Wat bedoel je precies, de arm die je boven je ziet is een SME 3009, of je moet bedoelen de headshell ? waar dus het element in zit geschroefd. Die kun je er los inschroeven bij sommigen, andere hebben weer een vaste headshell.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:22 schreef Amoeba het volgende:
Maar de SME 3009 is dus met zo'n 'druk-schroef' mechanisme als mijn huidige arm?
Nee. Op mijn foto's zie je dat ik een stuk van de tonearm los heb. Mijn vraag was eigenlijk of ik alleen dat stuk kon vervangen door zo'n metalen S arm. Of moet ik dan ook heel het contragewicht mechanisme etc etc losschroeven en er een totaal nieuw 'platform' opzetten?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, de arm die je boven je ziet is een SME 3009, of je moet bedoelen de headshell ? waar dus het element in zit geschroefd. Die kun je er los inschroeven bij sommigen, andere hebben weer een vaste headshell.
Want?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Koop tweedehands een goede technics direct drive, eenvoudiger, beter, goedkoper.
Tweedehands goedkoop, erg goed, geen geprutsquote:
Dat zei je net al. Maar waarom is het beter dan mijn Thorens?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tweedehands goedkoop, erg goed, geen gepruts
Direct drive, versus beltdrive wat je thorens is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat zei je net al. Maar waarom is het beter dan mijn Thorens?
Deze user lijkt er echt verstand van te hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Direct drive, versus beltdrive wat je thorens is.
Langere arm, s vorm
Wat is het (denkbeeldige) nadeel dan t.o.v. belt-drive?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:17 schreef Bosbeetle het volgende:
insert belt drive vs direct drive discussie...
Ik ben al jaren tevreden met mijn direct drive maar volgens de audiofielen zou het invloed hebben op het geluid
dat de motor rechtstreeks de draaitafel draait, en dat gebeurt magnetisch en kan nooit zo vloeiend zijn als met een belt... (hij doet eigenlijk kleine stapjes) En bij een belt drive zijn de draaitafel en de moter van elkaar losgekoppelt... echt dure platenspelers bestaan vaak ook uit 3 losse onderdelen een moter component een draaitafel component en een arm component. alleen de belt verbindt dan het moter en het draaitafel gedeelte.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat is het (denkbeeldige) nadeel dan t.o.v. belt-drive?
Ik snap. Je krijgt fluctuaties in de snelheid van je draaitafel. Hoe minimaal ook. Beetje het verhaal dat een lamp op wisselstroom (50Hz) 'merkbaar' minder mooi is dan een lamp op gelijkstroom.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat de motor rechtstreeks de draaitafel draait, en dat gebeurt magnetisch en kan nooit zo vloeiend zijn als met een belt... (hij doet eigenlijk kleine stapjes) En bij een belt drive zijn de draaitafel en de moter van elkaar losgekoppelt... echt dure platenspelers bestaan vaak ook uit 3 losse onderdelen een moter component een draaitafel component en een arm component. alleen de belt verbindt dan het moter en het draaitafel gedeelte.
Vast wel, maar mijn punt, waarom zou je als gewoon een tweedehands technics kan kopen voor weinigquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:27 schreef Amoeba het volgende:
Maar weer ontopic. Is het dus mogelijk om alleen dat ding te vervangen, of moet ik dan het hele plateau van de arm verwisselen, in plaats van alleen dat ding op de foto's in de OP?
Ik neem aan van niet?
Omdat hij die thorens al heeft...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vast wel, maar mijn punt, waarom zou je als gewoon een tweedehands technics kan kopen voor weinig
En?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat hij die thorens al heeft...
Alsof die Thorens geen goeie speler is?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
is goedkoper dan een nieuwe arm
Weet je, succes ermeequote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Alsof die Thorens geen goeie speler is?
Daar verschillen de meningen ook weer over. Direct drive heeft dan weer totaal geen fysiek contact en in belt drive zit ook een motor en ik vraag me af of zo'n snaar ook niet in en uitrekt en motortrillingen doorgeeft. Daarnaast is de draaischijf zo zwaar zodat die gelijkmatig draait. Meestal is de precisie in de uitvoering bepalend voor de kwaliteit, en niet het gekozen concept.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat de motor rechtstreeks de draaitafel draait, en dat gebeurt magnetisch en kan nooit zo vloeiend zijn als met een belt... (hij doet eigenlijk kleine stapjes) En bij een belt drive zijn de draaitafel en de moter van elkaar losgekoppelt... echt dure platenspelers bestaan vaak ook uit 3 losse onderdelen een moter component een draaitafel component en een arm component. alleen de belt verbindt dan het moter en het draaitafel gedeelte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |