Zulke opleidingen kom ik de laatste tijd steeds meer tegen. Is dat nou echt wat? Stiekem lijkt het mij ook wel wat om zo'n opleiding te doenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:46 schreef Mirgeam het volgende:
Mezelf uit de OP gehaald, ik begin binnenkort aan de opleiding tot treinmachinist![]()
Een paar weken opleiding, dan examen en een jaarcontract tekenen waarna ik verder opgeleid word
Volgens mij beginnen de machines op leeftijd te raken. Bij ons zijn er de laatste tijd ook veel problemen met het machinepark.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:11 schreef Selestha het volgende:
Machinestoring. Alle post komt later, wanneer is onbekend. Vorige week ook al!
Nou prima, het zou vanmiddag droog worden. Dan begin ik wel om 1300 ofzo
Dat weet ik nog niet, het lijkt allemaal heel tof te zijnquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:49 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zulke opleidingen kom ik de laatste tijd steeds meer tegen. Is dat nou echt wat? Stiekem lijkt het mij ook wel wat om zo'n opleiding te doen
Wij hebben de eerste generatie nog staan, gingen er dus twee tegelijk stuk vandaag, 2.5 uur vertragingquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:59 schreef lololo het volgende:
[..]
Volgens mij beginnen de machines op leeftijd te raken. Bij ons zijn er de laatste tijd ook veel problemen met het machinepark.
Dat soort incidenten hebben wij dus ook steeds vaker. Eerst was het een uitzondering, nu kijkt er al niemand meer van op als er weer eens een machine stil staat. Als we hiermee de kerst in moeten vrees ik het ergstequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:01 schreef Mirgeam het volgende:
Wij hebben de eerste generatie nog staan, gingen er dus twee tegelijk stuk vandaag, 2.5 uur vertraging
Neuh het was weer op de gebruikelijke (onhandige) manier ingedeeld, en het waren trouwens bijna 2 tassen alleen voor mondriaan plus een zak met een hele zooi pakjes van een of andere uitvaartverzekering. Totaal 5 tassen plus 3 HaH. Was door de indeling weer 3 uur bezig (begon uiteindelijk om 1400). Hoorde dat mijn vaste zetter een weekend verlof had, dus dat verklaart hetquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:01 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet, het lijkt allemaal heel tof te zijn
[..]
Wij hebben de eerste generatie nog staan, gingen er dus twee tegelijk stuk vandaag, 2.5 uur vertraging
Selestha, blij met je anderhalve tas piet mondriaan?
"Vracht"? Hoe groot is dat pakket?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Is mijn aanname dat PostNL vracht op zaterdag niet bezorgd en mijn pakket, dat sinds gisteren onderweg is en is "overgenomen door vracht" volgens de T&T pagina, dus maandag zal worden bezorgd correct?
Ik was je voorbereider vandaag ja, ken die wijk niet goed genoeg om em beter te zetten, en een lijstje lag er ook nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Neuh het was weer op de gebruikelijke (onhandige) manier ingedeeld, en het waren trouwens bijna 2 tassen alleen voor mondriaan plus een zak met een hele zooi pakjes van een of andere uitvaartverzekering. Totaal 5 tassen plus 3 HaH. Was door de indeling weer 3 uur bezig (begon uiteindelijk om 1400). Hoorde dat mijn vaste zetter een weekend verlof had, dus dat verklaart het
Op weg naar huis zag ik trouwens nog wel 5 collega's bezigWas weer een lekker chaotisch dagje..
Treinmachinist is trouwens tof, ik heb een jaar bij prorail gewerkt, awesome arbeidsvoorwaarden!
Helaas zat ik op een uitzendcontract..
Haha dacht ik al, geeft niet kan jij ook niets aan doenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Ik was je voorbereider vandaag ja, ken die wijk niet goed genoeg om em beter te zetten, en een lijstje lag er ook niet
quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:04 schreef sbientje het volgende:
bij ons ook, maar alleen de oneven nummers. Wij hebben toevallig veel wijken met flats aan de even kant, dus het viel mee. Aan de even kant is het vaak wel vrij veel als de kampioenen erbij zitten
ik had trouwens vandaag in de industriewijk een brief die als volgt geadresseerd was:
Bedrijf B.V.
t.a.v.: De persoon die de frankeermachine bedient
Straat 123
9876 AB bladibla
haha dan ben je echt een nobody, als je zo je post krijgt
quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat je gisteren wel kunt beginnen
Toch 2 keer hah te veel hahaquote:Op zondag 7 oktober 2012 10:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gisteren viel erg mee, maar 2 HAH en om 12.45 klaar.
Jammer genoeg wel, maar twee bundels HAH vind ik wel meevallenquote:
Dat is toch normaal met het piek en dal model en twee vaste dagen HAH per week?quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:22 schreef rdwilbrink het volgende:
ja wij hadden er 3 maar het stomme is door de weeks hebben ze soms 3 dagen geen hah
zaterdagmedewerkers zijn altijd de lul omdat we goedkoper zijn ofzoquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is toch normaal met het piek en dal model en twee vaste dagen HAH per week?
Normaal heb je namelijk alleen op dinsdag en zaterdag HAH en bij uitzondering op donderdag.
de attentiewaarde is hoger en we klagen minderquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:27 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
zaterdagmedewerkers zijn altijd de lul omdat we goedkoper zijn ofzo
Zoals hierboven, attentiewaarde is groter.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:27 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
zaterdagmedewerkers zijn altijd de lul omdat we goedkoper zijn ofzo
Heb je twee benen, twee armen, en tenminste 1 functionerend oog? Dan ben je in feite al aangenomen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:09 schreef FerryNL het volgende:
Aanstaande woensdag een gesprekje voor een functie als voorbereider. Ik hoop dat je toch snel aangenomen word
ik wel hoor, ik vind het leuk om te doen! Maar het wordt gewoon teveel en het levert te weinig op voor mij. Ik heb al een fulltime baan dus ik doe het erbij op zaterdag. Toevallig ben ik nu net aan het verhuizen dus kan ik die extra 150 euro in de maand (quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:49 schreef Rafierafie het volgende:
Het valt mij op dat er tot voor kort heel veel mensen waren die zeiden dat ze ermee willen stoppen maar nu komen er steeds meer mensen die ook daadwerkelijk de stap nemen en het voor gezien houden. Zelfs collega's die nooit een reden hadden om ook maar aan ontslag te denken worden het nu echt zat.
Hoeveel mensen hier kunnen nog oprecht zeggen dat ze het nog leuk vinden? En dan heb ik het over het totaalplaatje en niet alleen het bezorgen op zich. De meeste mensen die ik spreek vinden het werk op zichzelf helemaal niet vervelend maar het gedoe eromheen neemt het plezier weg.
Jup, ik loop ook van di/tm za en ben postbezorger. Geldt zo ongeveer voor mijn hele depot.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:57 schreef Herfstblad het volgende:
Hier hebben we volgens mij ook weinig zaterdagmedewerkers. Ik weet dat minstens 5 collega's van di tm za lopen
Als je een maand proeftijd hebt, kun je zonder reden opzeggen dacht ik...quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:50 schreef MervinMinky het volgende:
Ik ben als zaterdagbezorger op zoek naar ander werk en ga vandaag solliciteren bij een ander bedrijf. Stel ik word daar aangenomen en kan per 1 november beginnen, kan ik dan zomaar mijn contract laten verbreken (die overigens 23 september van kracht is gegaan, derde jaar) en beginnen bij het andere bedrijf of is er een uitlooptijd?
Misschien heb je niet gezien dat ik nog erachter had getypt dat dit mijn derde jaar dus heb al mijn contract twee keer verlengdquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Als je een maand proeftijd hebt, kun je zonder reden opzeggen dacht ik...
Vervelend voor je. Had je wel gereageerd op die sms? Ik kan me voorstellen dat ze andersquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vanmiddag al voor de tweede keer in de afgelopen maand voor niets komen opdagen. Afgelopen vrijdag is per sms verteld dat ik maandag een dienst moest wegbrengen. Kom ik op het kantoor, is die al weer vergeven.
Een keertje een fout kan gebeuren, maar dit is al de tweede keer in een maand. Zijn ze mij nog wat verplicht? Ik fiets niet voor mijn lol heen en weer.
Dat kan het niet zijn, want ik had juist een uurtje eerder per sms aangegeven dat ik maandag kon werken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:47 schreef blijevis het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Had je wel gereageerd op die sms? Ik kan me voorstellen dat ze anders
veronderstellen dat je de sms niet gezien hebt, en daarom maar iemand anders hebben benaderd.
Gezellige retardquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Afgelopen zaterdag had mijn teamleider zijn laatste werkdag. Ik ga die gezellige retard
missen mensen!![]()
Hij moet nu in een andere plaats gaan werken...
Nu krijg ik een tijdje een teamleider die ik nog ken van de tijd dat ik begon te werken voor PTT Post (de toenmalige naam, eind 2000). Dat zal helaas niet lang zijn, want daarna komt een nieuwe TC.
Minder is dat, het kan altijd een oetlul zijn bijvoorbeeld!
Competenties van een teamcoach bij PostNL:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Gezellige retard
Ik geloof dat dat oetlul gedeelte tegenwoordig standaard is opgenomen in de vacatures en baanomschrijving voor de functie van TC.
Eerder een 9-15 mentaliteitquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Competenties van een teamcoach bij PostNL:
- Totaal niet kunnen samenwerken;
- Compleet gebrek aan planvaardigheden;
- Het inlevend vermogen van een kampwachter;
- Een 9-17 mentaliteit.
dat komt vaak meer in de buurt ja, al zijn ze regelmatig nog wel later bereikbaarquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:28 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Die van ons hebben een 9 - 13 mentaliteit.
Dat wilde ik ook zeggenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt vaak meer in de buurt ja, al zijn ze regelmatig nog wel later bereikbaar
Het is dus ook echt overal hetzelfde, en ik maar denken dat onze vestiging daar redelijk uniek in was!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggenMaar omdat ze meestal nog tot 15 u bereikbaar zijn zei ik het niet
vrijdagen zijn volgens mij drukker dan woensdagenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:16 schreef sqdtnz het volgende:
Ik heb gevraagd om een extra dag te bezorgen, naast de zaterdag.
Ik krijg nu de keuze uit woensdag of vrijdag, wat zouden jullie aanraden? (ten aanzien van drukte, etc...)
Dat verschil is in mijn regio echt te merken ja.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vrijdagen zijn volgens mij drukker dan woensdagen
Hopelijk knijpt ie niet te hard!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Donderdag vrij kunnen krijgen, dan moet ik naar de zielenknijper
gaat hij wel doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hopelijk knijpt ie niet te hard!
op vrijdagen is er in vergelijking met de zaterdag ook geen fluit te doen hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef sqdtnz het volgende:
Altijd handig dit forum, met de snelle replies. Ik heb gezegd dat ik het liefste de woensdag neem. Ik denk dat zo'n iets rustigere dag dan zaterdag wel prettig werkt.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, die dinsdag is eigenlijk geen piekdag te noemen, er is alleen vrijwel altijd minstens 3 soorten huis aan huis dan. Qua post is het echt niet veel.
Té veel naar mijn mening.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:32 schreef Herfstblad het volgende:
Er wordt inderdaad veel op donderdag gegooid.
Een verdeling idd, want nu is het echt van de zotte.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:48 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mij is het nog wel behapbaar (4-6 zakken voor mijn kleine wijk), maar een verdeling zou wel beter zijn.
Dat hebben ze expres gedaan, omdat je anders op dinsdag een soort dubbele piek zou hebben, met EN veel post, EN veel hah. En dan zou de dinsdag veel te zwaar worden. Dus hebben ze post van de dinsdag naar de donderdag overgeheveld, want op die dag heb je toch vrijwel nooit hah.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
valt het jullie ook op dat zelfse de dinsdag, piekdag, er zeer weinig post is en men schijnbaar alles op de donderdag gooit?
Sterkte, succes en alles wat je maar nodig hebt! Goed dat je de stap genomen hebt!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gaat hij wel doen![]()
met mijn trauma, nachtmerries en zéér slecht slapen toch maar besloten weer bij een defensie psychiater langs te gaan.
Thanksquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:15 schreef posje het volgende:
[..]
Sterkte, succes en alles wat je maar nodig hebt! Goed dat je de stap genomen hebt!
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:19 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier ook heel weinig en dan ook nog voornamelijk gidsen. Was al om 10.05 u. klaar met voorbereiden en kon ik naar huis gaan!
Heb mijn extra vrije tijd goed besteed en een grote pan snert gekookt!
Nou, als het dan maar helpt hè!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gaat hij wel doen![]()
met mijn trauma, nachtmerries en zéér slecht slapen toch maar besloten weer bij een defensie psychiater langs te gaan.
niks tequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Donderdag vrij kunnen krijgen, dan moet ik naar de zielenknijper
het tegenovergestelde bij onsquote:
Mijn TC, waar ik onder 4 ogen een gesprek mee heb gehad heeft er gelukkig alle begrip voorquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nou, als het dan maar helpt hè!
Wat erg toch dat je daar zulke ernstige psychische klachten aan overhoudt! En je zal wel niet de enige zijn! Sterkte alvast!
Sorry had mijn bril niet op!quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:55 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Misschien heb je niet gezien dat ik nog erachter had getypt dat dit mijn derde jaar dus heb al mijn contract twee keer verlengdDus ben al twee jaar werkzaam.
Nee, waar waren die dan van?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:22 schreef Anonymousz het volgende:
hadden jullie ook van die mini envelopjes
Nee, dan kun je niet goed functioneren in je werk!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn TC, waar ik onder 4 ogen een gesprek mee heb gehad heeft er gelukkig alle begrip voor
Kuddo's voor hem.
Maar nee, 2 uur slaap per nacht, badend in het zweet wakker worden, angsten hebben omdat die oorlog toch meer met je deed dan dat je dacht. bah
Geen piekdag? Ik loop me op dinsdag het vuur uit mn schoenen, ik heb meestal 10 zakken ofzo. Dan is de donderdag écht aanmerkelijk rustiger voor me..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, die dinsdag is eigenlijk geen piekdag te noemen, er is alleen vrijwel altijd minstens 3 soorten huis aan huis dan. Qua post is het echt niet veel.
Kloptquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:53 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, dan kun je niet goed functioneren in je werk!
ik heb eigenlijk geen ideequote:
Die van Ohra bedoel je?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:22 schreef Anonymousz het volgende:
hadden jullie ook van die mini envelopjes
volgens mij wel jaquote:
Hele, hele kleine vierkantje envelopjes, wit met n rood sierlijk (klein) lettertype?quote:
Maar is dat door de hoeveelheid post of door de hoeveelheid huis aan huis? Want qua post heb ik op de donderdagen meestal toch wel 3 keer zoveel als op de dinsdagen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen piekdag? Ik loop me op dinsdag het vuur uit mn schoenen, ik heb meestal 10 zakken ofzo. Dan is de donderdag écht aanmerkelijk rustiger voor me..
Ik heb op dinsdag meestal zo'n 5 zakken post, op donderdag heb ik nooit meer, eerder minder. Dus voor mij is de dinsdag extra zwaar, omdat er dan ook HaH bij zit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar is dat door de hoeveelheid post of door de hoeveelheid huis aan huis? Want qua post heb ik op de donderdagen meestal toch wel 3 keer zoveel als op de dinsdagen.
Nou ja, qua tijden klopt het op zich ook wel, althans bij ons wel. Want hoewel we op de donderdag veel meer post hebben ben ik dan wel duidelijk sneller klaar dan op de dinsdag/zaterdag. Huis aan huis kost gewoon veel extra tijd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Dinsdag varieert hier heel erg qua drukte. Op donderdag kan ik er altijd vanuit gaan dat het veel en zwaar is en dat het standaard te laat aangeleverd wordt. Donderdag is in de regel een zwaardere dag dan dinsdag, zelfs met de HAH erbij maar toch krijgen we voor de dinsdag meer betaald dan de donderdag. Ondertussen krijgen we voor iedere dag een andere looptijd terwijl dat vroeger voor piekdagen en daldagen een basistijd was met evt. extra voor HAH.
Dan lijkt het me ook helemaal niet de juiste baan voor je.quote:Pfff op de vroege ochtend heb ik echt geen goed inzicht
Ik zocht gewoon een bijbaan voor naast m'n andere werk. Ik kan wel functioneren in de ochtend na een paar bakken koffie, maar eigenlijk ben ik meer een avondmens helaasquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan lijkt het me ook helemaal niet de juiste baan voor je.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 06:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hele, hele kleine vierkantje envelopjes, wit met n rood sierlijk (klein) lettertype?dan was t Ohra.
Als blokje 1 van 1-20 loopt kan 19 daar ook in, want de nummering 1-20 suggereert dat bij deze straat de nummering even en even door elkaar is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Pffff net voor gesprekje geweest en het werd weer niks.![]()
Het was al vroeg en ik ben totaal geen ochtendmens, maar ik moest een ander soort sorteertestje maken. Pas na de test kwam ik er achter dat ik de helft van de cijfers verkeerd had geplaatst.Bij voorbereiden werk je met even en oneven getallen, en bij sorteren (wat ik jaren geleden deed bij TNT Post) is het gewoon op postcode sorteren.
Dus die vrouw zei al dat ze het een aparte manier van sorteren vond. Ik sorteerde de helft goed maar de andere helft precies niet goed. Want je had dan bijvoorbeeld:
Blokje 1: 1-20
Blokje 2: 11-31
Blokje 3: 0-54
Wat deed ik nou na een tijdje. Ik sorteerde bijvoorbeeld nummer 19 in Blokje 1, maar dat moest dus in Blokje 2Ik zei ook "ja ik zie nu wat ik verkeerd deed", maar helaas mocht ik het niet nog eens proberen. Achteraf is het ook niet zo erg omdat het maar om 6 a 8 uur per week ging.
![]()
Pfff op de vroege ochtend heb ik echt geen goed inzicht, zelfs niet voor zo'n simpel testje![]()
Toen ik jaren geleden bij TNT Post een sorteertestje moest maken, was ik telkens degene die alles goed had.![]()
In de ochtend ben ik echt dom man![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef Mirgeam het volgende:
Kwam deze vandaag een paar keer tegen
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook raar. Als er nieuw personeel wordt gevraagd, wordt er altijd bij vermeld dat ze de Nederlandse taal goed moeten beheersen. Zouden ze zo wanhopig zijn?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:11 schreef Zelva het volgende:
Moet deze week iemand inwerken die net negen weken in Nederland is. Slim genoeg hoor, daar niet van, maar ik vind toch dat je als postbezorger bij lange na niet honderd procent kunt functioneren zonder het Nederlands machtig te zijn, al is het alleen al om vragen te kunnen beantwoorden van mensen op straat.
Het is een speciaal project waarbij bijstandsgerechtigden met behoud van uitkering aan de slag gaan bij PostNL via een sociale werkvoorziening.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:15 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat vind ik ook raar. Als er nieuw personeel wordt gevraagd, wordt er altijd bij vermeld dat ze de Nederlandse taal goed moeten beheersen. Zouden ze zo wanhopig zijn?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef Mirgeam het volgende:
Kwam deze vandaag een paar keer tegen
[ afbeelding ]
Moet je die reacties daar lezen. Wat kunnen mensen toch heerlijk neerbuigend doen. Volgens veel mensen daar is het niet mogelijk om overspannen te raken van ons werk... Ik heet ze van harte welkom om het zelf eens te proberen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Bleker blijft bij geen post meer op maandag
Niet dat ik wil ontkrachten dat het werk best zwaar kan zijn, maar er worden ook veel mensen aangenomen die niks kunnen hebben. Valt mij op dat bijvoorbeeld de "huisvrouwen" best veel moeite hebben met een wijkje van 3 uur. Postbezorgen blijft een beetje mannenwerk. PostNL moet zijn beleid wat dat betreft veranderen... Meer mannen of meer huisvrouwvriendelijker.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je die reacties daar lezen. Wat kunnen mensen toch heerlijk neerbuigend doen. Volgens veel mensen daar is het niet mogelijk om overspannen te raken van ons werk... Ik heet ze van harte welkom om het zelf eens te proberen.
Ook grappig dat half Nederland ervan overtuigd is dat er al jaren geen post meer wordt bezorgd op de maandag.
de maandagen die ik gewerkt heb waren vaak kort maar heftig. Een heel groot stuk buitengebied doen met direct er achteraan een haalrit. Je moest doortrappen om het te kunnen halen, omdat je in het buitengebied uiteraard naar alle uithoeken moestquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je die reacties daar lezen. Wat kunnen mensen toch heerlijk neerbuigend doen. Volgens veel mensen daar is het niet mogelijk om overspannen te raken van ons werk... Ik heet ze van harte welkom om het zelf eens te proberen.
Ook grappig dat half Nederland ervan overtuigd is dat er al jaren geen post meer wordt bezorgd op de maandag.
Had je ze vandaag weer?quote:
huisvrouwvriendelijker is een kleine aanpassing:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:34 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Niet dat ik wil ontkrachten dat het werk best zwaar kan zijn, maar er worden ook veel mensen aangenomen die niks kunnen hebben. Valt mij op dat bijvoorbeeld de "huisvrouwen" best veel moeite hebben met een wijkje van 3 uur. Postbezorgen blijft een beetje mannenwerk. PostNL moet zijn beleid wat dat betreft veranderen... Meer mannen of meer huisvrouwvriendelijker.
Niet veel gelukkig, een paar. En inderdaad, de post viel goed mee!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:32 schreef Anonymousz het volgende:
Hadden jullie ook veel die grote kaarten van KPN?
Hier ook maar een stuk of vijf voor mijn hele wijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Niet veel gelukkig, een paar. En inderdaad, de post viel goed mee!
PTSS?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zat vandaag bij de zieleknijper
Ja, van al die niet meewerkende brievenbussen en het verkeerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Toen ik nog voor selektmail werkte, kreeg ik per stuk uitbetaald. Een normale wijk was 175 stuks per uur en buitenwijk 75-100 stuks per uur.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:39 schreef Deezertje het volgende:
Herfstvakantie in aantocht he....
Sandd zegt trouwens voor dit jaar al op ruim 600 miljoen poststukken te zitten, hoe tellen ze daar dan?
uhuh. Kwam de bezorger onderweg regelmatig tegen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Met selektmail moet je toch met je eigen auto rijden?
krijgen die daar dan een kilometervergoeding voor?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Kwam de bezorger onderweg regelmatig tegen.
ik heb werkelijk geen idee.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
krijgen die daar dan een kilometervergoeding voor?
Lijkt me totaal niet rendabel anders.
Idem, ben wel benieuwd hoe hun dan werken, en wat voor de eigen auto de vergoedingen zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb werkelijk geen idee.
Was het heavy? Hoe vaak moet je daar nog heen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zat vandaag bij de zieleknijper
Zie DMquote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:42 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Was het heavy? Hoe vaak moet je daar nog heen?
Jep deed buitengebied idd met auto.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Kwam de bezorger onderweg regelmatig tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |