abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117466416
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Projskippy - 22 september
.Sparkling. - 22 september
Kekaa - 26 september
Estelle_ - 28 september
Martine1984 - 30 september
Twinkly - 4 oktober
Zomerzon01 - 8 oktober

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Chanty (09-2011)
Dushi2012(08-2012)
Elmo76 (12-2011)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
L-E (08-2012)
Lijnloos (02-2011)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Martine1984
Poppejans
Projskippy
Sethiwe (08-2011)
.Sparkling. (09-2011)
Winka (01-2011)
Zomerzon01 (08-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117466431
Eens met Tally.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117466709
Ik ook! Het is te spannend :P
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:52:27 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117466933
Hahaha nou ik wilde eerst vanochtend testen maar had ineens het gevoel dat hij toch negatief zou zijn nog dus heb het niet gedaan. Eens kijken wat mijn gevoel morgenochtend zegt...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_117466956
Ik vind het ook super spannend :D
pi_117468882
Ik zou ook wachten. :)

De teleurstelling van een te vroege (en daarom negatieve) test is niet tof, bovendien kun je dan nog steeds zwanger zijn (ik kan t weten :+ )

Wachten tot je nod zou ik doen. Of is die al geweest? :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:21:57 #7
52229 Chanty
pi_117470705
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:38 schreef L-E het volgende:
Ik zou ook wachten. :)

De teleurstelling van een te vroege (en daarom negatieve) test is niet tof, bovendien kun je dan nog steeds zwanger zijn (ik kan t weten :+ )

Wachten tot je nod zou ik doen. Of is die al geweest? :)
Ja daar weet jij alles van ;) Dat met mijn NOD is dus een beetje lastig te bepalen. Want eigenlijk had er nooit een eisprong moeten plaatsvinden (en wellicht heeft die ook niet plaatsgevonden). In het ziekenhuis zeiden ze dat ik over twee weken maar moest testen als ik niet ongesteld werd en dat is dan woensdag. Maar omdat ik niet weet of er een eisprong geweest is en wanneer precies, zegt een negatieve test woensdag ook niet alles. Plus dat ik misschien dat hormoon niet zo snel aanmaak (verder werkt dat hele aanmaken van hormomen immers ook niet zoals het hoort). Het kan gewoon echt alle kanten op :')
pi_117474648
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja daar weet jij alles van ;) Dat met mijn NOD is dus een beetje lastig te bepalen. Want eigenlijk had er nooit een eisprong moeten plaatsvinden (en wellicht heeft die ook niet plaatsgevonden). In het ziekenhuis zeiden ze dat ik over twee weken maar moest testen als ik niet ongesteld werd en dat is dan woensdag. Maar omdat ik niet weet of er een eisprong geweest is en wanneer precies, zegt een negatieve test woensdag ook niet alles. Plus dat ik misschien dat hormoon niet zo snel aanmaak (verder werkt dat hele aanmaken van hormomen immers ook niet zoals het hoort). Het kan gewoon echt alle kanten op :')
Óf je test toch, gewoon, voor de zekerheid :P :+ O-)

Het klinkt allemaal in ieder geval ontzettend hoopgevend :Y Ik duim voor je!
pi_117477014
Ik kom hier echt nooit meer weg. Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar telkens is er weer een cliffhanger! c_/
pi_117477241
:D

Chanty, wat lastig en toch ook spannend allemaal! Ik duim, en dat deed ik voor mezelf ook, dus dat werkt altijd erg goed. :7
pi_117477694
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Óf je test toch, gewoon, voor de zekerheid :P :+ O-)

Het klinkt allemaal in ieder geval ontzettend hoopgevend :Y Ik duim voor je!
Precies dit! morgenvroeg mag ook, ik ben niet zo moeilijk hoor! :D ;)

Ik voel me redelijk zwanger ja, vooral mijn tepels doen heel pijn..
Ik zei trouwens een tijdje geleden dat ik naar de diëtiste zou gaan in de hoop dat afvallen zou helpen om miskramen te voorkomen. Vandaag voor de eerste keer geweest! Ik mag nu niet bewust gaan afvallen vanwege afvalstoffen oid maar we gaan wel samen kijken naar een bewust voedingspatroon. Hopelijk helpt dat ook al wat. Ik ben ontzettend gemotiveerd in ieder geval.
E.
pi_117478425
Ik wil hier ook posten. :{w

Baby's :'( O+
Noot noot.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:20:58 #13
52229 Chanty
pi_117482659
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Suikertante het volgende:
Ik kom hier echt nooit meer weg. Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar telkens is er weer een cliffhanger! c_/
Cliffhanger :D _O-

Ik besluit morgen wat ik doe ;) Maar als ik morgen test en het is negatief hoef ik woensdag al helemaal niet te testen, dus dan is het donderdag (t neemt toch met de twee dagen toe?). En donderdag gaat mijn man een aantal dagen naar zijn ouders in het buitenland dus dan is er ook geen tijd om nog even samen van de uitslag te genieten. Daarom dat ik toch wel neig om die ene dag nog te wachten.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:17:38 #14
52229 Chanty
pi_117494286
Nou ladies ik heb een test gedaan maar die is negatief. Dus ik weet eigenlijk nog niets nu :') Ik doe er donderdag nog een en anders bel ik het ziekenhuis om te vragen hoe verder.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:28:12 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117494340
Ah shit zeg!! -O-

:*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:50:27 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117494473
Shit Shanty! Hopelijk ben je gewoon te vroeg!
pi_117494633
Hè shit Chanty, het klonk zo hoopvol! Hopelijk ben je inderdaad gewoon nog te vroeg :*
E.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:48:54 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117495079
Nah... wat balen zeg... hopelijk ben je idd nog te vroeg...
pi_117495085
Chanty :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:52:11 #20
52229 Chanty
pi_117495121
Ah zo erg is het niet hoor. Ik hoop natuurlijk heel erg op twee streepjes maar feit blijft dat de kans klein is dus ik ga nergens van uit :) En LE heeft bewezen dat het ook nog best twee weken kan duren voor je positief test :+ Dus ik denk dat ik pas echt hard ga balen als het ziekenhuis ook zegt dat ik niet zwanger ben.
pi_117495704
(ik blijf je gewoon volgen hoor!)
pi_117495797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:27 schreef Suikertante het volgende:
(ik blijf je gewoon volgen hoor!)
Same here! :Y

Blijf benieuwd in ieder geval. Je 'klachten' klinken -ondanks geen tweede streepje atm- gewoon erg hoopgevend :)
pi_117496150
Chanty :-*
pi_117496160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:52 schreef martine1984 het volgende:
Chanty :*
pi_117496234
Hè wat jammer Chanty, hopelijk nog te vroeg idd.. :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:22:03 #27
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117496748
Jammer Chanty, en hier nog eentje die pas 1wk na nod positief testte ivm late eisprong. Ik blijf voor je duimen, en ook voor alle andere dames hier :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117497348
Balen Chanty, maar het kan nog inderdaad he. Zo'n lichaam doet ook maar wat het wil, heb ik gemerkt. Hoop doet leven!
pi_117500977
Ik ben een tijdje niet hier geweest en ik zie weer heel veel ontwikkelingen... :s)

L-E wat leuk voor je! Echt super! *O*

En chanty ik duim ook voor je! :Y

Hier niet echt hoop dat er deze maand iets is gebeurd. We hebben niet echt goed geklust omdat we een drukke tijd hadden rond de eisprong en we hebben elkaar beloofd dat we niet gaan klussen "omdat het moet", want dan is de lol er snel vanaf. Dus maar 1 poging gewaagd op de dag voor mijn eisprong. Ik zal me nog wel testen zondag, maar verwacht niks.
Oost west, mij best.
pi_117506095
Ik kom me hier ook melden, want ik heb vrijdag mijn spiraal laten verwijderen!
Mijn naam is Cwen, 29, getrouwd, twee katten en we gaan voor ons eerste kindje... Vet spannend!
Wat het voor mij extra spannend maakt is dat ik Asperger heb en dus een beetje anders reageer soms dan de meeste mensen. Ik heb heel lang getwijfeld of ik een kindje wil, want risico op autisme en overprikkeling voor mezelf, maar met mijn man durf ik het aan. Mijn vorm is (gelukkig) heel licht, dus ik schat in dat ik het ga kunnen.

Maar goed, nu wachten op m'n eerste menstruatie en dan zie ik het wel!
Lurk al een jaartje mee ook, dus Chanty, wat spannend... Ik hoop ook dat je te vroeg was!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cwen op 02-10-2012 21:53:31 ]
Home is where the O+ is...
pi_117511165
Balen Chanty

welkom Cwen, een grote stap genomen met manlief. Geniet ervan.

Hier weer bruinverlies, de voorbode van de }). Misselijkheid is weer helemaal weg gelukkig. Vraag me weleens af of dit aan m'n cyclus ligt, aangezien ik er toen ik nuvaring gebruikte nooit last van had en nu best regelmatig een week voor ik ongesteld word.
Nu hoop ik dat de volgende cyclus iets langer duurt als 20 dagen, zodat ik op vakantie er geen last van heb.
pi_117511229
Cwen wat zijn voorbeelden van het dagelijks leven waarin je wel last hebt van je asperger?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:19:49 #33
52229 Chanty
pi_117511356
Jullie zijn lief O+

Cwen welkom en heel veel succes. Hopelijk komt je cyclus snel op gang zodat je echt kunt starten :)
pi_117512645
Cwen: welkom en veel succes! :)
pi_117512793
Bedankt :)

Pvoesss, ik merk het vooral aan mijn fieps. Ik heb regelmatig kortdurende, zeer fanatieke obsessies die ál mijn vrije tijd en een zeer aanzienlijk deel van mijn werktijd in beslag nemen. Ik kan tijdens een fiep ook bijna nergens anders over praten en dat is heel lastig voor anderen, maar ook voor mezelf. Voorbeelden zijn bijv. katten, reizen naar een land/plaats, zwangerschap (uiteraard), maar ook boeken/boekenseries, films of wetenswaardiheden zoals het Britse koningshuis. Heel grappig voor een ander, vaak ook erg praktisch en handig, maar zó naar voor mezelf. De eerste dagen zijn het ergst, daarna heb ik inmiddels leren matigen maar het gaat nooit weg en ik ben altijd op m'n hoede voor een nieuwe fiep.
Daarnaast begrijp ik heel veel grappen niet, kan ik niets met lichaamstaal en voel ik weinig tot niets bij vertoon van genegenheid (kussen, knuffelen). Oh ja, ik ga grote gezelschappen serieus uit de weg (denk borrel na symposium, festivals), ik heb emetofobie (panische angst voor overgeven - fobie is een kenmerk, helaas), motorisch een klums en ik ben heel erg snel overvoerd door geluiden of mensen, wat lang goed gaat tot ik 'ineens' in tranen uitbarst.
Gelukkig (als ik dat zo mag zeggen) heb ik er in de afgelopen jaren goed mee om leren gaan. Alleen werk blijft lastig, vanwege de vaak ongeschreven regels die men niet eens lijkt op te merken en de fieps. Maar ik werk nu 3 dagen, reis alleen nog met de metro en dat gaat goed. Ik heb weer de energie van toen ik nog studeerde en dat is heel fijn.

Lang verhaal... Ik ben lang van stof ;). Maar ik vind het ook boeiend om erover te praten :).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:24:05 #36
52229 Chanty
pi_117513525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:02 schreef Cwen het volgende:

Pvoesss, ik merk het vooral aan mijn fieps. Ik heb regelmatig kortdurende, zeer fanatieke obsessies die ál mijn vrije tijd en een zeer aanzienlijk deel van mijn werktijd in beslag nemen. Ik kan tijdens een fiep ook bijna nergens anders over praten en dat is heel lastig voor anderen, maar ook voor mezelf. Voorbeelden zijn bijv. katten, reizen naar een land/plaats, zwangerschap (uiteraard), maar ook boeken/boekenseries, films of wetenswaardiheden zoals het Britse koningshuis. Heel grappig voor een ander, vaak ook erg praktisch en handig, maar zó naar voor mezelf. De eerste dagen zijn het ergst, daarna heb ik inmiddels leren matigen maar het gaat nooit weg en ik ben altijd op m'n hoede voor een nieuwe fiep.
Daarnaast begrijp ik heel veel grappen niet, kan ik niets met lichaamstaal en voel ik weinig tot niets bij vertoon van genegenheid (kussen, knuffelen). Oh ja, ik ga grote gezelschappen serieus uit de weg (denk borrel na symposium, festivals), ik heb emetofobie (panische angst voor overgeven - fobie is een kenmerk, helaas), motorisch een klums en ik ben heel erg snel overvoerd door geluiden of mensen, wat lang goed gaat tot ik 'ineens' in tranen uitbarst.
Gelukkig (als ik dat zo mag zeggen) heb ik er in de afgelopen jaren goed mee om leren gaan. Alleen werk blijft lastig, vanwege de vaak ongeschreven regels die men niet eens lijkt op te merken en de fieps. Maar ik werk nu 3 dagen, reis alleen nog met de metro en dat gaat goed. Ik heb weer de energie van toen ik nog studeerde en dat is heel fijn.

Lang verhaal... Ik ben lang van stof ;). Maar ik vind het ook boeiend om erover te praten :).
Goed dat je er een beetje je weg in hebt weten te vinden en ik vind het knap en goed dat je er zo makkelijk over praat ^O^ Er zijn altijd nog veel vooroordelen en misvattingen en dit soort zaken uitleggen kan dat langzaam uit de wereld helpen :) Hopen dat je toekomstige kindje je enige fiep wordt O+
pi_117513763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:02 schreef Cwen het volgende:

Is het oke als ik er meer vragen over stel, het boeit mij gewoon heel erg?

Hoe wil je dat doen met zwangerschapsmisselijkheid?
Geluiden en mensen herken ik wel ik ben slecht in drukke ruimtes, een kind is een goed excuus om dat soort situaties extra te voorkomen. Maar hoe zou je reageren als je kind blijft gillen schreeuwen en doen. (mijn jongste gilt als het boos is en gilt als het blij is, gilt als het huilt en gilt als het lacht.)

Je zegt weinig te voelen bij knuffels en kussen etc, ben je er wel toe in staat. om dat toch te geven aan het kindje, kan je het wel doen straks of zit daar ook een blokkade?
pi_117522016
Chanty: dank je. Ik vind het belangrijk om het onder woorden te brengen en ja, ik ga ongetwijfeld fiepen over m'n kind...

Pvoesss: Ik vind het niet erg hoor, heb dat allemaal ook overdacht om de keuze te kunnen maken :). Heb je meer vragen, stel ze gerust.

Mijn emetofobie richt zich alleen op overgeven bij anderen, dus ik maak me nauwelijks zorgen als ik zelf misselijk ben (en da's regelmatig, want PDS). Mijn man weet het uiteraard, en ik heb met hem afgesproken dat als de kleine ouder wordt, dat hij opvangt bij spugen. Babyspugen vind ik niet erg. En zelfs als ik alleen ben, kan ik opvangen. Ik flip niet totaal, zeg maar. Maar ik ben daarna wel een week 'van slag': slecht slapen, fieps.

Het is nu moeilijk om te zeggen wat ik ga doen als kind blijft huilen en gillen. Rustig blijven en achteraf privé (toilet ofzo) over de zeik gaan, wasrschijnlijk. Al zal ik best wel eens mijn geduld verliezen, maar ik word niet fusiek, gelukkig. Ga wrs zelf huilen :).
Ik heb ponykampen begeleid, dus ik kan wel wat hebben. Maar het is idd iets wat ik moeilijk vind - het is erg moeilijk van te voren inschatten hoe ik ga reageren. Maar ook hierbij: mijn man kent me al heel lang en we hebben bijv. al afgesproken dat we om de dag kind naar bed brengen zodat de ander even kan bijtanken (nou ja, ik ;)).
Maar dit is iets waar ik graag ook van andere moeders met ASS meer over zou willen horen... Dat zijn er alleen niet veel (openbaar. En sowieso is ASS bij vrouwen vaak moeilijker te diagnosticeren omdat zij vaker compenseren - net als ik).

Knuffelen en kussen, ja... Ik doe het wel, heb er soms zelf behoefte aan, maar ben me ook erg bewust van wat 'normaal' is en wat anderen fijn vinden, tot het niveau dat ik er op kan inspelen bij mensen die ik goed ken. Als je me ontmoet 'doe' ik net als anderen - maar ik weet dat het aangeleerd is :).
Ik ben juist daarom ook vast van plan om mijn kind te gaan dragen - om juist die lichaamsnabijheid te benadrukken, om dat gevoel te creeëren. Dan voelt hij/zij in elk geval dat mama van hem/haar houdt, ook als dat verder even niet blijkt.

