abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:31:52 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_117684853
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd of die achterlijke harde knip er ook nog aan gaat.
Wat denk je van het achterlijk hoge collegegeld voor een 2e studie?
9.000 euro per jaar voor een bachelorstudie, 14.000 euro per jaar voor een master!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_117685860
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

9.000 euro per jaar voor een bachelorstudie, 14.000 euro per jaar voor een master!
Waarom zou een tweede studie onder het gesubsidieerde tarief moeten vallen? De overheid subsidieert onderwijs niet omdat ze het zo goed voor hebben met studenten en docenten, de overheid subsidieert onderwijs omdat men een goed opgeleide beroepsbevolking wil hebben vanwege de economische voordelen die daar aan vast kleven. Het valt te verwachten dat er sprake is van een (sterk?) afnemende marginale opbrengst van een universitaire opleiding. En dus is het een stuk minder aantrekkelijk om een tweede universitaire opleiding te subsidiëren gegeven de beleidsdoelen van de overheid.
pi_117686661
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou een tweede studie onder het gesubsidieerde tarief moeten vallen? De overheid subsidieert onderwijs niet omdat ze het zo goed voor hebben met studenten en docenten, de overheid subsidieert onderwijs omdat men een goed opgeleide beroepsbevolking wil hebben vanwege de economische voordelen die daar aan vast kleven. Het valt te verwachten dat er sprake is van een (sterk?) afnemende marginale opbrengst van een universitaire opleiding. En dus is het een stuk minder aantrekkelijk om een tweede universitaire opleiding te subsidiëren gegeven de beleidsdoelen van de overheid.
Omdat de overheid altijd heel hard roept dat Nederland een kenniseconomie is of zou moeten zijn, zou het logischer zijn om te investeren in gemotiveerde studenten die na het afronden van hun eerste studie zich nog verder willen ontwikkelen, dan dat geld uit te geven aan mensen met een studievertraging.
pi_117686791
quote:

[..]

Hopelijk kunnen ze daar inderdaad ook nog wat aan doen. Voor de gemotiveerde student is het onbetaalbaar geworden om een tweede opleiding te volgen om je daarmee verder te kunnen onderscheiden. Je kunt het alleen nog maar doen met besturen en andere onzin waar ik weinig trek in heb.

Gelukkig heb ik nog wel net op tijd mijn tweede bachelor kunnen halen. Maar met 14.000 voor een tweede master houd ik het denk ik maar bij één.
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:43:05 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_117710455
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou een tweede studie onder het gesubsidieerde tarief moeten vallen?
Daar zijn veel goede redenen voor die ik hier al vaak genoeg heb gegeven dat ik daar naar verwijs in plaats van ze nog eens te noemen maar laten we eerst en vooral even vaststellen dat het al lang niet meer met wel of niet gesubsidieerd zijn te maken heeft wanneer een universiteit +8000 Euro vraagt per student aan die paar studenten die aansluiten bij de reeds bestaande groep studenten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:44:42 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_117710553
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen ze daar inderdaad ook nog wat aan doen. Voor de gemotiveerde student is het onbetaalbaar geworden om een tweede opleiding te volgen om je daarmee verder te kunnen onderscheiden. Je kunt het alleen nog maar doen met besturen en andere onzin waar ik weinig trek in heb.

Gelukkig heb ik nog wel net op tijd mijn tweede bachelor kunnen halen. Maar met 14.000 voor een tweede master houd ik het denk ik maar bij één.
Misschien werd daar ook wel op aangestuurd door de overheid. Eerder gaan werken => meer geld om de AOW te betalen van de ouderen.
#NoDAPL
pi_117711189
Je kan toch nog gewoon twee studies tegelijk doen? Je moet ze gewoon niet na elkaar doen.
pi_117711541
quote:
3s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je kan toch nog gewoon twee studies tegelijk doen? Je moet ze gewoon niet na elkaar doen.
Dat is inderdaad het beste maar twee voltijd studies tegelijkertijd werkt vaak niet 100%
College's die tegelijkertijd zijn, tentamens die tegelijkertijd zijn etc.
En natuurlijk een heel grote werkdruk qua projecten en opdrachten.

De kans dat je dan een jaar of een paar maanden uitloopt is dan erg groot. En dan krijg je dus het geval van:

Twee studies allebei 3 jaar
Eerste studie behaald in 3 jaar
Tweede studie behaald in 4 jaar
3 jaar twee voor de prijs van een en 1 jaar een voor de prijs van vijf.

Of als je een voltijd en een deeltijd doet dan krijg je hetzelfde maar dan nog erger. Dan kan je natuurlijk je slagen van de ene studie uitstellen maar dat zorgt er dan weer voor dat je niet alvast aan je master kan beginnen terwijl je de andere studie af maakt.

En dan heb je ook nog de mensen die gewoon de verkeerde studie hebben gekozen door bijv. druk van ouders en daar pas later achter komen of later de moed voor oprapen om wat anders te gaan doen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:01:12 #259
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_117711663
Ik weet niet wat voor opleidingen (het woord studie reserveer ik liever voor onderzoek) ratjetoe in gedachte heeft maar een opleiding die ook maar iets voorstelt doe je niet met 20 uur per week. Als je gewoon 40 uur per week met je opleiding bezig bent, eventueel met wat extra vakjes of een extra project, dan heb je niet de ruimte om tegelijkertijd een tweede opleiding te volgen.
#NoDAPL
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:02:27 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_117711742
Het lijkt me wenselijk dat ook de mensen, of beter nog juist de mensen, die voor een zwaardere opleiding kiezen waar je wel 40 uur per week mee bezig bent (voor de muggenzifters: of tegen de 40 uur per week) een tweede opleiding kunnen volgen.
#NoDAPL
pi_117711780
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:59 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het beste maar twee voltijd studies tegelijkertijd werkt vaak niet 100%
College's die tegelijkertijd zijn, tentamens die tegelijkertijd zijn etc.
En natuurlijk een heel grote werkdruk qua projecten en opdrachten.

De kans dat je dan een jaar of een paar maanden uitloopt is dan erg groot. En dan krijg je dus het geval van:

Twee studies allebei 3 jaar
Eerste studie behaald in 3 jaar
Tweede studie behaald in 4 jaar
3 jaar twee voor de prijs van een en 1 jaar een voor de prijs van vijf.

Of als je een voltijd en een deeltijd doet dan krijg je hetzelfde maar dan nog erger. Dan kan je natuurlijk je slagen van de ene studie uitstellen maar dat zorgt er dan weer voor dat je niet alvast aan je master kan beginnen terwijl je de andere studie af maakt.

En dan heb je ook nog de mensen die gewoon de verkeerde studie hebben gekozen door bijv. druk van ouders en daar pas later achter komen of later de moed voor oprapen om wat anders te gaan doen.
'Gewoon' de twee studies tegelijk afronden, je kan bijna altijd wel een vakje laten staan lijkt me. Volgens mij hoef je trouwens sowieso geen instellingscollegegeld te betalen als je tweede studie is begonnen tijdens je eerste studie, ook al rond je die eerste studie op een gegeven moment af.

Hoop het niet in ieder geval, want ik zit in die situatie :P
pi_117712647
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

'Gewoon' de twee studies tegelijk afronden, je kan bijna altijd wel een vakje laten staan lijkt me. Volgens mij hoef je trouwens sowieso geen instellingscollegegeld te betalen als je tweede studie is begonnen tijdens je eerste studie, ook al rond je die eerste studie op een gegeven moment af.

Hoop het niet in ieder geval, want ik zit in die situatie :P
Oh, dat wist ik niet. Dat zou wel echt top zijn :D

Maar ja idd de studies gewoon netjes tegelijkertijd afronden is het beste :) Maar je bent wel net wat kwetsbaarder voor 'omstandigheden' dan als je maar 1 studie doet. Maar als het inderdaad zo is als wat je zegt dan maakt dat niet meer zoveel uit! ^^
pi_117713818
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En als langstuderen sneuvelt is dat dan weer niet echt een probleem omdat je dan gewoon je scriptie niet inlevert. Kunnen ze het net zo goed wel afschaffen :N
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:47:46 #264
124676 RobertoCarlos
pi_117714436
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:35 schreef Yreal het volgende:

En als langstuderen sneuvelt is dat dan weer niet echt een probleem omdat je dan gewoon je scriptie niet inlevert. Kunnen ze het net zo goed wel afschaffen :N
Helaas... het is dit jaar voor het laatst dat je 2 studies gelijktijdig mag doen..
pi_117719473
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Helaas... het is dit jaar voor het laatst dat je 2 studies gelijktijdig mag doen..
Bron? Ik doe er twee tegelijk.. ben erg benieuwd.
pi_117722734
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 01:25 schreef stonebank het volgende:

[..]

Ligt aan je universiteit. Ik mocht van de Tilburg University nog t/m 2014 doen over mijn tweede bachelor. Maar het verschilt volgens mij per universiteit en per opleiding.
pi_117727713
quote:

[..]

bron?
pi_117730093
quote:

[..]

Mag? Als jij het zelf betaalt en je hebt de capaciteiten om beide studies te voltooien, is het toch gewoon jouw keuze? Volgens mij ga ik echt in een hele verkeerde tijd studeren.
pi_117730181
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:55 schreef Mignon het volgende:

[..]

Mag? Als jij het zelf betaalt en je hebt de capaciteiten om beide studies te voltooien, is het toch gewoon jouw keuze? Volgens mij ga ik echt in een hele verkeerde tijd studeren.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:52:49 #270
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117734367
quote:

[..]

Het gaat om het bekostigingsakkoord dat dan afloopt. Dat is wettelijk gezien deze maatregel:
http://www.rijksoverheid.(...)raden-hbo-en-wo.html

Dit heeft in eerste instantie gevolgen voor studenten die al bezig waren met een tweede studie voordat zij een diploma behaalde in hun eerste studie. Het is bedoeld als overgangsmaatregel van het instellingscollegegeld. De geruchten gaan nu de ronde dat deze subsidie ook toeziet op twee onafgemaakte studies die gelijktijdig gevolgd worden. Maar daar is vanuit deze maatregel niet heel veel uit af te leiden. Die beperkt zich echt tot tweede graden na het behalen van een eerste graad.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117740428
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Omdat de overheid altijd heel hard roept dat Nederland een kenniseconomie is of zou moeten zijn, zou het logischer zijn om te investeren in gemotiveerde studenten die na het afronden van hun eerste studie zich nog verder willen ontwikkelen, dan dat geld uit te geven aan mensen met een studievertraging.
Ik hoor de overheid niet meer zo vaak over kenniseconomie hoor. Verder zijn roepen en doen (concreet beleid gevormd hebben) echt twee verschillende zaken. Bij bedrijven zie je precies hetzelfde met milieuvriendelijkheid. Veel bedrijven hebben de mond vol van hoe milieuvriendelijk zij wel niet bezig zijn. Vraag je echter door dan gaat het nagenoeg altijd gewoon om de centen en niet om de milieuvriendelijkheid, dat is slechts mooi meegenomen.
pi_117740719
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar zijn veel goede redenen voor die ik hier al vaak genoeg heb gegeven dat ik daar naar verwijs in plaats van ze nog eens te noemen maar laten we eerst en vooral even vaststellen dat het al lang niet meer met wel of niet gesubsidieerd zijn te maken heeft wanneer een universiteit +8000 Euro vraagt per student aan die paar studenten die aansluiten bij de reeds bestaande groep studenten.
Je hebt inderdaad al heel wat redenen genoemd maar vaak gaan zij over studeren in het hoger onderwijs in het algemeen. En met die argumenten ben ik het ook redelijk eens. De economie van een land heeft baat bij een goed opgeleide bevolking, heeft baat bij kwalitatief goede onderwijsinstellingen en heeft baat bij studenten die goede resultaten willen scoren.

Ik betwijfel echter nog steeds het maatschappelijk nut van een tweede studie. Hoeveel meer zijn studenten die twee studies gevolgd hebben met academisch gevormd (als dat al het gene is waar de meeste hoogopgeleiden van profiteren in hun baan/eigen bedrijf) dan studenten die één studie hebben gevolgd? Ik denk echt dat dat maar een heel beperkt verschil is en dus is het al snel een minder aantrekkelijk investeringsdoel gegeven een beperkt overheidsbudget en de veelheid aan andere investeringsmogelijkheden die de overheid heeft.

En dan komt misschien het principiële verschil naar voren tussen jou en mij, ik zie liever een terughoudende overheid, die alleen geld uit geeft aan zaken waarop het gevoerde beleid aantoonbare en meetbare resultaten heeft ten gunste van het maatschappelijk nut. Jij bent daar gewoon minder strikt in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 08-10-2012 18:22:45 ]
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:21:58 #273
124676 RobertoCarlos
pi_117740913
quote:

[..]

Kijk ff in het twee-studies-topic, ik heb die bron namelijk al een paar keer gegeven en moet die steeds weer opzoeken. Het gaat om een akkoord tussen de VSNU en de studentenorganisaties dat het collegegeld dan volgens het wettelijke tarief gerekend mag worden. Dat akkoord loopt volgend jaar af. Google anders ff :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:24:17 #274
124676 RobertoCarlos
pi_117740975
Hier het draadje met het antwoord op alle 2 studie-vragen: Het grote 2 studies topic - deel V
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:24:51 #275
124676 RobertoCarlos
pi_117740998
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:55 schreef Mignon het volgende:

[..]

Nou ja, het kost je heel veel doekoes..... :P
pi_117747071
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kijk ff in het twee-studies-topic, ik heb die bron namelijk al een paar keer gegeven en moet die steeds weer opzoeken. Het gaat om een akkoord tussen de VSNU en de studentenorganisaties dat het collegegeld dan volgens het wettelijke tarief gerekend mag worden. Dat akkoord loopt volgend jaar af. Google anders ff :)
Dat is dus iets anders dan via bbc 2 studies volgen en die (proberen) tegelijk af te ronden
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:29:51 #277
124676 RobertoCarlos
pi_117747383
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is dus iets anders dan via bbc 2 studies volgen en die (proberen) tegelijk af te ronden
En nu?
pi_117747473
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En nu?
Dat je iedereen bang loopt te maken die onder instellingscollegegeld uit probeert uit te komen :P
pi_117747731
Ik snap er nu echt geen reet meer van |:(
pi_117748786
quote:
13s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:35 schreef JoelBaka het volgende:
Ik snap er nu echt geen reet meer van |:(
wat niet
pi_117749224
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat niet
Hoe het zit met instellingstarief als je 2 studies tegelijkertijd doet. Of je dat dus betaald als je ze niet tegelijkertijd afrond of juist weer niet omdat je met twee bent begonnen? En master+bachelor tegelijkertijd kan dat ook via het BBC of niet?
pi_117749450
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad al heel wat redenen genoemd maar vaak gaan zij over studeren in het hoger onderwijs in het algemeen. En met die argumenten ben ik het ook redelijk eens. De economie van een land heeft baat bij een goed opgeleide bevolking, heeft baat bij kwalitatief goede onderwijsinstellingen en heeft baat bij studenten die goede resultaten willen scoren.

Ik betwijfel echter nog steeds het maatschappelijk nut van een tweede studie. Hoeveel meer zijn studenten die twee studies gevolgd hebben met academisch gevormd (als dat al het gene is waar de meeste hoogopgeleiden van profiteren in hun baan/eigen bedrijf) dan studenten die één studie hebben gevolgd? Ik denk echt dat dat maar een heel beperkt verschil is en dus is het al snel een minder aantrekkelijk investeringsdoel gegeven een beperkt overheidsbudget en de veelheid aan andere investeringsmogelijkheden die de overheid heeft.

En dan komt misschien het principiële verschil naar voren tussen jou en mij, ik zie liever een terughoudende overheid, die alleen geld uit geeft aan zaken waarop het gevoerde beleid aantoonbare en meetbare resultaten heeft ten gunste van het maatschappelijk nut. Jij bent daar gewoon minder strikt in.

De meeste Nederlandse opleidingen zijn in de jaren 80 met een jaar ingekort, vandaar dat je in Nederland de afwijkende situatie hebt dat veel WO-opleidingen hier maar 4 jaar duren maar ook voor bčtaopleidingen werd vroeger veel meer tijd uitgetrokken. Zo werd het breed aanvaard bij docenten, bestuurders en studenten dat goede studenten 6 of 7 jaar bezig waren met een ingenieursopleiding en misschien nog wel langer als ze ook bestuurswerk verrichtten. Tegenwoordig is dat helaas heel wat minder het geval, de student bouwt redelijk forse schulden op door langer te studeren (Prestatiebeurs), de student dreigde een boete te moeten betalen als hij niet binnen 'nominaal' + 1 jaar slaagde, de universiteit krijgt slechts voor het nominale aantal jaren betaald door de overheid dat de student staat ingeschreven.
Ook is sinds die tijd steeds meer theorie verdreven door praktijkdingetjes (mode), waarvan sommigen nuttig zijn en velen niet zo nuttig zijn.

Je kan in Nederland geen ingenieursopleiding meer volgen die dezelfde goede theoretische basis geeft die je vroeger kreeg. Ik denk dat het in bepaalde gevallen zeker zinvol is als je naast die toegepaste wetenschap ook nog wiskunde of een pure wetenschap (natuurkunde) hebt gestudeerd, 1 opleiding geeft je voor lang niet alles de basis die je nodig hebt en veel wetenschappen vloeien samen op allerlei domeinen. Denk bijv. aan de combinatie van wiskunde, informatica en chemie bij metaalmodellen of de combinatie van fysica en elektrotechniek bij elektromagnetisme.
Ook hier zijn wij het waarschijnlijk over eens.
De relevante vraag is of dat 1 iemand die van meerdere markten thuis is waardevoller is dan twee mensen die multidisciplinair samenwerken. Ik denk dat dat zeker vaak het geval is aangezien zo iemand een helicopterview heeft die geen van beide personene (of meer) kan hebben bij het multidisciplinair samenwerken.
Hoe dan ook, gezien de buitengewoon geringe meerkosten voor een paar extra studenten lijkt het mij wijs om de gok te wagen dat je misschien een klein beetje geld verliest.

Ik haal uiteraard deze voorbeelden aan omdat ik feeling met deze zaken heb, ik vermoed dat Ryon een soortgelijk verhaal kan houden voor de gamma's.
#NoDAPL
pi_117749704
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:00 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Hoe het zit met instellingstarief als je 2 studies tegelijkertijd doet. Of je dat dus betaald als je ze niet tegelijkertijd afrond of juist weer niet omdat je met twee bent begonnen? En master+bachelor tegelijkertijd kan dat ook via het BBC of niet?
Als je ze niet tegelijk af hebt betaal je dus voor de 2de instellingstarief.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:09:00 #284
124676 RobertoCarlos
pi_117749764
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:00 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Yreal weet precies hoe dit zit! Yreal ga je gang! ^O^
pi_117749926
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Yreal weet precies hoe dit zit! Yreal ga je gang! ^O^
ben je nou sarcastisch of niet?
pi_117749974
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je ze niet tegelijk af hebt betaal je dus voor de 2de instellingstarief.
Oke :) Thanks!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117750212
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:12 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Oke :) Thanks!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beetje afhankelijk van de tijd die je erin wilt stoppen. Er zijn bepaalde programma's dat de roosters wel kloppen, maar meestal houden ze niet echt rekening met elkaar. Maar de kunst is dus met beide tegelijk klaar zijn.
pi_117750758
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

beetje afhankelijk van de tijd die je erin wilt stoppen. Er zijn bepaalde programma's dat de roosters wel kloppen, maar meestal houden ze niet echt rekening met elkaar. Maar de kunst is dus met beide tegelijk klaar zijn.
Tsjah, gewoon wat haalbaar is. Maar als ik de contacturen bij elkaar optel dan kom je toch al snel uit op 26 uur per week plus nog thuis aan de studies zitten, nou kan ik dat nu nog niet goed inschatten maar dat lijkt me toch een beetje lastig? En het instellingstarief neem ik er dan wel bij, liever echt wat leren en plezier hebben en daarin investeren :)

Edit:
Ik zit overigens aan twee alfa studies of een alfa en een gamma studie te denken ;)
(Literatuurwetenschap + Filosofie/Politicologie/Geschiedenis/Engelse Taal en Cultuur etc etc)
pi_117751000
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:25 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Tsjah, gewoon wat haalbaar is. Maar als ik de contacturen bij elkaar optel dan kom je toch al snel uit op 26 uur per week plus nog thuis aan de studies zitten, nou kan ik dat nu nog niet goed inschatten maar dat lijkt me toch een beetje lastig? En het instellingstarief neem ik er dan wel bij, liever echt wat leren en plezier hebben en daarin investeren :)

Edit:
Ik zit overigens aan twee alfa studies of een alfa en een gamma studie te denken ;)
(Literatuurwetenschap + Filosofie/Politicologie/Geschiedenis/Engelse Taal en Cultuur etc etc)
Je moet het niet in drie jaar willen denk ik. Vier jaar kan wel, als je er het een en ander voor over hebt en vrij slim bent.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:39:36 #290
124676 RobertoCarlos
pi_117751700
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doe jij ook 2 studies?
pi_117752047
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Doe jij ook 2 studies?
:Y
pi_117752676
quote:
Je moet het niet in drie jaar willen denk ik. Vier jaar kan wel, als je er het een en ander voor over hebt en vrij slim bent.
En je voor twee niet al te veeleisende opleidingen kiest! Als er 1 opleiding tussen zit waar de meeste studenten tegen de 40 uur per week aan kwijt zijn dan houdt het al op.
#NoDAPL
pi_117753061
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En je voor twee niet al te veeleisende opleidingen kiest! Als er 1 opleiding tussen zit waar de meeste studenten tegen de 40 uur per week aan kwijt zijn dan houdt het al op.
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:25 schreef JoelBaka het volgende:
Edit:
Niet allemaal veeleisende studies toch of wel?

Edit: Ik lees erg snel (en niet slordig) dus qua veel lezen maakt het niet uit :P Dat red ik wel, eerder eh.. de rest.

[ Bericht 7% gewijzigd door JoelBaka op 08-10-2012 22:08:57 ]
pi_117753608
Engels is veel leeswerk, maar je komt echt niet aan de 40u.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:27:46 #295
124676 RobertoCarlos
pi_117754910
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

:Y
Welke?
pi_117756442
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welke?
Heao MER ( :') ), Fiscaal recht en rechtsgeleerdheid
pi_117756564
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier het draadje met het antwoord op alle 2 studie-vragen: Het grote 2 studies topic - deel V
Graag daar ook verder over deze hele discussie. Dit (en het volgende topic dat snel zal volgen) graag gewoon over de boete.
Ja doei.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:53:02 #298
370039 Morera
more more more
pi_117766243
Heeft iemand de boete of reeds gedane "betalingsregelingtermijnen" al op z'n rekening terug gekregen?
pi_117766418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:53 schreef Morera het volgende:
Heeft iemand de boete of reeds gedane "betalingsregelingtermijnen" al op z'n rekening terug gekregen?
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de boete nog niet eens officieel is opgeheven. Voorlopig blijven ze zelfs de langstudeerboete innen, waarschijnlijk, als er in termijnen wordt betaald. Het terugbetalen moet je, denk ik, pas ergens in de lente van 2013 verwachten.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:01:31 #300
370039 Morera
more more more
pi_117766500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:58 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de boete nog niet eens officieel is opgeheven. Voorlopig blijven ze zelfs de langstudeerboete innen, waarschijnlijk, als er in termijnen wordt betaald. Het terugbetalen moet je, denk ik, pas ergens in de lente van 2013 verwachten.
Ja dat verwachtte ik wel, maar er is afgelopen vrijdag gezegd dat iedereen zo snel mogelijk het geld terug krijgt en dat studenten die extra zijn gaan lenen bij de DUO, de kans krijgen om het teveel geleende bedrag in 1 keer terug te storten. Dat gaat een lekker rommeltje worden als het innen nog even doorgaat. Maar ik wacht maar even met het extra lenen weer terug draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')