abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:34:51 #251
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118232061
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef prinsrob het volgende:
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?

antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
Komt dat antwoord van Kuipers?
Dat is natuurlijk echt wetenschappelijke onzin.
Net zulke wetenschappelijke onzin als dat 'er wetenschappelijk is aangetoond dat je de tour zonder doping niet kan rijden'.
Dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:37:01 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_118232098
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee joh, dat is gewoon medisch gezien zo, je kan nooit evenveel testo produceren als iemand met 2 teelballen. ik neem het je niet kwalijk hoor, niet iedereen heeft die kennis!
Sorry hoor, je zegt dat je niet een topprestatie kunt leveren of een topsporter kunt zijn met één teelbal.
Wat hadden die andere renners die hij op 'slechts' een paar minuten reed dan?

-5 teelballen? _O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118232124
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Net zulke wetenschappelijke onzin als dat 'er wetenschappelijk is aangetoond dat je de tour zonder doping niet kan rijden'.
Ja, als je woord voor woord zijn antwoord wilt horen moet je even het filmpje kijken maar dat is de strekking.

Dat tweede zegt hij overigens niet.
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:43:46 #254
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118232210
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:37 schreef APK het volgende:

[..]

Sorry hoor, je zegt dat je niet een topprestatie kunt leveren of een topsporter kunt zijn met één teelbal.
Wat hadden die andere renners die hij op 'slechts' een paar minuten reed dan?

-5 teelballen? _O-
ik bedoel natty, zonder doping, dan kan je dus geen topprestatie leveren of de tour uitrijden. ik heb niet over de armstrong, de rijdende apotheker met zijn 50 TUE's
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:49:18 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118232290
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

die gast doet gewoon aaname dat gasten die zijn gepakt, gewoon weer clean beginnen na hun schorsing, dat is gewoon BS, hincapie is toch nooit gepakt,maar heeft wel toegegeven dat hij gebruikt heeft, hij gaat er vanuit dat de testen 100% zijn en je ze nooit kan ontduiken!
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:49:45 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_118232295
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik bedoel natty, zonder doping, dan kan je dus geen topprestatie leveren of de tour uitrijden. ik heb niet over de armstrong, de rijdende apotheker met zijn 50 TUE's
Dus jij denkt dat Armstrong SUPER-SUPER-SUPER-dope had die zorgde dat hij met maar één teelbal nog veel sneller kon fietsen dan anderen die slechts SUPER-dope maar wel twee teelballen hadden?

Sorry dat ik niet die kennis heb overigens, ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118232302
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die gast doet gewoon aaname dat gasten die zijn gepakt, gewoon weer clean beginnen na hun schorsing, dat is gewoon BS, hincapie is toch nooit gepakt,maar heeft wel toegegeven dat hij gebruikt heeft, hij gaat er vanuit dat de testen 100% zijn en je ze nooit kan ontduiken!
Ja, ik moet zeggen dat ik zijn aannames die hij doet en z'n conclusies die hij trekt ronduit schokkend vind voor iemand die er zijn vak van heeft gemaakt.
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:58:51 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118232402
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:49 schreef APK het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Armstrong SUPER-SUPER-SUPER-dope had die zorgde dat hij met maar één teelbal nog veel sneller kon fietsen dan anderen die slechts SUPER-dope maar wel twee teelballen hadden?

Sorry dat ik niet die kennis heb overigens, ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt :)
dat komt omdat het toedienen van steroiden, testo en HGH, de eigen productie ervan stillegt!
ik ga uit van de naturel situatie, dus een schone renner met maar 1 teelbal zal nooit kunnen winnen van iemand met 2 teelballen in de tour, omdat het 3 weken duurt!
testo is voor het herstel van de spieren in je lichaam, gedurende de tour daalt je testo elke dag,maar met 1 teelbal begin je al met een achterstand.
Alleen op basis daarvan hadden veel mensen al kunnen weten dat armstrong aan de dope zat!
pi_118232425
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat komt omdat het toedienen van steroiden, testo en HGH, de eigen productie ervan stillegt!
ik ga uit van de naturel situatie, dus een schone renner met maar 1 teelbal zal nooit kunnen winnen van iemand met 2 teelballen in de tour, omdat het 3 weken duurt!
testo is voor het herstel van de spieren in je lichaam, gedurende de tour daalt je testo elke dag,maar met 1 teelbal begin je al met een achterstand.
Alleen op basis daarvan hadden veel mensen al kunnen weten dat armstrong aan de dope zat!
http://www.everydayhealth(...)one-replacement.aspx

Is het niet gewoon legaal wat test. bij de spuiten als je een bal mist?
  zondag 21 oktober 2012 @ 03:06:54 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118232471
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 03:01 schreef prinsrob het volgende:

[..]

nee, niet onder WADA en VADA, wel bijvb in amerikaanse sporten is een TUE toegestaan, zoals football, basebal, basketbal, boksen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 03:09:01 #261
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118232490
voor de mensen die de tijd en zin hebben:

victor conte was de eigenaar van BALCO en is uitvinder van ZMA.
pi_118237671
Velen geven af op die spijtoptanten van nu. En op mensen die zeggen dat als je in die tijd mee wilde doen voor de overwinning, je wel doping móest gebruiken.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk toch allemaal erg begrijpelijk. Misschien ben ik dan wel een slecht mens, maar ik denk toch dat wanneer ik als wielrenner door had dat de hele top aan de EPO zat, ik dat ook zou gaan gebruiken. Je wil winnen, en je wil zeker niet verslagen worden omdat anderen hulpmiddelen gebruiken die jij niet gebruikt, terwijl jij misschien wel harder traint en meer talent hebt. En dat ze dan nu alsnog toegeven, is dat dan negatief? Is het niet veel negatiever om gewoon te blijven ontkennen, de wereld in de waan te laten dat jij al je resultaten eerlijk behaald hebt? En moeten ze dan nu hun hele bankrekening overmaken naar Bram de Groot &co? Ethisch gezien wellicht wel, maar opnieuw, ik zou het ook niet doen.

Maakt mij dat zo'n slecht mens, of zijn de mensen hier roomser dan de paus? Ik denk dat niet-gebruikers óf bang waren voor hun gezondheid, óf zeer ethische personen waren. Dus het enige waarde-oordeel dat ik in zijn algemeenheid zou willen vellen over spijtoptanten, is dat ze risico's durfden te nemen, en niet zeer ethisch waren.
pi_118239568
Volgens mij was er gisteren een docu van een bbc journalist die vanaf het begin heeft gezegd dat Armstong doping heeft gebruikt. Iemand een linkje? Kan de docu niet vinden.
pi_118239686
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:10 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens mij was er gisteren een docu van een bbc journalist die vanaf het begin heeft gezegd dat Armstong doping heeft gebruikt. Iemand een linkje? Kan de docu niet vinden.
http://www.eenvandaag.nl/(...)alsh_over_lance_gate

Dat was David Walsh bij Een Vandaag. Op de pagina staan 3 videos.
pi_118239761
Thnx!
  zondag 21 oktober 2012 @ 14:32:47 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118240331
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:30 schreef prinsrob het volgende:

4:03 is doping een bepalende factor bij het wielrennen geweest? Antwoord: Nee, absoluut niet. Whut?!
als er 1990 bij deze lezing had gestaan had ik het gelooft!
deze man weet niet waar hij over spreekt, hij is erg oppervlakkig en zijn test en meetmethodes zijn achterhaald!
pi_118240560
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als er 1990 bij deze lezing had gestaan had ik het gelooft!
deze man weet niet waar hij over spreekt, hij is erg oppervlakkig en zijn test en meetmethodes zijn achterhaald!
ook een of twee goede vragen uit publiek waar hij vreemd antwoord op geeft. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij een dubbele agenda heeft.
  zondag 21 oktober 2012 @ 14:46:12 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118240791
reportage op ned 1 begint nu!
pi_118241351
hahahahah die livestrong foundation betaalt die dokter ff 1.5Mega om zn bek te houden, hebben mensen daar al die gele bandjes voor gekocht :D
pi_118241917
Is er kans dat armstrong net als marion jones gevangenisstraf krijgt voor perjury?

De UCI is ook wel helemaal verziekt he :). Heintje staat er niet goed op :P. Doping is de schuld van de toeschouwers...

[ Bericht 65% gewijzigd door prinsrob op 21-10-2012 15:22:38 ]
pi_118242378
Hij heeft ook wel wat last van grootheidswaanzin: het vertrouwen van alle kankerpatienten verliezen...
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:31:39 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118242437
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:58 schreef prinsrob het volgende:
hahahahah die livestrong foundation betaalt die dokter ff 1.5Mega om zn bek te houden, hebben mensen daar al die gele bandjes voor gekocht :D
dat is nu juist de scam, denken dat je van kanker kunt genezen en met 1 teelbal minder 7x de tour kan winnen! en zo 250 miljoen kunt ophalen met je stichting waarvan 10% echt naar kankeronderzoek gaat!
pi_118242624
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is nu juist de scam, denken dat je van kanker kunt genezen en met 1 teelbal minder 7x de tour kan winnen! en zo 250 miljoen kunt ophalen met je stichting waarvan 10% echt naar kankeronderzoek gaat!
Volgens mij ging er 82% naar onderzoek. Dat is toch echt niet slecht.
pi_118242650
Johnny Schleck, vader van wielrenners Fränk en Andy Schleck, wil dat zijn zoons stoppen met wielrennen. Vader Schleck heeft zijn beide zoons dan ook geadviseerd de sport op te geven.

"Fränk kan de kosten die gepaard gaan met zijn dopingzaak nauwelijks nog betalen, het seizoen van Andy is verpest door psychische problemen als gevolg van tegenslag. Dit is het allemaal niet waard", zei senior tegen Franse journalisten.

Andy Schleck (27) heeft dit seizoen vrijwel alle belangrijke wedstrijden gemist wegens blessures. Fränk (32) werd in de Tour de France van 2012 gepakt op het gebruik van een verboden middel. Mogelijk wordt hij voor twee jaar geschorst.

"Hij heeft veel geld uitgegeven om zijn onschuld te bewijzen", aldus vader Johnny. "Dit is geen leven."

Andy Schleck won in 2010 de Tour de France. Oorspronkelijk was Alberto Contador de winnaar, maar zijn overwinning werd hem afgepakt nadat ook hij betrapt werd op het gebruik van doping. Andy Schleck, eigenlijk nummer twee in de ronde, werd daarna als winnaar aangewezen.

http://www.powned.tv/nieu(...)il_dat_zoons_st.html

:')
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:37:28 #275
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118242672
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens.

Ik hoop dat in de onderzoeken die nu naar Fuentes en Ferrari ook de andere sporten eens grondig onderzocht worden. Want eigenlijk heb ik het vermoeden dat b.v. tennis en voetbal nog veel corrupter zijn dan het wielrennen.
Als dat dan uitkomt en sponsoren zich terugtrekken worden de commerciële belangen misschien eens wat geringer en kan er eens écht schoon schip gemaakt worden.
Hoewel aan de andere kant als er een hoop shit uitkomt het de bonden misschien eerder er in zal sterken dat het niet nog eens uit moet komen. En dat ze dus nog meer hun best doen om het in de doofpot te stoppen.
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:50:54 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118243203
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:55:15 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118243409
Ik vind het ook raar dat de USADA dit onderzoek heeft gestart.

Grappige is dat Kerckhoffs die vraag ook kreeg tijdens een Avondetappe uitzending: waarom willen de amerikanen zo graag een held kruisigen? Maar voordat Kerckhoffs kon antwoorden werd hij al afgekapt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:21:09 #278
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118244490
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Grappige is dat Kerckhoffs die vraag ook kreeg tijdens een Avondetappe uitzending: waarom willen de amerikanen zo graag een held kruisigen? Maar voordat Kerckhoffs kon antwoorden werd hij al afgekapt.
Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:22:47 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118244565
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.
De tamelijk beroemde Novitzky liet die kans liggen om hem aan zijn scalps toe te voegen. Hij dacht: ik gun een ander de eer??

Tamelijk vreemd nietwaar?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:32:04 #280
67640 SaintOfKillers
pi_118244925
Welke kans liet Novitzky liggen? Zijn FDA zaak werd plots geklasseerd, waarna Tygart en USADA hetzelfde onderzoek dan maar verder hebben gezet (want die konden niet worden teruggefloten door één of andere overheidsinstantie die liever iets stil wilden houden).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:34:30 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118244988
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke kans liet Novitzky liggen? Zijn FDA zaak werd plots geklasseerd, waarna Tygart en USADA hetzelfde onderzoek dan maar verder hebben gezet (want die konden niet worden teruggefloten door één of andere overheidsinstantie die liever iets stil wilden houden).
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?

Ik heb de documentaire ook gezien net en wat ik een beetje een zwakte vond was de suggestie dat Armstrong vóór zijn ziekte geen enkel talent had om een klassementsrenner te worden.

Dan is het toch merkwaardig dat hij dat later wel werd en beter was dan iedereen, inclusief zijn teamgenoten. Of zouden zijn klimmende domestiques niet dezelfde doping hebben gekregen als hij kreeg?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:49:40 #282
67640 SaintOfKillers
pi_118245514
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een of andere openbare aanklager voor de staat California, zonder ook maar één reden te geven waarom hij het deed.

Volgens mij is het succes en de omscholing van Armstrong een samenloop van omstandigheden. Enerzijds aangeboren talent, een andere manier van koersen door zijn ziekte, een volledige toewijding aan wat zijn doel was..... en anderzijds een perfect uitgewerkt dopingparcours (dat blijkbaar zijn gelijke niet kende qua professionaliteit) en vriendjesdiensten waardoor hij niet betrapt werd en ongehinderd kon doperen, wetende dat er toch niets mee zou gebeuren, daar waar anderen toch iets meer voorzichtigheid moesten inbouwen.

Ik wil nog meegaan in de stelling dat hij sowieso een talent was, zelfs een groot talent. Maar sowieso een supertalent en de beste van zijn generatie, ongeacht de dopingverhalen, nee, dat vind ik dan weer een stap te ver, zeker als je ziet wat ze allemaal niet konden maken van een middelmatige renner als Riis.
pi_118245523
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb de documentaire ook gezien net en wat ik een beetje een zwakte vond was de suggestie dat Armstrong vóór zijn ziekte geen enkel talent had om een klassementsrenner te worden.

Dan is het toch merkwaardig dat hij dat later wel werd en beter was dan iedereen, inclusief zijn teamgenoten. Of zouden zijn klimmende domestiques niet dezelfde doping hebben gekregen als hij kreeg?
Armstrong kan er meer baat bij hebben gehad. Renners die van nature sterk bergop rijden (Colombianen bijv.) hebben minder baat bij EPO.
pi_118245612
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil nog meegaan in de stelling dat hij sowieso een talent was, zelfs een groot talent. Maar sowieso een supertalent en de beste van zijn generatie, ongeacht de dopingverhalen, nee, dat vind ik dan weer een stap te ver, zeker als je ziet wat ze allemaal niet konden maken van een middelmatige renner als Riis.
Van een middelmatige renner een tourwinnaar maken? Van een lelijke eend maak je met doping geen ferrari, aldus harm kuipers :). Lijkt me inderdaad wel ontkracht door o.a. Riis :).
pi_118246840
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!
Wat hij zegt.

En follow the money.
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:41:17 #286
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118247228
Follow the money? Dus meer geld is meer doping?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118247510
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Andersom lijkt me iig waar... 1000 euro per maand zal door de gemiddelde handballer in NL niet op te brengen zijn. Laat staan het Festina bedrag. Maar als dat in tennis het verschil maakt tussen Berdych (12m prijzengeld) en Monfils ( 6m), ja dan kan het uit.
pi_118247736
quote:
Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.
pi_118247835
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118247880
quote:
Daar ga ik wel vanuit ja.
Er is meer druk om te presteren en je hebt er meer baat bij, dus dan wordt er sneller naar gegrepen.

Ik denk ook dat het in andere sporten nog meer wordt geregeld vanuit ploegdoktoren. Als een voetballer niet kan spelen (of minder conditie heeft) dan heeft de club er erg veel baat bij om dat weer op te krikken.

De belangen in een sport als voetbal zijn dermate groot, dat ik betwijfel dat daar actie wordt ondernomen om dopinggebruik in te perken. De wielersport kunnen ze wel aanpakken. De sport is relatief klein, er gaat relatief weinig geld in om en heeft van oudsher toch al de naam.

Aardig artikel die dat beschrijft: http://www.pluspost.nl/he(...)ectief-gelekt/39089/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2012 18:00:31 ]
pi_118248003
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het percentage mensen dat valsspeelt bij een potje mens erger je niet ligt denk ik lager dan in ongecontroleerde topsport. Maar dat is lastig te onderzoeken vermoed ik :P.
pi_118248059
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Klopt valsspelen is erg menselijk.
Maar hoe groter de belangen worden, hoe verleidelijker het wordt om vals te spelen. De drempel wordt dan lager, want de winst wordt groter. En de grap is dat zowat de hele voetbalwereld baat heeft bij de winst. Of iig er baat bij heeft dat het systeem in stand blijft. Als er een soortgelijke dopingzaak in het voetbal komt als nu in het wielrennen, dan kunnen ook daar sponsoren afhaken (als blijkt dat doping in voetbal ook structureel wordt gebruikt).
Daar heeft niemand in de voetbalwereld baat bij.
pi_118248423
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:00 schreef Wombcat het volgende:

Aardig artikel die dat beschrijft: http://www.pluspost.nl/he(...)ectief-gelekt/39089/
Bedankt voor voor deze link.
pi_118252978
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:39:52 #295
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118266985
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd hoeveel Zwitserse Frank hij voor die verklaring heeft gekregen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_118270233
Ben benieuwd naar het commentaar van UCI. Hopelijk is het vanmiddag ergens te volgen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:37:20 #297
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118271361
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 03:01 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Ik dacht dat die éne teelbal dan wel wat compenseert, ons lichaam zit vol van terugregelingssysteempjes, dus het detecteert minder testosteron dan gaan enkele andere hormoontjes of signaalstoffen de hoogte in waardoor die ene bal wat meer produceert in vergelijking met wanneer zijn collegabal er nog wel zou bijhangen. Misschien niet goed voor de volledige '2 ballen' maar ik dacht wel wat compensatie.
Toedienen van exogeen testosteron zal enkel mogen als je natuurlijke testosteronproductie veel te laag is, maakt niet uit of dit bij 2, 1 of 0 ballen is. Dit zullen normaal gezien conservatieve waarden zijn die je als vervangingstherapie toegedient krijgt, dokters zijn meestal erg voorzichtig met hormonen. Dus legaal toedienen zal geen topsporter van je maken, het zal je leven wel leuker maken maar het is in de illegale regionen dat de dingen echt interessant worden voor topsport.

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 22-10-2012 09:49:14 ]
pi_118271563
Ik hoop ook dat Fuentes een keer echt gaat praten.. Wordt er zo moe van als ik weer in discussie moet met een leeghoofd die beweert het wielrennen maar moet worden afgeschaft, maar in het weekend wel weer lekker naar Barca kijkt, of nog erger, Serie A.

Maar de media springt er amper op. Als Almeyda wat wil bekennen komt die ergens op pagina 32, anders Hamilton wat weet is het voorpagina nieuws.
Zo is het met alles. Uiteindelijk is die positieve plas van Frank Schleck ook echt geen breaking doping nieuws vergeleken met wat andere zaken uit andere sporten.
En sowieso, dat van de 200 Operacion Puerto namen enkel de 43 wielrenners diep door het stof moesten. Van de resterende 157 namen hoor je totaal niks...

Speak up!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_118272027
quote:
Evans bekent ontmoeting met dopingarts Ferrari
SYDNEY - Cadel Evans heeft toegegeven dat hij zo'n tien jaar geleden een ontmoeting heeft gehad met Michele Ferrari, de voormalige lijfarts van Lance Armstrong.

De winnaar van de Ronde van Frankrijk van 2011 benadrukt echter in een e-mail aan de Australische televisie dat hij nooit met de Italiaanse dokter over doping heeft gesproken.

''Ik wilde alleen maar testen of ik geschikt was als renner op de weg'', stelt de Australiër.

''Ik heb voor of na die test nooit met hem gesproken'', aldus Evans. ''Er was nooit een discussie over doping of andere illegale dingen.''

In het USADA-rapport wordt Ferrari omschreven als de lijfarts van Armstrong.

Tevens zou uit onderzoek van de Italiaanse aanklager Benedetto Roberti blijken dat Ferrari zo’n dertig miljoen euro heeft verdiend aan witwaspraktijken en belastingontduiking.
http://www.nu.nl/sport/29(...)ingarts-ferrari.html
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:11:29 #300
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118272103
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef prinsrob het volgende:
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?

antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
Wordt deze man door de UCI betaald ofzo? _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')