Bij verduistering moet er in een winkel oid verkocht zijn (3:86 lid 3), anders kan je revindiceren (5:2)quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:57 schreef Paxcon het volgende:
Oh trouwens. Vandaag bij college ging het erover dat wanneer iemand zijn fiets uitleent (dus geen sprake van diefstal) en deze verkoopt hem aan iemand die te goeder trouw is en een redelijke prijs betaalt, laatstgenoemde beschermd wordt.
Maar dan lijkt me dat dat oorspronkelijke eigenaar van de fiets wel iets kan vorderen jegens lener?
Is het ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:01 schreef eriksd het volgende:
Had vandaag toch weer mooi een tijdje twee horloges om. Was weer tijd om wat uit de kluis te halen en even af te wisselen
Voelde me vrij kansloos eigenlijk.
Jij hebt ook koffie nodig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij verduistering moet er in een winkel oid verkocht zijn (3:86 lid 3), anders kan je revindiceren (5:2)
Ik snap hier niets vanquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:01 schreef eriksd het volgende:
Had vandaag toch weer mooi een tijdje twee horloges om. Was weer tijd om wat uit de kluis te halen en even af te wisselen
Voelde me vrij kansloos eigenlijk.
Wanprestatie als de overeenkomst van bruikleen gebroken is. Anders o.d.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
M'n rechtsgevoel zegt natuurlijk dat het kan. Maar op grond van onrechtmatige daad ofzo?
Een bruikleenovereenkomst lijkt mij ook een overeenkomst dus wellicht ook tekortkoming?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
M'n rechtsgevoel zegt natuurlijk dat het kan. Maar op grond van onrechtmatige daad ofzo?
Ik heb mijn horloges niet thuisliggenquote:
waarom niet?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb mijn horloges niet thuisliggen
quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Wanprestatie als de overeenkomst van bruikleen gebroken is. Anders o.d.
Ah zo.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een bruikleenovereenkomst lijkt mij ook een overeenkomst dus wellicht ook tekortkoming?
Teveel inbraken en te kostbaar.quote:
Dan ga je naar de rechter! Litigation hour!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
En dan nog even in navolging hierop: wat nou als die persoon beweert dat je de fiets aan hem hebt gegeven, en niet uitgeleend?
Als je toch een schriftelijke overeenkomst van bruikleen hebt is dit niet echt een issue denk ik? Mits de overeenkomst fatsoenlijk opgesteld is. Anders kom je er misschien met Haviltex ofzo ook wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
En dan nog even in navolging hierop: wat nou als die persoon beweert dat je de fiets aan hem hebt gegeven, en niet uitgeleend?
Dan moet je naar de rechter. Als je een schriftelijke bruikleenovereenkomst hebt is het dan een klare zaak, anders moet je bewijzen dat je het niet gegeven hebt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
Sorry, verkeerde aanname. Dat iemand iets wat niet van hem is verkoopt wil inderdaad niet zeggen dat er sprake is van verduistering.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is het ook.
[..]
Jij hebt ook koffie nodig.
Wie stelt, bewijst.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
Teveel inbraken? Wat is deze; moet je nou serieus in angst leven?quote:
Ook een belangrijke inderdaad. Tenzij de ander zich op een rechtsgevolg beroept, dan draait het om. En stelplicht is bewijsrisico dus altijd oppassen. Alleen het noodzakelijke stellen.quote:
Juristenquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Eigenlijk is het meer; "wie stelt moet zo nodig bewijzen".
Paar Breitlings, rolex, tag, omega, tudor, montblanc en mijn topper: een Zenith retrotimer. En nog wat ander spul. Volslagen onzinnig eigenlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Teveel inbraken? Wat is deze; moet je nou serieus in angst leven?
Verzekering?
Gaat het hier meer om Rolex etc?
Heb je ook IWC, die vind ik mooi
Ieder zo z'n ding.. zelf zou ik met 2 mooie horloges genoeg hebben (waaronder IWC) en dan liever een fraaie autoquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Paar Breitlings, rolex, tag, omega, tudor, montblanc en mijn topper: een Zenith retrotimer. En nog wat ander spul. Volslagen onzinnig eigenlijk.
Waarom wordt een houder vermoed bezitter te zijn? Een houder weet toch juist dat hij niet bezitter is en verder geen enkel eigendomsrecht o.i.d. over het goed heeft?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:
niet te vergeten dat houder wordt vermoed bezitter te zijn en dus niet de bewijslast heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |