abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:50:57 #101
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124788699
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk om te lezen, maar niet erg goed of correct, Russell schreef in haast toe hij geld nodig had
oh ik zie je reactie nu pas :P

Maar het valt volgens mij wel mee, het wordt alom geprezen om de schrijfstijl (die idd tot nu erg vlot is :) ), maar sommige academici vinden het te generaliserend of dat hij enkele belangrijke figuren heeft overgeslagen, maar dat soort dingen heb je altijd met boeken van dit kaliber natuurlijk :)

In grote lijnen weet ik toch al wat de vooraanstaande filosofen probeerden te vertellen, maar de connectie tussen hun leefwereld en andere filosofen leek me heel interessant. En dat is juist waar dit boek in schittert (had ik gelezen :P) en ik hoop ook stiekem nog iets mee te krijgen van de persoon Russell zelf, want dat was volgens mij ook best een toffe peer :D
Robert Moog died for our synths
pi_124790414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:50 schreef Gehenna het volgende:
En dat is juist waar dit boek in schittert (had ik gelezen :P) en ik hoop ook stiekem nog iets mee te krijgen van de persoon Russell zelf, want dat was volgens mij ook best een toffe peer :D
Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:

''Ik heb een hekel aan Nietzsche, omdat de aanblik van pijn hem plezier doet, en omdat hij arrogantie tot plicht verheft, omdat de mensen die hij het meest bewondert veroveraars zijn, wier gloriedaad neerkomt op handigheid om mensen te laten sterven. Maar ik denk dat het doorslaggevende argument tegen zijn filosofie, evenals tegen iedere onaangename, maar consequente ethiek, niet is gelegen in een beroep op de feiten, maar in een beroep op het gevoel. Nietzsche minacht de universele liefde, terwijl ik daarin de stuwkracht zie voor alles wat ik deze wereld toewens. Deze ronde is aan Nietzsche en zijn volgelingen; laten we hopen dat ze snel uitgespeeld zijn.''

Hier klinkt hij misschien wat zweverig met 'universele liefde', maar in dit geval kan ik 't nog wel hebben. Ik vind de filosofie van Nietzsche en het gebruik ervan vaak niet veel verder reiken dan wat schreeuwlelijken die altijd de makkelijke weg kiezen. Laten we maar als een stel eikels handelen, want hé, dat zijn we nou eenmaal als mensen. Verbeeldingskracht van een pinda. Hier quote ik even Vonnegut op: “We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.”

Overigens vind ik de genealogieën van Nietzsche dan wel weer sterk, jammer dat ie 't daar gewoon niet bij heeft gelaten.

Ik dwaal af. Handig naslagwerk dus. :P

Heb zelf een boek over de geschiedenis van de cartografie gekocht. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Maxerazzi op 02-04-2013 13:45:01 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:46:30 #103
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124790669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:38 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:

[..]

Hier klinkt hij misschien wat zweverig met 'universele liefde', maar in dit geval kan ik 't nog wel hebben. Ik vind de filosofie van Nietzsche en het gebruik ervan vaak niet veel verder reiken dan wat schreeuwlelijken die altijd de makkelijke weg kiezen. Laten we maar als een stel eikels handelen, want hé, dat zijn we nou eenmaal als mensen. Verbeeldingskracht van een pinda. Hier quote ik even Vonnegut op: “We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.”

Overigens vind ik de genealogieën van Nietzsche dan wel weer sterk, jammer dat ie 't daar gewoon niet bij heeft gelaten.

Ik dwaal af. Handig naslagwerk dus. :P

Heb zelf een boek over de geschiedenis van de cartografie gekocht. :)

[ afbeelding ]
hehe nice :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:53:51 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126301262
Gisteren (en het hele weekend nog) was hier een boekenmarkt in Enschede, en een paar leuke gekocht voor een paar cent :D

WIlliam S. Burroughs - Naked Lunch
Hunter S. Thompson - Fear and Loathing in Las Vegas
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Fyodor Dostoevsky - Crime and Punishment
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:06:21 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126301700
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren (en het hele weekend nog) was hier een boekenmarkt in Enschede, en een paar leuke gekocht voor een paar cent :D

F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby

Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:10:01 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126301821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijk
Dun boekje, zo doorheen toch :P

Ik had ook altijd een schurfthekel aan alles wat mij voorgeschoteld werd op de HAVO, maar sommige dingen blijken veel later best tof te zijn (maar meer dingen ook niet eigenlijk :P)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:24:35 #107
45206 Pietverdriet
pi_126302390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dun boekje, zo doorheen toch :P

Ik had ook altijd een schurfthekel aan alles wat mij voorgeschoteld werd op de HAVO, maar sommige dingen blijken veel later best tof te zijn (maar meer dingen ook niet eigenlijk :P)
Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.
Goddank had ik die liefde van thuis meegekregen want sommige docenten waren echt erg. Anderen waren weer te gek.
Voor Duits moesten we Romeo und Julia aus dem Dorfe lezen, mag dan 100 keer tot de canon behoren, het is gewoon een veredelde streekroman. Maar goed, de Duitse lerares was wel weer blij dat ik Faust en het Nieblungenlied las.
Docenten Engels wisselden, de dame kwam met great Gatsby aan en vond ik vreselijk maar wilde daar niets van horen. Een latere docent was heel anders en vond, net als ik, Dennis Potter helemaal te gek, werd lyrisch over Jack London en Joseph Conrad.
Docenten Nederlands waren een ramp na de andere. Eerste jaren op de middelbare school vielen ze me lastig met kinderboeken terwijl ik Wolkers, Mulish las, maar dat mocht van hem niet, want dan had ik in de latere klassen niets te lezen. Ik vroeg hem wat dat nu voor een cul was, er was literatuur genoeg. Ja, zei hij, maar dan heb ik het niet gelezen.
Bespottelijk
Voor mijn boekenlijst kreeg je dan een lijst van 100 boeken en daar mocht je dan uit kiezen. Ik was toen al net zo dwars, dus schreef ik een lijst van 15 boeken op en zei, dit is mijn lijst.
Hij was het er niet mee eens.
Ik zei hem dat hij kon kiezen, of mijn lijst goed bevinden, of uitleggen waarom dat geen literatuur was, graag schriftelijk. Voegde daar aan toe dat zijn uitleg wat mij betreft ook aan de onderwijsinspectie kon gaan.
God wat werd die man kwaad en hij begon te schelden. Uiteindelijk staatsexamen gedaan voor Nederlands
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:36:24 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126302824
In 1997/1998 moest je voor je literatuurlijst 20 boeken lezen, waarvan 2 (of 4?) van voor 1920/1930? De rest was vrije keuze.

Ik zou wel weer eens terug willen vinden wat er op die lijst stond. Een deel weet ik nog wel (veel Buch, wat Tessa de Loo, Kaas van Willem Elsschot(ook al heb ik alleen het uittreksel gelezen en me volledig door de mondelinge overhoring daarover gebluft :D )..), een groot deel niet meer. En ik houd graag alles bij wat ik lees tegenwoordig :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:15:20 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126311048
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.
Goddank had ik die liefde van thuis meegekregen want sommige docenten waren echt erg. Anderen waren weer te gek.
Voor Duits moesten we Romeo und Julia aus dem Dorfe lezen, mag dan 100 keer tot de canon behoren, het is gewoon een veredelde streekroman. Maar goed, de Duitse lerares was wel weer blij dat ik Faust en het Nieblungenlied las.
Docenten Engels wisselden, de dame kwam met great Gatsby aan en vond ik vreselijk maar wilde daar niets van horen. Een latere docent was heel anders en vond, net als ik, Dennis Potter helemaal te gek, werd lyrisch over Jack London en Joseph Conrad.
Docenten Nederlands waren een ramp na de andere. Eerste jaren op de middelbare school vielen ze me lastig met kinderboeken terwijl ik Wolkers, Mulish las, maar dat mocht van hem niet, want dan had ik in de latere klassen niets te lezen. Ik vroeg hem wat dat nu voor een cul was, er was literatuur genoeg. Ja, zei hij, maar dan heb ik het niet gelezen.
Bespottelijk
Voor mijn boekenlijst kreeg je dan een lijst van 100 boeken en daar mocht je dan uit kiezen. Ik was toen al net zo dwars, dus schreef ik een lijst van 15 boeken op en zei, dit is mijn lijst.
Hij was het er niet mee eens.
Ik zei hem dat hij kon kiezen, of mijn lijst goed bevinden, of uitleggen waarom dat geen literatuur was, graag schriftelijk. Voegde daar aan toe dat zijn uitleg wat mij betreft ook aan de onderwijsinspectie kon gaan.
God wat werd die man kwaad en hij begon te schelden. Uiteindelijk staatsexamen gedaan voor Nederlands
haha heel herkenbaar idd, ik vond op de basisschool b.v. klassieke muziek best leuk soms, maar ik kreeg er door dat C.K.V. echt zo'n schurfthekel aan dat ik pas sinds een paar jaar het weer begin leuk te vinden. Allemaal van die zweverige types die even wilden bepalen wat jij wel en niet mooi moest vinden :r

Van de boeken die ik moest lezen, heb ik er maar 1 daadwerkelijk gelezen en een verslagje over gemaakt. Ik kreeg toen een 4, omdat de rest van de klas gewoon alles van internet had getrokken (ja die zijn idd een stuk beter natuurlijk :P), daarna deed ook maar hetzelfde, je wilt toch graag over.. De andere boeken nog steeds nooit open gehad :')

Filmverslag ging ook al zo super. The Exorcist kwam toen met de 'Directors Cut' in de bios, 10 minuten langer griezelen dan het orgineel :P. Klassieker, dus ik naar die film toe, kom ik weer bij C.K.V. in de les om aan te geven dat ik daar een verslagje over wou typen.. Mag het niet! :o De film moest minimaal 4 sterren hebben. "...maar mevrouw, op allmovie.com heeft hij er zelfs 5", maakte niets uit, een reviewer van de lokale krant gaf maar 3, dat woog zwaarder voor die domme doos |:(

De HAVO heeft veel interesses van mij kapot gemaakt, zelfs het leren an sich. Gelukkig ging ik daarna na het MBO en sindsdien is alles een stuk toffer :D
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 20:47:45 #110
42184 crew  DaMart
pi_126496299
Vers van de pers:

dinsdag 14 mei 2013 @ 21:32:16 #111
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_126500729

voor even tussendoor.

en

om door te kunnen blijven lezen.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:54:35 #112
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126950524
zonet het boekje gekocht: over de geschiedenis van mijn dorpje, uitgebracht wegens het 150 jaar bestaan ervan:

En ik had nog een krat vol met oude boeken gekregen van een tante O+
met o.a. Aldous Huxley, Edgar Allan Poe, Roald Dahl, George Orwell, Robert Louis Stevenson, Emily Bronte, Maarten Toonder e.v.a. :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:55:04 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127739530
Gezelligheid :D

[ Bericht 28% gewijzigd door SEMTEX op 13-06-2013 09:00:49 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127739543
oeh, leuk! Nou ja, 'leuk' :') Interessant is misschien een beter woord.
Tap tap tap
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:16:43 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127745783
Gisteren een 2e hands boek gekocht van Murakami :)

pi_127861660
  zondag 16 juni 2013 @ 14:54:29 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127861719
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 27 juni 2013 @ 21:55:18 #118
42184 crew  DaMart
pi_128415721

:)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_128437878

Maar dan in het Nederlands en andere cover...

en d'n Herman _O_

pi_128438105
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:55 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 22:31:42 #122
42184 crew  DaMart
pi_128438161
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.
Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggen :@). Maar ik was toch in de buurt van mijn favoriete boekwinkel, dus moest even naar binnen ;).
pi_128439178
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:45 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]

Oh, leuk. Ik kijk nu de serie daarvan op Nederland 1 of 2 en die vind ik geweldig. Misschien moet ik het boek dan later ook maar gaan lezen. Heb alleen nog 2 andere boeken die ik eerst uit moet lezen. :@
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:31 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggen :@). Maar ik was toch in de buurt van mijn favoriete boekwinkel, dus moest even naar binnen ;).
Een hoop boekhandels bestaan nog dankzij mensen als DaMart _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_128442155
pi_128450840

en

maandag 1 juli 2013 @ 10:33:43 #126
159909 -Peach
Prunus persica
pi_128451019
Ik ga op vakantie en neem mee:

Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  maandag 1 juli 2013 @ 10:36:46 #127
45206 Pietverdriet
pi_128451083
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:33 schreef -Peach het volgende:
Ik ga op vakantie en neem mee:

Heb ik net uit, heerlijk boek.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:40:43 #128
45206 Pietverdriet
pi_128451188
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:25 schreef Iwanius het volgende:

Lees dan deze vooral ook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parliament_of_Whores
pi_128455963

Op mijn kobo

Ook op de kobo
pi_128457523
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:06 schreef Molleman het volgende:
[ afbeelding ]
Op mijn kobo

Laat even weten wat je ervan vond.
pi_128457621
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Laat even weten wat je ervan vond.
Schaduw van de wind nog eerst aan het lezen en dan kom ik aan Nietzsche toe.
pi_128468374
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh, leuk. Ik kijk nu de serie daarvan op Nederland 1 of 2 en die vind ik geweldig. Misschien moet ik het boek dan later ook maar gaan lezen. Heb alleen nog 2 andere boeken die ik eerst uit moet lezen. :@

De serie is leuk he! ik kijk het ook af en toe.
ben nog niet begonnen in het boek, ik hou deze maar voor de vakantie periode denk ik.

succes met lezen ;)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_128514161
Voor de vakantie:

pi_128717646
Leven met geleende tijd: Memoires van een medisch proefpersoon
Dik de Moor

Niet mijn favoriete schrijfstijl, maar zelden een (auto)biografie / memoir gelezen die me zo boeide. Zeker interessant om te lezen wat die man heeft meegemaakt :)
  maandag 8 juli 2013 @ 21:54:41 #135
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128736671
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128755027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:38 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]
''Ik heb een hekel aan Nietzsche, omdat de aanblik van pijn hem plezier doet, en omdat hij arrogantie tot plicht verheft, omdat de mensen die hij het meest bewondert veroveraars zijn, wier gloriedaad neerkomt op handigheid om mensen te laten sterven. Maar ik denk dat het doorslaggevende argument tegen zijn filosofie, evenals tegen iedere onaangename, maar consequente ethiek, niet is gelegen in een beroep op de feiten, maar in een beroep op het gevoel. Nietzsche minacht de universele liefde, terwijl ik daarin de stuwkracht zie voor alles wat ik deze wereld toewens. Deze ronde is aan Nietzsche en zijn volgelingen; laten we hopen dat ze snel uitgespeeld zijn.''

Vergeef me deze reactie bezijden het onderwerp, maar ik wil hier even op inhaken. Is het niet zo dat de filosofie van Nietzsche breekt met het ongefundeerde normvoorschrijvende karakter van de filosofie? Hij erkent dat er geen absolute waarden zijn; hij erkent dat de mens een bepaalde natuur heeft en dat er geen levensdoel is. Ergo, je moet je eigen waarden scheppen, maar omdat iedereen dat moet is er geen hiërarchie tussen deze waarden.

Je kunt deze redeneertrant en manier van kijken naar waarden alleen ontkennen als je wèl gelooft dat er een bepaald universeel kader, een plan, een doel, of iets in die richting bestaat. Geloven in liefde als doel is ongefundeerd wensdenken; het mag dan weliswaar een 'plezierig' leven in subjectieve zin kunnen schenken, maar dat is niet waar de filosofie zich mee moet bezighouden. Het handelen als een 'stel eikels' is niet iets wat Nietzsche voorschrijft; hij stelt alleen dat op de keper beschouwd er niet meer waarde zit in het 'niet handelen als een stel eikels'.
pi_128761005
Net uit:

Gekregen:

Gekocht:
pi_128784901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:05 schreef Shroge het volgende:

[..]

Vergeef me deze reactie bezijden het onderwerp, maar ik wil hier even op inhaken. Is het niet zo dat de filosofie van Nietzsche breekt met het ongefundeerde normvoorschrijvende karakter van de filosofie? Hij erkent dat er geen absolute waarden zijn; hij erkent dat de mens een bepaalde natuur heeft en dat er geen levensdoel is. Ergo, je moet je eigen waarden scheppen, maar omdat iedereen dat moet is er geen hiërarchie tussen deze waarden.
Zoals ik al in die post zei, ik vind zijn genealogieën wel sterk.

quote:
Je kunt deze redeneertrant en manier van kijken naar waarden alleen ontkennen als je wèl gelooft dat er een bepaald universeel kader, een plan, een doel, of iets in die richting bestaat.
Nogmaals, ik heb het niet over zijn genealogieën, maar de ideeën die hij onder andere in Also sprach Zarathustra oppert. Namelijk dat 'wij' eerst door een pijnvolle fase heen moeten, om vervolgens tot übermensch te komen. Nu ken ik de aloude 'ja, maar Nietzsche heeft het helemaal niet zo bedoeld, hij is gewoon verkeerd geïnterpreteerd', maar dat vind ik persoonlijk altijd maar een zwakke verdediging. Er zit een onverbiddelijkheid en meedogenloosheid in Nietzsches leer, het stelt mensen vrij tot excessen, omdat het zogenaamd een 'pijnlijke fase' is waar men doorheen moet. Dat vind ik persoonlijk een uiterst kwalijke zaak, ja.

quote:
Geloven in liefde als doel is ongefundeerd wensdenken; het mag dan weliswaar een 'plezierig' leven in subjectieve zin kunnen schenken, maar dat is niet waar de filosofie zich mee moet bezighouden.
Daar kan de filosofie zich prima mee bezighouden. Ik zou niet weten waarom niet.

quote:
Het handelen als een 'stel eikels' is niet iets wat Nietzsche voorschrijft; hij stelt alleen dat op de keper beschouwd er niet meer waarde zit in het 'niet handelen als een stel eikels'.
Nietzsche schrijft het niet direct voor, nee, maar het stelt mensen absoluut vrij om excessen te begaan voor een later stadium.
  zondag 14 juli 2013 @ 10:28:41 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128927974
  zondag 14 juli 2013 @ 10:44:29 #140
258517 DragonBlade
Wat is deze?
pi_128928197
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HostiMeister het volgende:
Net binnen gekregen, vorig weekend deel 1 uitgelezen en omdat ik zondag toch 10 uur in een vliegtuig mag zitten (joepie -O- ) kan ik ook weer even vooruit.

[ afbeelding ]
Hoe ver ben je ondertussen? Ik zit er aan te denken een paar delen te kopen voor de aankomende vakantie
He walks amongst us, but he is not one of us
  zondag 14 juli 2013 @ 11:47:24 #141
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128929181
quote:
6s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:28 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb niet zoveel ruimte ;(
Tap tap tap
pi_129034974
quote:
quote:
Ken ik al. Uitstekend boek!

Nu:

Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 18:29:12 #143
42184 crew  DaMart
pi_129094131
Net ontvangen van Amazon:

donderdag 18 juli 2013 @ 21:40:22 #144
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_129100640
Tonio
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_129101909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:22 schreef Operc het volgende:
Cloud Atlas :)
Ik hoop dat het boek net zo goed (of nog beter) is als de film, want die vond ik fantastisch.
[ afbeelding ]
Eindelijk tijd gevonden om dit boek te lezen. Echt een prachtig verhaal. :)
pi_129244743
Paar mooie dingen op marktplaats kunnen vinden:

pi_129244781
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:56 schreef De_existentialist het volgende:
Paar mooie dingen op marktplaats kunnen vinden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De Meester en Margerita O+

Sowieso is ruleert Russische Literatuur van eind 19de eeuw en begin 20ste eeuw.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_129251669
Tap tap tap
pi_129252983
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:58:24 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129253488

zaterdag 27 juli 2013 @ 15:16:57 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129405703
Vanwege interesse (vooral na het zien van de documentaire 'When the levees broke' en het feit dat deze twee al een tijdje op mijn wishlist staan. Nu makkelijk via Ebay gevonden:

zaterdag 27 juli 2013 @ 23:39:28 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129418952

Hoe groot onze Eindhovense Bibliotheek ook is, dit boek (en bovenstaande) hebben ze gewoon niet.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 00:24:02 #153
380484 De_Fietser
Just Biking
pi_129492607
Aantal boeken gekocht vandaag:

Toch weer wat leesvoer voor de komende tijd. Welke van deze bovenstaande boeken vonden jullie mooi/helemaal niks?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129497910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:24 schreef De_Fietser het volgende:
Toch weer wat leesvoer voor de komende tijd. Welke van deze bovenstaande boeken vonden jullie mooi/helemaal niks?
Hitchhiker's Guide to the Galaxy _O_ _O_

1984 is natuurlijk ook een klassieker. Al vind ik qua dystopieën Wij van Jevgeni Zamjatin beter. Gatsby en How to Kill A Mockingbird zijn gewoon Amerikaanse klassiekers. Al vind ik daarvan de populariteit wel een beetje overtrokken.

Dat boek van Kahneman is trouwens ook heel erg tof, ga je veel plezier aan beleven. :)
pi_129498013
Grappig dat je die boeken van Mark Beaumont hebt gekocht Fietser. Er was pas een serie op de Belg van hem terwijl hij de Amerika's aan het fietsen was. Ik vond hem een ontzettende zeikerd en zal dus niet snel zijn boeken lezen. :P
Ben benieuwd wat jij er van vindt. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:31:22 #156
380484 De_Fietser
Just Biking
pi_129498143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Grappig dat je die boeken van Mark Beaumont hebt gekocht Fietser. Er was pas een serie op de Belg van hem terwijl hij de Amerika's aan het fietsen was. Ik vond hem een ontzettende zeikerd en zal dus niet snel zijn boeken lezen. :P
Ben benieuwd wat jij er van vindt. :D
ik heb die serie gezien, vond het fantastisch (al vond ik Cycling the World nog beter).
Na het zien van de documentaires wilde ik de boeken graag lezen, ik zal op het Forum t.z.t. wel laten weten wat ik ervan vond.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:23:30 #157
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_129572212

en

Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_129627138
Stond al lang op mijn verlanglijstje, nu gekocht:

Demain, on roule
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:30:24 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_129715204

en

Dit, dus.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:54:12 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129835770
Telt eigenlijk niet, want het is een kookboek, maar toch :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 08-08-2013 17:01:57 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:02:28 #161
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_129836032
op aanraden:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:55:25 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129837545
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:39 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe groot onze Eindhovense Bibliotheek ook is, dit boek (en bovenstaande) hebben ze gewoon niet.
Ook eindelijk binnen (gekocht via eBay, echt een goede tip. Dit boek kostte me 1,15 en 3,48 verzendkosten, echt een habbekrats :o )
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:06:06 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129837821
Zonet :@ :
pi_129845777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Mykonos het volgende:
Stond al lang op mijn verlanglijstje, nu gekocht:

[ afbeelding ]
Die staat ook al lang op mijn lijstje, maar net als met De Toverberg of Ulysses is dat geen boek waar je "zomaar even" in begint (ik niet iig).

Zelf weer twee mooie Russen op MP weten te scoren:

vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:42:36 #165
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_129876940
Nu Polare (voorheen selexyz donner + de slegte) de zomerboekenactie heeft, tweede Engelstalige boek, ramsje boek of tweede handsboek gratis heb ik deze maar aangeschaft voor 3,75 toen ik een cadeau voor iemand ging kopen:

Wat een heerlijk boek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_129877419
Ik helemaal enthousiast, is het tweede boek daar met vijftig procent korting ;( ook leuk :P
Tap tap tap
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:01:09 #167
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_129877767
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:42 schreef mctwigt het volgende:
Nu Polare (voorheen selexyz donner + de slegte) de zomerboekenactie heeft, tweede Engelstalige boek, ramsje boek of tweede handsboek met korting 50% heb ik deze maar aangeschaft voor 3,75 toen ik een cadeau voor iemand ging kopen:
[ afbeelding ]

Wat een heerlijk boek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foutje moet kunnen xD
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_129908086

Een dikke pil voor 1 euro! :D

Ik heb al jaren geen woord Fries gelezen dus dit wordt een uitdaging ;)
Ik spreek het dan wel, lezen is toch echt van een ander kaliber op een of andere manier.

pi_129976743
Tap tap tap
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:05:47 #170
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129976948
Gekregen voor mijn verjaardag vorige week :)

pi_129978370
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:05 schreef Gehenna het volgende:
Gekregen voor mijn verjaardag vorige week :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:58 schreef De_existentialist het volgende:

[..]

Die staat ook al lang op mijn lijstje, maar net als met De Toverberg of Ulysses is dat geen boek waar je "zomaar even" in begint (ik niet iig).

Zelf weer twee mooie Russen op MP weten te scoren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is nou eigenlijk de reden dat (oudere) Russische literatuur zo hoog in waardering staat?
Dit, dus.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:00:50 #172
45206 Pietverdriet
pi_129978859
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Wat is nou eigenlijk de reden dat (oudere) Russische literatuur zo hoog in waardering staat?
Omdat er een aantal verschrikkelijk goede schrijvers rondliepen.
Lees gewoon Oblomov, De mantel, De broers Karamazov
Russen hebben net als de Engelsen een zeer grote literaire traditie, veel groter dan de Nederlandse.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:06:32 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129979036
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Daar ga ik waarschijnlijk achterkomen zodra ik daarmee begin :P

Tolstoy's War & Peace had ik al wel gelezen trouwens, die vond ik wel erg tof (hoewel wat lang..)
pi_129984005
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Daar ga ik waarschijnlijk achterkomen zodra ik daarmee begin :P

Tolstoy's War & Peace had ik al wel gelezen trouwens, die vond ik wel erg tof (hoewel wat lang..)
Ik wist niet dat Tolstoj in het Engels schreef.
pi_129985717
Een chicklit

Savannah heeft een gebroken hart. De man waar ze gek op is gaat trouwen met haar beste vriendin. In een dronken bui koopt ze via internet een schattig hondje. Maar in plaats van een pluizige puppy krijgt Savannah een enorme onhandige joekel van een beest. Joe rent als een razende door het huis, kwijlt alles onder en reageert alleen op Slowaakse politiecommando’s. Savannah is ten einde raad en zoekt een dierenarts. Met zijn sexy lach en zijn blonde kuif zorgt hij voor nog véél meer complicaties.

En

Lea Saskia Laasner is dertien als haar ouders in de sekte van goeroe Benno gaan, en het hele gezin moet mee. Al snel laat de goeroe zijn oog op Lea vallen. Hij verkracht haar en maakt haar tot zijn persoonlijke seksslavin, zonder dat haar ouders ingrijpen. Tot ze op haar 21e uiteindelijk de moedige keuze maakt om haar familie achter te laten en de sprong naar de vrijheid te wagen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:10:38 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129986529
quote:
12s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Tolstoj in het Engels schreef.
Ja mijn Russisch is zo slecht, dat ik zelfs de titel niet zou kunnen typen :+
pi_130097776

ik verwacht er niet heel veel van, maar dit lijkt me toch wel leuk om door te lezen. En elke zelf-respecterende (black) metal fan hoort natuurlijk dit boek in de kast te hebben staan :P
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:34:42 #178
45206 Pietverdriet
pi_130102003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:42 schreef mctwigt het volgende:
Nu Polare (voorheen selexyz donner + de slegte) de zomerboekenactie heeft, tweede Engelstalige boek, ramsje boek of tweede handsboek gratis heb ik deze maar aangeschaft voor 3,75 toen ik een cadeau voor iemand ging kopen:
[ afbeelding ]

Wat een heerlijk boek.

SPOILER
Oeh, wil ik ook, wil ik ook
Moet dringend weer eens naar de slegte
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 18:10:35 #179
42184 crew  DaMart
pi_130168257
Voor 2,50 bij de Bruna meegenomen:

(Guðbergur Bergsson - De zwaan)
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:38:58 #181
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130479482

voor mijzelf

kadootjes voor resp. mijn schoonzus en broer bij wie ik 3 weken gelogeerd heb
pi_130570526

Ik had een boekenbon gekregen, en deze boeken wilde ik al heel lang in mijn boekenkast hebben staan. De keuze was dus snel gemaakt. :) Dit zijn de eerste twee delen van een trilogie. Het laatste deel is net verschenen, maar die ga ik pas halen als ik de eerste twee boeken herlezen heb. :Y
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:31:19 #183
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130586346
nog even op de valreep op Schiphol gekocht
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:09:51 #184
42184 crew  DaMart
pi_130666734

Bovenstaand boek wordt aangeraden voor mensen die hebben genoten van 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween', dus ik ben benieuwd :D.

zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:49:24 #185
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130682486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog even op de valreep op Schiphol gekocht
[ afbeelding ]
Prachtig boek ^O^

Deze laatst gekocht:

.
pi_130720905

zaterdag 7 september 2013 @ 18:40:41 #187
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130923459
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat er een aantal verschrikkelijk goede schrijvers rondliepen.
Lees gewoon Oblomov, De mantel, De broers Karamazov
Russen hebben net als de Engelsen een zeer grote literaire traditie, veel groter dan de Nederlandse.
En De Neus, Dode Zielen, De Idioot, de korte verhalen van Chekhov, De dood van Ivan Iljitsj, en... en... en...

[ Bericht 1% gewijzigd door Nibb-it op 07-09-2013 18:59:06 ]
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:42:23 #188
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130923510
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oeh, wil ik ook, wil ik ook
Moet dringend weer eens naar de slegte
De Slegte / Polare aan de Oude Gracht in Utrecht verdwijnt, op de gehele collectie is 50% korting. Volgens mij tot begin november.
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:32:00 #189
45206 Pietverdriet
pi_130926736
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:40 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

En De Neus, Dode Zielen, De Idioot, de korte verhalen van Chekhov, De dood van Ivan Iljitsj, en... en... en...
De 12 Stoelen
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:35:28 #190
45206 Pietverdriet
pi_130926848

pi_130927024

pi_131020881
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:41 schreef Sloggi het volgende:

Gisteren gekocht :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131020935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gisteren gekocht :)
Leuk boek, bij vlagen wel moeilijk te volgen door alle door Gibson bedachte woorden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 13:34:29 ]
pi_131021003
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Leuk boek, bij vlagen wel moeilijk te volgen door alle door Gibson bedachte woorden.
Zit in het 4e hoofdstuk nu, scheelt dat ik al redelijk wat cyberpunk verhalen/games heb gelezen/gespeeld maar het taalgebruik is wel apart ja... en eigenlijk schandalig dat ik nu pas aan Gibson begin, maar goed :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131110947
Doordat Egypte de laatste tijd veelvuldig in het nieuws is geweest, is mijn interesse voor het land en haar imposante geschiedenis weer eens aangewakkerd, dus maar dit boek aangeschaft:

The Oxford History of Ancient Egypt - Ian Shaw

pi_131111865

Eerst Neuromancer maar eens uitlezen, maar een vriend raadde me deze aan :)
  Moderator zondag 15 september 2013 @ 16:32:15 #197
42184 crew  DaMart
pi_131200603
Ik heb net de boeken voor de NS Publieksprijs 2013 opgehaald:

Die zijn dus nieuw in de collectie.
pi_131201808
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 16:32 schreef DaMart het volgende:
Ik heb net de boeken voor de NS Publieksprijs 2013 opgehaald:

[ afbeelding ]

Die zijn dus nieuw in de collectie.
Meteen maar even gestemd toen ik dit zag, kan ik het iig niet meer vergeten. :+
pi_131417944

(Tweedehands)
pi_131603235
Nadat ik een paar maanden lang van mezelf geen boeken meer mocht kopen, omdat ik eerst de achterstand weer in moest lezen, ben ik vandaag eindelijk weer de boekenwinkel in geweest. Resultaat:

Oh ja, en deze ligt nog op me te wachten:
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')