Een tablet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:12 schreef krapula het volgende:
Zijn er meer mensen die sketchup en dergelijke gebruiken met een magic mouse? Ik kan nl. niet wennen aan het ontbreken van de muiswielklik (als dat een woord is), maar weiger een lelijke muis neer te zetten. Of zijn er wat slimme alternatieven?
Liev.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand in de trein met een iPhone 5 naast me. Ik mocht hem even vast houden
Mooi ding!
Leuke chick?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooi ding!
ik moest solliciteren in Amsterdam en vrouwlief moest werken en had derhalve de auto nodig... De trutquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:13 schreef Luigi het volgende:
En trouwens wat doe jij nou in de trein man.
dat is het ook, na een weekje ben je het weer gewend en is het weer een smartphonequote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooi ding!
das alleen voor het gesprek met dequote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik snap dat nood wet breekt maar... Amsterdam?!.
Nouja dan maar hopen dat je er niks aan over houdt. Behalve een baan dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
das alleen voor het gesprek met derecruiter. Functie is in Zoetermeer. Dus logischerwijs laat je alle kandidaten uit regio den haag/Rotterdam naar Amsterdam kome. Voor een 1e gesprek
Tsja. En dat komt nog meer doordat je als 't ware gewoon dezelfde of vrijwel dezelfde OS draait als je vorige iPhone. Wat dat betreft mogen ze van mij wel eens wat écht nieuws verzinnen voor iOS, ondanks dat het allemaal top is, ben ik wel toe aan vernieuwing.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
dat is het ook, na een weekje ben je het weer gewend en is het weer een smartphone
en een goede mapsquote:
Mwoa, niets mis met iets bekends. Het os is gewoon bet dan dat van android, tenminste, als je gewoon wil dat het het meteen doet, zonder custom roms en andere gekloot met memory-managers. De oudere android van mij was daar echt bagger in, hoe snel het interne geheugen vol zat was belachelijk. Moet je rooten om dingen op de sd te krijgenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Tsja. En dat komt nog meer doordat je als 't ware gewoon dezelfde of vrijwel dezelfde OS draait als je vorige iPhone. Wat dat betreft mogen ze van mij wel eens wat écht nieuws verzinnen voor iOS, ondanks dat het allemaal top is, ben ik wel toe aan vernieuwing.
Tsja dat is waar. Maar het is wel zo als je zegt, na twee week ben je weer gewend. Toen ik voor het eerst een iPhone 3Gs kreeg, met toendertijd al een goede iOS was ik weken in de ban van dat apparaat. Sindsdien heb ik precies wat jij zegt, nieuwe iPhone, woooow, en na twee week is hij gewoon weer je smartphone, zoals je 'm eigenlijk altijd al had.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mwoa, niets mis met iets bekends. Het os is gewoon bet dan dat van android, tenminste, als je gewoon wil dat het het meteen doet, zonder custom roms en andere gekloot met memory-managers. De oudere android van mij was daar echt bagger in, hoe snel het interne geheugen vol zat was belachelijk. Moet je rooten om dingen op de sd te krijgen
Waar ga je werken in Zoetermeer?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
das alleen voor het gesprek met derecruiter. Functie is in Zoetermeer. Dus logischerwijs laat je alle kandidaten uit regio den haag/Rotterdam naar Amsterdam kome. Voor een 1e gesprek
Goed filtermechanisme.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een android versie die je niet moet proberen te vergelijken met iOS 5 of 6. In de tijd van de android-versie waar jij het over hebt was iOS nog niet eens geschikt om meerdere apps tegelijk te draaien!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:30 schreef Pheno het volgende:
De oudere android van mij was daar echt bagger in, hoe snel het interne geheugen vol zat was belachelijk. Moet je rooten om dingen op de sd te krijgen
feit blijft dat ik vaker een "geheugen vol"-icoontje te zien kreeg zonder dat ik ze al draaide, alleen al installeren ging bout. Dat heeft iOS niet als probleem.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een android versie die je niet moet proberen te vergelijken met iOS 5 of 6. In de tijd van de android-versie waar jij het over hebt was iOS nog niet eens geschikt om meerdere apps tegelijk te draaien!
En hoe kan je telefoon nou zonder?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In de tijd van de android-versie waar jij het over hebt was iOS nog niet eens geschikt om meerdere apps tegelijk te draaien!
Waarschijnlijk om te voorkomen dat het geheugen om de haverklap vol zat hè.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is natuurlijk wel een android versie die je niet moet proberen te vergelijken met iOS 5 of 6. In de tijd van de android-versie waar jij het over hebt was iOS nog niet eens geschikt om meerdere apps tegelijk te draaien!
Zo, dat is ver weg! Helemaal van Den Haag/Rotterdam naar A'dam!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mwah, de Nexus One heeft dat nog en die kwam na de iPhone 3GS uit. Tegenwoordig is het geen probleem meer inderdaad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou vandaag lekker de Navigon aan en tegelijkertijd de PowerAmp voor den muziek. Toch handig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
En hoe kan je telefoon nou zonder?.
Muziek kon al in de achtergrond op de iPhone sinds de allereerste iPhone.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou vandaag lekker de Navigon aan en tegelijkertijd de PowerAmp voor den muziek. Toch handig.
Ah ok. Leek me al vreemd als dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Muziek kon al in de achtergrond op de iPhone sinds de allereerste iPhone.
Sowieso, voor elke app die notifications moet kunnen geven tijdens een andere app (zoals bijv. messengers) is het best handig. Maar ik denk dat Apple er prima aan gedaan heeft om af te wachten tot de hardware het wat beter aan kon. De "ik maak zelf wel uit wat ik met mijn toestel doe"-crowd gaat toch niet gelukkig zijn met Apple en de rest van de gebruikers wil gewoon dat het werkt (en geeft de maker van de telefoon de schuld als een app het verpest voor de rest).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou vandaag lekker de Navigon aan en tegelijkertijd de PowerAmp voor den muziek. Toch handig.
Voorlopig nog nergens, eerst maar eens zien of ik deze eerste ronde door benquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:37 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waar ga je werken in Zoetermeer?
Gelukkig is Zoetermeer een stuk beter te pendelen, als ik mij goed herinner.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Voorlopig nog nergens, eerst maar eens zien of ik deze eerste ronde door ben
Maar goed, we hebben weer 4 en een half uur en 30 euro verbrand voor een gesprek van een uurtje.
Oh, dat is snelquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, ik had zojuist de afwijzing al in m'n mail dus ik hoef er niet meer over na te denken
Oh. Zondequote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, ik had zojuist de afwijzing al in m'n mail dus ik hoef er niet meer over na te denken
Tja ze hadden alle 4(!) de kandidaten vandaag gesproken en gaan er 2 voorstellen aan de werkgever.quote:
Ruk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Iets met android en iets met fanboysquote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat nou "iphones kunnen tegen geen druppel water"
http://9to5mac.com/2012/1(...)ill-operates/fesgih/
Fijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je platte tekst geen probleem vindt, dan kan je in onderstaande artikel & filmpje wel een oplossing vinden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:58 schreef Pino112 het volgende:
Ik wil als ik onderweg in de bus zit aan documenten werken op mijn iPad, om vervolgens op mijn MBP verder te werken, oftewel de wijzigingen moeten via iCloud worden doorgevoerd.
Is dan de enige oplossing Pages? Heb alleen maar Word-gebruikers in mijn omgeving dus ik heb verder geen ervaring met het uitwisselen van Pages en Word-documenten en de compatibiliteit daarvan.
Ingedrukt houden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb mijn MacBook Pro net geforceerd gesloten omdat hij vast liep, en nu gaat hij niet meer aan. Als ik de power knop indruk gebeurt er gewoon niets meer. Geen geluid, geen beeld, helemaal niets.
Iemand een idee hoe ik dit fix?
Laadt 'ie wel nog op?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb mijn MacBook Pro net geforceerd gesloten omdat hij vast liep, en nu gaat hij niet meer aan. Als ik de power knop indruk gebeurt er gewoon niets meer. Geen geluid, geen beeld, helemaal niets.
Iemand een idee hoe ik dit fix?
Uhm jawel, bij mij op school gebruiken ze voor de beamer VGA. Hoeveel wil je ervoor hebben?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:40 schreef iFok. het volgende:
Ik had op eBay een kabeltje besteld voor mijn Macbook: Mini Displayport naar HDMI. Maar meneer heeft de verkeerde naar mij opgestuurd, en hij verwacht ook nog dat ik hem terugstuur en zelf de verzendkosten betaal.
Nou, doei!![]()
Hij heeft een Mini Displayport - VGA kabel naar mij gestuurd. Dus ik vroeg mij af, heeft er iemand interesse in dat ding?
Hij laadt wel op ja. Hoe reset ik dat?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Laadt 'ie wel nog op?
Probeer eens:
- het PRAM / NVRAM te resetten
- de batterijconnector los- en weer vast te koppelen. In het verleden heeft dat bij een andere MacBook Pro ook geholpen.
Ik zit nu op mijn mobiel maar met Google kom je een heel eindquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hij laadt wel op ja. Hoe reset ik dat?
Verkocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:40 schreef iFok. het volgende:
Ik had op eBay een kabeltje besteld voor mijn Macbook: Mini Displayport naar HDMI. Maar meneer heeft de verkeerde naar mij opgestuurd, en hij verwacht ook nog dat ik hem terugstuur en zelf de verzendkosten betaal.
Nou, doei!![]()
Hij heeft een Mini Displayport - VGA kabel naar mij gestuurd. Dus ik vroeg mij af, heeft er iemand interesse in dat ding?
Gelukkig ben je geen obeesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zit nu op mijn mobiel maar met Google kom je een heel eind
Werkt bij mij soms wel. Als ik hem dan te kort of niet goed indruk gaat hij niet aan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
En dat gaat helpen, hoe precies?
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:56 schreef Pino112 het volgende:
Over mijn tekstbewerken-app: Ik kan natuurlijk ook gewoon Notities gebruiken
De opmaak doe ik dan later wel, want ik zit meestal toch maar een half uurtje in de bus.
Soms slaat Apple ook wel eens tever door.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sowieso, voor elke app die notifications moet kunnen geven tijdens een andere app (zoals bijv. messengers) is het best handig. Maar ik denk dat Apple er prima aan gedaan heeft om af te wachten tot de hardware het wat beter aan kon. De "ik maak zelf wel uit wat ik met mijn toestel doe"-crowd gaat toch niet gelukkig zijn met Apple en de rest van de gebruikers wil gewoon dat het werkt (en geeft de maker van de telefoon de schuld als een app het verpest voor de rest).
Hoezo gaat dat te ver?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 03:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Soms slaat Apple ook wel eens tever door.
-Geen multitasking in den beginne oke, (de techniek was er niet klaar voor).
-Apps alleen na goedkeuring toe laten, een meesterzet! Persoonlijk mis ik de optie op applicatie's te sideloaden (eigen install-files uploaden) maar het werkt goed tegen piraterij wat weer voor betere apps zorgt.
-Speciale chips in de connector drukken zodat alleen Apple en/of speciaal geselecteerde leveranciers accessoires kunnen leveren dat gaat toch echt wel een stap te ver.
Dus Apple besteedt miljoenen aan R&D om lastige klanten te vermijden? Onwaarschijnlijk verhaal.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:26 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat te ver?
Anders krijg je mensen die met hun dockconnector gaan prutsen e als het mislukt garantie claimen
#badjokesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zit nu op mijn mobiel maar met Google kom je een heel eind
Mag ook wel hier volgens mij, iPhone = Applequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:55 schreef eleusis het volgende:
Oeps sorry, verkeerde topicDacht in iPhone-topic te zitten
iTunes Match uitzetten. En dan kan je het verwijderen. Even wachten. En dan weer Match aanzetten. Even wachten. En alles is zoals je wilt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:56 schreef TC03 het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat je onder iOS 6 niet handmatig muziek kan verwijderen met iTunes Match. Waar slaat dit op? Een perfecte dienst wordt zo de nek omgedraaid. Ongelofelijk!
Ja, dat lijkt de enige oplossing. Belachelijk dat ze het zo onhandig maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:01 schreef Junkie het volgende:
[..]
iTunes Match uitzetten. En dan kan je het verwijderen. Even wachten. En dan weer Match aanzetten. Even wachten. En alles is zoals je wilt.
Het duurt soms even voordat de wijzigingen worden weergegeven.
ik heb hem al voor elkaarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik zit op mijn Kpn iPhone op simlock hoe krijg ik hem op Kpn weer?
Je pincode invullen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik zit op mijn Kpn iPhone op simlock hoe krijg ik hem op Kpn weer?
Wat een onzin, je komt die dock-connector alleen maar binnen door brute kracht. Die chip erin is 100% geldklopperij.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:26 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat te ver?
Anders krijg je mensen die met hun dockconnector gaan prutsen e als het mislukt garantie claimen
De verwachting is zo'n beetje een iPad 2 met een kleiner scherm en een kleinere (en vooral lichtere!) behuizing.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef DeMessias het volgende:
Ervan uitgaande dat de iPad mini er komt, verwachten jullie ongeveer dezelfde specs of eerder een instapmodel?
Blogs denken aan de inhoud van een Ipad 2, wat mij ook superlogisch lijkt. Logistiek gezien en qua ontwikkelingskosten is dat het meest kosten-efficient.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef DeMessias het volgende:
Ervan uitgaande dat de iPad mini er komt, verwachten jullie ongeveer dezelfde specs of eerder een instapmodel?
Het moet technisch wel mogelijk zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:31 schreef DeMessias het volgende:
Hm een beetje teleurstellend voor mij, maar wel logisch
Ik zou graag "the new iPad" in 7 inch formaat hebben.
Ik gebruik MainMenu. Werkt erg relaxt en geeft je de mogelijkheid om op een veilige manier nutteloze cache- en temporary files weg te gooien.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:43 schreef AppleOcean het volgende:
met welke programma's houden jullie je mac een beetje snel en de harde schijf schoon?
ik heb nu nog geen programma's, maar volgens mij is er wel erg goede shit te krijgen
ik heb wel Ccleaner, nooit gebruikt, maar het incoontje past goed in de map, anders lijk mijn map leeg.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik gebruik MainMenu. Werkt erg relaxt en geeft je de mogelijkheid om op een veilige manier nutteloze cache- en temporary files weg te gooien.
quote:
hoe koop je dat en waar koop je dat?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik 'm bij de Name Your Price - Mac Apps bundel gekregen. Dit alles voor slechts $ 8.92:
Hoe: PayPalquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
hoe koop je dat en waar koop je dat?
.... op wat voor manier is dat een reactie op mijn berichtquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:23 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik heb wel Ccleaner, nooit gebruikt, maar het incoontje past goed in de map, anders lijk mijn map leeg.
ik wil minimaal 9 icons per map
Ccleaner ruimt toch ook op?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:50 schreef Wootism het volgende:
[..]
.... op wat voor manier is dat een reactie op mijn bericht
.... jaquote:
godver. ik heb geen paypalquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe: PayPal
Waar: StackSocial / MacAppDeals hebben regelmatig leuke aanbiedingen
Zonet al gedownloadquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:58 schreef AppleOcean het volgende:
voor de photosoepers en developers onder ons, LiquidColor is free for a limited time.
thanxquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:10 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb gisteren trouwens een enorm leuk (en verslavend) spelletje voor gevonden, Pocket Planes.
Verkrijgbaar voor zowel de Mac als iDingetjes als Androids, alleen jammer dat ik niet mijn savegame tussen mijn Mac en Android kan syncen (wat wel het geval is bij Mac en iDingetjes).
Maar desalniettemin is het een erg leuk spel
[ afbeelding ]
Tussen de Mac en iDingetjes gaat het wel, ja.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:12 schreef AppleOcean het volgende:
hij doet het al.
kan ik wel syncen met ipad en mac of ook niet?
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tussen de Mac en iDingetjes gaat het wel, ja.
battery leeg?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:20 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn Magic Mouse is wel enorm vervelend en traag met momenten
Ben benieuwd of dat normaal is of dat hij er binnenkort mee ophoudt.
Nee, hij's nog op 51%.quote:
Geen flauw idee, ik ben gewoon in Europa begonnen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:23 schreef AppleOcean het volgende:
wel vliegvel heb jij gekozen?
ik duitsland...
ik ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, hij's nog op 51%.
[..]
Geen flauw idee, ik ben gewoon in Europa begonnen.
Dan klik je Safari weg en besluit je het niet op FOK! te posten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:25 schreef AppleOcean het volgende:
ik irriteer me wel aan die blokje zeg
blokjes bedoel ik haha,quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:28 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Dan klik je Safari weg en besluit je het niet op FOK! te posten.
sorry, het leven is kut als autistquote:
Misschien moet je gewoon eens stoppen met je topic diarree.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:43 schreef AppleOcean het volgende:
ooh ik snap hem.
NEE IK KOOP GEEN DAGBOEK.
het loont trouwens best om bij die vliegtuigjes te kijken, het geld vliegt je letterlijk om de oren
sorryquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens stoppen met je topic diarree.
Indien er dan ook fatsoenlijke synchronisatie met Android is... zekerquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef FredVleespet het volgende:
[..]![]()
Overigens, van mij mogen er wel meer iOS games geport worden
ios syncen met android? nee dank jequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Indien er dan ook fatsoenlijke synchronisatie met Android is... zeker
Nee, laten we dan maar twee volledig gesloten ecosystemen voor apps houdenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:49 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ios syncen met android? nee dank je
mac syncen met iOS, oke, mac syncen met android, oke, maar ios met android is een heel ander systeemquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, laten we dan maar twee volledig gesloten ecosystemen voor apps houden
Het gaat hier ook over Mac en Android.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:51 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
mac syncen met iOS, oke, mac syncen met android, oke, maar ios met android is een heel ander systeem
ik dacht dat je android naar ios en andersom bedoelde. sorry ;')quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het gaat hier ook over Mac en Android.
iOS (of Android, for that matter) games worden geport naar de Mac en ik zeg: oké, maar dan alleen als je die data ook naar Android kunt syncen. Dus niet zoals Pocket Planes.
Nee, dat bedoelde ik nietquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik dacht dat je android naar ios en andersom bedoelde. sorry ;')
Edit:quote:
Waar gaat het om?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:03 schreef TwyLight het volgende:
Meer mensen die zich hier enorm aan storen:
[ afbeelding ]
Bureablad selecteren, Finder>Weergave>Toon Weergaveopties>Sorteer op rasterquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:02 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Edit:
Ik ga het toch maar vragen
Ik wil dat op mijn bureaublad, alle pictogrammen netjes onder elkaar staan.
Als ik er nu een iets versleep dan blijft hij daar staan, en dat vind ik niet fijn en niet mooi.
Hoe zorg ik dat alles, ook na het verslepen netjes onder en naast elkaar blijft ( zoals in windows standaard is)
EDIT: godver, heb ik toch de quote knop aangeklikt![]()
Sluit bij mij gewoon aanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:11 schreef TwyLight het volgende:
Meerder dingen eigenlijk.
Dat de scrollbar altijd zichtbaar is maar vooral dat de app headers niet helemaal aansluiten aan de zijkant van het scherm maar tegen de scollbar.
Nice. Dankzij jouw post kwam ik er achter dat je dat in de instellingen aan kan passenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sluit bij mij gewoon aan
[ afbeelding ]
bij mij ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sluit bij mij gewoon aan
[ afbeelding ]
waarom?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Pleur op man, ga buiten spelen ofzo.
bedanktquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:11 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Bureablad selecteren, Finder>Weergave>Toon Weergaveopties>Sorteer op raster
En daarna ff rechtermuisknop, Ruim op klikken
Favicon (icoontje naast de url) naar je bureaublad slepen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:20 schreef AppleOcean het volgende:
hoe maak ik een snelkoppeling van fok op mijn bureaublad?
thanxquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:28 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Favicon (icoontje naast de url) naar je bureaublad slepen.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:26 schreef Huppelmuts het volgende:
Is dit iets voor jullie?
http://www.spitsnieuws.nl(...)an-met-kleine-piemel
En dan dacht ik dat Safari al erg was met memleaksquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:20 schreef no1uknow het volgende:
Chrome WTF
[ afbeelding ]
Ongeveer 1.5 GB
Retina > AMOLEDquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:17 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm, net even met de iPhone 5 van een vriend van m'n broer mogen spelen.
Wat is dat ding lang, zeg, jezus! Wel erg snel
Het scherm is niet echt helderder / scherper / beter dan dat van mijn Galaxy Note, maar die laatste is dan ook AMOLED.
Over het algemeen toch wel een leuke evolutie van de 4S i.m.o.
Wat me overigens wel nog opviel dat er qua dikte wel echt een merkbaar verschil is t.o.v. de 4(S). Hij doet nu alleen een beetje fragiel aan.
Je beseft toch wel dat retina enkel staat voor een hoge ppi? Heeft niks met schermkwaliteit te maken.quote:
Ja klopt, maar het is een heel ander paneel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je beseft toch wel dat retina enkel staat voor een hoge ppi? Heeft niks met schermkwaliteit te maken.
AMOLED daarentegen wel. En bovendien komt het scherm van mijn Note wat ppi betreft aardig in de buurt van retina aangezien het dezelfde resolutie van de MacBook heeft (1280x800).
Ik wilde zeggen dat het scherm niet echt helderder / scherper / beter was dan dat van de 4S, sorry. Ik heb de zinsconstructie een beetje verneukt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:15 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja klopt, maar het is een heel ander paneel.
E zegt zelf wel dat hij niet heel veel beter was, dus jij vindt dat hij beter is?
Ht scherm van de note is mooier, maar de pixeldichtheid van de iphone is beter.
Klopt, ik snap het verband retina-AMOLED van AppleOcean ook niet. AMOLED houdt in dat er een betere kleurweergave is terwijl retina aangeeft dat het scherm een hoge ppi heeft en dus scherper is dan een normaal beeldscherm.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Pixeldichtheid heeft niets met amoled te maken.
Dat is de wondere wereld van Windows. Niet direct 10.4.11 (bij wijze van spreken) kunnen installeren maar fijn alle updates en Service Packs aflopen. Geweldig, toch?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Windows 7 clean install, eerste wat ik tegenkom is 130 updates/fixes/patches. DaFuQ...
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen dat het scherm niet echt helderder / scherper / beter was dan dat van de 4S, sorry. Ik heb de zinsconstructie een beetje verneukt.
Ik ben van mening dat het scherm van de Note toch wel een stuk beter is, wat dat betreft.
Ik zie het al.quote:
Vind ik ook, kan niet lang genoeg duren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is de wondere wereld van Windows. Niet direct 10.4.11 (bij wijze van spreken) kunnen installeren maar fijn alle updates en Service Packs aflopen. Geweldig, toch?
Dat er updates uitkomen vind ik op zich niet erg. Maar dat het allemaal kleine updates zijn die vervolgens ook nog op m'n harde schijf blijven plakken ipv weg te gooien na het bijwerken of in een SP2 te gooien. Dat snap ik niet. Het is allemaal overbodige meuk die achterblijft waar je niks mee doet.. En de relatief weinige ruimte op de SSD onnodige vol propt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is de wondere wereld van Windows. Niet direct 10.4.11 (bij wijze van spreken) kunnen installeren maar fijn alle updates en Service Packs aflopen. Geweldig, toch?
Dat bedoel ik. Updates zijn opzich alleen maar positief want ze verbeteren (als het goed is) de stabiliteit, performance en veiligheid van het systeem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat er updates uitkomen vind ik op zich niet erg. Maar dat het allemaal kleine updates zijn die vervolgens ook nog op m'n harde schijf blijven plakken ipv weg te gooien na het bijwerken of in een SP2 te gooien. Dat snap ik niet. Het is allemaal overbodige meuk die achterblijft waar je niks mee doet.. En de relatief weinige ruimte op de SSD onnodige vol propt.
een virusscanner is nog steeds niet nodig. Let wel op met bestanden die om je wachtwoord vragen als je ze aanklinkt. Eb verder moet je ook gewoon voor exploits in browsers enzo oppassen. Dus voorzichtig met funny websitesquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:46 schreef Knuck-les het volgende:
Paar dagen terug een macbook pro gekocht. Bevalt prima![]()
Nu vraag ik mij alleen af of het nodig is om een virusscanner te installeren, aangezien Mac OS toch over het algemeen wat minder vatbaar is voor virussen. (toch?)
Virusscanner is meuk op een mac. Niet doen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:46 schreef Knuck-les het volgende:
Paar dagen terug een macbook pro gekocht. Bevalt prima![]()
Nu vraag ik mij alleen af of het nodig is om een virusscanner te installeren, aangezien Mac OS toch over het algemeen wat minder vatbaar is voor virussen. (toch?)
Ik heb hem erop staan omdat mijn ouders anders weten dat hij veilig is. En hij staat mooi te wezen in het dockquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik gebruik toch Virusbarrier Express, gewoon voor de zekerheid.
Laat 'm wel niet zo vaak draaien. Eens in het halfjaar ofzo
Mijn serienummer (is gekoppeld aan Apple-ID tegenwoordig, geloof ik) even weghalen..quote:
Elke device heeft een eigen serial.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mijn serienummer (is gekoppeld aan Apple-ID tegenwoordig, geloof ik) even weghalen..
Yup!quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:35 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Elke device heeft een eigen serial.
Hoe krijg jij die gtx er trouwens in?
Fucking 3.81 ghz?
Hackintosh ofzo?
Hele mooie.quote:
Bij elkaar ongeveer ¤1000,- maar goed er zitten ook onderdelen van een jaar oud in. (SSD's en Grafische kaart heb ik pas dit jaar erbij gekocht) Custom-Builds van tegenwoordig kun je het beste even bekijken op de tonymacx86.com site. Hackintosh bij de aankoop was niet de eerste insteek vorig jaar, was toevallig dat ik erachter kwam dat het mobo, HD en processor native door OS X Mountain Lion werd ondersteund. Dus ja, kon het proberen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Hele mooie.
Wat kostte hij?
Overclocked ( geen idee hoe, maarja)?
Welke onderdelen heb je geruikt?
Gigabyte mobo's en intel cpus worden meestal wel ondersteund.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bij elkaar ongeveer ¤1000,- maar goed er zitten ook onderdelen van een jaar oud in. (SSD's en Grafische kaart heb ik pas dit jaar erbij gekocht) Custom-Builds van tegenwoordig kun je het beste even bekijken op de tonymacx86.com site. Hackintosh bij de aankoop was niet de eerste insteek vorig jaar, was toevallig dat ik erachter kwam dat het mobo, HD en processor native door OS X Mountain Lion werd ondersteund. Dus ja, kon het proberen.
Morgen even verder testen met GPU acceleratie.
Ik had er al een tijdje niet meer naar gekeken naar de mogelijkheden, vond het altijd te ingewikkeld (was het ook). Maar begon weer een beetje te kijken toen ik in VmWare aan het hobby'en was met verschillende OS'en. Tegenwoordig is het goed te doen, als je een beetje de fora doorspit en zoekt naar mensen met dezelfde configuratie die het voor elkaar gekregen hebben.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:47 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Gigabyte mobo's en intel cpus worden meestal wel ondersteund.
http://www.google.com/intl/nl/chrome/browser/quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:00 schreef Saninl het volgende:
Even een vraagje; mijn safari op mijn MacBook air 2011 loopt opeens erg vaak vast voor ongeveer 2 minuten. Wat kan ik proberen om het op te lossen? Dit gebeurd op verschillende sites..?
quote:Google Maps for iOS in Alpha Testing, Partial Screenshots and Details
Sunday October 14, 2012 2:00 pm PDT by Arnold Kim
Apple received significant criticism when they replaced Google Maps in iOS 6 with their own custom mapping solution. Google has since been said to be working on releasing their own standalone version to be released in the iOS App Store.
App Map [iTunes Link] developer Ben Guild has posted some early details and partial screenshots from Google's upcoming Maps application for iOS.
According to Guild, the standalone version of Google Maps for iOS is presently in alpha testing, but has some promising improvements over the old Google Maps. Guild reports that the new Google Maps is vector based, has two-finger rotation to any angle, is "super fast" and supports the taller iPhone 5 screen.
The released partial screenshots aren't particularly revealing, but does seem to show that work is actively being done on the product. An early report claimed that Google may be targeting release by Christmas of this year. Meanwhile, Apple has been making improvements to their own Maps over time.
Waarschijnlijk niet. Ten eerste gaat het tegen de licentievoorwaarden in ten tweede werkten de bijgevoegde dvd's altijd alleen op het model waar ze bijzaten. Ik neem aan dat met de usb-sticks nog steeds zo is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:21 schreef Apekoek het volgende:
Vraagje aan de OSX via USB stick installers:
Heb sinds kort een Macbook air met een USB stickje erbij met 10.6.
Nu wil ik mijn oude Macbook c2d white gaan verkopen. Maar wel liefst met een frisse install, de betreffende OSX die daarbij hoorde heb ik niet meer en de DVD drive is defect. Kan ik nu met de Macbook air USB stick de 10.6 OSX installeren op mijn oude Macbook?
Ik gebruik The Unarchiver (staat in de App Store). Werkt perfect, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ben er een beetje uit sinds 10.6.8 geloof ik. Maar wat is een goeie (un)archiver voor 10.8 tegenwoordig? Voornamelijk voor zip/tar/rar/gzip. Omdat ik daar vaak mee werk.
Ik vind het in 10.8 (en in Lion ook al) een stuk flexibeler en beter bruikbaar dan in Leopard en SL.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tnx! en ben blij dat spaces er nog in 10.8.2 in zit. Heerlijk switchen over meerdere desktops..
Ja, ik zoek er eigenlijk nog eentje. Wat mag 'ie kosten?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:33 schreef iFok. het volgende:
Iemand interesse in een Mini displayport to hdmi kabel?
Totaalbedrag: -¤16,47 EURquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, ik zoek er eigenlijk nog eentje. Wat mag 'ie kosten?
Yup, net aangezet. Werkt zowel op m'n Hackintosh als iPhone. Berichtjes komen dan ongeveer tegelijkertijd binnen. Je krijgt de keuze of je je mailadres en/of telefoonnummer eraan wil koppelen. Als je het ook op je telefoon wil ontvangen is het handig om dit ook aan te vinken. Misschien voor het syncen nog even iMessage uit-aan aanschakelen op je iDevice.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:31 schreef no1uknow het volgende:
Heeft iemand al geprobeerd met iOS6 om iMessage te koppelen aan Apple ID in de Voorkeuren? Ik ben een beetje huiverig dat als ik dat doe, alles meteen fucked up wordt, berichten van mede-iMessagers niet meer goed binnen krijgt etc. etc.
Lijkt me, als het goed zou werken, wel handig om zodoende ook op m'n Mac en iPad te kunnen iMessagen.
Dus als ik ze ook op m'n iPhone wil hebben (ja dus) kan ik beiden gebruiken, mail en nummer. Iemand die mijn Apple ID niet in zn contactenlijst heeft staan, maar wel mijn nummer stuurt dus nog steeds de berichten naar beiden?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yup, net aangezet. Werkt zowel op m'n Hackintosh als iPhone. Berichtjes komen dan ongeveer tegelijkertijd binnen. Je krijgt de keuze of je je mailadres en/of telefoonnummer eraan wil koppelen. Als je het ook op je telefoon wil ontvangen is het handig om dit ook aan te vinken. Misschien voor het syncen nog even iMessage uit-aan aanschakelen op je iDevice.
Geen problemen mee. Bij mij staan de minnetjes gewoon er voor. Is het een of andere instelling bij Cell/Cell Format in de Inspector? En heb je een engelstalige Numbers?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:08 schreef Knuck-les het volgende:
Zojuist Numbers gedownload, werkt prima maar erger mij aan een dingetje. Negatieve getallen worden namelijk weergegeven door het minus teken achter het getal neer te zetten en ik wil dit voor het getal hebben. Zit al een half uur te zoeken hoe ik dit kan veranderen maar het lukt me niet. Iemand?
Yup, zo zou het moeten werken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dus als ik ze ook op m'n iPhone wil hebben (ja dus) kan ik beiden gebruiken, mail en nummer. Iemand die mijn Apple ID niet in zn contactenlijst heeft staan, maar wel mijn nummer stuurt dus nog steeds de berichten naar beiden?
Snap niet hoe je aan >2GB aan wired geheugen komt, zou daar eerst naar kijken want ik heb hier veel meer/zwaardere apps open met maar 1.4GB. Lijkt me niet dat Chrome (veel) geheugen inneemt dat niet geswapped kan worden. Overigens is er onder normale omstandigheden niks om je zorgen over te maken als een browser veel geheugen inneemt als het maar snel vrij komt zodra je het nodig hebt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch niet meer leuk jongensOok 250 GB aan virtueel geheugen, is dat normaal? Het is overigens zo extreem sinds ik Chrome gebruik ipv Safari dus ik zit toch zwaar te overwegen om terug te gaan.
Of hard sparen voor een nieuwe
Is overigens een 2,8 Ghz Core 2 Duo met 4GB 800 mhz geheugen.
Vertel mij maar hoe ik dat uit kan zoekenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef n8n het volgende:
[..]
Snap niet hoe je aan >2GB aan wired geheugen komt, zou daar eerst naar kijken want ik heb hier veel meer/zwaardere apps open met maar 1.4GB. Lijkt me niet dat Chrome (veel) geheugen inneemt dat niet geswapped kan worden. Overigens is er onder normale omstandigheden niks om je zorgen over te maken als een browser veel geheugen inneemt als het maar snel vrij komt zodra je het nodig hebt.
OS X in het Nederlands![]()
Apple support sitequote:Op maandag 15 oktober 2012 22:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vertel mij maar hoe ik dat uit kan zoeken!
https://discussions.apple.com/thread/3943963?start=0&tstart=0quote:Wired memory is not unusable. It is memory that is both being used and marked as not swappable back to disk by the Virtual Memory Manager.
Now, 5.32 GB of wired memory does seem high, generally speaking, but since I don't know what applications you have running I can't say anything about whether it really is high in your specific case. For example, VMWare and Parallels both cause the memory assigned to virtual machines as RAM to be wired (or at least a good chunk of it) for performance reasons. Do you use any VMs? It's entirely possible that professional music and video editing applications could do similar things (although I can't say because I don't use any).
You can look at Activity Monitor and try to find processes whose Real Memory is >= their Virtual Memory; these would tend to be the ones with wired memory. Processes where the Virtual Memory is larger than the Real Memory are definitely eligible for paging in and out.
VM size staat bij mij ook op 248 GB maar ik heb nergens last van (en niet eens bijna zoveel schijfruimte vrij). Denk dat je je daar in elk geval niet druk over hoeft te maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch niet meer leuk jongensOok 250 GB aan virtueel geheugen, is dat normaal? Het is overigens zo extreem sinds ik Chrome gebruik ipv Safari dus ik zit toch zwaar te overwegen om terug te gaan.
Denk het ook staat hier op 430quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
VM size staat bij mij ook op 248 GB maar ik heb nergens last van (en niet eens bijna zoveel schijfruimte vrij). Denk dat je je daar in elk geval niet druk over hoeft te maken.
Wat is het probleem anders dan dat 4GB gewoon erg weinig is?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt er helemaal aan wat je er mee doetquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat is het probleem anders dan dat 4GB gewoon erg weinig is?
4 Gig is meer dan genoeg als je een beetje normale dingen doet. Hell, 2 Gig kan dan ook nog wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is niet top-of-the-line meer maar "erg weinig" is ook bijzonder overdreven. Kijk ook maar eens naar hoeveel computers Apple nog standaard met 4 GB levert. Bijna allemaal.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kleinste Mac mini zelfs nog met 2GB.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is niet top-of-the-line meer maar "erg weinig" is ook bijzonder overdreven. Kijk ook maar eens naar hoeveel computers Apple nog standaard met 4 GB levert. Bijna allemaal.
Ik vind Pages prima voor wat ik er mee doe. Betere vervanging voor Word dan dat Numbers is voor Excel (Numbers is wel een stuk lichter qua mogelijkheden dan Excel).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef Borizzz het volgende:
Numbers is dus wel te pruimen? En Pages dan? Zo hier en daar lees ik er veel wisselende verhalen over.
Ik krijg alles gesynct op m'n Mac en iPhone, maar op m'n iPad verschijnt niet wat ik met de andere apparaten stuur. Wat ik met de iPad stuur verschijnt wel weer op iMac en iPhone.quote:
Het is ook heel duidelijk dat Microsoft stikjaloers is op de omzetten en winsten van Apple en daarom nu de koers aan het veranderen is in een poging te doen wat Apple doet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht dat Apple-accessoires duur waren. Microsoft vraagt $ 100 voor hun touch cover voor de Surface ($ 120 als je zelf je kleur wilt kiezen).
Met ingebouwd toetsenbord.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht dat Apple-accessoires duur waren. Microsoft vraagt $ 100 voor hun touch cover voor de Surface ($ 120 als je zelf je kleur wilt kiezen).
http://www.theverge.com/2(...)pricing-availability
Hoe groot is de kans trouwens dat Apple de "grote" iPad vernieuwt deze maand en er meteen 32 GB instopt?
En trackpad. Nog steeds duur.quote:
Microsoft Trackball Explorerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens is ALLE microsoft hardware die ik over de jaren gebruikt heb mij nooit tegengevallen. Naast de obvious Xbox heb ik ook de eerste optische muis ooit gehad van MS en gamepads voor de computer en die waren allemaal van prima kwaliteit.
Ach er zijn duurdere toetsenbordenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En trackpad. Nog steeds duur.
Die MS Natural keyboards waren echt heel tof. Heel jammer dat ze daarmee zijn gestoptquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Microsoft Trackball Exploreren de ergonomische toetsenborden
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:24 schreef Tijn het volgende:
http://www.microsoft.com/(...)board-4000/B2M-00012
Ze zijn er helemaal niet mee gestopt
Geen Mac-versie though
De Windows-toets zit waar de alt/option hoort en de alt waar de command hoort. Of andersom natuurlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?
Ik heb daar nog nooit last van gehad. Ik kijk sowieso niet naar het toetsenbord als ik een knop moet indrukken dus ja. Esthetisch misschien niet zo mooi, maar verder /care.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De Windows-toets zit waar de alt/option hoort en de alt waar de command hoort. Of andersom natuurlijk.
Verder wat marginale dingen als naamgeving van sommige toetsen, extra F-toetsen en het ontbreken van de printscreen, scroll lock en pause knoppen
Wat is het?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:45 schreef nelisb het volgende:
Iemand nog interesse.
Is van 4 september 2011 inclusief aankoopbon in de Apple Store @ Fift Avenue USA. Heeft een normale voeding maar een amerikaans toetsenbord. Dat wil zeggen geen euro teken en de enter knop is kleiner dan Nederlandse toetsenborden. Verder is het een normale laptop.
Heeft:
- 256 SSD
- Intel HD-video 3000 384 MB
- 4 GB 1333 MHz DDR3
- 1,7 GHz Intel Core i5
- Inclusief hoes
- Mountain Lion clean install
Geen krassen niks.
De plek van de alt-knop.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:01 schreef RaymanNL het volgende:
Microsoft hardware is inderdaad best goed. Gisteren bij een producttraining van m'n werk het nieuwe Wedge-toetsenbord gewonnen, werkt prima via bluetooth op m'n iPad of MacbookMaargoed, het toetsenbord kost ook 80 euro
Als ik zoveel geld zou uitgeven zou ik nooit zo'n Apple keyboard kopen. Voor dat geld wil ik Cherry switches.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef blow... het volgende:
[..]
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.
jammer dus
Het was leuk dat ik het gratis kreeg, anders had ik hem ook niet gekocht hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef blow... het volgende:
[..]
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.
jammer dus
Mooi ding danquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het was leuk dat ik het gratis kreeg, anders had ik hem ook niet gekocht hoorMoet wel zeggen dat het een leuk ding is, er zit een beschermkap op het toetsen bord die je kunt opvouwen tot tabletstandaard, als je de kap van het toetsenbord hebt gehaald gaat het toetsenbord tevens aan
iPad Mini, nieuwe MacBooks retina en hopelijk nieuwe iMacsquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:07 schreef Pino112 het volgende:
23 oktober is er een event. Uitnodigingen zijn verstuurd.
http://arstechnica.com/ap(...)le-more-to-show-you/
Waarom laat je die niet gewoon komen dan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Misschien een beetje off-topic hier maar weet iemand waar ik in Nederland een micro-usb-kabel kan krijgen voor < ¤ 5? Want er eentje uit China laten komen met het vliegtuig voor ¤ 1 is ook weer zo wat.
Nieuwe iMacs ja, daar wacht ik al een tijdje op. Ik wil een nieuwe 'basis' computerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:17 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
iPad Mini, nieuwe MacBooks retina en hopelijk nieuwe iMacs
www.allekabels.nlquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dan moet ik twee weken wachten.
Dan betaal je ¤ 7.90 incl verzenden voor een klotekabeltje van kostprijs 25 cent. Niet dat ik daar dan failliet aan ga maar ondersteunen wil ik het ook niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
http://www.simplehelp.net(...)y-scripts-in-safari/ misschien? Ziet er op het eerste gezicht uit als precies wat je bedoelt.Ja, maar omdat ie uit 2007 komt wist ik niet of die nog up-to-date is, omdat dat SIMBL voor Snow Leopard en Leopard is. Ik zit op Mountain Lion.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Control - (fn) - F7quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:54 schreef Pino112 het volgende:
Wel enorm wennen dat ik geen 'tab tab spatie' kan doen om een post te posten, dat werkt niet in Safari![]()
.
Ik nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:25 schreef iFok. het volgende:
Ik vraag het nog een keer, omdat het kan.
Iemand interesse in een mini displayport to hdmi?
Ja of gewoon out of the box ctrl+alt+squote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Control - (fn) - F7
Tevens in te stellen onder System Preferences - Keyboard - Keyboard shortcuts. Het eerste wat ik instel na een schone installatie.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik niet.
Heb 'em vandaag op school getest, werkt perfect!
Cool, dit werktquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Control - (fn) - F7
Tevens in te stellen onder System Preferences - Keyboard - Keyboard shortcuts. Het eerste wat ik instel na een schone installatie.
Ja, dat werkt ook, maar dan moet ik m'n handhouding aanpassen. Ik heb mijn hand nu altijd zo liggen dat 'tab tab spatie' echt 1 seconde is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja of gewoon out of the box ctrl+alt+s
opnieuw opstarten terwijl de usb erin zit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 02:33 schreef TwyLight het volgende:
Iemand een idee hoe ik het volgende probleem kan fixen:
Ik heb met de Boot Camp-assistent een Windows 7 USB gemaakt waarmee ik dus Windows zou moeten kunnen installeren. Echter zegt hij zodra hij boot in de bootcamp partitie "no bootable device insert boot disk and press any key".
Hoe maak ik die USB wél bootable?
Ja die had ik er de eerste keer ook al inquote:Op donderdag 18 oktober 2012 02:34 schreef blow... het volgende:
[..]
opnieuw opstarten terwijl de usb erin zit.
had ik ook.
ooh, dat heb ik ook weer gehad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 02:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja die had ik er de eerste keer ook al inhij herkend die hele usb gewoon niet als bootable device
Als je een windows .ISO gebruikt staat hij wel op de externe hdd. Op een usb weet ik niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 06:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je moet ook gewoon met een Windows cd of dvd booten. Op die USB stick staat geen Windows, wel drivers enzo.
Maar een ISO is doorgaans niet bootable.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:35 schreef blow... het volgende:
[..]
Als je een windows .ISO gebruikt staat hij wel op de externe hdd. Op een usb weet ik niet.
Die komt op je harde schijf en als je het goed doet is je hdd dan bootable.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar een ISO is doorgaans niet bootable.
Moet je die ISO wel "branden" op je HD. Dat is allemaal wat lastiger dan gewoon ff een DVD'tje fikken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:51 schreef blow... het volgende:
[..]
Die komt op je harde schijf en als je het goed doet is je hdd dan bootable.
Klopt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Moet je die ISO wel "branden" op je HD. Dat is allemaal wat lastiger dan gewoon ff een DVD'tje fikken.
Ik heb de nieuwstequote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Alleen vrij recente Macs kunnen Windows vanaf een usb-drive installeren. Iets met de BIOS-emulatie die tijdens het booten de usb-poorten onderbreekt. Mijn 13" MBP uit 2010 kan het bijvoorbeeld niet.
http://tapbots.com/blog/quote:Why is Tweetbot for Mac $20?
If you think about it, it’s not that expensive. Twenty dollars for a quality piece of software that you use every day? That has been the price point for quality utility apps on the Mac for years. However, it’s not just the development time and attention we put into the app that commands the higher price.
Because of Twitter’s recent enforcement of token limits, we only have a limited number of tokens available for Tweetbot for Mac. These tokens dictate how many users Tweetbot for Mac can have. The app’s limit is separate from, but much smaller than, the limit for Tweetbot for iOS. Once we use up the tokens granted to us by Twitter, we will no longer be able to sell the app to new users. Tapbots will continue to support Tweetbot for Mac for existing customers at that time.
Waar ken ik dit ontwerp toch van...quote:Google announces new Samsung Chromebook, available for $249 on Monday
Google is making the case for the Chromebook to become everybody's second computer with a new model retailing for only $249. Available Monday, the new Samsung Chromebook is based on its Exynos 5 Dual ARM processor, which has essentially been a smartphone or tablet dual-core processor to date. The device is Wi-Fi only, has an 11.6-inch screen, 16GB of storage, and 2GB of RAM, and Bluetooth — and it has an SD card slot to expand storage further. It weighs 2.5 pounds and is 0.8 inches thick with two USB ports and an HDMI-out port. All of the internal specs are designed to keep the price down while keeping the speed up — Google is touting that it's able to run 1080p video at 30fps and SVP Sundar Pichai today showed the product running a YouTube clip at that resolution.
Because it's based on an ARM processor, it doesn't have a fan — or any other moving parts — and Google says that it will run for 6.5 hours on its battery. We're grabbing some hands-on time now, but it certainly looks every bit of its $249 price — which is to say it has decent but not inspiring build quality.
In Windows in de Bootcamp-voorkeuren kan je de opstartschijf instellen. Staat OS X daar nog tussen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Schepseltje het volgende:
Mijn imac doet raar, bij het booten kom ik altijd in Windows Boot Manager, ik kan niet meer in macOs komen. Heb al geprobeerd de cmd-toets en ALT in te drukken tijdens het booten maar daar reageert ie niet op. Iemand een idee?
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik snap dat het moeilijk is om een zilverkleurige laptop met een zwart toetsenbord te maken die niet op een MacBook lijkt. Maar
godverdomme pino je bent me weer een halve minuut voor.![]()
iets met dat inkepinkje dus.
Dat zou best wel eens kunnen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:23 schreef Schepseltje het volgende:
Geen idee ik kom windows niet meer in.. blijft hangen tijdens het opstarten
zou die HD nu al corrupt zijn?
Moet wel gezegd worden dat als je een ultrabook maakt, en je wil het goed doen, dat je al snel op unibody aluminium uitkomt, en dat zwarte toetsen het meest voor de hand liggen. Ook een groot trackpad is een voorspelbare ontwikkeling. Maargoed ik wil er wel eentje hebben..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:18 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Waar ken ik dit ontwerp toch van...
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |