Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.htmlquote:Willem Holleeder te gast in College Tour
AMSTERDAM - Willem Holleeder is dit seizoen te gast in College Tour. De Heineken-ontvoerder wordt op 11 oktober geïnterviewd door Twan Huys.
Een dag later wordt het interview uitgezonden. Dat meldt de NTR. Holleeder werd op 27 januari van dit jaar vrijgelaten nadat hij in 2007 was veroordeeld voor afpersing en mishandeling van onder anderen vastgoedmagnaat Willem Endstra.
Sinds een aantal weken is hij columnist bij tijdschrift Nieuwe Revu.
Gelukkig leven we in een vrij land.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Krijg je dit soort bewondering door.
Daarom alleen al een heel verkeerd idee.
Als je nou had gezegd dat je het een slecht voorbeeld vindt en dat je mensen met een voorbeeldfunctie wenst... Okee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.html
De College Tour was tot dusver een programma waarin mensen werden geïnterviewd die iets bijzonders hadden bereikt, of die op een bepaald terrein erg succesvol zijn geweest. Waarom wordt deze topcrimineel zo op een voetstuk geplaatst?
Is dit te bizar voor woorden, of heeft de NTR gewoon groot gelijk en is het interessant om Holleeder aan het woord te laten?
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef Xetran het volgende:
Hij heeft gezeten en nu is het klaar. Ik zie het probleem dus niet.
Blijkbaar is er animo voor. Wedden dat veel mensen gaan kijken?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?
Als Heineken-ontvoerder of als afperser?
Dat lijkt me niet het soort "carrières" waar CT voor bedoeld is.
Biedt InHolland de bijbehorende HBO-opleiding al aan?
Denk dat ze van tevoren wel screenen op bepaalde vrij normale woorden (afmaken, liquideren, elimineren, , het zwijgen opleggen, wegwerken, verwerken, etc).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:27 schreef Freak188 het volgende:
Het is niet voor niets een topcrimineel (whatever that means).
Tjsa.. wat zal ie gaan zeggen? Luister naar je moeder en maak je school af?
Wie weet wordt het wel een razend interessant verhaal?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef BasEnAad het volgende:
Wal-ge-lijk.
Het zoveelste failliet van de PO.
Tsjah... Het enige wat die man feitelijk verkeerd doet is wetten overtreden en dichtbij het vuile werk staan. Maar blijf denken dat ons wereldje is gebouwd en zal blijven draaien op naastenliefde en respect.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik merk dat ik nu al ziek word van het idee dat er die uitzending waarschijnlijk gewoon lolletjes gemaakt worden en wordt gelachen.
Dat is het excuus dat de commerciële zenders gebruiken om iedereen maar een platform te geven, de PO zou beter moeten weten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er animo voor. Wedden dat veel mensen gaan kijken?
Natuurlijk denkt de omroep ook alleen aan het eigen belang. En zo komt het cirkeltje vanzelf weer rond.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het excuus dat de commerciële zenders gebruiken om iedereen maar een platform te geven, de PO zou beter moeten weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Nou nee, dat is nou net niet het doel van de PO.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Natuurlijk denkt de omroep ook alleen aan het eigen belang. En zo komt het cirkeltje vanzelf weer rond.
ahahah zeker zon kantoorklerk jij hahahahaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ga lekker in de zandbak spelen, misdaad is niet cool
Dat is dan een verkeerde interpretatie van wat ik zeg, ik ontken niet het bestaan er van. Ik vind alleen niet dat je misdaad mooier moet maken dan het is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Tsjah... Het enige wat die man feitelijk verkeerd doet is wetten overtreden en dichtbij het vuile werk staan. Maar blijf denken dat ons wereldje is gebouwd en zal blijven draaien op naastenliefde en respect.
Mooie eye-opener eigenlijk wel dan.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ahahah zeker zon kantoorklerk jij hahahaha
nu moet je goed luisteren, sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt voor modaal inkomen iemands loonslaaf te zijn. moet je respecteren, zitten gewoon hun tijd uit zonder problemen.
Ligt eraan welke misdaad. Bijv. Drugs dealen vind ik geen misdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ga lekker in de zandbak spelen, misdaad is niet cool
Het eigen belang is het hoogste doel van ieder orgaan dat mensen op poten zetten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat is nou net niet het doel van de PO.
Het gaat me ook niet om ontkenning van het bestaan ervan, het gaat me om de ontkenning dat veel van onze verworvenheden zijn gebouwd op grote stapels rottende kadavers. En dat het in stand houden ervan ook bepaald niet zachtzinnig gebeurt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is dan een verkeerde interpretatie van wat ik zeg, ik ontken niet het bestaan er van. Ik vind alleen niet dat je misdaad mooier moet maken dan het is.
Je wou zeggen dat het leven van een crimineel niet interessant is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?
Als Heineken-ontvoerder of als afperser?
Dat lijkt me niet het soort "carrières" waar CT voor bedoeld is.
Biedt InHolland de bijbehorende HBO-opleiding al aan?
Ach, we geven bankiers ook een podium om hun misdaden te verheerlijken, en die richten een stuk meer schade aan dan Holleeder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het misplaatst dat deze man zo'n podium geboden wordt om over zijn misdaden te vertellen.
Zal aan de persoon liggen denk ikquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef Xetran het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat het leven van een crimineel niet interessant is?
Dit inderdaad. Ik denk dat Balkenende een stuk meer doden achter zijn naam heeft staan dan Holleeder bijvoorbeeld. En de mobiele telefoon die je hebt is ook verantwoordelijk voor een stapel ellende in de productielanden en de herkomstlanden van de grondstoffen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het eigen belang is het hoogste doel van ieder orgaan dat mensen op poten zetten.
[..]
Het gaat me ook niet om ontkenning van het bestaan ervan, het gaat me om de ontkenning dat veel van onze verworvenheden zijn gebouwd op grote stapels rottende kadavers. En dat het in stand houden ervan ook bepaald niet zachtzinnig gebeurt.
Maar dat je van misdaad geen romantisch verhaal moet maken ben ik met je eens. Maar voor mensen die niet geconfronteerd worden met bloed zijn het stoere verhalen, en ze worden vaak met een zekere licht arrogante humor gebracht ja.
Dat zal blijken hè.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:45 schreef Moron het volgende:
Want er zullen vast mensen gaan kijken. Alleen wat hij nu te vertellen heeft?
Maar hij gaat er vast niet in detail op in hoe hij dat heeft weten te bereiken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Nobu het volgende:
Holleeder heeft toch ook gewoon op een bepaald terrein iets bijzonders bereikt?
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik denk dat Balkenende een stuk meer doden achter zijn naam heeft staan dan Holleeder bijvoorbeeld. En de mobiele telefoon die je hebt is ook verantwoordelijk voor een stapel ellende in de productielanden en de herkomstlanden van de grondstoffen.
Holleeder geen topcrimineelquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.![]()
Overigens denk ik niet dat hij zo'n topcrimineel is. Als hij zo'n topcrimineel was zouden wij hem niet kennen. Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Dit ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Maar zo zijn er ook zat die zo over de ministers denken van dit land, die hebben vaak legaal veel meer dooie op hun geweten door het wanbeleid wat de laatste eeuw gevoerd is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:29 schreef TLC het volgende:
Ik denk ook niet dat de mensen die dankzij holleeder op het kerkhof liggen het erg zouden kunnen waarderen.
Crimineel gedrag goedpraten en dat afschuiven op een slecht regeerbeleid !!!!!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maar zo zijn er ook zat die zo over de ministers denken van dit land die hebben vaak legaal veel meer dooie op hun geweten door het wanbeleid wat de laatste eeuw gevoerd is.
maar daar hoor je niets van .... en zo iemand die vaak gewoon de verkeerde vriendjes had en mede ook door het wanbeleid van onze ministers dat ze sneller het grote geld op een andere manier gaan pakken ...
want met eerlijk werken kom je er in dit land niet .. zeker niet rijk worden
Jij wel ja. Maar niet iedereen denkt zoals jou.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik verdien liever 0,0 en leef dan in diepe diepe armoede dan dat ik ooit op een verkeerde manier aan geld moet komen.
Het ene werkt wel het andere in de hand ..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Crimineel gedrag goedpraten en dat afschuiven op een slecht regeerbeleid !!!!!![]()
![]()
Ik verdien liever 0,0 en leef dan in diepe diepe armoede dan dat ik ooit op een verkeerde manier aan geld moet komen.
Ik ben benieuwd of hij de studenten die verkeerde vragen ook buiten beeld in elkaar laat slaan, zoals hij dat vroeger met mensen die hem niet aanstonden pleegde te doenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Denk dat ze van tevoren wel screenen op bepaalde vrij normale woorden (afmaken, liquideren, elimineren, , het zwijgen opleggen, wegwerken, verwerken, etc).
Hij is toch columnist geworden bij de Nieuwe Revue? FOK!kers juichen dit toe iig, begreep ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De College Tour was tot dusver een programma waarin mensen werden geïnterviewd die iets bijzonders hadden bereikt, of die op een bepaald terrein erg succesvol zijn geweest. Waarom wordt deze topcrimineel zo op een voetstuk geplaatst?
Is dit te bizar voor woorden, of heeft de NTR gewoon groot gelijk en is het interessant om Holleeder aan het woord te laten?
Dat zijn toch geen moordenaars joh...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Holleeder is een lieverdje vergeleken met Zalm, Balkenende en consorten.
Dat zijn de ware psychopathische massamoordenaars.
Nah, ja ik begrijp het wel bijna, gelet post #53, hierin wordt medegedeeld dat Zalm, Balkenende c.s. de echte psychopathische moordenaars zijn; - dan valt De Neus wel mee hè...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:56 schreef danos het volgende:
Willempie had ballen moeten hebben en die 2 jaar geleden in de bajes moeten regelen. Nu is hij net zo uitgerangeerd als Bas & Aad. Dat collegetour De Neus nu een podium geeft om zijn eigen imago op te poetsen, alsof hij daar iets nieuws gaat zeggen?, 1 april is ver weg, maar dit geloof je toch bijna niet?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Rolmodel? Is dat niet wat overdreven voor een TV-programma?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:59 schreef Tijn het volgende:
Te bizar voor woorden dat ze uitgerekend deze man neerzetten als een rolmodel voor die studenten. Schande.
Holleeder is ook geen moordenaar.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen moordenaars joh...
Het concept van College Tour is dat er een belangrijk en succesvol persoon uit de samenleving wordt uitgenodigd voor een groep studenten om hen te inspireren en ze iets bij te brengen over hoe de wereld werkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rolmodel? Is dat niet wat overdreven voor een TV-programma?
Want? de groep kinderen gaan ineens 10 man laten omleggen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die man voor een groep kinderen laten praten is gewoon op het onverantwoorde af en getuigt op zijn minst van bijzonder weinig fatsoensbesef.
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:34 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Want? de groep kinderen gaan ineens 10 man laten omleggen?
Kinderen? Het gaat om mensen tussen 18 en 30 jaar (iets jonger misschien maar er zijn zat studenten van boven de 25 jaar), dat zijn echt geen kinderen meer, althans zo zie ik mij zelf niet. Ik ben wijs genoeg om niet het criminele circuit in te gaan na een gesprek met Holleeder, maar ik wil wel horen of en wat die man te vertellen heeft. Sterker nog, waar komt de gedachte vandaan dat Holleeder gaat vertellen dat hij een prachtige carrière heeft gemaakt? Ik vind het maar vooringenomen om op voorhand het uitnodigen van Holleeder af te keuren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:29 schreef Tijn het volgende:
Het concept van College Tour is dat er een belangrijk en succesvol persoon uit de samenleving wordt uitgenodigd voor een groep studenten om hen te inspireren en ze iets bij te brengen over hoe de wereld werkt. [...] Die man voor een groep kinderen laten praten is gewoon op het onverantwoorde af en getuigt op zijn minst van bijzonder weinig fatsoensbesef.
Nee druk bezig in de "onderwereld" 's nachts en dan lekker lang op bed blijven liggen 's ochtends.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:48 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat willem vannacht niet meer zal slapen.
Rezzzpektquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:25 schreef Insomnia_ het volgende:
moet je gewoon respecteren, willem ging hard voor zn money. moet je gewoon respect voor hebben. is gewoon vrij man net als jij en ik.
Holleeder zal echt niks meer gaan doen hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:49 schreef Jordony het volgende:
[..]
Nee druk bezig in de "onderwereld" 's nachts en dan lekker lang op bed blijven liggen 's ochtends.
Overdag jaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Holleeder zal echt niks meer gaan doen hoor.
Die gaat nu columns schrijven,etc,etc
Ex- gedetineerden en ex-verslaafden geven al jaren voorlichting op scholen en beantwoorden dan vragen van kinderen.Niets vreemds aan. Ben wel benieuwd welke diepgaande relevante vragen men mag stellen. Denk namelijk niét dat men alles mag vragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".
Dat denk ik wel. Alleen zal holleeder niet alles beantwoorden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:17 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Ex- gedetineerden en ex-verslaafden geven al jaren voorlichting op scholen en beantwoorden dan vragen van kinderen.Niets vreemds aan. Ben wel benieuwd welke diepgaande relevante vragen men mag stellen. Denk namelijk niét dat men alles mag vragen.
Wat mij betreft (en ik hoop ook wat betreft de studenten die daar in die zaal zitten) mag er ook wel enige intelligentie verwacht worden. Die vent is een halve mongool.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:13 schreef Schadenfreude het volgende:
Voor mij draait college tour om succesvolle mensen die vertellen over hun carriere, over hoe ze denken, wat ze drijft. Het is inspirerend om mensen met passie te horen vertellen over hun vak en om te realiseren hoe zij hun ideeën om konden zetten in daden en daarmee de wereld een klein beetje veranderd hebben. Hoe Holleeder hier in past is mij een raadsel. Ik heb geen enkele behoefte om zijn verhaal te horen. Overigens vind ik de afleveringen met politici ook nooit interessant. Te veel mediatraining, te veel pleasen. Vooral onorthodoxe figuren zoals Richard Branson of Rem Koolhaas vond ik inspirerend. Maar dat zijn dan ook mensen die iets opgebouwd hebben.
Heel triest inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik merk dat ik nu al ziek word van het idee dat er die uitzending waarschijnlijk gewoon lolletjes gemaakt worden en wordt gelachen.
Het wordt nooit live uitgezonden. En ik denk dat Holleeder bij uitstek een persoon is die PRIMA weet wat hij in een programma kan vertellen en wat niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben wel benieuwd. Ik zie dat het programma niet live wordt uitgezonden, betekent dat Mosko of een andere advocaat met een scherp oor mee zit te luisteren wat er nog uitgeknipt moet worden? Holleeder zal op zijn woorden moeten passen, want er zal slechts een klein gedeelte van wat hij uitgevreten heeft bekend dan wel bewezen zijn. Als hij dingen gaat vertellen die interessant zijn voor Justitie, snijdt hij zichzelf natuurlijk in de vingers.
Maar wie weet heeft hij een heel goed verhaal over die 'vastgoedjongens' en over de streken van Justitie. Misschien heeft hij wel een paar leuke openbarinkjes over deze of gene achter de hand?
Maar is het dan wel interessant?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Het wordt nooit live uitgezonden. En ik denk dat Holleeder bij uitstek een persoon is die PRIMA weet wat hij in een programma kan vertellen en wat niet.
Net of hij in dat programma ineens vanalles los gaat laten wat hij tegen justitie niet deed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef cool15 het volgende:
hij heeft geboet voor zijn daden en was niet voor niets de baas van de onderwereld, zoals TS al zegt in het programma komen mensen die iets hadden bereikt en/of ergens goed zijn in een bepaald terrein. en hij was goed en had iets bereikt.
nee maar op die manier bereikt hij een groter publiek.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Net of hij in dat programma ineens vanalles los gaat laten wat hij tegen justitie niet deed.
Ja, dat was de opzet. Ik weet dat Nederlanders graag zichzelf voorliegen dat je prima oorlog kan voeren zonder doden, maar dat is een delusie die nergens op slaat. Als je meedoet aan oorlog dan vallen er doden. Simpel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.![]()
Overigens denk ik niet dat hij zo'n topcrimineel is. Als hij zo'n topcrimineel was zouden wij hem niet kennen. Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Nee, zeker niet. De echte topcriminelen lachen zich rot als ze dat horen.quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Als politici en bankiers mogen dan zal een kruimel als Holleeder toch ook mogen? Ga eens kijken wie van die drie de meeste levens verwoest.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".
Voor wat?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:35 schreef cool15 het volgende:
[..]
nee maar op die manier bereikt hij een groter publiek.
De frustratie van een afgewezen werknemertje kent geen grenzen kennelijk...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als politici en bankiers mogen dan zal een kruimel als Holleeder toch ook mogen? Ga eens kijken wie van die drie de meeste levens verwoest.
En weer kies je voor de persoonlijke aanval omdat je verder geen argumenten hebt. Daarnaast ben ik geen afgewezen werknemer, ik heb van de farmaceutische industrie waarin ik normaal werk twee keer een uitstapje gemaakt naar de financiele industrie, en ik vond het daar niet echt leuk, dus ben ik weer weggegaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
De frustratie van een afgewezen werknemertje kent geen grenzen kennelijk...
I call em as I see em. Jij roept hier dat politici en bankiers grotere boeven zijn dan een crimineel in cat moorden, ontvoeren, drugshandel, afpersen, enz.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
En weer kies je voor de persoonlijke aanval omdat je verder geen argumenten hebt. Daarnaast ben ik geen afgewezen werknemer, ik heb van de farmaceutische industrie waarin ik normaal werk twee keer een uitstapje gemaakt naar de financiele industrie, en ik vond het daar niet echt leuk, dus ben ik weer weggegaan.
Dat jaloezie argument wordt echt oud, wordt je niet moe van het verspreiden van misinformatie om de dieven te beschermen?
Dat dus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het misplaatst dat deze man zo'n podium geboden wordt om over zijn misdaden te vertellen.
Rolmodel inderdaad niet maar je geeft hem nu wel een podium. alsof we veroordeelde criminelen na hun straf ineens weer volledig accepteren, wtfquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rolmodel? Is dat niet wat overdreven voor een TV-programma?
Dat is helaas wel zo´n beetje het doel van het hele straffen geworden. Re-integratie.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rolmodel inderdaad niet maar je geeft hem nu wel een podium. alsof we veroordeelde criminelen na hun straf ineens weer volledig accepteren, wtf
Ah, want het faciliteren van het witwassen van al het geld dat daarmee verdiend wordt staat er geheel los van? Los van de vele levens die verwoest zijn door de bezuinigingen die nodig waren om de bonussen en salarissen van de faalbankiers te betalen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
I call em as I see em. Jij roept hier dat politici en bankiers grotere boeven zijn dan een crimineel in cat moorden, ontvoeren, drugshandel, afpersen, enz.
Dat is gewoon idioot. Het toont aan dat je buiten iedere realiteit leeft!
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ach, we geven bankiers ook een podium om hun misdaden te verheerlijken, en die richten een stuk meer schade aan dan Holleeder.
Holleeder is veroordeeld, die bankier niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ach, we geven bankiers ook een podium om hun misdaden te verheerlijken, en die richten een stuk meer schade aan dan Holleeder.
Uiteraard met die tweede kans maar de veroordeelde crimineel nu een podium bieden om zijn criminele activiteiten uit het verleden te romantiseren, dat heeft niks met een tweede kans te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is helaas wel zo´n beetje het doel van het hele straffen geworden. Re-integratie.
Mooi hoe dit nu backfired tegen de linksen die die flauwekul hebben ingevoerd.
Want ja..iedereen verdient een 2e kans...toch? Dat is toch wat we altijd horen als weer eens een pedofiel in een normale buurt wilt gaan wonen?
Ja, betaal jij mij even zodat ik lekker mijn hobby kan uitvoeren... Ik geef jouw geld wel uit...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ennuh... vergeet niet dat zo'n organisatie ook heel wat hoofden voedt
Omdat Holleeder een kruimeldief is. De bankiercriminelen hebben politici, rechters en OM in hun zak. Dat zijn de echte topcriminelen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Holleeder is veroordeeld, die bankier niet.
Bankiers maken ook bewust mensenlevens kapot, en lachen daar dan over terwijl ze hun bollinger drinken in de pub. En dat doen ze zeker met opzet. AHet is niet het hoofddoel, maar als anderen moeten lijden zodat zij geld verdienen dan is dat prima. Zelfde als met Holleeder.quote:Holleeder heeft mensen bewust het leven kapot gemaakt en misschien zelfs fysiek.
Die bankier, die heeft dat niet expres gedaan, persoonlijk mensen iets aangedaan, kan je van een crimineel als Holleeder niet beweren.
Want ze hebben daar ook bankiers gehad die geen schade aanrichten? het hele systeem is gebaseerd op het aanrichten van schade aan anderen. In theorie niet, in de praktijk zeker wel.quote:Wanbeleid, tsja, dat soort lui zie ik net maar al te graag geinterviewd worden, laat Dirk Scheringa maar eens plaatsnemen op dat podium
Eh?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, betaal jij mij even zodat ik lekker mijn hobby kan uitvoeren... Ik geef jouw geld wel uit...
Volgens mij had je het over het hoofden voeden door de PO toch?quote:
Nee door een criminele organisatie.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
Volgens mij had je het over het hoofden voeden door de PO toch?
Misschien psychologen/psychiaters in opleiding?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef jeroen25 het volgende:
Bij College Tour komen toch ook altijd studenten die studeren voor het vak van de gast?
Dan ben ik benieuwd wie ze bij Holleeder in de zaal hebben zitten.
Blablabla...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:03 schreef Viajero het volgende:
Ah, want het faciliteren van het witwassen van al het geld dat daarmee verdiend wordt staat er geheel los van? Los van de vele levens die verwoest zijn door de bezuinigingen die nodig waren om de bonussen en salarissen van de faalbankiers te betalen.
Hahahahaquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. De echte topcriminelen lachen zich rot als ze dat horen.
Dit heb ik nou nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Holleeder was de baas over de Hells Angels, je weet wel,die motorclub die zorgt dat coke ons land binnenkomt. Cor van hout,sam klepper, john mieremet, klaas bruinsma (de echte baas van de amsterdamse onderwereld),willem holleeder,etc,etc. Allemaal hadden ze met elkaar te maken.
Turken heb je ook nog. Maar holleeder geen topcrimineel noemen is gewoon lachwekkend
Je bent zwaar gestoiord als je gelooft dat bankiers witwassen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Blablabla...
Met dezelfde overtuiging vertelt Lambiekje dat farmaceuten een clubje oplichters, moordenaar, enz. zijn.
Wat mij betreft zijn jullie beiden zwaar gestoord als je die onzin werkelijk gelooft.
''Op 20 september 2004 werden twee leden van Hells Angels Holland geroyeerd, onder wie voorzitter Willem van Boxtel. Van Boxtel en Willem Pijpker zouden in opdracht van vastgoedhandelaar Willem Endstra een complot beraamd hebben om Holleeder te vermoorden. Ze weigerden die opdracht, maar moesten later -onder druk van Holleeder- de motorclub verlaten. Holleeder werd, samen met Angels-vicepresident Harry Stoeltie, ook wel de ware leider van de Hells Angels genoemd.''quote:
OK...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:31 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
''Op 20 september 2004 werden twee leden van Hells Angels Holland geroyeerd, onder wie voorzitter Willem van Boxtel. Van Boxtel en Willem Pijpker zouden in opdracht van vastgoedhandelaar Willem Endstra een complot beraamd hebben om Holleeder te vermoorden. Ze weigerden die opdracht, maar moesten later -onder druk van Holleeder- de motorclub verlaten. Holleeder werd, samen met Angels-vicepresident Harry Stoeltie, ook wel de ware leider van de Hells Angels genoemd.''
De Hell's Angels zijn ook een bende kruimels bij elkaar. Als de Colombianen boe roepen dan schieten die trouwe broeders elkaar dood omdat ze zo bang zijn. De rest van de lui die je noemt zijn nou ook niet echt de top verder.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Holleeder was de baas over de Hells Angels, je weet wel,die motorclub die zorgt dat coke ons land binnenkomt. Cor van hout,sam klepper, john mieremet, klaas bruinsma (de echte baas van de amsterdamse onderwereld),willem holleeder,etc,etc. Allemaal hadden ze met elkaar te maken.
Turken heb je ook nog. Maar holleeder geen topcrimineel noemen is gewoon lachwekkend
Ok man.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Hell's Angels zijn ook een bende kruimels bij elkaar.
Voor Nederlandse begrippen is(was?) Holleeder een topcrimineel. Dat het niet te vergelijken is met de toplaag van de 'Ndrangheta of een Colombiaans drugskartel wil ik echter wel meteen geloven.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Hell's Angels zijn ook een bende kruimels bij elkaar. Als de Colombianen boe roepen dan schieten die trouwe broeders elkaar dood omdat ze zo bang zijn. De rest van de lui die je noemt zijn nou ook niet echt de top verder.
Ze staan vrij laag op de ladder. Stoer doen wil niet zeggen dat je een topcrimineel bent, juist niet meestal. De top van de Colombiaanse, Russische, Albanese etc maffias zien de hell's Angels als nuttige idioten die wat lagere distributieklusjes voor ze opknappen, meer dan dat echt niet.quote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen is(was?) Holleeder een topcrimineel. Dat het niet te vergelijken is met de toplaag van de 'Ndrangheta of een Colombiaans drugskartel wil ik echter wel meteen geloven.
Inderdaad, ik heb zelf ook een ex-gedetineerde op mijn middelbare school gehad die wat kwam vertellen (alweer een jaar of 6 geleden), hij had heel veel interessants te melden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:17 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Ex- gedetineerden en ex-verslaafden geven al jaren voorlichting op scholen en beantwoorden dan vragen van kinderen.Niets vreemds aan. Ben wel benieuwd welke diepgaande relevante vragen men mag stellen. Denk namelijk niét dat men alles mag vragen.
Dat kun je heel breed trekken natuurlijk. Zelfs studenten Bedrijfskunde kun je nog wel de zaal in beargumenteren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef jeroen25 het volgende:
Bij College Tour komen toch ook altijd studenten die studeren voor het vak van de gast?
Dan ben ik benieuwd wie ze bij Holleeder in de zaal hebben zitten.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar laten we die cultuur (die in het verleden al vaker heeft aangetoond geen respect voor andere culturen te hebben) aub niet vergelijken met de Nederlandse.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Vreemde gang van zaken inderdaad, maar het kan nog gekker: de Japanse kannibaal Issei Sagawa vrat in 1981 in Frankrijk een Nederlandse studente op. Hij werd uitgeleverd aan Japan alwaar hij na een gevangenisstraf van slechts 15 maanden op vrije voeten kwam. Hij schreef een boek over zijn merkwaardige Hollandse maaltijd, verschijnt vaak in de media, en is hierdoor 's werelds rijkste en populairste kannibaal ... !
Dat stond er niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:29 schreef Viajero het volgende:
Je bent zwaar gestoiord als je gelooft dat bankiers witwassen?
Dat stond er wel, maar ok.quote:
Maar was dat met toestemming van de persoon die is opgegeten of niet? Zo'n kannibaal was toch ook in het nieuws een paar jaar geleden, een man uit Duitsland?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Vreemde gang van zaken inderdaad, maar het kan nog gekker: de Japanse kannibaal Issei Sagawa vrat in 1981 in Frankrijk een Nederlandse studente op. Hij werd uitgeleverd aan Japan alwaar hij na een gevangenisstraf van slechts 15 maanden op vrije voeten kwam. Hij schreef een boek over zijn merkwaardige Hollandse maaltijd, verschijnt vaak in de media, en is hierdoor 's werelds rijkste en populairste kannibaal ... !
Dat was Armin Meiwes en heeft uiteraard geen zak met de zaak van die Japanner te maken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar was dat met toestemming van de persoon die is opgegeten of niet? Zo'n kannibaal was toch ook in het nieuws een paar jaar geleden, een man uit Duitsland?
Het programma kwam op de buis voor de studenten, zodat de student die in het begin van zijn leven staan, iets kan leren van die persoon. Een crimineel, die mensen persoonlijk bewust kapot maakt, is nauwelijks een goed voorbeeld voor kinderen te noemen, en we maken nu geen onderscheid tussen de kruimeldief of de leider van een grote criminele organisatie waar het om miljoenen gaatquote:Op maandag 8 oktober 2012 09:22 schreef lexgauw007 het volgende:
De man heeft zijn straf uitgezeten. Onze democratische rechtsstaat is ook van toepassing op Willem Holleeder zo werkt dat hier nou eenmaal. Afgezien daarvan is zo'n interview erg interessant voor studenten en journalisten.
Het interview is nog niet eens geweest maar...
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)evens-verwoest.dhtml.
Ik ga zeker kijken en denk dat Twan Huys professioneel genoeg is om het gesprek in goede banen te leiden.
Het lijkt mij niet zo'n heel goed idee dat politici gaan bepalen wat we op televisie mogen zien. Dat is een wat ouderwets idee, dat geef ik toe, maar toen kijk en luistergeld werd afgeschaft werd ons toch echt gegarandeerd dat controle over het geld van de publieke omroep geen poging tot controle over de inhoud zou inhouden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:33 schreef Modus het volgende:
Hier mogen wel een paar kamervragen over gesteld worden. Met serieuze consequenties.
Vooral dat.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet zo'n heel goed idee dat politici gaan bepalen wat we op televisie mogen zien. Dat is een wat ouderwets idee, dat geef ik toe, maar toen kijk en luistergeld werd afgeschaft werd ons toch echt gegarandeerd dat controle over het geld van de publieke omroep geen poging tot controle over de inhoud zou inhouden.
Verder is er best wat voor te zeggen om Holleeder te interviewen. De Nederlandse televisiegeschiedenis kent ook interviews met Rost van Tonningen, Tony Blair, Brongersma, Oerlemans etc. Criminelen met andere opvattingen kunnen best interessant zijn.
Wat me meer verontrust is de kennelijke sociale acceptatie van onderwerldfiguren waardoor die zich verweeft met een bijna even amorele bovenwereld. Holleeder is echter niet van de romantische onderwereld van Pistolen Paultje, maar van die van moord en marteling, van mensen tot moes slaan, ook relatieve of volledige buitenstaanders. Een interview vind ik prima, maar voor de rest zouden fatsoenlijke mensen daar met een wijde boog omheen moeten lopen en hun neus ervoor op moeten halen.
Ik ken het podium eigenlijk niet zo, programma's waarin studenten of ander onrijpe geesten vragen mogen stellen of een mening mogen geven mis ik bij voorkeur. Maar mij lijkt het meest relevant wat voor vragen hij krijgt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral dat.
En een kaal interview, prima.
Niet dit podium, is volkomen misplaatst en leidt tot nog grotere romantisering van deze ex-crimineel.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef Disana het volgende:
Deze man verdient geen positieve aandacht, zeker niet van een serieus programma van de PO voor jonge mensen die hopelijk wel een misdaadvrij carrièrepad gaan bewandelen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef BasEnAad het volgende:
Wal-ge-lijk.
Het zoveelste failliet van de PO.
Maar jullie gaan wel kijken, toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:46 schreef Jordony het volgende:
Te belachelijk voor woorden. Een ex-crimineel in de spotlight zetten. Ik gun het hem totaal niet.
Jammer van deze hype.
Wanneer is het, dan zorg ik dat ik iets anders uitzoek om te kijken... dat ik er niet per ongeluk langszap ofzo.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar jullie gaan wel kijken, toch?
Dat was ik eerlijk gezegd niet van plan. Ik ben nooit zo'n fan van de verhalen van boeven geweest.quote:
Oh, vrijdag.... dan wordt de TV hier toch al geclaimd voor zo'n kloterig Voice of weetikveel programma.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:43 schreef Cynix ® het volgende:
Donderdag a.s. opname, vrijdag a.s. uitzending. Ik dacht om 20:30 uur of zo.
Nope.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar jullie gaan wel kijken, toch?
Hij zal niét de eerste crimineel zijn die vlak voor of na een media-optreden opeens dood is dus wie weet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:22 schreef Cynix ® het volgende:
Van mij mag-ie ook doodgereden worden hoor, maar ons systeem zit anders in elkaar.
Heeft ie jouw persoonlijk wat aangedaan of ben je gewoon een agressief mannetje?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:22 schreef Cynix ® het volgende:
Van mij mag-ie ook doodgereden worden hoor, maar ons systeem zit anders in elkaar.
Hallo, ik vind dat-ie gewoon op TV mag en nou ben ík agressief?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:00 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Heeft ie jouw persoonlijk wat aangedaan of ben je gewoon een agressief mannetje?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hallo, ik vind dat-ie gewoon op TV mag en nou ben ík agressief?
Flikker een eind op.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:22 schreef Cynix ® het volgende:
Nee, waar is Volkert van der G als je hem nodig hebt?
Ik heb me vergist idd. jij bent helemaal niet agressief, jij bent gewoon een Pauper, sorry!quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:22 schreef Cynix ® het volgende:
Keurig.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:58 schreef Cynix ® het volgende:
ME grijpt in bij rellen achterstandswijk Culemborg
Ben je nu niet een ietwat hypocrieterig?
Als jij dat vind vast wel!quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:58 schreef Cynix ® het volgende:
Damn, wel erg hypocriet inderdaad.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:58 schreef Cynix ® het volgende:
Waar slaan ze de plank in?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hier slaan ze de plank volledig mis in. Wat heeft Willem Holleeder te zoeken bij dit programma? Het is een veroordeelde crimineel, geen enkele vraag aan hem gericht lijkt mij als student interessant om te weten.
Nee dat ligt niet aan mij. Ik hoef namelijk niet te weten hoe hij tot het idee kwam mensen te ontvoeren, opdracht te geven tot moorden en afpersing. Maar goed, niemand houdt je tegen om te kijkenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waar slaan ze de plank in?
Dat ligt dan waarschijnlijk aan jou!Ik kan er wel een paar bedenken...
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nee dat ligt niet aan mij. Ik hoef namelijk niet te weten hoe hij tot het idee kwam mensen te ontvoeren, opdracht te geven tot moorden en afpersing. Maar goed, niemand houdt je tegen om te kijken.
He spuitelf dat mag jij vinden hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Damn, wel erg hypocriet inderdaad.
Het zou wat zijn als je voor elke mening over een persoon op een forum diegene moet gaan benaderenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:53 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Wat heeft Willem jouw nou aangedaan, of zijn het echt alleen maar stoere teksten van jou die je persoonlijk natuurlijk niet tegen Willem zou durven te zeggen??
Dat is erg fijn voor meneer Cynix!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:46 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Ook Cynix heeft wel iets beters te doen.
Je hebt op zich wel ergens een punt, maar je gedraagt je een beetje sneu nu.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:52 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Dat is erg fijn voor meneer Cynix!![]()
Tot nu toe 3 fans voor meneer Cynix.
Hè een zinnig bericht, ik vond nou juist dat de heer Cynix als Mod zich een beetje sneu uitliet op het forum, toen ik hem daar op wees moest ik opflikkeren, als je dat tegen een autist zegt gaat ie nou juist NIET weg, dat is koren op mijn molen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt op zich wel ergens een punt, maar je gedraagt je een beetje sneu nu.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:52 schreef Specularium het volgende:
Ik ga gewoon kijken, net als iedereen in dit topic.
Alsof ze ingehuurd zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Nogmaals mijn punt is; moet een mod niet gewoon het goede voorbeeld geven??
Normen en waarden hoeven alleen gevolgd te worden als men er voor betaald krijgt??quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Alsof ze ingehuurd zijn
Ook mods en fa's hebben een mening.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Nogmaals mijn punt is; moet een mod niet gewoon het goede voorbeeld geven??
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:03 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Ook mods en fa's hebben een mening.
Waarom heb jij een voorbeeld nodig?
5? Tellen is moeilijk he?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:09 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Cynix; 5 fans!
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:47 schreef Specularium het volgende:
Cynix ®..
Zit altijd te zeiken in het DWDD topic.
Hij heeft anders heel wat vrienden onder de bn'ers. Zegt wel wat over het niveau van dit land.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral dat.
En een kaal interview, prima.
Niet dit podium, is volkomen misplaatst en leidt tot nog grotere romantisering van deze ex-crimineel.
Ja, dat zegt zeker wat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:58 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Hij heeft anders heel wat vrienden onder de bn'ers. Zegt wel wat over het niveau van dit land.
Ik als master student in de criminologie ben anders zeer blij met dat ik aanwezig mag zijn tijdens het interview.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef Disana het volgende:
Deze man verdient geen positieve aandacht, zeker niet van een serieus programma van de PO voor jonge mensen die hopelijk wel een misdaadvrij carrièrepad gaan bewandelen.
Dat kan ik me echt wel voorstellen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik als master student in de criminologie ben anders zeer blij met dat ik aanwezig mag zijn tijdens het interview.
Waarom dan? Wat verwacht je er dan van?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik als master student in de criminologie ben anders zeer blij met dat ik aanwezig mag zijn tijdens het interview.
Maar mogelijk relevante informatie rond de persoon Holleeder kan ook wel via een andere weg worden ingewonnen en verspreid. Daar heb je geen podium bij de PO voor nodig.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ondanks de negatieve publiciteit denk ik dat dit wel een unieke kans is om meer te leren over dergelijke personen. Zeker voor de samenleving. Wat kan je bijvoorbeeld er aan doen om iemand niet op het criminele pad te laten komen? Zo iets kan al heel vroeg gebeuren, zoals bij Holleeder het geval was. Die - als ik wikipedia mag geloven - was al jong een soort enforcer tegen krakers. Gaf dat hem de kans op te klimmen naar machtigere posities in het criminele circuit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar mogelijk relevante informatie rond de persoon Holleeder kan ook wel via een andere weg worden ingewonnen en verspreid. Daar heb je geen podium bij de PO voor nodig.
Waarom? Omdat hij bijvoorbeeld gelabeld is als 'top crimineel' van Nederland. Ik kan mij bijvoorbeeld afvragen wat zo een label met deze man doet. Voor theoretische achtergrond: http://nl.wikipedia.org/wiki/Etiketteringstheorie. Of denk bijvoorbeeld aan hoe hij in zijn jeugd is opgegroeid, of hij zich achtergesteld voelde in sociaal ecomische status in vergelijking met zijn leeftijdsgenootjes toentertijd. Dit heeft als achtergrond de strain theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Strain_theory_(sociology).quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat verwacht je er dan van?
En wat voor vragen zou je hem willen stellen?
Een biografie vanuit zijn perspectief behoort toch ook tot de mogelijkheden? Ik vind de negatieve reacties op dit voornemen van CT wel terecht. Laat hem maar een andere weg zoeken als hij zijn verhaal kwijt wil.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:39 schreef Umbra69 het volgende:
Mee eens, maar ondanks de negatieve publiciteit denk ik dat dit wel een unieke kans is om meer te leren over dergelijke personen.
Bekijk het zo, misschien moet de student die begint aan zijn leven ook realiseren hoe die niet moet spelen en hoe de samenleving daarop reageert. Misschien heeft het wel een afschrikkende werking dat deze 'topcrimineel' zoveel publiciteit ontvangt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het programma kwam op de buis voor de studenten, zodat de student die in het begin van zijn leven staan, iets kan leren van die persoon. Een crimineel, die mensen persoonlijk bewust kapot maakt, is nauwelijks een goed voorbeeld voor kinderen te noemen, en we maken nu geen onderscheid tussen de kruimeldief of de leider van een grote criminele organisatie waar het om miljoenen gaat
Dat label heeft hij gekregen door hetgeen hij gedaan heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:39 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ondanks de negatieve publiciteit denk ik dat dit wel een unieke kans is om meer te leren over dergelijke personen.
[..]
Waarom? Omdat hij bijvoorbeeld gelabeld is als 'top crimineel' van Nederland. Ik kan mij bijvoorbeeld afvragen wat zo een label met deze man doet. Voor theoretische achtergrond: http://nl.wikipedia.org/wiki/Etiketteringstheorie. Of denk bijvoorbeeld aan hoe hij in zijn jeugd is opgegroeid, of hij zich achtergesteld voelde in sociaal ecomische status in vergelijking met zijn leeftijdsgenootjes toentertijd. Dit heeft als achtergrond de strain theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Strain_theory_(sociology).
Wie zegt dat diegene die daar zitten hem toejuichen of gaan klappen? Ik ga dat in ieder geval niet doen. Het is geen lintje, het is de vraag wat zo een label met iemand doet. Denk bijvoorbeeld aan een pedo die het pedo label voor de rest van zijn leven op zich geplakt krijgt. Vanuit die theorie wordt gesuggereerd dat hierdoor men niet meer anders kan handelen, omdat de samenleving hem zo beschouwd (Is natuurlijk krom om het zo te zeggen, maar het komt er op neer).quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat label heeft hij gekregen door hetgeen hij gedaan heeft.
Is niet bepaald een lintje, al lijkt het er zo langzamerhand wél op.
Hij wordt gefêteerd als een held. En dat is hij niet.
Daarom zou ik een gewoon interview een veel betere setting vinden dan een zaal vol studenten die hem met gejuich en applaus begroeten als hij daar komt vertellen over.....ja, waarover eigenlijk?
Hoe hij zijn misdaden voorbereidde? Wat moet deze man nog vertellen wat we nog niet weten?
Zijn strafblad spreekt voor zich.
Ik denk niet alleen dat hij zijn verhaal kwijt wil, maar dat Nederland ook zijn verhaal wilt horen, hoe negatief men er ook over gestemd is. Het brengt blijkbaar wel wat teweeg in onze samenleving.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Een biografie vanuit zijn perspectief behoort toch ook tot de mogelijkheden? Ik vind de negatieve reacties op dit voornemen van CT wel terecht. Laat hem maar een andere weg zoeken als hij zijn verhaal kwijt wil.
Het is niet zijn verhaal dat iets teweeg brengt. Het is het feit dat de publieke omroep zich hier met een gerenommeerd programma voor leent.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:00 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik denk niet alleen dat hij zijn verhaal kwijt wil, maar dat Nederland ook zijn verhaal wilt horen, hoe negatief men er ook over gestemd is. Het brengt blijkbaar wel wat teweeg in onze samenleving.
En dát is het punt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet zijn verhaal dat iets teweeg brengt. Het is het feit dat de publieke omroep zich hier met een gerenommeerd programma voor leent.
Wat ik dan niet snap is waarom een tv-item met zijn verhaal wel negatief is, maar een (auto)biografie uitgeven en verkopen niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Een biografie vanuit zijn perspectief behoort toch ook tot de mogelijkheden? Ik vind de negatieve reacties op dit voornemen van CT wel terecht. Laat hem maar een andere weg zoeken als hij zijn verhaal kwijt wil.
En daar gaat het de PO ook om.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:13 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap is waarom een tv-item met zijn verhaal wel negatief is, maar een (auto)biografie uitgeven en verkopen niet.
Ik ben wel benieuwd, ik vind het ook weer niet de meest interessante college tour gast maar interessant genoeg om te proberen het te zien. Die hele negatieve hype maakt dit waarschijnlijk ook gewoon de best bekeken aflevering van de hele serie.
Het is Umbra69 die betoogt dat juist een televisieprogramma veel aan zijn kennis toe zal voegen. Daar zet ik een boek tegenover, of, zoals Lavenderr oppert, een interview. Het hoeft niet per se van publiek geld voor een zaal vol jonge mensen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:13 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap is waarom een tv-item met zijn verhaal wel negatief is, maar een (auto)biografie uitgeven en verkopen niet.
Ik ben wel benieuwd, ik vind het ook weer niet de meest interessante college tour gast maar interessant genoeg om te proberen het te zien. Die hele negatieve hype maakt dit waarschijnlijk ook gewoon de best bekeken aflevering van de hele serie.
Bedoel je dat ze er zelf verontwaardigd over zijn gaan doen om op die manier zelf meer kijkcijfers te krijgen?quote:
Ja zie edit, ik snap je punt dan wel. Ik ben het er niet helemaal mee eens (wel dat het anders kan, niet dat het anders moet), maar fair enough.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is Umbra69 die betoogt dat juist een televisieprogramma veel aan zijn kennis toe zal voegen. Daar zet ik een boek tegenover, of, zoals Lavenderr oppert, een interview. Het hoeft niet per se van publiek geld voor een zaal vol jonge mensen.
Nee, zij zijn niet verontwaardigd, dat zou helemaal bizar zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:15 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze er zelf verontwaardigd over zijn gaan doen om op die manier zelf meer kijkcijfers te krijgen?
Dus dan gaat het de PO daar niet om.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, zij zijn niet verontwaardigd, dat zou helemaal bizar zijn.
Ik snap je punt, maar zo bereiken ook de mogelijke hulpzame, maar mogelijk kwetsende of negatieve, antwoorden van de heer Holleeder het grote publiek.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is Umbra69 die betoogt dat juist een televisieprogramma veel aan zijn kennis toe zal voegen. Daar zet ik een boek tegenover, of, zoals Lavenderr oppert, een interview. Het hoeft niet per se van publiek geld voor een zaal vol jonge mensen.
Zoiets als dit gaat sowieso niet onopgemerkt voorbij lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:17 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dus dan gaat het de PO daar niet om.
Wat ik bedoelde: als Willem Holleeder was aangekondigd als gast en niemand gaat er schande over spreken, dan valt het uiteindelijk wel mee. Juist door dit zo op te blazen maak je er een succes van op vrijdag.
De redactie van CT is het met jou eens, die vonden kennelijk dat ze deze kans niet mogen laten schieten. Ikzelf blijf het raar vinden dat je een zaal vol enthousiaste jonge mensen op weg naar de grote wereld voor zo'n stuk verdriet neerpoot. Het programma was gebaseerd op verdienste en wat jonge mensen daarvan kunnen leren. Holleeder heeft geen verdienste wat mij betreft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:16 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja zie edit, ik snap je punt dan wel. Ik ben het er niet helemaal mee eens (wel dat het anders kan, niet dat het anders moet), maar fair enough.
Ik ben normaal gesproken het grote publiek van CT, maar ik zie niet hoe ik baat zal hebben bij wat deze crimineel te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:20 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zo bereiken ook de mogelijke hulpzame, maar mogelijk kwetsende of negatieve, antwoorden van de heer Holleeder het grote publiek.
Dan verschillen wij van mening. Als criminologie student is mij een breed spectrum van theorieën toegereikt die ik hopelijk kan toepassen op een praktijk geval.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben normaal gesproken het grote publiek van CT, maar ik zie niet hoe ik baat zal hebben bij wat deze crimineel te zeggen heeft.
Dat is helemaal geen verschil van mening. Dat is een verschil in opleiding.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:35 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening. Als criminologie student is mij een breed spectrum van theorieën toegereikt die ik hopelijk kan toepassen op een praktijk geval.
Al is het programma nog zo'n groot succes, dat maakt nog niet dat het deugt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik kijk eerst wel hoe ze het vorm hebben gegeven in plaats van er nu al schande over te spreken. Die enthousiaste jonge mensen kunnen hun oordeel vast ook zelf wel vellen, die nemen ook niet alles in voor zoete koek. En die kunnen hier ook vast wel wat van leren, ook nu het geen voorbeeldfiguur is.
En ze gaan zogenaamd allemaal niet kijken maar lullen wel dit hele topic vol nog voor het is geweest.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit topic is vol met:
[ afbeelding ]
Iedereen roept dat de TV tegenwoordig bagger is maar toch blijft er baggerTV komen, hoe zou dat komenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
En ze gaan zogenaamd allemaal niet kijken maar lullen wel dit hele topic vol nog voor het is geweest.
Dat gebeurde ook bij Sterren Springen.
Hoe haal je die beredenering nu weer uit mijn post?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Al is het programma nog zo'n groot succes, dat maakt nog niet dat het deugt.
Nee, helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit topic is vol met:
[ afbeelding ]
Begrijp ik ook geen hol van. Of het nou een collumn of een boek is, die verwende puber is geen letter op papier waard.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:07 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Het publieke geld of de studenten in de zaal?
Want een uitgebreid interview of een boek is natuurlijk ook gewoon een podium geven aan die man, maar dan in een ander jasje.
Haha OMGquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:35 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening. Als criminologie student is mij een breed spectrum van theorieën toegereikt die ik hopelijk kan toepassen op een praktijk geval.
Oke, maar hoezo is het OMG haha?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lees je eigen reactie eens terug.
De manier waarop je praat over hoe je een breed spectrum van theorieen kan gaan toepassen op Holleeder of andere criminelen. Je hebt al 10x gezegd dat je criminologie studeert. Je klinkt als een strever.quote:
Ah gossie, zo op je teentjes getrapt omdat ik enthousiast ben over wat ik doe in relatie tot Holleeder.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
De manier waarop je praat over hoe je een breed spectrum van theorieen kan gaan toepassen op Holleeder of andere criminelen. Je hebt al 10x gezegd dat je criminologie studeert. Je klinkt als een strever.
Je hebt geen relatie tot Holleeder, gekquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:51 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ah gossie, zo op je teentjes getrapt omdat ik enthousiast ben over wat ik doe in relatie tot Holleeder.
Dit, droomwereldquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt geen relatie tot Holleeder, gek
Drink je wel eens Heineken?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
quote:
Geen afkeer specifiek tegen jou. Maar ik heb gewoon een broertje dood aan studenten en studentes die de studie veel te serieus nemen. Ze knikken bij alles wat de docent te melden heeft en proberen constant een vraag of opmerking te maken waarmee ze willen aantonen dat ze er 24uur per dag mee bezig zijn. En wanneer ze dan tussen de colleges bij de andere studenten een bakje koffie drinken doen ze net of zijn ze NOOIT met school bezig. Ik vertouw niet ze niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
[..]Misschien verkeerd woord gebruikt, bedoelde meer dat ik er aan kan linken met mijn studie. Ik vraag mij af waar je afkeer zo vandaan komt Patroon?
Oke, dat snap ik. Jammer dat je niet een keer bij mij mee kan draaien, aangezien het bij mijn master juist draait om de kritische noot. Ik hoop dan ook dat de studenten die morgen met mij in die zaal zitten met een dit perspectief naar Holleeder zullen kijken en hem niet zullen ophemelen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen afkeer specifiek tegen jou. Maar ik heb gewoon een broertje dood aan studenten en studentes die de studie veel te serieus nemen. Ze knikken bij alles wat de docent te melden heeft en proberen constant een vraag of opmerking te maken waarmee ze willen aantonen dat ze er 24uur per dag mee bezig zijn. En wanneer ze dan tussen de colleges bij de andere studenten een bakje koffie drinken doen ze net of zijn ze NOOIT met school bezig. Ik vertouw niet ze niet.
Toch passen jullie wel leuk bij elkaar, jij met je UI en hij met zijn studiequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:13 schreef Patroon het volgende:
Geen afkeer specifiek tegen jou. Maar ik heb gewoon een broertje dood aan studenten en studentes die de studie veel te serieus nemen. Ze knikken bij alles wat de docent te melden heeft en proberen constant een vraag of opmerking te maken waarmee ze willen aantonen dat ze er 24uur per dag mee bezig zijn. En wanneer ze dan tussen de colleges bij de andere studenten een bakje koffie drinken doen ze net of zijn ze NOOIT met school bezig. Ik vertouw niet ze niet.
En jij met je signaturequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch passen jullie wel leuk bij elkaar, jij met je IU en hij met zijn studie
Ja ik hoop dat er boeiende vragen worden gesteld. Ik ga zeker kijken en ben zeker nieuwsgierig naar de achtergrond van Holleeder. Toch vind ik het niet juist dat Holleeder een podium krijgt via een publieke zender. Ik vind dat minachtend naar de slachtoffers zoals familie van Heineken die een spannende tijd hebben gehad. Ik heb het dan nog niet eens over de familie van Endstra etc omdat dat nooit is bewezen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Oke, dat snap ik. Jammer dat je niet een keer bij mij mee kan draaien, aangezien het bij mijn master juist draait om de kritische noot. Ik hoop dan ook dat de studenten die morgen met mij in die zaal zitten met een dit perspectief naar Holleeder zullen kijken en hem niet zullen ophemelen.
Dit vind je ook niet kunnen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch vind ik het niet juist dat Holleeder een podium krijgt via een publieke zender. Ik vind dat minachtend naar de slachtoffers zoals familie van Heineken die een spannende tijd hebben gehad. Ik heb het dan nog niet eens over de familie van Endstra etc omdat dat nooit is bewezen.
Dat was zeker interessant. Maar de context was toch anders dan die van CT.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:25 schreef Anno2012 het volgende:
Dit vind je ook niet kunnen?
Hoewel ik totaal niet achter haar standpunten sta, vond ik het wel interessant om dit eens te bekijken.
Tsja lastige vraag. Interview nooit gezien maar weet wie ze is. Doordat het al zoveel jaren terug is, voelt het alsof dat wel kan, maar toch is het eigenlijk hetzelfde als nu met Holleeder, daarom zeg ik hier ook..eigenlijk moet het niet kunnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:25 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Dit vind je ook niet kunnen?
Hoewel ik totaal niet achter haar standpunten sta, vond ik het wel interessant om dit eens te bekijken.
Volgens mij bepaal jij niet wat interessant is?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:20 schreef nowkia het volgende:
Iemand als mevrouw Rost van Tonningen is totaal niet vergelijkbaar met Holleeder. R v T is wel degelijk interessant vanwege haar verleden en de denkbeelden die ze haar hele leven heeft gehad en uitgedragen. Die denkbeelden waren en zijn relevant in de geschiedenis van Nederland.
Holleeder daarentegen is gewoon een simpele ziel die het slechte pad is opgegaan om geld te verdienen.
Ik bedoelde dat er bij hem niks anders achterzit dan hebzucht. Als jij verhaaltjes over het afpersen van mensen e.d. interessant vindt: leuk voor je, maar van enige ideologie is er bij hem geen sprake.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:31 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Volgens mij bepaal jij niet wat interessant is?
Ik vind het best interessant wat holleeder gaat vertellen.
quote:Zeg nu eens eerlijk mijnheer Holleeder, hoeveel mensen heeft u in uw carrière om zeep geholpen? Zou er één student zijn die deze vraag durft te stellen bij het programma College Tour waarbij Willem Holleeder binnenkort te gast is?
Durft iemand te vragen of hij werkelijk beseft wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan? "Heeft u überhaupt een geweten, mijnheer Holleeder?" Die eerste vraag zal wel niet zo recht in zijn gezicht worden gesteld, maar zijn (mogelijke) betrokkenheid bij tal van liquidaties moet wel aan bod komen. Dat geldt ook voor de gewetensvragen. En als de studenten het niet durven, móet presentator Twan Huys het doen.
Kritiek
De NTR krijgt ladingen kritiek over zich heen omdat Holleeder een podium zou krijgen door hem voor College Tour uit te nodigen. Is het inderdaad een podium? Op een podium kun je excelleren, kun je het publiek bespelen, the bad én the good guy zijn. Daarom is het uiterst dubieus dat Holleeder een column mag schrijven in Nieuwe Revu en dat Lange Frans een rapnummer met hem opneemt.
Gelachen
Bij College Tour ligt dat anders. Daar kan hij kritisch worden ondervraagd. (Messcherp gefileerd, zou in dit geval misschien een betere term zijn.) Er mag best een keer gelachen worden. Als aan het eind van de uitzending maar duidelijk is dat we hier te maken hebben met een man die mensen heeft afgeperst en ontvoerd en misschien nog wel erger dingen heeft gedaan. Hij heeft de maatschappij geschokt en de maatschappij (Huys en de studenten in dit geval) confronteert hem daar keihard mee. Zo zou het moeten gaan.
Gebeurt dat niet en wordt het vooral een quasi serieuze studentenavond dan is het eind zoek. Dan is de volgende stap waarschijnlijk dat de KRO het format Boef zoekt Vrouw bedenkt en voor Willem een 'leuk wijffie' gaat zoeken.
Pas maar op, als je onder de vleugels van Holleeder terecht komt, kom je er niet meer onder uit. Veel plezier in je droomwereld.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:51 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ah gossie, zo op je teentjes getrapt omdat ik enthousiast ben over wat ik doe in relatie tot Holleeder.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:48 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Pas maar op, als je onder de vleugels van Holleeder terecht komt, kom je er niet meer onder uit. Veel plezier in je droomwereld.
Gelukkig zijn er niet zoveel criminologie-studenten dus is dat niet echt een argument.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
[..]Misschien verkeerd woord gebruikt, bedoelde meer dat ik er aan kan linken met mijn studie. Ik vraag mij af waar je afkeer zo vandaan komt Patroon? Ben je boos op de wereld?
Boef zoekt vrouw is al een keer op tv geweest. De columnist loopt een beetje achter.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Copycat het volgende:
In deze column uit BNdestem kan ik me wel vinden:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het label van topcrimineel nu met Holleeder doet. Het principe van de rechtsstaat is immers dat als men na de straf weer vrij komt als een normale burger moet worden beschouwd. In de praktijk gaat dit natuurlijk niet op, maar ik vraag mij dan af welke invloeden dit bijvoorbeeld op Holleeder heeft. Moet de Nederlandse maatschappij hem een kans bieden, omdat hij zijn straf heeft uitgezeten. Of moeten we hem veroordelen door de zaken van het verleden? Wat denkt hij er bijvoorbeeld zelf over.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:27 schreef Copycat het volgende:
Het zwarte schaap was dan weer wel een goede setting geweest.
Umbra, welke kritische vragen wil je stellen en denk je dat je echte antwoorden gaat krijgen?
Hoe gaan we jou herkennen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:04 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het label van topcrimineel nu met Holleeder doet. Het principe van de rechtsstaat is immers dat als men na de straf weer vrij komt als een normale burger moet worden beschouwd. In de praktijk gaat dit natuurlijk niet op, maar ik vraag mij dan af welke invloeden dit bijvoorbeeld op Holleeder heeft. Moet de Nederlandse maatschappij hem een kans bieden, omdat hij zijn straf heeft uitgezeten. Of moeten we hem veroordelen door de zaken van het verleden? Wat denkt hij er bijvoorbeeld zelf over.
Ik weet niet eens of ik in beeld kom, maar ik draag een bril met een dik montuur en heel kort donker hoofd haar. Dankjewelquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe gaan we jou herkennen?
Succes iig!
Ah kijk, de doorsnee streverquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:25 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik in beeld kom, maar ik draag een bril met een dik montuur en heel kort donker hoofd haar. Dankjewel!
Hoofd haar...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:25 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik in beeld kom, maar ik draag een bril met een dik montuur en heel kort donker hoofd haar. Dankjewel!
Ach, Holleeder durfde het aan om een miljonair te ontvoeren. Rost van Tonningen stelde alleen wat voor toen 'ie door een buitenlands regime beschermd werd: voor en na die tijd was zijn gedachtengoed, en dat van zijn weduwe, volkomen onbetekenend.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:20 schreef nowkia het volgende:
Iemand als mevrouw Rost van Tonningen is totaal niet vergelijkbaar met Holleeder. R v T is wel degelijk interessant vanwege haar verleden en de denkbeelden die ze haar hele leven heeft gehad en uitgedragen. Die denkbeelden waren en zijn relevant in de geschiedenis van Nederland.
Holleeder daarentegen is gewoon een simpele ziel die het slechte pad is opgegaan om geld te verdienen.
Dus?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:19 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ach, Holleeder durfde het aan om een miljonair te ontvoeren.
Nee, de Tweede Wereldoorlog heeft totaal geen impact gehad natuurlijk. Zolang die oorlog relevant blijft, blijven die denkbeelden dat ook.quote:Rost van Tonningen stelde alleen wat voor toen 'ie door een buitenlands regime beschermd werd: voor en na die tijd was zijn gedachtengoed, en dat van zijn weduwe, volkomen onbetekenend.
Goede column inderdaad, laten we eerst eens kijken hoe het wordt aangepakt voordat we allemaal verontwaardigd zijn. Ik hoop ook dat die vragen gesteld gaan worden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Copycat het volgende:
In deze column uit BNdestem kan ik me wel vinden:
[..]
Holleeder's Hobbyquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:43 schreef Klummie het volgende:
Dit land kent ook series rond Barbie en Britt, dan is Holleeder nog maar een kleine stap.
Ik ga in ieder geval niet krom liggen voor een crimineel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:00 schreef Umbra69 het volgende:
[..]Wat een overbodige reactie, stakker.
Dat is niet eens zo gek gedacht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:46 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Holleeder's Hobby
Koken met Holleeder
Willem F. Holleeder, misdaadverslaggever
De crimineelste mens
Net zo'n grote stakker.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo gek gedacht.
Steve Brown heeft een zelfde soort weg bewandeld.
Ook niet te verkopen aan de familieleden van hun slachtoffers.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Net zo'n grote stakker.
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die eerst de maatschappij compleet gebruiken om er zelf zo rijk mogelijk van te worden, om na een lange straf joviaal mee te doen. En dan ook nog eens een podium krijgen.
En aanbidders.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Net zo'n grote stakker.
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die eerst de maatschappij compleet gebruiken om er zelf zo rijk mogelijk van te worden, om na een lange straf joviaal mee te doen. En dan ook nog eens een podium krijgen.
De slachtoffers zijn/waren zelf ook criminelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook niet te verkopen aan de familieleden van hun slachtoffers.
Alleen daarom moeten ze alle kinderen van zijn slachtoffers in het publiek zetten en één voor één een vraag laten stellen hoe ze door het leven moeten zonder vader. Kijken of ie ze dan net zo tof een biertje aanbiedt zoals bij Ruud de Wild na de radioshow.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook niet te verkopen aan de familieleden van hun slachtoffers.
Dus als jouw pa Wimpie zijn geld witwast en ze knallen hem vanavond overhoop dan treedt er een soort van gedoogconstructie in werking dat de afmakers van jouw pa een podium moeten krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:55 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
De slachtoffers zijn/waren zelf ook criminelen.
Het is niet goed te keuren. Maar we moeten niet doen alsof die slachtoffers onschuldige mensen waren. Je weet zelf als je zo diep erin zit,dat je met zo'n personen te maken kunt krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus als jouw pa Wimpie zijn geld witwast en ze knallen hem vanavond overhoop dan treedt er een soort van gedoogconstructie in werking dat de afmakers van jouw pa een podium moeten krijgen.
Geloofwaardig, wel.
Zoals bijvoorbeelde Heineken en Doderer, zijn chauffeur. Ja, echte criminelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:59 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Het is niet goed te keuren. Maar we moeten niet doen alsof die slachtoffers onschuldige mensen waren. Je weet zelf als je zo diep erin zit,dat je met zo'n personen te maken kunt krijgen.
Natuurlijk zijn figuren als Endstra en vriendjes een stel domoren om met zulke figuren in zee te gaan, maar daar heeft de Nederlandse maatschappij niks mee te schaften. Die kan ervoor kiezen om Holleeder hetzelfde traject te laten lopen bij de reclassering als iedere andere tasjesdief, maar omdat we allemaal wel zo nieuwsgierig en benieuwd zijn moet zo'n man een rapnummer en tv-podium krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:59 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Het is niet goed te keuren. Maar we moeten niet doen alsof die slachtoffers onschuldige mensen waren. Je weet zelf als je zo diep erin zit,dat je met zo'n personen te maken kunt krijgen.
Daar heb ik het niet over. Daarnaast zijn ze allemaal niet vermoord.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeelde Heineken en Doderer, zijn chauffeur. Ja, echte criminelen.
Gelukkig leven we in een rechtstaat en beslist de rechterlijke macht de straf. Hij heeft zijn straf uitgezeten. Dan mag hij daarna zelf bepalen wat hij doet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn figuren als Endstra en vriendjes een stel domoren om met zulke figuren in zee te gaan, maar daar heeft de Nederlandse maatschappij niks mee te schaften. Die kan ervoor kiezen om Holleeder hetzelfde traject te laten lopen bij de reclassering als iedere andere tasjesdief, maar omdat we allemaal wel zo nieuwsgierig en benieuwd zijn moet zo'n man een rapnummer en tv-podium krijgen.
Als een tasjesdief bij Ruud de Wild aanklopt en vraagt of hij prime-time zijn verhaal mag doen over al die bejaarden die hij heeft mishandeld voor hun tas heb ik het knagende vermoeden dat er anders wordt gehandeld.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:03 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Gelukkig leven we in een rechtstaat en beslist de rechterlijke macht de straf. Hij heeft zijn straf uitgezeten. Dan mag hij daarna zelf bepalen wat hij doet.
Klopt. Maar wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een tasjesdief bij Ruud de Wild aanklopt en vraagt of hij prime-time zijn verhaal mag doen over al die bejaarden die hij heeft mishandeld voor hun tas heb ik het knagende vermoeden dat er anders wordt gehandeld.
Dat jouw verhaal over "straf uitgezeten, vrij om te doen wat je wilt" niet opgaat, want niemand is verplicht die man een podium te geven. Het is puur en alleen om de sensatie te doen voor onze eigen nationale knuffelcrimineel die mensen liet vermoorden voor geld.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:06 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat wil je hiermee zeggen?
Dat vermoed ik ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een tasjesdief bij Ruud de Wild aanklopt en vraagt of hij prime-time zijn verhaal mag doen over al die bejaarden die hij heeft mishandeld voor hun tas heb ik het knagende vermoeden dat er anders wordt gehandeld.
Maar dat mag toch ?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat jouw verhaal over "straf uitgezeten, vrij om te doen wat je wilt" niet opgaat, want niemand is verplicht die man een podium te geven. Het is puur en alleen om de sensatie te doen voor onze eigen nationale knuffelcrimineel die mensen liet vermoorden voor geld.
Net zoals een populaire band wel aandacht zou krijgen,en een lokale onbekende band zou worden uitgelachen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook.
Maar Holleeder is nogal geromantiseerd en inmiddels salonfähig blijkbaar.
En op welk punt heeft dat met het laten vermoorden van mensen te maken?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Net zoals een populaire band wel aandacht zou krijgen,en een lokale onbekende band zou worden uitgelachen.
Jij hebt het over dat Willem holleeder aandacht krijg,en een tasjesdief niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En op welk punt heeft dat met het laten vermoorden van mensen te maken?
Inderdaad. Waarom is de één entertainment en de ander niet? Want ik neem aan dat jij wel naar Holleeder gaat kijken?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Jij hebt het over dat Willem holleeder aandacht krijg,en een tasjesdief niet.
Omdat holleeder nationaal bekend is geworden door de jaren heen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarom is de één entertainment en de ander niet? Want ik neem aan dat jij wel naar Holleeder gaat kijken?
Hij is bekend geworden, ja. Maar met wat? Het ontvoeren en vermoorden/laten vermoorden van mensen. Waarom zou je die in hemelsnaam nationale bekendheid geven door middel van radio en tv? Het is gewoon nieuwsgierigheid en geilheid naar hoe die vent praat en denkt. Wat ie allemaal te vertellen heeft. Ik snap het kopje entertainment daarom ook niet zo.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:13 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Omdat holleeder nationaal bekend is geworden door de jaren heen.
Ik ga kijken ja
Blijkbaar is er veel interesse in?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij is bekend geworden, ja. Maar met wat? Het ontvoeren en vermoorden/laten vermoorden van mensen. Waarom zou je die in hemelsnaam nationale bekendheid geven door middel van radio en tv? Het is gewoon nieuwsgierigheid en geilheid naar hoe die vent praat en denkt. Wat ie allemaal te vertellen heeft. Ik snap het kopje entertainment daarom ook niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |