abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118168299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mja, het punt waarop je zegt genoeg is genoeg is natuurlijk ook een lastige. En op zich vind ik het te prijzen dat ze al die andere keren dat ze eruit hadden kunnen stappen, dat niet gedaan hebben. Maar ik geloof er weinig van dat het zelfreinigend vermogen van de UCI veel met die beslissing te maken heeft gehad.

Het is puur een imago-afweging geweest, wat je ook terugziet in het besluit om wel door te gaan met amateurs en Marianne Vos, die hebben nog altijd een prima imago. Vos rijdt trouwens ook het hele jaar door in UCI-wedstrijden.
Toch wel. Niet omdat ze een moreel oordeel over de UCI uitspreken, de bankdirectie heeft er gewoon geen vertrouwen in dat het dopinggebruik een zaak van het verleden is. Ze geloven niet dat de UCI nu de wil en de mogelijkheden heeft om dopinggebruik wel aan te pakken. De USADA-zaak speelde zich voor een groot deel in het verleden af, maar als je als sponsor niet gelooft dat de huidige leiding van de wielersport in staat is te voorkomen dat er in de toekomst weer grote schandalen komen, dat het hier voorlopig bij blijft, dan speelt het gebrek aan zelfreinigend vermogen van de UCI wel een grote rol. De publicitaire waarde van de wielersport in de toekomst neemt af als je bang bent dat het dopingprobleem even onbeheersbaar blijft.
pi_118168419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien is het wel een feit dat het wielrennen niet zelfreinigend is?
Want ook na dit onderzoek zal een Vino gewoon ploegleider zijn bij Astana.

We zijn al 10 jaar bezig de sport te verschonen maar de mensen die 10 jaar geleden gebruikte wandelen nog steeds vrolijk rond. Als je een echt schone wielrenploeg wilt starten ga je toch voor mensen, artsen en ploegleiders die nog nooit verdacht zijn? Maar nee, liever kiest men voor een bekende naam uit het peloton ipv echt opnieuw te willen starten.

Dit is absoluut waar. Dat een Vaughters ploegleider is van een ploeg (Garmin) die zogenaamd een zeer strak no-doping regime volgt is al uitermate vreemd. Dat dan ook nog Zabriskie, Vandevelde en Millar voor die ploeg rijden en hebben gereden geeft mij ook niet echt een beter gevoel.

Het enige wat je kan doen is op dopinggebruik een permanente schorsing uit de wielerwereld zetten. In deze tijden zit een nieuwe kans er gewoon niet in. Keihard aanpakken en doorpakken, want het zogenaamd beheren dat de wielerwereld steeds schoner wordt is niet meer dan een utopie.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:16:45 #253
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_118168423
Wat is het Nederlandse wielrennen nou helemaal eigenlijk?

Dalijk een Gesink bij een fatsoenlijke ploeg. Mollema idem. Dan komen de successen voor hen en het Nederlandse wielrennen vanzelf.Laat de spanjaarden maar juichen voor een LL Sanchez en de russen voor Menchov. Klaar.
pi_118168440
Giant zou overwegen sponsoring over te nemen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118168523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieus, waarom zouden de vrouwen wel clean zijn?
Omdat het vrouwen zijn?
Er gaat natuurlijk een hoop minder geld in om. Een dopingprogramma van het kaliber US Postal zouden ze niet eens kunnen betalen.

Maar ik durf nergens meer mijn hand voor in het vuur te steken.
pi_118168882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:16 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dit is absoluut waar. Dat een Vaughters ploegleider is van een ploeg (Garmin) die zogenaamd een zeer strak no-doping regime volgt is al uitermate vreemd. Dat dan ook nog Zabriskie, Vandevelde en Millar voor die ploeg rijden en hebben gereden geeft mij ook niet echt een beter gevoel.

Grappig, het geeft mij precies het tegenovergestelde gevoel. Vaughters probeert de omerta te doorbreken, hij wil dat renners openheid geven over wat ze in het verleden fout hebben gedaan, en in welke context dat werd gedaan. Dat lijkt me een veel constructievere houding naar de toekomst dan Sky's 'praat over het verleden en we gaan je ontslaan'-document.

Vaughters probeert niet een zeer strakke zero tolerance regime in te voeren, met harde woorden en harde straffen. Hij wil juist een ploeg creëren waar de randvoorwaarden die dopinggebruik stimuleren zoveel mogelijk weg zijn (druk om snel te presteren, geen openheid maar een omerta). Je kan wel harde straffen gaan geven aan mensen die hun fouten uit het verleden toegeven, of ze direct ontslaan (Lefevere), maar het enige dat je daarmee bereikt is dat iedereen zijn mond houdt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:35:37 #257
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118169107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:29 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Grappig, het geeft mij precies het tegenovergestelde gevoel. Vaughters probeert de omerta te doorbreken, hij wil dat renners openheid geven over wat ze in het verleden fout hebben gedaan, en in welke context dat werd gedaan. Dat lijkt me een veel constructievere houding naar de toekomst dan Sky's 'praat over het verleden en we gaan je ontslaan'-document.

Vaughters probeert niet een zeer strakke zero tolerance regime in te voeren, met harde woorden en harde straffen. Hij wil juist een ploeg creëren waar de randvoorwaarden die dopinggebruik stimuleren zoveel mogelijk weg zijn (druk om snel te presteren, geen openheid maar een omerta). Je kan wel harde straffen gaan geven aan mensen die hun fouten uit het verleden toegeven, of ze direct ontslaan (Lefevere), maar het enige dat je daarmee bereikt is dat iedereen zijn mond houdt.
:Y
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:41:22 #258
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118169366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:17 schreef marcodej het volgende:
Verder meldt de Telegraaf dat een multinational in gesprek is om een nieuwe Nederlandse wielerploeg op te zetten.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:50:46 #259
284411 crew  heywoodu
pi_118169755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:52 schreef TLC het volgende:

[..]

lol moet David Millar zeggen, die Sky ploeg met Wiggins en Froome vertrouw ik ook voor geen meter trouwens
Een van de weinige renners die ik tegenwoordig vertrouw is Millar eigenlijk...

Evenals De Tank natuurlijk _O_
Als De Tank doping gebruikt heeft is mijn leven zinloos.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:35:28 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118171233
;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:02:43 #261
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118172194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:17 schreef marcodej het volgende:
Cool, mag van mij.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:03:37 #262
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118172221
quote:

[..]

Dit lijkt me een redelijke benadering, inderdaad. Uiteraard is het nog wel bezien of dat ook voldoende blijkt te zijn.
pi_118172456
MacDonalds is geïnteresseerd om het over te nemen
sd
pi_118172677
quote:

[..]

Inderdaad. Weet niet of dit al ergens gepost is, maar dit is een goed interview met Vaugters waarin hij o.a. z'n visie op de toekomst van het wielrennen geeft: http://www.bicycling.com/(...)ping-reform?page=0,0
pi_118174668
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef Pino112 het volgende:
Cool, mag van mij.
Heb je dat al doorgegeven aan Giant? Is denk ik een belangrijk signaal om de sponsoring daadwerkelijk over te nemen. :P ;)
pi_118174750
De leveranciers van de spullen zijn de enigen die het wielrennen nog willen steunen, nog even en er staan alleen nog fietsenmerken en apotheken op de shirts.
pi_118174770
quote:
Je kan wel harde straffen gaan geven aan mensen die hun fouten uit het verleden toegeven, of ze direct ontslaan (Lefevere), maar het enige dat je daarmee bereikt is dat iedereen zijn mond houdt.
Goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken. Dat lijkt een beetje op het systeem dat ze in de luchtvaart hanteren bij een vliegtuigcrash. Namelijk zoeken naar de oorzaak en niet gelijk gaan zwartepieten.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:03:45 #268
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118174793
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Heb je dat al doorgegeven aan Giant? Is denk ik een belangrijk signaal om de sponsoring daadwerkelijk over te nemen. :P ;)
Ik zal even een mailtje sturen ;).
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:19:56 #269
39333 Zelva
pi_118175400
quote:
Bang voor slechte publiciteit is Giant niet. "We zaten al in de sport ten tijde van Operacion Puerto, toen we Jan Ullrich sponsorden en erger dan dat kan het niet worden", stelt Davies
^O^
pi_118175469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

^O^
Voor een bank ligt het denk ik ook iets gevoeliger dan bij een fietsenbouwer. Een bank moet een imago van betrouwbaarheid hebben terwijl dat bij een fietsenbouwer denk ik minder van belang is. Die moet gewoon goede fietsen bouwen voor een aantrekkelijke prijs.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:27:02 #271
39333 Zelva
pi_118175680
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:21 schreef Kowloon het volgende:
Een bank moet een imago van betrouwbaarheid hebben
En dat imago is bij mij tot een compleet nulpunt gedaald. Eerst een complete reorganisatie eisen en dan op basis van een rapport dat niet eens over Rabo gaat opeens zelf vertrekken. Eigenlijk om niets, in ieder geval zeer weinig waar de huidige ploeg mee te maken heeft, of iets aan kan doen. Hoeveel onbetrouwbaarder kan het worden?

Ik vind het vertrek belachelijk en nergens op slaan, tenzij Rabobank meer weet dan wij. Maar ook dán zijn ze onbetrouwbaar door er niet mee naar buiten te komen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:44:08 #272
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118176446
Op een bepaald moment wordt iedereen het wel eens beu, de druppel te veel kan ook een klein druppeltje zijn.

Misschien konden ze USADA door de vingers zien, wilden ze 't Barredo-gedoe ook nog even negeren (wegens nog niet zeker schuldig en bij een andere ploeg begonnen), maar dan komt die Menchov/Ferrari link ook weer terug vanonder een steen gekropen en begint men al een aanloop te nemen naar de rechtzaak met Rasmussen, waardoor al dat gedoe ook weer terug wordt herkauwd.

Vier lossstaande dopingverhalen waarbij steeds weer de naam Rabo naar boven komt. Zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar ik kan begrijpen dat ze op een bepaald moment "En nu is 't gedaan" denken.

Tuurlijk zijn er wel meer ploegen waarbij dit zou kunnen gebeuren (zowat alle teams eigenlijk), maar ik zou daar dan ook begrijpen dat sponsoren afhaken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118177213
Boom mag van mij zo gaan rijden bij Quik Step dat zou een prachtploeg worden in de voorjaarsklassiekers
pi_118177268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zij waren samen met Lampre de oudste sponsoren op het hoogste niveau dacht ik.
en Lotto
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:34:26 #275
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_118178562
De Tank in DWDD
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')