abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:25:16 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118202122
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:57 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Klopt. Het feit dat zelfs Fernando Alonso genoemd werd in Operacion Puerto zegt genoeg. En dat gaat over F1, een sport waar fitheid van coureurs wel belangrijk is, maar geen limiterende factor.

Overigens heeft F1 wel een mooi systeem. Als een team denkt dat een rivaliserend team een technische regel overtreedt, kunnen ze om opheldering vragen, waarna de FIA specifiek gaat testen voor die regel. Is dat wellicht een idee dat (in aangepaste vorm) ook werkzaam kan zijn voor andere sporten?
Daar vergis je je in denk ik :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:31:53 #202
284411 crew  heywoodu
pi_118202213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb zojuist vernomen dat een oud kogelstoter betrapt is op dopinggebruik. Hij moet zijn titel inleveren.
Oh.

Meer info?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:11:08 #203
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118202957
Het domste dat ze kunnen doen :

quote:
Dopingbaas aast op amnestie

De zaak-Armstrong doet niet alleen de wielerwereld maar ook het hele sportmilieu op zijn grondvesten daveren. WADA-voorzitter John Fahey, de grote dopingbaas, zal een amnestie voorstellen. Bang voor de grote zaken die nog komen?

Het afhaken van Rabobank na 17 jaar als wielersponsor jaagt een nieuwe schokgolf door de sportwereld. Zo groot zelfs dat er sommigen schijnbaar genoeg van hebben. Dat geldt zeker voor John Fahey, de grote baas van het Wereld Anti-Doping Agentschap WADA. Hij liet gisteren weten dat hij een algehele amnestie voor alle dopingzondaars in alle sporten overweegt.

‘Eens de hele Amstrong-affaire achter de rug is, moeten we aan een algehele amnestie denken’, aldus Fahey over de suggesties die uit het wielermilieu kwamen. ‘Let wel, het is niet de wielerwereld of wielerbonden die daar gaan over beslissen. Dat moet het WADA doen.’

Maandag UCI

De Australiër Fahey wil de amnestie meteen uitbreiden naar de andere sporten. ‘Ik zou het niet alleen bij het wielrennen houden’, aldus de gewezen Australische politicus nog. ‘Zo worden de problemen opgelost. Dat iedereen clean wordt en dan kunnen we opnieuw beginnen. Ik ben zeker dat mijn bestuur daar graag zal over discussiëren.’

Fahey, nochtans de grote dopingbaas, zei dat hij nog verrast was door het Usada-rapport over Armstrong. ‘Ik had er geen idee van dat het zo wijdverspreid was. Heel de wereld wacht nu af hoe de wielerwereld op dat probleem gaat reageren.’

De internationale wielerunie UCI zal maandag voor het eerst over het Usada-rapport over Armstrong communiceren. Wat de UCI zal doen, is nog niet helemaal duidelijk. Ze kunnen hem voor het TAS, het internationale sporttribunaal, brengen of hem meteen levenslang schorsen en zijn zeven Tourzeges afnemen. Armstrong raakt meer en meer geïsoleerd en zou gisteren voor het eerst sinds de zaak vorige week woensdag echt losbarstte, in het openbaar komen én spreken. Hij accepteerde een uitnodiging om te spreken voor mensen die stortten in zijn kankerstichting Livestrong, waar hij als voorzitter intussen ontslag moest nemen.

Dopingellende op komst

Met de zaak-Armstrong is alle dopingellende in de (wieler)sport nog niet achter de rug. Er komt ook nog het Italiaanse dopingonderzoek naar dokter Michele Ferrari, spin in het web van het dopinggebruik van Armstrong maar ook dat van vele andere renners.

Er komt vooral nog Operaçión Puerto, dat draait om de Spaanse sportdokter Eufemiano Fuentes, aangekondigd als het grootste bloeddopingschandaal uit de sport. Zeven jaar deden de speurders erover, in januari 2013 komt de zaak voor de rechter in Madrid. Van 28 januari tot 22 maart wordt gepleit. Bekendste kopstukken in Operaçión Puerto zijn Fuentes, een voormalige middenlangefstandsatleet, en de ex-ploegleider Manolo Saiz, die ook uitvoerig in de zaak-Armstrong aan bod komt. Zij kunnen een celstraf van twee jaar krijgen. Alejandro Valverde kreeg voor zijn betrokkenheid in de zaak al een schorsing van twee jaar.

Zo’n 35 getuigen zijn opgeroepen, onder hen figureren Alberto Contador en Ivan Basso. Ook niet-wielrenners werden genoemd zoals voetbalteams en tennissers.

Moet het ergste nog komen?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_118203001
Dan is de waarde van alle overwinningen definitief weg.
pi_118203207
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Welke klassementsrenners zijn uberhaupt nog over dan :D
pi_118203361
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:23 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Welke klassementsrenners zijn uberhaupt nog over dan :D
Wiggins, Evans, Froome en Sastre zijn nooit betrapt of voorlopig niet concreet genoemd in een dopingzaak. Hoewel Sastre dan weer een verleden heeft bij ONCE. Evans reed ooit bij T-Mobile en Mapei.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:33:52 #207
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118203423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het domste dat ze kunnen doen :

[..]

Dat vind ik zo'n ontzettend domme uitspraak dat ze zo iemand op staande voet moeten ontslaan als hoofd van WADA, gewoon omdat hij het zelfs durft overwegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:45:04 #208
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_118203668
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wiggins, Evans, Froome en Sastre zijn nooit betrapt of voorlopig niet concreet genoemd in een dopingzaak. Hoewel Sastre dan weer een verleden heeft bij ONCE. Evans reed ooit bij T-Mobile en Mapei.
Sastre wordt toch genoemd in die ferrari zaak?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_118203791
Even de lijst uit 2010 erbij pakken :D

10/10

Carlos Barredo, Yaroslav Popovych

9 /10

Denis Menchov

8 / 10

David de La Fuente, Jose Ivan Gutierrez, Danilo Hondo, Matthew Lloyd, Iban Mayoz, David Muravyev, Rinaldo Nocentini, Daniel Oss, Kevin Seeldrayers, Konstantin Siutsou, Jurgen Van den Broeck

7 / 10

Jeremy Hunt, Andreas Kloden, Tony Martin, Christophe Moreau, Michael Rogers, Wesley Sulzberger

6 / 10

Linus Gerdemann, Christian Knees, Egoi Martinez, Francesco Reda, Alessandro Petacchi, Mauro Santambrogio, Geraint Thomas

5 / 10

Alessandro Ballan, Matti Breschel, Alberto Contador, Cyril Gautier, Iniaki Isasi, Serguei Ivanov, Vladimir Karpets, Alexandr Kolobnev, Karsten Kroon, Steve Morabito, Benjamin Noval, Jose Joaquin Rojas, Niki Sorensen, Alexandre Vinokourov, Bradley Wiggins

4 / 10

Pierrick Fedrigo, Janez Brajkovic, Bernard Eisel, Cadel Evans, Lance Armstrong, Juan Manuel Garate, Andrei Grivko, Jesus Hernandez, Ignatas Konovalovas, Sebastian Lang, Levi Leipheimer, David Millar, Daniel Moreno, Serge Pauwels, Manuel Quinziato, Luke Roberts, Samuel Sanchez, Christian Vandevelde, Nicolas Vogondy

3 / 10

Ivan Basso, Grega Bole, Bret Bookwalter, Dimitri Champion, Gerald Ciolek, Rui Costa, Damiano Cunego, Maura da Dalto, Francis de Greef, Kevin de Weert, Markus Eibegger, Imanol Erviti, Tyler Farrar, Fabio Felline, Juan Antonio Flecha, Maxim Iglinskiy, Vasili Kiryienka, Roman Kreuziger, Mathieu Ladagnous, Robbie McEwen, Maxime Monfort, Sergio Paulinho, Joaquin Rodriguez, Andy Schleck, Chris Anker Sorensen, Sylvester Szmyd, Paolo Tiralongo, Amets Txurruka, Johan Van Summeren, Gorka Verdugo, Charles Wegelius

2 / 10

Eros Capecchi, Mark Cavendish, Steve Cummings, Rémy Di Gregorio, Duran, Mathias Frank, Oscar Freire, John Gadret, Francesco Gavazzi, Vladimir Gustov, Thor Hushovd, Christophe Kern, Thomas Lovkvist, Sebastien Minard, Daniel Navarro, Grischka Niermann, Stuart O'Grady, Ruben Perez, Christophe Riblon, Thomas Rohregger, Luis Leon Sanchez, Carlos Sastre, Frank Schleck, Simon Spilak, Bram Tankink, Stijn Vandenbergh, Benoit Vaugrenard, Jens Voigt, Eduard Vorganov

1 / 10

Marcus Burghard, Sandy Casar, Anthony Charteau, Sylvain Chavanel, Julian Dean, Michael Delage, Martin Elmiger, Johannes Frohlinger, Jakob Fuglsang, Robert Gesink, Xavier Florencio, Adam Hansen, Ryder Hesjedal, George Hincapie, Andreas Klier, Robert Kulge, Alexandr Kuchinsky, Daniel Lloyd, Mirco Lorenzetto, Martijn Maaskant, Aitor Perez, Alan Perez, Jérôme Pineau, Ruben Plaza, Alexander Pliushin, Marten Tjallingii, Rafael Valls, Marten Wynants

0 / 10

Mario Aerts, Yukiya Arashiro, Stéphane Augé, Michael Barry, Francesco Bellotti, Alberto Benitez, Edvald Boasson-Hagen, Lars Boom, Maxime Bouet, Pavel Brutt, Fabian Cancellara, Manuel Cardoso, Dries Devenyns, Samuel Dumoulin, Julien El Fares, Simon Gerrans, Anthony Geslin, Bert Grabsch, Chris Horner, Robert Hunter, Kristjan Koren, Brett Lancaster, David Le Lay, Christophe Le Mevel, Andreas Malori, Koos Moerenhout, Amael Moinard, Lloyd Mondory, Damien Monier, Juan Jose Oroz, Rémi Pauriol, Mathieu Perget, Gregory Rast, Mark Renshaw, Nicolas Roche, Jurgen Roelandts, Pierre Rolland, Anthony Roux, Jérémy Roy, Mathieu Sprick, Rein Taaramae, Sebastien Turgot, Niki Terpstra, Brian Vanborg, Jurgen VandeWalle, Ivan Velasco, Thomas Voeckler, Fabian Wegmann, David Zabriskie

Uit mn hoofd :D
pi_118203857
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:45 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Sastre wordt toch genoemd in die ferrari zaak?
Zelfs Cadel wordt genoemd :P

http://www.speld.nl/2012/(...)meopathische-doping/
pi_118203923
@dbb: Ik snap 'm niet. Je hebt namen doorgestreept van renners die betrapt zijn (Contador) of in verband worden gebracht (Kloden, Popo) met doping. Je hebt namen cursief gezet van renners die verdacht zijn (Menchov) en renners die nooit in verband zijn gebracht met doping (Lloyd, dat ging namelijk om alcoholgebruik). En je hebt niets gedaan met namen van renners die wel betrokken zijn geweest bij doping (Millar, Di Gregorio, Hondo).

Ben ik nou zo dom of is dit totaal niet logisch?
pi_118203945
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:55 schreef LeTourdeFrance het volgende:
@dbb: Ik snap 'm niet. Je hebt namen doorgestreept van renners die betrapt zijn (Contador) of in verband worden gebracht (Kloden, Popo) met doping. Je hebt namen cursief gezet van renners die verdacht zijn (Menchov) en renners die nooit in verband zijn gebracht met doping (Lloyd, dat ging namelijk om alcoholgebruik). En je hebt niets gedaan met namen van renners die wel betrokken zijn geweest bij doping (Millar, Di Gregorio, Hondo).

Ben ik nou zo dom of is dit totaal niet logisch?
Nee, ik ben gewoon niet zo goed dat ik alles weer :7

Lijstje is niet goed, maar kleine indicatie misschien.
pi_118203961
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:50 schreef debeterebob het volgende:
Even de lijst uit 2010 erbij pakken :D

10/10

Carlos Barredo, Yaroslav Popovych

9 /10

Denis Menchov

8 / 10

David de La Fuente, Jose Ivan Gutierrez, Danilo Hondo, Matthew Lloyd, Iban Mayoz, David Muravyev, Rinaldo Nocentini, Daniel Oss, Kevin Seeldrayers, Konstantin Siutsou, Jurgen Van den Broeck

7 / 10

Jeremy Hunt, Andreas Kloden, Tony Martin, Christophe Moreau, Michael Rogers, Wesley Sulzberger

6 / 10

Linus Gerdemann, Christian Knees, Egoi Martinez, Francesco Reda, Alessandro Petacchi, Mauro Santambrogio, Geraint Thomas

5 / 10

Alessandro Ballan, Matti Breschel, Alberto Contador, Cyril Gautier, Iniaki Isasi, Serguei Ivanov, Vladimir Karpets, Alexandr Kolobnev, Karsten Kroon, Steve Morabito, Benjamin Noval, Jose Joaquin Rojas, Niki Sorensen, Alexandre Vinokourov, Bradley Wiggins

4 / 10

Pierrick Fedrigo, Janez Brajkovic, Bernard Eisel, Cadel Evans, Lance Armstrong, Juan Manuel Garate, Andrei Grivko, Jesus Hernandez, Ignatas Konovalovas, Sebastian Lang, Levi Leipheimer, David Millar, Daniel Moreno, Serge Pauwels, Manuel Quinziato, Luke Roberts, Samuel Sanchez, Christian Vandevelde, Nicolas Vogondy

3 / 10

Ivan Basso, Grega Bole, Bret Bookwalter, Dimitri Champion, Gerald Ciolek, Rui Costa, Damiano Cunego, Maura da Dalto, Francis de Greef, Kevin de Weert, Markus Eibegger, Imanol Erviti, Tyler Farrar, Fabio Felline, Juan Antonio Flecha, Maxim Iglinskiy, Vasili Kiryienka, Roman Kreuziger, Mathieu Ladagnous, Robbie McEwen, Maxime Monfort, Sergio Paulinho, Joaquin Rodriguez, Andy Schleck, Chris Anker Sorensen, Sylvester Szmyd, Paolo Tiralongo, Amets Txurruka, Johan Van Summeren, Gorka Verdugo, Charles Wegelius

2 / 10

Eros Capecchi, Mark Cavendish, Steve Cummings, Rémy Di Gregorio, Duran, Mathias Frank, Oscar Freire, John Gadret, Francesco Gavazzi, Vladimir Gustov, Thor Hushovd, Christophe Kern, Thomas Lovkvist, Sebastien Minard, Daniel Navarro, Grischka Niermann, Stuart O'Grady, Ruben Perez, Christophe Riblon, Thomas Rohregger, Luis Leon Sanchez, Carlos Sastre, Frank Schleck, Simon Spilak, Bram Tankink, Stijn Vandenbergh, Benoit Vaugrenard, Jens Voigt, Eduard Vorganov

1 / 10

Marcus Burghard, Sandy Casar, Anthony Charteau, Sylvain Chavanel, Julian Dean, Michael Delage, Martin Elmiger, Johannes Frohlinger, Jakob Fuglsang, Robert Gesink, Xavier Florencio, Adam Hansen, Ryder Hesjedal, George Hincapie, Andreas Klier, Robert Kulge, Alexandr Kuchinsky, Daniel Lloyd, Mirco Lorenzetto, Martijn Maaskant, Aitor Perez, Alan Perez, Jérôme Pineau, Ruben Plaza, Alexander Pliushin, Marten Tjallingii, Rafael Valls, Marten Wynants

0 / 10

Mario Aerts, Yukiya Arashiro, Stéphane Augé, Michael Barry, Francesco Bellotti, Alberto Benitez, Edvald Boasson-Hagen, Lars Boom, Maxime Bouet, Pavel Brutt, Fabian Cancellara, Manuel Cardoso, Dries Devenyns, Samuel Dumoulin, Julien El Fares, Simon Gerrans, Anthony Geslin, Bert Grabsch, Chris Horner, Robert Hunter, Kristjan Koren, Brett Lancaster, David Le Lay, Christophe Le Mevel, Andreas Malori, Koos Moerenhout, Amael Moinard, Lloyd Mondory, Damien Monier, Juan Jose Oroz, Rémi Pauriol, Mathieu Perget, Gregory Rast, Mark Renshaw, Nicolas Roche, Jurgen Roelandts, Pierre Rolland, Anthony Roux, Jérémy Roy, Mathieu Sprick, Rein Taaramae, Sebastien Turgot, Niki Terpstra, Brian Vanborg, Jurgen VandeWalle, Ivan Velasco, Thomas Voeckler, Fabian Wegmann, David Zabriskie

Uit mn hoofd :D

Was dat die schaalverdeling van verdachte bloedwaarden?
pi_118203998
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Was dat die schaalverdeling van verdachte bloedwaarden?
Jep. Maar ik weet ook dat er renners als Hincapie bij staan die claimen toen wel schoon geweest te zijn :P

Maar de renners met 10/10 zijn inmiddels gepakt :D
pi_118204028
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:59 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Jep. Maar ik weet ook dat er renners als Hincapie bij staan die claimen toen wel schoon geweest te zijn :P

Maar de renners met 10/10 zijn inmiddels gepakt :D
Behalve Popovych.
pi_118204076
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Behalve Popovych.
Oke, maar die wordt echt overal genoemd.
pi_118204110
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Schaken nog niet :D
Topalov werd wereldkampioen door tijdens een plaspauzes schaakcomputers te raadplegen, naar het schijnt. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze niet even een snuifje ritalin nemen vooraf.
pi_118204136
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:02 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Oke, maar die wordt echt overal genoemd.
Ja maar er zijn zoveel van dat soort renners die ontzettend verdacht zijn en waarschijnlijk ook aan de dope zaten of zitten, maar nooit zijn veroordeeld. Bijv. Popo, Klöden, Cunego, Ballan en Rogers.
pi_118204265
Opmerkelijk trouwens dat Cobo niet hoog staat in die lijst.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:20:04 #220
67640 SaintOfKillers
pi_118204453
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Behalve Popovych.
En Barredo, die wordt ook alleen nog maar onderzocht (waarschijnlijk om dezelfde reden dat hij zo hoog op de lijst stond).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118205261
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Die is toch al weg.
pi_118205427
Als je die lijst bekijkt, blijven de 0 en 1-ers toch mooi buiten schot. Op wat mannen die in een ver verleden gebruikten, maar nu op een veel lager niveau -en dus aannemelijkerwijs doping vrij- rijden. Die lijst werd destijds wel eens als belachelijk afgedaan, maar er lijkt wel een redelijke kern van waarheid in te zitten.

Gesink _O_. Dopingvrij en dan zo presteren :o.

quote:
“I don’t think you can blame one person. This is something that happened a few years ago and it was a bad period for cycling. It’s all come out for the big world to see and I’m only disappointed now in the people that say they’re shocked about what went on and they’re calling themselves insiders. Everyone on the inside knew that things in cycling had to change, and they did.
pi_118206202
http://www.wijkopenderaboploeg.nl/

Een virtueel tientje. :')
pi_118207077
quote:
Zou dat mogen trouwens, die ploeg kopen, maar gewoon met Rabobank op het shirt doorrijden? :D Je mag immers je eigen shirtjes maken, dus gewoon de oude aanhouden.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:29:43 #226
11102 knep
Mountainfreak
pi_118207456
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n ontzettend domme uitspraak dat ze zo iemand op staande voet moeten ontslaan als hoofd van WADA, gewoon omdat hij het zelfs durft overwegen.
Het lijkt wel of er alleen maar nitwits aan het hoofd van dat soort instanties staan.
Dat is ook wat Bruggink van rabobank bedoelt, volgens mij. Een verzameling Bobo's voor wie het interessant is zo'n klus op hun CV te hebben.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:30:39 #227
67640 SaintOfKillers
pi_118207477
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:12 schreef Sautor het volgende:

[..]

Zou dat mogen trouwens, die ploeg kopen, maar gewoon met Rabobank op het shirt doorrijden? :D Je mag immers je eigen shirtjes maken, dus gewoon de oude aanhouden.
Ik zou ze gewoon met onderstaand truitje laten rijden.

zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:51:27 #228
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_118207995
Zelfs Christophe Mr Clean Bassons wordt gepakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.rtbf.be/sport/(...)ndu-un-an?id=7860030
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_118210666
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh.

Meer info?
Was niet echt natuurlijk. O-)
If not now, then when.
pi_118212979
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:12 schreef Sautor het volgende:

[..]

Vast niet. Rabobank is vast een beschermd beeldmerk. En op de shirtjes zit vast ook copyright.
pi_118228607
quote:
Bassons: For one, with money. When it came time to renegotiate my contract in June 1998, they proposed two entirely different contracts. The first was for 30,000 francs a month; they also offered a second contract of 300,000 francs a month if I would go on the EPO program.
http://bicycling.com/blog(...)asn%E2%80%99t-lying/

Groot verschil in salaris, ik begrijp dat het verleidelijk is te dopen als fietsen je broodwinning is :P.
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:42:12 #232
67640 SaintOfKillers
pi_118228843
Dat is bijna 50.000 ¤ per maand. 15 jaar geleden. Voor een renner die nog niets bewezen heeft om helpertje te spelen.

Dat Festina moet een monsterbudget hebben gehad.
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:46:43 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118229008
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is bijna 50.000 ¤ per maand. 15 jaar geleden. Voor een renner die nog niets bewezen heeft om helpertje te spelen.

Dat Festina moet een monsterbudget hebben gehad.
gulden ipv euro :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:53:19 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118229265
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

300.000 franc is ruim 45.000,- euro
pi_118229270
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nee, toch, 300.000 Frank was ongeveer 100.000 gulden, wat ongeveer 50.000 euro is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_118229514
Als een renner nog geen EPO gebruikt heeft hij natuurlijk potentieel als ie van nature ver onder de 50 zit. Misschien maakten ze de inschatting dat hij hoge ogen kon gooien :P.

Overigens, het was me niet bekend dat Leinders bij SKY dokter heeft gespeeld, maar dit is ongetwijfeld algemeen bekend, ik volg het wielrennieuws niet op de voet.

quote:
The team would not employ anyone who had been associated with doping. The team would have a zero tolerance of doping. Staff would be ‘enthusiastic and positive, fit and healthy and willing to try new things’.
Three years later that goal has been achieved, but there is just one question: why did they hire Geert Leinders?
In the summer of 2007, when Wiggins was making his zero-tolerance speech in Manchester about doctors and teams, Geert Leinders was a member of the medical staff at Rabobank — Michael Rasmussen’s team. It was not a vintage year for the Dutchmen — Thomas Dekker, perhaps the nation’s brightest prospect, had tested positive for EPO and Rasmussen’s disgrace at the Tour was the final straw.
The team manager, Theo de Rooy, was sacked. In May of this year, De Rooy told a Dutch newspaper that doping was an accepted practice at Rabobank during his four years at the helm.
http://www.dailymail.co.u(...)s--Paul-Kimmage.html

geschreven door paul 'armstrong is the cander of cycling' kimmage

zondag 21 oktober 2012 @ 01:03:05 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118229633
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, toch, 300.000 Frank was ongeveer 100.000 gulden, wat ongeveer 50.000 euro is.
oh ja, dufff 8)7
pi_118230040
Michael Boogerd reed vaak met de sterksten mee bergop in de tijd dat er in het peleton doping werd gebruikt en ik ben benieuwd of er concrete aanwijzingen zijn dat ie heeft gebruikt. Vind ik dit pareltje:

quote:
Op 15 januari jl. kopte de voorpagina van NRC dat Michael Boogerd ‘klant' zou zijn geweest bij een Weens ‘dopinglaboratorium.' "Te zot voor woorden", zegt Harm Kuipers scherp. "Dat je dat zomaar mag beweren. Je zou toch denken dat de pers geleerd heeft van het geval Armstrong, maar blijkbaar niet. Wat er verder ook uit voort komt, je naam is dan al wel besmet. Dat soort berichtgeving is onethisch." Navrante zin in het NRC-artikel; ‘Volgens kenners is deze methode (bloeddoping) onder goede medische omstandigheden niet onverantwoord.'
http://www.100procentdope(...)-maakt-geen-winnaars
pi_118230295
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:13 schreef prinsrob het volgende:
Michael Boogerd reed vaak met de sterksten mee bergop in de tijd dat er in het peleton doping werd gebruikt en ik ben benieuwd of er concrete aanwijzingen zijn dat ie heeft gebruikt. Vind ik dit pareltje:

[..]

edit: van de wereldkampioen langebaanschaatsen uit '75. Voor m'n tijd :D.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 oktober 2012 @ 01:22:05 #240
284411 crew  heywoodu
pi_118230338
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:13 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Waar hij mee begint wordt door veel mensen volgens mij nogal overdreven vaak, dat doping van een gemiddelde sporter geen topsporter maakt (uh, ik bedoel dus dat het lijkt of veel mensen denken dat dat juist wel zo is :P).
Ik weet vrij zeker dat Armstrong ook zonder doping een van de beste ronderenners was, misschien had hij dan nog zelfs wel een Tour kunnen winnen (ok, geen 7 :+)...
  zondag 21 oktober 2012 @ 01:27:20 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118230507
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar hij mee begint wordt door veel mensen volgens mij nogal overdreven vaak, dat doping van een gemiddelde sporter geen topsporter maakt (uh, ik bedoel dus dat het lijkt of veel mensen denken dat dat juist wel zo is :P).
Ik weet vrij zeker dat Armstrong ook zonder doping een van de beste ronderenners was, misschien had hij dan nog zelfs wel een Tour kunnen winnen (ok, geen 7 :+)...
nou, daar ben ik het mee oneens, je ziet zelf aan de tijden en wattages, dat het echt veel uitmaakt, vooral als je 3 weken elke dag vol moet gaan met maar 2 rustdagen!
pi_118230650

4:03 is doping een bepalende factor bij het wielrennen geweest? Antwoord: Nee, absoluut niet. Whut?!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 oktober 2012 @ 01:32:59 #243
284411 crew  heywoodu
pi_118230734
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, daar ben ik het mee oneens, je ziet zelf aan de tijden en wattages, dat het echt veel uitmaakt, vooral als je 3 weken elke dag vol moet gaan met maar 2 rustdagen!
Tja, denk je dat bijvoorbeeld Tankink met een berg doping ineens kan veranderen in een ronderenner van wereldformaat :+?
  zondag 21 oktober 2012 @ 01:42:05 #244
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118230971
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, denk je dat bijvoorbeeld Tankink met een berg doping ineens kan veranderen in een ronderenner van wereldformaat :+?
jazeker, als die andere clean zijn wel, maar ik krijg de indruk, dat die kuipers niet helemaal objectief is en dat hij ook zelf dopers heeft begeleid
pi_118231032
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jazeker, als die andere clean zijn wel, maar ik krijg de indruk, dat die kuipers niet helemaal objectief is en dat hij ook zelf dopers heeft begeleid
In de presentatie op 6:40: Doping in de sport krijgt teveel aandacht in de media. Het lijkt groter dan het is.

8:50 Mensen die doping hebben gebruikt hebben ook een topprestatie geleverd. Doping is geen misdaad, het is een overtreding van de regels maar niet meer dan dat. Iemand een kwak geven is veel onsportiever maar vaak onbestraft. Iemand een kwak geven is veel oneerlijker. Iemand die doping gebruikt wordt als crimineel afgeschilderd, maar zonder doping had diegene ook goed gepresteerd. Geldt ook voor armstrong.

12:20 Heeft EPO nut? Zit in medische commissie van de schaatsunie. Bij schaatsen, te vertalen naar het fietsen, geen verband tussen hemaglobinegehalte en sportprestatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door prinsrob op 21-10-2012 01:53:08 ]
  zondag 21 oktober 2012 @ 01:52:40 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118231217
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:44 schreef prinsrob het volgende:

[..]

In de presentatie op 6:40: Doping in de sport krijgt teveel aandacht in de media. Het lijkt groter dan het is.

8:50 Mensen die doping hebben gebruikt hebben ook een topprestatie geleverd. Doping is geen misdaad, het is een overtreding van de regels maar niet meer dan dat. Iemand een kwak geven is veel onsportiever maar vaak onbestraft. Iemand een kwak geven is veel oneerlijker. Iemand die doping gebruikt wordt als crimineel afgeschilderd, maar zonder doping had diegene ook goed gepresteerd. Geldt ook voor armstrong.
Voordat armstrong de tour won, had hij er al 4 gereden en nog niet eens een rit gewonnen of top 30 geindigd!
verder kan je nooit een topprestatie leveren of topsporter zijn met maar 1 teelbal!
pi_118231558

17:00 als doping niet helpt, waarom gebruiken ze het toch? omdat ze denken dat het helpt.

20:20 waarom worden mensen toch gepakt? omdat ze het dom doen, ze pakken bloed van een ander, makkelijk aan te tonen, maakt antilichamen aan. Bijv. vinokoerov, die nu ook weer goed rijdt (vlak voor ie wereldkampioen wordt :P)

26:10 De zaak armstrong: het voordeel van doping is heel gering, ik vind het een goede geste van het uci dat ze een generaal pardon willen geven. Mijn idee is, laat het gewoon zitten. Want als de USADA doorzet heb je alleen maar verliezen en nu is de USADA aan de verliezende kant want Armstrong heeft heel slimme zet gedaan: tegen 10 schriftelijke verklaringen van allemaal leugenaars die strafvermindering krijgen kan ik niet tegen vechten, die zijn niet onafhankelijk. Ik geef het terug. USADA heeft geen casus meer. UCI en ASO moeten beslissing nemen en voorstel van UCI is laten we naar toekomst kijken. Generaal pardon. Denk dat dat een hele goede zet is. Ik hoop dat het op die manier afloopt want de laatste jaren is over zn bloedwaarden niets te zeggen, die overwinningen zijn niet gestolen en hij doet ook in andere kringen heel goede dingen.
pi_118231697
vraag uit publiek 32:30: als doping placebo is waarom reed pantani dan zoveel sneller de alpe d huez op dan tegenwoordig?

antwoord: armstrong heeft intussen dat record verbroken. pantani heeft heel hoog vermogen. Het geloof in doping is belangrijker. Zie vinokoerov, werd betrapt op bloeddoping maar hij had ook heel veel moraal, dat was belangrijke aanwijzing dat dat placebo-effect een rol speelt.
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:14:08 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_118231701
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:52 schreef THEFXR het volgende:

verder kan je nooit een topprestatie leveren of topsporter zijn met maar 1 teelbal!
Dat is dus duidelijk onzin :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:25:42 #250
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118231895
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is dus duidelijk onzin :D
nee joh, dat is gewoon medisch gezien zo, je kan nooit evenveel testo produceren als iemand met 2 teelballen. ik neem het je niet kwalijk hoor, niet iedereen heeft die kennis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')