Dus als ik ze ook op m'n iPhone wil hebben (ja dus) kan ik beiden gebruiken, mail en nummer. Iemand die mijn Apple ID niet in zn contactenlijst heeft staan, maar wel mijn nummer stuurt dus nog steeds de berichten naar beiden?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yup, net aangezet. Werkt zowel op m'n Hackintosh als iPhone. Berichtjes komen dan ongeveer tegelijkertijd binnen. Je krijgt de keuze of je je mailadres en/of telefoonnummer eraan wil koppelen. Als je het ook op je telefoon wil ontvangen is het handig om dit ook aan te vinken. Misschien voor het syncen nog even iMessage uit-aan aanschakelen op je iDevice.
Geen problemen mee. Bij mij staan de minnetjes gewoon er voor. Is het een of andere instelling bij Cell/Cell Format in de Inspector? En heb je een engelstalige Numbers?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:08 schreef Knuck-les het volgende:
Zojuist Numbers gedownload, werkt prima maar erger mij aan een dingetje. Negatieve getallen worden namelijk weergegeven door het minus teken achter het getal neer te zetten en ik wil dit voor het getal hebben. Zit al een half uur te zoeken hoe ik dit kan veranderen maar het lukt me niet. Iemand?
Yup, zo zou het moeten werken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dus als ik ze ook op m'n iPhone wil hebben (ja dus) kan ik beiden gebruiken, mail en nummer. Iemand die mijn Apple ID niet in zn contactenlijst heeft staan, maar wel mijn nummer stuurt dus nog steeds de berichten naar beiden?
Snap niet hoe je aan >2GB aan wired geheugen komt, zou daar eerst naar kijken want ik heb hier veel meer/zwaardere apps open met maar 1.4GB. Lijkt me niet dat Chrome (veel) geheugen inneemt dat niet geswapped kan worden. Overigens is er onder normale omstandigheden niks om je zorgen over te maken als een browser veel geheugen inneemt als het maar snel vrij komt zodra je het nodig hebt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch niet meer leuk jongensOok 250 GB aan virtueel geheugen, is dat normaal? Het is overigens zo extreem sinds ik Chrome gebruik ipv Safari dus ik zit toch zwaar te overwegen om terug te gaan.
Of hard sparen voor een nieuwe
Is overigens een 2,8 Ghz Core 2 Duo met 4GB 800 mhz geheugen.
Vertel mij maar hoe ik dat uit kan zoekenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef n8n het volgende:
[..]
Snap niet hoe je aan >2GB aan wired geheugen komt, zou daar eerst naar kijken want ik heb hier veel meer/zwaardere apps open met maar 1.4GB. Lijkt me niet dat Chrome (veel) geheugen inneemt dat niet geswapped kan worden. Overigens is er onder normale omstandigheden niks om je zorgen over te maken als een browser veel geheugen inneemt als het maar snel vrij komt zodra je het nodig hebt.
OS X in het Nederlands![]()
Apple support sitequote:Op maandag 15 oktober 2012 22:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vertel mij maar hoe ik dat uit kan zoeken!
https://discussions.apple.com/thread/3943963?start=0&tstart=0quote:Wired memory is not unusable. It is memory that is both being used and marked as not swappable back to disk by the Virtual Memory Manager.
Now, 5.32 GB of wired memory does seem high, generally speaking, but since I don't know what applications you have running I can't say anything about whether it really is high in your specific case. For example, VMWare and Parallels both cause the memory assigned to virtual machines as RAM to be wired (or at least a good chunk of it) for performance reasons. Do you use any VMs? It's entirely possible that professional music and video editing applications could do similar things (although I can't say because I don't use any).
You can look at Activity Monitor and try to find processes whose Real Memory is >= their Virtual Memory; these would tend to be the ones with wired memory. Processes where the Virtual Memory is larger than the Real Memory are definitely eligible for paging in and out.
VM size staat bij mij ook op 248 GB maar ik heb nergens last van (en niet eens bijna zoveel schijfruimte vrij). Denk dat je je daar in elk geval niet druk over hoeft te maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch niet meer leuk jongensOok 250 GB aan virtueel geheugen, is dat normaal? Het is overigens zo extreem sinds ik Chrome gebruik ipv Safari dus ik zit toch zwaar te overwegen om terug te gaan.
Denk het ook staat hier op 430quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
VM size staat bij mij ook op 248 GB maar ik heb nergens last van (en niet eens bijna zoveel schijfruimte vrij). Denk dat je je daar in elk geval niet druk over hoeft te maken.
Wat is het probleem anders dan dat 4GB gewoon erg weinig is?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt er helemaal aan wat je er mee doetquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat is het probleem anders dan dat 4GB gewoon erg weinig is?
4 Gig is meer dan genoeg als je een beetje normale dingen doet. Hell, 2 Gig kan dan ook nog wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is niet top-of-the-line meer maar "erg weinig" is ook bijzonder overdreven. Kijk ook maar eens naar hoeveel computers Apple nog standaard met 4 GB levert. Bijna allemaal.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kleinste Mac mini zelfs nog met 2GB.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is niet top-of-the-line meer maar "erg weinig" is ook bijzonder overdreven. Kijk ook maar eens naar hoeveel computers Apple nog standaard met 4 GB levert. Bijna allemaal.
Ik vind Pages prima voor wat ik er mee doe. Betere vervanging voor Word dan dat Numbers is voor Excel (Numbers is wel een stuk lichter qua mogelijkheden dan Excel).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef Borizzz het volgende:
Numbers is dus wel te pruimen? En Pages dan? Zo hier en daar lees ik er veel wisselende verhalen over.
Ik krijg alles gesynct op m'n Mac en iPhone, maar op m'n iPad verschijnt niet wat ik met de andere apparaten stuur. Wat ik met de iPad stuur verschijnt wel weer op iMac en iPhone.quote:
Het is ook heel duidelijk dat Microsoft stikjaloers is op de omzetten en winsten van Apple en daarom nu de koers aan het veranderen is in een poging te doen wat Apple doet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht dat Apple-accessoires duur waren. Microsoft vraagt $ 100 voor hun touch cover voor de Surface ($ 120 als je zelf je kleur wilt kiezen).
Met ingebouwd toetsenbord.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht dat Apple-accessoires duur waren. Microsoft vraagt $ 100 voor hun touch cover voor de Surface ($ 120 als je zelf je kleur wilt kiezen).
http://www.theverge.com/2(...)pricing-availability
Hoe groot is de kans trouwens dat Apple de "grote" iPad vernieuwt deze maand en er meteen 32 GB instopt?
En trackpad. Nog steeds duur.quote:
Microsoft Trackball Explorerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens is ALLE microsoft hardware die ik over de jaren gebruikt heb mij nooit tegengevallen. Naast de obvious Xbox heb ik ook de eerste optische muis ooit gehad van MS en gamepads voor de computer en die waren allemaal van prima kwaliteit.
Ach er zijn duurdere toetsenbordenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En trackpad. Nog steeds duur.
Die MS Natural keyboards waren echt heel tof. Heel jammer dat ze daarmee zijn gestoptquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Microsoft Trackball Exploreren de ergonomische toetsenborden
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:24 schreef Tijn het volgende:
http://www.microsoft.com/(...)board-4000/B2M-00012
Ze zijn er helemaal niet mee gestopt
Geen Mac-versie though
De Windows-toets zit waar de alt/option hoort en de alt waar de command hoort. Of andersom natuurlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?
Ik heb daar nog nooit last van gehad. Ik kijk sowieso niet naar het toetsenbord als ik een knop moet indrukken dus ja. Esthetisch misschien niet zo mooi, maar verder /care.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De Windows-toets zit waar de alt/option hoort en de alt waar de command hoort. Of andersom natuurlijk.
Verder wat marginale dingen als naamgeving van sommige toetsen, extra F-toetsen en het ontbreken van de printscreen, scroll lock en pause knoppen
Wat is het?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:45 schreef nelisb het volgende:
Iemand nog interesse.
Is van 4 september 2011 inclusief aankoopbon in de Apple Store @ Fift Avenue USA. Heeft een normale voeding maar een amerikaans toetsenbord. Dat wil zeggen geen euro teken en de enter knop is kleiner dan Nederlandse toetsenborden. Verder is het een normale laptop.
Heeft:
- 256 SSD
- Intel HD-video 3000 384 MB
- 4 GB 1333 MHz DDR3
- 1,7 GHz Intel Core i5
- Inclusief hoes
- Mountain Lion clean install
Geen krassen niks.
De plek van de alt-knop.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een mac en windows toetsenbord op het windows knopje na?
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:01 schreef RaymanNL het volgende:
Microsoft hardware is inderdaad best goed. Gisteren bij een producttraining van m'n werk het nieuwe Wedge-toetsenbord gewonnen, werkt prima via bluetooth op m'n iPad of MacbookMaargoed, het toetsenbord kost ook 80 euro
Als ik zoveel geld zou uitgeven zou ik nooit zo'n Apple keyboard kopen. Voor dat geld wil ik Cherry switches.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef blow... het volgende:
[..]
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.
jammer dus
Het was leuk dat ik het gratis kreeg, anders had ik hem ook niet gekocht hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef blow... het volgende:
[..]
het apple keyboard is 1 euro goedkoper, ik vind hem er zeer netjes uitzien en hij heeft nog een command toets ook.
jammer dus
Mooi ding danquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het was leuk dat ik het gratis kreeg, anders had ik hem ook niet gekocht hoorMoet wel zeggen dat het een leuk ding is, er zit een beschermkap op het toetsen bord die je kunt opvouwen tot tabletstandaard, als je de kap van het toetsenbord hebt gehaald gaat het toetsenbord tevens aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |