oh ik zie je reactie nu pasquote:Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, maar niet erg goed of correct, Russell schreef in haast toe hij geld nodig had
Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:50 schreef Gehenna het volgende:
En dat is juist waar dit boek in schittert (had ik gelezen) en ik hoop ook stiekem nog iets mee te krijgen van de persoon Russell zelf, want dat was volgens mij ook best een toffe peer
hehe nicequote:Op dinsdag 2 april 2013 13:38 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:
[..]
Hier klinkt hij misschien wat zweverig met 'universele liefde', maar in dit geval kan ik 't nog wel hebben. Ik vind de filosofie van Nietzsche en het gebruik ervan vaak niet veel verder reiken dan wat schreeuwlelijken die altijd de makkelijke weg kiezen. Laten we maar als een stel eikels handelen, want hé, dat zijn we nou eenmaal als mensen. Verbeeldingskracht van een pinda. Hier quote ik even Vonnegut op: “We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.”
Overigens vind ik de genealogieën van Nietzsche dan wel weer sterk, jammer dat ie 't daar gewoon niet bij heeft gelaten.
Ik dwaal af. Handig naslagwerk dus.
Heb zelf een boek over de geschiedenis van de cartografie gekocht.![]()
[ afbeelding ]
Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren (en het hele weekend nog) was hier een boekenmarkt in Enschede, en een paar leuke gekocht voor een paar cent
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Dun boekje, zo doorheen tochquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijk
Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dun boekje, zo doorheen toch
Ik had ook altijd een schurfthekel aan alles wat mij voorgeschoteld werd op de HAVO, maar sommige dingen blijken veel later best tof te zijn (maar meer dingen ook niet eigenlijk)
haha heel herkenbaar idd, ik vond op de basisschool b.v. klassieke muziek best leuk soms, maar ik kreeg er door dat C.K.V. echt zo'n schurfthekel aan dat ik pas sinds een paar jaar het weer begin leuk te vinden. Allemaal van die zweverige types die even wilden bepalen wat jij wel en niet mooi moest vindenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.
Goddank had ik die liefde van thuis meegekregen want sommige docenten waren echt erg. Anderen waren weer te gek.
Voor Duits moesten we Romeo und Julia aus dem Dorfe lezen, mag dan 100 keer tot de canon behoren, het is gewoon een veredelde streekroman. Maar goed, de Duitse lerares was wel weer blij dat ik Faust en het Nieblungenlied las.
Docenten Engels wisselden, de dame kwam met great Gatsby aan en vond ik vreselijk maar wilde daar niets van horen. Een latere docent was heel anders en vond, net als ik, Dennis Potter helemaal te gek, werd lyrisch over Jack London en Joseph Conrad.
Docenten Nederlands waren een ramp na de andere. Eerste jaren op de middelbare school vielen ze me lastig met kinderboeken terwijl ik Wolkers, Mulish las, maar dat mocht van hem niet, want dan had ik in de latere klassen niets te lezen. Ik vroeg hem wat dat nu voor een cul was, er was literatuur genoeg. Ja, zei hij, maar dan heb ik het niet gelezen.
Bespottelijk
Voor mijn boekenlijst kreeg je dan een lijst van 100 boeken en daar mocht je dan uit kiezen. Ik was toen al net zo dwars, dus schreef ik een lijst van 15 boeken op en zei, dit is mijn lijst.
Hij was het er niet mee eens.
Ik zei hem dat hij kon kiezen, of mijn lijst goed bevinden, of uitleggen waarom dat geen literatuur was, graag schriftelijk. Voegde daar aan toe dat zijn uitleg wat mij betreft ook aan de onderwijsinspectie kon gaan.
God wat werd die man kwaad en hij begon te schelden. Uiteindelijk staatsexamen gedaan voor Nederlands
Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.quote:
Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggenquote:Op zondag 30 juni 2013 22:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.
Oh, leuk. Ik kijk nu de serie daarvan op Nederland 1 of 2 en die vind ik geweldig. Misschien moet ik het boek dan later ook maar gaan lezen. Heb alleen nog 2 andere boeken die ik eerst uit moet lezen.quote:
Een hoop boekhandels bestaan nog dankzij mensen als DaMartquote:Op zondag 30 juni 2013 22:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggen). Maar ik was toch in de buurt van mijn favoriete boekwinkel, dus moest even naar binnen
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |