abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:50:57 #101
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124788699
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk om te lezen, maar niet erg goed of correct, Russell schreef in haast toe hij geld nodig had
oh ik zie je reactie nu pas :P

Maar het valt volgens mij wel mee, het wordt alom geprezen om de schrijfstijl (die idd tot nu erg vlot is :) ), maar sommige academici vinden het te generaliserend of dat hij enkele belangrijke figuren heeft overgeslagen, maar dat soort dingen heb je altijd met boeken van dit kaliber natuurlijk :)

In grote lijnen weet ik toch al wat de vooraanstaande filosofen probeerden te vertellen, maar de connectie tussen hun leefwereld en andere filosofen leek me heel interessant. En dat is juist waar dit boek in schittert (had ik gelezen :P) en ik hoop ook stiekem nog iets mee te krijgen van de persoon Russell zelf, want dat was volgens mij ook best een toffe peer :D
Robert Moog died for our synths
pi_124790414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:50 schreef Gehenna het volgende:
En dat is juist waar dit boek in schittert (had ik gelezen :P) en ik hoop ook stiekem nog iets mee te krijgen van de persoon Russell zelf, want dat was volgens mij ook best een toffe peer :D
Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:

''Ik heb een hekel aan Nietzsche, omdat de aanblik van pijn hem plezier doet, en omdat hij arrogantie tot plicht verheft, omdat de mensen die hij het meest bewondert veroveraars zijn, wier gloriedaad neerkomt op handigheid om mensen te laten sterven. Maar ik denk dat het doorslaggevende argument tegen zijn filosofie, evenals tegen iedere onaangename, maar consequente ethiek, niet is gelegen in een beroep op de feiten, maar in een beroep op het gevoel. Nietzsche minacht de universele liefde, terwijl ik daarin de stuwkracht zie voor alles wat ik deze wereld toewens. Deze ronde is aan Nietzsche en zijn volgelingen; laten we hopen dat ze snel uitgespeeld zijn.''

Hier klinkt hij misschien wat zweverig met 'universele liefde', maar in dit geval kan ik 't nog wel hebben. Ik vind de filosofie van Nietzsche en het gebruik ervan vaak niet veel verder reiken dan wat schreeuwlelijken die altijd de makkelijke weg kiezen. Laten we maar als een stel eikels handelen, want hé, dat zijn we nou eenmaal als mensen. Verbeeldingskracht van een pinda. Hier quote ik even Vonnegut op: “We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.”

Overigens vind ik de genealogieën van Nietzsche dan wel weer sterk, jammer dat ie 't daar gewoon niet bij heeft gelaten.

Ik dwaal af. Handig naslagwerk dus. :P

Heb zelf een boek over de geschiedenis van de cartografie gekocht. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Maxerazzi op 02-04-2013 13:45:01 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:46:30 #103
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124790669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:38 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb het boek ooit voor een euro bij een boekenmarkt opgepikt, en als naslagwerk ben ik er nog steeds heel blij mee. Het blijft in zekere zin aan de oppervlakte, maar dat is dan ook onvermijdelijk natuurlijk. Daarnaast heeft Russell mijn sympathie hoe dan ook gewonnen met zijn slotcommentaar op Nietzsche:

[..]

Hier klinkt hij misschien wat zweverig met 'universele liefde', maar in dit geval kan ik 't nog wel hebben. Ik vind de filosofie van Nietzsche en het gebruik ervan vaak niet veel verder reiken dan wat schreeuwlelijken die altijd de makkelijke weg kiezen. Laten we maar als een stel eikels handelen, want hé, dat zijn we nou eenmaal als mensen. Verbeeldingskracht van een pinda. Hier quote ik even Vonnegut op: “We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.”

Overigens vind ik de genealogieën van Nietzsche dan wel weer sterk, jammer dat ie 't daar gewoon niet bij heeft gelaten.

Ik dwaal af. Handig naslagwerk dus. :P

Heb zelf een boek over de geschiedenis van de cartografie gekocht. :)

[ afbeelding ]
hehe nice :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:53:51 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126301262
Gisteren (en het hele weekend nog) was hier een boekenmarkt in Enschede, en een paar leuke gekocht voor een paar cent :D

WIlliam S. Burroughs - Naked Lunch
Hunter S. Thompson - Fear and Loathing in Las Vegas
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Fyodor Dostoevsky - Crime and Punishment
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:06:21 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126301700
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren (en het hele weekend nog) was hier een boekenmarkt in Enschede, en een paar leuke gekocht voor een paar cent :D

F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby

Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:10:01 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126301821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huiver, moest dat lezen op de middelbare school, vreselijk
Dun boekje, zo doorheen toch :P

Ik had ook altijd een schurfthekel aan alles wat mij voorgeschoteld werd op de HAVO, maar sommige dingen blijken veel later best tof te zijn (maar meer dingen ook niet eigenlijk :P)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:24:35 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126302390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dun boekje, zo doorheen toch :P

Ik had ook altijd een schurfthekel aan alles wat mij voorgeschoteld werd op de HAVO, maar sommige dingen blijken veel later best tof te zijn (maar meer dingen ook niet eigenlijk :P)
Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.
Goddank had ik die liefde van thuis meegekregen want sommige docenten waren echt erg. Anderen waren weer te gek.
Voor Duits moesten we Romeo und Julia aus dem Dorfe lezen, mag dan 100 keer tot de canon behoren, het is gewoon een veredelde streekroman. Maar goed, de Duitse lerares was wel weer blij dat ik Faust en het Nieblungenlied las.
Docenten Engels wisselden, de dame kwam met great Gatsby aan en vond ik vreselijk maar wilde daar niets van horen. Een latere docent was heel anders en vond, net als ik, Dennis Potter helemaal te gek, werd lyrisch over Jack London en Joseph Conrad.
Docenten Nederlands waren een ramp na de andere. Eerste jaren op de middelbare school vielen ze me lastig met kinderboeken terwijl ik Wolkers, Mulish las, maar dat mocht van hem niet, want dan had ik in de latere klassen niets te lezen. Ik vroeg hem wat dat nu voor een cul was, er was literatuur genoeg. Ja, zei hij, maar dan heb ik het niet gelezen.
Bespottelijk
Voor mijn boekenlijst kreeg je dan een lijst van 100 boeken en daar mocht je dan uit kiezen. Ik was toen al net zo dwars, dus schreef ik een lijst van 15 boeken op en zei, dit is mijn lijst.
Hij was het er niet mee eens.
Ik zei hem dat hij kon kiezen, of mijn lijst goed bevinden, of uitleggen waarom dat geen literatuur was, graag schriftelijk. Voegde daar aan toe dat zijn uitleg wat mij betreft ook aan de onderwijsinspectie kon gaan.
God wat werd die man kwaad en hij begon te schelden. Uiteindelijk staatsexamen gedaan voor Nederlands
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:36:24 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126302824
In 1997/1998 moest je voor je literatuurlijst 20 boeken lezen, waarvan 2 (of 4?) van voor 1920/1930? De rest was vrije keuze.

Ik zou wel weer eens terug willen vinden wat er op die lijst stond. Een deel weet ik nog wel (veel Buch, wat Tessa de Loo, Kaas van Willem Elsschot(ook al heb ik alleen het uittreksel gelezen en me volledig door de mondelinge overhoring daarover gebluft :D )..), een groot deel niet meer. En ik houd graag alles bij wat ik lees tegenwoordig :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:15:20 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126311048
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik terugdenk hoe sommige docenten met literatuur omgingen en wat je moest lezen (en wat je niet mocht lezen) is het nog een wonder dat de lol aan het lezen er niet uitgemept is.
Goddank had ik die liefde van thuis meegekregen want sommige docenten waren echt erg. Anderen waren weer te gek.
Voor Duits moesten we Romeo und Julia aus dem Dorfe lezen, mag dan 100 keer tot de canon behoren, het is gewoon een veredelde streekroman. Maar goed, de Duitse lerares was wel weer blij dat ik Faust en het Nieblungenlied las.
Docenten Engels wisselden, de dame kwam met great Gatsby aan en vond ik vreselijk maar wilde daar niets van horen. Een latere docent was heel anders en vond, net als ik, Dennis Potter helemaal te gek, werd lyrisch over Jack London en Joseph Conrad.
Docenten Nederlands waren een ramp na de andere. Eerste jaren op de middelbare school vielen ze me lastig met kinderboeken terwijl ik Wolkers, Mulish las, maar dat mocht van hem niet, want dan had ik in de latere klassen niets te lezen. Ik vroeg hem wat dat nu voor een cul was, er was literatuur genoeg. Ja, zei hij, maar dan heb ik het niet gelezen.
Bespottelijk
Voor mijn boekenlijst kreeg je dan een lijst van 100 boeken en daar mocht je dan uit kiezen. Ik was toen al net zo dwars, dus schreef ik een lijst van 15 boeken op en zei, dit is mijn lijst.
Hij was het er niet mee eens.
Ik zei hem dat hij kon kiezen, of mijn lijst goed bevinden, of uitleggen waarom dat geen literatuur was, graag schriftelijk. Voegde daar aan toe dat zijn uitleg wat mij betreft ook aan de onderwijsinspectie kon gaan.
God wat werd die man kwaad en hij begon te schelden. Uiteindelijk staatsexamen gedaan voor Nederlands
haha heel herkenbaar idd, ik vond op de basisschool b.v. klassieke muziek best leuk soms, maar ik kreeg er door dat C.K.V. echt zo'n schurfthekel aan dat ik pas sinds een paar jaar het weer begin leuk te vinden. Allemaal van die zweverige types die even wilden bepalen wat jij wel en niet mooi moest vinden :r

Van de boeken die ik moest lezen, heb ik er maar 1 daadwerkelijk gelezen en een verslagje over gemaakt. Ik kreeg toen een 4, omdat de rest van de klas gewoon alles van internet had getrokken (ja die zijn idd een stuk beter natuurlijk :P), daarna deed ook maar hetzelfde, je wilt toch graag over.. De andere boeken nog steeds nooit open gehad :')

Filmverslag ging ook al zo super. The Exorcist kwam toen met de 'Directors Cut' in de bios, 10 minuten langer griezelen dan het orgineel :P. Klassieker, dus ik naar die film toe, kom ik weer bij C.K.V. in de les om aan te geven dat ik daar een verslagje over wou typen.. Mag het niet! :o De film moest minimaal 4 sterren hebben. "...maar mevrouw, op allmovie.com heeft hij er zelfs 5", maakte niets uit, een reviewer van de lokale krant gaf maar 3, dat woog zwaarder voor die domme doos |:(

De HAVO heeft veel interesses van mij kapot gemaakt, zelfs het leren an sich. Gelukkig ging ik daarna na het MBO en sindsdien is alles een stuk toffer :D
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 20:47:45 #110
42184 crew  DaMart
pi_126496299
Vers van de pers:

Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:32:16 #111
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_126500729

voor even tussendoor.

en

om door te kunnen blijven lezen.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:54:35 #112
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_126950524
zonet het boekje gekocht: over de geschiedenis van mijn dorpje, uitgebracht wegens het 150 jaar bestaan ervan:

En ik had nog een krat vol met oude boeken gekregen van een tante O+
met o.a. Aldous Huxley, Edgar Allan Poe, Roald Dahl, George Orwell, Robert Louis Stevenson, Emily Bronte, Maarten Toonder e.v.a. :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:55:04 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127739530
Gezelligheid :D

[ Bericht 28% gewijzigd door SEMTEX op 13-06-2013 09:00:49 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127739543
oeh, leuk! Nou ja, 'leuk' :') Interessant is misschien een beter woord.
Tap tap tap
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:16:43 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127745783
Gisteren een 2e hands boek gekocht van Murakami :)

pi_127861660
  zondag 16 juni 2013 @ 14:54:29 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127861719
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 27 juni 2013 @ 21:55:18 #118
42184 crew  DaMart
pi_128339511
pi_128415721

:)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_128437878

Maar dan in het Nederlands en andere cover...

en d'n Herman _O_

pi_128438105
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:55 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 22:31:42 #122
42184 crew  DaMart
pi_128438161
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Heb je het al gelezen, ik kocht alles van King, Op een gegeven moment was ik het zat. Bij Rosie, die heb ik niet ééns uitgelezen.
Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggen :@). Maar ik was toch in de buurt van mijn favoriete boekwinkel, dus moest even naar binnen ;).
pi_128439178
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:45 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]

:)
Oh, leuk. Ik kijk nu de serie daarvan op Nederland 1 of 2 en die vind ik geweldig. Misschien moet ik het boek dan later ook maar gaan lezen. Heb alleen nog 2 andere boeken die ik eerst uit moet lezen. :@
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:31 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Ik was nog in een ander boek bezig (en heb er nog een paar liggen :@). Maar ik was toch in de buurt van mijn favoriete boekwinkel, dus moest even naar binnen ;).
Een hoop boekhandels bestaan nog dankzij mensen als DaMart _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_128442155
pi_128450840

en

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')