omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Grappige is dat Kerckhoffs die vraag ook kreeg tijdens een Avondetappe uitzending: waarom willen de amerikanen zo graag een held kruisigen? Maar voordat Kerckhoffs kon antwoorden werd hij al afgekapt.
De tamelijk beroemde Novitzky liet die kans liggen om hem aan zijn scalps toe te voegen. Hij dacht: ik gun een ander de eer??quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat iedereen bereid is alles te doen voor bekendheid/beruchtheid. Je zal maar degene zijn die Armstrong van zijn voetstuk heeft doen tuimelen.
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke kans liet Novitzky liggen? Zijn FDA zaak werd plots geklasseerd, waarna Tygart en USADA hetzelfde onderzoek dan maar verder hebben gezet (want die konden niet worden teruggefloten door één of andere overheidsinstantie die liever iets stil wilden houden).
Een of andere openbare aanklager voor de staat California, zonder ook maar één reden te geven waarom hij het deed.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?
Armstrong kan er meer baat bij hebben gehad. Renners die van nature sterk bergop rijden (Colombianen bijv.) hebben minder baat bij EPO.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Door welk figuur is dat stopgezet en welke belangen speelden er mee?
Ik heb de documentaire ook gezien net en wat ik een beetje een zwakte vond was de suggestie dat Armstrong vóór zijn ziekte geen enkel talent had om een klassementsrenner te worden.
Dan is het toch merkwaardig dat hij dat later wel werd en beter was dan iedereen, inclusief zijn teamgenoten. Of zouden zijn klimmende domestiques niet dezelfde doping hebben gekregen als hij kreeg?
Van een middelmatige renner een tourwinnaar maken? Van een lelijke eend maak je met doping geen ferrari, aldus harm kuipersquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil nog meegaan in de stelling dat hij sowieso een talent was, zelfs een groot talent. Maar sowieso een supertalent en de beste van zijn generatie, ongeacht de dopingverhalen, nee, dat vind ik dan weer een stap te ver, zeker als je ziet wat ze allemaal niet konden maken van een middelmatige renner als Riis.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar waarom vermoed je dat tennis en voetbal nog corrupter zijn?
Wat hij zegt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat daar nooit gevallen naar buiten komen,maar wel flink gebruikt wordt!
Andersom lijkt me iig waar... 1000 euro per maand zal door de gemiddelde handballer in NL niet op te brengen zijn. Laat staan het Festina bedrag. Maar als dat in tennis het verschil maakt tussen Berdych (12m prijzengeld) en Monfils ( 6m), ja dan kan het uit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Follow the money? Dus meer geld is meer doping?
Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk dat wielrenners intrinsiek slechtere mensen zijn dan voetballers. Het is ook niet zo dat doping geen essentiële voordelen kan genereren in voetbal. Wat wel zo is, is dat waar de belangen groot zijn, er altijd vals gespeeld wordt als dat mogelijk is. Voor voetbal geldt dat zowel de belangen groter zijn, als de mogelijkheden tot valspelen (er is nauwelijks controle). Doe jij de wiskunde maar.
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het percentage mensen dat valsspeelt bij een potje mens erger je niet ligt denk ik lager dan in ongecontroleerde topsport. Maar dat is lastig te onderzoeken vermoed ikquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.
Klopt valsspelen is erg menselijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mensen spelen al vals bij een potje Mens Erger Je Niet.
Bedankt voor voor deze link.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:00 schreef Wombcat het volgende:
Aardig artikel die dat beschrijft: http://www.pluspost.nl/he(...)ectief-gelekt/39089/
Benieuwd hoeveel Zwitserse Frank hij voor die verklaring heeft gekregen ...quote:
Ik dacht dat die éne teelbal dan wel wat compenseert, ons lichaam zit vol van terugregelingssysteempjes, dus het detecteert minder testosteron dan gaan enkele andere hormoontjes of signaalstoffen de hoogte in waardoor die ene bal wat meer produceert in vergelijking met wanneer zijn collegabal er nog wel zou bijhangen. Misschien niet goed voor de volledige '2 ballen' maar ik dacht wel wat compensatie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:01 schreef prinsrob het volgende:
[..]
http://www.everydayhealth(...)one-replacement.aspx
Is het niet gewoon legaal wat test. bij de spuiten als je een bal mist?
http://www.nu.nl/sport/29(...)ingarts-ferrari.htmlquote:Evans bekent ontmoeting met dopingarts Ferrari
SYDNEY - Cadel Evans heeft toegegeven dat hij zo'n tien jaar geleden een ontmoeting heeft gehad met Michele Ferrari, de voormalige lijfarts van Lance Armstrong.
De winnaar van de Ronde van Frankrijk van 2011 benadrukt echter in een e-mail aan de Australische televisie dat hij nooit met de Italiaanse dokter over doping heeft gesproken.
''Ik wilde alleen maar testen of ik geschikt was als renner op de weg'', stelt de Australiër.
''Ik heb voor of na die test nooit met hem gesproken'', aldus Evans. ''Er was nooit een discussie over doping of andere illegale dingen.''
In het USADA-rapport wordt Ferrari omschreven als de lijfarts van Armstrong.
Tevens zou uit onderzoek van de Italiaanse aanklager Benedetto Roberti blijken dat Ferrari zo’n dertig miljoen euro heeft verdiend aan witwaspraktijken en belastingontduiking.
Wordt deze man door de UCI betaald ofzo?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef prinsrob het volgende:
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?
antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |