Teveel inbraken en te kostbaar.quote:
Dan ga je naar de rechter! Litigation hour!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
En dan nog even in navolging hierop: wat nou als die persoon beweert dat je de fiets aan hem hebt gegeven, en niet uitgeleend?
Als je toch een schriftelijke overeenkomst van bruikleen hebt is dit niet echt een issue denk ik? Mits de overeenkomst fatsoenlijk opgesteld is. Anders kom je er misschien met Haviltex ofzo ook wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
En dan nog even in navolging hierop: wat nou als die persoon beweert dat je de fiets aan hem hebt gegeven, en niet uitgeleend?
Dan moet je naar de rechter. Als je een schriftelijke bruikleenovereenkomst hebt is het dan een klare zaak, anders moet je bewijzen dat je het niet gegeven hebt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
Sorry, verkeerde aanname. Dat iemand iets wat niet van hem is verkoopt wil inderdaad niet zeggen dat er sprake is van verduistering.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is het ook.
[..]
Jij hebt ook koffie nodig.
Wie stelt, bewijst.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ah zo.
Teveel inbraken? Wat is deze; moet je nou serieus in angst leven?quote:
Ook een belangrijke inderdaad. Tenzij de ander zich op een rechtsgevolg beroept, dan draait het om. En stelplicht is bewijsrisico dus altijd oppassen. Alleen het noodzakelijke stellen.quote:
Juristenquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Eigenlijk is het meer; "wie stelt moet zo nodig bewijzen".
Paar Breitlings, rolex, tag, omega, tudor, montblanc en mijn topper: een Zenith retrotimer. En nog wat ander spul. Volslagen onzinnig eigenlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Teveel inbraken? Wat is deze; moet je nou serieus in angst leven?
Verzekering?
Gaat het hier meer om Rolex etc?
Heb je ook IWC, die vind ik mooi
Ieder zo z'n ding.. zelf zou ik met 2 mooie horloges genoeg hebben (waaronder IWC) en dan liever een fraaie autoquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Paar Breitlings, rolex, tag, omega, tudor, montblanc en mijn topper: een Zenith retrotimer. En nog wat ander spul. Volslagen onzinnig eigenlijk.
Waarom wordt een houder vermoed bezitter te zijn? Een houder weet toch juist dat hij niet bezitter is en verder geen enkel eigendomsrecht o.i.d. over het goed heeft?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:
niet te vergeten dat houder wordt vermoed bezitter te zijn en dus niet de bewijslast heeft.
Dat bepaalt de wet in art. 3:109 BW.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waarom wordt een houder vermoed bezitter te zijn? Een houder weet toch juist dat hij niet bezitter is en verder geen enkel eigendomsrecht o.i.d. over het goed heeft?
Dat heeft meer te maken met het belang van het rechtsverkeer. Kan ook erg makkelijk zijn in gevallen waarin je moet vaststellen wie aansprakelijk is voor bijv. een bepaalde zaak.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waarom wordt een houder vermoed bezitter te zijn? Een houder weet toch juist dat hij niet bezitter is en verder geen enkel eigendomsrecht o.i.d. over het goed heeft?
Ik ga er een paar wegdoen en dan neem ik een IWC Da Vinci (manufactuur) og Omega Speedmaster Professional. Auto heb ik niet nodigquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ieder zo z'n ding.. zelf zou ik met 2 mooie horloges genoeg hebben (waaronder IWC) en dan liever een fraaie auto
Moet je nagaan hoe ik me als eerstejaars voel..quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef Yreal het volgende:
bah, waarom probeer ik uberhaupt nog iets nuttigs bij te dragen. De masterkliek weet het toch allemaal beter dan dat ik het ooit zou kunnen verwoorden op dit moment.
Zou niet best zijn als dat niet het geval was, toch?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef Yreal het volgende:
bah, waarom probeer ik uberhaupt nog iets nuttigs bij te dragen. De masterkliek weet het toch allemaal beter dan dat ik het ooit zou kunnen verwoorden op dit moment.
Wel leuk dat je blijkbaar veel over de stof nadenkt en jezelf allerlei vragen steltquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me als eerstejaars voel..
Ik heb nog zoooooveel te leren
Lekker boeiend. Ik leer enorm veel van dit topic, had je verwacht dat je het na een maand beter zou weten dan iedereen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me als eerstejaars voel..
Ik heb nog zoooooveel te leren
In beginsel wel, maar het staat de feitenrechter vrij om te oordelen dat het vermoeden dat de bezitter eigenaar is zodanig is weerlegd dat de bezitter zijn gepretendeerde eigendomsrecht nader zal hebben te bewijzen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:
niet te vergeten dat houder wordt vermoed bezitter te zijn en dus niet de bewijslast heeft.
Nee zeker niet, maar het is wel frustrerend als je nog zo weinig weet als ik en je toch wil weten tot welke gevolgen bepaalde omstandigheden leidenquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Ik leer enorm veel van dit topic, had je verwacht dat je het na een maand beter zou weten dan iedereen?
fair enough. Zie mijzelf alleen niet op jou niveau zitten in 2 jaarquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zou niet best zijn als dat niet het geval was, toch?
Daar is het natuurlijk ook een weerlegbaar bewijsvermoeden voor.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
In beginsel wel, maar het staat de feitenrechter vrij om te oordelen dat het vermoeden dat de bezitter eigenaar is zodanig is weerlegd dat de bezitter zijn gepretendeerde eigendomsrecht nader zal hebben te bewijzen.
NJ 1994, 671.
Is toch goed dat je nadenkt joh. En als je gaat werken kan je weer opnieuw beginnen want ook na je studie weet je nietsquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:20 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het is wel frustrerend als je nog zo weinig weet als ik en je toch wil weten tot welke gevolgen bepaalde omstandigheden leiden
gielkens/gielkens?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
In beginsel wel, maar het staat de feitenrechter vrij om te oordelen dat het vermoeden dat de bezitter eigenaar is zodanig is weerlegd dat de bezitter zijn gepretendeerde eigendomsrecht nader zal hebben te bewijzen.
NJ 1994, 671.
Ik denk dat heel veel eerstejaars, spijtig genoeg, lang niet zo ver doordenken en al lang blij zijn dat ze begrijpen wat een eigenaar, bezitter en/of houder is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is toch goed dat je nadenkt joh. En als je gaat werken kan je weer opnieuw beginnen want ook na je studie weet je niets
Daarom. Dus goed bezig paxcon. En aangezien ik bekend sta om mijn zure gedoe moet je dit koesterenquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel eerstejaars, spijtig genoeg, lang niet zo ver doordenken en al lang blij zijn dat ze begrijpen wat een eigenaar, bezitter en/of houder is.![]()
Zal ik dan dit moment wederom koesteren als een schaars moment van eensgezindheid van ons tweeën?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom. Dus goed bezig paxcon. En aangezien ik bekend sta om mijn zure gedoe moet je dit koesteren
Ik ga het snel quoten inderdaad. Alhoewel jij met je mod-skills dat natuurlijk achteraf nog wel kunt verduisteren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom. Dus goed bezig paxcon. En aangezien ik bekend sta om mijn zure gedoe moet je dit koesteren
Goed idee. Ik zal binnenkort weer even rellen om te compenseren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Zal ik dan dit moment wederom koesteren als een schaars moment van eensgezindheid van ons tweeën?
Pritscreen gemaaktquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ga het snel quoten inderdaad. Alhoewel jij met je mod-skills dat natuurlijk achteraf nog wel kunt verduisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |