Juist daarom is het wel grappigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:39 schreef papillion het volgende:
Ik sluit me aan bij Pvoesss, gewoon duidelijk zijn werkt waarschijnlijk het beste!
@Logi, ja ik ben er zo bij, lief dat je ons gaat pesten.
@Troel, manlief snapt er vast niets van als logi hem een knuffel geeft.
ik ben ook geen lastige zwangerequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
De partnerlessen waren hier optioneel, ik heb ze overgeslagen om eerlijk te zijn, het leek me niets voor hem. Maar ik geloof dat ik sowieso geen "lastige" zwangere ben![]()
Dat heb ik ook vaakquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:45 schreef OooLizaooO het volgende:
Nog liever dat hij niet meegaat dan met een lang gezicht...
Man van mij gaat mee bij controles-bij-gyn-met-echo.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb hem inderdaad wel gevraagd of hij deze week weer eens meegaat naar de controle, het was al ff geleden dat hij erbij was.
Dat is elke controle bij mijquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:47 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Man van mij gaat mee bij controles-bij-gyn-met-echo.
De rest niet.
Wij hebben bewust voor een vk gekozen die ook avond spreekuur heeft, zodat mijn vriend ook bij elke controle mee kan gaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:53 schreef Tally het volgende:
Hij is tot nu toe elke keer mee geweest maar omdat we afgelopen maandag weer de hele ochtend in het ziekenhuis hebben gezeten zei ik hem dat ik wel alleen ga voortaan. Ik wil niet dat hij gezeik krijg op zn werk.
Mja, als ik het zou "eisen" zou hij zeker meegaan, maar ik vraag me af wat het uiteindelijk oplevert als ik hem iets vraag te doen wat gewoon echt niet bij zijn karakter past.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:51 schreef Pvoesss het volgende:
Verloskundige zou voor mij ook niet nodig zijn als het gewoon alleen even de korte apk is.
Maar als hij bij andere niet mee zou gaan zou ik echt not amused zijn.
En hij zou van mij ook mee moeten als ik naar een pufclub wil (heb ik totaal niets mee maar ik zou wel de steun verwachten op dat soort momenten)
Jeejquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:54 schreef -mandy- het volgende:
Ik meld me ook weer na een paar weken afwezigheid.
Vanmiddag een eerste echo en intake gehad bij de vk!
Wat we gezien hebben was een compleet mini-mensje met alles er op eraan en een luid en duidelijk kloppend hartje.
De baby ligt mooi op groeischema. Gisteren 10 weken, en vandaag mooi 3,4 cm.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:54 schreef -mandy- het volgende:
Ik meld me ook weer na een paar weken afwezigheid.
Vanmiddag een eerste echo en intake gehad bij de vk!
Wat we gezien hebben was een compleet mini-mensje met alles er op eraan en een luid en duidelijk kloppend hartje.
De baby ligt mooi op groeischema. Gisteren 10 weken, en vandaag mooi 3,4 cm.
heb je ook 'n punt...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mja, als ik het zou "eisen" zou hij zeker meegaan, maar ik vraag me af wat het uiteindelijk oplevert als ik hem iets vraag te doen wat gewoon echt niet bij zijn karakter past.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever niet alleen gaat of ging inderdaadquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:59 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
heb je ook 'n punt...
't zijn lessen prenatale kiné
en in de lessen-met-partner leer je puffen enzo
en ik wou 't erg graag omdat m'n lief dan zou weten hoe 't moet, stel dat ik in paniek sla ofzo
voor hem is 't eerste kindje/bevalling en hij is écht een groentje...
Zou me toch een stukje zekerder gevoeld hebben als hij dat lesje meegevolgd had en me daardoor zou kunnen steunen hebben op een moeilijk moment.
Maar ach, de vv'en zullen ook wel weten wat ze doen.
wij hadden weinig te kiezen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:55 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Wij hebben bewust voor een vk gekozen die ook avond spreekuur heeft, zodat mijn vriend ook bij elke controle mee kan gaan.
En die zullen niet de gehele bevalling bij je zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:59 schreef OooLizaooO het volgende:
Maar ach, de vv'en zullen ook wel weten wat ze doen.
Hier ook een behoorlijke tijd afwezig geweest, maar alles gaat nog steeds naar wens, op die ene missende slagader in de navelstreng na, maar met 2 moet het ook lukken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:55 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Wij hebben bewust voor een vk gekozen die ook avond spreekuur heeft, zodat mijn vriend ook bij elke controle mee kan gaan.
Excuus, verkeerd aangepast!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:34 schreef _wolk82_ het volgende:
Kleine opmerking, mijn ud is verkeerd aangepast, dit moet 12 april zijn. Kan het even niet vet drukken ivm mobiele telefoon. Zou dit aangepast kunnen worden?
Mijn lief gaat met alle afspraken mee, maar wij kunnen dan ook lekker voor alle afspraken bij de vlos 's avonds terecht.
Tsja, eerst algemene praat over zweverige zaken tijdens te bevalling, toen Karl Noten met dubbele opmerkingen en vervolgens ook nog een nagesynchroniseerde yoga mevrouw waarvan haar voice over waarschijnlijk bij rtl5 werkt voor home shopping.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Logician78 het volgende:
Hier samen met Spen, Papillion & partner bijna de cursus uitgezet
Lachbui van ong. 30min en niet meer bij kunnen komen, was echt hilarisch
Ik ben halverwege naar de wc gevlucht omdat ik het echt niet meer hieldquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:17 schreef papillion het volgende:
[..]
Tsja, eerst algemene praat over zweverige zaken tijdens te bevalling, toen Karl Noten met dubbele opmerkingen en vervolgens ook nog een nagesynchroniseerde yoga mevrouw waarvan haar voice over waarschijnlijk bij rtl5 werkt voor home shopping.
Het was iig goed voor mijn humeur dat moet ik toegeven, wat minder dat mijn lachspieren al getraind werden.
Jah schijterd!, snel vluchten en mij daar een beetje als een soort puber tijdens de penis-vagina biologieles laten zitten.quote:Ik ben halverwege naar de wc gevlucht omdat ik het echt niet meer hield
De chocomel was wel lekker. Miste vooral de koekjes.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:24 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Jah schijterd!, snel vluchten en mij daar een beetje als een soort puber tijdens de penis-vagina biologieles laten zitten.
Maja was weer een ervaring op zich, volgende keer wel zelf senseo mee trouwens lijkt me.
Het was echt zo'n puber moment idd. proberen niet te lachen en hoe meer je dat probeert hoe harder je moet lachen.. helpt ook niet echt als er nog 4 man om je heen in het zelfde moment vast zittenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:24 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Jah schijterd!, snel vluchten en mij daar een beetje als een soort puber tijdens de penis-vagina biologieles laten zitten.
Maja was weer een ervaring op zich, volgende keer wel zelf senseo mee trouwens lijkt me.
Ja ik ook! Heb me echt ingehouden om daar geen opmerking over te makenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:27 schreef papillion het volgende:
[..]
De chocomel was wel lekker. Miste vooral de koekjes.
Staat dat ergens op youtube?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:19 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik ben halverwege naar de wc gevlucht omdat ik het echt niet meer hield
Karl noten die voor 3 zwangere vrouwen staat met de hand tussen de benen, "leg hem maar in je holletje" serieus wie veegt me op
Die man van het stel naast jullie ging ook helemaal kapot trouwens, nog nooit zo'n rode kop gezien
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er ook een DVD over bevallen terwijl je snotverkouden bent ipv fit
Ja, maar dat helpt maar even...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:57 schreef Logician78 het volgende:
[..]Awww heb je al een stoombadje genomen?
quote:
bah jij ook al verkouden. Ik heb er ook al last van.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er ook een DVD over bevallen terwijl je snotverkouden bent ipv fit
Ik ben nu even blij van niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:09 schreef Skoap het volgende:
[..]
bah jij ook al verkouden. Ik heb er ook al last van.
Is het bij jou al serieus aan het rommelen?
Nou zeg dat. Ik hoop ook dat het bij mij rustig blijft tot ik weer fit ben. Lijkt me niks om strontverkouden te moeten bevallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik kan in elk geval heel goed volgen hoe het met Enf gaat![]()
ja dat is een normaal verschijnsel bij een zwangerschap. Ook in het begin. En het wordt er niet veel beter opquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:18 schreef Spirit82 het volgende:
Gefeliciteerd Zolena!
Enf, heel veel sterkte
Suikertante beterschap! Zwanger zijn is al niet helemaal lekker en dan ook nog zo ziek zijn.. bleh.
Ik heb nog een vraagjeSinds een week ongeveer (ben nu kleine 10 wk dus kan niet aan het kind liggen) heb ik last van benauwdheid en kortademigheid. Gisteren stukje gewandeld en tussendoor kletsen met vriend en ik was bekaf en aan het hijgen als een gek toen we thuis kwamen. Nou is mijn conditie helemaal niet zo beroerd, dus ik snap er niks van. Komt dit iemand bekend voor?
1 januari ja. Maar ik zet in op 28 december.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:27 schreef rebel-angel het volgende:
enf heel veel succes![]()
voor alle mijlpalen
en beterschap voor iedereen die ziek is
en heeeey estrys leuk weer wat van je te horen![]()
en altijd fijn als je weer beter in je vel zit.
heb me vaak afgevraagd hoe het met je zou zijn, is je datum nog 1 januari gebleven ?
en belle veel plezier in de efteling
Morgen baby!!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:44 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Nog meer mijlpalen vandaag![]()
Estrys fijn dat je nu weer beter in je vel zit! Ik vroeg me al af waar je was! En een zusje voor SebLeuk!!
Spirit ik geloof dat het inderdaad wel normaal is! Ik heb ook even een tijdje nodig gehad in het begin om weer fatsoenlijk te kunnen hardlopen zonder gehijg. Je lichaam moet zich toch aanpassen aan de veranderingen.
Net voor de laatste keer weg uit het ziekenhuis gegaan zonder baby! Toch ook best wel iets van een mijlpaal na 10 weken iedere dag ziekenhuis. Het eind is in zicht en wat ben ik daar blij om!
Nu eens aan mijn to do list beginnen voor vandaag!
Mag je niet thuiswerken? Of kan dat met jouw beroep niet? Ik moet soms ook erg ver reizen en mag dat nu absoluut niet van mijn arboarts. Moet gewoon verplicht lekker chill thuiswerkenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:20 schreef Kyara het volgende:
Enf, succes!
Suiker, beterschap
Klumsy, 20 wekenOpgelucht dat je nu de weken voorbij bent waarin je van Roan en Senna bent bevallen?
Estrys, welkom terug! En wat leuk een meisje!
Spirit, die kortademigheid heb ik ook. Inderdaad herkenbaar
FTA, spannend morgen!
Hier vanochtend naar de fysio geweest. Klachten zijn inderdaad herkenbaar als bekkenklachten. En ook heel logisch doordat mijn lijf nog niet ontzwangerd was toen er meteen tweelingzwangerschap overheen kwam. Oefeningen en tips gehad om op kantoor de dag door te komen. Verder het advies gekregen om me aan te melden voor Zwangerfit om zo mijn conditie iets op te krikken en te zorgen dat ik de laatste weken ook door kom. En ik moet een preventief gesprek aanvragen bij de arboarts ivm de belastbaarheid of zoiets. Omdat ik ook met flinke reistijd zit, heeft ze geadviseerd om 6 uur per dag te gaan werken. En volgende week terugkomen en dan mag ik wel uit de kleren.
Nee, 4 maanden ouderschapsverlof.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
FTA, wat spannend! Ik duim dat morgen alles goed gaat en goed is
Estrys, fijn je weer te zien! En wow, heb je al je vakantie gespaard voor extra verlof? Heerlijk zeg!
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:40 schreef freecell het volgende:
Oeh, het is weer flink spannend hier!
Niet gespuugd vandaag tot nu toe1-0 voor de medicijnen! Voelt een stuk beter!
Echt wulquote:
Proficiat!!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:29 schreef Enfermera het volgende:
Om 15:41 is onze dochter M.anouk M.arijke geboren! We maken het goed, verdere details volgens later ^^
Hihi sorry hoor kon t niet latenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:11 schreef Suikertante het volgende:
En weten jullie nu wat het wordt (of wist je dat al) Fieder?
En ik was thuis ja
Lege flessen? Dat is dan weer jammerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:09 schreef Suikertante het volgende:
Mijn flessen zijn vandaag voor mijn deur weggejat
quote:Als je je aanmeldt bij moeders voor moeders, komt er een dame langs die een zwangerschapstest uitvoert, om te bepalen of je genoeg hCG aanmaakt. Deze heeft een hele lage gevoeligheid van 5000ml/U zodat ze er zeker van zijn dat er al voldoende hCG in je urine zit voor het extraheren van hCG. Het komt wel eens voor dat deze test nog negatief geeft, terwijl je echt wel zwanger bent. Schrik daar dus niet van. Je lichaam heeft dan gewoon iets meer tijd nodig voor de aanmaak van voldoende hCG. Of je hebt je ovulatie pas later gehad dan je dacht, waardoor je misschien korter zwanger bent dan je berekent had.
geil?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Dankjulliewel!
Oh ja, die MvM test. Dat was ik even vergeten. Ik ben hartstikke nerveus dat er ineens geen streepje verschijnt! Maar dat is onzin want mijn tepels voelen constant aan alsof er tepelklemmen op zitten
Waren niet mijn woordenquote:
Dat dus! Het komt door het grotere bloedvolume, is mij verteld. Ik had het ook al vanaf week 16 of zo. Niks te zien of merken van die hele zwangerchap maar wel buiten adem na het oplopen van een trap.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Die kortademigheid heeft als ik t me goed herinner ook te maken met groter bloedvolume (je hart moet harder werken om t rond te pompen) meer zuurstof transporteren en een hogere gevoeligheid door hormonen van ademcentrum. Het is dus niet per se een conditiedingetje.
De droomvlucht is mijn favoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Suikertante het volgende:
Ooooh wat was het eftelinghoogtepunt gister Bellelena?
Zo. Kan ik eindelijk hier naar je zwaaienquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:02 schreef bellelena het volgende:
[..]
De droomvlucht is mijn favoDaar zou ik wel in willen wonen!
Tip: misschien volgende keer eerst dm sturen en daarna iets posten?quote:
Ja, goed plan jaquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:14 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Tip: misschien volgende keer eerst dmen en dan posten?
Schei uit! Ik vind de tijd ook echt vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:14 schreef Logician78 het volgende:
Wat gaat het toch snel coco!
Hier gaat het mij nu al bij vlagen te snel.
Morgen 21wk en dan ook de 20wk echo, als die goed is gaan we met het kamertje bezig ... ik weet nog dat het zo ver weg leek toen we de afspraak maakten..
Bij vlagenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:14 schreef pessie het volgende:
Coco, al 36 weken!!! En, nesteldrang?
Ik loop maar 15 weken op je achter! Ik hoop niet dat ik elke ver-week-dag in de stress ga schieten. Komt goed, morgen komt mn broertje in mn tuin spitten en op mijn aanwijzingen plantjes en bollen poten
![]()
Ik denk dat ik maar es een afspraak moet gaan maken voor de pretecho...
Hoppa!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
De tijd vliegt inderdaad! Volgende week ga ik het 3e trimester in...
Maar, ik loop maar een week of 5 op je achter?!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
De tijd vliegt inderdaad! Volgende week ga ik het 3e trimester in...
Omg idd, en we schelen maar 1 dag.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:24 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, ik loop maar een week of 5 op je achter?!
* pessie probeert rustig adem te halen
Het lijkt wel of een eerste alles niet snel genoeg kan gaan maar bij een 2de de tijd opeens "op" gaat...
edit: en nu heb ik zin in monchoutaart![]()
WHA! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel even enorm schrikken zou zijn! Ik denk dat jij beter de volle 9 maanden kunt benutten, gewoon, om meer tijd te hebben om te wennen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:26 schreef Ticootje het volgende:
Dat is ook zo... Soms benauwd het me onwijs...
Dinsdag had ik door alle gedoe en stress en druk onwijs veel buikpijn met harde buiken die ik ook voelde trekken in mn doosch... Dat ik echt even zorgen begon te maken... Dat ik echt denk, voor hetzelfde geld kan het gewoon ook nu geboren worden... En ik ben er echt nog niet aan toe hoor.
Bij de eerste 2 heb ik helemaal geen harde buiken gehad zover ik nog kan bedenken... En dit vond ik serieus wel een beetje eng, want het trok ook niet weg toen ik al een tijdje op de bank lag...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:31 schreef pessie het volgende:
[..]
WHA! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel even enorm schrikken zou zijn! Ik denk dat jij beter de volle 9 maanden kunt benutten, gewoon, om meer tijd te hebben om te wennen.
Logi, anders maak ik de taart en kom jij em opetenbeetje ver
![]()
Als ik zin heb in slecht heb ik meestal zin in Big Mac... Gelukkig kom ik niet bij een M zonder auto.
En af en toe een beetje rellen.. :pquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Ja daag, jij blijft nog maar een tijdje hier hoor Tico, wie moet anders het topic opspicen?
Groeiecho?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Zo hier ook weer goedgekeurd. Baby ligt met voeten naar beneden en koppie omhoog. De vlos die ik nu had (heb er 4 in de groep) was net terug van verlof en helemaal blij dat we nu een meid kregen. Ze heeft de groeiecho voor over 4 weken ingepland in haar diensttijd zodat ze het zelf kon zien![]()
En ben ondertussen al een heel kilo aangekomen
Ik wil ook extra spieken!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja die doen ze bij onze vlos standaard. Eerst was dat alleen voor mensen met te hoog bmi nu doen ze het altijd. Kijken of je geen reuze baby krijgt
Ja daarom doen wij nu ook geen echo zelf meer. Is altijd leuk dat ze dat hier doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil ook extra spieken!!!
Maandag gaan we even spieken naar onze kleine.
het gaat hard he tico, 31 okt is mn laatste werkdag en dan hoef ik nog maar 5 weken...de tijd vliegt!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh en 31 oktober hebben we voorlichtingsavond in het ziekenhuis... En dan is oktober alweer voorbij...
Dan heb ik nog maar 2,5 maand..
Hier ook.. En de mijne is dus net vanmorgen (36 wk), gemeten op 38 wkquote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja die doen ze bij onze vlos standaard. Eerst was dat alleen voor mensen met te hoog bmi nu doen ze het altijd. Kijken of je geen reuze baby krijgt
Ik zou liever kwijlen dan mijn laatste kwaaltje..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:55 schreef rebel-angel het volgende:
ooohja kortademigheid en niezen tot en met en sinds ik zwanger ben zit m'n neus elke dag vol prut
wat is dat nou weer voor onzin, en ik kwijl tegenwoordig als ik slaap![]()
je zou er maar naast liggen echt vet charmant ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:00 schreef Logician78 het volgende:
Pfffff dat is best fijn om te horen, zal Spen dit vanavond even laten teruglezen dat het echt niet aan mij ligt
Maakt bij mij echt niet uit hoe ik lig, ik probeer links zoveel mogelijk te vermijden uit angst dat ik Spen lanceerquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:04 schreef rebel-angel het volgende:
het is wel erger als ik op m'n linkerkant lig
heb jij daar ook nog verschil in ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |