abonnement Unibet Coolblue
pi_118141854
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:24 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is ook Pitchfork. Pitchfork wil alternatief zijn, daarom is het ook hipstersite #1. Daarom boeit het ook niet welk album op #1 staat in een lijstje.
Dat klopt. Daarom des te jammer dat ik door emokid geïmpliceerd voor hipster wordt uitgemaakt door Pitchfork. :')
pi_118142002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarom des te jammer dat ik door emokid geïmpliceerd voor hipster wordt uitgemaakt door Pitchfork. :')
Nouja, vinyl luisteren is toch wel weer wat 'hipstergedrag', alhoewel 'hipstergedrag' populair begint te worden. Wel vreemd, dat hipsters wat meer mainstream worden. Daar gaat het 'alternatieve'. :')

Maar jij hebt ook een platencollectie? :9
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118142136
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:29 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nouja, vinyl luisteren is toch wel weer wat 'hipstergedrag', alhoewel 'hipstergedrag' populair begint te worden. Wel vreemd, dat hipsters wat meer mainstream worden. Daar gaat het 'alternatieve'. :')

Maar jij hebt ook een platencollectie? :9
Nouja, bescheiden collectie maar hoor :@ Ik vind vinyl veel te duur, en bovendien luister ik weinig naar platen, dus ik koop alleen de dingen die ik heel graag wil hebben. Ik heb nu tien albums en een twintigtal 12'-singles. Maar vinyl is zo fijn O+ Plus de grote hoezen, ik geil op artwork :~ :D

Oh, en ik heb hier nog ongeveer 30 albums van mijn vader van vroeger, maar die zijn dus niet echt van mij.
pi_118142458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, bescheiden collectie maar hoor :@ Ik vind vinyl veel te duur, en bovendien luister ik weinig naar platen, dus ik koop alleen de dingen die ik heel graag wil hebben. Ik heb nu tien albums en een twintigtal 12'-singles. Maar vinyl is zo fijn O+ Plus de grote hoezen, ik geil op artwork :~ :D

Oh, en ik heb hier nog ongeveer 30 albums van mijn vader van vroeger, maar die zijn dus niet echt van mij.
10 albums. Lijst.

Ik heb al een flink pak. Maar niet met enkel dingen die ik wil. Ook gewoon, oh een album van Supertramp, chill, pak ik. Dat debuutalbum (nooit geluisterd) kocht ik toen op vinyl voor 3 euro ofzo. Zo goed was het niet, maar achja, zet toch maar in de kast. Want Supertramp.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118142730
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

10 albums. Lijst.

Ik heb al een flink pak. Maar niet met enkel dingen die ik wil. Ook gewoon, oh een album van Supertramp, chill, pak ik. Dat debuutalbum (nooit geluisterd) kocht ik toen op vinyl voor 3 euro ofzo. Zo goed was het niet, maar achja, zet toch maar in de kast. Want Supertramp.
Radiohead - OK Computer
Radiohead - The Bends
Arcade Fire - Funeral
Arctic Monkeys - Suck it And See
The xx - Coexist
Radiohead - The King of Limbs
Arcade Fire - The Suburbs
James Blake - James Blake
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Op die eerste drie na allemaal uit de afgelopen 2 jaar, dus. Verder tweedehands nog wat dingen van Supertramp, Bowie, John Watts maar die tel ik niet mee.
pi_118142781
Ik moet eigenlijk weer eens een goede platenspeler kopen.....

Ik mis vinyl draaien :'(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_118142825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Radiohead - OK Computer
Radiohead - The Bends
Arcade Fire - Funeral
Arctic Monkeys - Suck it And See
The xx - Coexist
Radiohead - The King of Limbs
Arcade Fire - The Suburbs
James Blake - James Blake
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Op die eerste drie na allemaal uit de afgelopen 2 jaar, dus. Verder tweedehands nog wat dingen van Supertramp, Bowie, John Watts maar die tel ik niet mee.
Ik heb echt maar een paar albums nieuw _O-

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
Nick Drake - Pink Moon
R.E.M. - Automatic For The People
Neil Young - After The Gold Rush

Verder gewoon shit tweedehands. Soms perfecte kwaliteit. Soms wat minder.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118142868
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb echt maar een paar albums nieuw _O-

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
Nick Drake - Pink Moon
R.E.M. - Automatic For The People

Verder gewoon shit tweedehands. Soms perfecte kwaliteit. Soms wat minder.
Ik zag die laatst als picture disc _O_ Dat is zó vet. Sowieso ben ik groot fan van Warhol :D Maar toen laten liggen omdat 'ie 30 euro was, beetje spijt van nu ;(
pi_118142957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zag die laatst als picture disc _O_ Dat is zó vet. Sowieso ben ik groot fan van Warhol :D Maar toen laten liggen omdat 'ie 30 euro was, beetje spijt van nu ;(
Njah, ik heb hem nieuw (mono versie) voor 14 euro. Maargoed, zonder de peelsticker dus. Slechts een gele banaan. Maargoed, zo iets wordt niet meer gemaakt want dan daalt de waarde van het origineel dat nu rond de 300 ligt _O-

Ik dig trouwens gewoon na 10 minuten al Joy Division. Dit album. _O_ Unknown _O_ Pleasures _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118142988
Ik ben ook eens begonnen met vinyl :) Mijn laatste aankoop O+ :
pi_118142995
Alleen op de picture disc van Velvet Underground hoor je een banaan :P
pi_118143013
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Njah, ik heb hem nieuw (mono versie) voor 14 euro. Maargoed, zonder de peelsticker dus. Slechts een gele banaan. Maargoed, zo iets wordt niet meer gemaakt want dan daalt de waarde van het origineel dat nu rond de 300 ligt _O-

Ik dig trouwens gewoon na 10 minuten al Joy Division. Dit album. _O_ Unknown _O_ Pleasures _O_
Dat album is zó briljant O+ Eén van de hoogtepunten van de seventies, als je het mij vraagt :D Heb je die docu van Corbijn wel eens gezien?

edit: *zet UP aan
pi_118143024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik ben ook eens begonnen met vinyl :) Mijn laatste aankoop O+ :
[ afbeelding ]
Vet :D Dat is ook een goed album. :)
pi_118143150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat album is zó briljant O+ Eén van de hoogtepunten van de seventies, als je het mij vraagt :D Heb je die docu van Corbijn wel eens gezien?

edit: *zet UP aan
Anton Corbijn? Dat is toch die Nederlandse fotograaf die meehielp bij het ontwerpen van hoezen? O.a. U2 (Joshua Tree) heeft hij toch gedaan?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118143390
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Anton Corbijn? Dat is toch die Nederlandse fotograaf die meehielp bij het ontwerpen van hoezen? O.a. U2 (Joshua Tree) heeft hij toch gedaan?
Yes! Plus hoezen voor talloze andere bands als Depeche Mode, Nick Cave, Metallica, Therapy?,The Rolling Stones, REM, Blof, Moke en de Bee Gees. En ook video's, bijvoorbeeld die voor Heart-Shaped Box van Nirvana, Wrong van Depeche Mode en zo veel meer :D Die gast is echt de beste muziekfotograaf/regisseur die Nederland ooit heeft gehad.

Maar in elk geval: hij heeft dus een docu gemaakt, Control, over de laatste maanden van het leven van Ian Curtis, de frontman van Joy Division. Met een hele mooie inkijk in Joy Division en hun opkomst :)

Voor de trivia-mensen als ik: wist je dat het logo in de spoiler ook van Corbijn is? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118143506
Depeche Mode. Wat the fuck is dat nu weer? :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118143568
Download link in DM van die docu?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118143599
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Depeche Mode. Wat the fuck is dat nu weer? :')
Je kent Depeche Mode niet? De meestverkopende elektronische act aller tijden? Je weet wel, 48 top-40 singles in Engeland? 100 miljoen platen verkocht wereldwijd?
pi_118143688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kent Depeche Mode niet? De meestverkopende elektronische act aller tijden? Je weet wel, 48 top-40 singles in Engeland? 100 miljoen platen verkocht wereldwijd?
Nee. Maar als ik zo Allmusic bekijk is het niet mijn genre.
Ik luister geen radio enzo Tchock.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:30 #21
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118143693
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Depeche Mode. Wat the fuck is dat nu weer? :')
Als je sarcastisch wilt zijn moet je mensen van tevoren echt eerst even weten te overtuigen van je kennis.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:55 #22
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118143717
Oke je kent het echt niet.
pi_118143725
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:59 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee. Maar als ik zo Allmusic bekijk is het niet mijn genre.
Ik luister geen radio enzo Tchock.
Depeche Mode komt al jaren niet meer op de mainstream radio. Slecht excuus wel. Ze bestaan ook al meer dan 20 jaar, ik heb het nu niet over iets wat de afgelopen maanden hip was in Lady Gaga-land.
pi_118143972
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:59 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Als je sarcastisch wilt zijn moet je mensen van tevoren echt eerst even weten te overtuigen van je kennis.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Depeche Mode komt al jaren niet meer op de mainstream radio. Slecht excuus wel. Ze bestaan ook al meer dan 20 jaar, ik heb het nu niet over iets wat de afgelopen maanden hip was in Lady Gaga-land.
Nouja, wel eens van gehoord, maar nooit gehoord. De naam wel eens voorbij zien komen.
Is het een aanrader? :o
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:53 #25
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118144003
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

[..]

Nouja, wel eens van gehoord, maar nooit gehoord. De naam wel eens voorbij zien komen.
Is het een aanrader? :o
Ik heb er zelf niets mee, maar dit soort bands hoor je echt wel te kennen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:05:45 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118144052
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]


[..]

Nouja, wel eens van gehoord, maar nooit gehoord. De naam wel eens voorbij zien komen.
Is het een aanrader? :o
Nee, het is niet jouw genre denk ik.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118144057
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:04 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik heb er zelf niets mee, maar dit soort bands hoor je echt wel te kennen.
Ik ben pas sinds ik uit huis ben gegaan een echte muzieksmaak aan het ontwikkelen. Dat is pakweg 1 jaar geleden. Ik ben pas 18. Is dat een legitiem excuus?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144065
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

[..]

Nouja, wel eens van gehoord, maar nooit gehoord. De naam wel eens voorbij zien komen.
Is het een aanrader? :o
Luister Enjoy The Silence eens.
pi_118144181
Ik ga dan het album Violator downloaden en branden. Ik luister altijd het complete album voordat ik een impressie van een band kan geven. Mijn ex scrollt door een nummertje heen op YouTube en kan dan al aangeven dat ze The Velvet Underground niets vindt. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:09:17 #30
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118144250
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:05 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik ben pas sinds ik uit huis ben gegaan een echte muzieksmaak aan het ontwikkelen. Dat is pakweg 1 jaar geleden. Ik ben pas 18. Is dat een legitiem excuus?
Voor dit soort dingen hoef je je niet te excuseren hoor, als je dat niet meegekregen hebt dan heb je dat simpelweg niet meegekregen. No biggie.
Probeer om een begin te maken eens rond kerst en oud&nieuw eens naar de top2000 te luisteren. Dat is erg oppervlakkig, maar zo leer je wel de 'grote' artiesten kennen.
pi_118144306
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga dan het album Violator downloaden en branden. Ik luister altijd het complete album voordat ik een impressie van een band kan geven. Mijn ex scrollt door een nummertje heen op YouTube en kan dan al aangeven dat ze The Velvet Underground niets vindt. :')
Alleen Depeche mode heeft zó veel werk, honderden nummers in veel verschillende genres, dat het waard is om eerst wat losse nummers te luisteren voor je een album aanvalt. Straks vindt je Violator niets en dan schrijf je DM af terwijl het debuut en hun laatste albums compleet en totaal anders zijn.
pi_118144319
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:09 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Voor dit soort dingen hoef je je niet te excuseren hoor, als je dat niet meegekregen hebt dan heb je dat simpelweg niet meegekregen. No biggie.
Probeer om een begin te maken eens rond kerst en oud&nieuw eens naar de top2000 te luisteren. Dat is erg oppervlakkig, maar zo leer je wel de 'grote' artiesten kennen.
-O-
pi_118144360
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:09 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Voor dit soort dingen hoef je je niet te excuseren hoor, als je dat niet meegekregen hebt dan heb je dat simpelweg niet meegekregen. No biggie.
Probeer om een begin te maken eens rond kerst en oud&nieuw eens naar de top2000 te luisteren. Dat is erg oppervlakkig, maar zo leer je wel de 'grote' artiesten kennen.
Ik haat de top2000. Als zo'n middelmatig nummer als Bohemian Rhapsody op 1 kan komen, en daarachter een (kwalitatief beter) Hotel California is bij mij de zin al over. En ik wil albums luisteren, geen losse nummertjes. :)

En dan moet ik mezelf wel nageven dat ik 'absoluut geen Queen fan ben' ;)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144401
Iedereen houdt toch wel van 'Enjoy the Silence'.
pi_118144473
quote:
6s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:11 schreef MilaNL het volgende:
Iedereen houdt toch wel van 'Enjoy the Silence'.
Het is dan ook prachtig O+ Alleen de hidden track er achter is irritant :')
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:42 #36
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118144539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

-O-
Ja zeg, ik meld toch erbij dat het oppervlakkig is? :P Ik probeer die jongen te helpen.
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:10 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik haat de top2000. Als zo'n middelmatig nummer als Bohemian Rhapsody op 1 kan komen, en daarachter een (kwalitatief beter) Hotel California is bij mij de zin al over.
Smaak.
quote:
En ik wil albums luisteren, geen losse nummertjes. :)
Leen of koop dan eens een boek met 1001 beste albums ofzo, weet ik het.
pi_118144618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is dan ook prachtig O+ Alleen de hidden track er achter is irritant :')
Bij mij komt daarna Policy of Truth.. (Violator). Is niet echt hidden en ook niet irritant.. Zit die hidden track op de single ofzo?
pi_118144626
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Leen of koop dan eens een boek met 1001 beste albums ofzo, weet ik het.
Kijk, dit is een tip _O_ De top 2000 slaat nergens op. Revolutionaire bands staan er niet of nauwelijks in, afschuwelijke Nederlandse bagger wel en verder heel, heel veel matigheid. De top 2000 is alleen nuttig als je een babyboomer bent die bang is voor alles dat gemaakt is na de oprichting van MTV, behalve Coldplay, en verder algeheel geen smaak hebt.
pi_118144646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:15 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Bij mij komt daarna Policy of Truth.. (Violator). Is niet echt hidden en ook niet irritant.. Zit die hidden track op de single ofzo?
Nee, op het album. En uiteraard staat hij niet op de tracklist, anders was het niet hidden, of wel :D
pi_118144651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ja zeg, ik meld toch erbij dat het oppervlakkig is? :P Ik probeer die jongen te helpen.

[..]

Smaak.

[..]

Leen of koop dan eens een boek met 1001 beste albums ofzo, weet ik het.
Pitchfork.

Nu begonnen aan Joy Division. Morgen dus Depeche Mode. Gisteren Radiohead afgekeurd.
Ga ook gewoon een serie CD's voor school branden. Dan neem ik de laptop mee, ga ik ergens zitten: koptelefoon op en luisteren maar.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144669
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:15 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Pitchfork.

Nu begonnen aan Joy Division. Morgen dus Depeche Mode. Gisteren Radiohead afgekeurd.
Ga ook gewoon een serie CD's voor school branden. Dan neem ik de laptop mee, ga ik ergens zitten: koptelefoon op en luisteren maar.
Hoe precies heb je dit gedaan? :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:16:07 #42
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118144677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kijk, dit is een tip _O_ De top 2000 slaat nergens op. Revolutionaire bands staan er niet of nauwelijks in, afschuwelijke Nederlandse bagger wel en verder heel, heel veel matigheid. De top 2000 is alleen nuttig als je een babyboomer bent die bang is voor alles dat gemaakt is na de oprichting van MTV, behalve Coldplay, en verder algeheel geen smaak hebt.
:')
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118144687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, op het album. En uiteraard staat hij niet op de tracklist, anders was het niet hidden, of wel :D
Ah, ik heb het vinyl niet. Misschien eens op zoek.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:16:37 #44
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118144714
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:15 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Pitchfork.

Nu begonnen aan Joy Division. Morgen dus Depeche Mode. Gisteren Radiohead afgekeurd.
Ga ook gewoon een serie CD's voor school branden. Dan neem ik de laptop mee, ga ik ergens zitten: koptelefoon op en luisteren maar.
Pitchfork wat?
pi_118144721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe precies heb je dit gedaan? :P
OK Computer geluisterd. Saai.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144787
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

:')
Nee, Boudewijn de Groot, Skik en Nick & Simon horen natuurlijk bij het neusje van de zalm. Sorry.
pi_118144796
quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Pitchfork wat?
Beetje top 100 albums per decennia doorscrollen. Soms een album dat me aanstaat luisteren. Zo blijft men bezig.

Het is kut om in 1994 geboren te zijn hoor. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144816
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

OK Computer geluisterd. Saai.
Dat bedoel ik dus. Als je nummers had gecheckt en daarna albums had je iets heel anders gedacht.
pi_118144848
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, Boudewijn de Groot, Skik en Nick & Simon horen natuurlijk bij het neusje van de zalm. Sorry.
Boudewijn de Groot :N

Of zo'n pussy als Marco Borsato. Niks te zoeken daar. Maar een baas als Nick Drake staat er nergens bij met een perfect nummer als Fly.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144849
quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Pitchfork wat?
Een extreem selectieve muzieksite :')

quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Beetje top 100 albums per decennia doorscrollen. Soms een album dat me aanstaat luisteren. Zo blijft men bezig.

Het is kut om in 1994 geboren te zijn hoor. :')
Ik ben uit '93 en ik hou er niet van deze vreemde tactieken op na.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:45 #51
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118144879
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Beetje top 100 albums per decennia doorscrollen. Soms een album dat me aanstaat luisteren. Zo blijft men bezig.

Het is kut om in 1994 geboren te zijn hoor. :')
Ik gebruik zelf www.rateyourmusic.com voor dat soort dingen. Misschien eens waard om ook te kijken.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:57 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118144889
Geeft iemand een seintje als hier weer over vinyl gepraat wordt? Misschien is het dan ook weer de moeite om mee te lezen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118144938
Zoals? Ik dacht bij geen enkel nummer van OK Computer (hun topalbum) WAUW DIT IS GOED. Nee, iedere keer verveelde ik me. Als ik een album koop doe ik dat niet voor een nummertje.

En ik ga The Bends en A Kid nog wel luisteren. Don't worry. ;)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118144946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Geeft iemand een seintje als hier weer over vinyl gepraat wordt? Misschien is het dan ook weer de moeite om mee te lezen.
Oh ja, even wat niet onderbouwde onzin er tussen gooien en dan weg. Gezellig topic dit zo :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:22:33 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118145127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh ja, even wat niet onderbouwde onzin er tussen gooien en dan weg. Gezellig topic dit zo :P
Juist, geen enkele reden om te onderbouwen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118145172
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:18 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf www.rateyourmusic.com voor dat soort dingen. Misschien eens waard om ook te kijken.
Allmusic gebruik ik ook. Allmusic i.c.m. Pitchfork. Maar ik zal eens kijken.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Juist, geen enkele reden om te onderbouwen.
Ga nou niet het topic lopen verneuken. We hebben een (leuke) discussie over muziek en hoe aan informatie over muziek te komen. Als dat je niet bevalt is dat jouw keuze.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118145298
Last.fm is ook handig. Die geeft je similar artists als je een artiest opgeeft :)
pi_118145419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:25 schreef Tchock het volgende:
Last.fm is ook handig. Die geeft je similar artists als je een artiest opgeeft :)
Dat staat ook onder Allmusic. Similar albums.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118165366
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga dan het album Violator downloaden en branden. Ik luister altijd het complete album voordat ik een impressie van een band kan geven. Mijn ex scrollt door een nummertje heen op YouTube en kan dan al aangeven dat ze The Velvet Underground niets vindt. :')
Hele albums luisteren in plaats van losse nummers heb ik altijd al gedaan.

Ik snap zelf nooit dat mensen nummers individueel gaan beoordelen op een album. Als er veel slechte nummers op een album staan vind ik het gewoon geen goed album.

Ik heb gister al mijn Pink Floyd LP's er weer bij gepakt (paar jaar geleden gekocht in een verzamelwoede ;) ). Wish You Were Here staat nu aan. _O_
pi_118166477
Even stoer doen met mijn Pink Floyd LP's.



Die twee rechtsonder zijn van Syd Barrett, en die linksonder is een live versie van Wish You Were Here (bootleg denk ik).

Dit hele weekend alle tijd om naar deze muziek te luisteren!
pi_118166729
Meddle niet hebben. :') Ik heb trouwens een LP van Roger Waters. :9
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118166948
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:31 schreef Amoeba het volgende:
Meddle niet hebben. :') Ik heb trouwens een LP van Roger Waters. :9
Alle albums van Pink Floyd die hier niet opstaan heb ik op cd. :)

De soloalbums van Roger Waters hebben mij nooit veel gedaan als ik eerlijk ben. Misschien zou ik er nog eens voor moeten gaan zitten.
pi_118167532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:25 schreef Tchock het volgende:
Last.fm is ook handig. Die geeft je similar artists als je een artiest opgeeft :)
Die similar-artists slaan meestal wel nergens op :') Ik krijg Queen als suggestion omdat ik naar bands als Wishbone Ash en Pink Floyd luister, het is gewoon een of ander matig algoritme dat naar de genretags kijkt.
pi_118167535
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Alle albums van Pink Floyd die hier niet opstaan heb ik op cd. :)

De soloalbums van Roger Waters hebben mij nooit veel gedaan als ik eerlijk ben. Misschien zou ik er nog eens voor moeten gaan zitten.
Die van Gilmour zijn toch de beste.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118167785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Die similar-artists slaan meestal wel nergens op :') Ik krijg Queen als suggestion omdat ik naar bands als Wishbone Ash en Pink Floyd luister, het is gewoon een of ander matig algoritme dat naar de genretags kijkt.
Ik gebruik het ook niet zo heel vaak hoor, maar als ik de artiesten bekijkt die hij suggereert ken ik die vrijwel altijd al :D
pi_118168004
Tchock, je zei ergens dat je mijn type/soort kent. Hoe dat dan :?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118168018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook niet zo heel vaak hoor, maar als ik de artiesten bekijkt die hij suggereert ken ik die vrijwel altijd al :D
Ja ook dat :')
pi_118180743
Ik ga in ieder geval nu dat album van Depeche Mode luisteren: Violator. :Y
Ik heb Enjoy the Silence alvast geluisterd. Goed nummer, maar (in mijn bescheiden mening) geen echte topper. Maar ik heb vaak dat ik hét nummer van een album toch vaak minder vind dan een ander. Zoals op The Velvet Underground & Nico, Heroin vind ik een minder nummer dan All Tomorrow's Parties.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118181093
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:38 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga in ieder geval nu dat album van Depeche Mode luisteren: Violator. :Y
Ik heb Enjoy the Silence alvast geluisterd. Goed nummer, maar (in mijn bescheiden mening) geen echte topper. Maar ik heb vaak dat ik hét nummer van een album toch vaak minder vind dan een ander. Zoals op The Velvet Underground & Nico, Heroin vind ik een minder nummer dan All Tomorrow's Parties.
World in my Eyes, Personal Jesus en Policy of Truth zijn ook stuk voor stuk erg sterke nummers (en sowieso is het een geweldig album).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118183064
Het valt me niet tegen. Niet zo'n fan van het elektronische ritme erachter, maar het alternative rock erin kan ik sowieso wel waarderen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:46:31 #71
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118183240
Depeche Mode _O_
Aangezien ik in DE woon, kan ik vaak vrij goedkoop aan gekleurd DM vinyl komen, want DM was altijd al erg bekend en goed verkocht in DE en daarom is in dit land altijd veel gekleurd DM vinyl verschenen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:29:14 #72
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_118191709
Vinyl in Duitsland kom ik werkelijk nooit tegen, zou sowieso niet 123 een platenzaak weten.
pi_118204839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:46 schreef RonB79 het volgende:
Depeche Mode _O_
Aangezien ik in DE woon, kan ik vaak vrij goedkoop aan gekleurd DM vinyl komen, want DM was altijd al erg bekend en goed verkocht in DE en daarom is in dit land altijd veel gekleurd DM vinyl verschenen.
DM was overal beter verkocht dan waar ze vandaan kwamen geloof ik :D
Elektronische scene in Duitsland is altijd een stuk groter geweest dan hier in Nederland, er komen ook ontzettend veel goede elektronische 80s acts uit Duitsland.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118206371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

World in my Eyes, Personal Jesus en Policy of Truth zijn ook stuk voor stuk erg sterke nummers (en sowieso is het een geweldig album).
Inderdaad _O_
pi_118213408
Net gekocht :')

Joy Division - Unknown Pleasures

[img] http://global-4-lvs-turing.opera-mini.net/hz58-12/7688/0/-1/upload.wikimedia.org/220px-Unknownpleasures.jpg[/b]


[b]Night and Day - Joe Jackson[/b]

[img] http://global-4-lvs-turing.opera-mini.net/hz58-12/7665/0/-1/upload.wikimedia.org/220px-Night_and_day_JJ.jpg[/img]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118213412
Net gekocht :')

Joy Division - Unknown Pleasures _O_




Night and Day - Joe Jackson

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118213449
En m'n nieuwe speakers staan er ook. _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118213471
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:04 schreef Amoeba het volgende:
Net gekocht :')

Joy Division - Unknown Pleasures _O_

[ afbeelding ]
..
Kijk, het komt nog goed met je :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118217556


_O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:30:17 #80
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118218057
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[ afbeelding ]

_O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:32:14 #81
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118218166
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:04 schreef Amoeba het volgende:
Net gekocht :')

Joy Division - Unknown Pleasures _O_

[ afbeelding ]

Night and Day - Joe Jackson

[ afbeelding ]
En nu nog even goed weten te noteren in welke volgorde de artiest en titel moeten. Maar vet, ik ga over twee weekjes naar Joe Jackson in Utrecht.
pi_118218332
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:32 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

En nu nog even goed weten te noteren in welke volgorde de artiest en titel moeten. Maar vet, ik ga over twee weekjes naar Joe Jackson in Utrecht.
Hoe moet dat dan?

Artiest - titel?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118218840
en natuurlijk



_O_

Deze heb ik (lees: mijn vriend) wel op LP. ^O^
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:53:45 #84
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118219147
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:35 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan?

Artiest - titel?
Dat is de juiste manier, ja.
pi_118219156
Van Iron Butterfly heb ik enkel In-A-Gadda-Da-Vida op vinyl.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:58:45 #86
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118219340
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[ afbeelding ]

_O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier wel op vinyl. Evenals Welcome to sky valley en ..and the circus leaves town.

Kyuss. _O_
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118219602
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:53 schreef Amoeba het volgende:
Van Iron Butterfly heb ik enkel In-A-Gadda-Da-Vida op vinyl.
Zoekt, en gij zult vinden. *)
pi_118246864
Fascinerend hoe de naald van een pick-up klanken uit zo'n plastic cirkel weet te halen. Naast het fijne dat beeldende kunst zo dichtbij muziek wordt gebracht door de hoes, raak je ze ook niet zo snel kwijt als die verdomde mp3 bestandjes die je "ergens" op je pc hebt opgeslagen....
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:49:26 #89
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118247497
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:29 schreef wvvwv het volgende:
[..] raak je ze ook niet zo snel kwijt als die verdomde mp3 bestandjes die je "ergens" op je pc hebt opgeslagen....
Kwestie van goed ordenen :D Ik heb gewoon 1 map die "Music" heet en daarin dan weer sub directories per artiest indien ik meerdere albums van ze heb. En anders gaat het ene hitje wat ik ooit van een band leuk vond in de map "Random", waar weer sub mapjes in zitten voor ieder decennium (1950, 1960, ...).
pi_118247657
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:49 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Kwestie van goed ordenen :D Ik heb gewoon 1 map die "Music" heet en daarin dan weer sub directories per artiest indien ik meerdere albums van ze heb. En anders gaat het ene hitje wat ik ooit van een band leuk vond in de map "Random", waar weer sub mapjes in zitten voor ieder decennium (1950, 1960, ...).
Aan het begin gaat het goed, maar daarna belandt alles weer op mijn desktop of in mappen met downloads etc gewoonweg omdat ik te lui ben....
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:12:32 #91
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118248312
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:53 schreef wvvwv het volgende:

[..]

Aan het begin gaat het goed, maar daarna belandt alles weer op mijn desktop of in mappen met downloads etc gewoonweg omdat ik te lui ben....
Nee al 10+ jaar houd ik het vol, anders heeft het leven geen zin meer.

Hetzelfde voor vinyl en cd's natuurlijk. Alles netjes op alfabet gesorteerd (artiestennaam) en voor een artiest weer gesorteerd op jaar van uitgave. Indien ik ook singles of wat dan ook heb, dan is het Albums, EPs, Singles, Misc.
Echt waar :')
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:17:34 #92
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_118248461
Oh, ik sorteer alfabetisch op artiest en vervolgens op album. Niet op jaartal.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118365796
Net deze gekocht, the Chameleons - Script of the Bridge 2012 remaster eindelijk op 2 schijven en geremastered door de 2 heren die ook de Beatles remasters (mede-)gedaan hebben.
pi_118369399
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:53 schreef wvvwv het volgende:

[..]

Aan het begin gaat het goed, maar daarna belandt alles weer op mijn desktop of in mappen met downloads etc gewoonweg omdat ik te lui ben....
Net als Ron ben ik ook al ruim 6 jaar bezig nu met een strakke ordening van muziek. Heb het nog nooit laten liggen. Terwijl ik echt de meest luie persoon ooit ben.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:38:22 #95
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118369982
Had deze nog op maandag ontvangen van de heer Patrick Wolf:



2LP's, eerste op zwart en de tweede op wit vinyl.
pi_118370562
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:20 schreef emokid het volgende:

[..]

Net als Ron ben ik ook al ruim 6 jaar bezig nu met een strakke ordening van muziek. Heb het nog nooit laten liggen. Terwijl ik echt de meest luie persoon ooit ben.
Ja ik ook. Er ligt hier NOOIT vinyl te vallen ofzo. Maar ik heb dan ook geen CD's. Alles staat netjes geordend in een rijtje in de kast. :)


En ik ben ook redelijk slordig. Maar ik vind het ook leuk om 'de plek op te zoeken' waar het hoort. :@
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118382473
Als iemand hier iets weet :@

Tonearm draaitafel vervangen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118387089
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja ik ook. Er ligt hier NOOIT vinyl te vallen ofzo. Maar ik heb dan ook geen CD's. Alles staat netjes geordend in een rijtje in de kast. :)

En ik ben ook redelijk slordig. Maar ik vind het ook leuk om 'de plek op te zoeken' waar het hoort. :@
M'n vinyl ben ik ook zeker wel zuinig op! Meer losse mp3tjes die ik krijg toegestuurd e.d. Gelukkig organiseert mijn iTunes alles automatisch qua albums en artiesten :)
pi_118387550
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:31 schreef wvvwv het volgende:

[..]

M'n vinyl ben ik ook zeker wel zuinig op! Meer losse mp3tjes die ik krijg toegestuurd e.d. Gelukkig organiseert mijn iTunes alles automatisch qua albums en artiesten :)
Oh :')

Nee, dat doe ik niet. Ik heb wel een 'CD-collectie' (lees gebrande CD's) maar die doe ik allemaal in zo'n DJ verzamelbox á 1000 stuks. Dus als ik een album op moet zoeken moet ik helemaal zo'n schrift waarin ik bijhoud welk album waar zit doorbladeren op zoek naar het juiste album. Losse MP3's luister ik niet. Daar heb ik eventueel YouTube voor.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118389481
Misschien niet helemaal het goede topic.
Maar ik heb sinds kort een goede versterker en ben van plan om met vinyl te gaan beginnen.
Hebben jullie nog tips voor een beginner? :P wat is een redelijke platenspeler etc?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:20:40 #101
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118394703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:11 schreef triesvan het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic.
Maar ik heb sinds kort een goede versterker en ben van plan om met vinyl te gaan beginnen.
Hebben jullie nog tips voor een beginner? :P wat is een redelijke platenspeler etc?
Er zijn vele goede platenspelers. Neem eens een kijkje op Ebay en/of Marktplaats. Tweedehands is veel te krijgen, ook voor minder grote budgetten. Hoeveel wil je besteden?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:29:57 #102
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_118395456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:11 schreef triesvan het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic.
Maar ik heb sinds kort een goede versterker en ben van plan om met vinyl te gaan beginnen.
Hebben jullie nog tips voor een beginner? :P wat is een redelijke platenspeler etc?
Wat voor een stijl?

Technics. Maar die zijn duur.
De zogenaamde Super OEM bakken zijn erg goed, gelijk aan de Technics en een stuk goedkoper.
Zijn meerdere merken met dezelfde specs.
Reloop rp 4000 zijn voor een beginner ook goed te doen!
The Outside Agency
pi_118396611
Ik zat eigenlijk aan rond de 100 euro te denken?
Het is niet veel maar ik wil niet meteen enorme bedragen uitgeven.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:57:53 #104
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_118397321
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:45 schreef triesvan het volgende:
Ik zat eigenlijk aan rond de 100 euro te denken?
Het is niet veel maar ik wil niet meteen enorme bedragen uitgeven.
Dan moet je naar onbekendere merken op zoek gaan.
Zoek maar eens op marktplaats oid.
The Outside Agency
pi_118397347
Thorens is ook wel een mooie. Denon of Marlux, Pioneer. De betere merken.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:28:33 #106
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118398891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:45 schreef triesvan het volgende:
Ik zat eigenlijk aan rond de 100 euro te denken?
Het is niet veel maar ik wil niet meteen enorme bedragen uitgeven.
Nieuw koop je daar niet veel voor. Maar ik kocht mijn marantz voor zo'n 120 euro op eBay en ben er nog steeds zeer blij mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118399017
Bedankt voor jullie adviezen allemaal! Kom zelf niet uit de Vinyl generatie dus moet alles even leren :P
Dan ga ik marktplaats/ebay maar even in de gaten houden
pi_118403144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:30 schreef triesvan het volgende:
Bedankt voor jullie adviezen allemaal! Kom zelf niet uit de Vinyl generatie dus moet alles even leren :P
Dan ga ik marktplaats/ebay maar even in de gaten houden
Ik ben zelf pas 4 jaar geleden met vinyl begonnen en heb toen een setje gekocht bij de kringloopwinkel. CD/cassette/radio/platenspeler/boxen set met afstandsbediening voor 80 euro, inclusief nieuwe naald.
Soms is het een beetje zoeken, afwachten en geluk hebben, maar kringloopwinkels zijn wel de moeite om eens binnen te stappen voor dit soort dingen. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:40:21 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118481781
Wilde me al een tijdje gaan verdiepen in het oeuvre van King Crimson. Dus toen ik vandaag bij de locale platenzaak was gelijk om advies gevraagd aan de eigenaar/verkoper (groot King Crimson fan, heeft er ook vaak shirts en hoodies van aan :P) mbt waar te beginnen.
Dus na wat uitleg en samen wat rondneuzen heb ik "In The Wake of Poseidon" en "Lizard" op vinyl aangeschaft en is "In The Court Of Crimson King" besteld :s)
Klinkt tot nu toe erg indrukwekkend :Y

Ook vandaag deze 7" single van Pearl Jam binnen gekregen, gekocht via ebay:


quote:
This 7"" picture sleeve single was put out in 2002 in conjunction with the Riot Act Release as a promotion available to independent record stores.
nice *O* *O*
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:11:06 #110
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_118485406
vinyl naar de UK versturen, hoeveel kost dat? 8,50 dacht ik maar dat vind ik zo duur!
pi_118489026
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:11 schreef SuperImposed het volgende:
vinyl naar de UK versturen, hoeveel kost dat? 8,50 dacht ik maar dat vind ik zo duur!
Gewoon pakketpost. Tsjah, in NL is het ook 6,70.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:53:35 #112
283085 TWP
kassalade
pi_118490209
Vandaag de nieuwe plaat van Wild Nothing besteld. Dubbel LP met de CD er gratis bij. Het was wel weer tijd voor een nieuwe plaat in de kast.



En heel fijn artwork, ook nog eens.
:)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:05:32 #113
384948 SuperVeloce
Is een trotse Limburger.
pi_118491753
Ff een vraagje: bij mijn lokale platenwinkel hebben ze alle 4 van de kiss solo albums, deze dus


Ze kosten 8 euro per stuk. Zijn ze zeldzaam en moet ik ze kopen?
◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣
◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:36:05 #114
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_118492497
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:53 schreef TWP het volgende:
Vandaag de nieuwe plaat van Wild Nothing besteld. Dubbel LP met de CD er gratis bij. Het was wel weer tijd voor een nieuwe plaat in de kast.

[ afbeelding ]

En heel fijn artwork, ook nog eens.
vertel eens wat over de muziek
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:59:25 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_118497093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:05 schreef SuperVeloce het volgende:
Ff een vraagje: bij mijn lokale platenwinkel hebben ze alle 4 van de kiss solo albums, deze dus

[ afbeelding ]
Ze kosten 8 euro per stuk. Zijn ze zeldzaam en moet ik ze kopen?
Zeldzaam: nee, goed aan te komen.

Moet je ze kopen: Als je het wil draaien wel, maar niet omdat het een investering is. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:36:00 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118498269
8 euro voor een LP is in ieder geval geen slechte prijs. Ik vind het niks, Kiss, maar als je het leuke muziek vindt, zou ik ze lekker kopen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118500163
De cruciale vraag is natuurlijk of er echt bloed van de bandleden is gebruikt voor de rode kleurdruk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118501444
Ook weer wat nieuwe aankopen gedaan _O_

Voor 50 euro's:

NIEUW:
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ¤19,-


Tweedehands, maar allemaal krasloos (volgens mij):
Doors, The - Absolutely Live ¤14,- (Eigenlijk 17,50, maar 3,50 korting want vaste klant)


Lennon, John - Mind Games ¤6,-


Oldfield, Mike - Five Miles Out ¤3,-


Queen - Live Killers ¤8,-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:25:46 #119
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118501683
oeh Five Miles Out *O*
nee, jij dan!
pi_118501981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:25 schreef Gehenna het volgende:
oeh Five Miles Out *O*
Gekocht op de gok. Is het zo goed? :9

Ik ben een 'fan' van Oldfield, in ieder geval Ommadawn, Tubular Bells, Platinum en Crisis vind ik geweldig. Heb van hem ook veruit het meeste in de kast staan, of van Pink Floyd. Maar ik denk van hem.

Zie mijn ondertitel. :9
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:41:13 #121
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118502111
Mind Games _O_ Erg onderschat album, goede keuze.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_118504427
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:41 schreef Arn0 het volgende:
Mind Games _O_ Erg onderschat album, goede keuze.
:)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:27:30 #123
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118505565
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gekocht op de gok. Is het zo goed? :9

Ik ben een 'fan' van Oldfield, in ieder geval Ommadawn, Tubular Bells, Platinum en Crisis vind ik geweldig. Heb van hem ook veruit het meeste in de kast staan, of van Pink Floyd. Maar ik denk van hem.

Zie mijn ondertitel. :9
Ik vind het wel een tof album, de titeltrack is één van mijn favorieten van hem, daar wordt de hele trukendoos opengezet :)
nee, jij dan!
pi_118506156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vind het wel een tof album, de titeltrack is één van mijn favorieten van hem, daar wordt de hele trukendoos opengezet :)
Ik ken echt het hele album niet. Maar ik koop alles van Mike Oldfield wat ik in goede staat tegen kan komen wat ik nog niet heb.

Ik heb nu eh
Boxed
- Tubular Bells
- Ommadawn
- Hergest Ridge
- Collaborations

Maar die koop ik ook nog allemaal los, klotepersing is dat.
Albums:
Tubular Bells
Ommadawn
Five Miles Out
Platinum
Crisis
Exposed
Mike Oldield's Wonderland
Incantations
Earth Moving

En daarvan de top3:
1. Incantations
2. Ommadawn
3. Tubular Bells.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:42:36 #125
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118508555
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik ken echt het hele album niet. Maar ik koop alles van Mike Oldfield wat ik in goede staat tegen kan komen wat ik nog niet heb.

Ik heb nu eh
Boxed
- Tubular Bells
- Ommadawn
- Hergest Ridge
- Collaborations

Maar die koop ik ook nog allemaal los, klotepersing is dat.
Albums:
Tubular Bells
Ommadawn
Five Miles Out
Platinum
Crisis
Exposed
Mike Oldield's Wonderland
Incantations
Earth Moving

En daarvan de top3:
1. Incantations
2. Ommadawn
3. Tubular Bells.
Scheelt dat Mike Oldfield heel veel te vinden is en meestal voor een prikkie :Y
Ik heb een tijdje terug ook flink aan het verzamelen geweest, heb nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die latere poppy albums zijn wel beduidend minder dat de rest, maar nog steeds wel leuk op zijn tijd :) Ik heb gewoon een zwak voor die man, In Dulci Jubilo is zo'n beetje mijn eerste muzikale herinnering wat ik heb. Daarna was er altijd wel een album/nummer die op een bepaald moment die ik tof vond :D maar Ommadawn, Tubular Bells en Incantations zijn wel de favorieten :)
nee, jij dan!
pi_118508582
Bij mij staat In Dulci Jubilo na een album. Ommadawn dacht ik.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:11:25 #127
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118509669
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:43 schreef Amoeba het volgende:
Bij mij staat In Dulci Jubilo na een album. Ommadawn dacht ik.
ja klopt op die van mij komt 'On Horseback' daar weer eens achteraan :P
nee, jij dan!
pi_118509794
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ja klopt op die van mij komt 'On Horseback' daar weer eens achteraan :P
Ik heb
Side 1
Ommadawn pt1

Side 2
Ommadawn p2 (including the horse song) - letterlijk
In Dulci Jubilo
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:15:31 #129
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118509833
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb
Side 1
Ommadawn pt1

Side 2
Ommadawn p2 (including the horse song) - letterlijk
In Dulci Jubilo
ohja die zitten idd andersom :P
nee, jij dan!
pi_118509931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ohja die zitten idd andersom :P
:)

Maar ik heb geen singletjes, ik vind er geen klap aan, boeit me niet, nothx.
Ook compilatiealbums :N
Alleen het album Relics heb ik bewust gekocht. En een compilatie album van Uriah Heep om ze te leren kennen. Wel een bazenband.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:23:07 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_118510138
Hergest Ridge is ook de deluxe edition uit 2010 aan te raden. Is meen ik ook op vinyl verschenen. Oldfield heeft hem helemaal opnieuw gemixt waardoor hij echt veel beter en dynamischer is gaan klinken. Ook doordat hij binnen het spectrum met instrumenten is gaan schuiven waardoor het nu ineens helemaal op zijn plaats valt. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118510173
Kwam er vandaag achter dat ik een elpee had van mijn vriendin. The Postal Service. Het is nu net of ik hem opnieuw heb gekregen :D (Was hem helemaal vergeten omdat ik een tijd geen speler had). :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_118510191
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Kwam er vandaag achter dat ik een elpee had van mijn vriendin. The Postal Service. Het is nu net of ik hem opnieuw heb gekregen :D (Was hem helemaal vergeten omdat ik een tijd geen speler had). :D
Huh?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118510247
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:24 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Huh?
Ik had een tijd geleden een elpee van The Postal Service gekregen. Ik was helemaal vergeten dat ik die gekregen had, maar kwam hem vandaag tegen bij mijn ouders. Dus nu ben ik helemaal blij dat ik die heb :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_118510261
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik had een tijd geleden een elpee van The Postal Service gekregen. Ik was helemaal vergeten dat ik die gekregen had, maar kwam hem vandaag tegen bij mijn ouders. Dus nu ben ik helemaal blij dat ik die heb :D
Baas
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118510296
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Baas
Mijn vriendin ja O+ Heb ook nog een elpee van Radiohead van haar gekregen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_118510663
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:27 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mijn vriendin ja O+ Heb ook nog een elpee van Radiohead van haar gekregen.
Radiohead :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118510677
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:36 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Radiohead :N
Radiohead O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_118510943
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Radiohead O+
Ik heb OK Computer geluisterd, geen klap aan. Compleet tot de laatste noot, zeg niet dat ik het geen kans gegeven heb.

Ik ga er nog 2 een keer luisteren. The Bend en A Kid.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118511087
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb OK Computer geluisterd, geen klap aan. Compleet tot de laatste noot, zeg niet dat ik het geen kans gegeven heb.

Ik ga er nog 2 een keer luisteren. The Bend en A Kid.
Ik vind OK Computer geweldig, net als In Rainbows en The King of Limbs :D Smaken verschillen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:07:01 #141
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118511730
Ik heb sinds kort ook de vinyl-koorts te pakken en heb onlangs dus een platenspeler (Lenco L81) en een stereo-setje (AKAI AMD 60) gekocht. Het bevalt me prima, maar ik zit toch met een paar vraagjes waar jullie -experts- vast wel antwoord op weten:

1- Hoe zorg ik ervoor dat de naald niet beschadigd en hoe maak ik deze schoon?
2- Hoe maak ik de elpee's schoon? Mijn vader zei iets over jenever?
3- Ik heb mijn eerste platen op BOL.com gekocht, maar daar staat soms achter '180 gram versie'. Wat betekend dit precies? Is het zo dat als de plaat zwaarder is dat hij beter is?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:09:04 #142
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118511809
Ohja, en wat zijn de verschillen in naalden? Ik neem aan dat op mijn platenspeler een vrij standaard naald zit, maar ik heb naalden gevonden die erg prijzig zijn. Wat zijn de verschillen en waarom zou het beter zijn.

Sorry voor de n00b-vragen :9
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_118511812
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:07 schreef Lyzio het volgende:
Ik heb sinds kort ook de vinyl-koorts te pakken en heb onlangs dus een platenspeler (Lenco L81) en een stereo-setje (AKAI AMD 60) gekocht. Het bevalt me prima, maar ik zit toch met een paar vraagjes waar jullie -experts- vast wel antwoord op weten:

1- Hoe zorg ik ervoor dat de naald niet beschadigd en hoe maak ik deze schoon?
2- Hoe maak ik de elpee's schoon? Mijn vader zei iets over jenever?
3- Ik heb mijn eerste platen op BOL.com gekocht, maar daar staat soms achter '180 gram versie'. Wat betekend dit precies? Is het zo dat als de plaat zwaarder is dat hij beter is?
De naald hoef je in feite niet schoon te maken. Als er stof opzit haal je dit er gewoon met een VOORZICHTIGE veeg met je vinger af.

Platen maak ik altijd schoon met een lauw sopje, en daarna koud afspoelen.

3. Nee, dit is niet het geval volgens mij.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118511831
Maar dat ben ik. In feite moet je stof/vuil verwijderen, en niks is daar beter voor dan een goede base.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:10:42 #145
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118511887
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:09 schreef Amoeba het volgende:

De naald hoef je in feite niet schoon te maken. Als er stof opzit haal je dit er gewoon met een VOORZICHTIGE veeg met je vinger af.
Er zijn ook borsteltjes voor. Maakt dat verschil?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_118512548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:10 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Er zijn ook borsteltjes voor. Maakt dat verschil?
Je kunt het ook met een kwastje doen. Maar de naald rust in feite ook op de LP, dus de naald aanraken is niet schadelijk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 28 oktober 2012 @ 01:54:33 #147
283085 TWP
kassalade
pi_118522200
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:36 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

vertel eens wat over de muziek
Hm, eens denken. De typische sfeer van een dream-pop plaat, maar met een fijn tempo en genoeg interessante gitaar- en drumpartijen om niet bij in slaap te dommelen. De stem van de zanger (Jack Tatum) past mooi bij de sfeer die ze uit willen dragen, naar mijn idee. Zomer, blauwe lucht, licht briesje. Iets om naar te verlangen als het buiten zo koud is.

Twee van mijn favorieten van het album zijn:

:)
  zondag 28 oktober 2012 @ 09:57:24 #148
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118526375
Ohja, en wat zijn de verschillen in naalden? Ik neem aan dat op mijn platenspeler een vrij standaard naald zit, maar ik heb naalden gevonden die erg prijzig zijn. Wat zijn de verschillen en waarom zou het beter zijn.

Sorry voor de n00b-vragen :9
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:21:57 #149
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118526803
Zijn er overigens nog meer mensen die de 24e of 25e van november naar de platen-beurs in Utrecht gaan? Ik hoop dat het album Deja Vu van Crosby, Stills, Nash & Young te vinden!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:24:43 #150
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_118526854
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:21 schreef Lyzio het volgende:
Zijn er overigens nog meer mensen die de 24e of 25e van november naar de platen-beurs in Utrecht gaan? Ik hoop dat het album Deja Vu van Crosby, Stills, Nash & Young te vinden!
Dat album is vrij eenvoudig aan te komen. Zeker voor 10 euro heb je wel een mooi exemplaar.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:48:00 #151
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118527388
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:24 schreef Amoeba het volgende:

Dat album is vrij eenvoudig aan te komen. Zeker voor 10 euro heb je wel een mooi exemplaar.
Laten we het hopen :)
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_118529764
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:48 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Laten we het hopen :)
Take your pick:

http://www.discogs.com/se(...)ips_from=Netherlands
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118530109
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:57 schreef Lyzio het volgende:
Ohja, en wat zijn de verschillen in naalden? Ik neem aan dat op mijn platenspeler een vrij standaard naald zit, maar ik heb naalden gevonden die erg prijzig zijn. Wat zijn de verschillen en waarom zou het beter zijn.

Sorry voor de n00b-vragen :9
Je hebt bijvoorbeeld verschillende vormen naalden, meestal conisch of elliptisch. Voor hi-fi doeleinden worden meestal elliptische naalden gebruikt, die beter details oppikken en minder druk uitoefenen op de plaat waardoor die minder snel kapot gaat. Conische naalden worden veel gebruikt door DJs (scratchen).
Dan zijn er nog verschillende materialen. De meeste naalden zijn wel van diamant, maar ook de materialen van de rest van de cartridge maken verschil in prijs.
En je hebt nog de verschillende manieren om de fysieke beweging om te zetten in stroompjes. De twee gebruikte manieren zijn Moving Magnet (MM) en Moving Coil (MC). MC geeft over het algemeen een betere kwaliteit, maar is ook veel duurder en vereist een versterker die dit ondersteunt.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 13:47:03 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118534025
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:21 schreef Lyzio het volgende:
Zijn er overigens nog meer mensen die de 24e of 25e van november naar de platen-beurs in Utrecht gaan? Ik hoop dat het album Deja Vu van Crosby, Stills, Nash & Young te vinden!
Bedankt voor de tip, ga er wel even buurten denk ik :)
Kun je op zo'n beurs ook nieuwere platen vinden, van de laatste tien jaar?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 14:46:32 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118536910
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ga er wel even buurten denk ik :)
Kun je op zo'n beurs ook nieuwere platen vinden, van de laatste tien jaar?
jazeker :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:12:36 #156
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118537983
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef MilaNL het volgende:

Je hebt bijvoorbeeld verschillende vormen naalden, meestal conisch of elliptisch. Voor hi-fi doeleinden worden meestal elliptische naalden gebruikt, die beter details oppikken en minder druk uitoefenen op de plaat waardoor die minder snel kapot gaat. Conische naalden worden veel gebruikt door DJs (scratchen).
Dan zijn er nog verschillende materialen. De meeste naalden zijn wel van diamant, maar ook de materialen van de rest van de cartridge maken verschil in prijs.
En je hebt nog de verschillende manieren om de fysieke beweging om te zetten in stroompjes. De twee gebruikte manieren zijn Moving Magnet (MM) en Moving Coil (MC). MC geeft over het algemeen een betere kwaliteit, maar is ook veel duurder en vereist een versterker die dit ondersteunt.
Bedankt voor het duidelijke verhaal! Dan heb ik nog een vraag, ik weet niet of het iets met de naald te maken heeft, maar als ik mijn volume hoog zet dan blijft er een duidelijke ruis hoorbaar. Waar ligt dit aan? Heeft het met mijn stereo, met mijn platenspeler of met de plaat te maken?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:26:37 #157
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118538479
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:23 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je kunt het ook met een kwastje doen. Maar de naald rust in feite ook op de LP, dus de naald aanraken is niet schadelijk.
Ehm lijkt mij niet. Je brengt toch anders vettigheid van de vinger op de naald? Ik zou gewoon een borsteltje gebruiken die ervoor zijn gemaakt.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:27:23 #158
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118538517
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:12 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Bedankt voor het duidelijke verhaal! Dan heb ik nog een vraag, ik weet niet of het iets met de naald te maken heeft, maar als ik mijn volume hoog zet dan blijft er een duidelijke ruis hoorbaar. Waar ligt dit aan? Heeft het met mijn stereo, met mijn platenspeler of met de plaat te maken?
Klinkt naar statische electriciteit? Heb je de aarde vd platenspeler aan bv de versterker aangesloten?
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:28:02 #159
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118538549
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:27 schreef RonB79 het volgende:

Klinkt naar statische electriciteit? Heb je de aarde vd platenspeler aan bv de versterker aangesloten?
De enige aansluiting die van de platenspeler naar de versterker gaat zijn twee (rood en wit) tulp-stekkers.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:33:07 #160
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118538747
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:28 schreef Lyzio het volgende:

[..]

De enige aansluiting die van de platenspeler naar de versterker gaat zijn twee (rood en wit) tulp-stekkers.
Normaal heb je nog een dun derde kabeltje waaraan een soort van haakje zit, Die kan je dan normaal vastzetten aan de achterkant vd versterker.


Dat stekkertje rechts is hem :)


En zo zit ie vaak aan de versterker.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:34:40 #161
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118538813
Nee, die heb ik niet. Komt dat doordat ik een vrij low-budget platenspeler heb?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:35:56 #162
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118538881
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:46:06 #163
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_118539330
Waarom for christ sake zou je een analoog-digitaal conversie willen doen? :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:46:45 #164
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_118539354
En tevens bol.com met zijn marketingtechnieken. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 16:35:19 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118541618
quote:
Ik vraag me eigenlijk af welke 3 snelheden :? 331/3 en 45 toeren neem ik maar wat is de derde 78 toeren :?

Hoor je die ruis ook als je je versterker op de stand cd zet.. dan ligt het aan je versterker en moet je hem gewoon niet heel hard zetten als je niets afspeelt. Maar het kan ook gewoon aan de platenspeler liggen die bijvoorbeeld een klein ruisje heeft en dat je dat met je versterker oppikt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 16:37:57 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118541710
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef Amoeba het volgende:
Waarom for christ sake zou je een analoog-digitaal conversie willen doen? :')
Om wat daar aangegeven staat, zodat je er mp3s van kunt maken voor onderweg op een ipod bijvoorbeeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 16:42:14 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_118541902
De platenspeler dinges die ik heb gekocht kan dat ook: plaat afspelen (of een bandje, kan ook) en dan opnemen op een usb stick! Ik weet niet of ik dat ga gebruiken, maar het kan wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:41:54 #168
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118560506
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af welke 3 snelheden :? 331/3 en 45 toeren neem ik maar wat is de derde 78 toeren :?

Hoor je die ruis ook als je je versterker op de stand cd zet.. dan ligt het aan je versterker en moet je hem gewoon niet heel hard zetten als je niets afspeelt. Maar het kan ook gewoon aan de platenspeler liggen die bijvoorbeeld een klein ruisje heeft en dat je dat met je versterker oppikt.
Als ik de versterker op cd zet pakt ie sowieso de cd en niet de lp, omdat dat een AUX-uitgang is.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 22:45:38 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118560674
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:41 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Als ik de versterker op cd zet pakt ie sowieso de cd en niet de lp, omdat dat een AUX-uitgang is.
Ik bedoel die brom zit die er ook als je de cd pakt... niets draait en hard zet...

normaal zou ik zeggen je moet hem aarden maar als er al een voorversterker in de platenspeler zit hoeft dat dus niet persee... heb je de stekker wel in een geaard stopcontact gedaan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:50:15 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118610095
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:42:41 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118611295
tof mijn favorieten zijn de ufo en die met die klankkast :D die er als lamp uitziet is ook wel bijzonder :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:57:02 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118611648
deze was ook cool, fuck de versterker! :D

nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:59:46 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118611718
beetje oftopic maar acoustische versterkers zijn soms best cool
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118612592
Kerst valt vroeg dit jaar, mezelf getracteerd op:


Eerste persing (oplage 2000 stuks) incl poster :)

*O*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:38:30 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118612815
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:31 schreef Ceased2Be het volgende:
Kerst valt vroeg dit jaar, mezelf getracteerd op:
[ afbeelding ]

Eerste persing (oplage 2000 stuks) incl poster :)

*O*
_O_

ik weet niet welke versie ik heb maar wat een toffe plaat _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118612894
Als ik deze eens op cd zou vinden... So what dat het demo's zijn.



_O_
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:44:01 #178
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118612956
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:41 schreef Little_Dolls het volgende:
Als ik deze eens op cd zou vinden... So what dat het demo's zijn.

[ afbeelding ]

_O_
he das die gitarist van Pentagram toch? :)
nee, jij dan!
pi_118612979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

he das die gitarist van Pentagram toch? :)
Ja *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:49:07 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118613089
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:45 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat dan van dat 'death row' werk? Dat was live wel erg leuk :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:49:20 #181
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118613094
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:45 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tof :D

moet ik eens uitchecken dan, bij Pentagram poepte hij wel altijd wel hele stoere riffjes uit *O*
nee, jij dan!
pi_118613138
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat dan van dat 'death row' werk? Dat was live wel erg leuk :Y
Dat weet ik dan niet zeker...

Op Youtube staan trouwens erg oude video's van een optreden toen ze nog Death Row heetten. ^O^ _O_ (Goede make-up voor Halloween. :P)
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:52:26 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118613183
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:50 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat weet ik dan niet zeker...

Op Youtube staan trouwens erg oude video's van een optreden toen ze nog Death Row heetten. ^O^ _O_ (Goede make-up voor Halloween. :P)

dit was leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118613264
quote:
Ja, daar heb ik van gehoord.

Het schijnt dat hij weer uit Pentagram gestapt is en het zou me niet verbazen als weer kwam door conflicten met Bobby Liebling... :{
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:14:08 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118613839
Als je die docu gezien hebt snap ik ook wel waarom....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118614320
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je die docu gezien hebt snap ik ook wel waarom....
Toevallig zondag gezien ja. Wel heel goed gemaakt, maar wat een wrak was dat mannetje! Ongelofelijk... :{ ;(
Op het einde ging het hem weer beter af, maar het lijkt me toch energievretend om daarmee samen te werken. Bravo voor die manager om er zo veel geduld voor op te brengen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:43:10 #187
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118614832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:27 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Toevallig zondag gezien ja. Wel heel goed gemaakt, maar wat een wrak was dat mannetje! Ongelofelijk... :{ ;(
Op het einde ging het hem weer beter af, maar het lijkt me toch energievretend om daarmee samen te werken. Bravo voor die manager om er zo veel geduld voor op te brengen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De officiële statement was iets in de trend van dat hij zich meer op zijn solo materiaal wou concentreren. Maar idd, na die docu te hebben gezien, kan ik me voorstellen dat je af en toe wat afleiding nodig hebt met zo'n gast in je band :P
nee, jij dan!
pi_118614840
Creedence Clearwater Revival - Chronicle is waarschijnlijk de tofste LP die ik heb. Wat rockt deze muziek hard. _O_
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:46:51 #189
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118615026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:43 schreef Gewas het volgende:
Creedence Clearwater Revival - Chronicle is waarschijnlijk de tofste LP die ik heb. Wat rockt deze muziek hard. _O_
Sowieso CCR _O_
pi_118615537
Nog wat meer obscure materiaal, waar ik het net over had :7




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:19:02 #192
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118616267
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:59 schreef Little_Dolls het volgende:
Nog wat meer obscure materiaal, waar ik het net over had :7

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cult _O_
nee, jij dan!
pi_118618871
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:19 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Cult _O_
Ik heb je trouwens een friend request verstuurd op last.fm ^O^
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:38:59 #194
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118619070
Hallo, ik probeer in NL een platenzaak te vinden waar ik hiphop platen kan bestellen. Ik laat nu alles over komen uit de states maar dat begint stiekem te duur te worden. Waxwell heeft bv geen online shop en ik kan niks vinden via google. Iemand een tip?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118620705
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:38 schreef MPC60 het volgende:
Hallo, ik probeer in NL een platenzaak te vinden waar ik hiphop platen kan bestellen. Ik laat nu alles over komen uit de states maar dat begint stiekem te duur te worden. Waxwell heeft bv geen online shop en ik kan niks vinden via google. Iemand een tip?
Hier even tussen zoeken:

http://www.platenzaken.com/nederland.html
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:42:01 #196
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_118621691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:43 schreef Gewas het volgende:
Creedence Clearwater Revival - Chronicle is waarschijnlijk de tofste LP die ik heb. Wat rockt deze muziek hard. _O_
Ik heb die ook. _O_
Maar slechts een bestoffje niet zo fan van bestoffs. Ik heb wel Pendulum _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:31:31 #197
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118628846
Het rare gebrom ligt niet aan de aarde. Met de naald eraf maakt hij het geluid namelijk niet. Ligt dus aan mijn platenspeler/naald. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:15:42 #198
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118630644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hier even tussen zoeken:

http://www.platenzaken.com/nederland.html
Bedankt :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118654456
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:48 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Sowieso CCR _O_
Eens. Wat een superband was dit!

quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb die ook. _O_
Maar slechts een bestoffje niet zo fan van bestoffs. Ik heb wel Pendulum _O_
Ik ben normaal ook geen grote fan van best-of albums. Maar dit is wel een hele lekkere. :P

Met een beetje geluk komt vandaag wel Cosmo's Factory binnen. Wat ik van dat album gehoord heb klonk zeer goed.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:59:47 #200
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118752301
Dat rare gebrom lag uiteindelijk toch niet aan de naald :9 Het gewicht was verkeerd ingesteld en de naald drukte te hard op de plaat. Verholpen nu!

Johnny Cash - American III: Solitary Man <3
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:03:44 #201
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118788354
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:21 schreef Lyzio het volgende:
Zijn er overigens nog meer mensen die de 24e of 25e van november naar de platen-beurs in Utrecht gaan?
:Y de 24e ga ik, de eerste keer dat ik ga. Nu al zin in! Volgende week zondag, de 11e, is in Genk ook een platenbeurs waar ik heen ga (als t goed is)

Vandaag "In The Court Of Crimson King" van King Crimson gekocht *O* *O*
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:58:07 #203
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_118894906
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:01:16 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_118895059
Niet dat er aan meegedaan heb :@ maar het was toch een erg leuk initiatief -O-
nee, jij dan!
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:24:06 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_118896096
Het idee was leuk, echter de meeste uitgaven zo duur dat ik het heb laten staan. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118918397
quote:
Op zich niet zo erg, het schoot zijn doel een beetje voorbij met platenmaatschappijen die het als de zoveelste melkkoe zagen. Om maar te zwijgen over de flippers die binnen een uur na opening van de winkels al meerdere exemplaren voor belachelijke prijzen op eBay slingerden.
pi_118930301
Laten we het maar gewoon bij 1x per jaar RSD houden. Dit jaar in april aardig ingeslagen al zeg ik het zelf...
May the wolves start to howl again
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 12:22:08 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118930934
quote:
oh dan zou de nieuwe tomahawk single uitkomen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 7 november 2012 @ 16:43:56 #209
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118941375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef OProg het volgende:
Het idee was leuk, echter de meeste uitgaven zo duur dat ik het heb laten staan. :{
Helemaal mee eens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118941830


_O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 16:53:44 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118941873
hawkwind _O_ helden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118946931
Goedenavond!

Na eigenlijk alle Vinyl threads (ja, alle :D ) met veel plezier door gelezen te hebben, begin ik er nu zelf ook aan! Mijn eerste platen zijn vandaag binnengekomen, en daarom dus ook vandaag mijn allereerste berichtje op dit thread :) Dit zijn de platen:

Radiohead - OK Computer (Heel mooi artwork, en in het binnenste gedeelte van allebei de kanten van allebei de platen staan teksten ingekrast, vind ik zelf heel cool)

Radiohead - Lotus Flower/Feral

Burial - Kindred EP

Het enige wat nog ontbreekt in dit plaatje is iets om het op af te spelen |:( dus ben nu marktplaats aan het afstruinen :)
pi_118947017
En tot mijn schok lees ik nu dat Record Store Black Friday niet doorgaat in Nederland :'( En daar wilde ik juist de White Stripes singles op kopen ;(
  woensdag 7 november 2012 @ 19:45:36 #214
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118948488
Oke, ik heb toch nog een paar vragen omtrent die rare ruis. Als de plaat niet draait, maar de versterker enkel op de uitgang van de platenspeler staat en ik het volume flink opschroef is de ruis duidelijk hoorbaar. Het verschilt vervolgens per plaat of die ruis erin blijft of niet. Bij de ene is hij duidelijk -althans, vind ik.. maar ja als je zoiets hoort is het op een gegeven moment het enige wat je hoort- hoorbaar en bij de andere niet.

Een aardfout is het niet, want als hij op de uitgang van de cd-speler staat en ik draai het volume omhoog dan is er geen ruis hoorbaar. Het ligt ook niet aan de naald, want als de naald op de standaard staat en je duwt er zachtjes op boven hoor je alleen het vertrouwde 'krsssjt' geluid dat normaal is. Ook zitten alle stekkers goed en stevig aangesloten.

Iemand een idee?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_118952673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:45 schreef Lyzio het volgende:
Oke, ik heb toch nog een paar vragen omtrent die rare ruis. Als de plaat niet draait, maar de versterker enkel op de uitgang van de platenspeler staat en ik het volume flink opschroef is de ruis duidelijk hoorbaar. Het verschilt vervolgens per plaat of die ruis erin blijft of niet. Bij de ene is hij duidelijk -althans, vind ik.. maar ja als je zoiets hoort is het op een gegeven moment het enige wat je hoort- hoorbaar en bij de andere niet.

Een aardfout is het niet, want als hij op de uitgang van de cd-speler staat en ik draai het volume omhoog dan is er geen ruis hoorbaar. Het ligt ook niet aan de naald, want als de naald op de standaard staat en je duwt er zachtjes op boven hoor je alleen het vertrouwde 'krsssjt' geluid dat normaal is. Ook zitten alle stekkers goed en stevig aangesloten.

Iemand een idee?
Als je je versterker vol open draait is dat logisch. In feite is er altijd input. Raak maar eens met je vinger de naald aan, dat hoor je ook. Ruis kan altijd in een plaat zitten, stof, krasjes. Kenmerkend voor vinyl.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118952796
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
hawkwind _O_ helden
Jazeker! ^O^ _O_
  donderdag 8 november 2012 @ 00:33:08 #217
314554 Gloei-lamp
lichtpuntje....
pi_118965048
Het word bij mij toch maar eens tijd om eens een lijst aan te maken wat ik allemaal heb :P na een jaar of 5 al vinyl verzamelen kom ik toch al op zo'n kleine 300 platen :7

word alleen tijd hier voor een nieuwe pick-up mijne begint het nu zo langzamerhand te begeven... maarja wat wil je van een ding van de kringloop :P

iemand enig idee voor een goede platen speler? budget is ong 300 euro:)
- To believe in something and not live it, is dishonest.
- The Weak never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong.
pi_118974549
Ik zat zelf te kijken naar de Pro-Ject Debut III, heeft erg goede reviews gekregen!
http://www.hobo.nl/defaul(...)6739&title=Debut%203

Maarja, ik heb er voor de rest niet veel verstand van :')
pi_118974987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:41 schreef ttgek het volgende:
Ik zat zelf te kijken naar de Pro-Ject Debut III, heeft erg goede reviews gekregen!
http://www.hobo.nl/defaul(...)6739&title=Debut%203

Maarja, ik heb er voor de rest niet veel verstand van :')
Ik heb hem een paar maanden en hij is geweldig :)

Mijn laatste aanschaf:
*O*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 8 november 2012 @ 15:23:49 #220
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118980684
Heb nu mn platen uit de hoesjes gehaald, staat eigenlijk wel mooier zo in de kast.
O)))
pi_118981022
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:23 schreef arucard het volgende:
Heb nu mn platen uit de hoesjes gehaald, staat eigenlijk wel mooier zo in de kast.
Heb ik laatst ook gedaan (op een paar uitzonderingen na).

btw. wellicht nog Rolling Stones verzamelaars hier die interesse hebben in deze?

http://www.discogs.com/Ro(...)uest/release/2108597
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 8 november 2012 @ 16:04:41 #222
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118982321
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Als je je versterker vol open draait is dat logisch. In feite is er altijd input. Raak maar eens met je vinger de naald aan, dat hoor je ook. Ruis kan altijd in een plaat zitten, stof, krasjes. Kenmerkend voor vinyl.
Thanks voor de uitleg!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 8 november 2012 @ 16:16:49 #223
283085 TWP
kassalade
pi_118982800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:41 schreef ttgek het volgende:
Ik zat zelf te kijken naar de Pro-Ject Debut III, heeft erg goede reviews gekregen!
http://www.hobo.nl/defaul(...)6739&title=Debut%203

Maarja, ik heb er voor de rest niet veel verstand van :')
Aanrader!
:)
pi_118985226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb hem een paar maanden en hij is geweldig :)

Mijn laatste aanschaf:
[ afbeelding ] *O*
Throbbing Gristle *O*
nee, jij dan!
pi_118987496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb hem een paar maanden en hij is geweldig :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:16 schreef TWP het volgende:

[..]

Aanrader!
Oke, dan ga ik daar niet meer over twijfelen! :s)
Binnenkort maar is gaan kopen, kan ik ook wat met m'n platen :D
pi_118989248
  donderdag 8 november 2012 @ 22:32:29 #227
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118999547
Weet iemand trouwens hoe je kunt zien of een elpee van goede kwaliteit is? Ik heb een gloednieuwe van Chuck Berry en een hele oude van Sade. Die van Sade klinkt stukken beter. Dus op welke kenmerken moet ik letten?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 8 november 2012 @ 22:34:08 #228
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118999631
Ohja, en wat zijn de betere merken platenspelers? Budget is maximaal ¤350.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119000813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:34 schreef Lyzio het volgende:
Ohja, en wat zijn de betere merken platenspelers? Budget is maximaal ¤350.
Oude Thorens en Dual, nieuwe Pro-ject, Rega en Music Hall zie je veel. Verder zijn er van heel veel merken goede modellen (en ook minder goede).
  donderdag 8 november 2012 @ 23:07:49 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119001242
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Mittenz1005 het volgende:
Laten we het maar gewoon bij 1x per jaar RSD houden. Dit jaar in april aardig ingeslagen al zeg ik het zelf...
Dat dus :Y
Heb `t idee dat er met Black Friday meer wordt uitgemolken dan in april (zie Black Keys)

Vandaag trouwens, on another note, weer een mooie plaat gekocht:



*O* *O*
pi_119001742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat dus :Y
Heb `t idee dat er met Black Friday meer wordt uitgemolken dan in april (zie Black Keys)

Vandaag trouwens, on another note, weer een mooie plaat gekocht:

[ afbeelding ]

*O* *O*
Die plaat heb ik onterecht heel lang genegeerd, hij doet eigenlijk weinig onder aan de rest :)
nee, jij dan!
  vrijdag 9 november 2012 @ 00:12:18 #232
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119003359
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Die plaat heb ik onterecht heel lang genegeerd, hij doet eigenlijk weinig onder aan de rest :)
Ben benieuwd, heb deze van The Pixies volgens mij nog niet gehoord :P
pi_119003412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat dus :Y
Heb `t idee dat er met Black Friday meer wordt uitgemolken dan in april (zie Black Keys)

Vandaag trouwens, on another note, weer een mooie plaat gekocht:

[ afbeelding ]

*O* *O*
Wat een... Aparte cover.
  vrijdag 9 november 2012 @ 00:25:12 #234
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_119003636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:32 schreef Lyzio het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je kunt zien of een elpee van goede kwaliteit is? Ik heb een gloednieuwe van Chuck Berry en een hele oude van Sade. Die van Sade klinkt stukken beter. Dus op welke kenmerken moet ik letten?
Is het niet gewoon zo dat die Chuck Berry plaat van veel oudere opnames is dan die van Sade? Of heb je die plaat ergens anders in betere kwaliteit gehoord?
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:32:53 #235
314554 Gloei-lamp
lichtpuntje....
pi_119025162
Whoop Whoop,

zooi oude platen aan het doorspitten, kom je een gesigneerde elvis presley plaat tegen :D:D

maar 'ns kijken of ie authentiek is :P anders heb je er nog geen zak aan

zal vanavond wel ff foto posten
- To believe in something and not live it, is dishonest.
- The Weak never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong.
pi_119026147
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:32 schreef Gloei-lamp het volgende:
Whoop Whoop,

zooi oude platen aan het doorspitten, kom je een gesigneerde elvis presley plaat tegen :D:D

maar 'ns kijken of ie authentiek is :P anders heb je er nog geen zak aan

zal vanavond wel ff foto posten
Pfff als je denkt dat dat cool is wacht dan maar tot ik een foto maak van mijn gesigneerde elpee van Gert en Hermien.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119047597
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Pfff als je denkt dat dat cool is wacht dan maar tot ik een foto maak van mijn gesigneerde elpee van Gert en Hermien.
Vet! Ik heb nog ergens een gesigneerde Albert West liggen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 10:09:44 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119047818
;( ik heb alleen een gesigneerde O+ maria mena O+ cd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119047880
http://kraftwerk.tickets.de/en/events/3059-Kraftwerk

Beetje offtopic, maar net kaartjes gekocht om 12-01 Radio-Aktivität in 3D te beleven in Düsseldorf :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_119049869
Roger Waters in de Amsterdam ArenA volgend jaar september. Present
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_119050031
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:13 schreef Amoeba het volgende:
Roger Waters in de Amsterdam ArenA volgend jaar september. Present
Waar zijn kaarten te koop?

Reeds gevonden :P

Dat wordt kaarten kopen volgende week :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 10 november 2012 @ 22:02:18 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119068179
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 00:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat een... Aparte cover.
:D echt he.

Vandaag de gelimiteerde 7" single (roze vinyl *)) ontvangen van RNDM (het side project van Pearl Jam`s Jeff Ament). Leuke uitgave, en dat voor $ 9,99 incl. verzenden ^O^

Wie gaat er morgen nog meer naar de platenbeurs in Genk? zin in *O* *O* *O*
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 22:06:08 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119068366



op LP



op 10''

*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 10 november 2012 @ 22:29:48 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119069428
Roosbeef :X
  zondag 11 november 2012 @ 10:03:17 #245
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119077669
Zometeen naar de platenbeurs, zin in *O* *O*
eens kijken of ik wat moois op de kop kan tikken :s)
  zondag 11 november 2012 @ 10:13:26 #246
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119077771
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:03 schreef Timo20 het volgende:
Zometeen naar de platenbeurs, zin in *O* *O*
eens kijken of ik wat moois op de kop kan tikken :s)
Succes ;)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 11 november 2012 @ 13:26:46 #247
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119081604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 00:25 schreef Trashcanman het volgende:

Is het niet gewoon zo dat die Chuck Berry plaat van veel oudere opnames is dan die van Sade? Of heb je die plaat ergens anders in betere kwaliteit gehoord?
Klopt inderdaad. Na een beetje prutsen met de instellingen is het nog heel behoorlijke kwaliteit geworden. Is er overigens nog een verschil tussen normaal gewicht en 180 gram versies?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 11 november 2012 @ 14:14:11 #248
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_119083202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:29 schreef Timo20 het volgende:
Roosbeef :X
Ze willen wel je hond aaien maar ze willen niet naar je muziek luisteren.
pi_119091164
Mijn vriend gaat op de rommelmarkt altijd graag kijken naar elpees. Zat er daar nu bij één standje waarschijnlijk 3 kwartier aan een stuk zo'n egoïstische vent die allebei die bakken met platen innam en alle platen controleerde op krassen etc. Dat er nog andere mensen stonden aan te schuiven om te kijken interesseerde hem precies niet, en hij leek het nog niet eens door te hebben. Die standhouder zat dan ook constant met zo'n gezicht :{ te kijken
Waarschijnlijk zelf een verkoper... Arrogant tuig. Dat arme kind van 'm mocht er nog de hele tijd bijstaan ook en keek ons meelijwekkend aan. Triest.
  zondag 11 november 2012 @ 17:28:57 #250
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119091503
quote:
13s.gif Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef Little_Dolls het volgende:
Mijn vriend gaat op de rommelmarkt altijd graag kijken naar elpees. Zat er daar nu bij één standje waarschijnlijk 3 kwartier aan een stuk zo'n egoïstische vent die allebei die bakken met platen innam en alle platen controleerde op krassen etc. Dat er nog andere mensen stonden aan te schuiven om te kijken interesseerde hem precies niet, en hij leek het nog niet eens door te hebben. Die standhouder zat dan ook constant met zo'n gezicht :{ te kijken
Waarschijnlijk zelf een verkoper... Arrogant tuig. Dat arme kind van 'm mocht er nog de hele tijd bijstaan ook en keek ons meelijwekkend aan. Triest.
Vreselijk volk inderdaad. Ik merk dat in de kringloopwinkel vaker (ja, daar kun je voor een prikkie aardig wat leuke elpee's scoren!). Mensen die ineens tegen je aan beginnen te schurken en een of ander vreselijk lulverhaal gaan ophangen over hun kennis van platen.

Wat luistert u dan het liefst?
JA GEWOON, SCHLAGER MUZIEK.

Oke.. groetjes :')
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119091580
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:28 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Vreselijk volk inderdaad. Ik merk dat in de kringloopwinkel vaker (ja, daar kun je voor een prikkie aardig wat leuke elpee's scoren!). Mensen die ineens tegen je aan beginnen te schurken en een of ander vreselijk lulverhaal gaan ophangen over hun kennis van platen.

Wat luistert u dan het liefst?
JA GEWOON, SCHLAGER MUZIEK.

Oke.. groetjes :')
Heeft hij dus ook al last van. ;( :') Je kunt dan natuurlijk niet zomaar gaan zeggen dat ze moeten zwijgen...
  zondag 11 november 2012 @ 17:33:02 #252
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119091636
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:31 schreef Little_Dolls het volgende:

Heeft hij dus ook al last van. ;( :') Je kunt dan natuurlijk niet zomaar gaan zeggen dat ze moeten zwijgen...
Kan best. Doe ik vaak genoeg. Je kunt mensen best op een nette manier erop attenderen dat hun gedrag banaal is.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119091706
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:33 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Kan best. Doe ik vaak genoeg. Je kunt mensen best op een nette manier erop attenderen dat hun gedrag banaal is.
Helaas is dit België en niet Nederland...
  zondag 11 november 2012 @ 17:36:12 #254
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119091741
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:35 schreef Little_Dolls het volgende:
Helaas is dit België en niet Nederland...
Ik had al zo'n vermoeden :9 Nouja, dit is ook bijna België. Kom zelf uit Sittard (Limburg).
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119091786
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:36 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden :9 Nouja, dit is ook bijna België. Kom zelf uit Sittard (Limburg).
Hier is het nog steeds ongepast om iemand te zeggen waar het op staat lijkt het wel.
  zondag 11 november 2012 @ 17:39:18 #256
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119091832
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:37 schreef Little_Dolls het volgende:

Hier is het nog steeds ongepast om iemand te zeggen waar het op staat lijkt het wel.
Spijtig. De wereld heeft behoefte aan eerlijke mensen. Alleen bijzonder om te zien hoeveel mensen eigenlijk juist daar niet tegen kunnen of zich geen houding weten aan te meten die voor iedereen acceptabel is.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119094070
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:39 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Spijtig. De wereld heeft behoefte aan eerlijke mensen. Alleen bijzonder om te zien hoeveel mensen eigenlijk juist daar niet tegen kunnen of zich geen houding weten aan te meten die voor iedereen acceptabel is.
Tja, helaas wordt van die mensen altijd gezegd dat ze "overal commentaar op hebben"...
Op school had je ook van die mensen, maar dat waren er dan meestal die maar neerkeken op anderen. Dat is ook niet goed, natuurlijk.
  maandag 12 november 2012 @ 14:00:14 #258
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119123573
Maar goed, even terug naar de oorspronkelijke vraag. Waarom wordt er vaak extra '180 gram versie' bij een elpee gezet. Wat is daar de meerwaarde van?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 12 november 2012 @ 14:48:51 #259
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119125371
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:00 schreef Lyzio het volgende:
Maar goed, even terug naar de oorspronkelijke vraag. Waarom wordt er vaak extra '180 gram versie' bij een elpee gezet. Wat is daar de meerwaarde van?
Dan is de LP wat zwaarder :P
nee, jij dan!
  maandag 12 november 2012 @ 14:52:47 #260
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119125546
hehe, maar of het voor de kwaliteit duidelijk iets uitmaakt weet ik eigenlijk niet. Uiteraard voelt een dikkere plaat beter aan en blijven ze beter plat.
Maar qua geluidskwaliteit, lijkt het me vooral om de mastering- en pers-technieken te gaan :)
nee, jij dan!
  Moderator maandag 12 november 2012 @ 14:59:22 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119125876
180 grams high quality mastering 45 RPM het enige waar de echte fanaat voor gaat.... (disclaimer anno 2000... voor vroegere fanaten waren de dunne 80s LPs het summum)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119126054
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dan is de LP wat zwaarder :P
en duurderder :)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  maandag 12 november 2012 @ 15:18:18 #263
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_119126605
Ik heb er een paar van 200 gram 8-) *)
O)))
pi_119127889
Heeft volgens mij idd vooral als voordeel dat de plaat veel beter plat blijft, en dat heeft ook gevolgen voor de geluidskwaliteit.
Bij dunner vinyl, zie je vaak dat deze tzt wat krom gaan trekken. Hierdoor ligt de plaat niet helemaal plat op de mat, waardoor er resonanties kunnen ontstaan die van invloed zijn op het geluid. Ook staat de naald natuurlijk niet perfect verticaal in de groef bij kromme platen, waardoor hij minder nauwkeurig zijn informatie door kan geven. Het is wat dat betreft aan te bevelen om bij wat dunnere platen een platenklem of gewicht te gebruiken.
  maandag 12 november 2012 @ 23:05:19 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119148960
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2012 10:13 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Succes ;)
Het was zowaar gelukt :P

Aanwinsten:
-: Pixies - Come On, Pilgrim
-: Pearl Jam - Monkie Business
-: Pearl Jam - The Broadcasts 1992 (2LP, rood vinyl :9 )
En het pronkstuk: de maxi vinyl single van The Final Countdown van Europe *O* :P

Over die 180 gram lp`s: het verschil tussen een 180 grams lp en een gewone hoor je zeker in de geluidskwaliteit. Daar heb je niet eens een heel goede installatie voor nodig (want die heb ik ook niet :P)
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:25:14 #266
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119157994
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Over die 180 gram lp`s: het verschil tussen een 180 grams lp en een gewone hoor je zeker in de geluidskwaliteit. Daar heb je niet eens een heel goede installatie voor nodig (want die heb ik ook niet :P)
Puur doordat de plaat niet krom trekt?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119163885
Ben eens wat info gaan zoeken, en kwam wel een interessant artikel tegen omtrent de zin en onzin van 180 gram vinyl: hier
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:55:46 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119185198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:25 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Puur doordat de plaat niet krom trekt?
Waar het mee te maken heeft weet ik dan eerlijk gezegd weer niet :P
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:58:32 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119185326
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:55 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Waar het mee te maken heeft weet ik dan eerlijk gezegd weer niet :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef De_existentialist het volgende:
Ben eens wat info gaan zoeken, en kwam wel een interessant artikel tegen omtrent de zin en onzin van 180 gram vinyl: hier
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 november 2012 @ 15:33:08 #270
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119240610
Mooi aanwinst voor ¤1 gescoord vandaag. Born In The USA van The Boss!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 15 november 2012 @ 18:33:13 #271
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119247105
Zo kom je nog eens wat tegen. I'm On Fire van Bruce Springsteen.. wow.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119248214
Moet een aantal LP's opnieuw aanschaffen omdat ze gewoon té beschadigd zijn:

Neil Young - Freedom
Queen - Live Killers
Dire Straits - Alchemy

Gaat gewoon 20-30 euro kosten. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:18:43 #273
314554 Gloei-lamp
lichtpuntje....
pi_119283839
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:04 schreef Amoeba het volgende:
Moet een aantal LP's opnieuw aanschaffen omdat ze gewoon té beschadigd zijn:

Neil Young - Freedom
Queen - Live Killers
Dire Straits - Alchemy

Gaat gewoon 20-30 euro kosten. :')
die van queen en neil young heb ik dubbel (een paar keer, dat is het nadeel van grote collecties opkopen :P) zal ze ff opzoeken dan mag je ze van mij hebben...
- To believe in something and not live it, is dishonest.
- The Weak never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong.
pi_119283916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:18 schreef Gloei-lamp het volgende:

[..]

die van queen en neil young heb ik dubbel (een paar keer, dat is het nadeel van grote collecties opkopen :P) zal ze ff opzoeken dan mag je ze van mij hebben...
_O_

Waar woon je ergens?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:27:43 #275
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119289287
Voor ¤5 Exile On Main Street opgehaald vandaag bij een verzamelaar die hem enkele keren dubbel had!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:28:52 #276
314554 Gloei-lamp
lichtpuntje....
pi_119308468
hier een lijstje met dubbele lp's
alles is 5euro per stuk (er valt altijd te onderhandelen ;) ) zoek maar uit en laat maar horen :)

electric light orchestra - out of the blue
Boney M. - Nightflight to Venus
UB40 - Labour of love
Rod Steward - Fool Loose & fancy free
10CC - Bloody tourist (2x)
10CC - Deceptive Bends
Mike Oldfield - Tubular Bells
Mama's en the Papa's - the best of
Dire Straits - communique
Dire Straits - Dire Straits (3x)
Herman Brood - Cha Cha
Santana - Greatest Hits
Meat Loaf - Bat out of Hell
The Shadows - 20 Golden Greats
The Police - Reggatta de Blanc
The Police - Zenyatta Mondatta
Micheal Jackson - Thriller
Deep Purple - 20 carat Purple (2x)
BeeGee's - Spirits Having Flown (2x)
Supertramp - Breakfast in America
The Eagles - Hotel California (5x)
Bruce Springsteen - Born in the USA (2x)
Creedence Clearwater Revival - Chronicle
Pointer sisters - Energy
Don McLean - American Pie (3x)
Rod Steward - Atlantic Crossing
Simply Red - Picture Book
Fleetwood Mac - Rumors
Madonna - True Blue
Simon and Garfunkel - Bridge over Troubled water (9x)
Simon and Garfunkel - The Concert in central park

ik hoor het wel :P
- To believe in something and not live it, is dishonest.
- The Weak never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong.
  zondag 18 november 2012 @ 21:07:48 #277
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119359192
Eigenlijk wilde ik hem absoluut niet kopen, omdat ik alle albums al 3x op CD heb, maar gisteren kwam ik de box tegen in de winkel en daar was hij ¤70 goedkoper dan Amazon.de vanwege een speciale aanbieding, alleen die dag, dus tja... het was een 'moetje' :D



Maar een mooi ding is het en ik heb er geen spijt van! 16 lp's, elke lp is 180gr vinyl, mooi afgewerkte hoezen, de box zelf is stevig en beschermt de lp's perfect. Het boek zit nog in de seal (wordt dadelijk uitgepakt) maar ziet er van de buitenkant al schitterend uit.
3 lp's als ik me niet vergis hebben een beetje last van vervorming (zijn niet helemaal plat), maar dit zou helaas een veel voorkomend probleem zijn in deze set. Aangezien het er bij mij maar 3 zijn en ik het verder niet hoor bij het afspelen vind ik het prima verder en laat ik het erbij.

Nu 'moet' ik natuurlijk ook de mono set kopen die volgend jaar zou verschijnen :)
  zondag 18 november 2012 @ 21:18:19 #278
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119359968
Is dit die hele remastered LP set?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 18 november 2012 @ 21:21:40 #279
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_119360206
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:07 schreef RonB79 het volgende:
Eigenlijk wilde ik hem absoluut niet kopen, omdat ik alle albums al 3x op CD heb, maar gisteren kwam ik de box tegen in de winkel en daar was hij ¤70 goedkoper dan Amazon.de vanwege een speciale aanbieding, alleen die dag, dus tja... het was een 'moetje' :D

[ afbeelding ]

Maar een mooi ding is het en ik heb er geen spijt van! 16 lp's, elke lp is 180gr vinyl, mooi afgewerkte hoezen, de box zelf is stevig en beschermt de lp's perfect. Het boek zit nog in de seal (wordt dadelijk uitgepakt) maar ziet er van de buitenkant al schitterend uit.
3 lp's als ik me niet vergis hebben een beetje last van vervorming (zijn niet helemaal plat), maar dit zou helaas een veel voorkomend probleem zijn in deze set. Aangezien het er bij mij maar 3 zijn en ik het verder niet hoor bij het afspelen vind ik het prima verder en laat ik het erbij.

Nu 'moet' ik natuurlijk ook de mono set kopen die volgend jaar zou verschijnen :)
Nice, das een mooie aanschaf!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 18 november 2012 @ 21:31:09 #280
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119360958
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef Amoeba het volgende:
Is dit die hele remastered LP set?
Yes! De 2009 remasters zijn gebruikt, maar die hebben ze een beetje aangepast voor deze vinyl box.
pi_119491606
Expedits van de ikea zijn wel de hit he.. om ze te pimpen. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 09:20:40 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119494394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:39 schreef ondeugend het volgende:
Expedits van de ikea zijn wel de hit he.. om ze te pimpen. :)
:Y al zou ik ze zelf nooit helemaal vol pakken

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 09:23:34 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119494454
Ikzelf heb er 1tje met 5 van die vakjes waarvan de 3 bovenste nu vol zitten en ik vind hem al eng :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 november 2012 @ 09:29:54 #284
14505 OProg
A Life in Music
pi_119494581
De kast aan de muur vast zetten lijkt me dan ook wel een goed idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 09:31:23 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119494608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:29 schreef OProg het volgende:
De kast aan de muur vast zetten lijkt me dan ook wel een goed idee.
die van mij staat tenminste aan 1 muur.. als ik ooit verhuis ga ik wel eens bedenken of er ook een ander systeem mogelijk is. Het mooiste is natuurlijk een inbouwkast.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119496412
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y al zou ik ze zelf nooit helemaal vol pakken

[ afbeelding ]
Volpakken is niet het probleem, goed in elkaar zetten hier blijkbaar wel.

De langste planken (of deze nu 5 breed, 4 breed of 2 breed zijn) moeten horizontaal liggen en niet verticaal staan, dan is de constructie voor een volle lading LP's te zwak.
pi_119497786
Ik heb ze 2 vakken breed en hoog... dat leek me een stuk veiliger. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 22 november 2012 @ 11:48:16 #288
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119498027
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:28 schreef Gloei-lamp het volgende:
hier een lijstje met dubbele lp's
alles is 5euro per stuk (er valt altijd te onderhandelen ;) ) zoek maar uit en laat maar horen :)

Lijst :)

ik hoor het wel :P
Ik ben geïnteresseerd in de volgende elpee's:

Dire Straits - Communique
Dire Straits - Dire Straits
Meat Loaf - Bat Out Of Hell
The Police - Reggatta de Blanc
The Police - Zenyatta Mondatta
Micheal Jackson - Thriller
The Eagles - Hotel California
CCR - Chronicle
Simply Red - Picture Book
Fleetwood Mac - Rumors
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 22 november 2012 @ 11:49:12 #289
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119498059
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:07 schreef RonB79 het volgende:
Eigenlijk wilde ik hem absoluut niet kopen, omdat ik alle albums al 3x op CD heb, maar gisteren kwam ik de box tegen in de winkel en daar was hij ¤70 goedkoper dan Amazon.de vanwege een speciale aanbieding, alleen die dag, dus tja... het was een 'moetje' :D

[ afbeelding ]

Maar een mooi ding is het en ik heb er geen spijt van! 16 lp's, elke lp is 180gr vinyl, mooi afgewerkte hoezen, de box zelf is stevig en beschermt de lp's perfect. Het boek zit nog in de seal (wordt dadelijk uitgepakt) maar ziet er van de buitenkant al schitterend uit.
3 lp's als ik me niet vergis hebben een beetje last van vervorming (zijn niet helemaal plat), maar dit zou helaas een veel voorkomend probleem zijn in deze set. Aangezien het er bij mij maar 3 zijn en ik het verder niet hoor bij het afspelen vind ik het prima verder en laat ik het erbij.

Nu 'moet' ik natuurlijk ook de mono set kopen die volgend jaar zou verschijnen :)
Wow..
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_119548444
Vandaag binnengekomen! :)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:24:47 #292
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119570239
Gisteren Battle Born op rood vinyl ontvangen van the Killers. Heeft zeker 2 maanden geduurd omdat hij uit de US kwam (ik dacht dat deze editie alleen in de US zou verschijnen maar neen, begin november kwam hij ook in de EU uit).



En begin deze week is nog de NL persing van de 7" I Know What I Like binnengekomen. Al jaren wilde ik hem hebben ivm de hoes en nu heb ik hem dan eindelijk in bijna nieuwstaat voor een redelijke prijs kunnen kopen O+

  zaterdag 24 november 2012 @ 22:35:22 #293
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119585357
Vandaag naar de mega platen- en cd beurs in de Jaarbeurs geweest. Was een feest *O* *O* *O* maar niet voor m`n beurs -O- -O- -O-
heb oa. eindelijk Throwing Copper van Live op vinyl, Surfer Rosa van The Pixies, een bootleg van Pearl Jam op gekleurd vinyl waar er maar 100 van zijn een een berg singletjes (waaronder The End van The Doors) gekocht *O* *O* *O* *O*
Foto`s volgens morgen :s)
  zondag 25 november 2012 @ 17:42:36 #294
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119607226
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:35 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag naar de mega platen- en cd beurs in de Jaarbeurs geweest. Was een feest *O* *O* *O* maar niet voor m`n beurs -O- -O- -O-
heb oa. eindelijk Throwing Copper van Live op vinyl, Surfer Rosa van The Pixies, een bootleg van Pearl Jam op gekleurd vinyl waar er maar 100 van zijn een een berg singletjes (waaronder The End van The Doors) gekocht *O* *O* *O* *O*
Foto`s volgens morgen :s)
Heb je een foto van die bootleg van Pearl Jam? :D Lijkt me super vet. Geheel off-topic: wat blijft Diamond Life van Sade een ge-wel-di-ge plaat!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 25 november 2012 @ 17:46:47 #295
188728 Lyzio
why do we fall
pi_119607391
Weet iemand overigens nog goede sites om elpee's uit te halen?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 25 november 2012 @ 18:04:29 #296
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119608018
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:46 schreef Lyzio het volgende:
Weet iemand overigens nog goede sites om elpee's uit te halen?
Discogs
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 25 november 2012 @ 18:06:45 #297
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119608090
Gisteren nog even Babbacombe Lee van Fairport Convention voor 7 euries gekocht. Geheel gaaf, inclusief boekje en klaphoes.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_119608535
Sinterklaas is langsgeweest:

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 25 november 2012 @ 19:01:25 #299
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119610467
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Sinterklaas is langsgeweest:

[ afbeelding ]
Jij hebt ook echt rare shit zeg. Toevallig ook wat vinyl van Urbanus?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_119612262
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 19:01 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij hebt ook echt rare shit zeg. Toevallig ook wat vinyl van Urbanus?
Flight of the Conchords 'raar'? Dat is geniale muziek / comedy :)
Kijk de tv serie maar eens.

(en ja ook urbanus op vinyl)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 25 november 2012 @ 21:05:38 #301
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_119616088
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Flight of the Conchords 'raar'? Dat is geniale muziek / comedy :)
Kijk de tv serie maar eens.

(en ja ook urbanus op vinyl)
Ik zal eens een album luisteren. Nog aanraders?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')