Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweerquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:09 schreef Dven het volgende:
Aanstaande woensdag 32 graden. Toch nog een indianenzomer
Ja. Er is ineens een zwaar lijntje ontstaan in die buurt. Zit stevig onweer op en zal heel veel regen gaan geven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er weer een zware bui onderweg naar Den Haag? Kzie in verte (westland) weer onweer
Is nu onweer normaal dan? Zo, in oktober na wat regen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweer
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is nu onweer normaal dan? Zo, in oktober na wat regen?
Ja. Onweer is heel gebruikelijk in dit jaargetijde in het westen. Dit komt door het warme zeewater, echter nu is er ook interactie met de buienlijn die hier ook gepasseerd is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we hier zelfs onweer in de winter, in een sneeuwbui. Haat aan onweer, maar dat vond ik best bijzonderquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Onweer in de winter is prachtig, maar vaak een stuk gevaarlijker dan in de zomer. In 2006 had ik hier van januari tot maart 11 onweersdagen. Volstrekt uniek. In de winter onweert het gemiddeld 2 tot 4x. Meest dan aan de kust door het warme zeewater.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we hier zelfs onweer in de winter, in een sneeuwbui. Haat aan onweer, maar dat vond ik best bijzonder
Ik had het nog nooit meegemaakt hier in het oostenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Onweer in de winter is prachtig, maar vaak een stuk gevaarlijker dan in de zomer. In 2006 had ik hier van januari tot maart 11 onweersdagen. Volstrekt uniek. In de winter onweert het gemiddeld 2 tot 4x. Meest dan aan de kust door het warme zeewater.
Omdat de wolkenbasis een heel stuk lager is. In de zomer zit het onweer vaak veel hoger, en vinden de ontladingen vaak tussen de wolken plaats. Uiteraard komen er ook wolk-grond-ontladingen voor, wat natuurlijk ook heel gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:20 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik had het nog nooit meegemaakt hier in het oosten![]()
Waarom is het in de winter eigenlijk gevaarlijker?
Top, dank je! Heldere uitlegquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:25 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Omdat de wolkenbasis een heel stuk lager is. In de zomer zit het onweer vaak veel hoger, en vinden de ontladingen vaak tussen de wolken plaats. Uiteraard komen er ook wolk-grond-ontladingen voor, wat natuurlijk ook heel gevaarlijk is.
In de winter heb je vaak in buien maar 1 ontlading. Maar meteen wel een wolk-grond. Eigenlijk vaak gewoon meteen FLITS-BAM!!!. Heel vaak gebeurd er daarna niks meer. Soms is de kans op onweer niet eens gemeld in weerberichten. Iets waar ik zelf wel altijd rekening mee hou, en dat in mijn weerpraatjes op de Frontpage ook zeker zal vermelden. Moet ik wel zeggen dat er ook winters zonder onweer voorbij gaan, en ook dat is dus link.
Maar het voornaamste is dus de basis van de bewolking.
Wat is normaal? Meer mensen die in hete klimaten wonen dan in betrekkelijk koele hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dven, wat ben ik blij in een normaal land te leven, met temperaturen rond de 12-15 graden nu, en onweer
Heerlijk, laatste kans dit jaar op het natuurgebied hier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Het giet hier weer..nee doe me dan dit maar:
Kudhondt!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:51 schreef mazaru het volgende:
De hond wil naar buiten, maar het regent....
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:44 schreef kepler het volgende:
Woei, hagel in Den HaagBegint al wit te worden buiten
Idd, gewoon zon hier in Brabant.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.
klopt ja. ik kijk naar buiten, niets aan het handjequote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
In het zuiden en oosten denken ze nu: Waar hebben ze het over.
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:52 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
klopt ja. ik kijk naar buiten, niets aan het handje
zo'n klein land en toch groot verschil. Hier schijnt echt de zon.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:18 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.
Sinds gistermorgen 20mm.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:18 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
16 mm inmiddels. Wel is het nu iets droger geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |