en ik maar denken dat ik de enige benquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:29 schreef tumtummetje het volgende:
Ben al zo'n stresskip en met dit soort dingen waar ik helemaal geen verstand van heb, ga ik mijzelf vreselijk lopen opnaaien. Het ene rampscenario na het andere gaat in mijn hoofd voorbij.
250 tot 300 euro per vierkante meter is GEEN leedvermaak.... da's gewoon een kapitaal wat je er aan kwijt bent!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:36 schreef tumtummetje het volgende:
![]()
![]()
De man is net geweest en adviseerde ons de hele vloer te vervangen. Hij kon mij nog geen exacte prijs geven, maar verwachtte tussen de 250 en 300 euro per vierkante meter ex. btw! Het kon nog meer worden door reiskosten ed. Nu de definitieve offerte afwachten, ik hoop snel.... en volgende week dinsdag komt een ander bedrijf een inspectie uitvoeren en offerte maken.
Toch geen foto's vanwege het leedvermaak he![]()
Ik ga nu maar even verder huilen![]()
![]()
![]()
Praat makkelijker. Kan via Photobucket.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:19 schreef tumtummetje het volgende:
Ik ga vanavond even proberen wat foto's te plaatsen. Kan dat via Photobucket? Als iedereen die ze ziet even virtueel mee wil huilen, want gedeelde smart is halve smart![]()
tsja, hoe lang ben je nog van plan in dit huis te wonen?? jWil je er nog flink wat jaren zitten, dan is die 16.000 een zinvollen investering. Denk je er met een paar jaar tabak van te hebben en te willen verhuizen, kijk dan naar de mogelijkheid om met een kleiner bedrag het tot een acceptabele oplossing te brengen. De steunbalken in zn geheel vervangen is een behoorlijke klus. Dan kan er net zo goed meteen een nieuwe ondervloer op.... dat bedrag zal je dan ook niet de kop kosten (underlayment is zo rond de ¤28,- per plaat) en daarna een nieuwe bovenvloer (of de huidige bewaren natuurlijk...wat je wilt. Het zal hoe dan ook geen goedkope klus worden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:19 schreef tumtummetje het volgende:
Zo, na even uitgehuild te hebben, ben ik in staat weer wat te relativeren. Zo'n man zit daar natuurlijk ook om te verdienen en zal dus nooit zeggen dat het meevalt. Het is tenslotte zijn brood, dus erg begrijpelijk. Ik denk niet dat hij mij bewust van alles wil aansmeren, want waarschijnlijk is het ook wel het beste om het gelijk goed te doen, maar voor mijn portemonee is het wat minder. Het gaat in totaal om 45 vierkante meter (bijkeuken doet niet mee, want dat is beton) en na even rekenen is nieuwe vloer zo'n 16.000 euroDan heb ik nog geen nieuwe bovenvloer (nu grenen delen), maar misschien kan die nog wel herbruikt worden.
Misschien is het toch een optie om alleen het rotte te vervangen en dan ben ik goedkoper uit, (schatting 2000 euro) maar komt het over een paar jaar weer terug....Tja, wat is dan wijsheid???? Wie het weet mag het zeggen!
Ik ga vanavond even proberen wat foto's te plaatsen. Kan dat via Photobucket? Als iedereen die ze ziet even virtueel mee wil huilen, want gedeelde smart is halve smart![]()
en je moet een hoop spullen versjouwen, een paar dagen ergens anders leven (bovenverdieping of bij anderen) en dan alle stof en puin die je weer moet opruimenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:24 schreef kroegtijger het volgende:
Het zal hoe dan ook geen goedkope klus worden.
yup...en dan maar hopen dat de mannen een beetje netjes te werk gaan en niet je muren nog even slopen door met de balken over je behang of verf te schuren waarna je dat ook nog effetjes opnieuw mag (laten) doenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:33 schreef Gurb het volgende:
[..]
en je moet een hoop spullen versjouwen, een paar dagen ergens anders leven (bovenverdieping of bij anderen) en dan alle stof en puin die je weer moet opruimen
vergeet niet dat er ook nog schimmel-werende ellende voor dat geld wordt gedaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:48 schreef Solingjan het volgende:
Zelf doen?? Met hulp
Vloer slopen. Vloerdelen bewaren moeten terug.
Balken slopen Bewaren brandhout.
45 m2 is ong 15 balken 75 x 260 maakt. Euro 750,--
Undelayment/OSB 45 m2 Euro 450,--
Specie ankers onvoorz. Euro 300,--
Totaal Euro 1500,00
16000 minus 1500 maakt ??????
![]()
Offerte is nattevingerwerk: 2 weken plus = 2 man is 80 uur maal 2 = 160 maal 80 euro uur maakt 12600
Discussie!!!
O ja in die driehonderd euro zitten ook nog eventuele ventilatie roosters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |