Het zijn wel hele mooie vogeltjes!quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er nog twee staan, een van 50 bij 50 bij 1.50 en een van jouw afmetingen ongeveer
Hier zaten ze samen in één volière, nooit een probleem geweest. Beiden leven op tropenzaad met wat eivoer en het liefst ook nog wat universeelvoer ...... hier werden ze in ieder geval altijd jaren ouder dan dat in de boeken als maximale leeftijd stond.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Ja zebravinken vind ik ook erg leuk! Zouden ze samen kunnen denk je?
Please doquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
kontamadinges
Mooi spul, ons buurman had ze vroeger. Ik zal eens aan mijn vader vragen of hij nog iemand kent die ze heeft. Die zit een beetje in die wereld
Ze werden gemiddeld zo'n 50% ouder dan in de boeken stond...er staat 5 jaar voor een zebravink en het gros haalde hier makkelijk de 7-8 met als ultieme winnaar een vogel van 10 jaar. Ik kon het controleren omdat ik hier geboren dieren ringde met een kleurring dus precies wist uit welk jaar ze waren.quote:
Whehe wat een geluidquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:37 schreef oh-oh het volgende:
Dank je, ik vind ze echt awesome, ze maken zulke leuke geluidjes en ze zijn zo lekker druk en bezig de hele tijd
![]()
Hier waren ze er net, ze breken nu echt de hele dag de kiet af
quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Het zijn echt net de honkers van Sesamstraat
Wat zijn ze toch leuk, als je zo'n nestje ziet wil je er toch gelijk éénquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:45 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet eens zeker of ik die goulds nog wil, deze drie zijn echt fantastisch
Nee ik doelde op het gevulde nestjequote:
Dat kan ik mij alleszins voorstellen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef oh-oh het volgende:
Dank.
Ik kan me na Piet geen vogelloos leven meer voorstellen
Daarom nog een man, hebben ze daar ook nog wat te zeggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:47 schreef oh-oh het volgende:
Schijnbaar kom ik er wss nog een mannetje bij aan het kopen. Die man zei dat twee vrouwen en 1 man prima gaat maar ik lees overal anders nu. Ik zal wel zien.
Vooralsnog is Stevie juist vaak degene die door de dames buitengesloten wordt
Moet ik eerst even kijken of ik nog wat heb aan foto's. De laatsten die ik gemaakt heb was net voor het schoonmaken van de voliere...en bij mij zitten ze samen met de tortels en die kunnen er met z'n drieën toch een zooi van maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar het topic gaat nu over vinkjes he, leek me duidelijker dan alleen een tt over goulds![]()
Ja, ze knallen door dat grote hok, niet normaal meer.
Echt apekooien de hele dag. Eerste dag zaten ze nog vooral bovenin.
Ze zaten in een schuur in een broedkooi met een hele zwik, dus die weten niet wat ze overkomt nu
Trovey, gooi er ook es wat foto's in please?
Heb ik nou echt last van gehad ...overbevolking deden/doen ze hier niet aan...genoeg aanwezig en we stoppen even een jaar met jonkies maken....hoefde ik echt niets voor te doen, ze hadden hun eigen geboorteregulatie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef Resistor het volgende:
Altijd leuke beestjes die zebravinkjes.
Hier hebben we er nog 1 over, de kleinzoon van een vinkje die ooit eens aan is komen waaien (bij harde wind door de open tuindeur naar binnen), grote kooi buiten gekocht, vrouwtje er bij... deze is nog over omdat ze zich echt voortplanten als muizen (dat was een ander probleem in de kooi, muizen)
Is nu al zeker 5 jaar oud (geen idee hoe oud precies, 'hij is er gewoon'), meneer is kieskeurig qua zaad (supermarktvoer lust hij niet), maar voor de rest eet hij gewoon 'met de pot mee': sla, appel, eiwit van een gekookt ei, brood als wij dat ook hebben (vooral stokbrood, als wij de barbecue bij de kooi zetten (zitten wij ook) zit meneer al driftig heen en weer te hippen omdat hij weet dat er vers uit de oven een stukje brood tussen de tralies gestoken gaat worden. (terwijl het zaadbakje gewoon vol is)
Hm vinkjes klinken best leuk. Zijn die te combineren met 1 of 1 van die schreeuwlelijkerds? Heb een nis in m'n woonkamer met een boekenkast erin. Maar daar bovenop past een hele grote kooi. En anders ook nog wel plek om er een neer te zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:06 schreef oh-oh het volgende:
Maastricht
![]()
Ja ik vind het ook net leuk dat mijn kooi zo groot is. Ik ga hem ook nog leuker voor ze maken, met loopbruggetjes en zo. Mijn vinkjes zijn echt wel heel leuk, ze spelen met elkaar en ze duiken door de kooi. De eerste dag zaten ze vooral op 1 koord en maakten ze korte uitstapjes, nu benutten ze het hele hok en slingeren ze op het kronkelkoord, ze slapen in 1 nestje, het andere dichte kastje vinden ze vooral leuk om op te stampen. Ze scharrelen ook graag als kippies rond op de bodem.
Is kijken hoe en wat dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze kunnen enkel met grasparkieten, kromsnavels hebben de neiging om die pootjes door te knagen. Maar een rustige grasparkiet schijnt er wel bij te kunnen. Ik wil er nog twee goulds amadines bij en dan is het klaar, mijn hok is 150 bij 50 bij 1 , redelijk ruim dus, ik wil echt dat ze fijn de ruimte hebben.
Piet heeft toch maar eens een mooie tijd bij jou gehadquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook nog een vierkante kamervoliere staan, en een kanariekooi en een dwergpapegaaienkooi![]()
Piet was door en door verwend
Hoe bedoel je boven een nis?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:54 schreef oh-oh het volgende:
Anderhalve meter hoog is wel hoog zat, alleen is het mss niet zo leuk als je het boven een nis doet, dan zie je toch minder denk ik. Ik vind mijn verrijdbare voliere wel handig met schoonmaken ook.
Doe dat ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:13 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Ik zal zondag of maandag overdag nog es leuke actiefilmpjes maken ook.
Oh zijn net konijnen dan of wat..?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:22 schreef oh-oh het volgende:
Komt goed!
Die man zei dat ik in december al jonkies kon hebben trouwens
Ik heb geen idee. Straks blijven ze fokkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee![]()
Volgens mij doet 1 koppel 2 nestjes per jaar?
Nee das waar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Dan haal je de man eruit of de eieren weg,dat is ook niet zo moeilijk
Gewoon kalkeieren, doe ik bij mijn tortelduiven ook....ze wippen als een gek maar jongen ho maar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Dan haal je de man eruit of de eieren weg,dat is ook niet zo moeilijk
Ja, ik ga dat ook zo doen als ik niemand heb voor de jonkies denk ik. Deed jij wel es jongen weg ook? Ik ben benieuwd of je ze goed kan sexen voor ze gaan sexenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon kalkeieren, doe ik bij mijn tortelduiven ook....ze wippen als een gek maar jongen ho maar.De eerste jongen die ze geproduceerd hebben (ja, ik was de eerste keer net te laat
maar ach het heeft ook wel wat om torteltjes één ker groot te zien worden
) heb ik trouwens ook, die man heeft helemaal geluk met twee vrouwen (zijn zus
en een niet verwante weduweduivin) maar daar ook kalkeieren anders moest ik nu in een volière vol duiven leven.
Ik heb er inderdaad wel eens een grasparkiet bij gehad (eentje die gedumpt was door iemand) en dat ging goed, mijn tortels leven ook prima met ze samen (de zebra's zitten regelmatig op hun rug uit te rustenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze kunnen enkel met grasparkieten, kromsnavels hebben de neiging om die pootjes door te knagen. Maar een rustige grasparkiet schijnt er wel bij te kunnen. Ik wil er nog twee goulds amadines bij en dan is het klaar, mijn hok is 150 bij 50 bij 1 , redelijk ruim dus, ik wil echt dat ze fijn de ruimte hebben.
Ik had nooit teveel jongen dus ze bleven hier allemaal, ze hebben zich hier altijd prima weten te reguleren. Blijkbaar vonden ze dat het op een gegeven moment vol genoeg was (en dat was gewoon normale bezetting) en dan werden er geen jongen geboren tot er weer een paar volwassen dieren stierven. Zou wel ei- en universeelvoer gaan voeren als ze nesteldrang krijgen, krijg je betere kwaliteit jongen van die sterker zijn en uiteraard wat nestmateriaal geven zodat de jongen, zeker in de winter, er warmpjes bij zitten maar hou op met nestmateriaal als ze gaan broeden anders bouwen ze er rustig een nest bovenop en beginnen opnieuw.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, ik ga dat ook zo doen als ik niemand heb voor de jonkies denk ik. Deed jij wel es jongen weg ook? Ik ben benieuwd of je ze goed kan sexen voor ze gaan sexen
Ik heb zo'n hoge kamervoliere (overigens een ramp om schoon te makenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef oh-oh het volgende:
Hoe groot is jouw hok Trovey en hoeveel vogels heb je nu?
Witte mannen hebben een veel feller gekleurde snavel dan de vrouwen, je ziet het eigenlijk meteen als je mannen en vrouwen bij elkaar ziet zitten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, ook geen grote aantallen dus. Leuk.
Ik wil nog wel een witte man
Oh deze post had ik ff gemistquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had nooit teveel jongen dus ze bleven hier allemaal, ze hebben zich hier altijd prima weten te reguleren. Blijkbaar vonden ze dat het op een gegeven moment vol genoeg was (en dat was gewoon normale bezetting) en dan werden er geen jongen geboren tot er weer een paar volwassen dieren stierven. Zou wel ei- en universeelvoer gaan voeren als ze nesteldrang krijgen, krijg je betere kwaliteit jongen van die sterker zijn en uiteraard wat nestmateriaal geven zodat de jongen, zeker in de winter, er warmpjes bij zitten maar hou op met nestmateriaal als ze gaan broeden anders bouwen ze er rustig een nest bovenop en beginnen opnieuw.Als er dode jongen zijn hoef je niet bang te zijn dat die in het nest achterblijven, de ouders verwijderen die, is wat minder leuk gezicht maar hoort er ook bij. In het begin hebben ze allemaal grijze snavels en eenzelfde bevedering en tegelijk met de snavelverkleuring zie je ook de wangvlek bij de man verschijnen dus dan kun je pas echt goed sexen. Ze worden net als vele jonge vogels de eerste tijd nadat ze het nest hebben verlaten gevoerd door de ouders....ze maken dan wel wat meer geluid dan beepbeep.
Universeelvoer is een beetje een mengeling van ei, vruchten en insecten. Hier vreten ze het primaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh deze post had ik ff gemist![]()
Dus je ziet wel wat voor geslacht ze zijn voor ze geslachtsrijp zijn toch?
Ik denk dat ik als ik jongen heb en alles wil houden gewoon de mannen en de vrouwen apart zet hoor, kooien zat. Ze krijgen nu eivoer en tropenvoer ( zaad ) met universeelvoer bedoel je insektenprut? Heb ik ook nog staan van Piet, die vrat dat niet![]()
Ik had de kindjes zondag wat keukenrol in snippers in het hok laten doen en daar waren ze al leuk mee aan het spelen en er heeft zelfs 1 stripje het nestje gehaald al![]()
Ze kleden die kant en klare nesten nog wel wat aan he?
ja, trosgierst zijn ze gek op...jij wat minder na afloop.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou dan vreten ze eerst dat insektenvoer wat ik nog heb maar op, eivoer en gemengd zaad kreeg ik grote zakken van iemand wiens kanarie dood was, dus ik kan nog ff vooruit![]()
Met trosgierst hebben ze een hoop lol en maken ze een grote teringbende
Heb ik na een tijdje ook maar gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:16 schreef oh-oh het volgende:
Echt he, wat een bende!
Ik knip de rest van de zak wel in stukkies en ik leg het voortaan wel op de bodem , halleluja zeg
Zebra's zijn behoorlijk netjes, ik heb er een laag houten kattenbakkorrels inliggen maar dat is meer omdat er ook tortels inzitten en die produceren met z'n drieen nogal wat (die korrels maken het mooi droog). Eerst had ik er beukensnippers inliggen maar in die voliere is dat niet handig met die kieren, bij een gewone kooi wel, houdt de ondergrond mooi droog omdat het het vocht goed opneemt.. Ik schep regelmatig de plekken waar de duiven zitten (en dus poepen) leeg en vul dat bij en na een week of 2 doe ik de hele voliere, dus lade eruit halen, eronder schoonmaken, randen poetsen enz. enz.enz. enz.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:40 schreef oh-oh het volgende:
Hoe vaak doe je dat?
Ik heb gewoon kranten op de bodem, met Piet was ik snel klaar hoor.
Ben benieuwd of deze erger knoeien, ik ga nog ff plastic randen maken langs de onderkant en bij het badje. Heb jij altijd badwater of drinkflessen en af en toe een badje?
Whut.. Leeft hij nog wel?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:43 schreef oh-oh het volgende:
Zoals ik al zei, als ze slapen zijn ze echt OUT.
Kijk dan![]()
[ afbeelding ]
AH arm beestquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:45 schreef oh-oh het volgende:
ja, maar als ie slaapt kun je er echt alles mee doen, ik heb m ff vast gehad en daarna hopte hij zo helemaal suf weer het nest in
Ja wie niet ^^quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef oh-oh het volgende:
Ah joh, hij vindt het heerlijk als je m zachtjes aait
Sjon kan hem niet zienquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:43 schreef oh-oh het volgende:
Zoals ik al zei, als ze slapen zijn ze echt OUT.
Kijk dan![]()
[ afbeelding ]
Serieus?quote:
Nou zeg!!quote:
Tijdens het wegen? Stress.quote:
Gelukkig! Dat ze maar snel een knappe vent of 2 terug krijgen ^^quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:40 schreef oh-oh het volgende:
De dames maken het prima vanochtend, gelukkig!
Raar zeg... maar misschien was het beestje al wat ouder (is altijd moeilijk te zien bij vogels) en was-ie aan zijn natuurlijke einde?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:59 schreef oh-oh het volgende:
Nee gewoon in de kooi. Ik was net thuis, ze waren nog wakker en alles.
Soms gaat het gewoon mis, Ik heb ook wel jonge vogels gehad die net uitgevlogen waren, werden druk gevoerd door de ouders en ineens liggen ze dood in de kooi.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:31 schreef oh-oh het volgende:
Als het goed is waren het alledrie vogels van dit jaar, dus gewoon nog jong.
De dames maken het prima, ik was een paar dagen weg en vond het wel spannend wat ik aan zou treffen bij thuiskomst, maar ze zijn druk, vrolijk en actief gelukkig!
Prachtige filmpjes weer!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:03 schreef oh-oh het volgende:
Ja weet ik.
Ik kijk het nog een poosje aan hoe de dames het blijven doen voordat ik twee mannen ga zoeken denk ik.
Vooralsnog maak ik me geen zorgen eigenlijk, ze zijn echt heel actief en vrolijk!
Iedere dag gratis voorstelling van de pietjes op Utrecht Centraal, vooral sporen 1-4.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef oh-oh het volgende:
Zeker!
Nou was ik voor Piet al een vogelliefhebben hoor, maar nu kan ik echt niet meer zonder.
En al die spreeuwen buiten nu, ik sta op de gekste plekken stil om van ze te genieten![]()
quote:Ik heb nog wel wat foto´s van Zaza en Lola als er interesse is
probeer eens wat foto's of filmpjes voor me te maken johquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Iedere dag gratis voorstelling van de pietjes op Utrecht Centraal, vooral sporen 1-4.
[..]![]()
![]()
Zal het proberen als ik er weer eens ben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
probeer eens wat foto's of filmpjes voor me te maken joh![]()
Ja, het valt mij altijd op hoe weinig de moderne stadsmens oog heeft voor de natuur in zijn algemeenheid. Ik geniet altijd van die kwinkelierende spreeuwen.quote:Zaterdag was ik in Delft op het station en er streek eerst een zwermpje spreeuwen neer op het spoor, ze werden weggejaagd door kraaien en eentje bleef er op het perron een concert geven![]()
[ afbeelding ]
Iedereen loopt dan langs zonder het te zien en ik sta te genieten![]()
Ik heb nu ook een catharina trouwens! In een aparte kooi natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:47 schreef Drektrop het volgende:
Mocht je iets willen wat tammer kan worden zijn catharinaparkieten ook een aanrader. (ik ben een kweker van catharinaparkieten, heb elk jaar wel jongen, de laatste zijn nu net zelfstandig).
Maar mocht je echt gouldamadines willen heb ik genoeg adresjes voor je.
Anders gewoon even flink schudden dan los jet het probleem ook op.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:18 schreef Sorella het volgende:
Ligt eraan of je nu al jonkies wil hebben, je kan er voor alle zekerheid een gaatje in maken (of je het struif ook weg moet laten lopen geen idee)
Foto van je catharina parkiet
Lola the dude legt eieren?quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:20 schreef oh-oh het volgende:
Nee mocht Lola een dude zijn dan laat ik ze gewoon liggen hoor, keileuk. Maar ze zullen wel leeg zijn denk ik. Parkiet staat in het parkietentopic
Nice, welke kleur?quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een catharina trouwens! In een aparte kooi natuurlijk.
Oei ja, zou best eens kunnen... weet je, het verschil tussen vrouwtjes-zoogdieren en vrouwtjes-vogeltjes is niet zo heel erg groot, ze leggen allebei iedere maand (minstens - ik ga even niet in over de verschillende aantallen/details/procedures/tijdschema's bij verschillende beestenquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet dat ze wss onbevrucht zijn, als ik ze weg ga halen blijven ze doorleggen toch?
Het zijn er zoveeeeeeeeeeeeeeeeel
Dit dus.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:17 schreef Miss_Isis het volgende:
Leuk voor Pasen die eitjes; uitblazen, verven en verwerken in een leuk paasstukje of ophangen in een paastak. En met de inhoud kun je een piepklein cakeje, pannenkoekje of omeletje maken. Multifunctionele vogeltjes hoor die vinkjes, wat wil een mens nog meer?
Oh, mss ook even oud allemaal? Of zouden ze toch iets onder de leden hebben?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:42 schreef trovey het volgende:
Vorige week lagen ineens 3 van de 4 mannen dood onderin de volière en de 4de was ook niet lekker.Gelukkig is die opgeknapt (en nu is hij weer helemaal vrolijk met het gezelschap) dus wat er nou gebeurt is..... Kan dat laatste grijze mannetje de genen van de vorige kolonie nog doorgeven. Wellicht komt er hier nog 1 koppeltje bij (weer van een andere bloedlijn) maar dat is even afwachten of dat aan het einde van de week lukt. Als men dan gaat voortplanten zit het met de genetische diversiteit in ieder geval even goed maar bij mij beginnen ze nooit in de winter.
Leukquote:Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Maandagavond werd deze dame bij me afgeleverd, met kooi en al, 10 euro, en ze kwamen haar brengen, want ze vonden er niks aan, de kinderen![]()
[ afbeelding ]
En gisteren ging ik drie mannen halen voor de dames, kreeg ik er nog een koppel bij van die man, dus nu heb ik er 8, in een hele grote kooi. De nieuwe zijn wel mini vergeleken met de oude![]()
[ afbeelding ]
Ja, ze mocht wel los vliegen, heb ik haar ook meteen laten doen, ze ging zelf weer in de kooi uiteindelijk, maar mijn kooi is zo groot, en vinkjes zijn gezelschapsdieren, dus dit vindt ze nu al helemaal leuk en prachtigquote:Op woensdag 28 november 2012 14:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuken een zebravink als huisdier voor kinderen
. Zal dat beestje het leuk vinden bij jou.
![]()
Kleinere en grotere vinken kun je inderdaad hebben, sommige fokkers fokken op hele grote dieren en anderen op de standaard grootte. Ik heb ook wel eens heel grote vrouwen bij een fokker weggehaald (moeder met twee dochters) en mijn mannetjes waren maar wat onder de indruk van zulke reuzenvrouwen
quote:Op woensdag 28 november 2012 14:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze zijn echt wel heel tof. Mijn vriend vind ze ook heel leuk. Dus misschien dat we hier ook een koppeltje nemen.
Ik ben bang dat er toch wat aan de hand was maar blijkbaar was de laatste de sterkste want je merkt niets meer, ook de duiven vertoonden geen verschijnselen. Het is in ieder geval iets geweest wat heel snel toesloeg....'s avonds niets aan de hand en 's morgens 3 lijkjes.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, mss ook even oud allemaal? Of zouden ze toch iets onder de leden hebben?
Jammer dat je ver woont, anders konden we uitwisselen
Beste is een lage brede schaal met een dun laagje water er in. Ikzelf gebruik van die lage metalen voederschalen voor honden en katten maar je zou ook geglazuurde potttenonderzetters(van terracotta) kunnen gebruiken van het tuincentrum zolang de laag water maar niet te diep is anders kunnen ze verdrinken..quote:Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij badderden de twee dames in een voerbak van de parkiet, maar dat zal nu wat klein zijn, dus ik zal wat groters neerzetten voor ze, goeie ja!
Nah, ik ga ze dan gewoon splitsen denk ik, mijn kooi kan heel handig door midden gedeeld wordenquote:Op woensdag 28 november 2012 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat leuk, nieuwe vinkjes! En vooral leuk als je dan zo'n sneu eenzaam vinkje in een mooie grote kooi met soortgenootjes kan zien opbloeienHopelijk vinden ze allemaal de liefde, en dan heb je er volgend jaar rond deze tijd vast een stuk of 50 met zoveel koppeltjes
Je bent een nieuwe rage aan het starten denk ik, handig om zo van de eventuele jonkies af te komen! Ben benieuwd wanneer je kan merken dat ze koppeltjes gaan vormen. Ze zijn toch soort van monogaam, dacht ik?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nah, ik ga ze dan gewoon splitsen denk ik, mijn kooi kan heel handig door midden gedeeld wordenEn ik laat ze alleen broeden als ik jongen wil natuurlijk, ik heb best al wat vraag
Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leverenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Is ook wel zo verstandig idd om ze dan niet te laten broeden. Maar wel tof dat je al 3 adresjes hebt voor een paar jonkies, het lijkt me toch ook leuk om als je een paar koppels hebt van dichtbij mee te maken hoe ze hun jonkies opvoeden e.d. Kun je hier mooi foto's plaatsen van lelijke kale zebravinkwurmpjes tzt
Haha, herkenbaar! Die uitdaging ga ik ook altijd aan met al het jonge grut dat hier geboren wordt nouja, behalve met kuikentjes dan omdat ik nogal gehecht ben aan m'n vingersquote:Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leveren
Haha zal ik doen.quote:
Ja joh, ik ga die van mij ook thuislaten als ik een weekje wegga, dan vraag ik wel iemand om een paar keer voer en water erin te mikkenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha zal ik doen.
Kun je vinkjes 2 dagen alleen laten ofzo? Of vervoeren in een auto om uit logeren te brengen op vakantie ofzo ^^
Oscarina denk ikquote:Op woensdag 28 november 2012 15:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Zo leuk als ze je vertrouwen en zo lekker tam worden![]()
En tof dat Oscar (of toch Oscarina?) het zo goed doet. Ga je voor hem/haar tzt nog een maatje aanschaffen of laat je het bij 1?
quote:Op woensdag 28 november 2012 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Deze schalen heb ik:
[ afbeelding ]
Daarboven hangt het badje![]()
En ik heb de schaaltjes nog een maat kleiner.
Ja, ik bedoelde een zelfde soort parkiet als Oscar is natuurlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 15:55 schreef oh-oh het volgende:
No way, parkieten schreeuwen, dat haaat ik![]()
Maar hij heeft wel vocale interactie met de vinkjes he, Oscar vindt de vinken echt heel erg leuk, de vinken hem alleen niet, Lola en Zaza zijn echt fel![]()
Ik sluit het ook niet uit hoor, nestje catharina's kweken lijkt me ook wel leuk, maar zoals het nu gaat is Os heel tevreden, en hij moet ook nog dingen leren en ontdekken, tis nog een jong ding, dus sowieso pas volgend jaar als ik er iets bij neem hoor.
Ze waren al uitgewipt, vogels maken er niet een hele show van als het eenmaal zover is.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Ja hallo, maak dan ook een filmpje of minstens een foto
quote:Op woensdag 28 november 2012 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Das mooi, vanavond nog is met m'n vriend over hebben waar we de kooi dan neerzetten
Nee weet ik dat je die nog niet hebt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik heb nog geen jongen he!
Ga je ook een mooie grote kooi nemen?
Het is werkelijk zo leuk om ze bezig te zien met al die ruimte.
Ik heb wel Zaza en Lola even in de kleine kooi gezet want die zijn groot en erg territoriaal![]()
Maar ik zet ze er morgenavond weer bij , en even geen nestkastjes erin, en dan zal het wel weer gaan, en anders splits ik ze even op, dat zal ook al veel schelen. Kan ik Lola en de nieuwe rode man koppelen in de kleinere kooi![]()
Holly, het eenzame vogeltje dat ik maandagavond kreeg, zit echt supermegagezellig knus te doen met de vijf nieuwe vinkjes van dinsdag, dat is echt zo leuk om te zien
Heb jij dan wel eens onder die metalen inlegbak (waar de metalen schuiflade invalt) gekeken? Daar gaan zo heerlijk de schilletjes van de zaden liggenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook kamervolieres toch?
Ik ben er ook zo mee klaar hoor, ik schuif ze niet open maar haal via de onderste deur de kranten eruit, stofzuig de bak leeg, en leg dan nieuwe kranten erin. De stokken hou ik bij, als ik zie dat ze vies zijn haal ik ze eruit en maak ik ze schoon onder de kraan.
Mijn voer staat ook in het midden van de bak.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij valt er amper iets naast, ik laat die lade lekker waar ie is, mijn voer staat in het midden van de bak dus dat zal ook wel meevallen![]()
Acht, en voorlopig komen er niet meer bij, zorgen ze zelf straks wel voor.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Hoeveel heb jij er nu?
Inmiddels hebben twee mannen een naam, Thé voor bij Sugar, en Dexter voor de rode
Als het weer licht is en de dames en heren op de foto willen(en wakker zijnquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef oh-oh het volgende:
Dan hebben we er nu evenveel, cool
![]()
Doe es foto´s dan
quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:15 schreef trovey het volgende:
Die van mij doen nog niet aan voortplanten....te vroeg blijbaar, ze komen niet voor niets uit Australie dus het moet eerst warmer worden...in huis.
Babyboem bij oh oh ^^quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Bij mij staat de verwarming alweer uit, het is nu koeler dan een poos geleden hoor
![]()
Ik ben heel benieuwd of dit eerste nest het gaat redden, de ouders wisselen elkaar netjes af op het nest, wat ze daarbinnen doen kan ik natuurlijk niet zien, maar de kropjes zagen er wel goed uit. Tis echt miniscuulIk had zondag 1 baby, maandag waren het er 2 en gisteren dus nog 3 tegelijk uitgekomen, dat zag ik ff niet aankomen hoor
Er liggen nog minstens 2 eieren in het nest ook...
En er broedt nog 1 paartje.
Meestal gaat het wel goed als de ouders gewoon goed voer krijgen en actief zijn. Hou er wel rekening mee dat je zelfs nog uitval kunt krijgen als de jongen uitgevlogen zijn, is mij al vaak genoeg overkomen...denk je dat ze over alles heen zijn en dan ineens ligt er een zo te zien gezond jong dood in de voliere.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Bij mij staat de verwarming alweer uit, het is nu koeler dan een poos geleden hoor
![]()
Ik ben heel benieuwd of dit eerste nest het gaat redden, de ouders wisselen elkaar netjes af op het nest, wat ze daarbinnen doen kan ik natuurlijk niet zien, maar de kropjes zagen er wel goed uit. Tis echt miniscuulIk had zondag 1 baby, maandag waren het er 2 en gisteren dus nog 3 tegelijk uitgekomen, dat zag ik ff niet aankomen hoor
Er liggen nog minstens 2 eieren in het nest ook...
En er broedt nog 1 paartje.
Whehehe, maar je zebra's niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:42 schreef oh-oh het volgende:
Nou mama zit nu op een nieuw nest dus, maar die eitjes heb ik geschud, en de tweeling doet het ook erg goed. Ik hoop nog op een nest van Sugar, de witte, verder ben ik ook wel klaar hoor
Tot je er eentje mist.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:46 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, ik schud gewoon wat er ligt, nog beter
Sepia en grit is voldoende, daar kunnen ze naar behoefte uithalen, ze verbruiken nogal wat met die eieren produceren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan altijd nog gewoon de hele nestkastjes eruit halen, maar ze slapen er wel echt zo leuk in allemaal![]()
Waar halen ze kalk uit? Ze hebben van die sepiadingen, kalkblokjes, ze eten zaad met grit en ze krijgen minstens om de dag vers / groen ( een keer per week komkommer, verder vaak witlof/appel/broccoli/ hard gekookt ei doe ik daar nog vaak bij en ze krijgen elke dag eivoer en van dat fruit krachtvoer en een keer per maand een bakje houtskool. En elke dag vers water natuurlijk.
Welke kleuren zijn de ouders van deze...zo te zien bruine...jongen. Kan ik je vertellen wat de generatie erna kan produceren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja van deze batch wil ik er denk ik maar eentje houden, die vind ik echt te leuk, dus we zien wel!
Vader is deze:quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Welke kleuren zijn de ouders van deze...zo te zien bruine...jongen. Kan ik je vertellen wat de generatie erna kan produceren.
Wit in combinatie met een andere kleur levert altijd heel leuke resultaten op, na bont krijg je dan weer de aparte kleuren dus zo kweek je er geen kleuren uit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh dan moet ik een mannetje bewaren en die aan mijn witte koppelen!
Jongen zijn drie om drie, drie keer bruin, drie keer grijs
Kun je er zelf nu witte bijkweken en in het tempo van zebra's gaat dat aardig vlot.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb maar 1 witte, das mijn favo stiekem
Gewoon eerst wit en eenkleurig grijs of bruin bij elkaar en daar komt bont uit en die jongen kunnen dan weer witten en eenkleurige jongen voorbrengen al naar gelang de genen van de partner,, feestnestjes.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:58 schreef oh-oh het volgende:
Maar met een bont mannetje, of met een bruine uit dit nestje?
Ik snap geen kont van die kleuren hoor, ik heb ook niet gekoppeld, dat heb ik ze fijn zelf laten doen.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:39 schreef Harajuku. het volgende:
Kwam dit zojuist tegen
http://www.scientias.nl/z(...)avontuurlijker/77212
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |