Zag ze jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:52 schreef Qunix het volgende:
[..]
Als je ze zag snap je het wel
Nasa camera op een vrachtwagen.
Dat is ook een eisquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:54 schreef Cannon_Fodder het volgende:
[..]
Zag ze ja![]()
Scheelt ook wel dat het onbewolkt is
Nope.... Het is z'n broodquote:
Wat dacht je van het richten? Een klein tikje en dat ding is weer uit beeld.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:51 schreef Cannon_Fodder het volgende:
Wat een bizar goeie camera's staan er op de grond dat ze de ballon en capsule nog zo goed in beeld kunnen brengen op die hoogte!
Ik denk dat de meeste discussie uiteindelijk is geweest over het effect van het doorbreken van de geluidsbarriëre op het menselijk lichaam zonder dat het in een speciale capsule (zoals vliegtuig) zit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:56 schreef Orealo het volgende:
Wat is eigenlijk het spannendste moment? Het verlagen van zijn luchtdruk (houdt zijn pak het?) het lange vallen? Het doorbreken van de geluidsbarrière?
Het hoogterecord voorbij gaan (31,300 m)quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:56 schreef Orealo het volgende:
Wat is eigenlijk het spannendste moment? Het verlagen van zijn luchtdruk (houdt zijn pak het?) het lange vallen? Het doorbreken van de geluidsbarrière?
Idd, props voor NASAquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:55 schreef exile79 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het richten? Een klein tikje en dat ding is weer uit beeld.
Oh, kan iemand het andere topic even weer sluiten?
Denk dat ook.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste discussie uiteindelijk is geweest over het effect van het doorbreken van de geluidsbarriëre op het menselijk lichaam zonder dat het in een speciale capsule zit (zoals vliegtuig) zit.
Stream op 480p of lager zetten?quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:57 schreef Lienzz het volgende:
ik heb alleen zwart beeld op de livestream :/
inderdaad, nu gebeurt er weinig verder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Karina het volgende:
Vergeet ik het nog bijna, maar er gebeurt nog niet zoveel geloof ik, alleen stijgen toch?
Nee dat was een paar uur geleden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef gogosweden het volgende:
die stream zegt "starting soon" ?
klopt dit?
Nee?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef gogosweden het volgende:
die stream zegt "starting soon" ?
klopt dit?
Hij daalt langzaam naar beneden. Zometeen springt ie eruit en dan stijgt ie weerquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Vaatwastablet het volgende:
Vliegt die kerel nou naar beneden of naar boven? Die tellers dir alsmaar omhoog gaan icm die parachute maken mij in de war.
Jij was 2 uur lang patat aan het bakken?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Karina het volgende:
Vergeet ik het nog bijna, maar er gebeurt nog niet zoveel geloof ik, alleen stijgen toch?
quote:
krijg nog steeds die "please stand by, starting soon" gedoequote:
Cache wissen, browser opnieuw opstarten?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef gogosweden het volgende:
[..]
[..]
krijg nog steeds die "please stand by, starting soon" gedoe
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jij was 2 uur lang patat aan het bakken?
Volgens mij is de kans dat een U2 erin crasht groterquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:05 schreef Geo4kant het volgende:
Stel je voor dat dadelijk een UFO die ballon kapot schiet..
verdomme nog steeds nietquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Orealo het volgende:
[..]
Cache wissen, browser opnieuw opstarten?
AGAINquote:
Op een afstand van 150 miljoen km maken die paar km geen verschil hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:09 schreef Symer het volgende:
Wat? Het is daar warmer omdat je dichterbij de zon zit?
"dichter bij de zon komt"quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
De reporter praat nu enorme onzin. Want wanneer men boven de stratosfeer zit daalt de temperatuur weer tot ongeveer -100 graden Celcius op de grens van de Thermosfeer en DAN pas gaat de temperatuur echt stijgen omdat je dichter bij de zon komt en uit de atmosfeer komt.
Dichter bij de zon? Op een afstand van 150.000.000 km maakt 100 km echt niets uit hoor.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
De reporter praat nu enorme onzin. Want wanneer men boven de stratosfeer zit daalt de temperatuur weer tot ongeveer -100 graden Celcius op de grens van de Thermosfeer en DAN pas gaat de temperatuur echt stijgen omdat je dichter bij de zon komt en uit de atmosfeer komt.
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef matthijst het volgende:
Pffff straks breken ze m af om dat viziertje
Dat is precies wat ik zegquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef gogosweden het volgende:
[..]
"dichter bij de zon komt"
gast, denk je nou echt dat je zoveel verschil voelt op die x aantal meter?
in die laag van de atmosfeer gebeuren er ionizerende processen die de temperatuur omhoog doen, daar heeft de warmte van de zon niets mee te maken
firefox. Ben nu mijn laptop aan het opstarten, kijken of het daar werktquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef Orealo het volgende:
[..]
Welke explorer gebruik je? Probeer een andere? Ik zit op Chrome en dat werkt prima.
en dan? de enige manier om hem nu weer naar benden te krijgen is door te springen, de capsule zal niet meer zachtzinnig landenquote:
ohzo, my badquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg![]()
De verslaggever was aan het vertellen dat het weer warmer aan het worden was omdat de capsule dichter bij de zon kwam.
[ afbeelding ]
werkt niequote:
die blijft ook alleen maar zwartquote:
Nee want daar zit helemaal geen parachute aanquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:13 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:
[..]
en dan? de enige manier om hem nu weer naar benden te krijgen is door te springen, de capsule zal niet meer zachtzinnig landen
Dat is een grote kans jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef matthijst het volgende:
Pffff straks breken ze m af om dat viziertje
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:15 schreef matthijst het volgende:
YouTube minuutje achter. Hier is ie al dood.
Spoiler.. banquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:15 schreef matthijst het volgende:
YouTube minuutje achter. Hier is ie al dood.
Well there's your problem..quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:17 schreef gogosweden het volgende:
verdommt, op mijn laptop werkt hij wel
Dat denk ik wel ja, denk ook dat ze daarom samenwerken met Google.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:20 schreef gogosweden het volgende:
ze zullen wel een lekkere datalink nodig hebben voor die fullHD streaming
Dus als het deurtje klemt dan heeft hij wel een behoorlijk probleem zeg maar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Capsules landen niet, die crashen "gecontroleerd"
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja, denk ook dat ze daarom samenwerken met Google.
dan zal hij wel hard op de aarde terecht komen ja, maar dat ding heeft een parachute dus overleven lukt welquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:21 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dus als het deurtje klemt dan heeft hij wel een behoorlijk probleem zeg maar.
23 miles rond de iets over 37.000 meterquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef rickyszz het volgende:
Zeer interessant!![]()
Op hoeveel meter gaat hij springen?
In Youtube HD loopt ie vast
36.000quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef rickyszz het volgende:
Zeer interessant!![]()
Op hoeveel meter gaat hij springen?
In Youtube HD loopt ie vast
Preciesquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef Karina het volgende:
Ze weten niet wanneer hij stopt? HOE stopt hij dan eigenlijk?
ballon heeft uiteindelijk geen drijvend vermogen waardoor hij geen lift meer brengt en dus stil gaat hangenquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef Karina het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef Karina het volgende:
door op de noodstop te drukken aan de buitenkant van de capsulequote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef Karina het volgende:
Vliegtuigen vliegen op 3 km ofso.. niet op 32....quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef ssebass het volgende:
Neem aan dat hij niet door de vliegroutes van de passagiersvliegtuigen komt... Op zekere hoogte best druk in de lucht. Zou beetje deceptie zijn als die ineens op een neus van een boeing ligt.
http://www.ustream.tv/cbsnewsquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef KoningStoma het volgende:
Hij hapert als een gek ineens op youtube. Heeft iemand een andere stream?
10 kmquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Vliegtuigen vliegen op 3 km ofso.. niet op 32....
Waarschijnlijk feed ik een troll.
En daarbij is het geregeld dat ook op de lagere hoogtes er geen vliegtuigen vliegen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Totdat hij genoeg Red Bull opheeftquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:24 schreef Momo... het volgende:
Hoelang duurt het nog ongeveer voordat hij gaat springen?
kwartier ofzo?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:24 schreef Momo... het volgende:
Buiten dat heeft de FAA een vliegverbod rond het gebied ingesteld voor vandaag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
5km.. hij gaat nu op 3 meter per seconde maar dat houdt hij niet vol.. do the ongeveer math.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:24 schreef Momo... het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:
[..]
ballon heeft uiteindelijk geen drijvend vermogen waardoor hij geen lift meer brengt en dus stil gaat hangen
Niet helemaal gelezen (duh zo snel kan niet) maar ik begrijp dat het een rekensom isquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:23 schreef NaturalScience het volgende:
[..]![]()
Hoe reken ik uit hoe hoog een helium ballon komt?
Dan komt als een stuiterbal naar benedenquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:24 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Totdat hij genoeg Red Bull opheeft
Dat is normaal, altijd maar dat 'oei' zeggenquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:27 schreef Karina het volgende:
Ik hoorde iets zeggen over troubleshooting, oei.
Inpakfolie.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:27 schreef rickyszz het volgende:
Waarvan zou die ballon gemaakt zijn eigenlijk?
4.2 m/s nu
Ik hoop op sensatie, snap dat danquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:28 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is normaal, altijd maar dat 'oei' zeggen
Misschien is de afstand tussen de camera en de ballon wel 40 kmquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Die camera's blijven geweldig, het is net of ie vlakbij is terwijl hij gewoon meer dan 33 kilometer verder op is. Dat is echt belachelijk als je erover nadenkt.
Vergeet niet dat hij ook nog horizontaal vliegt hequote:Op zondag 14 oktober 2012 19:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Die camera's blijven geweldig, het is net of ie vlakbij is terwijl hij gewoon meer dan 33 kilometer verder op is. Dat is echt belachelijk als je erover nadenkt.
de verwaming in zijn helm werkt niet helemaal. is geloof ik geen echt groot probleem, maar het kan irritant zijn :pquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:27 schreef Karina het volgende:
Ik hoorde iets zeggen over troubleshooting, oei.
Kloptquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:28 schreef exile79 het volgende:
[..]
Misschien is de afstand tussen de camera en de ballon wel 40 km
Tis ook geen 1000mm lensje wat je op je cameraquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Kan ie het zelf allemaal niet zienquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:29 schreef Asphias het volgende:
[..]
de verwaming in zijn helm werkt niet helemaal. is geloof ik geen echt groot probleem, maar het kan irritant zijn :p
Ik vind het tot nu toe al sensatie genoeg en met die 4 recordpogingen komt er nog genoeg 'gewone' sensatie aan hoorquote:
Alsof een 1000mm lens klein isquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis ook geen 1000mm lensje wat je op je camera
En hoe weet jij dat?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Die afstond tussen ballon en camera's is ruim 100km momenteel.
Echt geweldig dat ze dat allemaal zo kunnen filmen. Goed dat het bijna nooit bewolkt is in New Mexico, zou wat zijn als de sprong uiteindelijk niet gefilmd kan wordenquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis ook geen 1000mm lensje wat je op je camera
Sensatie hoeft geen dood te zijn hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:31 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Doodsverwensing, ban.
En dat als mod zijnde..
Hey dat zei ik al!quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Sensatie hoeft geen dood te zijn hoorMisschien hoop ik op aliens
denk eens aan hubble die dingen kan fotograferen wat zo ver weg is dat je de aller eerste sterren kan zien die niet zo heel lang na de Big-bang kwamen....quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:30 schreef Momo... het volgende:
[..]
Echt geweldig dat ze dat allemaal zo kunnen filmen. Goed dat het bijna nooit bewolkt is in New Mexico, zou wat zijn als de sprong uiteindelijk niet gefilmd kan worden
Alsof ik alles leesquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Hey dat zei ik al!![]()
![]()
Steven Spielberg hoopt dat ook, kan hij weer een bagger film met special effects maken.
Dat is fotograferen met heel wat belichtingen met hele speciale infrarood camera's terwijl hier ook een normale camera wordt gebruikt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:32 schreef gogosweden het volgende:
[..]
denk eens aan hubble die dingen kan fotograferen wat zo ver weg is dat je de aller eerste sterren kan zien die niet zo heel lang na de Big-bang kwamen....
Aliens komen ook altijd in Amerika inderdaadquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Alsof ik alles leeshet blijft wel Rosswell he? Je weet maar nooit wat daar allemaal kan gebeuren.
Precies, gek is dat tochquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:33 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Aliens komen ook altijd in Amerika inderdaad
Ik heb er geen verstand van, maar is het niet zo dat hoe hoger je komt hoe minder luchtdruk? Oftewel minder weerstand... dus je gaat sneller.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:29 schreef rickyszz het volgende:
Het lijkt wel alsof ie steeds sneller gaat.
5 minuten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:34 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie springt, hoe lang duurt het dan voor 'ie beneden is?
Ligt eraan of zijn parachute open gaat of nietquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:34 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie springt, hoe lang duurt het dan voor 'ie beneden is?
Nee niet als je omhoog wil.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar is het niet zo dat hoe hoger je komt hoe minder luchtdruk? Oftewel minder weerstand... dus je gaat sneller.
Waarom niet? Ik weet het echt niet, ik vraag het gewoon.quote:
Ja.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef MilaNL het volgende:
Zit er eigenlijk ook een camera in zijn pak?
denk aan een ballon in water, die gaat ook niet steeds sneller, en gaat niet onbeperkt hoogquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik weet het echt niet, ik vraag het gewoon.
deze ballon heeft geen motor, maar de helium is lichter dan de lucht erom heen, dus gaat ie omhoog. hoe minder lucht eromheen, hoe minder krachtig hij kan stijgen dus, daarom hangt ie rond de 35 km ook uiteindelijk stil.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
het drijvend vermogen van die ballon word steeds kleiner, dus hij gaat steeds langzamer omhoog totdat hij stoptquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef deleriouz het volgende:
Hij is gewoon aan het tweeten![]()
https://twitter.com/FelixBaumgart
Heldquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef deleriouz het volgende:
Zo dadelijk pas.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:38 schreef Neroje het volgende:
Is dat vizier van hem nou nog een probleem?
Ja.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:38 schreef Neroje het volgende:
Is dat vizier van hem nou nog een probleem?
Zijn speciale NASA camera's.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:38 schreef rickyszz het volgende:
Die camera op afstand is dus met de telescoop gedaan.
A new high and a new low at the same time!quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Highest twit ever. Leuk record..
Dank u! Ik dacht idd ook even dat ie sneller ging, vandaar mijn speculatie. Maar dit klinkt plausibeler.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef Asphias het volgende:
[..]
deze ballon heeft geen motor, maar de helium is lichter dan de lucht erom heen, dus gaat ie omhoog. hoe minder lucht eromheen, hoe minder krachtig hij kan stijgen dus, daarom hangt ie rond de 35 km ook uiteindelijk stil.
Die astronauten in het ISS tweeten toch ook?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Highest twit ever. Leuk record..
Kan niet. Tenminste niet als je teug wil vallen naar de aarde.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Devv het volgende:
Het is wachten op de eerste sprong vanaf de maan.
De intro van de oude Star Trek serie past er wel mooi bij.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb trouwens hele vette techno opstaan die heel goed klinkt bij deze beelden
Details.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
Die astronauten in het ISS tweeten toch ook?
Hahahahquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Devv het volgende:
Het is wachten op de eerste sprong vanaf de maan.
André wel in ieder gevalquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
ich weisss....quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef deleriouz het volgende:
Toennet was het nog 3M en nu het dubbele inderdaad.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:41 schreef NaturalScience het volgende:
Hij stijgt nu opeens erg snel.... interessant
"Responding to a question thrown out by an audience member at a celebration for Canada Day in Edmonton, Canadian astronaut Chris Hadfield said that online gaming is impossible on the ISS because Internet connection speeds are on par with dial-up. This is because the space station travels at about five miles per second."quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:40 schreef gogosweden het volgende:
hoe snel internet zullen ze in het ISS hebben?
jammerquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:41 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
"Responding to a question thrown out by an audience member at a celebration for Canada Day in Edmonton, Canadian astronaut Chris Hadfield said that online gaming is impossible on the ISS because Internet connection speeds are on par with dial-up. This is because the space station travels at about five miles per second."
Hoe doen ze dat dan met die live video-verbindingen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:41 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
"Responding to a question thrown out by an audience member at a celebration for Canada Day in Edmonton, Canadian astronaut Chris Hadfield said that online gaming is impossible on the ISS because Internet connection speeds are on par with dial-up. This is because the space station travels at about five miles per second."
Ja, niet echt een fijn moment neequote:Op zondag 14 oktober 2012 19:43 schreef Terpentin07 het volgende:
Jullie ook ineens weer een erg trage stream?
Ohja! Physicsquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De helium in de ballon is niet meer lichter dan de lucht eromheen.
Hij switchte naar 240p en nu terug naar 480p.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:43 schreef Terpentin07 het volgende:
Jullie ook ineens weer een erg trage stream?
Als je een zendtvergunning hebt kun je ook met ze praten via HAM radioquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:39 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
ja ik ook dus licht dus niet aan mijquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:45 schreef gogosweden het volgende:
kolere, de hele weg omhoog geen internet problemen, en nu dat stomme cirkeltje
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
We raken hem kwijt, hij vliegt de ruimte in
Wel beterquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:47 schreef rickyszz het volgende:
De livestream van Youtube is een minuut later dan die van CBS News
Dat kan hij niet bepalenquote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:47 schreef rickyszz het volgende:
De livestream van Youtube is een minuut later dan die van CBS News
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |