Komt dat antwoord van Kuipers?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef prinsrob het volgende:
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?
antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
Sorry hoor, je zegt dat je niet een topprestatie kunt leveren of een topsporter kunt zijn met één teelbal.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee joh, dat is gewoon medisch gezien zo, je kan nooit evenveel testo produceren als iemand met 2 teelballen. ik neem het je niet kwalijk hoor, niet iedereen heeft die kennis!
Ja, als je woord voor woord zijn antwoord wilt horen moet je even het filmpje kijken maar dat is de strekking.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Komt dat antwoord van Kuipers?
Dat is natuurlijk echt wetenschappelijke onzin.
Net zulke wetenschappelijke onzin als dat 'er wetenschappelijk is aangetoond dat je de tour zonder doping niet kan rijden'.
Dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
ik bedoel natty, zonder doping, dan kan je dus geen topprestatie leveren of de tour uitrijden. ik heb niet over de armstrong, de rijdende apotheker met zijn 50 TUE'squote:Op zondag 21 oktober 2012 02:37 schreef APK het volgende:
[..]
Sorry hoor, je zegt dat je niet een topprestatie kunt leveren of een topsporter kunt zijn met één teelbal.
Wat hadden die andere renners die hij op 'slechts' een paar minuten reed dan?
-5 teelballen?
die gast doet gewoon aaname dat gasten die zijn gepakt, gewoon weer clean beginnen na hun schorsing, dat is gewoon BS, hincapie is toch nooit gepakt,maar heeft wel toegegeven dat hij gebruikt heeft, hij gaat er vanuit dat de testen 100% zijn en je ze nooit kan ontduiken!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Komt dat antwoord van Kuipers?
Dat is natuurlijk echt wetenschappelijke onzin.
Net zulke wetenschappelijke onzin als dat 'er wetenschappelijk is aangetoond dat je de tour zonder doping niet kan rijden'.
Dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
Dus jij denkt dat Armstrong SUPER-SUPER-SUPER-dope had die zorgde dat hij met maar één teelbal nog veel sneller kon fietsen dan anderen die slechts SUPER-dope maar wel twee teelballen hadden?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik bedoel natty, zonder doping, dan kan je dus geen topprestatie leveren of de tour uitrijden. ik heb niet over de armstrong, de rijdende apotheker met zijn 50 TUE's
Ja, ik moet zeggen dat ik zijn aannames die hij doet en z'n conclusies die hij trekt ronduit schokkend vind voor iemand die er zijn vak van heeft gemaakt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gast doet gewoon aaname dat gasten die zijn gepakt, gewoon weer clean beginnen na hun schorsing, dat is gewoon BS, hincapie is toch nooit gepakt,maar heeft wel toegegeven dat hij gebruikt heeft, hij gaat er vanuit dat de testen 100% zijn en je ze nooit kan ontduiken!
dat komt omdat het toedienen van steroiden, testo en HGH, de eigen productie ervan stillegt!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:49 schreef APK het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Armstrong SUPER-SUPER-SUPER-dope had die zorgde dat hij met maar één teelbal nog veel sneller kon fietsen dan anderen die slechts SUPER-dope maar wel twee teelballen hadden?
Sorry dat ik niet die kennis heb overigens, ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt
http://www.everydayhealth(...)one-replacement.aspxquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat het toedienen van steroiden, testo en HGH, de eigen productie ervan stillegt!
ik ga uit van de naturel situatie, dus een schone renner met maar 1 teelbal zal nooit kunnen winnen van iemand met 2 teelballen in de tour, omdat het 3 weken duurt!
testo is voor het herstel van de spieren in je lichaam, gedurende de tour daalt je testo elke dag,maar met 1 teelbal begin je al met een achterstand.
Alleen op basis daarvan hadden veel mensen al kunnen weten dat armstrong aan de dope zat!
nee, niet onder WADA en VADA, wel bijvb in amerikaanse sporten is een TUE toegestaan, zoals football, basebal, basketbal, boksen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:01 schreef prinsrob het volgende:
[..]
http://www.everydayhealth(...)one-replacement.aspx
Is het niet gewoon legaal wat test. bij de spuiten als je een bal mist?
http://www.eenvandaag.nl/(...)alsh_over_lance_gatequote:Op zondag 21 oktober 2012 14:10 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens mij was er gisteren een docu van een bbc journalist die vanaf het begin heeft gezegd dat Armstong doping heeft gebruikt. Iemand een linkje? Kan de docu niet vinden.
als er 1990 bij deze lezing had gestaan had ik het gelooft!quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:30 schreef prinsrob het volgende:
4:03 is doping een bepalende factor bij het wielrennen geweest? Antwoord: Nee, absoluut niet. Whut?!
ook een of twee goede vragen uit publiek waar hij vreemd antwoord op geeft. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij een dubbele agenda heeft.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als er 1990 bij deze lezing had gestaan had ik het gelooft!
deze man weet niet waar hij over spreekt, hij is erg oppervlakkig en zijn test en meetmethodes zijn achterhaald!
dat is nu juist de scam, denken dat je van kanker kunt genezen en met 1 teelbal minder 7x de tour kan winnen! en zo 250 miljoen kunt ophalen met je stichting waarvan 10% echt naar kankeronderzoek gaat!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:58 schreef prinsrob het volgende:
hahahahah die livestrong foundation betaalt die dokter ff 1.5Mega om zn bek te houden, hebben mensen daar al die gele bandjes voor gekocht
Volgens mij ging er 82% naar onderzoek. Dat is toch echt niet slecht.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is nu juist de scam, denken dat je van kanker kunt genezen en met 1 teelbal minder 7x de tour kan winnen! en zo 250 miljoen kunt ophalen met je stichting waarvan 10% echt naar kankeronderzoek gaat!
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens.
Ik hoop dat in de onderzoeken die nu naar Fuentes en Ferrari ook de andere sporten eens grondig onderzocht worden. Want eigenlijk heb ik het vermoeden dat b.v. tennis en voetbal nog veel corrupter zijn dan het wielrennen.
Als dat dan uitkomt en sponsoren zich terugtrekken worden de commerciële belangen misschien eens wat geringer en kan er eens écht schoon schip gemaakt worden.
Hoewel aan de andere kant als er een hoop shit uitkomt het de bonden misschien eerder er in zal sterken dat het niet nog eens uit moet komen. En dat ze dus nog meer hun best doen om het in de doofpot te stoppen.
omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Grappige is dat Kerckhoffs die vraag ook kreeg tijdens een Avondetappe uitzending: waarom willen de amerikanen zo graag een held kruisigen? Maar voordat Kerckhoffs kon antwoorden werd hij al afgekapt.
De tamelijk beroemde Novitzky liet die kans liggen om hem aan zijn scalps toe te voegen. Hij dacht: ik gun een ander de eer??quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke kans liet Novitzky liggen? Zijn FDA zaak werd plots geklasseerd, waarna Tygart en USADA hetzelfde onderzoek dan maar verder hebben gezet (want die konden niet worden teruggefloten door één of andere overheidsinstantie die liever iets stil wilden houden).
Een of andere openbare aanklager voor de staat California, zonder ook maar één reden te geven waarom hij het deed.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?
Armstrong kan er meer baat bij hebben gehad. Renners die van nature sterk bergop rijden (Colombianen bijv.) hebben minder baat bij EPO.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?
Ik heb de documentaire ook gezien net en wat ik een beetje een zwakte vond was de suggestie dat Armstrong vóór zijn ziekte geen enkel talent had om een klassementsrenner te worden.
Dan is het toch merkwaardig dat hij dat later wel werd en beter was dan iedereen, inclusief zijn teamgenoten. Of zouden zijn klimmende domestiques niet dezelfde doping hebben gekregen als hij kreeg?
Van een middelmatige renner een tourwinnaar maken? Van een lelijke eend maak je met doping geen ferrari, aldus harm kuipersquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil nog meegaan in de stelling dat hij sowieso een talent was, zelfs een groot talent. Maar sowieso een supertalent en de beste van zijn generatie, ongeacht de dopingverhalen, nee, dat vind ik dan weer een stap te ver, zeker als je ziet wat ze allemaal niet konden maken van een middelmatige renner als Riis.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
Wat hij zegt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!
Andersom lijkt me iig waar... 1000 euro per maand zal door de gemiddelde handballer in NL niet op te brengen zijn. Laat staan het Festina bedrag. Maar als dat in tennis het verschil maakt tussen Berdych (12m prijzengeld) en Monfils ( 6m), ja dan kan het uit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Follow the money? Dus meer geld is meer doping?
Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het percentage mensen dat valsspeelt bij een potje mens erger je niet ligt denk ik lager dan in ongecontroleerde topsport. Maar dat is lastig te onderzoeken vermoed ikquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.
Klopt valsspelen is erg menselijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.
Bedankt voor voor deze link.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:00 schreef Wombcat het volgende:
Aardig artikel die dat beschrijft: http://www.pluspost.nl/he(...)ectief-gelekt/39089/
Benieuwd hoeveel Zwitserse Frank hij voor die verklaring heeft gekregen ...quote:
Ik dacht dat die éne teelbal dan wel wat compenseert, ons lichaam zit vol van terugregelingssysteempjes, dus het detecteert minder testosteron dan gaan enkele andere hormoontjes of signaalstoffen de hoogte in waardoor die ene bal wat meer produceert in vergelijking met wanneer zijn collegabal er nog wel zou bijhangen. Misschien niet goed voor de volledige '2 ballen' maar ik dacht wel wat compensatie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:01 schreef prinsrob het volgende:
[..]
http://www.everydayhealth(...)one-replacement.aspx
Is het niet gewoon legaal wat test. bij de spuiten als je een bal mist?
http://www.nu.nl/sport/29(...)ingarts-ferrari.htmlquote:Evans bekent ontmoeting met dopingarts Ferrari
SYDNEY - Cadel Evans heeft toegegeven dat hij zo'n tien jaar geleden een ontmoeting heeft gehad met Michele Ferrari, de voormalige lijfarts van Lance Armstrong.
De winnaar van de Ronde van Frankrijk van 2011 benadrukt echter in een e-mail aan de Australische televisie dat hij nooit met de Italiaanse dokter over doping heeft gesproken.
''Ik wilde alleen maar testen of ik geschikt was als renner op de weg'', stelt de Australiër.
''Ik heb voor of na die test nooit met hem gesproken'', aldus Evans. ''Er was nooit een discussie over doping of andere illegale dingen.''
In het USADA-rapport wordt Ferrari omschreven als de lijfarts van Armstrong.
Tevens zou uit onderzoek van de Italiaanse aanklager Benedetto Roberti blijken dat Ferrari zo’n dertig miljoen euro heeft verdiend aan witwaspraktijken en belastingontduiking.
Wordt deze man door de UCI betaald ofzo?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef prinsrob het volgende:
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?
antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |