Theoretisch is het in februari perfect mogelijk , want dan beslist de strafuitvoeringsrechtbank erover :quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
. Mogelijke vrijlating van Dutroux is overigens nooit aan de orde geweest, dus zou nogal onnozel zijn om het erover te hebben.
quote:Rechtbank beslist in februari over elektronische enkelband Dutroux
De strafuitvoeringsrechtbank van Brussel onderzoekt op 4 februari de aanvraag voor elektronisch toezicht van Marc Dutroux. Dat schrijven de kranten van Sudpresse.
Marc Dutroux werd op 22 juni 2004 door het assisenhof van Aarlen veroordeeld tot levenslange opsluiting en 10 jaar terbeschikkingstelling van de regering voor vijf moorden, bendevorming, ontvoeringen en opsluiting van kinderen, en verkrachtingen met foltering. Dutroux zal zichzelf vertegenwoordigen voor de strafuitvoeringsrechtbank. De families van de slachtoffers zullen eveneens opgeroepen worden.
Negatieve adviezen
Volgens Sudpresse hebben zowel de gevangenisdirectie van Nijvel, waar Marc Dutroux is opgesloten, als het parket een negatief advies uitgebracht over de aanvraag. De strafuitvoeringsrechtbank is niet verplicht die adviezen te volgen.
Marc Dutroux (56) diende in april een aanvraag voor penitentiair verlof in maar kreeg dit niet. Zijn aanvraag voor elektronisch toezicht diende hij in september in en werd eveneens geweigerd.
Zijn ex-echtgenote Michelle Martin, die in juni 2004 tot 30 jaar gevangenis werd veroordeeld, geniet sinds eind juli van een voorwaardelijke vrijlating. Martin verblijft sinds eind augustus in het Clarissenklooster in Malonne.
Ach met gedoogakkoord een heel land proberen te besturen was ook al erg dom bleek in Nederlandquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef LWD-Godius het volgende:
VB gaat een minderheids B&W steunen zonder gedoogakkoord, hoe dom kan men zijn daar. Dit allemaal om het cordon sanitair maar niet te doorbreken.
(Denderleeuw)
wat denk je nu zelf?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Theoretisch is het in februari perfect mogelijk , want dan beslist de strafuitvoeringsrechtbank erover :
[..]
Ja, in Nederland kan hij moeilijk vrijkomen..quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als er één land zou zijn waar Dutroux nog zou kunnen vrijkomen...
Zelfs de N-VA zegt op dit moment dat enkel confederalisme een realistisch doel is. Onafhankelijkheid zal volgens mij eigenlijk nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:13 schreef AmaninFull het volgende:
Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk? 2014?
De laatste stap naar onafhankelijkheid wordt natuurlijk verhinderd 'door' Brussel. Bij afscheiding zou hier een immens getouwtrek om ontstaan, maar als we speculeren, wat zou er dan echt gebeuren?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:28 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zelfs de N-VA zegt op dit moment dat enkel confederalisme een realistisch doel is. Onafhankelijkheid zal volgens mij eigenlijk nooit gebeuren.
Maar in 2014 zijn er inderdaad zowel federale als regionale verkiezingen (voortaan moeten die samenvallen)
Dat zijn zeer terechte vragen, waar velen geen antwoord op hebben.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:20 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
De laatste stap naar onafhankelijkheid wordt natuurlijk verhinderd 'door' Brussel. Bij afscheiding zou hier een immens getouwtrek om ontstaan, maar als we speculeren, wat zou er dan echt gebeuren?
Zouden talloze Vlamingen die in Brussel werken geweigerd worden? Zou Brussel zich aansluiten bij Wallonie (dat lijkt me ook niet vanzelfsprekend)? Welke rol zou de EU spelen? Ik vraag het me echt af.
Dat is ferme oorlogstaal ja. Maar goed, zou Brussel niet gewoon een Europese hoofdstad kunnen worden a la Washington D.C.? Dat zou volgens mij de ultieme oplossing zijn. Hoe dan ook gun ik Vlaanderen de onafhankelijkheid en ben ik een enorme fan van BDW.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:29 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat zijn zeer terechte vragen, waar velen geen antwoord op hebben.
Normaal gezien is het zo dat als Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept, zij uit de EU vliegen, terwijl de deelstaten Wallonië en Brussel samen "de rest" van België blijft vormen. Brussel is overwegend Franstalig en zie ik niet zo direct vrijwillig bij Vlaanderen gaan.
Brussel grenst echter niet aan Wallonië, vandaar dat die zes gemeenten in de Vlaamse Rand rond Brussel zo gevoelig liggen, door hun ondertussen Franstalige meerderheid zouden die ook betwist zijn. Ironisch genoeg is Sint-Genesius-Rode, de gemeente van president Van Rompuy en tot nader order nog steeds deel van Vlaanderen, net de corridorgemeente tussen Brussel en Wallonië.
Ik denk dat bijna alle EU-leiders zich hiertegen zullen verzetten, zeker bij eenzijdige afscheiding.
De N-VA, in feite de enige min of meer aanvaardbare partij die expliciet voor Vlaamse onafhankelijkheid gaat, streeft nu naar confederalisme, en is daarbij pro-Europees, waarbij men België liever geleidelijk ziet verdampen, terwijl er bevoegdheden naar de regio's en naar Europa verschuiven.
Guido Tastenhoye van Vlaams Belang (ondertussen overleden) deed in 2001 stof opwaaien door het idee te opperen dat Brussel uitgehonderd moet worden, aangezien het een enclave is in Brussel, om het op die manier te dwingen bij Vlaanderen te komen....
Dan blijft het probleem dat Brussel zich de facto veel verder uitstrekt dan de huidige grenzen doen geloven. Brussel en Vlaanderen zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, en aan beide kanten ligt dat gegeven zeer gevoelig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:34 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Dat is ferme oorlogstaal ja. Maar goed, zou Brussel niet gewoon een Europese hoofdstad kunnen worden a la Washington D.C.? Dat zou volgens mij de ultieme oplossing zijn. Hoe dan ook gun ik Vlaanderen de onafhankelijkheid en ben ik een enorme fan van BDW.
Ik vind het vooral vreemd dat Vlaanderen zich nu pas sterk begint te maken en zich niet meer laat onderdrukken door de franstaligen. Had dat dan in veertig jaar eerder gedaan, dan was de schade veel minder geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 06:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan blijft het probleem dat Brussel zich de facto veel verder uitstrekt dan de huidige grenzen doen geloven. Brussel en Vlaanderen zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, en aan beide kanten ligt dat gegeven zeer gevoelig.
Dat is een heel geleidelijk proces geweest; de Vlaamsgezinden waren vroeger zeker niet altijd zo anti-Belgisch, maar wilden de eigen cultuur en taal binnen België verdedigen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vreemd dat Vlaanderen zich nu pas sterk begint te maken en zich niet meer laat onderdrukken door de franstaligen. Had dat dan in veertig jaar eerder gedaan, dan was de schade veel minder geweest.
Doorgaans sijpelt meer door in omgekeerde richting, maar de laatste tijd ging dat enkel over Jeroen Dijsselbloem, het geweld in Eindhoven, en natuurlijk het Fyra-fiasco.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:23 schreef 99.999 het volgende:
Dank voor de update. Krijgen we toch weinig over mee hier. Alleen dat relletje rond Fabiola had ik wat over gelezen.
Wat ik voor de volledigheid misschien nog erbij had moeten vermelden: het koningshuis en de wereldoorlogen spelen hier een verdelende rol.quote:
Ik kan nog begrijpen dat men geen duidelijke politieke, syndicale of religieuze overtuigingen wil aan een loket, maar begrijp niet wat het probleem is met geaardheid, maar whatever, het staat blijkbaar ook in dat akkoord.quote:Niet in homo-T-shirt achter Antwerps loket
ANTWERPEN - Antwerpse loketbeambten mogen geen regenboog-T-shirt dragen, waarmee ze te kennen zouden kunnen geven dat ze homoseksueel zijn. ‘Klanten van de stad hebben daar geen boodschap aan', zegt burgemeester Bart De Wever. ‘Ambtenaren moeten neutraal zijn.'
Voor de Antwerpse burgemeester Bart De Wever mogen loketbeambten bij de stad Antwerpen geen T-shirt dragen waarmee ze duidelijk maken dat ze homoseksueel zijn. ‘Elke vorm van expressie is begrensd', stelt hij. ‘Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. Mag een vrouw een hoofddoek dragen? Uiteraard. Maar niet achter een loket. Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd. Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift Eigen volk eerst . Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog-T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueel via een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat.'
‘Niets tegen homo's'
De Wever benadrukt dat hij niets tegen homo's heeft. ‘Integendeel. Maar vind ik dat je met zo'n T-shirt achter een loket kunt zitten? Nee. Ik wil bescheiden uitingen van individuele identiteit door de vingers zien, maar een klant bij de stad Antwerpen heeft er geen boodschap aan te weten dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor het Vlaams Belang stemt.'
Het Antwerpse bestuursakkoord stipuleert, net zoals in 2007, dat ‘uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, politieke, syndicale, sportieve, ... overtuiging' niet tijdens de werkuren worden gedragen.
Het is de eerste keer dat in dit verband expliciet wordt verwezen naar seksuele geaardheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |