http://www.tvgids.nl/artikel/51271/Toppop_nieuwe_stijl_met_Ekdom/quote:Toppop 3 is het nieuwe muziekprogramma van de AVRO. Diezelfde omroep maakte ook het legendarische Toppop met Ad Visser. Dat programma hield in 1988 op te bestaan.
Nu is het aan presentator Gerard Ekdom om de draad op te pakken en opnieuw een duik te nemen in de wereld van de popmuziek. Naast live-optredens, popnieuws en muziektips kent dit nieuwe popprogramma een aantal vaste rubrieken. Zo duikt Gerard wekelijks in zijn eigen platenkast en treden bekende artiesten op als straatmuzikant om geld op te halen voor Serious Request.
Ilse DeLange
In de eerste aflevering is het aan de band Go back to the zoo om op straat op te treden. Hoe lang duurt het voor ze door het winkelend publiek worden herkend en hoe veel geld weten zij binnen te slepen voor Serious Request? De Nederlandse rockband Kensington is ook van de partij in het vernieuwde Toppop, net als Ilse DeLange. Zij laat materiaal horen van haar nieuwe album Eye of the hurricane.
’Lekker live’
Gerard Ekdom benadrukt dat er in het door hem gepresenteerde programma niet geplaybackt wordt. In het oude Toppop gebeurde dat wel. “Bij Toppop 3 is alles lekker live”, zegt Gerard in Avrobode. “Playback is tegenwoordig helemaal uit de mode”.
Ad Visser
Advies aan Ad Visser heeft de nieuwbakken presentator overigens niet gevraagd. “De doelgroep waarvoor wij dit programma maken, heeft geen idee dat Ad Visser dat programma ooit maakte. De kans is zelfs groot dat ze nog nooit van Toppop hebben gehoord.”
Zag anders wel leuke meisjesquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:21 schreef Pino112 het volgende:
Het publiek de hele avond al doet:![]()
.
Zo dood als de pest.
Om nu te gaan springen bij een clipje op een scherm van een aantal seconden zou mij ook te ver gaanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:21 schreef Pino112 het volgende:
Het publiek doet de hele avond al:![]()
.
Zo dood als de pest.
ja dat vind ik ook wel jammer, dode vogeltjes.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:21 schreef Pino112 het volgende:
.
Zo dood als de pest.
Eens!!!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:21 schreef Pino112 het volgende:
.
Zo dood als de pest.
Twee optredens gehad al, niks uitbundigs gezien.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:22 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Om nu te gaan springen bij een clipje op een scherm van een aantal seconden zou mij ook te ver gaan
Dat wel jaquote:
Dat kijk ik niet, dus geen idee.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Eens!!!
Top 2000 a gogo heeft vele malen meer sfeer
Vogel met een hazenlip ?quote:
Briljante kroegplaatquote:
Ik mocht van een tante vroeger nooit poepen zeggen, nee ik moest "drukken" zeggenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:28 schreef Karina het volgende:
De kakkerts zeggen plee, heb ik geleerd in dat programma van Jort.
Dat klinkt eigenlijk nog veel viezerquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:31 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik mocht van een tante vroeger nooit poepen zeggen, nee ik moest "drukken" zeggen![]()
![]()
![]()
Piet Paulusma 'squote:
Wie is dat?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Korte versie van het haar van Sana.
Ken ik niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voetballer van ajax met een raar kapsel.
En vrouwen die dansen? Ook een probleem mee?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:40 schreef tong80 het volgende:
Dansen is voor losers en flikkers.
Echte mannen hangen zuipend aan de bar.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:38 schreef RedFever007 het volgende:
Guetta maakt tegenwoordig ook enkel op z;n best matige muziek IMO
Die mogen hun benen wijd doen in bed.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:41 schreef Karina het volgende:
[..]
En vrouwen die dansen? Ook een probleem mee?
De horizontale dans dusquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die mogen hun benen wijd doen in bed.
DRUKKENquote:
Adem mijn ademquote:
Die zou ik zo graag eens op zijn kop poepen. Dat ie de verkeerde scheiding heeft.quote:
Drukkenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zou ik zo graag eens op zijn kop poepen. Dat ie de verkeerde scheiding heeft.
Kan een modje er schijting van maken ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zou ik zo graag eens op zijn kop poepen. Dat ie de verkeerde scheiding heeft.
Kun je zelf toch? Of ben je te schijterigquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan een modje er schijting van maken ?
Nu pas? Je had het er wel druk mee, niet?quote:
Hmmm Kane gemist zo te lezen,quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou het is afgelopen heLees maar even terug.
Ze zitten Kanequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:53 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hmmm Kane gemist zo te lezen,
naja, kan mij daar niet zo druk over maken![]()
Bij Countdown ook. Ik heb recentelijk nog wat van die oude filmpjes gekeken, +/- 1990, en daar leek het wel alsof het publiek zowaar plezíer had.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:33 schreef Karina het volgende:
Bij Toppop, de "echte" dansten ze tenminste nog
Ja, waarom twee keer? Wat een armoede.quote:
Precies dat heb ik ook en daarom verbaasde het mee ook dat ik dat plaatje wel aardig vond klinken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:29 schreef female81 het volgende:
Omdat dat een van 3FM's lievelingen is, waarvan elke scheet gepromoot moet worden.
Hoewel ik wel van funk e.d. houd, vind ik Alain Clark's interpretatie daarvan maar een yuppen/vinexwijven-afgeleide.
(Voor de goede orde: ik hoor best dat het technisch gezien allemaal goed in elkaar zit, maar het roept óf niets, óf irritatie bij me op.)
quote:Het AVRO-muziekprogramma Toppop 3, een voortzetting van het legendarische Toppop, heeft zaterdagavond een laagterecord bereikt. Er keken vanaf acht uur ‘s avonds slechts 174.000 mensen naar de Nederland 3-show met Gerard Ekdom. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Toppop 3 is inmiddels vier afleveringen onderweg. De première-aflevering was eind september goed voor 305.000 kijkers. Van dat publiek is inmiddels ruim 42 procent afgehaakt.
Of 'gewoon leuke' pop/dance-muziek, pretentieloos maar wel goed gemaakt. Die een beetje tussen die typische 3fm/DWDD-muziek (degelijk maar bij tijd en wijle naar saai neigend) en het zielloze autotune-gebeuren (waar ze godzijdank niet zoveel van laten zien) in hangt. Lekker smeuïg, ook visueel. Dan hoeft de artiest verder niet overbekend te zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:25 schreef Evertjan het volgende:
174.000 kijkers. er kijken iedere week minder mensen ze moeten toch wat meer toppers in de show zetten. Alain Clark kan je bijna in ieder ander programma ook al zien
Ja, vuige hipsters.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:31 schreef Desunoto het volgende:
Draagt de helft van het studiopubliek nu brilletjes?
Iemand gewisseld waarschijnlijkquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:35 schreef vuvuzela het volgende:
Geen briefgeld? In de koffer lag een tientje toch
Wat denk je dat dat tegenwoordig allemaal kost? Als ik lees dat een kaartje voor de Rolling Stones 500 euro kost... die komen heus niet voor een reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:46 schreef tong80 het volgende:
Vroeger hadden ze Iggy Pop in de TOPPOP-Studio.
Met een tv optreden bereik je in minder tijd veel meer mensen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:50 schreef Stickertje het volgende:
ze hoeven niet meer al die kleine kutprogrammas af om promotie te maken. forums, torrent, youtube, twitter, facebook etc doet het gratis voor hun. wees blij dat er nog mensen op komen dagen om 1 minuut te spelen
Zimraquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:09 schreef snackbar_japie het volgende:
Programma wordt steeds leuker. Nooit geweten dat Arjen Lubach achter Slimme Schemer zat. Weet iemand trouwens wie die bevallige deskundige was die over stotteren vertelde?
De vraag alleen is: wie dan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:09 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind van Egdom niet op zn plek daar, hou hem lekker op de radio en zet daar een vlotter persoon neer.
Vond 't er al een beetje vreemd uitzien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, denk dat het geluid en beeld niet helemaal sync is.
Ze laten te weinig horen om het echt goed te kunnen beoordelen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:20 schreef Karina het volgende:
Ik zal wel oud worden, maar ik vind het allemaal op elkaar lijken
Inderdaad, waarom praten ze überhaupt?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:25 schreef CindieY het volgende:
Vind het geroezemoes van het publiek best storend.
Ze zijn deze week wel heel hard bezig om sfeer te creëren. Veel bier in beeld. Publiek in beeld tijdens afspelen videoclips. Verplicht praten tijdens interviews etcquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:25 schreef CindieY het volgende:
Vind het geroezemoes van het publiek best storend.
Ergens bekruipt me dat idee ook wel. De redactie is volgens mij heel erg zoekend welke kant ze op moeten met een muziekprogramma in een tijd waarin iedereen binnen een seconde toegang heeft tot muziek.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:27 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ze zijn deze week wel heel hard bezig om sfeer te creëren. Veel bier in beeld. Publiek in beeld tijdens afspelen videoclips. Verplicht praten tijdens interviews etc
Ga jij dan? Doe een FOK! t-shirt aan danquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:29 schreef Pino112 het volgende:
Hopelijk is er 16 november een beetje meer normaal publiek.
Autistenbende. Wolvenshirts met paardenstaarten all over the placequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:29 schreef Pino112 het volgende:
Hopelijk is er 16 november een beetje meer normaal publiek.
Ja, samen met oa CindieY, allemaal van het 3FM-topic.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ga jij dan? Doe een FOK! t-shirt aan dan
Pleur op Henk.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:30 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Autistenbende. Wolvenshirts met paardenstaarten all over the place
Pittig kapseltje mag ookquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:32 schreef CindieY het volgende:
Ik ga niet in FOK!- of wolvenshirtsIk moet na 17 november nog wel over straat kunnen
Jullie gaan wel zwaaien dan he? En schuifelen op de langzame nummersquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, samen met oa CindieY, allemaal van het 3FM-topic.
Ik heb geen tshirt nodig, val sowieso wel op met m'n 2.00m..
Schuifelen met gestrekte armpjesquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Jullie gaan wel zwaaien dan he? En schuifelen op de langzame nummers
Oh ja want dat is eng, elkaar aanrakenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Schuifelen met gestrekte armpjes
Niemand is dronken idd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:38 schreef henkde_j het volgende:
Dit moet je ook niet in de middag opnemen.
Ja en dan zien ze meteen niks meerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:41 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat jij achteraan moet staan Pino, vooraan staan alleen maar meisjes.
Met een meisje op je nek een plafondventilator in lopenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja en dan zien ze meteen niks meer
Cindy?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Met een meisje op je nek een plafondventilator in lopen
Dat hoop ik niet voor emquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Henkie jou bedoelde.
Jaaah jaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Henkie jou bedoelde.
Nee johquote:
quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:24 schreef alors het volgende:
Zei hij nou zonet over Ne-Yo dat zijn eerst hit ook Let Me Love You heette? Ik stond onder de douche dus ik hoorde het niet heel goed. Maar dat is niet zo, dat was Mario.
The Elementary Penguins.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:31 schreef Karina het volgende:
Dat bandje net was helemaal niet zo slecht vond ik. Weet de naam al niet meer
de naam moet je wel vaak horen om het te onthoudenquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:36 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ja, ik ook, vandaar dat het ook is blijven hangen.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:37 schreef Sirolf het volgende:
Krystl... Zou ze de grote bril van d'r vriendje gebruikt hebben als geld-inzamelbak?
Ik zat iets anders te doen tussendoor en had de aankondiging gemistquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:36 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ja, ik ook, vandaar dat het ook is blijven hangen.
Gezelligheid op de Grote Markt in Haarlem.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:41 schreef Karina het volgende:
Kijk, zij staat op een goede plek om geld op te halen, terras vol mensen.
Haarlem altijd +1quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:41 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Gezelligheid op de Grote Markt in Haarlem.
Het zou vreemd zijn als het elke week slechter zou worden...quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:47 schreef Karina het volgende:
Ik moet zeggen dat het lijkt of het elke week wel iets verbeterd het programma.
Nou... dat komt vaker voor dan je denkt hoorquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:50 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het zou vreemd zijn als het elke week slechter zou worden...
En zitten wij in spannen te gluren of we ze kunnen ontdekkenquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:48 schreef Pino112 het volgende:
Bijna weer.
Volgende week zitten er rond dit tijdstip 4 Fok!kers angstig tv te kijken of ze in beeld komen![]()
.
Ik laat mijn Pinopak thuis dus dat wordt goed zoekenquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:49 schreef Karina het volgende:
[..]
En zitten wij in spannen te gluren of we ze kunnen ontdekken
Ik ga wel gewoon achter jou staanquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:48 schreef Pino112 het volgende:
Bijna weer.
Volgende week zitten er rond dit tijdstip 4 Fok!kers angstig tv te kijken of ze in beeld komen![]()
.
Jullie gaan toch wel IETS doen zodat we jullie herkennen? Zijn toch niet zoveel mensen in dit topicquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik laat mijn Pinopak thuis dus dat wordt goed zoeken
Haha topquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:50 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon achter jou staan
Was ik op zich niet van plan. Met m'n 2m lengte val ik sowieso al op.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Jullie gaan toch wel IETS doen zodat we jullie herkennen? Zijn toch niet zoveel mensen in dit topic
Ja dat van je lengte had ik al begrepen inderdaad, ik ga letten op een grote vent met een meisje erachter verstoptquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha top
[..]
Was ik op zich niet van plan. Met m'n 2m lengte val ik sowieso al op.
Nee. NL3 nog niet aanstaan? Ekdom noemde ze net. Oa Julian Velard, Ellie Goulding en Mr. Polska.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:54 schreef Karina het volgende:
Zou Robbie Williams deze week komen? Hij was gisteren ook bij The Voice namelijk... Zal haast wel niet, maar je weet maar nooit.
Vast niet. Heb ik niks op Twitter over gezien (zoekkolom staat op 'toppop3')quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:54 schreef Karina het volgende:
Zou Robbie Williams deze week komen? Hij was gisteren ook bij The Voice namelijk... Zal haast wel niet, maar je weet maar nooit.
Jawel maar ik was even drinken pakken, dus ik denk dat ik het net gemist heb. Deze drie ken ik natuurlijk weer nietquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:54 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee. NL3 nog niet aanstaan? Ekdom noemde ze net. Oa Julian Velard, Ellie Goulding en Mr. Polska.
Mr. Polska niet? Krokobil zegt je niets?quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Jawel maar ik was even drinken pakken, dus ik denk dat ik het net gemist heb. Deze drie ken ik natuurlijk weer niet
Neequote:Op zaterdag 10 november 2012 19:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mr. Polska niet? Krokobil zegt je niets?
Ja dat sowieso.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:03 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je allemaal klagers dat je ervoor staat
Muziekzenders die je extra via digitale tv kunt krijgen zenden nog een hoop clips uit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:06 schreef Karina het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waar zie je tegenwoordig nog videoclips op tv eigenlijk? Niet op MTV in ieder geval... Je zou bijna denken, waarom maken ze die clips nog.
MTV wel hoor. Iig bij mij.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:06 schreef Karina het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waar zie je tegenwoordig nog videoclips op tv eigenlijk? Niet op MTV in ieder geval... Je zou bijna denken, waarom maken ze die clips nog.
Denk dat hij dat Julian heeft aangeleerd toen in de Freaknacht.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Muziekzenders die je extra via digitale tv kunt krijgen zenden nog een hoop clips uit.
Wat heeft Ekdom met 'vloerbedekking'?
OK ik heb geen digitale tv, dat zal het zijnquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Muziekzenders die je extra via digitale tv kunt krijgen zenden nog een hoop clips uit.
Wat heeft Ekdom met 'vloerbedekking'?
Ik zie alleen maar van die real life soaps over zwangere tieners en zo.quote:
Die MTV misschien ja. MTV HD enzo niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Karina het volgende:
[..]
OK ik heb geen digitale tv, dat zal het zijn
[..]
Ik zie alleen maar van die real life soaps over zwangere tieners en zo.
We zullen hier best zijn, het wordt namelijk op vrijdagmiddag opgenomenquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:11 schreef Karina het volgende:
Wat een saai nummer. En volgende week kunnen jullie best zwaaien hoor, als jullie niet hier zijn ben ik de enige in dit topic
Opname is vrijdagmiddag, dus we posten gewoon mee.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:11 schreef Karina het volgende:
Wat een saai nummer. En volgende week kunnen jullie best zwaaien hoor, als jullie niet hier zijn ben ik de enige in dit topic
De blanke denk ik.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:13 schreef Karina het volgende:
Wie was nou de zanger? Die neger of die blanke?
De blanke is dat 'talent' waar ze 't over hebben, de neger is Ne-yoquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:13 schreef Karina het volgende:
Wie was nou de zanger? Die neger of die blanke?
Racoon in 't Nederlands. Had 't nog niet eerder gehoord, zal wel niet op de playlist van 3FM staanquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:15 schreef Karina het volgende:
Wat is dit nou weer? Het lijkt wel een nummer van Marco Borsato.
Beter luisterenquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:16 schreef CindieY het volgende:
[..]
Racoon in 't Nederlands. Had 't nog niet eerder gehoord, zal wel niet op de playlist van 3FM staan
Radio 4 ofzo zeker?quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:16 schreef Karina het volgende:
En die krokobil ken ik gelukkig niet, dat draaien ze niet op de zenders die ik meestal op heb staan.
Hehe nee, radio 6 soul & jazz, radio 1 of Decibel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Radio 4 ofzo zeker?
Elke popzender draait het.
Radio 6quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Hehe nee, radio 6 soul & jazz, radio 1 of Decibel.
Moeten jullie volgende week ook van de stagemanager of hoe zo een gast heetquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:20 schreef CindieY het volgende:
Dat publiek staat heel geforceerd wat te hupsen
Tis wel veel ja.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom het hele publiek vol met kuthipsters?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |