Niet om het één of ander, maar wie doet dat verwijderen en welke voorzorgsmaatreglen worden er getroffen? Indien het ruw gebeurt, heb je kans dat de sporen van de zwam, worden verspreid door het huis dat de zwam dus op hogere plekken weer vrolijk voortwoekerd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:01 schreef zwammetje het volgende:
Morgen wordt er een deel van de vloer verwijderd.
Niks, maar die zijn hier logischerwijs niet zichtbaarquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:24 schreef zwammetje het volgende:
Wat is er mis met het sturen van een DM?
quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:24 schreef zwammetje het volgende:
Wat is er mis met het sturen van een DM?
Ik moest even lachenquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks, maar die zijn hier logischerwijs niet zichtbaar
Er valt hier veel te lachen:quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:58 schreef zwammetje het volgende:
Er valt hier niets te lachen. En zo;n PM is zo gek nog niet. Kreeg tenminste een serieuze reactie terug.
Ik ben echter zo netjes het niet te doen je je serieus antwoord te gevenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:24 schreef zwammetje het volgende:
heb een aantal reacties gehad en die beantwoord, maar ik zie dat nergens terug. Wat doe ik fout?
Maar niet zichtbaar voor iedereen. Wanneer een reactie zichtbaar is voor iedereen, kunnen anderen daar ook weer op reageren en meer kennis delenquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:58 schreef zwammetje het volgende:
Er valt hier niets te lachen. En zo;n PM is zo gek nog niet. Kreeg tenminste een serieuze reactie terug.
Nou ze doen wel meer... hoor!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:05 schreef vosss het volgende:
Ow dus dát doet Rentokil?!
Ik zie die auto's al jaren met enige regelmaat voorbij komen, maar ik heb nooit geweten wat voor bedrijf dat nou precies was en wat ze deden.
Thanks voor de info
Ik heb Iridal's topic doorgelezen en mij over die OT (zie hierboven) verbaasd. Lekkage aan het dak waardoor huiszwam onder de vloer is gaan groeien? En het dak verder onaangetast is gebleven?quote:Na een lekkage aan mijn dak is er in mijn huis huiszwam onder de houten vloer gaan groeien. Huiszwam is zeer schadelijk voor hout, en kan in korte tijd het hout ernstig verzwakken.
Ja, raar he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb Iridal's topic doorgelezen en mij over die OT (zie hierboven) verbaasd. Lekkage aan het dak waardoor huiszwam onder de vloer is gaan groeien? En het dak verder onaangetast is gebleven?
Wat voor een garanties geven ze (zwart op wit)?quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef zwammetje het volgende:
Jan Slagter,
ik heb net een offerte gekregen van Schipper en Meijerink, kost maar 1000 Euro op basis van 6 vierkante meter vloer zwambestrijding. Op Radar zijn veel negatieve ervaringen te vinden, maar juist van het laatste half jaar alleen maar positieve.
Dan ben ik wel heel benieuwd naar een offerte van de fa. rentokill en wat zij adviseren. 6 m2 vernieuwen en de sporen laten zitten is over een jaar weer hetzelfde verhaal, zie de andere topics.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef zwammetje het volgende:
Jan Slagter,
ik heb net een offerte gekregen van Schipper en Meijerink, kost maar 1000 Euro op basis van 6 vierkante meter vloer zwambestrijding. Op Radar zijn veel negatieve ervaringen te vinden, maar juist van het laatste half jaar alleen maar positieve.
Maar 6 vierkante meter zwambestrijding??? Dan heb je of nauwelijks nog aantasting, of het gaat niet werken. Wat doen ze precies voor dat (ookal zeer lage-en-dus-verdachte) bedrag van 1000 euro?quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef zwammetje het volgende:
Jan Slagter,
Dat hangt er toch vanaf hoeveel vloer er aangetast is? Ik heb mondeling 15 jaar garantie gekeregen, nog niet zwart op wit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:14 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Wat voor een garanties geven ze (zwart op wit)?
Ik heb geen ervaring met zwam, maar kan me haast niet voorstellen dat slechts 6 vierkante meter behandelen/vervangen voldoende is om er voor de komende jaren vanaf te zijn
Men gaat ervan uit dat 6 vierkante meter is aangetast. Is dus niet te vergelijken met die 30 vierkante meter in uw woning. Maar u hebt gelijk, het is een laag bedrag. Ik laat de vloer door een ander verwijderen. Nooitmeerzwam gaat het fundament borstelen, in de kruipruimte een totale zwambestrijding toepassen, de vloer herstellen en een werkinspectie op vocht, rest kruipruimte en voorzetwanden. Snap het zelf ook niet precies.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar 6 vierkante meter zwambestrijding??? Dan heb je of nauwelijks nog aantasting, of het gaat niet werken. Wat doen ze precies voor dat (ookal zeer lage-en-dus-verdachte) bedrag van 1000 euro?
Ik was bij Rentokil 15 jaar geleden zo'n 12000 gulden kwijt, maar daar is dan ook zeer grondig voor gewerkt door vier man, twee dagen lang, de hele benedenverdieping gestript (30 vierkante meter), om de 20 cm gaten geboord in de muren voor de boorzuurbehandeling, zand van de vloer afgeschept, ed.
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf hetzelfde doet voor 1000 euro, als ik heel eerlijk ben.
Ik hoop echt voor je dat dat afdoende is... de pest bij huiszwam is dat de sporen echt OVERAL kunnen zitten en je loopt dus het risico dat dat monster over een paar jaar gewoon weer terugkomt als de zaak niet heel erg grondig wordt aangepakt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef zwammetje het volgende:
[..]
Men gaat ervan uit dat 6 vierkante meter is aangetast. Is dus niet te vergelijken met die 30 vierkante meter in uw woning. Maar u hebt gelijk, het is een laag bedrag. Ik laat de vloer door een ander verwijderen. Nooitmeerzwam gaat het fundament borstelen, in de kruipruimte een totale zwambestrijding toepassen, de vloer herstellen en een werkinspectie op vocht, rest kruipruimte en voorzetwanden. Snap het zelf ook niet precies.
als de sporen overal kunnen zitten, kan ik mijn hele huis wel afbreken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor je dat dat afdoende is... de pest bij huiszwam is dat de sporen echt OVERAL kunnen zitten en je loopt dus het risico dat dat monster over een paar jaar gewoon weer terugkomt als de zaak niet heel erg grondig wordt aangepakt.
Vraag in ieder geval naar een schriftelijke garantie bij dat bedrijf.
Sterkte ermee!
Nou, bij mij was die zwam al flink daarmee bezig geweest...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:34 schreef zwammetje het volgende:
[..]
als de sporen overal kunnen zitten, kan ik mijn hele huis wel afbreken.
Hoe kan ik dan controleren of het bedrijf alle sporen gaan opsporen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, bij mij was die zwam al flink daarmee bezig geweest...
Dat kan niemand, sporen zijn zo goed als onzichtbaar (hoewel je het soms kunt aantreffen als een raar bruinig 'zand' dat je dan op rare plaatsen vindt). Wat ik alleen maar wil zeggen is, neem geen risico met de bestrijding van huiszwam, goedkoop = duurkoop, en eis dus ook zeker schriftelijke garantie, mocht de zwam ooit terugkomen, dat de klus dan wordt overgedaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:38 schreef zwammetje het volgende:
[..]
Hoe kan ik dan controleren of het bedrijf alle sporen gaan opsporen?
Kun je nog een bedrijf aanbevelen of is dat verboden op deze site?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat kan niemand, sporen zijn zo goed als onzichtbaar (hoewel je het soms kunt aantreffen als een raar bruinig 'zand' dat je dan op rare plaatsen vindt). Wat ik alleen maar wil zeggen is, neem geen risico met de bestrijding van huiszwam, goedkoop = duurkoop, en eis dus ook zeker schriftelijke garantie, mocht de zwam ooit terugkomen, dat de klus dan wordt overgedaan.
De positieve ervaringen worden door hun zelf gepost, de negatieve door de klanten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:47 schreef zwammetje het volgende:
[..]
Kun je nog een bedrijf aanbevelen of is dat verboden op deze site?
Wat ik ook niet begrijp is dat er op Trosradar zowel neg. als pos. ervaringen over Nooitmeerzwam op de site staan. Met name het laatste half jaar positieve.
Dit dus. Eerlijk gezegd denk ik dat TS rekening moet houden met een nul achter zijn offerte.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:33 schreef Forno het volgende:
• 10 jaar garantie vragen.
• Vragen of ze lid zijn van een branchevereniging. Zodat bij faillissement of ontbinding van het bedrijf jou garantie door een ander bedrijf wordt overgenomen.
• En vraag referenties op van 5 a 10 jaar oude projecten.
En ja zulke bedrijven kosten meer dan B.Eunhaas BV.
Shit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:46 schreef Iridal het volgende:
Ik heb het weer terug onder de vloer. In kleine mate, dat wel, maar rond een van mijn steunbalken onder de vloer zit alweer een 'wattendekentje'. Regelmatig boorzuur eropspuiten is het enige wat ik er aan kan doen momenteel. Controleren en beheersen.....
Dat bedrijf is niet eens op internet te vinden (???) en dat lijkt me geen aanbeveling.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:09 schreef zwammetje het volgende:
Ben bijna 2 weken verder, heb 3 bedrijven over de vloer gehad en nog geen enkele duidelijkheid.
Een vierde bedrijf adviseerde mij om NEDOM in te schakelen, om als eerste stap de oorzaak van de huiszwam vast te stellen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Ah juist.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:18 schreef klipper het volgende:
Het is dan ook geen NEDOM maar NEDON.
http://www.zwaminspectie.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |