Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.htmlquote:Willem Holleeder te gast in College Tour
AMSTERDAM - Willem Holleeder is dit seizoen te gast in College Tour. De Heineken-ontvoerder wordt op 11 oktober geïnterviewd door Twan Huys.
Een dag later wordt het interview uitgezonden. Dat meldt de NTR. Holleeder werd op 27 januari van dit jaar vrijgelaten nadat hij in 2007 was veroordeeld voor afpersing en mishandeling van onder anderen vastgoedmagnaat Willem Endstra.
Sinds een aantal weken is hij columnist bij tijdschrift Nieuwe Revu.
Gelukkig leven we in een vrij land.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Krijg je dit soort bewondering door.
Daarom alleen al een heel verkeerd idee.
Als je nou had gezegd dat je het een slecht voorbeeld vindt en dat je mensen met een voorbeeldfunctie wenst... Okee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.html
De College Tour was tot dusver een programma waarin mensen werden geïnterviewd die iets bijzonders hadden bereikt, of die op een bepaald terrein erg succesvol zijn geweest. Waarom wordt deze topcrimineel zo op een voetstuk geplaatst?
Is dit te bizar voor woorden, of heeft de NTR gewoon groot gelijk en is het interessant om Holleeder aan het woord te laten?
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef Xetran het volgende:
Hij heeft gezeten en nu is het klaar. Ik zie het probleem dus niet.
Blijkbaar is er animo voor. Wedden dat veel mensen gaan kijken?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?
Als Heineken-ontvoerder of als afperser?
Dat lijkt me niet het soort "carrières" waar CT voor bedoeld is.
Biedt InHolland de bijbehorende HBO-opleiding al aan?
Denk dat ze van tevoren wel screenen op bepaalde vrij normale woorden (afmaken, liquideren, elimineren, , het zwijgen opleggen, wegwerken, verwerken, etc).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:27 schreef Freak188 het volgende:
Het is niet voor niets een topcrimineel (whatever that means).
Tjsa.. wat zal ie gaan zeggen? Luister naar je moeder en maak je school af?
Wie weet wordt het wel een razend interessant verhaal?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef BasEnAad het volgende:
Wal-ge-lijk.
Het zoveelste failliet van de PO.
Tsjah... Het enige wat die man feitelijk verkeerd doet is wetten overtreden en dichtbij het vuile werk staan. Maar blijf denken dat ons wereldje is gebouwd en zal blijven draaien op naastenliefde en respect.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik merk dat ik nu al ziek word van het idee dat er die uitzending waarschijnlijk gewoon lolletjes gemaakt worden en wordt gelachen.
Dat is het excuus dat de commerciële zenders gebruiken om iedereen maar een platform te geven, de PO zou beter moeten weten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er animo voor. Wedden dat veel mensen gaan kijken?
Natuurlijk denkt de omroep ook alleen aan het eigen belang. En zo komt het cirkeltje vanzelf weer rond.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het excuus dat de commerciële zenders gebruiken om iedereen maar een platform te geven, de PO zou beter moeten weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Nou nee, dat is nou net niet het doel van de PO.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Natuurlijk denkt de omroep ook alleen aan het eigen belang. En zo komt het cirkeltje vanzelf weer rond.
ahahah zeker zon kantoorklerk jij hahahahaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ga lekker in de zandbak spelen, misdaad is niet cool
Dat is dan een verkeerde interpretatie van wat ik zeg, ik ontken niet het bestaan er van. Ik vind alleen niet dat je misdaad mooier moet maken dan het is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Tsjah... Het enige wat die man feitelijk verkeerd doet is wetten overtreden en dichtbij het vuile werk staan. Maar blijf denken dat ons wereldje is gebouwd en zal blijven draaien op naastenliefde en respect.
Mooie eye-opener eigenlijk wel dan.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ahahah zeker zon kantoorklerk jij hahahaha
nu moet je goed luisteren, sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt voor modaal inkomen iemands loonslaaf te zijn. moet je respecteren, zitten gewoon hun tijd uit zonder problemen.
Ligt eraan welke misdaad. Bijv. Drugs dealen vind ik geen misdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ga lekker in de zandbak spelen, misdaad is niet cool
Het eigen belang is het hoogste doel van ieder orgaan dat mensen op poten zetten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat is nou net niet het doel van de PO.
Het gaat me ook niet om ontkenning van het bestaan ervan, het gaat me om de ontkenning dat veel van onze verworvenheden zijn gebouwd op grote stapels rottende kadavers. En dat het in stand houden ervan ook bepaald niet zachtzinnig gebeurt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is dan een verkeerde interpretatie van wat ik zeg, ik ontken niet het bestaan er van. Ik vind alleen niet dat je misdaad mooier moet maken dan het is.
Je wou zeggen dat het leven van een crimineel niet interessant is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan interessant zijn voor CT?
Als Heineken-ontvoerder of als afperser?
Dat lijkt me niet het soort "carrières" waar CT voor bedoeld is.
Biedt InHolland de bijbehorende HBO-opleiding al aan?
Ach, we geven bankiers ook een podium om hun misdaden te verheerlijken, en die richten een stuk meer schade aan dan Holleeder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het misplaatst dat deze man zo'n podium geboden wordt om over zijn misdaden te vertellen.
Zal aan de persoon liggen denk ikquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef Xetran het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat het leven van een crimineel niet interessant is?
Dit inderdaad. Ik denk dat Balkenende een stuk meer doden achter zijn naam heeft staan dan Holleeder bijvoorbeeld. En de mobiele telefoon die je hebt is ook verantwoordelijk voor een stapel ellende in de productielanden en de herkomstlanden van de grondstoffen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het eigen belang is het hoogste doel van ieder orgaan dat mensen op poten zetten.
[..]
Het gaat me ook niet om ontkenning van het bestaan ervan, het gaat me om de ontkenning dat veel van onze verworvenheden zijn gebouwd op grote stapels rottende kadavers. En dat het in stand houden ervan ook bepaald niet zachtzinnig gebeurt.
Maar dat je van misdaad geen romantisch verhaal moet maken ben ik met je eens. Maar voor mensen die niet geconfronteerd worden met bloed zijn het stoere verhalen, en ze worden vaak met een zekere licht arrogante humor gebracht ja.
Dat zal blijken hè.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:45 schreef Moron het volgende:
Want er zullen vast mensen gaan kijken. Alleen wat hij nu te vertellen heeft?
Maar hij gaat er vast niet in detail op in hoe hij dat heeft weten te bereiken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Nobu het volgende:
Holleeder heeft toch ook gewoon op een bepaald terrein iets bijzonders bereikt?
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik denk dat Balkenende een stuk meer doden achter zijn naam heeft staan dan Holleeder bijvoorbeeld. En de mobiele telefoon die je hebt is ook verantwoordelijk voor een stapel ellende in de productielanden en de herkomstlanden van de grondstoffen.
Holleeder geen topcrimineelquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.![]()
Overigens denk ik niet dat hij zo'n topcrimineel is. Als hij zo'n topcrimineel was zouden wij hem niet kennen. Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Dit ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Maar zo zijn er ook zat die zo over de ministers denken van dit land, die hebben vaak legaal veel meer dooie op hun geweten door het wanbeleid wat de laatste eeuw gevoerd is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:29 schreef TLC het volgende:
Ik denk ook niet dat de mensen die dankzij holleeder op het kerkhof liggen het erg zouden kunnen waarderen.
Crimineel gedrag goedpraten en dat afschuiven op een slecht regeerbeleid !!!!!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maar zo zijn er ook zat die zo over de ministers denken van dit land die hebben vaak legaal veel meer dooie op hun geweten door het wanbeleid wat de laatste eeuw gevoerd is.
maar daar hoor je niets van .... en zo iemand die vaak gewoon de verkeerde vriendjes had en mede ook door het wanbeleid van onze ministers dat ze sneller het grote geld op een andere manier gaan pakken ...
want met eerlijk werken kom je er in dit land niet .. zeker niet rijk worden
Jij wel ja. Maar niet iedereen denkt zoals jou.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik verdien liever 0,0 en leef dan in diepe diepe armoede dan dat ik ooit op een verkeerde manier aan geld moet komen.
Het ene werkt wel het andere in de hand ..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Crimineel gedrag goedpraten en dat afschuiven op een slecht regeerbeleid !!!!!![]()
![]()
Ik verdien liever 0,0 en leef dan in diepe diepe armoede dan dat ik ooit op een verkeerde manier aan geld moet komen.
Ik ben benieuwd of hij de studenten die verkeerde vragen ook buiten beeld in elkaar laat slaan, zoals hij dat vroeger met mensen die hem niet aanstonden pleegde te doenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Denk dat ze van tevoren wel screenen op bepaalde vrij normale woorden (afmaken, liquideren, elimineren, , het zwijgen opleggen, wegwerken, verwerken, etc).
Hij is toch columnist geworden bij de Nieuwe Revue? FOK!kers juichen dit toe iig, begreep ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/media/29(...)in-college-tour.html
De College Tour was tot dusver een programma waarin mensen werden geïnterviewd die iets bijzonders hadden bereikt, of die op een bepaald terrein erg succesvol zijn geweest. Waarom wordt deze topcrimineel zo op een voetstuk geplaatst?
Is dit te bizar voor woorden, of heeft de NTR gewoon groot gelijk en is het interessant om Holleeder aan het woord te laten?
Dat zijn toch geen moordenaars joh...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Holleeder is een lieverdje vergeleken met Zalm, Balkenende en consorten.
Dat zijn de ware psychopathische massamoordenaars.
Nah, ja ik begrijp het wel bijna, gelet post #53, hierin wordt medegedeeld dat Zalm, Balkenende c.s. de echte psychopathische moordenaars zijn; - dan valt De Neus wel mee hè...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:56 schreef danos het volgende:
Willempie had ballen moeten hebben en die 2 jaar geleden in de bajes moeten regelen. Nu is hij net zo uitgerangeerd als Bas & Aad. Dat collegetour De Neus nu een podium geeft om zijn eigen imago op te poetsen, alsof hij daar iets nieuws gaat zeggen?, 1 april is ver weg, maar dit geloof je toch bijna niet?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Rolmodel? Is dat niet wat overdreven voor een TV-programma?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:59 schreef Tijn het volgende:
Te bizar voor woorden dat ze uitgerekend deze man neerzetten als een rolmodel voor die studenten. Schande.
Holleeder is ook geen moordenaar.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen moordenaars joh...
Het concept van College Tour is dat er een belangrijk en succesvol persoon uit de samenleving wordt uitgenodigd voor een groep studenten om hen te inspireren en ze iets bij te brengen over hoe de wereld werkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rolmodel? Is dat niet wat overdreven voor een TV-programma?
Want? de groep kinderen gaan ineens 10 man laten omleggen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die man voor een groep kinderen laten praten is gewoon op het onverantwoorde af en getuigt op zijn minst van bijzonder weinig fatsoensbesef.
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:34 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Want? de groep kinderen gaan ineens 10 man laten omleggen?
Kinderen? Het gaat om mensen tussen 18 en 30 jaar (iets jonger misschien maar er zijn zat studenten van boven de 25 jaar), dat zijn echt geen kinderen meer, althans zo zie ik mij zelf niet. Ik ben wijs genoeg om niet het criminele circuit in te gaan na een gesprek met Holleeder, maar ik wil wel horen of en wat die man te vertellen heeft. Sterker nog, waar komt de gedachte vandaan dat Holleeder gaat vertellen dat hij een prachtige carrière heeft gemaakt? Ik vind het maar vooringenomen om op voorhand het uitnodigen van Holleeder af te keuren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:29 schreef Tijn het volgende:
Het concept van College Tour is dat er een belangrijk en succesvol persoon uit de samenleving wordt uitgenodigd voor een groep studenten om hen te inspireren en ze iets bij te brengen over hoe de wereld werkt. [...] Die man voor een groep kinderen laten praten is gewoon op het onverantwoorde af en getuigt op zijn minst van bijzonder weinig fatsoensbesef.
Nee druk bezig in de "onderwereld" 's nachts en dan lekker lang op bed blijven liggen 's ochtends.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:48 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat willem vannacht niet meer zal slapen.
Rezzzpektquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:25 schreef Insomnia_ het volgende:
moet je gewoon respecteren, willem ging hard voor zn money. moet je gewoon respect voor hebben. is gewoon vrij man net als jij en ik.
Holleeder zal echt niks meer gaan doen hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:49 schreef Jordony het volgende:
[..]
Nee druk bezig in de "onderwereld" 's nachts en dan lekker lang op bed blijven liggen 's ochtends.
Overdag jaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Holleeder zal echt niks meer gaan doen hoor.
Die gaat nu columns schrijven,etc,etc
Ex- gedetineerden en ex-verslaafden geven al jaren voorlichting op scholen en beantwoorden dan vragen van kinderen.Niets vreemds aan. Ben wel benieuwd welke diepgaande relevante vragen men mag stellen. Denk namelijk niét dat men alles mag vragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".
Dat denk ik wel. Alleen zal holleeder niet alles beantwoorden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:17 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Ex- gedetineerden en ex-verslaafden geven al jaren voorlichting op scholen en beantwoorden dan vragen van kinderen.Niets vreemds aan. Ben wel benieuwd welke diepgaande relevante vragen men mag stellen. Denk namelijk niét dat men alles mag vragen.
Wat mij betreft (en ik hoop ook wat betreft de studenten die daar in die zaal zitten) mag er ook wel enige intelligentie verwacht worden. Die vent is een halve mongool.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:13 schreef Schadenfreude het volgende:
Voor mij draait college tour om succesvolle mensen die vertellen over hun carriere, over hoe ze denken, wat ze drijft. Het is inspirerend om mensen met passie te horen vertellen over hun vak en om te realiseren hoe zij hun ideeën om konden zetten in daden en daarmee de wereld een klein beetje veranderd hebben. Hoe Holleeder hier in past is mij een raadsel. Ik heb geen enkele behoefte om zijn verhaal te horen. Overigens vind ik de afleveringen met politici ook nooit interessant. Te veel mediatraining, te veel pleasen. Vooral onorthodoxe figuren zoals Richard Branson of Rem Koolhaas vond ik inspirerend. Maar dat zijn dan ook mensen die iets opgebouwd hebben.
Heel triest inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik merk dat ik nu al ziek word van het idee dat er die uitzending waarschijnlijk gewoon lolletjes gemaakt worden en wordt gelachen.
Het wordt nooit live uitgezonden. En ik denk dat Holleeder bij uitstek een persoon is die PRIMA weet wat hij in een programma kan vertellen en wat niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben wel benieuwd. Ik zie dat het programma niet live wordt uitgezonden, betekent dat Mosko of een andere advocaat met een scherp oor mee zit te luisteren wat er nog uitgeknipt moet worden? Holleeder zal op zijn woorden moeten passen, want er zal slechts een klein gedeelte van wat hij uitgevreten heeft bekend dan wel bewezen zijn. Als hij dingen gaat vertellen die interessant zijn voor Justitie, snijdt hij zichzelf natuurlijk in de vingers.
Maar wie weet heeft hij een heel goed verhaal over die 'vastgoedjongens' en over de streken van Justitie. Misschien heeft hij wel een paar leuke openbarinkjes over deze of gene achter de hand?
Maar is het dan wel interessant?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Het wordt nooit live uitgezonden. En ik denk dat Holleeder bij uitstek een persoon is die PRIMA weet wat hij in een programma kan vertellen en wat niet.
Net of hij in dat programma ineens vanalles los gaat laten wat hij tegen justitie niet deed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef cool15 het volgende:
hij heeft geboet voor zijn daden en was niet voor niets de baas van de onderwereld, zoals TS al zegt in het programma komen mensen die iets hadden bereikt en/of ergens goed zijn in een bepaald terrein. en hij was goed en had iets bereikt.
nee maar op die manier bereikt hij een groter publiek.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Net of hij in dat programma ineens vanalles los gaat laten wat hij tegen justitie niet deed.
Ja, dat was de opzet. Ik weet dat Nederlanders graag zichzelf voorliegen dat je prima oorlog kan voeren zonder doden, maar dat is een delusie die nergens op slaat. Als je meedoet aan oorlog dan vallen er doden. Simpel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:39 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ja man, want dat was ook Balkenende's opzet.![]()
Overigens denk ik niet dat hij zo'n topcrimineel is. Als hij zo'n topcrimineel was zouden wij hem niet kennen. Desalniettemin vraag ik me wel af wat voor een persoon hij is, nooit een interview van hem gezien vgm.
Nee, zeker niet. De echte topcriminelen lachen zich rot als ze dat horen.quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:49 schreef Confetti het volgende:
Als politici en bankiers mogen dan zal een kruimel als Holleeder toch ook mogen? Ga eens kijken wie van die drie de meeste levens verwoest.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet direct, maar het voelt echt alsof ze demonstratief een crimineel voor de klas zetten met het verhaal "kijk kinderen, dit kan ook".
Voor wat?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:35 schreef cool15 het volgende:
[..]
nee maar op die manier bereikt hij een groter publiek.
De frustratie van een afgewezen werknemertje kent geen grenzen kennelijk...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als politici en bankiers mogen dan zal een kruimel als Holleeder toch ook mogen? Ga eens kijken wie van die drie de meeste levens verwoest.
En weer kies je voor de persoonlijke aanval omdat je verder geen argumenten hebt. Daarnaast ben ik geen afgewezen werknemer, ik heb van de farmaceutische industrie waarin ik normaal werk twee keer een uitstapje gemaakt naar de financiele industrie, en ik vond het daar niet echt leuk, dus ben ik weer weggegaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
De frustratie van een afgewezen werknemertje kent geen grenzen kennelijk...
I call em as I see em. Jij roept hier dat politici en bankiers grotere boeven zijn dan een crimineel in cat moorden, ontvoeren, drugshandel, afpersen, enz.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
En weer kies je voor de persoonlijke aanval omdat je verder geen argumenten hebt. Daarnaast ben ik geen afgewezen werknemer, ik heb van de farmaceutische industrie waarin ik normaal werk twee keer een uitstapje gemaakt naar de financiele industrie, en ik vond het daar niet echt leuk, dus ben ik weer weggegaan.
Dat jaloezie argument wordt echt oud, wordt je niet moe van het verspreiden van misinformatie om de dieven te beschermen?
Dat dus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het misplaatst dat deze man zo'n podium geboden wordt om over zijn misdaden te vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |