Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweerquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:09 schreef Dven het volgende:
Aanstaande woensdag 32 graden. Toch nog een indianenzomer
Ja. Er is ineens een zwaar lijntje ontstaan in die buurt. Zit stevig onweer op en zal heel veel regen gaan geven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er weer een zware bui onderweg naar Den Haag? Kzie in verte (westland) weer onweer
Is nu onweer normaal dan? Zo, in oktober na wat regen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweer
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is nu onweer normaal dan? Zo, in oktober na wat regen?
Ja. Onweer is heel gebruikelijk in dit jaargetijde in het westen. Dit komt door het warme zeewater, echter nu is er ook interactie met de buienlijn die hier ook gepasseerd is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we hier zelfs onweer in de winter, in een sneeuwbui. Haat aan onweer, maar dat vond ik best bijzonderquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Onweer in de winter is prachtig, maar vaak een stuk gevaarlijker dan in de zomer. In 2006 had ik hier van januari tot maart 11 onweersdagen. Volstrekt uniek. In de winter onweert het gemiddeld 2 tot 4x. Meest dan aan de kust door het warme zeewater.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we hier zelfs onweer in de winter, in een sneeuwbui. Haat aan onweer, maar dat vond ik best bijzonder
Ik had het nog nooit meegemaakt hier in het oostenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Onweer in de winter is prachtig, maar vaak een stuk gevaarlijker dan in de zomer. In 2006 had ik hier van januari tot maart 11 onweersdagen. Volstrekt uniek. In de winter onweert het gemiddeld 2 tot 4x. Meest dan aan de kust door het warme zeewater.
Omdat de wolkenbasis een heel stuk lager is. In de zomer zit het onweer vaak veel hoger, en vinden de ontladingen vaak tussen de wolken plaats. Uiteraard komen er ook wolk-grond-ontladingen voor, wat natuurlijk ook heel gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:20 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik had het nog nooit meegemaakt hier in het oosten![]()
Waarom is het in de winter eigenlijk gevaarlijker?
Top, dank je! Heldere uitlegquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:25 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Omdat de wolkenbasis een heel stuk lager is. In de zomer zit het onweer vaak veel hoger, en vinden de ontladingen vaak tussen de wolken plaats. Uiteraard komen er ook wolk-grond-ontladingen voor, wat natuurlijk ook heel gevaarlijk is.
In de winter heb je vaak in buien maar 1 ontlading. Maar meteen wel een wolk-grond. Eigenlijk vaak gewoon meteen FLITS-BAM!!!. Heel vaak gebeurd er daarna niks meer. Soms is de kans op onweer niet eens gemeld in weerberichten. Iets waar ik zelf wel altijd rekening mee hou, en dat in mijn weerpraatjes op de Frontpage ook zeker zal vermelden. Moet ik wel zeggen dat er ook winters zonder onweer voorbij gaan, en ook dat is dus link.
Maar het voornaamste is dus de basis van de bewolking.
Wat is normaal? Meer mensen die in hete klimaten wonen dan in betrekkelijk koele hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweer
Heerlijk, laatste kans dit jaar op het natuurgebied hier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Het giet hier weer..nee doe me dan dit maar:
Kudhondt!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:51 schreef mazaru het volgende:
De hond wil naar buiten, maar het regent....
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:44 schreef kepler het volgende:
Woei, hagel in Den HaagBegint al wit te worden buiten
Idd, gewoon zon hier in Brabant.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.
klopt ja. ik kijk naar buiten, niets aan het handjequote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:52 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
klopt ja. ik kijk naar buiten, niets aan het handje
zo'n klein land en toch groot verschil. Hier schijnt echt de zon.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:18 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.
Sinds gistermorgen 20mm.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:18 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.
Hier is het over het algemeen zonnig! Wel fris, maar prima te doenquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:25 schreef CklokC het volgende:
Lekkere sfeervolle, donkere regenachtige ochtend.
volgens mij zit je in Brabant ook goed qua regen, hier in amsterdam is het nu eventjes een uurtje min of meer droogquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
Hier in Nijmgen al sinds vanochtend vroeg heerlijk weer: zonnig, blauwe lucht met hier en daar een wolkje
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij zit je in Brabant ook goed qua regen, hier in amsterdam is het nu eventjes een uurtje min of meer droog
Het is stralend in Utrecht!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier is het over het algemeen zonnig! Wel fris, maar prima te doen
Mag van mij droog blijven tot vanavond laat.quote:
Das inderdaad een vette zegquote:Op maandag 15 oktober 2012 03:37 schreef Rabieluh het volgende:
lvl 3 op estofex voor Sicilië. Das niet mals.
quote:A level 3 was issued for Sicily and far S-Italy mainly for excessive rainfall amounts, very large hail, damaging wind gusts and tornadoes (a signifcant event is possible).
A level 2 was issued for NE Tunisia, Malta, the Tyrrhenian Sea, parts of S/C Italy, parts of the Ionian and Adriatic Sea mainly for excessive rainfall amounts, large hail, strong to severe wind gusts and tornadoes.
Zou zomaar kunnen.quote:
Wow, lvl3 :-oquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das inderdaad een vette zeg
[ afbeelding ]
[..]
Damn, even volgen ditquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das inderdaad een vette zeg
[ afbeelding ]
[..]
Hier wel wat bewolking, maar toch... Genietenquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:35 schreef Klonk het volgende:
Wat een prachtig weer is het buiten, hier dan tenminste, strakblauwe luchten met veel bomen al in herfstkleuren
Hier schijnt eindelijk de zon ook weer eens.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:35 schreef Klonk het volgende:
Wat een prachtig weer is het buiten, hier dan tenminste, strakblauwe luchten met veel bomen al in herfstkleuren
Pic's.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:03 schreef Dven het volgende:
Nog lang niet over. Nu kantoor uit naar huis lopen, door de straten die inmiddels rivieren zijn
Dit iets?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:44 schreef Dven het volgende:
Iemand (regen)radarbeelden voor bulgarije? Het lijkt hier uit het niets te ontploffen!
dit lijkt mij meer een MCS, maar WTF het groeit maar door als je op IR kijkt! Dat zeewater is enorm warm natuurlijk, en dat met al die shear. Beangtigend zou ik het vinden als dit op mij afkwam eerlijk gezegdquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:54 schreef Momo... het volgende:
Zo , dat mag je wel een supercell noemen.
wat dat betreft zaten ze bij estofex al weer vroeg op de goede lijn.... zijn er waarschuwingen uitgegeven in Italie eigenlijkquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:46 schreef WeerServies het volgende:
Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen als ik de onderstaande satellietbeelden boven het zuiden van Italië zie.. Dauwpunten van 23°C en een cape van 3000 j/KG. Dat alles in een combinatie van flink wat windschering (zowel directioneel als undirectioneel...). Kans op tornado's daar SERIEUS groot !
[ afbeelding ]
Iemand die live beelden heeft?
Uiteindelijk stelt het helemaal niets voor bij wat er daar op Sicilie gaande gaat worden. Als ik het zo zie zijn er op hetzelfde moment een aantal cellen ontstaan. Twee kleine bij Griekenland/Bulgarije, en een gigantische klootzaak bij Tunesië. Als ik zie wat hier al uit de hemel kwam vallen dan ben ik enorm nieuwsgierig wat daar gekomen is!quote:
Prima beeld maar een beetje teleurgesteld door de hoeveelheid. Het kwam over als een enorme bui maar de gegevens spreken voor zich. Waarschijnlijk gewoon niet meer aan gewendquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit iets?
http://www.inmh.ro/images/radarg/index.radar.php
Lekker herfstweer om met de hond in het bos te lopen en daarna een lekkere bak koffie en een stuk appeltaart.quote:
Als het nou WARM en nat was...quote:
In welk land woon jij?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:15 schreef sonnyspek het volgende:
Runs geven sneeuw en koud weer op 1 november weer.![]()
![]()
![]()
.
Laatste kans van 2012 op 20 graden in De BIlt, inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:57 schreef Felagund het volgende:
Ziet er goed uit, denk niet dat we het daarna nog zo warm zullen krijgen.
Krijgen we dat geneuzel weer. Iedere maand begint de nieuwe ijstijd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
http://www.onweer-online.(...)13-discussie/373363/
Kijk hier even.
Volgens KNMI morgen en de komende dagen max 20 graden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:26 schreef alors het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen al die regen steeds knus kunnen vinden, gatverdamme man, smerige bende.
Hopelijk wordt het nog een weekje 15-20 graden met zon, dan kan ik mijn herfstdepressie misschien nog even uitstellen.
Dat hoeft dan eigenlijk ook weer niet wat mij betreft, maar dit weer is ook om moedeloos van te wordenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:56 schreef Toto69 het volgende:
Maandag 25 graden in Twente, aldus buienradar.
Ik vind 't prima, als het de rest van de week dan ook een graad of 20 met een zonnetje is. Dus niet: Maandag 25 graden met zon, dinsdag 15 graden met regen, woensdag 13 graden met regen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoeft dan eigenlijk ook weer niet wat mij betreft, maar dit weer is ook om moedeloos van te worden
Het lijkt er op dat we binnen nu en een kleine 10 dagen echt de winterkou in gaan, dus ja..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik vind 't prima, als het de rest van de week dan ook een graad of 20 met een zonnetje is. Dus niet: Maandag 25 graden met zon, dinsdag 15 graden met regen, woensdag 13 graden met regen..
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:56 schreef Toto69 het volgende:
10 graden overdag, 5 's nachts, dat is herfst.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat we binnen nu en een kleine 10 dagen echt de winterkou in gaan, dus ja..
Typfout Buienradar: Hittegolf is wassen neusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:56 schreef Toto69 het volgende:
alleen het stuk tegen, windje in de rug ging lekkerderquote:
Ik heb altijd wind tegen geloof ikquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
alleen het stuk tegen, windje in de rug ging lekkerder
Blunder.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Typfout Buienradar: Hittegolf is wassen neus
moeilijke keuze. Het prachtige Dokkum of de uitzichten en waddenzee. succesquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mogelijk binnenkort geen meldingen meer vanuit Holwerdmorgen huisje kijken in Dokkum, dus als het mee zit voor de winter nog in Dokkum
![]()
Ik ga het hier wel missen qua uitzichten en waddenzee, maar ach fiets / openbaar vervoer hebben we natuurlijk ook nog, dus mits moeite waard kan ik altijd wel eens kijken, vooral als de waddenzee letterlijk dicht is gevroren
Wat is zo mooi aan een pak grijze wolken?quote:
en 23 graden in limburg,het is nu ook vrij zachtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:53 schreef Toto69 het volgende:
Morgen 22 graden in Twente volgens buienradar. Weer een typefoutje?
Klopt! Vest is veel te warm, lastig weer om je op te kledenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:53 schreef tomaat52 het volgende:
Het is met 16 graden nu gewoon warm.
Ik ga nu m'n trui weer uittrekken en een t-shirt weer aan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt! Vest is veel te warm, lastig weer om je op te kleden
Moet werken tot 21u, neem m'n vest toch maar meequote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:57 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik ga nu m'n trui weer uittrekken en een t-shirt weer aan.
rond 8 uur was het mooi.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:48 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Wat is zo mooi aan een pak grijze wolken?
Het wordt toch Dokkumquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
moeilijke keuze. Het prachtige Dokkum of de uitzichten en waddenzee. succes
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ben er een keer geweest, prachtig stadjequote:
Dat is het zekerquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ben er een keer geweest, prachtig stadje
En de Posbank dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:40 schreef Lemans24 het volgende:
Alle bosjes buiten de heuvelruggen, de duinen, de Veluwe en het zuiden van het land zijn zielig.
Buienradar is goed voor de radarbeelden, verwachtingen qua temperatuur klopt vaak niets van; 3 graden te warm.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:56 schreef Toto69 het volgende:
10, het was een tikfout.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:55 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Buienradar is goed voor de radarbeelden, verwachtingen qua temperatuur klopt vaak niets van; 3 graden te warm.
De schaatsen kunnen weer uit het vet!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Koning Winter in aantocht....over ruim een week in de (vries)kou
Van zomer naar winter in één vakantiequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Idem hier, ik moet er nog niet aan denken...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:06 schreef drumstickNL het volgende:
Ik ben nog niet klaar voor de winter.
Eerst nog maar zien, ik heb dit soort grafiekjes wel vaker voorbij zien komen en dan viel het ook wel mee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Alles na meer dan 5 dagen is al talloze keren onzin gebleken... eigenlijk zouden we die pluims niet meer moeten gebruikenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Eerst nog maar zien, ik heb dit soort grafiekjes wel vaker voorbij zien komen en dan viel het ook wel mee.
Das een uitbijter.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Barca is een boot.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:36 schreef andreas612 het volgende:
kom maar op met die kou, kan ik tenminste weer zelf de temperatuur regelen in m'n kamer ipv wegkwijnen in een zweethol.. tevens net terug van barca dus heb genoeg zon gehad voorlopig
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Barca is een boot.
Barça is een voetbalclub.
Bcn is Barcelona.
Den Haag regent het alquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:55 schreef Drifter__ het volgende:
Geen zon meer in A'dam......gaat toch niet regenen hé....
Er was niets te zien op de radars.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Den Haag regent het al
Vette indian summer hoor
Jij niet.quote:
Prachtig, prachtig weer vandaag ja!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Den Haag regent het al
Vette indian summer hoor
Nujij als bron?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:36 schreef WeerServies het volgende:
Let it snow let it snow,....![]()
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx#axzz29psFk1V7
Utrecht zit net op het randje. Laat he bockbier festival niet in het water vallen, alsjeblieft!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:23 schreef Stephan5 het volgende:
De bedoeling was dat de storing langs de kust zou blijven. Helaas loopt het iets anders en heeft een golf zich over het hele land uitgespreid. Dus vrijwel overal bewolkt, en hier regent het zelfs wat.
Hier in de kop van Drenthe is het de hele dag al droog. Af en toe breekt de zon zelfs even door.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:23 schreef Stephan5 het volgende:
De bedoeling was dat de storing langs de kust zou blijven. Helaas loopt het iets anders en heeft een golf zich over het hele land uitgespreid. Dus vrijwel overal bewolkt, en hier regent het zelfs wat.
Nog? Geen enkele van zogenaamd mooie voorspelde dagen is mooi geweest. Heel het weekend grauw en regenachtig.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:00 schreef Lemans24 het volgende:
Het wordt nu wel degelijk een Indian Summer. Nóg drie dagen warm en zonnig
Windstopper's van the north facequote:Op zondag 21 oktober 2012 11:00 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ga dit jaar maar eens op zoek naar goede handschoenen.
Dit dus. Ik had verwacht dat het dit weekend mooi weer zou worden, nou mooi niet dus. Gisteren de hele dag bewolkt (Groningen) en zelfs 1.2mm regen. Vandaag lijkt het ook helemaal bewolkt te blijven.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nog? Geen enkele van zogenaamd mooie voorspelde dagen is mooi geweest. Heel het weekend grauw en regenachtig.
Zijn die ook waterafstotend?quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Windstopper's van the north facehele fijne
Het valt nu wel wat tegen ja, de zonnige dagen beleven ze in Duitsland en Polen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nog? Geen enkele van zogenaamd mooie voorspelde dagen is mooi geweest. Heel het weekend grauw en regenachtig.
En een dik gordijn, voor de zomer die zo zwaar voor je isquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:00 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ga dit jaar maar eens op zoek naar goede handschoenen.
Dan heb je geluk, volgende week kan dat sneeuw worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:01 schreef Schuifpui het volgende:
Dit weekend valt zwaar tegen qua weer. Grijs, bijna constant lichte regen en een graad of 13. Vrijdagavond beweerde Gerrit Hiemstra op het achtuurjournaal nog dat het korte mouwen/broeken weer zou worden.![]()
Hier voor m'n gevoel al >2 weken elke wat regen gehad.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En een dik gordijn, voor de zomer die zo zwaar voor je is
Dat vind ik dan weer prima.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:39 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, volgende week kan dat sneeuw worden.
Niets mis met warme dagen en koele nachtenquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het valt nu wel wat tegen ja, de zonnige dagen beleven ze in Duitsland en Polen.
Maar vrijdag maakte alles toch goed, topdag gehad!
En in Polen mag het dan wel 20 graden en zonnig zijn nu, het is er 's nachts al wel steenkoud, dus of je daar vrolijk van wordt?
Het is in Groningen alweer bijna donkerquote:
Ik ga nu wel in tshirt wandelen hoor, het is toch 15 graden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:01 schreef Schuifpui het volgende:
Dit weekend valt zwaar tegen qua weer. Grijs, bijna constant lichte regen en een graad of 13. Vrijdagavond beweerde Gerrit Hiemstra op het achtuurjournaal nog dat het korte mouwen/broeken weer zou worden.![]()
Hier voor m'n gevoel al >2 weken elke wat regen gehad.
Anders ik wel.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ben nu wel beetje klaar met dat sombere weer. Heb al 3 dagen geen zon meer gezien en alleen maar grauw/miezerig weer gehad...
Hoe meer sneeuw Hoe mooier.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoop dat we een zachte droge winter krijgen.. in ieder geval droog, kou kun je je nog op kleden, maar sneeuw...!
Precies!quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je hele dagen thuis zit, misschien.
Ideaalbeeld winterliefhebbers(en ik geef ze gelijk):
[ afbeelding ]
De werkelijkheid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je vergeet een plaatje van een NS-station + veel wachtende mensen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
De werkelijkheid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is helaas niet echt seizoensgebonden bij de NS. Lukt ze ook wel in de zomerquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je vergeet een plaatje van een NS-station + veel wachtende mensen.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Kom maar op met die winterse ongemakken, winter blijft fijn :-)
kssstquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Keek naar aanleiding van je post even naar buiten, en inderdaadquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:45 schreef ACT-F het volgende:
Wat een mist hier. Het zicht wordt steeds minder. C.a. 100m binnen de bebouwde kom nu. Daarbuiten zal het nog minder zijn.
Hoe harder de mensen klagen dat het weer een flutwinter is, hoe beter :pquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:25 schreef Dagkaart het volgende:
Laat de winter maar komen. Al die klagende mensen dan... Hoe harder ze klagen, hoe beter de winter
Wedden dat je ons straks uitlacht omdat het daar dan -20 is en hier -3 en daar kan schaatsen en hier nog niet betrouwbaar is? En dat daar 1 meter sneeuw valt terwijl wij erop zitten te wachten?quote:
Eerst nog drie maanden te gaan waar de dag en nacht temperaturen varieren van -15 tot + 25 en er zon, regen, hagel, wind en sneeuw mogelijk is. Niet goed voor mijn fysieke gesteldheidquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wedden dat je ons straks uitlacht omdat het daar dan -20 is en hier -3 en daar kan schaatsen en hier nog niet betrouwbaar is? En dat daar 1 meter sneeuw valt terwijl wij erop zitten te wachten?
Doe eens niet zo negatief wil je![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:08 schreef MissHobje het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:25 schreef Dagkaart het volgende:
Laat de winter maar komen. Al die klagende mensen dan... Hoe harder ze klagen, hoe beter de winter
+ dat ik dan wss langer moet wachten tot mijn nieuwbouw-appartement af isquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
De werkelijkheid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die van mij duurt niet zo lang meer, volgende week kijkersmiddag, en dan nog een paar weken voor de laatste puntjes binnenquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:16 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
+ dat ik dan wss langer moet wachten tot mijn nieuwbouw-appartement af is
Dat het een zachte en droge winter mag worden
Amenquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:12 schreef Lemans24 het volgende:
Mensen die bij 22 graden en stralende zon (in De Bilt) hopen op zo snel mogelijk sneeuw en ijs, zijn echt niet wijs.
Like!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:24 schreef computergirl het volgende:
Ik was vanmiddag op het strand, er waren kinderen aan het zwemmen
De koeien aan de overkant waren verkoeling aan het zoeken in de Rijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:24 schreef computergirl het volgende:
Ik was vanmiddag op het strand, er waren kinderen aan het zwemmen
Hier hing ook zo'n vage lucht.quote:
Preciesquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:08 schreef MissHobje het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:12 schreef Lemans24 het volgende:
Mensen die bij 22 graden en stralende zon (in De Bilt) hopen op zo snel mogelijk sneeuw en ijs, zijn echt niet wijs.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:03 schreef Momo... het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Altocumulus stratiformis undulatus
3 maand minstens -10 en bakken sneeuw! En alle plezier en ellende die er bij hoort.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kijk, winter is prima, maar dan wel echt winter. Niet een het-is-3-maanden-lang-2-graden-boven-nul winter.
Dat is Lapland.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
3 maand minstens -10 en bakken sneeuw! En alle plezier en ellende die er bij hoort.
Een heuvel verderop kuste ik de grond deze winter in de afdalingquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:30 schreef tralalala het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het strooibeleid hier in Rhenen is. Ik woon sinds kort tegen de Grebbeberg op en moet eerst een steile helling op om de parkeerplaats af te komen (geen doorgaande weg) en daarna nog een 100 meter lange andere steile weg op. Naar boven maakt niet zo uit maar als je rechtdoor schiet bij het naar beneden rijden knal je zo de Rijn in.
Vanmiddag op een dakterras in T-shirt ontbeten. We vonden het allemaal best warm, zo in de zon, zonder een zuchtje wind.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist op het werk gewoon even buiten gezeten in een dunne blouse, het is heerlijk!
Fixedquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:58 schreef Againzender het volgende:
Zo, temperatuur gaat keihard omlaag naar het einde van deze week! Herfst Winter
Vlinders niet opgevallen. Wel veel lieveheersbeestjes op het raam. Waarschijnlijk opzoek naar winterstallingquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:00 schreef tralalala het volgende:
Bij jullie ook opeens zoveel vlinders? (van die mooie)
Heb ze de hele zomer niet gezien en nu stikt het er van.
Ik ga d'r maar een paar huisvesten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Vlinders niet opgevallen. Wel veel lieveheersbeestjes op het raam. Waarschijnlijk opzoek naar winterstalling
Volgens mij een jaar of 4. Beste leeftijd voor een spin. Nog ouder wordt de huisduizendpoot die tot wel acht jaar worden kanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ga d'r maar een paar huisvesten.
M'n huisspinnen zijn trouwens het hele jaar niet buiten geweest... In de badkamer zit er één al zeker vanaf de winter tussen de radiator. Hoe oud worden die beesten?
Kijk dat is pas een overgangquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:35 schreef Dven het volgende:
Hier vrijdag 27 graden!
En op maandag nog maar 10
* Sj0rSz F5-t op de website van NSquote:
* tomaat52 gaat naar de site van Syntusquote:
Dat komt mij helaas bekend voor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:25 schreef Klonk het volgende:
ik heb geen mooie insecten, alleen maar een invasie van fruitvliegjes, smerige beesten
Vanwege het vocht daarin dus.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:37 schreef marcel-o het volgende:
Die zitten toch echt wel met zn allen in n stinkende kliko
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |