abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:21:04 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117557365
Welkom op de Erasmus Slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus School of Economics (ESE)
BSc Econometrie & Operationele Research: Fingon, jut23, Physics
BSc Economie & Bedrijfseconomie: Artianos, BDIL, BoerBert, Carducci, Chabo, Conversatie, dumpertje, hamster90, Irritatie100, Kaas-, mctwigt, Najir, Philip10, Pulu, Sjappel
BSc Fiscale Economie: Snuf.
BSc Informatica & Economie (uitstervend ras): FastFox91
BSc International Economics & Business Economics: Nileson
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling
MSc Economics & Business: Bolkesteijn, BVO, ChRoNiC, Finitio, SnookieMJ
MSc International Economic: SuperHarregarre
MSc Economics & ICT: eleusis
Erasmus School of Law (ESL)
LLB Fiscaal Recht: Fiskus, Travel, VonBallusseck
LLB Rechtsgeleerdheid: Carducci, ChRoNiC, DahaKa, IkeDubaku99, mctwigt, Phaelanx_NL
LLM Bedrijfsrecht: Finitio, Flashwin
MSc Criminologie: Lucky_Strike
Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW)
BSc Bestuurskunde: Triggershot
BSc Sociologie: Elvislives, ThE_ED
Erasmus MC
BSc Geneeskunde: Andre Rouvoet, Ludacriss, _Lily_, Physics
Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC)
BA Algemene Cultuurwetenschappen: Nepthys
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
BSc Bedrijfskunde: Mick39, MrBarros
BSc International Business Administration: BliksemSchigt, Dandez92, unioz, wikwakka2
Pre-Master Strategic Management: Ivw88
MSc Finance & Investments: Version1
MSc Strategic Management Public_NME, Dalliance

Handige Links
EUR Homepage | MyEUR | Blackboard | SIN-Online | Osiris | EURmail | ERNA | StudieLink | DUO ~O> | Stadswonen Studentenhuisvesting | EUR Taal- & Trainingscentrum | Rotterdamse Kamer van Verenigingen |

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |

Als je in/uit de OP wil, geef het dan even aan!
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117557607
Over dreven ja zeker

hey ho allemaal alles goed
pi_117558970
Weet iemand of het op zaterdag druk is bij de squashbanen in het sportgebouw?
pi_117559582
Haha, de TT kan maar over 1 persoon gaan... :P
Is de tentamenzaal bij M een beetje comfortabel? Als in.. je kunt er daadwerkelijk ademen enzo?
pi_117562408
Ik overdrijf niet :( . Ik kan me niet concentreren op het leren voor mijn minor :'( . Telkens zie ik voor me hoe die surveillant mijn geheel gemaakte tentamen verscheurt en mijn kwart gemaakte tussen de overige tentamens schuift :'( . Waarom moeten al die tussentoetsen in 1 week zijn? Als die minor niet vrijdag was dan zou ik morgen de hele dag op de universiteit bij alle docenten verbintenissenrecht aankloppen. Nu moet ik wachten tot maandag. Alleen als ik maandag pas ga huilen voor hun kamers dan nemen ze me natuurlijk niet serieus :( : Als je zo bezorgd bent had je toch eerder kunnen komen? :'(

Wat een hel. Hoe kom ik de komende weken door. Ik denk dat ik me gewoon op die minor ga concentreren morgen en dan na de tussentoets op vrijdag gewoon niets ga doen tot dat het cijfer van verbintenissenrecht er is. Ik doe gewoon weer net alsof de universiteit niet bestaat :'(

Travel kan je me een dm sturen als het cijfer er is? Want ik log na vrijdagavond ook niet meer in op sin-online. Surveillanten :r
pi_117563294
quote:
8s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:57 schreef sanasoufi het volgende:
Ik overdrijf niet :( . Ik kan me niet concentreren op het leren voor mijn minor :'( . Telkens zie ik voor me hoe die surveillant mijn geheel gemaakte tentamen verscheurt en mijn kwart gemaakte tussen de overige tentamens schuift :'( . Waarom moeten al die tussentoetsen in 1 week zijn? Als die minor niet vrijdag was dan zou ik morgen de hele dag op de universiteit bij alle docenten verbintenissenrecht aankloppen. Nu moet ik wachten tot maandag. Alleen als ik maandag pas ga huilen voor hun kamers dan nemen ze me natuurlijk niet serieus :( : Als je zo bezorgd bent had je toch eerder kunnen komen? :'(

Wat een hel. Hoe kom ik de komende weken door. Ik denk dat ik me gewoon op die minor ga concentreren morgen en dan na de tussentoets op vrijdag gewoon niets ga doen tot dat het cijfer van verbintenissenrecht er is. Ik doe gewoon weer net alsof de universiteit niet bestaat :'(

Travel kan je me een dm sturen als het cijfer er is? Want ik log na vrijdagavond ook niet meer in op sin-online. Surveillanten :r
DM je nummer maar, stuur ik je wel een smsje!
pi_117565572
Je krijgt toch automagisch een smsje met je cijfer zodra ze op SIN staan? Kun je aanvinken bij opties ergens.
Cool story, Hansel.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:39:24 #8
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117574752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:02 schreef VonBallusseck het volgende:
Haha, de TT kan maar over 1 persoon gaan... :P
Is de tentamenzaal bij M een beetje comfortabel? Als in.. je kunt er daadwerkelijk ademen enzo?
De tentamenzaal bij M is heel groot. Je hebt in mijn ogen zeker veel ruimte. Verwacht niet te veel van de stoelen en tafels in ieder geval.
pi_117575114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:02 schreef VonBallusseck het volgende:
Haha, de TT kan maar over 1 persoon gaan... :P
Is de tentamenzaal bij M een beetje comfortabel? Als in.. je kunt er daadwerkelijk ademen enzo?
Je hebt genoeg ruimte, tafels zijn ook vrij groot.
Geen referral hier.
pi_117577959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Je hebt genoeg ruimte, tafels zijn ook vrij groot.
Top, bedankt. Nog tips voor IRW aanstaande vrijdag? :s)
pi_117582892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:03 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Top, bedankt. Nog tips voor IRW aanstaande vrijdag? :s)
Ik weet niet eens waar de afkorting voor staat :P.
Geen referral hier.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:21:45 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117583342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Ik weet niet eens waar de afkorting voor staat :P.
Inleiding tot de rechtswetenschap denk ik dan. ;)
pi_117583443
Iemand hier die de minor criminologie ook heeft gedaan en wellicht nog samenvattingen/oude tentamens heeft? Mijn dank zou groot zijn!
pi_117583445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Inleiding tot de rechtswetenschap denk ik dan. ;)
Ah, zou inderdaad goed mogelijk zijn :P.

Echte tips heb ik niet, is al 3 jaar geleden, en ik had een 7 geloof ik.
Geen referral hier.
pi_117585533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:24 schreef christiman het volgende:
Iemand hier die de minor criminologie ook heeft gedaan en wellicht nog samenvattingen/oude tentamens heeft? Mijn dank zou groot zijn!
dat is dus zo balen voor die minors zijn er geen samenvattingen en collegeverslagen :( . Ik heb geen zin alles te lezen.....ik besteed gewoon 1,5 uur per hoorcollege (12)....sheets lezen en vluchtig de verplichte literatuur.

Wat een hel dit alles. Kan niet wachten tot het weekend is en ik kan doen alsof de universiteit niet bestaat *O*
pi_117585577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ah, zou inderdaad goed mogelijk zijn :P.

Echte tips heb ik niet, is al 3 jaar geleden, en ik had een 7 geloof ik.
Ik een 9 *O* ....mijn enigste twee negens voor inl rechtswetenschap en strafrecht....daarna had ik geen zin meer en werden het zevens en zesjes :{
pi_117590360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:31 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Ik een 9 *O* ....mijn enigste twee negens voor inl rechtswetenschap en strafrecht....daarna had ik geen zin meer en werden het zevens en zesjes :{
:{
pi_117645521
*O* WEEKEND! Uni bestaat vanaf nu niet meer tot maandag 12:00. Het was een helse week :( Eindelijk :)

Dag allemaal :W
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:44:13 #19
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117645784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:37 schreef sanasoufi het volgende:
*O* WEEKEND! Uni bestaat vanaf nu niet meer tot maandag 12:00. Het was een helse week :( Eindelijk :)

Dag allemaal :W
Had je net je tentamen? Zag "letsel en schade" op het bordje staan , dacht gelijk aan een bepaald persoon die dat vak niet meer kan zien ;) .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:45:02 #20
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_117645816
De antwoordmodellen van de tentamens worden toch online gezet? Wanneer en waar?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:46:35 #21
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117645877
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:45 schreef N0rah het volgende:
De antwoordmodellen van de tentamens worden toch online gezet? Wanneer en waar?
Ik zit al te F5en en Sin-Online/Lawweb af te struinen sinds 20:30, nog steeds geen antwoorden.

Ik heb het opgegeven en daarbij heb ik niet mijn antwoorden opgeschreven op dat blad, als de vragen niet online komen heb ik er dus sowieso geen klootviool aan.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:47:55 #22
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_117645931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:46 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik zit al te F5en en Sin-Online/Lawweb af te struinen sinds 20:30, nog steeds geen antwoorden.

Ik heb het opgegeven en daarbij heb ik niet mijn antwoorden opgeschreven op dat blad, als de vragen niet online komen heb ik er dus sowieso geen klootviool aan.
Oh oke, gewoon op sin-online of lawweb dus, thanks.

Ja ik heb mijn mc-antwoorden wel opgeschreven, ben fucking nieuwsgierig. :')
pi_117649103
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:44 schreef Keyos het volgende:

[..]

Had je net je tentamen? Zag "letsel en schade" op het bordje staan , dacht gelijk aan een bepaald persoon die dat vak niet meer kan zien ;) .
Het was weer eens :r tenminste het tentamen viel wel mee....maar het studeren en printen van 759 bladzijdes :(

Gelukkig weekend! Ik doe het hele weekend niets meer _O_ wie weet besluit ik zelfs de rest van de week te feesten. KUT UNIVERSITEIT :r
pi_117654812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:28 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Het was weer eens :r tenminste het tentamen viel wel mee....maar het studeren en printen van 759 bladzijdes :(

Gelukkig weekend! Ik doe het hele weekend niets meer _O_ wie weet besluit ik zelfs de rest van de week te feesten. KUT UNIVERSITEIT :r
Daar zullen ze op de universiteit echt wakker van liggen ja.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:12:32 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117655008
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:03 schreef Snuf. het volgende:

Daar zullen ze op de universiteit echt wakker van liggen ja.
_O-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:41:06 #26
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117669464
Die kat die altijd bij de Oude Plantage zit, is zo O+.

:D
pi_117676736
Wie van jullie heeft een stage gedaan in 't buitenland? Of hebben ze dat niet op de uni?
#freefrederike
pi_117678507
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:03 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Daar zullen ze op de universiteit echt wakker van liggen ja.
:( het is zo'n ramp! Het is gewoon al zondag :'( en zondag is altijd snel voorbij dus weer :'( heb wel besloten niets te doen. 6 uur college komende week en verder studeer ik niet. Dan pak ik het :r studeren :r weer op maandag 15 oktober op.

DUS NOG EEN WEEKEND ZONDER BOEKEN VOLGENDE WEEK *O*
pi_117678612
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Die kat die altijd bij de Oude Plantage zit, is zo O+.

:D
Ik ben bang voor katten :( Bovendien is die kat zwart en brengt dus ongeluk. Overigens het openbaar vervoer is :r . Ik woon in Barendrecht....afgelopen vrijdag had ik om 18:30 tentamen....ik ben 17:15 vertrokken uit huis....17:30 zat ik in de tram....18:06 ben ik in die tram 21 gaan zitten....WAAROM WAS IK TWEE MINUTEN TE LAAT BIJ HET TENTAMEN? :(

Zo kut dat mijn broer de auto nodig had. Openbaar vervoer brengt je overal te laat en confronteert mij met de engste wezens op aarde: katten. :(
pi_117678642
:').
Geen referral hier.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:35:35 #31
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117678675
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:33 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Ik ben bang voor katten :( Bovendien is die kat zwart en brengt dus ongeluk. Overigens het openbaar vervoer is :r . Ik woon in Barendrecht....afgelopen vrijdag had ik om 18:30 tentamen....ik ben 17:15 vertrokken uit huis....17:30 zat ik in de tram....18:06 ben ik in die tram 21 gaan zitten....WAAROM WAS IK TWEE MINUTEN TE LAAT BIJ HET TENTAMEN? :(

Zo kut dat mijn broer de auto nodig had. Openbaar vervoer brengt je overal te laat en confronteert mij met de engste wezens op aarde: katten. :(
Ik wil je wel eens ontmoeten. :') Kom een keer naar de Starbucks, eens kijken of je in het echt ook zo'n dramaqueen bent. :')
pi_117678683
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Wie van jullie heeft een stage gedaan in 't buitenland? Of hebben ze dat niet op de uni?
-O- waarom zou ik in Mexico willen gaan werken? :') Buitenland is om te zonnen, mannen te verleiden, te feesten. En mocht ik er een poosje willen blijven verleid ik een leuke oude rijke man zodat ik niets hoef te doen.

Buitenlandse stages :')
pi_117678720
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik wil je wel eens ontmoeten. :') Kom een keer naar de Starbucks, eens kijken of je in het echt ook zo'n dramaqueen bent. :')
Starbucks :r weet je wel hoeveel suiker ze in die koffie doen? Ik wil niet dik worden :( . Door al dat studeren en rusten na het studeren heb ik geen tijd meer om te sporten dus drink ik alleen water.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:37:54 #34
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117678747
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:37 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Starbucks :r weet je wel hoeveel suiker ze in die koffie doen? Ik wil niet dik worden :( . Door al dat studeren en rusten na het studeren heb ik geen tijd meer om te sporten dus drink ik alleen water.
Je kunt daar toch gewoon zitten zonder iets te kopen? :')
pi_117678824
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:37 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je kunt daar toch gewoon zitten zonder iets te kopen? :')
Hij bedoelt de starbucks op de erasmus :X Ik kom zo weinig mogelijk op de erasmus. Het liefst alleen voor tentamens, boeken kopen, en alles wat verplicht is. Verder altijd thuis of in een nachtclub of in de stad of in libanon _O_
pi_117678840
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:36 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

-O- waarom zou ik in Mexico willen gaan werken? :') Buitenland is om te zonnen, mannen te verleiden, te feesten. En mocht ik er een poosje willen blijven verleid ik een leuke oude rijke man zodat ik niets hoef te doen.

Buitenlandse stages :')
Troll :')
#freefrederike
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:41:25 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117678870
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:40 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Hij bedoelt de starbucks op de erasmus :X Ik kom zo weinig mogelijk op de erasmus. Het liefst alleen voor tentamens, boeken kopen, en alles wat verplicht is. Verder altijd thuis of in een nachtclub of in de stad of in libanon _O_
Ik kan echt niet geloven dat jij mijn medestudent bent. ;(
pi_117678949
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Troll :')
Nee, hoezo? Jij zou dus best in New York willen werken? Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Toen ik er was wou ik alleen maar door Manhattan paraderen in kort strak rood jurkje. En in een land als Mexico in bikini op het strand...volgens mij zou ik te veel afgeleid worden in het buitenland en geen zin hebben in studie/werken. Overigens ik heb nog nooit gewerkt. Niet eens hier in Nederland. Dus waarom zou ik dat in het buitenland gaan doen? In tegenstelling tot jullie heb ik een vader en moeder die werken en alles voor me betalen.
pi_117679032
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:43 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Jij zou dus best in New York willen werken? Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Toen ik er was wou ik alleen maar door Manhattan paraderen in kort strak rood jurkje. En in een land als Mexico in bikini op het strand...volgens mij zou ik te veel afgeleid worden in het buitenland en geen zin hebben in studie/werken. Overigens ik heb nog nooit gewerkt. Niet eens hier in Nederland. Dus waarom zou ik dat in het buitenland gaan doen? In tegenstelling tot jullie heb ik een vader en moeder die werken en alles voor me betalen.
Hoezo denk jij dat het over jou gaat idioot? Ik heb gevraagd of er Erasmus studenten zijn, niet of jij alleen antwoord geeft. Als jij 't niet doet moet je gewoon je bek houden en niet het verwende meisje uithangen want ik merk dat je liegt.

Bovendien hoef ik zelf ook niet te werken want mijn ouders betalen ook alles voor mij. Waarom haal je werken er uberhaupt bij? Er bestaat nog steeds iets als lenen.

Wie heeft het over Mexico of USA?

Lekker stoer hoor dat je ouders alles voor je betalen, mijne doen 't ook en mij hoor je er niet mee pronken. Raar kind dat je bent

Sjezus :')
#freefrederike
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:47:51 #40
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117679122
In ieder geval, aaien jullie ook weleens die kat? O+
pi_117679123
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:40 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Hij bedoelt de starbucks op de erasmus :X Ik kom zo weinig mogelijk op de erasmus. Het liefst alleen voor tentamens, boeken kopen, en alles wat verplicht is. Verder altijd thuis of in een nachtclub of in de stad of in libanon _O_
Waarom nu niet uit dan.
pi_117679142
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:43 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Jij zou dus best in New York willen werken? Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Toen ik er was wou ik alleen maar door Manhattan paraderen in kort strak rood jurkje. En in een land als Mexico in bikini op het strand...volgens mij zou ik te veel afgeleid worden in het buitenland en geen zin hebben in studie/werken. Overigens ik heb nog nooit gewerkt. Niet eens hier in Nederland. Dus waarom zou ik dat in het buitenland gaan doen? In tegenstelling tot jullie heb ik een vader en moeder die werken en alles voor me betalen.
pic?
pi_117679152
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:47 schreef Travel. het volgende:

[..]

Waarom nu niet uit dan.
Ben nog aan het bijkomen van die tussentoets ellende -O-
pi_117679184
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:47 schreef Gary_Oak het volgende:
In ieder geval, aaien jullie ook weleens die kat? O+
Nee vies beest. Al die bejaarden aaien hem altijd!
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:50:26 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117679225
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Nee vies beest. Al die bejaarden aaien hem altijd!
Afgelopen week ging hij nog als een baas die tram blokkeren door op die lijnen te gaan liggen. :D
pi_117679268
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Afgelopen week ging hij nog als een baas die tram blokkeren door op die lijnen te gaan liggen. :D
Het is wel een mooi weer kat. Ik zie hem alleen als de zon schijnt. EN soms zit hij op mijn bankje }:|
pi_117679414
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoezo denk jij dat het over jou gaat idioot? Ik heb gevraagd of er Erasmus studenten zijn, niet of jij alleen antwoord geeft. Als jij 't niet doet moet je gewoon je bek houden en niet het verwende meisje uithangen want ik merk dat je liegt.

Bovendien hoef ik zelf ook niet te werken want mijn ouders betalen ook alles voor mij. Waarom haal je werken er uberhaupt bij? Er bestaat nog steeds iets als lenen.

Wie heeft het over Mexico of USA?

Lekker stoer hoor dat je ouders alles voor je betalen, mijne doen 't ook en mij hoor je er niet mee pronken. Raar kind dat je bent

Sjezus :')
Eeeh wie ben jij? Hoe dan ook:

-nee-
Ahhhh that's so true haters gonna hate!

[ Bericht 1% gewijzigd door GlowMouse op 08-10-2012 12:14:31 ]
pi_117679493
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Nee vies beest. Al die bejaarden aaien hem altijd!
die kat :X zodra je die ziet moet je je omdraaien en naar die woudestein halte rennen. Een zwarte kat kan je leven verpesten :'(
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:58:33 #49
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117679529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:57 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

die kat :X zodra je die ziet moet je je omdraaien en naar die woudestein halte rennen. Een zwarte kat kan je leven verpesten :'(
Katten _O_ :* _O_ .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:58:39 #50
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117679532
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

Het is wel een mooi weer kat. Ik zie hem alleen als de zon schijnt. EN soms zit hij op mijn bankje }:|
Hij heeft sinds kort een bandje waarop staat dat je hem niet mag voeren. ;(
pi_117679561
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:58 schreef Keyos het volgende:

[..]

Katten _O_ :* _O_ .
ze kijken zo eng :(
pi_117679587
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:59 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

ze kijken zo eng :(
Jouw poes ook?
pi_117679705
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:00 schreef Travel. het volgende:

[..]

Jouw poes ook?
:( daar durf ik nu ook niet naar te kijken. Ik moet snel naar Libanon voor een nieuwe laserbehandeling:

mijn tweede huis _O_
http://www.nadersaab.com/hair-removal.html
_O_

ik begrijp niet waarom het elke jaar weer terug komt :r Nou ja nu ik 3063 euro cadeau krijg zal ik proberen maandag gelijk een afspraak te maken voor over twee weken. Hopelijk is 3 dagen genoeg.
pi_117679765
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:( daar durf ik nu ook niet naar te kijken. Ik moet snel naar Libanon voor een nieuwe laserbehandeling:

mijn tweede huis _O_
http://www.nadersaab.com/hair-removal.html
_O_

ik begrijp niet waarom het elke jaar weer terug komt :r Nou ja nu ik 3063 euro cadeau krijg zal ik proberen maandag gelijk een afspraak te maken voor over twee weken. Hopelijk is 3 dagen genoeg.
Haha _O-
pi_117680001
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:05 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha _O-
Het is niet grappig! Het komt door die tussentoetsen en verplichte aanwezigheid en langstudeerboete. Er is gewoon geen tijd en geld meer voor mezelf. Gelukkig komt het geld nu terug, maar de tijd moet ik zelf maken. Telkens maar 4 weken om te studeren....eerst voor die tussentoets en nu voor de afsluitende tentamens. -O- Waar moet ik de tijd vandaan halen om naar Libanon te gaan?
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:15:09 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117680013
Dat getroll begint erg afgezaagd te worden. Verzin eens wat nieuws. :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:18:27 #57
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117680078
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat getroll begint erg afgezaagd te worden. Verzin eens wat nieuws. :')
Dit. :') Iemand, geef hem/haar/het een ban. :')

Ik wil het over die kat hebben! :D
pi_117680122
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat getroll begint erg afgezaagd te worden. Verzin eens wat nieuws. :')
Ik heb wel een vraagje. Dit begrijp ik nooit. Die chirurg die mij altijd behandeld is getrouwd met een 26 jarige meid die een paar maanden terug is afgestudeerd in: doctorate in Law

WAT BETEKENT DAT? Is dat vergelijkbaar met een bachelor diploma of een master diploma? Het vreemde is dat ze eigenlijk al advocaat was....dus dan kan het geen master diploma zijn 8)7 .

Weet iemand wat het betekent? Ze is echt afgestudeerd met zo'n pak:

Annabella during the graduation ceremony doctorate in Law

- nee -

Kan iemand me a.u.b vertellen dat die meid geen advocaat is en dus liegt en ook nooit advocaat kan worden omdat doctorate een soort propedeuse is?

[ Bericht 2% gewijzigd door GlowMouse op 08-10-2012 12:12:15 ]
pi_117683332
Doctoraat is een aardig stapje hoger dan master, dus het kan best.

Bij deze ook laatste reactie op jouw posts :').
Geen referral hier.
pi_117683657
lekker wijf
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_117687415
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 09:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Doctoraat is een aardig stapje hoger dan master, dus het kan best.

Bij deze ook laatste reactie op jouw posts :').
nee :( ze is dus intelligent :'(

Nu moet ik dat dus ook doen :( Bij de erasmus wordt het niet aangeboden toch?
pi_117687472
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:18 schreef ThaTim het volgende:
lekker wijf
leef je uit:

- nee -

ik vond het nog wel zo'n dom :( ik dacht echt dat doctoraat vergelijkbaar was met een propedeuse. Ik zat al vrolijk te rekenen: op haar 26ste haar propedeuse en pas op haar 30ste afgestudeerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door GlowMouse op 08-10-2012 12:11:52 ]
pi_117729457
Doctorate = PhD
Ja doei.
pi_117734639
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:59 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

leef je uit:

- nee -

ik vond het nog wel zo'n dom :( ik dacht echt dat doctoraat vergelijkbaar was met een propedeuse. Ik zat al vrolijk te rekenen: op haar 26ste haar propedeuse en pas op haar 30ste afgestudeerd.
glowmouse annabella hilal is naast advocaat werkzaam als presentatrice onder andere van de arabische idol. Dus haar twitter is niet prive.
pi_117734668
quote:
3s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Doctorate = PhD
moet je het nou nog moeilijker maken? wat is phd? :'(
pi_117735316
Zolang je anderen dom noemt maar dit soort simpele termen niet weet: stop met zaniken en studeer harder.
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:08:39 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117737845
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Zolang je anderen dom noemt maar dit soort simpele termen niet weet: stop met zaniken en studeer harder.
Wat gaaf, zit deze coole mod ook op de EUR? :+
pi_117738527
quote:
99s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:08 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat gaaf, zit deze coole mod ook op de EUR? :+
wat is een mod :(

wat een nare dag is het weer....2 uur verplicht college :r heeft gelijk mijn hele dag verpest :( gelukkig nu wel twee dagen *O* vrij
pi_117739433
quote:
99s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:08 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat gaaf, zit deze coole mod ook op de EUR? :+
Nee, maar deze mod is wel een beetje allergisch voor het gezeikstraal van users als sanasoufi.
Ja doei.
pi_117748883
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, maar deze mod is wel een beetje allergisch voor het gezeikstraal van users als sanasoufi.
mod ik ben bang :'( hoe kom ik deze nacht door? morgen krijgen jij en ik en travel de cijfers van verbintenissenrecht terug :'( ik wil niet :'( ik overleef dit gewoon niet! Ik kan gewoon niet vrolijk verder leven, want er komen nog twee cijfers aan -O- HELP!
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:35:31 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117751426
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, maar deze mod is wel een beetje allergisch voor het gezeikstraal van users als sanasoufi.
Ik wil niet expliciet om een banaanvraag vragen maar hé. :')
pi_117779455
HELP! Heb ik nou maar een 2,1 gehaald die 30% telt? :X

Channel: Minor Dood en letsel: Voorkomen, Vergoeden en Vergelden
Grade object: Deeltoets 5 oktober 2012
Grade: 21
User: rs

Dit bericht staat erbij:

Geachte studenten,

De cijfers van het deeltentamen van vrijdag 5 oktober jl. zijn inmiddels bekendgemaakt (zie onder ‘my grades’).

Voor het deeltentamen kon u maximaal 30 punten behalen. Het bekendgemaakte cijfer is het behaald aantal punten voor het deeltentamen. Voor het eindtentamen kunt u 70 punten halen. Voor de duidelijkheid: 100 punten is een eindcijfer 10.

Informatie over de mogelijkheid uw tentamen in te zien volgt nog.

Met vriendelijke groet,

:X

En ik behoor tot:

Your result (21.0) is in the 56 best results.

You belong to the top 66% (66%) for this exam.

:'( GEWOON EEN ONVOLDOENDE VOOR DE MINOR DUS :'( Wat moet ik halen voor een voldoende?
pi_117779678
Lezen.
pi_117779773
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:55 schreef Ayca het volgende:
Lezen.
Ik ben bang :'( Ik heb het gewoon verpest :'( 56 mensen (van de 85) hebben het beter dan mij gedaan :'( en maar 29 slechter :'(

WAT EEN RAMP :'( en dan moet ik nog op verbintenissenrecht wachten. Mijn 2 herkansingen liggen dus al vast :N
pi_117779896
21 van de 30 punten heb je, wel oké dus.
pi_117779987
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:00 schreef Ayca het volgende:
21 van de 30 punten heb je, wel oké dus.
Nee, hier staat er 9:

http://esl.sin-online.nl/channel/pub/cijferstats.html?grobj=17333

en dat is dus een 2,1

begrijp er niets van 8)7
pi_117779988
Je hebt 70% goed. Met een gokcorrectie kom je vast wel op voldoende uit.
pi_117780067
God hoere, en dat studeert aan een universiteit?
Ja doei.
pi_117780503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:03 schreef VonBallusseck het volgende:
Je hebt 70% goed. Met een gokcorrectie kom je vast wel op voldoende uit.
moet je het nog ingewikkelder maken? :(
pi_117780573
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:00 schreef Ayca het volgende:
21 van de 30 punten heb je, wel oké dus.
Bedankt! Jij zegt het duidelijk. Ik heb net met de coördinator gemaild die bevestigd heeft dat die 21 punten van de 30 betekent zoals jij schrijft. Dus nog 34 van de 70 voor een voldoende *O* Ik begrijp er alleen niets van.....ik behoor tot de 66% van het tentamen.....dus de overige 65% heeft tussen de 22 en 30 punten gescoord :X
pi_117780579
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:00 schreef Ayca het volgende:
21 van de 30 punten heb je, wel oké dus.
Dat jij er nog op in gaat....
pi_117780606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat jij er nog op in gaat....
Ik begin er ook spijt van te hebben inderdaad. :') |:(
pi_117780652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat jij er nog op in gaat....
Niet grappig! Ik vond het vreemd dat 65% beter dan mij heeft gescoord. Ik bedoel 55 mensen van de 85 hebben dus gewoon tussen de 22 en 30 punten gehaald. Dat vind ik knap, want het was best veel werk. Hoe dan ook misschien een aanrader voor jou deze minor volgend jaar? Ik had namelijk niet geleerd :P alleen ter plekke zitten zoeken (open boek tentamen)
pi_117780660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Bedankt! Jij zegt het duidelijk. Ik heb net met de coördinator gemaild die bevestigd heeft dat die 21 punten van de 30 betekent zoals jij schrijft. Dus nog 34 van de 70 voor een voldoende *O* Ik begrijp er alleen niets van.....ik behoor tot de 66% van het tentamen.....dus de overige 65% heeft tussen de 22 en 30 punten gescoord :X
Wat voor mail stuur je dan? Ook zo'n paniekaanvalmail?
pi_117780765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:24 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat voor mail stuur je dan? Ook zo'n paniekaanvalmail?
Geachte mevrouw van der ****,

Ik ben op dit moment erg in paniek. Een kwartier geleden is het cijfer voor de tussentoets van de Minor Dood en Letsel gepubliceerd. Er staat bij mij 21. Het is mij niet duidelijk wat hiermee wordt bedoeld. Begrijp ik het goed dat het een 2,1 is?

Bij voorbaat dank,

*** *****
pi_117780915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:27 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Geachte mevrouw van der ****,

Ik ben op dit moment erg in paniek. Een kwartier geleden is het cijfer voor de tussentoets van de Minor Dood en Letsel gepubliceerd. Er staat bij mij 21. Het is mij niet duidelijk wat hiermee wordt bedoeld. Begrijp ik het goed dat het een 2,1 is?

Bij voorbaat dank,

*** *****
Is dit je eerste tussentoets ooit?

- ga er nu zelf ook op in 9.gif -
pi_117780917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat jij er nog op in gaat....
Ach :P
pi_117781048
Beste sanasoufi,

Eigenlijk had je het gehaald, maar ik las net je posts op een internetforum genaamd FOK! omdat ik een alert heb staan op de naam van mijn vak dat me laat zien zodra het ergens op internet genoemd wordt en ik zag daar de manier waarop je postte en heb besloten je alsnog een 2,1 te geven.

Gr. gr.

Je docent.
Ja doei.
pi_117781080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Beste sanasoufi,

Eigenlijk had je het gehaald, maar ik las net je posts op een internetforum genaamd FOK! omdat ik een alert heb staan op de naam van mijn vak dat me laat zien zodra het ergens op internet genoemd wordt en ik zag daar de manier waarop je postte en heb besloten je alsnog een 2,1 te geven.

Gr. gr.

Je docent.
Stoer.
pi_117781176
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:31 schreef Travel. het volgende:

[..]

Is dit je eerste tussentoets ooit?

- ga er nu zelf ook op in [ afbeelding ] -
Nee, maar wel de eerste tussentoets waar iedereen dus hoog heeft gescoord. Het gemiddelde is:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 85 85
Average: 21.86 21.86
Sufficient: 85 (100.0%) 85 (100.0%)

Vergelijk verbintenissenrecht tussentoets vorig jaar:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 728 782
Average: 13.85 12.90
Sufficient: 634 (87.1%) 634 (81.1%)

:X IK HAD 8 PUNTEN :X DAT WIST IK NIET EENS :X

En mijn eindcijfer was een 3 :X Dat wist ik ook niet :X

Your result (3.0) is in the 592 best results.

You belong to the top 88% (86%) for this exam.

46 mensen hadden zelfs een 1 voor het eindtentamen :X

Hoe dan ook vind je het vreemd dat ik verbaasd ben dat een minor waarvoor je 15 ECTS krijgt zo goed gemaakt is?
pi_117781247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Beste sanasoufi,

Eigenlijk had je het gehaald, maar ik las net je posts op een internetforum genaamd FOK! omdat ik een alert heb staan op de naam van mijn vak dat me laat zien zodra het ergens op internet genoemd wordt en ik zag daar de manier waarop je postte en heb besloten je alsnog een 2,1 te geven.

Gr. gr.

Je docent.
De docent van de minor is een supermooie jonge blonde meid O+ erg aardig. Zou ze niet doen.
pi_117781257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:39 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee, maar wel de eerste tussentoets waar iedereen dus hoog heeft gescoord. Het gemiddelde is:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 85 85
Average: 21.86 21.86
Sufficient: 85 (100.0%) 85 (100.0%)

Vergelijk verbintenissenrecht tussentoets vorig jaar:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 728 782
Average: 13.85 12.90
Sufficient: 634 (87.1%) 634 (81.1%)

:X IK HAD 8 PUNTEN :X DAT WIST IK NIET EENS :X

En mijn eindcijfer was een 3 :X Dat wist ik ook niet :X

Your result (3.0) is in the 592 best results.

You belong to the top 88% (86%) for this exam.

46 mensen hadden zelfs een 1 voor het eindtentamen :X

Hoe dan ook vind je het vreemd dat ik verbaasd ben dat een minor waarvoor je 15 ECTS krijgt zo goed gemaakt is?
Waar kun je die gegevens eigenlijk vinden?
pi_117781305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:41 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Waar kun je die gegevens eigenlijk vinden?
Bij een vak op grade statistics klikken.
pi_117781378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:42 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Bij een vak op grade statistics klikken.
En als je nog geen cijfers hebt? :P
pi_117781425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:45 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

En als je nog geen cijfers hebt? :P
Welke opleiding doe je? Je moet gewoon op grades overview klikken dan en het vak zoeken waarvoor je het wilt weten.
pi_117781516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Welke opleiding doe je? Je moet gewoon op grades overview klikken dan en het vak zoeken waarvoor je het wilt weten.
Fiscaal recht. Ik wil zeg maar cijfers inzien die in voorgaande jaren voor bepaalde vakken zijn behaald.
pi_117781518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:39 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee, maar wel de eerste tussentoets waar iedereen dus hoog heeft gescoord. Het gemiddelde is:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 85 85
Average: 21.86 21.86
Sufficient: 85 (100.0%) 85 (100.0%)

Vergelijk verbintenissenrecht tussentoets vorig jaar:

Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 728 782
Average: 13.85 12.90
Sufficient: 634 (87.1%) 634 (81.1%)

:X IK HAD 8 PUNTEN :X DAT WIST IK NIET EENS :X

En mijn eindcijfer was een 3 :X Dat wist ik ook niet :X

Your result (3.0) is in the 592 best results.

You belong to the top 88% (86%) for this exam.

46 mensen hadden zelfs een 1 voor het eindtentamen :X

Hoe dan ook vind je het vreemd dat ik verbaasd ben dat een minor waarvoor je 15 ECTS krijgt zo goed gemaakt is?
Verbintenissen zal dit jaar extreem hoog zijn, let maar op.
pi_117781543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:48 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Fiscaal recht. Ik wil zeg maar cijfers inzien die in voorgaande jaren voor bepaalde vakken zijn behaald.
Aaaait fiscaal! Ik kan ze wle plaatsen van vorig jaar! Hoe ging je eerst tentamen?
pi_117781565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:48 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Fiscaal recht. Ik wil zeg maar cijfers inzien die in voorgaande jaren voor bepaalde vakken zijn behaald.
Dus gewoon op een vak klikken en dan grade statistics en dan grade overview en daar kan je het jaar en vak zoeken.
pi_117781637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:48 schreef Travel. het volgende:

[..]

Verbintenissen zal dit jaar extreem hoog zijn, let maar op.
Bij mij wel, als die surveillant geen fout heeft gemaakt met mijn tentamen :( . Dit jaar heb ik het door vorig jaar niet. Je moet gewoon de arresten kennen. Vorig jaar hadden ik en ook veel andere studenten dat dus niet door. Als je die arresten niet kent dan heb je gewoon gefaald voor het deeltentamen.
pi_117781645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Aaaait fiscaal! Ik kan ze wle plaatsen van vorig jaar! Hoe ging je eerst tentamen?
Als het niet teveel werk is voor je? Ik kan het echt niet vinden geloof ik.. :') Eerste tentamen ging goed! Voorlopige score van MC was 39/40. O-) Hopen dat ik het open gedeelte niet heb verpest..
pi_117781745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:52 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Als het niet teveel werk is voor je? Ik kan het echt niet vinden geloof ik.. :') Eerste tentamen ging goed! Voorlopige score van MC was 39/40. O-) Hopen dat ik het open gedeelte niet heb verpest..
O dan heb je het zeker gehaald, ik had maar 20punten bij MC. Welke vakken wil je weten?
pi_117781773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:51 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Bij mij wel, als die surveillant geen fout heeft gemaakt met mijn tentamen :( . Dit jaar heb ik het door vorig jaar niet. Je moet gewoon de arresten kennen. Vorig jaar hadden ik en ook veel andere studenten dat dus niet door. Als je die arresten niet kent dan heb je gewoon gefaald voor het deeltentamen.
Onjuist, je moet weten wat je meeneemt naar het tentamen en kunnen zoeken.
pi_117781776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

O dan heb je het zeker gehaald, ik had maar 20punten bij MC. Welke vakken wil je weten?
Hebben ze bij fiscaal zo vroeg al tentamens :X Het is nog niet eens 6 weken sinds we colleges hebben?
pi_117781860
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

O dan heb je het zeker gehaald, ik had maar 20punten bij MC. Welke vakken wil je weten?
Awwh, maar.. ben je een eerstejaars? Of weet je dit nog van vorig jaar? :P Uhhm.. Zou je de eerste 3 tentamens kunnen doen? Dus IRW, inleiding privaat en inleiding staats/bestuurs?
pi_117781891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:55 schreef Travel. het volgende:

[..]

Onjuist, je moet weten wat je meeneemt naar het tentamen en kunnen zoeken.
Doet er niet toe ik heb alles goed. Met alleen de d, a, juist + noemen van de 3 arresten hoor je geloof ik al 15/16 punten te scoren.....en dan wat details zoals de openbare orde toetsing erbij en dan zit je al tussen de 20 t/m 30. Vorig jaar hadden ze trouwens de cijfers van verbintenissenrecht na 6 daagjes gepubliceerd. Ik dacht daarom dat ze vandaag zouden komen. Niet gebeurd dus :'(
pi_117782215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:57 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Awwh, maar.. ben je een eerstejaars? Of weet je dit nog van vorig jaar? :P Uhhm.. Zou je de eerste 3 tentamens kunnen doen? Dus IRW, inleiding privaat en inleiding staats/bestuurs?
Vorig jaar.

Privaatrecht
Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 458
Average: 5.48
Sufficient: 270 (59.0%)

Inleiding tot de rechtswetenschap
uitslag november 2011
Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 622
Average: 5.77
Sufficient: 384 (61.7%)
Your result (9.0) is in the 3 best results.


Inleiding publiek
Numeric results Alphanumeric results
Number of results: 634
Average: 5.63
Sufficient: 399 (62.9%)
Your result (6.0) is in the 399 best results.

You belong to the top 66% (63%) for this exam.
pi_117782300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:58 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Doet er niet toe ik heb alles goed. Met alleen de d, a, juist + noemen van de 3 arresten hoor je geloof ik al 15/16 punten te scoren.....en dan wat details zoals de openbare orde toetsing erbij en dan zit je al tussen de 20 t/m 30. Vorig jaar hadden ze trouwens de cijfers van verbintenissenrecht na 6 daagjes gepubliceerd. Ik dacht daarom dat ze vandaag zouden komen. Niet gebeurd dus :'(
Oftewel, als zelfs jij het tentamen makkelijk vindt dan is hij dus goed gemaakt.
pi_117782429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:10 schreef Travel. het volgende:

[..]

Oftewel, als zelfs jij het tentamen makkelijk vindt dan is hij dus goed gemaakt.
NEE, want iedereen om mij heen had bij de eerste vraag voor b gekozen en was daar een half uur mee bezig. Bovendien toen ik uit de zaal liep hadden veel tweede jaars het over een nachtmerrie/hel.

Ik zeg dus niet dat het makkelijk was. Het was moeilijk als je de arresten niet kende. Je krijgt tien/twaalf punten als je enkel het juist alternatief kiest dus die heb ik wel....maar ik durf niet te zeggen tussen de 25/30 punten, want ik wist wel alles maar ik wist niet hoe ik het antwoord moest presenteren (had de arresten vluchtig bestudeerd).
pi_117782485
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:07 schreef Travel. het volgende:

[..]

''

Oh wauw, de gemiddeldes zijn echt laag joh! :o Thanks iigv!
Je had een 9.0 voor IRW of zie ik dat verkeerd?! Terwijl je 'maar' 20/40 MC had? :P
pi_117782492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:10 schreef Travel. het volgende:

[..]

Oftewel, als zelfs jij het tentamen makkelijk vindt dan is hij dus goed gemaakt.
Overigens minor dood en letsel is dus wel een aanrader. Wel veel verplichte aanwezigheid 6 uur per week :r maar verder zijn de tentamens goed te doen.
pi_117782549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:15 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Oh wauw, de gemiddeldes zijn echt laag joh! :o Thanks iigv!
Je had een 9.0 voor IRW of zie ik dat verkeerd?! Terwijl je 'maar' 20/40 MC had? :P
Ja zie het nu ook, internationaal recht had ik maar weinig puntne met mc
pi_117782932
Travel, zit je bij de SBR of CT?
pi_117784348
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:27 schreef Snuf. het volgende:
Travel, zit je bij de SBR of CT?
Beide :') Jij?
pi_117798668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:59 schreef Travel. het volgende:

[..]

Beide :') Jij?
Ook beide. Pas sinds dit jaar though.
pi_117798723
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:21 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ook beide. Pas sinds dit jaar though.
Ga je naar dat weekend? CT zit ik al een jaar bij, andere niet.
pi_117798760
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:23 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ga je naar dat weekend? CT zit ik al een jaar bij, andere niet.
Ik heb me wel opgegeven, maar er zijn meer aanmeldingen dan plekken.. Was je gisteren op de borrel?
pi_117820138
Je cijfer staat online, paniekmeid
pi_117820745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef Travel. het volgende:
Je cijfer staat online, paniekmeid
25 punten *O*

_O_
Your result (25.0) is in the 143 best results.

You belong to the top 19% (18%) for this exam.
_O_

nog 30 en 34 voor de minor.....dan nog 4 vakken en DIPLOMA _O_
pi_117820881
Als je al die energie die je verspilt met je stress- en paniekaanvallen nou eens in leren stopt, dan had je je diploma zo summa cum laude kunnen halen.
Cool story, Hansel.
pi_117820942
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Als je al die energie die je verspilt met je stress- en paniekaanvallen nou eens in leren stopt, dan had je je diploma zo summa cum laude kunnen halen.
:( heb je niets aan :') je kan beter je master summa cum laude halen *O*
pi_117821072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:37 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:( heb je niets aan :') je kan beter je master summa cum laude halen *O*
Probeer het!
Cool story, Hansel.
pi_117821851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:37 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:( heb je niets aan :') je kan beter je master summa cum laude halen *O*
maar we spreken nu af dat je stopt met je gejank ja.
pi_117825861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Probeer het!
eerst de bachelor halen :'(
pi_117826269
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:00 schreef Travel. het volgende:

[..]

maar we spreken nu af dat je stopt met je gejank ja.
eeeh nee....ik ben bang voor iets anders:

Art. 7 Lid 3 Een examinandus die voor hetzelfde onderdeel vier keer een onvoldoende heeft behaald,
dient eerst een gesprek met de studieadviseur over zijn studievoortgang te voeren
alvorens hij zich kan inschrijven om opnieuw tentamen in het betreffende vak af te
leggen.

Nu zit ik al vier jaar + 1 maand op de erasmus, maar ik heb geen idee hoe vaak ik me voor verbintenissen heb ingeschreven :X Nu vind ik het ^O^ bij die lekkere studieadviseur :9~ alleen de studieadviseurs zijn een beetje :O + :r van mijn angst/paniek/gejank. Ik ga namelijk zowieso al 1 keer per maand op bezoek bij hun. Ik ben begin september geweest alleen had ik dat artikel toen nog niet gezien :( . Stel dat ik het tentamen maak en ze mijn cijfer niet invoeren op osiris? :'(
pi_117829369
-neeeeeeeh, niet doen, foei-

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 10-10-2012 20:51:18 ]
pi_117829478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:51 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk een slechte dag met je 7 puntjes voor verbintenissen
Bijna. Maar wat probeer je nou te bereiken, je zit alleen maar te janken hier. Je hebt nog niks positiefs gezegd.
pi_117829563
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:52 schreef Travel. het volgende:

[..]

Bijna. Maar wat probeer je nou te bereiken, je zit alleen maar te janken hier. Je hebt nog niks positiefs gezegd.
Hoe doe je dat? Je hebt het niet zo best gedaan, maar leeft gewoon verder? Ik zou als ik jou was op dit moment aan het huilen zijn bij mijn ouders :'( Heb ik vorig jaar ook echt gedaan toen ik 8 punten voor verbintenissen had :'(
pi_117829625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:53 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Je hebt het niet zo best gedaan, maar leeft gewoon verder? Ik zou als ik jou was op dit moment aan het huilen zijn bij mijn ouders :'( Heb ik vorig jaar ook echt gedaan toen ik 8 punten voor verbintenissen had :'(
Ik heb trouwens 29 punten schoonheid. En nu is het idd klaar, succes met je opleiding.
pi_117829678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik heb trouwens 29 punten schoonheid. En nu is het idd klaar, succes met je opleiding.
Je hebt geen 29 punten :') mocht je willen....je hebt 2 vragen zowieso fout beantwoord. Heb je me gezien? :) Ben je rijk?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:22:16 #131
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_117831147
Ontvolg*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:24:06 #132
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117831234
Dit topic wordt echt verpest met de aanwezigheid van een zekere persoon. :')
pi_117831517
Het ging zo goed inderdaad.

-

[ Bericht 58% gewijzigd door motorbloempje op 10-10-2012 21:30:15 ]
Geen referral hier.
pi_117831559
Het zou wel erg fijn zijn als dit topic stopt te verzanden in een sanasoufi-stress-dagboek dat beter bij een psych terecht zou kunnen of in een dagboek. Mensen willen het niet lezen op deze manier, doe er wat aan, gaarne.
Ja doei.
pi_117832953
Moet er wel om lachen dat ze het zo lang volhoudt. Ze heeft in elk geval doorzettingsvermogen.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:24:19 #136
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117925508
De UB heeft trouwens wel veel meer kluisjes sinds de verbouwing! *O*
pi_117926698
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:24 schreef Gary_Oak het volgende:
De UB heeft trouwens wel veel meer kluisjes sinds de verbouwing! *O*
Misschien maar weer eens een kans geven dan, ben daar in de 4 jaar dat ik er rondloop 3 keer geweest :').
Geen referral hier.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:04:31 #138
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117926777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Misschien maar weer eens een kans geven dan, ben daar in de 4 jaar dat ik er rondloop 3 keer geweest :').
Vroeger gebruikte ik altijd die kluisjes onder de winkelstraat, omdat de meeste studenten te lui zijn om zo ver te lopen. :P
pi_117926837
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vroeger gebruikte ik altijd die kluisjes onder de winkelstraat, omdat de meeste studenten te lui zijn om zo ver te lopen. :P
Die waren wel handig inderdaad, gebruikte ik wel eens als ik de stad in ging in een tussenuur.
Geen referral hier.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:13:57 #140
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117927028
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die waren wel handig inderdaad, gebruikte ik wel eens als ik de stad in ging in een tussenuur.
_O_
pi_117927124
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:24 schreef Gary_Oak het volgende:
De UB heeft trouwens wel veel meer kluisjes sinds de verbouwing! *O*
Kluisjes :r.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:19:32 #142
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117927148
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Kluisjes :r.
? :o
pi_117927158
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

? :o
Mandjes :r
Cool story, Hansel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:22:06 #144
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117927211
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Mandjes :r
Computers die nog op XP lopen. :r
pi_117927230
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Computers die nog op XP lopen. :r
Alleen water mee naar binnen :r.

Mensen die hele waterkokers en cupnoodles mee naar binenn smokkelen :D :').
Cool story, Hansel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:24:51 #146
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117927266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:23 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alleen water mee naar binnen :r.

Mensen die hele waterkokers en cupnoodles mee naar binenn smokkelen :D :').
Bestaan die? :') Een keer iemand met een tosti-ijzer gezien in de kantine van L. :D
pi_117927683
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bestaan die? :') Een keer iemand met een tosti-ijzer gezien in de kantine van L. :D
Jazeker, waren klasgenoten van mij.

Tosti-ijzer mee naar de kantine :'). Dan ben je toch ook wel een beetje... vreemd.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:42:56 #148
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117927739
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Jazeker, waren klasgenoten van mij.

Tosti-ijzer mee naar de kantine :'). Dan ben je toch ook wel een beetje... vreemd.
Waar zaten jullie dan? :') Valt toch op als je water gaat koken?

Nou ja, tenminste verse tosti's. :') Beter dan die oude, droge shit van Albron. :r
pi_117937408
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Jazeker, waren klasgenoten van mij.

Tosti-ijzer mee naar de kantine :'). Dan ben je toch ook wel een beetje... vreemd.
Wij hebben een tijdje elke woensdag poffertjes gemaakt met de magnetron in de L-mensa. Vervolgens altijd lekker mee de werkgroep in. Heerlijk en erg grappig!
Een tosti ijzer vind ik ook zeker geen slecht idee. Zeker gezien het dramatische prijs-kwaliteit niveau van Albron..

[ Bericht 3% gewijzigd door Finitio op 13-10-2012 20:33:22 ]
pi_117937423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit topic wordt echt verpest met de aanwezigheid van een zekere persoon. :')
Sinds sanasoufi is er wel opeens heel veel leven in dit topic.
pi_117954052
Zijn er hier studenten die naar het buitenland zijn gegaan via Erasmus?
pi_117954857
Officieel via een andere beurs, maar ik kreeg ook een Erasmusbeurs/-vergoeding erbovenop. Wat wil je weten?
Ja doei.
pi_117954903
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Officieel via een andere beurs, maar ik kreeg ook een Erasmusbeurs/-vergoeding erbovenop. Wat wil je weten?
O sorry, ik bedoel via de universiteit zelf. Ik heb de info en alles doorgelezen van , maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen met heel het proces. http://www.eur.nl/essc/ontplooiing/studerenbuitenland/
pi_117955064
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:09 schreef Travel. het volgende:

[..]

O sorry, ik bedoel via de universiteit zelf. Ik heb de info en alles doorgelezen van , maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen met heel het proces. http://www.eur.nl/essc/ontplooiing/studerenbuitenland/
Bij ons (RU) ging het gewoon als volgt:

Je gaat naar de afdeling 'internationalisering' of hoe dat bij jullie ook mag heten en zegt dat je naar het buitenland wilt via Erasmus. Je zoekt al wat landen uit of laat je daar adviseren en meestal ontvang je dan van hen een lijst met dingen die je in moet leveren/tekenen/kiezen/etc. Het is allemaal vrij makkelijk te regelen, zo'n half jaar via Erasmus! :)
Ja doei.
pi_117959467
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:42 schreef Travel. het volgende:
Zijn er hier studenten die naar het buitenland zijn gegaan via Erasmus?
Ik. Ik zou even bij de 'international office' van je faculteit langslopen en kijken wat er voor jouw studie/faculteit allemaal beschreven staat op sin-online. Op de site van het ESSC staat volgens mij alleen algemene informatie, per faculteit verschilt de procedure namelijk aanzienlijk.
Cool story, Hansel.
pi_117963518
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:28 schreef Finitio het volgende:

[..]

Sinds sanasoufi is er wel opeens heel veel leven in dit topic.
Net alsof ik hier wil komen :r als het aan mij lag kende ik die hele universiteit niet :( Morgen begint de helse week weer :r Ik moet me nog inschrijven voor de tentamens via osiris maar ik durf het niet :'( Ook moet ik nog een afspraak maken met de studieadviseur (anders komt het niet tot inschrijven voor de tentamens.... bovendien durf ik niet op osiris te kijken naar mijn cijfers) En na deze week moet ik toch echt komende zaterdag beginnen met het leren voor de tentamens (als het inschrijven tenminste lukt). Waarom is het allemaal zo :'(

Het weekend vliegt trouwens elke keer voorbij :'(
pi_117963955
Gewoon niet inschrijven en hier wegblijven lijkt me de beste optie.
Ja doei.
pi_117964322
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon niet inschrijven en hier wegblijven lijkt me de beste optie.
'als het aan mij lag'

helaas heb ik ouders :r die denken dat er niets belangrijker is dan studeren :'(
pi_117973248
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:42 schreef Travel. het volgende:
Zijn er hier studenten die naar het buitenland zijn gegaan via Erasmus?
Ja, ik zit momenteel in Zweden met het erasmus programma.
Beneath the gold, bitter steel
pi_117975027
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:48 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja, ik zit momenteel in Zweden met het erasmus programma.
is het daar 24 uur licht?
pi_117975041
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:19 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

is het daar 24 uur licht?
Eerder 24 uur donker.
Beneath the gold, bitter steel
pi_117975081
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:19 schreef Fingon het volgende:

[..]

Eerder 24 uur donker.
je zit dus niet in noord-zweden?
pi_117975104
Winter.
Ja doei.
pi_117975268
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:20 schreef motorbloempje het volgende:
Winter.
poolnacht tuurlijk! 24 uur donker fingon hoe studeer je dan? ik zou geen boek durven open te slaan! is het wel heel koud?
pi_117975319
<--
Ja doei.
pi_117975385
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
<--
?
pi_117975721
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
<--
Beneath the gold, bitter steel
pi_117975749
Het is wat.
Ja doei.
pi_117981515
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef Fingon het volgende:

[..]

waarom spreken jullie geheimtaal? :(
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:26:02 #170
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117981710
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik. Ik zou even bij de 'international office' van je faculteit langslopen en kijken wat er voor jouw studie/faculteit allemaal beschreven staat op sin-online. Op de site van het ESSC staat volgens mij alleen algemene informatie, per faculteit verschilt de procedure namelijk aanzienlijk.
Ga ik doen, thanks!
pi_118009358
Wie heeft zich al via osiris ingeschreven voor de komende tentamens? Ik durf niet op osiris te klikken -O- Ik droom elke nacht over osiris de ene keer dat mijn cijfers zijn verdwenen wanneer ik inlog :'( soms dat ik niet kan inloggen omdat mijn osiris account is opgezegd etc

Ben bang :'(
pi_118009669
quote:
4s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
Het zou wel erg fijn zijn als dit topic stopt te verzanden in een sanasoufi-stress-dagboek dat beter bij een psych terecht zou kunnen of in een dagboek. Mensen willen het niet lezen op deze manier, doe er wat aan, gaarne.
Ja doei.
pi_118014932
Bij mijn master hoef ik me niet eens meer in te schrijven voor tentamens _O_ wat een luxe!
Cool story, Hansel.
pi_118018536
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Bij mijn master hoef ik me niet eens meer in te schrijven voor tentamens _O_ wat een luxe!
die hele uni is luxe

4,50 voor een bord salade (enkel blaadjes) zonder dressing :') meisje voor me bij de kassa in het restaurant in het c-gebouw schrok er behoorlijk van, maar besloot te doen net alsof ze rijk is en zegt: geen enkel probleem hoor....en betaalt het :')
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:01:11 #176
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_118022257
quote:
4s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, haal je mod-vriendjes dan op! :'(
pi_118057805
Er is momenteel een soort van race gaande voor meer dropboxruimte voor EUR studenten, de Great Space Race. Wat moet je doen?
1. log in met het dropbox account dat je nu al gebruikt
2. ga naar https://www.dropbox.com/spacerace?r=NTIyMjI3NjQ0OQ en registreer je met je @student.eur.nl
3. bevestig het mailadres via je SIN-online webmail
pi_118078881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:48 schreef christiman het volgende:
Er is momenteel een soort van race gaande voor meer dropboxruimte voor EUR studenten, de Great Space Race. Wat moet je doen?
1. log in met het dropbox account dat je nu al gebruikt
2. ga naar https://www.dropbox.com/spacerace?r=NTIyMjI3NjQ0OQ en registreer je met je @student.eur.nl
3. bevestig het mailadres via je SIN-online webmail
Waarom zou ik het moeten doen?
pi_118105002
Iemand een tip voor waar ik rustig kan studeren bij de erasmus? Heb gehoord dat de bibliotheek erg druk is meestal. Dus suggesties zijn welkom :).
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:56:52 #180
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118105255
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:51 schreef knight18 het volgende:
Iemand een tip voor waar ik rustig kan studeren bij de erasmus? Heb gehoord dat de bibliotheek erg druk is meestal. Dus suggesties zijn welkom :).
Ik zou voor de begane grond bij het G-gebouw gaan, maar in het G-gebouw zelf kun je ook kleine hokjes reserveren als je met medestudenten bent (het precieze van het reserveren weet ik niet). Afhankelijk van het tijdstip zou de zitgedeelte bij de kantine van het L-gebouw een mogelijke optie kunnen zijn. Verder zie ik soms mensen bij een bepaalde gedeelte op de eerste verdieping in het M-gebouw studeren.
pi_118105316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik zou voor de begane grond bij het G-gebouw gaan, maar in het G-gebouw zelf kun je ook kleine hokjes reserveren als je met medestudenten bent (het precieze van het reserveren weet ik niet). Afhankelijk van het tijdstip zou de zitgedeelte bij de kantine van het L-gebouw een mogelijke optie kunnen zijn. Verder zie ik soms mensen bij een bepaalde gedeelte op de eerste verdieping in het M-gebouw studeren.
Ik zoek zeg maar een studeerplekje van 12.00-16.00.
En ben in mijn eentje. Zijn de plekken die je aangaf dan aan te raden?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:07:39 #182
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118105804
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:58 schreef knight18 het volgende:

Ik zoek zeg maar een studeerplekje van 12.00-16.00.
En ben in mijn eentje. Zijn de plekken die je aangaf dan aan te raden?
Ik vind het G-gebouw op de begane grond zelf wel een aanrader. Als ik genoeg tussenuren heb zoals in jouw geval, dan ga ik meestal naar het G-gebouw, maar de plekken zijn redelijk beperkt als je dit vergelijkt met de plekken in de kantine van het L-gebouw. Het voordeel van het G-gebouw vind ik dat het wat rustiger is gezien de ligging. De kantine in het L-gebouw is wat drukker. Het plekje op de eerste verdieping in het M-gebouw is wat minder drukker als ik er langs loop, maar tot dusver heb ik daar geen ervaring.
pi_118106262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik vind het G-gebouw op de begane grond zelf wel een aanrader. Als ik genoeg tussenuren heb zoals in jouw geval, dan ga ik meestal naar het G-gebouw, maar de plekken zijn redelijk beperkt als je dit vergelijkt met de plekken in de kantine van het L-gebouw. Het voordeel van het G-gebouw vind ik dat het wat rustiger is gezien de ligging. De kantine in het L-gebouw is wat drukker. Het plekje op de eerste verdieping in het M-gebouw is wat minder drukker als ik er langs loop, maar tot dusver heb ik daar geen ervaring.
Ok. Dank je wel :).
pi_118132702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:17 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ok. Dank je wel :).
Mocht het echt niet lukken dan is er altijd wel een plek te vinden in de UB. De truuk is om je niet te laten verleiden om om het half uur koffie te halen :)

Mocht je echt niet tegen omgevingsgeluid kunnen dan is ohropax oid aan te raden. Dat spul werkt geweldig.
pi_118133736
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:09 schreef kaaspeer het volgende:

[..]

Mocht het echt niet lukken dan is er altijd wel een plek te vinden in de UB. De truuk is om je niet te laten verleiden om om het half uur koffie te halen :)

Mocht je echt niet tegen omgevingsgeluid kunnen dan is ohropax oid aan te raden. Dat spul werkt geweldig.
UB te veel mensen die voortdurend met hun vrienden kletsen.
pi_118144562
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Waarom zou ik het moeten doen?
Omdat Dropbox ongelooflijk handig is. Bijvoorbeeld voor groepsprojecten, of voor als je zelf meerdere computers hebt. Of beter nog: allebei.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik zou voor de begane grond bij het G-gebouw gaan, maar in het G-gebouw zelf kun je ook kleine hokjes reserveren als je met medestudenten bent (het precieze van het reserveren weet ik niet). Afhankelijk van het tijdstip zou de zitgedeelte bij de kantine van het L-gebouw een mogelijke optie kunnen zijn. Verder zie ik soms mensen bij een bepaalde gedeelte op de eerste verdieping in het M-gebouw studeren.
Je kan \een mailtje sturen naar de helpdesk van het G-gebouw, of gewoon langslopen natuurlijk. Mail staat wel ergens op de EUR-site. M-gebouw is ook wel chill, inderdaad, maar internet werkt niet altijd even goed (kan ook positief zijn trouwens) en ik heb het idee dat meer mensen het de laatste tijd ontdekt hebben daar.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:32 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

UB te veel mensen die voortdurend met hun vrienden kletsen.
Types zoals jij zeker, ofniedan :D ;(.
Cool story, Hansel.
pi_118146165
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Omdat Dropbox ongelooflijk handig is. Bijvoorbeeld voor groepsprojecten, of voor als je zelf meerdere computers hebt. Of beter nog: allebei.

[..]

Je kan \een mailtje sturen naar de helpdesk van het G-gebouw, of gewoon langslopen natuurlijk. Mail staat wel ergens op de EUR-site. M-gebouw is ook wel chill, inderdaad, maar internet werkt niet altijd even goed (kan ook positief zijn trouwens) en ik heb het idee dat meer mensen het de laatste tijd ontdekt hebben daar.

[..]

Types zoals jij zeker, ofniedan :D ;(.
??? Ik zit op een forum te klagen :') Hoe kom jij erbij dat ik vrienden heb? Er zijn een paar meiden die ik zelf als vriendin bestempel, maarrre wanneer zij in de problemen zitten ga ik ze echt niet helpen of een luisterend oor bieden.

Vrienden zijn een GROTE ZWARE LAST: ze willen geld van je hebben en bemoeien zich met je en zijn te plakkerig. Ik houd dan ook altijd netjes afstand van mensen. Wanneer je ze in de stad tegenkomt: RIM!!!! Kom met ons mee naar de C&A en daarna gaan we eten in de mcdonalds :') Ten eerste ik wil helemaal niet winkelen met anderen, ten tweede C&A :r , ten derde ik ben 1 keer in mijn leven toen ik 6 was de mcdonalds of hoe het dan ook heet in geweest. Toen ik 8 jaar was begon ik met leven op groente/fruit/vis/volkorenproducten/boter/1 eetlepel olijfolie. Met andere woorden GROTE LAST.

eeeeh laat ik stoppen het wordt weer een dagboek.....ach ja geen vrienden :N
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:52:10 #188
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_118147058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:38 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

??? Ik zit op een forum te klagen :') Hoe kom jij erbij dat ik vrienden heb? Er zijn een paar meiden die ik zelf als vriendin bestempel, maarrre wanneer zij in de problemen zitten ga ik ze echt niet helpen of een luisterend oor bieden.

Vrienden zijn een GROTE ZWARE LAST: ze willen geld van je hebben en bemoeien zich met je en zijn te plakkerig. Ik houd dan ook altijd netjes afstand van mensen. Wanneer je ze in de stad tegenkomt: RIM!!!! Kom met ons mee naar de C&A en daarna gaan we eten in de mcdonalds :') Ten eerste ik wil helemaal niet winkelen met anderen, ten tweede C&A :r , ten derde ik ben 1 keer in mijn leven toen ik 6 was de mcdonalds of hoe het dan ook heet in geweest. Toen ik 8 jaar was begon ik met leven op groente/fruit/vis/volkorenproducten/boter/1 eetlepel olijfolie. Met andere woorden GROTE LAST.

eeeeh laat ik stoppen het wordt weer een dagboek.....ach ja geen vrienden :N
Je past dus prima bij een stereotype zolderkamerfokker.
pi_118148648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:32 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

UB te veel mensen die voortdurend met hun vrienden kletsen.
Helemaal mee eens. Zelfs in de stilteruimtes wordt er vaak flink gepraat of druk in het Duits gefluisterd. Gelukkig ben ik zowaar nooit te beroerd om daar iets van te zeggen.
pi_118149049
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:52 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Je past dus prima bij een stereotype zolderkamerfokker.
:|W dus als je geen vrienden hebt kan je niet uitgaan? Ik ga toch niet uit om met meiden te kletsen? Ik ga uit om mannen te ontmoeten en van one night stands te genieten! Als ik vrienden had zouden die alleen maar in de weg staan. Dan moet je ze even waarschuwen dat je met Peter mee naar huis gaat :r Met andere woorden ik vermaak me prima alleen! Ik ga alleen shoppen, ik ga alleen naar nachtclubs/cafe's/concerten etc. Ik blijf trouwens nooit lang alleen.

Trouwens meestal wel met mijn moeder uit eten (toch wel mijn allerbeste vriendin ze is zo mooi met haar nieuwe lippen O+ alleen begrijpt ze mijn angsten niet....de oplossing is volgens haar altijd een rijke oudere man :') )

Hoe dan ook geen vrienden betekent niet op je kamer zitten. Moeten studeren en voortdurend bang zijn echter wel :'( Altijd wanneer ik ergens bang voor ben (wat best vaak is) denk ik dat naar buiten gaan en gewoon feest vieren ongeluk brengt.....bijvoorbeeld als ik op een cijfer moet wachten....dan kan ik toch niet in het weekend gaan genieten? Wie weet krijg ik dan een slecht cijfer terug :'(

Wat is het leven toch eng! Zo zie je het maar altijd naar je moeder luisteren. Ze heeft me laatst nog voorgesteld aan een Egyptische man van 62 die miljardair is.....ik vond hem alleen niet zo aantrekkelijk dus mocht zij hem hebben. Was ik wel een relatie begonnen hoefde ik niet meer te studeren en nooit meer te werken en nooit meer bang te zijn :'(
pi_118149441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zelfs in de stilteruimtes wordt er vaak flink gepraat of druk in het Duits gefluisterd. Gelukkig ben ik zowaar nooit te beroerd om daar iets van te zeggen.
Naar mijn mening zijn er geen studieplekken op de uni. Er wordt hier boven het G-gebouw aangeraden, maar ook daar blijft het nooit lang stil. Stel dat je morgen besluit van 12 tot 17 uur in het G-gebouw te gaan studeren. Dan ga je daar zitten en komt er toch rond een uur of twee een groep luidruchtige studenten naar binnen. Hele dag gelijk verpest ;( . Thuis is het beste en als dat niet gaat zou ik een bibliotheek in rotterdam zoeken waar het echt stil is. Blaak kan maar dan moet je op tijd zijn want anders zijn alle plekken bezet. Bovendien moet je daar rekening houden met zwervers die zomaar naast je komen zitten :(
pi_118151753
Ben op de 1ste verdieping van gebouw M gegaan. Aanrader! Was erg rustig :)
pi_118153299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:14 schreef knight18 het volgende:
Ben op de 1ste verdieping van gebouw M gegaan. Aanrader! Was erg rustig :)
totdat die studenten tijdens de pauze uit die zalen komen rennen :')
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:47:01 #194
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_118153330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:25 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:|W dus als je geen vrienden hebt kan je niet uitgaan? Ik ga toch niet uit om met meiden te kletsen? Ik ga uit om mannen te ontmoeten en van one night stands te genieten! Als ik vrienden had zouden die alleen maar in de weg staan. Dan moet je ze even waarschuwen dat je met Peter mee naar huis gaat :r Met andere woorden ik vermaak me prima alleen! Ik ga alleen shoppen, ik ga alleen naar nachtclubs/cafe's/concerten etc. Ik blijf trouwens nooit lang alleen.

Trouwens meestal wel met mijn moeder uit eten (toch wel mijn allerbeste vriendin ze is zo mooi met haar nieuwe lippen O+ alleen begrijpt ze mijn angsten niet....de oplossing is volgens haar altijd een rijke oudere man :') )

Hoe dan ook geen vrienden betekent niet op je kamer zitten. Moeten studeren en voortdurend bang zijn echter wel :'( Altijd wanneer ik ergens bang voor ben (wat best vaak is) denk ik dat naar buiten gaan en gewoon feest vieren ongeluk brengt.....bijvoorbeeld als ik op een cijfer moet wachten....dan kan ik toch niet in het weekend gaan genieten? Wie weet krijg ik dan een slecht cijfer terug :'(

Wat is het leven toch eng! Zo zie je het maar altijd naar je moeder luisteren. Ze heeft me laatst nog voorgesteld aan een Egyptische man van 62 die miljardair is.....ik vond hem alleen niet zo aantrekkelijk dus mocht zij hem hebben. Was ik wel een relatie begonnen hoefde ik niet meer te studeren en nooit meer te werken en nooit meer bang te zijn :'(
Vier alinea's schrijven om jezelf van een one-liner te verdedigen :')
pi_118154523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:48 schreef christiman het volgende:
Er is momenteel een soort van race gaande voor meer dropboxruimte voor EUR studenten, de Great Space Race. Wat moet je doen?
1. log in met het dropbox account dat je nu al gebruikt
2. ga naar https://www.dropbox.com/spacerace?r=NTIyMjI3NjQ0OQ en registreer je met je @student.eur.nl
3. bevestig het mailadres via je SIN-online webmail
Ik heb al 50 GB :').
Geen referral hier.
pi_118154730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:47 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Vier alinea's schrijven om jezelf van een one-liner te verdedigen :')
Ik probeerde jou te helpen -O- ik dacht dat je jezelf bedoelde en ongelukkig bent. Ik probeerde duidelijk te maken dat je geen anderen nodig hebt om gelukkig te zijn.
pi_118159007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:46 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

totdat die studenten tijdens de pauze uit die zalen komen rennen :')
Dan heb ik toevallig dit misgelopen in de 3 uren dat ik daar zat :p
pi_118159103
met brakke kop verslagje afmaken, moet echt werken aan mijn planning :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_118159854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zelfs in de stilteruimtes wordt er vaak flink gepraat of druk in het Duits gefluisterd. Gelukkig ben ik zowaar nooit te beroerd om daar iets van te zeggen.
Die chagrijinige blikken en/of bijdehante opmerkingen die je dan soms krijgt... :'). Echt, als je wil kletsen met je vrienden donder je maar lekker op naar de Starbucks. Gelukkig kan ik heel serieus/boos kijken, dus luisteren de meeste mensen wel.
Cool story, Hansel.
pi_118203519
ik heb volgende week tentamen in M blok 18-22, heeft iemand enig idee waar dat is?
pi_118203572
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:38 schreef Adelovici het volgende:
ik heb volgende week tentamen in M blok 18-22, heeft iemand enig idee waar dat is?
Grote zaal op de begane grond van het M-gebouw, blok 18-22 is een set tafels aan de rechterkant.
Beneath the gold, bitter steel
pi_118203583
top, thanks
pi_118211225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:38 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

??? Ik zit op een forum te klagen :') Hoe kom jij erbij dat ik vrienden heb? Er zijn een paar meiden die ik zelf als vriendin bestempel, maarrre wanneer zij in de problemen zitten ga ik ze echt niet helpen of een luisterend oor bieden.

Vrienden zijn een GROTE ZWARE LAST: ze willen geld van je hebben en bemoeien zich met je en zijn te plakkerig. Ik houd dan ook altijd netjes afstand van mensen. Wanneer je ze in de stad tegenkomt: RIM!!!! Kom met ons mee naar de C&A en daarna gaan we eten in de mcdonalds :') Ten eerste ik wil helemaal niet winkelen met anderen, ten tweede C&A :r , ten derde ik ben 1 keer in mijn leven toen ik 6 was de mcdonalds of hoe het dan ook heet in geweest. Toen ik 8 jaar was begon ik met leven op groente/fruit/vis/volkorenproducten/boter/1 eetlepel olijfolie. Met andere woorden GROTE LAST.

eeeeh laat ik stoppen het wordt weer een dagboek.....ach ja geen vrienden :N
Waarom verzamel je je verbale diarree niet in een bundel?

Dan noemen we het "De Wonderlijke EURvonturen van Sanasoufi"
pi_118211268
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:46 schreef Physics het volgende:

[..]

Waarom verzamel je je verbale diarree niet in een bundel?

Dan noemen we het "De Wonderlijke EURvonturen van Sanasoufi"
"De WondEURlijke Avonturen van Sanasoufje

Een Vrouw Met Hysterie"

Omslagillustratie:



was leuker geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door wikwakka2 op 20-10-2012 16:54:00 ]
Cool story, Hansel.
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:47:13 #205
370039 Morera
more more more
pi_118243047
Heeft hier iemand wel eens de tentamentraining van Capita Selecta gevolgd? Is het die 109 euro waard?
pi_118243131
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:47 schreef Morera het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de tentamentraining van Capita Selecta gevolgd? Is het die 109 euro waard?
Ja.
Nee.
Het helpt wel als je dingen echt niet begrijpt, anders gewoon zelf leren!
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:51:48 #207
370039 Morera
more more more
pi_118243243
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja.
Nee.
Het helpt wel als je dingen echt niet begrijpt, anders gewoon zelf leren!
Ik denk erover omdat ik met dat rare nieuwe systeem te maken heb. Ik heb maar 1 herkansing voor blok 1&2. Volgens mij heb ik het tentamen van blok 1 niet zo goed gemaakt dus wil ik dit blok echt een hoog cijfer scoren. Als die Captita Selecta cursus daar echt bij helpt wil ik die graag gaan volgen.
pi_118243348
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:51 schreef Morera het volgende:

[..]

Ik denk erover omdat ik met dat rare nieuwe systeem te maken heb. Ik heb maar 1 herkansing voor blok 1&2. Volgens mij heb ik het tentamen van blok 1 niet zo goed gemaakt dus wil ik dit blok echt een hoog cijfer scoren. Als die Captita Selecta cursus daar echt bij helpt wil ik die graag gaan volgen.
Bij ons werd ook geschreeuwd dat je heel het jaar maar 2 vakken mocht herkansen, dus je hebt het niet moeilijker. Gewoon goed leren, werkgroepen volgen en oude tentamens maken.
pi_118243393
En tuurlijk helpt Capita, maar jij vroeg of het het geld waard was.
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:56:41 #210
370039 Morera
more more more
pi_118243446
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:54 schreef Travel. het volgende:
En tuurlijk helpt Capita, maar jij vroeg of het het geld waard was.
Dat is waar, het is nu helder. Ik ga het voor dit blok wel volgen, gewoon om mijn kansen te verhogen aangezien ik de vorige waarschijnlijk niet zo goed heb gemaakt. Thanks ^O^
pi_118245553
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:53 schreef Travel. het volgende:

[..]

Bij ons werd ook geschreeuwd dat je heel het jaar maar 2 vakken mocht herkansen, dus je hebt het niet moeilijker. Gewoon goed leren, werkgroepen volgen en oude tentamens maken.
Leugenaar. Vorig jaar hadden we 4 herkansingen hoor.
pi_118246389
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:56 schreef Morera het volgende:

[..]

Dat is waar, het is nu helder. Ik ga het voor dit blok wel volgen, gewoon om mijn kansen te verhogen aangezien ik de vorige waarschijnlijk niet zo goed heb gemaakt. Thanks ^O^
Alle Bachelorstudenten van de ESL hebben 4 herkansingen. Master = 2.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:05:21 #213
370039 Morera
more more more
pi_118252396
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:14 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Alle Bachelorstudenten van de ESL hebben 4 herkansingen. Master = 2.
De nieuwe studenten hebben:

1 herkansing voor blok 1 & 2
1 herkansing voor blok 3 t/m 8
pi_118254457
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:05 schreef Morera het volgende:

[..]

De nieuwe studenten hebben:

1 herkansing voor blok 1 & 2
1 herkansing voor blok 3 t/m 8
Wat hard :X hoe ga je dat doen? dus 8 vakken en maar 2 mag je herkansen :X

Ben blij dat ik geen eerstejaars ben :X dat had ik niet overleefd! Ten eerste is het studeren nieuw, ten tweede ben je meer met uitgaan bezig.....wat een nachtmerrie!

Wij hebben er gelukkig 4 en allemaal in de zomer _O_
pi_118255228
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:05 schreef Morera het volgende:

[..]

De nieuwe studenten hebben:

1 herkansing voor blok 1 & 2
1 herkansing voor blok 3 t/m 8
Goede regeling. Zouden ze overal in moeten voeren!
Ja doei.
pi_118256653
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:51 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Leugenaar. Vorig jaar hadden we 4 herkansingen hoor.
Dat werd pas aan het einde bekend. Heel het jaar is ons verteld dat je maar twee herkansingen had.
pi_118256679
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:41 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Wat hard :X hoe ga je dat doen? dus 8 vakken en maar 2 mag je herkansen :X

Ben blij dat ik geen eerstejaars ben :X dat had ik niet overleefd! Ten eerste is het studeren nieuw, ten tweede ben je meer met uitgaan bezig.....wat een nachtmerrie!

Wij hebben er gelukkig 4 en allemaal in de zomer _O_
Niet nodig.
pi_118259774
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef Travel. het volgende:

[..]

Niet nodig.
Nee, ik hoop ook niet dat ik ze nodig heb. Vorig jaar echter wel! Anders had ik nog 9 vakken over dit jaar...dankzij die 4 herkansingen heb ik er 3 mogen wegstrepen dus nog 6.
pi_118259871
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:01 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nee, ik hoop ook niet dat ik ze nodig heb. Vorig jaar echter wel! Anders had ik nog 9 vakken over dit jaar...dankzij die 4 herkansingen heb ik er 3 mogen wegstrepen dus nog 6.
Treurig.
pi_118262061
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:03 schreef Travel. het volgende:

[..]

Treurig.
ik weet zeker dat het dit jaar weer 4 herkansingen zijn.....anders zouden huidige b2 en b3 studenten volgend jaar met een nieuw systeem te maken krijgen.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE morgen weer 2 uur lang die verplichte minor college :|W ik begrijp niet hoe ze studenten kunnen dwingen aanwezig te zijn :( ik wil niet :'( het is zo lekker thuis :'( bovendien moet ik tentamens leren :(
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:53:07 #221
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118262800
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef Travel. het volgende:

Dat werd pas aan het einde bekend. Heel het jaar is ons verteld dat je maar twee herkansingen had.
Dat klopt inderdaad, want die twee extra herkansingen kregen wij destijds vanwege de harde knip (je mag pas beginnen met de master wanneer je alles van je bachelor hebt behaald). In de normale situatie als je in het derde jaar met drie vakken zit die je moet herkansen zou je voor het derde vak toestemming moeten vragen aan de examencommissie om die te mogen herkansen.
pi_118262976
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, want die twee extra herkansingen kregen wij destijds vanwege de harde knip (je mag pas beginnen met de master wanneer je alles van je bachelor hebt behaald). In de normale situatie als je in het derde jaar met drie vakken zit die je moet herkansen zou je voor het derde vak toestemming moeten vragen aan de examencommissie om die te mogen herkansen.
???? Helemaal niet, want eerste en tweedejaars kregen ook 2 extra herkansingen. En die hoefden nog niets van de harde knip te weten.

Trouwens ik heb er goed gebruik van gemaakt, maar eeeh ik ben nog steeds met de bachelor bezig dus welke harde knip :')
pi_118327027
Ik begrijp het niet! Gaan ze nou wel 485 euro stelen of niet?

Beste student,

De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een machtiging van u ontvangen om het collegegeld voor het collegejaar 2012-2013 van uw rekening af te schrijven.
Het door u verschuldigde bedrag 485,40 zal op 25/10/2012 van de door u aangegeven rekening worden geïncasseerd.

Ik verzoek u vriendelijk er zorg voor te dragen dat er voldoende saldo op de bankrekening staat om dit incasso te kunnen uitvoeren.

:X
De langstudeerdersmaatregel is met terugwerkende kracht afgeschaft. Alsuw collegegeld is verhoogd met de langstudeerboete,zal deze maand geen incasso plaatsvinden.
De incassotermijn van oktober zal worden verrekend met de reeds geïncasseerde langstudeerboete. Wij zullen het restant van de reeds geïncasseerde langstudeerboete
voor 1 december aan u terugbetalen. Met ingang van de incasso van 26 november zullen wij het wettelijke collegegeldtarief incasseren.

:?

Heeft u een uitschrijfverzoek via Studielink ingediend? Dan loopt de automatische incasso door totdat uw uitschrijfverzoek is verwerkt. Dit kan zes tot acht
weken duren. Na verwerking van uw uitschrijfverzoek wordt de incasso stop gezet en wordt het eventueel teveel ingehouden collegegeld terug gestort op uw rekening.

Meer informatie vindt u op de website: http://www.eur.nl/inschrijven

Met vriendelijke groet,

Bureau Onderwijsgelden
pi_118328550
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:47 schreef Morera het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de tentamentraining van Capita Selecta gevolgd? Is het die 109 euro waard?
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar de cursusmaterialen heb ik wel vaker gezien en die zien er goed uit. Voor één vak kan het zeker nuttig zijn, al is het uiteindelijk natuurlijk wel fijn als je ook op eigen kracht kunt studeren.
pi_118328681
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goede regeling. Zouden ze overal in moeten voeren!
1. Ze mogen dan wel weer onvoldoendes compenseren.
2. Bij mijn faculteit zou het grootste deel van de mensen die het eerste jaar hebben overleefd afvallen. Zolang de overheid weigert om akkoord te gaan met een nominale studieduur van 6 jaar zou er dan gekozen moeten worden tussen het verlagen van de eisen en het invoeren van zo'n regel of het niet invoeren van zo'n regel. Ik hoop dan toch dat ze voor het tweede kiezen. ;)
Ik ben er trouwens vrij zeker van dat ze bij de andere twee TU's hetzelfde probleem hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:27:06 #226
370039 Morera
more more more
pi_118334969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:38 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar de cursusmaterialen heb ik wel vaker gezien en die zien er goed uit. Voor één vak kan het zeker nuttig zijn, al is het uiteindelijk natuurlijk wel fijn als je ook op eigen kracht kunt studeren.
Ik heb me er nu voor aangemeld. Ik wil het risico beperken aangezien ik niet zo een goed gevoel heb over het tentamen van blok 1. Aangezien ik er maar 1 mag herkansen zou het game over zijn als ik het tentamen van blok 2 ook niet goed maak.

Ik ben benieuwd, ik post tegen die tijd wel hoe het was en of het heeft geholpen :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:30:25 #227
370039 Morera
more more more
pi_118335077


[ Bericht 100% gewijzigd door Morera op 24-10-2012 00:42:02 ]
pi_118335721
Internationale Economie, wat een verschrikkelijk vak is dat zeg. Zo ontzettend saai, zo hersendodend.
pi_118342789
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:49 schreef Snuf. het volgende:
Internationale Economie, wat een verschrikkelijk vak is dat zeg. Zo ontzettend saai, zo hersendodend.
Verkeerde studie gekozen? Juist een van de interessantere vakken uit de eerste twee jaar.
pi_118343060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:14 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Verkeerde studie gekozen? Juist een van de interessantere vakken uit de eerste twee jaar.
Ik studeer Fiscale Economie, dus dit is eigenlijk een vak waarvoor ik niet echt de studie heb gekozen. Het vak Fiscale Economie vind ik wel interessant :)

Ik hoop dat ik alle economie vakken in een keer haal dit jaar, dan ben ik daar in ieder geval vanaf. Het eerste jaar vond ik het nog wel interessant en ik begrijp dat je het nodig hebt om "het systeem" wat beter te begrijpen, maar inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee.
pi_118343098
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik studeer Fiscale Economie, dus dit is eigenlijk een vak waarvoor ik niet echt de studie heb gekozen. Het vak Fiscale Economie vind ik wel interessant :)

Ik hoop dat ik alle economie vakken in een keer haal dit jaar, dan ben ik daar in ieder geval vanaf.
Ohh vandaar :), succes iig
pi_118343168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Ohh vandaar :), succes iig
Ja dankjewel! Het vak is volgens mij niet zo ontzettend moeilijk, maar door deze desinteresse heb ik er niet zoveel aan gedaan en dat kan me wel eens opbreken.

Heb vorig jaar ook alleen Marketing niet gehaald, wat puur kwam omdat ik het verschrikkelijk saai vond. Wat een achterlijk vak is dat zeg..
pi_118349102
IK doe momenteel economie en bedrijfseconomie en zit in het eerste jaar. Ik heb overmorgen een toets boekhouden en cost accounting. Toets besstaat voor 20 vragen uit 4 keuzevragen en 20 vragen 3 keuzevragen. Hoeveel denken jullie dat de normering zal zijn?
pi_118360682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:01 schreef knight18 het volgende:
IK doe momenteel economie en bedrijfseconomie en zit in het eerste jaar. Ik heb overmorgen een toets boekhouden en cost accounting. Toets besstaat voor 20 vragen uit 4 keuzevragen en 20 vragen 3 keuzevragen. Hoeveel denken jullie dat de normering zal zijn?
Meestal moet je 26 vragen goed hebben voor een voldoende voor het tentamen. Je hebt ook weekendtoetsen gehad zeker?

Btw pin me er niet op vast, zeker met meneer Bouwer kan de normering erg veranderen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 06:31:56 #235
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118362360
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:38 schreef Adelovici het volgende:
ik heb volgende week tentamen in M blok 18-22, heeft iemand enig idee waar dat is?
Bekijk de plattegrond van de campus, zoek het M gebouw op de kaart, voilà.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118376399
Hoe vaak krijgen jullie meerkeuze-examens?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118376617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vaak krijgen jullie meerkeuze-examens?
Welke faculteit? Economie vrij veel, econometrie alleen de economievakken.
Beneath the gold, bitter steel
pi_118376673
Dat moet inderdaad per departement of opleiding worden genoemd. ;)
Ik heb nog geen meerkeuze-examen gehad bij mijn huidige opleiding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118376929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vaak krijgen jullie meerkeuze-examens?
Het eerste jaar van Economie heeft meerkeuze examens bij Micro Economie, Inleiding Accounting, ICT, Macro Economie, Boekhouden Marketing en Statistiek. Organisatie & Strategie is voor het grootste gedeelte meerkeuze, maar 40% ervan is open vragen geloof ik. Wiskunde 1 en 2 zijn openvragen, met 30% meerkeuze ongeveer (volgens mij). Correct me if I'm wrong.

Vanwaar deze vraag?
pi_118377834
Micro is nu open vragen.
pi_118397936
quote:
Vanwaar deze vraag?
Ik weet dat bij massa-opleidingen zoals psychologie, rechten en economie, en soms helaas ook geneeskunde, het gebruikelijk is om meerkeuzevragen te gebruiken. Ik was benieuwd in hoeverre dat ook de gewoonte is bij andere opleidingen van de niet-technische universiteiten.
Ik ben zeker niet a priori tegen het gebruik van meerkeuzevragen maar heel veel kan niet worden getoetst met meerkeuzevragen en ik denk dan ook dat bewust de kwaliteit van de toetsing wordt opgeofferd bij veel Nederlandse opleidingen om de onderwijsgerelateerde werklast van de docenten te beperken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118398634
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:18 schreef Physics het volgende:
Micro is nu open vragen.
ben je dit jaar studentassistent?
pi_118398707
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet dat bij massa-opleidingen zoals psychologie, rechten en economie, en soms helaas ook geneeskunde, het gebruikelijk is om meerkeuzevragen te gebruiken. Ik was benieuwd in hoeverre dat ook de gewoonte is bij andere opleidingen van de niet-technische universiteiten.
Ik ben zeker niet a priori tegen het gebruik van meerkeuzevragen maar heel veel kan niet worden getoetst met meerkeuzevragen en ik denk dan ook dat bewust de kwaliteit van de toetsing wordt opgeofferd bij veel Nederlandse opleidingen om de onderwijsgerelateerde werklast van de docenten te beperken.
Ja, het is nu eenmaal (zeker in het begin) een erg massale studie en allemaal tentamens met open vragen nakijken is dan inderdaad heel veel werk. Ik begrijp wel waarom de faculteit daar niet voor kiest. Toch denk ik wel dat de meerkeuze tentamens van aardige kwaliteit zijn hoor, daar moet je je zeker niet in vergissen.

Maar ik zie je punt wel inderdaad.
pi_118398743
weet iemand waar M (BLOK 1-12) is?
pi_118398774
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:25 schreef knight18 het volgende:
weet iemand waar M (BLOK 1-12) is?
Als je binnenkomt in het M gebouw gelijk voor je neus.
pi_118400055
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:27 schreef Morera het volgende:

[..]

Ik heb me er nu voor aangemeld. Ik wil het risico beperken aangezien ik niet zo een goed gevoel heb over het tentamen van blok 1. Aangezien ik er maar 1 mag herkansen zou het game over zijn als ik het tentamen van blok 2 ook niet goed maak.

Ik ben benieuwd, ik post tegen die tijd wel hoe het was en of het heeft geholpen :)
Veel succes! ^O^
pi_118400103
Iedereen die morgen en overmorgen tentamen heeft, succes!
pi_118414371
Als de antwoorden van het tentamen online komen, waar zou je die dan kunnen zien, blackboard of zo?
pi_118414709
Ja bij blackboard. Ik heb een vraagje. Net heb ik boekhouden en cost accounting gemaakt. En ik kan de normering zien van voorgaande jaren. Het cijfer dat bij de normering staat, is dat met evt deeltoetsen of exclusief?
Voorbeeld:
5 deeltoetsen gemaakt die 10% meetellen.
Hoofdtentamen telt 90% mee.
Is het cijfer dat je bij de normering haalt de 100%? Of is er al rekening gehouden met de deeltoetsen, dus 90%.
pi_118414919
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef knight18 het volgende:
Ja bij blackboard. Ik heb een vraagje. Net heb ik boekhouden en cost accounting gemaakt. En ik kan de normering zien van voorgaande jaren. Het cijfer dat bij de normering staat, is dat met evt deeltoetsen of exclusief?
Voorbeeld:
5 deeltoetsen gemaakt die 10% meetellen.
Hoofdtentamen telt 90% mee.
Is het cijfer dat je bij de normering haalt de 100%? Of is er al rekening gehouden met de deeltoetsen, dus 90%.
Had het al gevonden ja, heb een voorlopige 29/40, voor de tussentoetsen had ik een 8.4 of zo, dus zal wel voldoende zijn toch? Deeltoetsen zijn trouwens 20%, bij wiskunde zijn ze 10%
pi_118415116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef Rummikub het volgende:

[..]

Had het al gevonden ja, heb een voorlopige 29/40, voor de tussentoetsen had ik een 8.4 of zo, dus zal wel voldoende zijn toch? Deeltoetsen zijn trouwens 20%, bij wiskunde zijn ze 10%
Ja voldoende wel.
pi_118416208
Wat, je maakt vijf deeltoetsen voor in totaal 10%? Of elke keer 10%?
pi_118416832
Nee, je krijgt voor elke tussentoets een cijfer, daarvan het gemiddelde is 20% van je eindcijfer.
pi_118419362
het tentamen inleiding statistiek proberen te halen zonder al te veel oefening is geen aandrader :P , nog andere mensen die dit tentamen vandaag hebben gemaakt?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:57:24 #255
370039 Morera
more more more
pi_118443693
Zaterdag heb ik een taaltoets. Ik hoorde dat er oefentoetsen waren maar die zijn ineens nergens meer te vinden. De pagina van ESL voor nieuwe studenten is ook ineens weg. Zijn hier mensen die oefentoetsen van voorgaande jaren in hun bezit hebben en die zouden willen delen? Of weet iemand waar je het beste voor de taaltoets kan oefenen? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Morera op 26-10-2012 00:04:09 ]
pi_118443850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:57 schreef Morera het volgende:
Zaterdag heb ik een taaltoets. Ik hoorde dat er oefentoetsen waren maar die zijn ineens nergens meer te vinden. De pagina van ESL voor nieuwe studenten is ook ineens weg. Zijn hier mensen die oefentoetsen van voorgaande jaren in hun bezig hebben en die zouden willen delen? Of weet iemand waar je het beste voor de taaltoets kan oefenen? :)
taaltoets :X gelukkig heb ik dat nooit hoeven doen _O- ze hadden me gelijk :W
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:01:20 #257
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118443921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:57 schreef Morera het volgende:
Zaterdag heb ik een taaltoets. Ik hoorde dat er oefentoetsen waren maar die zijn ineens nergens meer te vinden. De pagina van ESL voor nieuwe studenten is ook ineens weg. Zijn hier mensen die oefentoetsen van voorgaande jaren in hun bezig hebben en die zouden willen delen? Of weet iemand waar je het beste voor de taaltoets kan oefenen? :)
Is dat oefenprogramma PrinCipen er nog?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:02:06 #258
370039 Morera
more more more
pi_118443966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:00 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

taaltoets :X gelukkig heb ik dat nooit hoeven doen _O- ze hadden me gelijk :W
Als je voor de taaltoets zakt krijg je een negatief bindend studieadvies.
pi_118443994
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:02 schreef Morera het volgende:

[..]

Als je voor de taaltoets zakt krijg je een negatief bindend studieadvies.
wutlol?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:02:46 #260
370039 Morera
more more more
pi_118444002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Is dat oefenprogramma PrinCipen er nog?
Jawel, maar alleen voor mensen die gezakt zijn. Die krijgen dan toegang om te oefenen en vervolgens nog 1 laatste kans om de taaltoets opnieuw te doen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:12:59 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118444535
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:02 schreef Morera het volgende:

Jawel, maar alleen voor mensen die gezakt zijn. Die krijgen dan toegang om te oefenen en vervolgens nog 1 laatste kans om de taaltoets opnieuw te doen.
Dat is echt wreed. Toen ik begon op Erasmus had je nog drie kansen (een kans in jaar 1 als je de eerste keer zakte en twee kansen in jaar twee) om de taaltoets (het onderdeel of de onderdelen) daarvan te halen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:23:44 #262
370039 Morera
more more more
pi_118444950


[ Bericht 100% gewijzigd door Morera op 26-10-2012 02:05:14 ]
pi_118447354
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:02 schreef Morera het volgende:

[..]

Als je voor de taaltoets zakt krijg je een negatief bindend studieadvies.
weet ik :') sterkte ermee! gelukkig ben ik het jaar voordat de taaltoets werd geïntroduceerd gestart ^O^
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:08:39 #264
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118447496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:02 schreef Morera het volgende:

[..]

Jawel, maar alleen voor mensen die gezakt zijn. Die krijgen dan toegang om te oefenen en vervolgens nog 1 laatste kans om de taaltoets opnieuw te doen.
http://www.principen.nl/login.php

Kan je voor 11,50 een account aanschaffen en oefenen. Je hoeft niet eerst gezakt te zijn om deze oefeningen te maken. Ik weet wel dat ik deze oefeningen nodig heb, heb al 3,5 jaar geen Nederlands gehad en ben er geen grote held in. Geef mij maar een regulier tentamen.....

Ik had overigens gehoord dat je na 2x niet halen een cursus moet volgen om het daarmee af te ronden, weet niet wat daarvan waar is. Zou belachelijk zijn studenten weg te sturen op basis van een taaltoets namelijk (de taaltoets telt toch niet als officiële herkansing?)
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118451362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 02:08 schreef Keyos het volgende:

[..]

http://www.principen.nl/login.php

Kan je voor 11,50 een account aanschaffen en oefenen. Je hoeft niet eerst gezakt te zijn om deze oefeningen te maken. Ik weet wel dat ik deze oefeningen nodig heb, heb al 3,5 jaar geen Nederlands gehad en ben er geen grote held in. Geef mij maar een regulier tentamen.....

Ik had overigens gehoord dat je na 2x niet halen een cursus moet volgen om het daarmee af te ronden, weet niet wat daarvan waar is. Zou belachelijk zijn studenten weg te sturen op basis van een taaltoets namelijk (de taaltoets telt toch niet als officiële herkansing?)
Tuurlijk is dat niet belachelijk. Bij een studie zoals rechten is taal een van de belangrijkste onderdelen.
pi_118451811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:26 schreef Adelovici het volgende:
het tentamen inleiding statistiek proberen te halen zonder al te veel oefening is geen aandrader :P , nog andere mensen die dit tentamen vandaag hebben gemaakt?
En dan te bedenken dat inleiding statistiek dit jaar 1 a 2 niveau's lager is dan voorheen aangezien studenten nu 60 ECTS moeten halen. Alle studenten die vorig jaar hun P niet gehaald hebben hebben inleiding statistiek toen niet gehaald :). Soms heb ik het idee dat die man studenten haat
pi_118453005
wij bij ESE moesten die taaltoets ook doen, je maakt die toets, moet op de 3 onderdelen allemaal een minimumscore halen, als je het haalt is het klaar, haal je het niet moet je oefenen en daarna voldoende scoren op de onderdelen die je fout maakte, en dat ook nog eens allemaal thuis. Weet niet of het bij jullie ook thuis mag dat herkansen maar ik heb gewoon van de oefeningen de antwoordlijsten gekopieerd in word en vervolgens 100% op het onderdeel gehaald wat ik moest herkansen, de andere onderdelen mag je dan gewoon een onvoldoende scoren.
pi_118453836
Juist een goede zaak die taaltoetsen. Als je op de universiteit zit en nog altijd erbarmelijk Nederlands schrijft, dan moet je het maar een (paar) niveautje(s) lager zoeken. Er is geen enkele reden waarom je je moedertaal niet goed zou kunnen beheersen. Je kunt het allemaal wel afdoen als overdreven en onbelangrijk, maar als je al moeite hebt met een simpele regel als 't kofschip, dan ben je duidelijk niet in staat om onderwijs op wetenschappelijk niveau te volgen en verdien je ook zeker geen wo-diploma.

Echt, een paar foutjes in een informeel bericht is niet het einde van de wereld, maar het lijkt er meer op dat het gros van de studenten geen foutloze zin op papier kan zetten.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:23:35 #269
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118454719
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Juist een goede zaak die taaltoetsen. Als je op de universiteit zit en nog altijd erbarmelijk Nederlands schrijft, dan moet je het maar een (paar) niveautje(s) lager zoeken. Er is geen enkele reden waarom je je moedertaal niet goed zou kunnen beheersen. Je kunt het allemaal wel afdoen als overdreven en onbelangrijk, maar als je al moeite hebt met een simpele regel als 't kofschip, dan ben je duidelijk niet in staat om onderwijs op wetenschappelijk niveau te volgen en verdien je ook zeker geen wo-diploma.

Echt, een paar foutjes in een informeel bericht is niet het einde van de wereld, maar het lijkt er meer op dat het gros van de studenten geen foutloze zin op papier kan zetten.
Hier ben ik het absoluut mee eens. Verder lijkt de taaltoets bij mij het effect te hebben gesorteerd dat ik meer nadenk wanneer ik iets op papier zet. Oorspronkelijk deed ik qua Nederlands veel op intuïtie, zonder dat ik echt bij de taal stil stond.
pi_118454970
Ik vind het lovenswaardig dat ze een negatief BSA geven wanneer je faalt voor een taaltoetsje. Spijtig alleen dat die beheersing blijkbaar slecht wordt getoetst, waarom daar een computer voor gebruikt moet worden is voor mij een raadsel, ik vind het nogal onnozel van de verantwoordelijken dat ze niet in de gaten hebben dat er dan fraude wordt gepleegd of laks dat ze zich daar niets van aantrekken.

Laten we wel wezen, de opzet van een universitaire opleiding is om mensen te vormen tot academici. Een minimale voorwaarde voor een academicus is dat hij zijn moedertaal goed beheerst.
Ze toetsen nog niet eens het goed beheersen van je moedertaal, ze toetsen enkel het beheersen van wat simpele regeltjes die je best kan leren wanneer je een klein beetje je best doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118455107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:43 schreef Physics het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat inleiding statistiek dit jaar 1 a 2 niveau's lager is dan voorheen aangezien studenten nu 60 ECTS moeten halen. Alle studenten die vorig jaar hun P niet gehaald hebben hebben inleiding statistiek toen niet gehaald :). Soms heb ik het idee dat die man studenten haat
De gedachte kwam bij mij op maar ik durfde niet te denken dat de EUR het niveau zou verlagen. In dat geval is het dus gewoon symboolpolitiek die weinig of niets oplost. Liever toch een hoger niveau en dat er wat herkansingen nodig zijn dan een lager niveau zonder herkansingen, nietwaar?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:42:09 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118456926
Ik vind de opzet van de taaltoets helemaal niet verkeerd, echter vind ik wel dat je geen studenten kwijt moet raken die iets minder taalgevoelig zijn. Daarom zou ik het beter vinden als studenten een verplichte taalcursus moeten volgen (eventueel op eigen kosten) als de taaltoets niet gehaald wordt. Dan spijkeren zij hun Nederlandse taal intensief bij en kunnen zij verder met hun opleiding en met hun leven.

Dat moet je ook niet vergeten natuurlijk, het doen van een studie is van belang voor de rest van je leven, dat moet je mensen niet afpakken als zij wel goed zijn in de vakken van hun opleiding maar iets minder sterk zijn in de Nederlandse taal.

Nederlands is nooit mijn sterkste punt geweest omdat ik er gewoon niet in geïnteresseerd was , ik ben al tijden bezig dit te verbeteren (vroeger gaf ik niets om taalfouten, nu controleer ik wat ik schrijf), ik weet echter niet of dat het op dit moment op het niveau van de taaltoets ligt. Ik ben sinds gisteren bezig met het programma Principen, ik hoop dat het genoeg is voor morgen. Ik bal in ieder geval mijn vuisten als ik de toets morgen haal, dan valt er een hele grote last van mijn schouders.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118458206
quote:
Ik vind de opzet van de taaltoets helemaal niet verkeerd, echter vind ik wel dat je geen studenten kwijt moet raken die iets minder taalgevoelig zijn.
Ik wil niet al te hoog van de toren blazen maar m.i. maak je hier een denkfout waardoor de conclusie niet klopt. Je hebt namelijk geen taalgevoel (beter gezegd, inzicht in taal of taalinzicht) nodig om voor die taaltoets te slagen. Je moet simpelweg wat regeltjes leren. Iemand die wiskunde kan kan ook leren hoe je werkwoorden vervoegt, de regeltjes zijn even logisch. Het probleem is dat veel leerlingen dit nooit goed hebben geleerd doordat de leraren het zelf onvoldoende beheersen (de PABO-afgestudeerden) en doordat de andere leraren die het zelf wel voldoende beheersen (neerlandici en hopelijk ook de tweedegraads leraren Nederlands) er ten onrechte vanuit gingen dat de leerlingen dit wel op de lage school hadden geleerd. Het maakt nogal verschil of dat de leraar Nederlands zijn lesplanning afstemt op leerlingen die nooit hebben geleerd hoe je werkwoorden moet vervoegen of op leerlingen die het wel reeds goed hebben geleerd. Verder moet je na het aanleren van die regels natuurlijk ook voldoende blijven herhalen, ook hier schort het aan. Leuk hoor dat leerlingen nu presentaties kunnen geven maar wat heb je er aan wanneer ze hun gedachten nog niet eens goed schriftelijk kunnen uitdrukken.
Voor de duidelijkheid, ik verwijt die leerlingen niets. Het zijn de leraren, de schoolbesturen en de ambtenaren van het ministerie van OCW die gefaald hebben.

Hierboven heb ik het enkel over het vervoegen van werkwoorden maar ook voor andere zaken die getoetst worden geldt dat je weinig inzicht in taal nodig hebt. Dat geldt net zo zeer voor bijvoorbeeld samenstellingen (tegenwoordig is het de mode om spaties te plaatsen tussen samenstellingen, dat lijkt veel onschuldiger dan dat het is ;)), congruentie en interpunctie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118458472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef Keyos het volgende:
Nederlands is nooit mijn sterkste punt geweest omdat ik er gewoon niet in geïnteresseerd was...
Dat is de kern van de zaak.
Je kwam weg met die desinteresse omdat de leraren je lieten wegkomen met die desinteresse. Indien vanaf de lage school jouw schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal wel adequaat zou zijn getoetst (dus met voldoende herhaling en consistentie) dan had wel al die zaken op dat moment geleerd. ;)
Zo'n schiftingstoets heeft hetzelfde effect en ik mag toch zeker veronderstellen dat iemand die aan een universiteit studeert prima in staat is om zelfstandig die regeltjes te leren? Ik vind wel dat de universiteit dan geschikt zelfstudiemateriaal moet aanreiken maar onder die voorwaarde mag je de verantwoordelijkheid volledig bij de student leggen.
Ik ben trouwens de eerste om een ander met zoiets te helpen.

Ik heb zelf ook zo'n schiftingstoetsje moeten maken maar bij mij was het een wiskundetoets, dezelfde 20 meerkeuzevragen als die in Delft en Enschede worden gesteld aan studenten die een technische, semitechnische of quasitechnische (technische bedrijfskunde) opleiding volgen. Die stelt werkelijk niets voor maar toch zakte een kwart van de studenten hiervoor. Een deel van die studenten is afgehaakt maar geen student die de rest van de opleiding wel aankan is hierdoor afgevallen. Wel werden studenten geconfronteerd met hun tekortkomingen en leerden ze de basis omdat ze wisten dat ze die nodig hadden om succes te hebben met hun opleiding. Die studenten die zakten kregen 1 keer per week verdere begeleiding, ook nadat een enkeling voor de tweede keer zakte. Uiteindelijk haalde bijna iedereen die toets, zijn er geen slachtoffers gevallen en is het niveau gestegen (zij het naar een niveau wat aan het einde van het VWO gehaald moet zijn). Prima toch?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:23:07 #275
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118458588
Klopt natuurlijk, het blijft gewoon het toepassen van bepaalde regeltjes, echter vind ik het wel kwalijk dat de universiteit er maar vanuit gaat dat iedereen de toets haalt door helemaal geen instructies te geven over wat de inhoud van de toets is en hoe je dit nog kunt oefenen. Ik ben door iemand op dit forum gewezen op het bestaan van de website Principen (taalwebsite van de EUR), niemand op de EUR die de studenten gewezen heeft op het bestaan hiervan.

Het is voor mij 4 jaar geleden dat ik Nederlandse grammatica heb gehad, dus ik heb deze oefeningen écht nodig om de lastige kantjes eraf te halen. Ik heb echter wel de indruk dat veel mensen er te makkelijk over denken, vrijwel mijn hele werkgroep gaat hem onvoorbereid doen, volgens mij kan je dan hard op je bek gaan. Zeker de "stijl" vragen ervaar ik als zeer irritant.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118459102
Dan zijn we het in grote lijnen eens, ook ik vind dat zoiets fatsoenlijk begeleid moet worden (maar niet ten koste van de rest van het programma!).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:03:01 #277
370039 Morera
more more more
pi_118460085
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Juist een goede zaak die taaltoetsen. Als je op de universiteit zit en nog altijd erbarmelijk Nederlands schrijft, dan moet je het maar een (paar) niveautje(s) lager zoeken. Er is geen enkele reden waarom je je moedertaal niet goed zou kunnen beheersen. Je kunt het allemaal wel afdoen als overdreven en onbelangrijk, maar als je al moeite hebt met een simpele regel als 't kofschip, dan ben je duidelijk niet in staat om onderwijs op wetenschappelijk niveau te volgen en verdien je ook zeker geen wo-diploma.

Echt, een paar foutjes in een informeel bericht is niet het einde van de wereld, maar het lijkt er meer op dat het gros van de studenten geen foutloze zin op papier kan zetten.
Het is niet iedereen zijn of haar moedertaal. Ik zie zo een taaltoets liever tijdens het toelatingsproces.
pi_118462129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:03 schreef Morera het volgende:

[..]

Het is niet iedereen zijn of haar moedertaal. Ik zie zo een taaltoets liever tijdens het toelatingsproces.
Klopt, het doet alleen niks af van mijn opmerking. Er geen enkele reden waarom een allochtoon stam+t niet zou kunnen begrijpen als hij/zij hier geboren is en gewoon het Nederlands onderwijs heeft gevolgd. De/het-fouten heb ik begrip voor, dat is puur een kwestie van in je hoofd stampen en als je dat bijvoorbeeld niet van huis uit meekrijgt, omdat je ouders het Nederlands zelf niet zo goed beheersen, dan blijft dat natuurlijk altijd een knelpunt. Grammaticale fouten zijn gewoon ongelooflijk slordig. Zo moeilijk is het allemaal echt niet; het kan men blijkbaar gewoon geen reet schelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door wikwakka2 op 26-10-2012 15:59:16 ]
Cool story, Hansel.
pi_118463133
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Grammaticale fouten zijn gewoon ongelooflijk slordig. Zo moeilijk is het allemaal echt niet; het kan men blijkbaar gewoon geen reet schelen.

Helemaal mee eens. Dat veel mensen de regel stam+t niet kunnen volgen blijft me verbazen. Als SA heb ik vaak (economie)toetsjes nagekeken die barstten van de spel- en grammaticale fouten. Helaas mocht ik die niet afstraffen, gelukkig is daar nu de taaltoets voor.
pi_118464842
Als ze nu op de middelbare school dat soort fouten zouden bestraffen bij alle vakken dan zou dit probleem niet bestaan. En niemand wordt er slechter van. ;)
quote:
Het is niet iedereen zijn of haar moedertaal.
En?
Je mag verwachten dat mensen die kiezen voor een Nederlandstalige universitaire opleiding de Nederlandse taal op een voldoende hoog niveau beheersen dat ze voor dat taaltoetsje een 10 halen wanneer ze om 5 uur 's nachts worden wakker gemaakt en direct die toetst moeten maken.
Wanneer het om een Engelstalige opleiding gaat dan is een dergelijke toets maar dan in het Engels gerechtvaardigd. Geen excuses dus. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:41:43 #281
370039 Morera
more more more
pi_118466358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 02:08 schreef Keyos het volgende:

[..]

http://www.principen.nl/login.php

Kan je voor 11,50 een account aanschaffen en oefenen. Je hoeft niet eerst gezakt te zijn om deze oefeningen te maken. Ik weet wel dat ik deze oefeningen nodig heb, heb al 3,5 jaar geen Nederlands gehad en ben er geen grote held in. Geef mij maar een regulier tentamen.....

Ik had overigens gehoord dat je na 2x niet halen een cursus moet volgen om het daarmee af te ronden, weet niet wat daarvan waar is. Zou belachelijk zijn studenten weg te sturen op basis van een taaltoets namelijk (de taaltoets telt toch niet als officiële herkansing?)
Die ga ik ook even doen ^O^
pi_118473561
Interessant dat micro nu open is, vooral aangezien dit voor zover ik kan zien niet geldt voor de Engelstalige (en veel kleinschalerige) variant. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het bij micro misschien juist wel makkelijker is om een open tentamen te hebben, veel mensen gaan onderuit op het true-false format en de strenge gokcompensatie die daarbij komt kijken.

Even een sidenote, Matrix 1, hoe indicatief is dat vak voor het niveau van de rest van de Econometrie vakken in bachelor 1? Want ik heb vandaag dat tentamen gedaan en het viel me echt heel erg mee.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_118476603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:49 schreef Nileson het volgende:
Interessant dat micro nu open is, vooral aangezien dit voor zover ik kan zien niet geldt voor de Engelstalige (en veel kleinschalerige) variant. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het bij micro misschien juist wel makkelijker is om een open tentamen te hebben, veel mensen gaan onderuit op het true-false format en de strenge gokcompensatie die daarbij komt kijken.

Even een sidenote, Matrix 1, hoe indicatief is dat vak voor het niveau van de rest van de Econometrie vakken in bachelor 1? Want ik heb vandaag dat tentamen gedaan en het viel me echt heel erg mee.
Matrix algebra 1 en 2 zijn makkelijk. Ik heb trouwens ook het idee, van eerstejaars en recidivisten die vakken opnieuw doen gehoord, dat ze van de moeilijke vakken de scherpe randjes hebben afgehaald door die 60 ECTS-regel. Erg jammer eigenlijk, het laatste wat ik zou willen is dat econometrie ook een massastudie wordt. Pittige vakken in het eerstejaar zijn inleiding statistiek, analyse 2, kansrekening, statistiek.
pi_118484861
Ik hoorde dat paradoxaal genoeg basiswiskunde dit jaar een stuk moeilijker was, de tentamens zijn nog niet terug maar ze hadden tussentoetsjes en zeker de 2e was dramatisch gemaakt, gemiddeld 1,6 van de 5 punten.
Ik had vandaag Combinatorisch Optimaliseren gemaakt en die ging wel lekker. Volgens mij heeft van den Heuvel een setje opgaven waaruit hij er elk jaar een paar pakt voor het tentamen. Ik vond ze iig veel lijken op oude tentamens en goed te doen, slechts 1 subvraag wist ik niet zeker, de rest allemaal eigenlijk 90-100% zeker van.
Beneath the gold, bitter steel
pi_118493927
Die taaltoets _O-
pi_118495747
Ik had nog nooit van de term recidivisten gehoord in deze context. Grappig. :)
Ik neem aan dat matrix algebra bij jullie hetzelfde is als lineaire algebra bij andere universiteiten? In het algemeen wordt dat toch niet zo gemakkelijk gevonden? Het begin gaat vlot maar zo gauw er wat abstractere vragen worden gesteld...
Misschien helpt het als het in twee delen is opgesplitst, ik kreeg het in 1 deel in 8 weken tijd door mijn strot geduwd. Wel direct geslaagd trouwens.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118498606
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had nog nooit van de term recidivisten gehoord in deze context. Grappig. :)
Ik neem aan dat matrix algebra bij jullie hetzelfde is als lineaire algebra bij andere universiteiten? In het algemeen wordt dat toch niet zo gemakkelijk gevonden? Het begin gaat vlot maar zo gauw er wat abstractere vragen worden gesteld...
Misschien helpt het als het in twee delen is opgesplitst, ik kreeg het in 1 deel in 8 weken tijd door mijn strot geduwd. Wel direct geslaagd trouwens.
Het toepassen van vermenigvuldigen etc. lukt iedereen wel, maar de bewijzen zijn voor een grote groep altijd relatief moeilijk, vnl. omdat ze er nog niet aan gewend zijn.
Beneath the gold, bitter steel
pi_118501060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:54 schreef Fingon het volgende:
Ik hoorde dat paradoxaal genoeg basiswiskunde dit jaar een stuk moeilijker was, de tentamens zijn nog niet terug maar ze hadden tussentoetsjes en zeker de 2e was dramatisch gemaakt, gemiddeld 1,6 van de 5 punten.
Ik had vandaag Combinatorisch Optimaliseren gemaakt en die ging wel lekker. Volgens mij heeft van den Heuvel een setje opgaven waaruit hij er elk jaar een paar pakt voor het tentamen. Ik vond ze iig veel lijken op oude tentamens en goed te doen, slechts 1 subvraag wist ik niet zeker, de rest allemaal eigenlijk 90-100% zeker van.
Wilco kan niet anders. Als hij subgradiënt-optimalisatie, een C = conv(C) bewijs of iets dergelijks gaat vragen valt iedereen door de mand. Valt me altijd op dat zowel bij LP als bij combi de oefenopgaven moeilijker zijn dan het tentamen zelf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had nog nooit van de term recidivisten gehoord in deze context. Grappig. :)
Ik neem aan dat matrix algebra bij jullie hetzelfde is als lineaire algebra bij andere universiteiten? In het algemeen wordt dat toch niet zo gemakkelijk gevonden? Het begin gaat vlot maar zo gauw er wat abstractere vragen worden gesteld...
Misschien helpt het als het in twee delen is opgesplitst, ik kreeg het in 1 deel in 8 weken tijd door mijn strot geduwd. Wel direct geslaagd trouwens.
Bij econometrie maken we meestal alleen gebruik van de eigenschappen van matrices specifiek, dus de vakken zijn daar ook op gericht. Bij multivariate statistiek bestaan routine vragen uit inverse, eigenwaarden, eigenvectoren bepalen. Bewijzen dat het fout-residu te schrijven als een matrix die zowel idempotent als symmetrisch is. Spectrale decompositie van matrices. Niet heel spannend maar wel essentieel voor statistiek.

Overigens zat ik te spieken bij de Master wiskunde die ze aanbieden in Cambridge, en daar zitten een aantal vakken tussen waarvan ik de examens nu eigenlijk wel zou kunnen maken :9~.
http://www.maths.cam.ac.u(...)2012/PaperIII_37.pdf
http://www.maths.cam.ac.u(...)2012/PaperIII_42.pdf (eerste 3 vragen)

[ Bericht 19% gewijzigd door Physics op 27-10-2012 17:18:14 ]
pi_118555051
Volgende week twee tentamens :'( moet morgen toch echt beginnen ;( IK WIL NIET :'(
pi_118559259
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef sanasoufi het volgende:
Volgende week twee tentamens :'( moet morgen toch echt beginnen ;( IK WIL NIET :'(
Hoe was je weekend meid?
pi_118559470
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hoe was je weekend meid?
Inderdaad, vertel.
Geen referral hier.
pi_118561320
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef sanasoufi het volgende:
Volgende week twee tentamens :'( moet morgen toch echt beginnen ;( IK WIL NIET :'(
We hebben je gemist.
pi_118561595
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef sanasoufi het volgende:
Volgende week twee tentamens :'( moet morgen toch echt beginnen ;( IK WIL NIET :'(
Dafuq, studeert zij aan de EUR? :')
pi_118561756
quote:
13s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:06 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Dafuq, studeert zij aan de EUR? :')
Op FOK, ja.
#freefrederike
pi_118562219
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hoe was je weekend meid?
SUPER!!! Vrijdagavond gaan shoppen in Amsterdam O+ Zaterdag pas 14:00 wakker O+ vervolgens boodschappen gaan doen en s'avonds uit eten (schelpen O+ ) met mijn nieuwe tijdelijke vriend (42 jarige oogarts). Hele nacht met hem doorgebracht en vanochtend samen ontbeten....helaas moest ik toen naar huis en hij naar het ziekenhuis :') Vandaag was het dus wat minder, want toen moest ik beslissen hoe ik dit vanaf morgen ga aanpakken. Heb namelijk nog niets gedaan :X . Ik ben er nog steeds niet uit...alles lezen gaat natuurlijk nooit in 1 week :'( dus waarschijnlijk wordt het weer colleges + arresten + reader + sheets voor beide vakken. Alhoewel de minor probeer ik misschien wel zo veel mogelijk te lezen, want 15 punten mislopen na al die helse colleges volgen (23 in totaal) lijkt me :X
pi_118562355
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:22 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

SUPER!!! Vrijdagavond gaan shoppen in Amsterdam O+ Zaterdag pas 14:00 wakker O+ vervolgens boodschappen gaan doen en s'avonds uit eten (schelpen O+ ) met mijn nieuwe tijdelijke vriend (42 jarige oogarts). Hele nacht met hem doorgebracht en vanochtend ontbeten....helaas moest ik toen naar huis en hij naar het ziekenhuis :') Vandaag was het dus wat minder, want toen moest ik beslissen hoe ik dit vanaf morgen ga aanpakken. Heb namelijk nog niets gedaan :X . Ik ben er nog steeds niet uit...alles lezen gaat natuurlijk nooit in 1 week :'( dus waarschijnlijk wordt het weer colleges + arresten + reader + sheets voor beide vakken. Alhoewel de minor probeer ik misschien wel zo veel mogelijk te lezen, want 15 punten mislopen na al die helse colleges volgen (23 in totaal) lijkt me :X
Zo leuk! Leuke kleren gekocht? :D Amsterdam is een mooie stad he! Wel een oude vriend heb je hoor. Maar met zo'n beroep heeft hij vast wel een lekker salaris en kan jij meer shoppen! Pfff ja de uni laat ons zelfs in het weekend niet met rust he :s Herken het probleem! Morgen moet ik ook hard gaan leren hoor gelukkig heb ik geen minor klinkt allaal heel moeilijk! Xx
pi_118562498
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

Zo leuk! Leuke kleren gekocht? :D Amsterdam is een mooie stad he! Wel een oude vriend heb je hoor. Maar met zo'n beroep heeft hij vast wel een lekker salaris en kan jij meer shoppen! Pfff ja de uni laat ons zelfs in het weekend niet met rust he :s Herken het probleem! Morgen moet ik ook hard gaan leren hoor gelukkig heb ik geen minor klinkt allaal heel moeilijk! Xx
Ja, LINGERIE O+ . Ach ik 23, hij 42 (gescheiden, vader van 4 kinderen). Hmmm ik vind hem niet oud genoeg dus als ik iemand boven de 50 vind dump ik hem.

Je hebt toch ook twee vakken?

Heb echt geen zin! Ik heb ook nog college om 13:00 morgen en donderdag van 13:00 tot 16:45...heb dus niet de volle 7 dagen -O-

En ik moet nog sir verslagen bestellen morgen! Heb jij wel alles netjes wekelijks bijgehouden?
pi_118563353
:') ^ 999999999999999999999999999999999999999999999
  maandag 29 oktober 2012 @ 00:08:31 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118563643
quote:
13s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:06 schreef pimmetje2010 het volgende:

Dafuq, studeert zij aan de EUR? :')
Helaas wel.
pi_118563828
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Helaas wel.
NEE! Mocht ik nou wel of niet een minor volgen?

Voor examinandi die voor 1 september 2008 zijn begonnen aan de
bacheloropleiding Nederlands recht en ten minste een onderdeel van de
bacheloropleiding Nederlands recht, al dan niet door middel van een vrijstelling, bij
de Faculteit der Rechtsgeleerdheid hebben behaald, studeren af volgens de
‘Overgangsregeling Nederlands recht 2008’, die als bijlage bij deze regeling is
gevoegd.

Puntentotaal Minimaal verplichte aanvullingen

177-179 ects annotatie
172-176 ects onderzoeksnotitie
171 ects onderzoeksnotitie en annotatie (combinatie van annotatie en
onderzoeksnotitie is niet toegestaan)
166-170 ects onderzoeksnotitie en een vrij keuzevak
165 ects minor
162-164 ects minor en annotatie
157-161 ects minor en onderzoeksnotitie
156 ects minor, onderzoeksnotitie en annotatie (combinatie van annotatie en
onderzoeksnotitie is niet toegestaan)
151-155 ects minor, onderzoeksnotitie en vrij keuzevak
150 ects minor, onderzoeksnotitie, annotatie en vrij keuzevak (combinatie van
annotatie en onderzoeksnotitie is niet toegestaan)
145-149 ects minor, onderzoeksnotitie en twee vrije keuzevakken
142-144 ects twee minors en een onderzoeksnotitie
140-141 ects minor, onderzoeksnotitie en drie vrije keuzevakken

Het totale aantal punten dat voor het bachelorexamen behaald wordt mag meer zijn dan 180
ects. Dat wil zeggen dat een student mag kiezen voor een aanvulling met een groter aantal
ects dan hij minimaal nodig heeft. Daarbij is het alleen toegestaan om te kiezen uit
bovenstaande combinaties. Het is dus niet toegestaan om een eigen combinatie samen te
stellen (bijvoorbeeld in plaats van een onderzoeksnotitie van 6 ects een vrij keuzevak van 6
ects te doen).

-O- en ik weet nog steeds niet of ik verbintenissen nou wel of niet al 4 keer heb gedaan, want als dat zo is:

Een examinandus die voor hetzelfde onderdeel vier keer een onvoldoende heeft behaald,
dient eerst een gesprek met de studieadviseur over zijn studievoortgang te voeren
alvorens hij zich kan inschrijven om opnieuw tentamen in het betreffende vak af te
leggen

???? Maar ik heb me allang gewoon ingeschreven? Alleen er staat wel dat je er geen rechten aan kunt ontlenen |:(

Ik voorspel grote problemen :'( . De minor zal waarschijnlijk niet mee tellen (mocht ik het halen :') ) ze gaan me dwingen een onderzoeksnotitie + annotatie te schrijven :'(

Verbintenissen (mocht ik het halen :') ) zal waarschijnlijk een eigen risico stempel van de surveillant opleveren OF uiteindelijk niet op osiris worden ingevoerd :'(

DIT GAAT WEER BANG ZIJN WORDEN :X
pi_118564002
:')
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')