omdat ik per 1 januari ga starten. Zaken als briefpapier en visitekaartjes, maar ook een leaseauto. Nou bieden de leveranciers een mogelijkheid om "mijn referentie" op de factuur te krijgen. Ik weet dat het verplicht is om bij uitgaande facturen opeenvolgende kenmerken etc. te gebruiken, maar mag ik bij facturen die ik ga ontvangen volledig vrij zijn in het bepalen van de referentietekst? Ben een dienstverlener, dus zal niet veel inkomende facturen hebben. Misschien dat het gewoon makkelijk is om op de factuur briefpapier gewoon "briefpapier" te zetten, en op die van de leaseauto het woord "leaseauto". Of is dat te simpel gedacht?
Factuurnummer en datum moeten oplopend zijn, maar referentie maakt verder niet uit. Er staat op de factuur altijd al een omschrijving van de artikelen of diensten.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over iets anders hebben, maar wat je zegt is op zich uiteraard wel waar ;)

Waar het mij om gaat: er leeft er erg romantisch idee over ondernemen. Je bent rijk, hebt het voor het zeggen, kan van alles zelf bepalen, etc. Wat daar verder allemaal tegenover staat, blijft vaak een beetje verborgen. Maar die dingen zijn imho wel de reden dat flink wat ondernemers stranden nog voor ze een cent verdiend hebben.
Is zeker waar, maar veel ondernemers doen ook altijd stoer over hun omzet. Dat klinkt soms misschien heel veel (in loondienst haal je niet snel ¤50 per uur binnen ;) ) maar onderaan de streep valt dat wel mee. Dat merk je voornamelijk in slechtere tijden...
Facts don't care about your feelings
pi_120157584
Iemand ervaring met het uitbesteden van adwords campagnes (via www.dtg.nl ?)

Voor 600¤ pm beheer van je campagne, opzet ervan, inzicht in conversiemanagement, en rond de 1200 adwords kliks per maand.

Ze verlagen ook je cpc.

Ik ben haast over. Waarom toch wel of toch niet?

Mijn enige argument is: het is een risico en onzeker of het me iets oplevert (naast de conversies meten wat nu niet gedaan wordt).
pi_120159594
Bij bijna alle vormen van reclame weet je nooit zeker of het iets oplevert. Maar Adwords is dusdanig complex, dat als je er zelf weinig verstand van en druk genoeg hebt, je dat best uit kan besteden.

De Telefoongids heb ik minder goede ervaringen mee. Ik had ook zo'n pakket van ¤600 ongeveer, maar dat was 2 jaar geleden toen ze nog niet DTG enzo heetten. Heeft me weinig opgeleverd en heb er qua bezoekers ook weinig van gemerkt. Het klinkt alsof ze heel veel doen, maar dat valt wel mee. Beetje Adwords, je bedrijf staat in de telefoongids en nog wat zooi. Ik zie dat ze het nu wel professioneler aanpakken met facebookpagina's enzo. Ik kreeg verder niets meer te horen over tussentijds gesprekken ofzo en opzeggen heeft me weken gekost.
Facts don't care about your feelings
pi_120171301
Ja ze zijn nu ook premium partner van google oid wat maar 3 andere bedrijven in NL zijn. En dat je maandelijks rapportages krijgt + een persoonlijke adwords specialist waar jegewoon contact mee kan opnemen.

Enerzijds wel interessant om voor 2000¤ 3 maanden uit te proberen, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten ivm lage marges die we hebben en dat icm hun prijs en kliks daarvoor gAt het niet veel opleveren.
pi_120172085
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja ze zijn nu ook premium partner van google oid wat maar 3 andere bedrijven in NL zijn. En dat je maandelijks rapportages krijgt + een persoonlijke adwords specialist waar jegewoon contact mee kan opnemen.

Enerzijds wel interessant om voor 2000¤ 3 maanden uit te proberen, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten ivm lage marges die we hebben en dat icm hun prijs en kliks daarvoor gAt het niet veel opleveren.
ik wil t wel doen voor 500 :)

heb nu persoonlijk ervaring met 4 verschillende bureaus.. maar de meerwaarde is echt minimaal als je al enig ervaring hebt online.. T is leuk voor echte online starters.. maar voor anderen bitter weinig
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_120172216
overigens zijn die rapportages vaak pdfjes die je gewoon uit je dashboard haalt.. kwestie van adwords en analytics instellen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_120175075
Ik krijg nl (beweren ze) ongeveer 1200 kliks. Het budget dat ze aan adwords besteden is 350¤. 250¤ eigen zak. Voor 350¤, 1200 kliks te genereren moet je aan een optimistische 0.28¤ per klik denken. Huidige cpc is 0.42¤ hun kunnen dit blijkbaar door een speciaal systeem verlagen.

Zeg nou, 8% conversie uit de adwords campagne komt, mijn webshop conversie ligt er onder maar adverteer specifiek.

Dan heb ik ongeveer van de 1200 klikkers, 96 kopers. Gemiddelde orderwaarde rond de 30¤ met een netto winst van ongeveer 4¤ na aftrek van alle kosten zoals licenties, inkoop, verpakking etc.

96 kopers zou me dan 96x 4= 292 euro opleveren. Kost mij 600¤, conclusie duidelijk toch?

Nou is hun argument: niet zo staren op kliks, wij verhogen je conversie van de campagne ook.

Nog optimistischer: 15% conversies uit adwords. 180 kopers. 180x4¤= 360¤ winst. Kosten adwords voor deze 360¤ winst: 600¤. Conclusie: ook bij een conversie van 15% levert het niks op. Meer dan 1200 kliks kunnen ze niet genereren, dan moeten ze 0.2¤ cpc gaan halen, wat onmogelijk is.
pi_120175314
Enige probleem is dat ik geen conversies kan meten, hier heb ik geen verstand van hoe je dat in analytics moet instellen mbt google adwords.

Dat wil ik graag, maar dat lijkt mij een eenmalig project dat geen xxx¤ p maand hoeft te kosten.

Adwords kan ik zelf redelijk instellen. Mijn campagnes waren vrij goed zeiden ze, kwaliteit ook vaak 10/10 bij meeste zoekeoorden.

Misschien alleen een bedrijf vinden ( of iemand ) die een conversie meting kan instellen?
pi_120182412
Mensen hier bekend met de Cookie wetgeving? Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en ik kan deze optie aan of uit zetten. Wat is jullie mening hier over? Ik zie nog niet bij alle websites die ik bezoek de keuze om het te accepteren.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120185690
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:43 schreef Guidetti het volgende:
Mensen hier bekend met de Cookie wetgeving? Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en ik kan deze optie aan of uit zetten. Wat is jullie mening hier over? Ik zie nog niet bij alle websites die ik bezoek de keuze om het te accepteren.
Ik doe het ook niet en maak me er ook niet druk over. Zie wel hoe het loopt begin volgend jaar wanneer er 'gecontroleerd' gaat worden oid.
pi_120185774
Die cookie-wetgeving is trouwens ook door minderwaardige mensen bedacht :'),..

Iedere consument kan in 2 clicken 100% van de cookies weigeren. Maar nee, de onkundige, onwetende mens moet beschermt worden :r.
pi_120186277
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:van de campagne ook.

Nog optimistischer: 15% conversies uit adwords. 180 kopers. 180x4¤= 360¤ winst. Kosten adwords voor deze 360¤ winst: 600¤. Conclusie: ook bij een conversie van 15% levert het niks op. Meer dan 1200 kliks kunnen ze niet genereren, dan moeten ze 0.2¤ cpc gaan halen, wat onmogelijk is.
180 * 4 = 720 :')
pi_120187385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:46 schreef Jamievs het volgende:

[..]

180 * 4 = 720 :')
:D
pi_120210493
Hmm.. Ik heb met dank aan rantheman nu als het goed is conversiemeting toegepast in adwords.

Een html code van Adwords heb ik geplakt in de bedank pagina van de site.

Enige vreemde is nu, dat er bij een campagne nu 1 conversie staat, terwijl dat helemaal geen conversie is van afgelopen maand/ vandaag. M.a.w. die conversie klopt helemaal niet, want die heeft niet vandaag plaatsgevonden.

Als ik specificeer in bijv. afgelopen maand (tm vandaag) komen er 0 conversies te staan. Kies ik voor onbeperkt, staat er 1.

Hoe is dat mogelijk?
Anders morgen eens contact opnemen met google adwords als niemand het hier weet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:56:46 #172
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_120298898
Ik ben dienstverlener en kan een opdracht krijgen van een Zwitsers bedrijf. Nu wist een kennis me te vertellen dat bij werkzaamheden voor een Zwitserse firma, de Zwitserse belastingdienst meteen belasting inhoud en je in Nederland vervolgens vrijstelling krijgt van loonbelasting omdat dat niet dubbel ingehouden mag worden. Dit zou gunstig zijn, want in Zwitserland betaal je maar iets van 23%.

Ik kan echter nergens een bron vinden die bevestigt dat het inderdaad zo gaat. En als het inderdaad zo is, hoe ga ik dan ooit mijn kosten aftrekken van mijn omzet, als er meteen al op omzet gekort wordt?

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij wat meer uitleg kunnen geven?
pi_120300220
Dit heeft toch niets met loonbelasting te maken, aangezien je een onderneming hebt. Als jij in Nederland woont en in Zwitserland een keer werkt, kan je met de regeling voorkomen van dubbele belasting op je IB dus invullen dat er in Zwitserland al betaald is.

Als ondernemer is het gewoon een intracommunautaire dienst.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:48:11 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_120310749
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit heeft toch niets met loonbelasting te maken, aangezien je een onderneming hebt. Als jij in Nederland woont en in Zwitserland een keer werkt, kan je met de regeling voorkomen van dubbele belasting op je IB dus invullen dat er in Zwitserland al betaald is.

Als ondernemer is het gewoon een intracommunautaire dienst.
Als ik het zo lees is het inderdaad niet van toepassing. Wel bijzonder dat de persoon die me dit vertelde zei dat hij dit als freelancer meegemaakt had. Als ik het zo lees had zijn factuur echter volledig uitbetaald moeten worden want intracommunautaire dienst...
pi_120312415
Tja, misschien dat hij zichzelf freelancer noemt, maar gewoon op de loonlijst bij het Zwitserse bedrijf heeft gestaan.

Oh trouwens, ik realiseer me nu dat Zwitserland niet bij de EU hoort :P Bovendien lever je een dienst, dus de regels kunnen wat afwijken. Meer over lees je hier en je kan gebruik maken van de rekenhulp om te zien wat je precies moet doen. Over het algemeen geldt bij factureren aan niet-EU-landen de wetgeving in het betreffende land.
Facts don't care about your feelings
pi_120338123
Brief van het HBD ontvangen en uiteraard ga ik daar bezwaar tegen maken.

Nu vermelden ze dat ik een bedrijf met ambacht op internet ben. (deze optie komt het dichts in de buurt aangezien ik een webwinkel heb)

Als we naar het begrip ambacht gaan kijken, zien we dat ambacht een handwerk is dat wordt aangeleerd om een beroep mee uit te oefenen. Er zijn diverse soorten ambachten:
Voedingsambacht
Productieambacht
Uiterlijke verzorgingsambacht
Gebouwverzorgend ambacht
Medische hulpmiddelentechniek
Reparatieambacht consumptiegoederen
Bouwambacht

Ik beoefen geen ambacht. Ik verkoop slechts hobbymatig consumentengoederen, dit doe ik namelijk naast een full time HBO studie en ander werk waar ik in loondienst ben.

Ook bij werkzame personen wordt vermeld dat je minimaal 15 uur aanwezig bent per week.
Ik besteed geen 15 uur per week aan mijn onderneming. Er wordt echter niet vermeld dat bij 0 werkzame personen je geen HBD heffing hoeft te betalen.

Iemand anders ervaring gehad met bezwaar tekenen bij het HBD?

kwam dit al tegen:
quote:
Sociale verminderingsregeling 2012

Als uw verzamelinkomen in 2010 of 2011 lager was dan 18.600,- kunt u een verzoek om vermindering van de heffing indienen. Dit verzoek moet ingediend zijn binnen zes weken na ontvangst van de eerste nota van het heffingsjaar 2012
Nou, met mijn bijbaantje als student kom ik niet eens in de buurt van 18600 :-)

[ Bericht 17% gewijzigd door Snoepje5 op 15-12-2012 14:41:23 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:21:39 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_120340715
Als webwinkelier moet je altijd afdragen aan het HBD, omdat je onder detailhandel valt. Maar succes met het aanvechten, ik lees graag je ervaringen ;)
KuikenGuppy
pi_120340825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:21 schreef Burdie het volgende:
Als webwinkelier moet je altijd afdragen aan het HBD, omdat je onder detailhandel valt. Maar succes met het aanvechten, ik lees graag je ervaringen ;)
En anders kom ik waarschijnlijk nog altijd in aanmerking voor een vermindering als ik de site mag geloven.
Mijn verzamelinkomen lag in 2011 ruim onder de 18600. Met een full time studie kan ik niet meer dan 300 euro per maand verdienen met een bijbaantje waardoor ik niet eens in de buurt kom van 18600 euro.

Ik zal laten weten hoe het afloopt :P

Ik hoop in ieder geval dat het in 2014 wordt afgeschaft (voor webwinkels). Als stenen winkel heb je er misschien nog een klein beetje profijt van.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:26:57 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_120340852
In 2014 wordt het afgeschaft, ja :)
Las ik in Twinkle!
KuikenGuppy
pi_120341958
Da's mooi als dat al zeker is. KvK bijdrage is geloof ik ook al afgeschaft.
pi_120342045
Yep en de MKB-winstvrijstelling gaat omhoog in 2013 naar 14%.

Hoera! Hoera! Hoera!
Facts don't care about your feelings
pi_120343573
Compenseert weer een klein beetje met de 5 cent die postzegels duurder worden.
pi_120364221
Even een vraagje. Ik krijg brieven van 1 of andere branche organisatie (welke maakt even niet uit) met de mededeling dat ik mijn cijfers moet opsturen zodat hun een CAO bijdrage kunnen berekenen die ik dan verplicht moet betalen.

De toonzetting van de brief deed mij eerst vermoeden dat het weer zo'n spookfacturenbedrijf was, maar alles klopt en een CAO bijdrage voor werkgevers is verplicht.

Afijn, ik werk alleen en heb geen personeel in dienst. Op de site en in het besluit noemt men steeds expliciet werkgever. Ik vind dat ik geen werkgever ben, dus ben niet bereid om zomaar een bijdrage te gaan betalen voor iets waar ik ook totaal geen baat bij heb, omdat het puur over CAO geneuzel gaat.

Klopt mijn denkwijze hierin?
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 16 december 2012 @ 09:00:16 #184
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120365458
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 03:22 schreef Spezza19 het volgende:
Even een vraagje. Ik krijg brieven van 1 of andere branche organisatie (welke maakt even niet uit) met de mededeling dat ik mijn cijfers moet opsturen zodat hun een CAO bijdrage kunnen berekenen die ik dan verplicht moet betalen.

De toonzetting van de brief deed mij eerst vermoeden dat het weer zo'n spookfacturenbedrijf was, maar alles klopt en een CAO bijdrage voor werkgevers is verplicht.

Afijn, ik werk alleen en heb geen personeel in dienst. Op de site en in het besluit noemt men steeds expliciet werkgever. Ik vind dat ik geen werkgever ben, dus ben niet bereid om zomaar een bijdrage te gaan betalen voor iets waar ik ook totaal geen baat bij heb, omdat het puur over CAO geneuzel gaat.

Klopt mijn denkwijze hierin?
Je denkwijze is prima, maar niet relevant. Als je wettelijk verplicht bent tot een CAO-bijdrage, dan ben je wettelijk verplicht; wat jij er ook over denkt. Dus ik zou zeggen: bel ze op en leg het voor.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120365935
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 09:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je denkwijze is prima, maar niet relevant. Als je wettelijk verplicht bent tot een CAO-bijdrage, dan ben je wettelijk verplicht; wat jij er ook over denkt. Dus ik zou zeggen: bel ze op en leg het voor.
Het gaat mij vooral om het feit dat zij het over CAO bijdrages hebben gebaseerd op loon voor werknemers. Maar dat is in mijn situatie niet van toepassing. Wat ik heb geen personeel dat onder die CAO valt.
Daarnaast zijn hun "diensten" die zij op de site hebben staan, allemaal dingen die voor mij niet interessant zijn, want wederom, ik heb geen personeel.

Uiteraard zal ik ze morgen bellen, maar wc eens adviseert wc eend, dus denk vraag het eens hier. :)

Dus concreet; in het besluit spreekt men letterlijk van "werkgevers", en ik zie mijzelf dus niet als werkgever omdat er geen personeel in dienst is.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 16 december 2012 @ 10:15:39 #186
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120366008
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 10:09 schreef Spezza19 het volgende:
Dus concreet; in het besluit spreekt men letterlijk van "werkgevers", en ik zie mijzelf dus niet als werkgever omdat er geen personeel in dienst is.
Ongetwijfeld ben je niet de enige, dus óf ze hebben iets bedacht om dat recht te lullen, óf ze hebben iets bedacht waardoor de bijdrage niet voor jou geldt.

Staat er in de KvK toevallig dat er meerdere mensen werkzaam zijn in jouw bedrijf?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120366076
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ben je niet de enige, dus óf ze hebben iets bedacht om dat recht te lullen, óf ze hebben iets bedacht waardoor de bijdrage niet voor jou geldt.

Staat er in de KvK toevallig dat er meerdere mensen werkzaam zijn in jouw bedrijf?
Nope. Gewoon standaard eenmanszaak. ze stuurde nu dus een herinneringsbrief dat ze graag informatie wilde hebben over het aantal werknemers. Gezien de manier waarop men communiceert en zich presenteert had ik de eerste keer dus het idee dat het zo'n spookfacturenbedrijf was :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120524152
Iemand een idee hoe het kan dat een bod voor een zoekwoord 1.5¤ is volgens google voor de 1e pagina terwijl er (wanneer ik zoek) 0 advertenties te vinden zijn op dat zoekwoord ?

Dan moet het bod toch ver onder de 1.5¤ liggen?
pi_121314022
Wat vinden jullie, heeft een burn out invloed op de kwaliteit van het werk?
Ik heb laatst ergens een offerte voor laten maken. En nu kwam ik toevallig ergens op het internet tegen dat de beste persoon een burn out heeft maar nog enkele uren per week werkt.

Het gaat om design/ ontwerp werk.

Meningen? Misschien overdrijf ik wel heel erg, maar het trok toch mijn aandacht.
pi_121579872
Even hier posten, misschien dat hier iemand er meer van weet?

WGR / PayPal geblokkeerd, wat nu?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:35:08 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122247591
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
pi_122247806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis moet je de hele 50 cent opvoeren als inkomsten, daarover betaal je belasting.
De kilometers kan je dan bij je aangifte weer apart opvoeren als onkosten á 19 cent/km, waardoor je daarover geen belasting betaalt.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:47:07 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122247900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:43 schreef Teeno het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis moet je de hele 50 cent opvoeren als inkomsten, daarover betaal je belasting.
De kilometers kan je dan bij je aangifte weer apart opvoeren als onkosten á 19 cent/km, waardoor je daarover geen belasting betaalt.
Ik meende deze constructie gelezen te hebben bij mensen die een prive auto zakelijk rijden, maar in mijn geval rijd ik dus lease. Maakt dat nog verschil?
pi_122248030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik meende deze constructie gelezen te hebben bij mensen die een prive auto zakelijk rijden, maar in mijn geval rijd ik dus lease. Maakt dat nog verschil?
O, wacht even.. je betaalt toch bijtelling? Dan mag je gewoon alle onkosten opvoeren en onbeperkt privé rijden.
Die 19 cent geldt alleen voor privé bezitters die ook zakelijk rijden, die moeten de onkosten van hun netto inkomen betalen.
Omdat jouw onkosten dus al fiscaal worden afgetrokken zou je de volle 50 cent als inkomsten op moeten voeren.

*aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, ik kan er ook finaal naast zitten maar dit lijkt me het meest logische
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:21:44 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122248754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Ik zou zeggen: het hele bedrag is omzet en daarover betaal je dus belasting.
De 19 cent belastingvrij lijkt me niet van toepassing omdat je de auto al (op kosten van de zaak) least.
KuikenGuppy
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:38:27 #196
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122262058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Kosten staan op de zaak dus de vergoeding is belaste opbrengst voor de zaak.
Omdat het geen prive auto is, heb je niets met de 19 ct/km te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:24 #197
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122290340
Misschien een domme vraag, maar krijg ik voor het doen van mijn jaaropgaaf ook een brief zoals met de omzetaangifte?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122294157
Ja, als ondernemer altijd.
Facts don't care about your feelings
pi_122294736
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een domme vraag, maar krijg ik voor het doen van mijn jaaropgaaf ook een brief zoals met de omzetaangifte?
Het duurt alleen vaak een aantal weken voordat ze het aangifteprogramma beschikbaar hebben voor de ondernemer.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_122409944
Oh ik ontving gisteren trouwens de brief voor aangifte ib 2012 :)
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')