Griezelig vind ik het zeker, wordt soms zelfs een beetje paniekerig bij het idee aan de verantwoordelijkheid, maar ik heb al van meerdere vriendinnen gehoord dat dat normaal is :). Dat helpt. Wél ben ik vast van plan het bij 1 kindje te houden: dat laat nog iets van ruimte voor mezelf én mocht hij/zij ook ASS hebben, dan kunnen we hem/haar goed begeleiden. Mocht hij/zij normaal zijn, dan prijs ik ons gelukkig en durf ik het geen 2e keer aan. Ik heb het aardig onder controle, maar het is niet eenvoudig :).
pi_117522179
Mooi om te lezen zo :)
pi_117523609
Dank je wel :) :@
pi_117524362
Hoi Cwen, welkom!
Ik heb diep respect voor jou. Je hebt het goed beschreven en je bent je bewust van je kunnen en ook waar je minder goed in bent, dat waardeer ik zeer. Als alle mensen zo goed naar zichzelf zouden kijken bij een kinderwens denk ik dat de wereld daar een stuk mooier van zou worden!
E.
pi_117526476
Chen, welkom hier. Ik vind dat je het zeer goed kan omschrijven. Het laat zien dat je veel zelfkennis hebt en een weloverwogen besluit hebt genomen om voor een kindje te gaan. Ik weet dan ook zeker dat je kindje in een warm nest terecht komt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:38:48 #43
52229 Chanty
pi_117527306
Volgens mij gaat dat kindje heel goed terecht komen bij jullie :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:53:32 #44
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117528119
Chen welkom :*

Wbt Asperger moeders en baby's/kinderen, als ze van jezelf zijn gaat dit gelukkig op de een of andere manier allemaal automatisch net zoals bij neurotypische moeders.
Ik ben hier in mijn werk ook nog geen uitzondering in tegen gekomen en ben zelf inmiddels zwanger van de 4e dus maak je geen zorgen dat gaat allemaal goedkomen. :)
pi_117535995
Bedankt meiden, wow... Het is een punt dat me toch best onzeker maakt en jullie opmerkingen doen me goed :).
pi_117536096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:54 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoi Cwen, welkom!
Ik heb diep respect voor jou. Je hebt het goed beschreven en je bent je bewust van je kunnen en ook waar je minder goed in bent, dat waardeer ik zeer. Als alle mensen zo goed naar zichzelf zouden kijken bij een kinderwens denk ik dat de wereld daar een stuk mooier van zou worden!
Dat! :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:35:56 #47
52229 Chanty
pi_117576901
En ook vandaag een spierwitte test dus ik ga straks bellen :)
pi_117577142
Hè jammer Chanty...! -O- :*
Oost west, mij best.
pi_117577167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:32 schreef Cwen het volgende:
Bedankt meiden, wow... Het is een punt dat me toch best onzeker maakt en jullie opmerkingen doen me goed :).
Ik vind het echt knap dat je zo goed uit kunt leggen waar je Asperger zich in uit. Je weet eigenlijk al van tevoren hoe je op dingen gaat reageren en kan er dan al rekening mee houden. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor. Het komt helemaal goed! :Y
Oost west, mij best.
pi_117578361
Balen Chanty!!! Nu maar hopen dat t snel met medische hulp mag lukken.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:25:36 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117578389
Balen Chanty :*
pi_117578522
Wat jammer Chanty :*
pi_117578539
Shit Chanty!
Hoe voel je je? Heb je die zwangerschapachtige klachten nog steeds?
E.
pi_117578594
Chanty, wat balen!! Succes met bellen en hopen dat ze snel iets kunnen doen!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:46:43 #55
52229 Chanty
pi_117578867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Shit Chanty!
Hoe voel je je? Heb je die zwangerschapachtige klachten nog steeds?
Ik voel me net zoals ik me de afgelopen week heb gevoeld, prima. Had natuurlijk niet veel klachten. Slaap ook weer goed sinds twee nachten. Heb nu een afspraak voor volgende week donderdag voor een echo. Dan gaan ze kijken waarom er geen menstruatie op gang komt.
pi_117578956
Spannend :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:55:46 #57
52229 Chanty
pi_117579078
Nah zo spannend is het niet. Zal wel eentje in de categorie zijn van 'doet ie anders nooit' :')
Stom lichaam }:|
pi_117591367
Toch alvast succes volgende week Chanty!

Hier is zowaar m'n menstruatie doorgebroken en niet zo'n beetje ook - gevalletje: "oh ja, zó voelde dat". Ben benieuwd hoe lang het duurt en of de boel dan weer functioneert. In dat geval is m'n NOD rond 1 november :). Spannend!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:18:33 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_117591871
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef Logician78 het volgende:
Chen welkom :*

Wbt Asperger moeders en baby's/kinderen, als ze van jezelf zijn gaat dit gelukkig op de een of andere manier allemaal automatisch net zoals bij neurotypische moeders.
Ik ben hier in mijn werk ook nog geen uitzondering in tegen gekomen en ben zelf inmiddels zwanger van de 4e dus maak je geen zorgen dat gaat allemaal goedkomen. :)
Dit dus :) Tuurlijk zijn er dingen die wat zwaarder zijn, maar neem van mij aan: mocht je kindje autistisch zijn, dat komt hij super terecht, hij heeft een moeder die hem beter zal begrepen dan wie dan ook :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:20:59 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_117591960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ik vind het echt knap dat je zo goed uit kunt leggen waar je Asperger zich in uit. Je weet eigenlijk al van tevoren hoe je op dingen gaat reageren en kan er dan al rekening mee houden. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor. Het komt helemaal goed! :Y
Goed dingen kunnen uitleggen en weten hoe je op dingen gaat reageren wil nog niet zeggen dat je er op het moment dat het gebeurd daadwerkelijk mee om kan gaan helaas :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:38:04 #61
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117592523
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Goed dingen kunnen uitleggen en weten hoe je op dingen gaat reageren wil nog niet zeggen dat je er op het moment dat het gebeurd daadwerkelijk mee om kan gaan helaas :)
Idd, ik kan prima uitleggen hoe "overprikkeling" "paniek" werkt e.d. maar in het moment zelf heb ik daar meestal helemaal niets aan.
pi_117594933
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Idd, ik kan prima uitleggen hoe "overprikkeling" "paniek" werkt e.d. maar in het moment zelf heb ik daar meestal helemaal niets aan.
Nee, dat klopt, en dat maakt dat het me toch wat zorgen baart. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet de enige ben, dat anderen het ook kunnen en dat ik, zelfs het niet van een leien dakje gaat, weet dat er ook betere/ goede dagen zijn wanneer ik hopelijk de 'schade' wat kan 'herstellen'.

Moeilijk als het wordt, geloof ik dat het het zeker waard is. Anders begon ik er niet aan. Het is menselijk om van het positieve uit te gaan :).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:45:56 #63
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117596496
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:54 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, en dat maakt dat het me toch wat zorgen baart. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet de enige ben, dat anderen het ook kunnen en dat ik, zelfs het niet van een leien dakje gaat, weet dat er ook betere/ goede dagen zijn wanneer ik hopelijk de 'schade' wat kan 'herstellen'.

Moeilijk als het wordt, geloof ik dat het het zeker waard is. Anders begon ik er niet aan. Het is menselijk om van het positieve uit te gaan :).
En het is ook menselijk om het af en toe even niet te trekken, zelfs ouders zonder ass raken af en toe overprikkelt :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:32:37 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_117605028
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:54 schreef Cwen het volgende:

[..]

En mocht het even niet gaan, dan zijn er echt zat lotgenoten waar je even je verhaal kwijt kan en die je tips kunnen geven of je gewoon even kunnen steunen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:50:30 #65
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_117618910
Dat is flink balen, Chanty... :*

Succes Cwen!
pi_117636350
Hallootjes! Ik mag me hier weer melden *O* Als ik mijn miskraam reken als een menstruatie val ik de komende dagen met mijn neus in de (geile) boter :9~
Ik wil er deze maand nog niet zo veel druk op zetten, maar ik ben wel weer begonnen met temperaturen :@
Ik ben benieuwd, want wat slijmproductie en temperatuur betreft is er nog geen eisprong te bekennen..
pi_117637146
Ik ben er even een paar weekjes niet.
Als ik terugkom hoop ik dat ik veel streepjes heb gemist.
Veel succes iedereen.
pi_117637211
Ga je met vakantie Sethiwe?
pi_117638282
Ja, heerlijk 3 weken weg. Heb nog geen zomervakantie gehad, dus gaan we nu Nl maar even ontvluchten.
pi_117639531
Heel goed! 8-) Veel plezier!
pi_117654292
Veel plezier Sethiwe!

Limone, hai! Balen dat je hier weer moet zijn... Ik heb geen idee of een miskraam als menstruatie gerekend mag worden, maar klus ze de komende dagen ;)
pi_117656673
Dankje Cwen! Ik heb jouw verhaal aan de zijlijn meegelezen en ik wilde er veel over zeggen, maar ik wist niet of ik daarmee de juiste toon aansloeg of dat het juist heel beledigend zou over komen, dus daarom maar even gelaten. Heel veel succes jij! ^O^
pi_117660395
Limone, dank je wel! En je mag zeggen wat je denkt, ik ben helemaal niet snel beledigd - geschreven tekst interpreteren is toch al lastig dus ik ga er altijd vanuit dat de schrijver het goed bedoelt tenzij anders vermeld :).
pi_117697458
Cwen, dapper mens! Tof dat je dit avontuur aan durft te gaan!

Limone, welome back. dat het maar snel weer raak mag zijn!

Na een maand niet te hebben kunnen proberen (ik was op reis) zit ik hier weer in de *knijp hard in tiet* "oeh-die-is-gevoelig"-fase.
Nog een paar daagjes geduld :)
pi_117703147
Cwen, ik wilde zeggen dat jouw kindje maar mazzel heeft dat hij of zij zo onwijs gewenst is dat zijn of haar moeder bereid is om verder te gaan dan wellicht (voor jou) natuurlijk voelt.
En met dat knuffelen komt het ook wel goed. In de generatie van mijn ouders was het ook helemaal niet zo gewoon om te knuffelen en mijn ouders en dan vooral mijn vader hebben als gevolg nooit zoveel geknuffeld. De genegenheid blijkt uit andere dingen. Zo kwam mijn vader elke avond mijn dekbed opschudden. Uit dat moment samen sprak evenveel liefde als uit een knuffel. En ik ben er ook niet slechter van geworden. ;)
Ik wil hiermee helemaal niet je Asperger bagataliseren, maar ieder huisje heeft zijn kruisje en niemand is normaal. Toch komt het met bijna iedereen wel goed. Zeker met jou en de jouwen! :)

Hai Roomsnoes! Waar was je naar toe? Spannend hoor, dat wachten!
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:01:14 #76
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117703775
Idd en zelfs dat knuffelen gaat je prima lukken :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Logician78 op 07-10-2012 20:25:14 ]
pi_117721584
whehe Logi, je spoiler :D Hoe keken ze toen je dat zei?

Een miskraam staat in mijn geval niet gelijk aan een menstruatie: ik ben gisteravond ongesteld geworden. Ik moet dus nog even een paar dagen wachten voordat we echt kunnen beginnen ;)
pi_117721692
Ik snap 'm hoor Limone, bedankt :). En balen dat je menstruatie nu pas kwam - paar daagjes langer wachten dus.

Logi, mooie operking onder je spoiler! Ik kan me voorstellen dat het erg grappig was :D.

Roomsnoes, spannend! Wanneer is je NOD?

Hier heeft mijn vent plots cold feet... Ik hoor over een aantal maanden of contract verlengd wordt en hij is nu aan het rekenen geslagen wanneer ik dan zwanger 'mag worden', zodat ik eerst de verlening van het contract krijg... We hebben dit al zo vaak doorgenomen... Het is nooit een goed moment en het is oin mijn ogen niet minder lullig om 2 maanden na verlenging te komen met "oh ja, en ik ben zwanger". Grr. Deze maand wordt 't 'm in elk geval niet.
pi_117721964
Welkom Limone!

En Cwen, mijn opmerking eerder was inderdaad ook alleen maar positief bedoeld hoor!

Bij mij mag de NOD weer verzet worden... Ben gisteren ongesteld geworden....
Nieuwe NOD is 4 november.
Oost west, mij best.
pi_117723336
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:38 schreef Cwen het volgende:
Ik snap 'm hoor Limone, bedankt :). En balen dat je menstruatie nu pas kwam - paar daagjes langer wachten dus.

Logi, mooie operking onder je spoiler! Ik kan me voorstellen dat het erg grappig was :D.

Roomsnoes, spannend! Wanneer is je NOD?

Hier heeft mijn vent plots cold feet... Ik hoor over een aantal maanden of contract verlengd wordt en hij is nu aan het rekenen geslagen wanneer ik dan zwanger 'mag worden', zodat ik eerst de verlening van het contract krijg... We hebben dit al zo vaak doorgenomen... Het is nooit een goed moment en het is oin mijn ogen niet minder lullig om 2 maanden na verlenging te komen met "oh ja, en ik ben zwanger". Grr. Deze maand wordt 't 'm in elk geval niet.
Je hoeft je werkgever helemaal niet in te lichten... Dat ben je verplicht bij de 7 maanden ofzo...
pi_117723503
Je hoeft het inderdaad niet te vertellen, hoever zou je zijn als je nu zwanger zou raken met verlenging.
Valt het nog te verbergen dan gok je :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:18:45 #82
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_117727158
Menschen, hallo!

Welkom aan de nieuwelingen hier en gefeliciteerd voor de streepjespiesers en (hopelijk) plakkers!

Voor alle mensen die het nodig hebben even een :*.

Ik heb alle delen even teruggelezen, maar mijn geheugen is een zeefje momenteel, dus vandaar maar even algemeen.

Ik ben weer terug hier nadat ik net een paar weken asociaal aan een strand gelegen heb (en natuurlijk ook heel cultureel verantwoorde dingen gedaan heb).

M'n NOD lag op 22 september. Groot gedeelte van de vakantie rustig aan gedaan, ook al waren de cocktails etc all inclusive. Netjes overal van af gebleven. Ondertussen vrolijk getest, weer negatief blabla. Uiteindelijk werd ik 27 september ongesteld. Echt heel jammer, dus we gaan maar weer door naar de volgende maand.

Eind deze week wordt er (nog meer) geneuqt als konijnen. Nieuwe NOD ligt op 30 oktober.
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:21:17 #83
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_117727231
Ohja, achter mijn naam mag wel '06-2012' komen.
pi_117727726
Wel een fijne vakantie gehad Projskippy? Jammer dat je toch ongesteld geworden bent.

Spannend Roomsnoes! Hoe voel je je verder?

Limone, er is in ieder geval iets gaande in je lichaam. Hopen maar dat er nu snel een eisprong komt en jullie een nieuwe poging mogen wagen! :*
E.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:56:48 #85
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_117730144
Oh ja, zeker wel een fijne vakantie! Heel erg genoten, maar zelfs 3 weken is te kort O-).

Hoe gaat het nu met jou .Sparkling.? :D
pi_117733120
Skippy, klinkt als een fijne vakantie!

Pvoesss & Tico, ja, dat weet ik en ik heb geen idee of het te verbergen zou zijn... Ik ben niet heul slank maar heb wel een platte buik - dus als die gaat bollen zie je het wel. Aan de andere kant, ik heb regelmatig last van m'n darmen en dikke truien doen wonderen toch? ;)
pi_117733697
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh ja, zeker wel een fijne vakantie! Heel erg genoten, maar zelfs 3 weken is te kort O-).

Hoe gaat het nu met jou .Sparkling.? :D
Gelukkig!

Met mij gaat het wel oké :) nog steeds zwanger (6w2d) en over 2 weken de eerste echo. Ik post er niet zo actief over omdat ik me nog niet zeker genoeg voel. Ik probeer eigenlijk te doen alsof het nog niet bestaat ;)
E.
pi_117733782
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:18 schreef Cwen het volgende:
Skippy, klinkt als een fijne vakantie!

Pvoesss & Tico, ja, dat weet ik en ik heb geen idee of het te verbergen zou zijn... Ik ben niet heul slank maar heb wel een platte buik - dus als die gaat bollen zie je het wel. Aan de andere kant, ik heb regelmatig last van m'n darmen en dikke truien doen wonderen toch? ;)
En lucky you, het is best truienweer!!!
pi_117733930
Precies een trui of dikke bodywarmer ofzo :D
Nu leef ik sowieso altijd in een bodywarmer dus ik zou er wel mee weg komen :+
pi_117750286
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:38 schreef .Sparkling. het volgende:

Limone, er is in ieder geval iets gaande in je lichaam. Hopen maar dat er nu snel een eisprong komt en jullie een nieuwe poging mogen wagen! :*
Nou dat is het ook hoor, het is heel hard bezig om weer normaal te worden :) En ik moet er ook een beetje om lachen: mijn lichaam heeft een nog grotere kinderwens dan ik! :D

Wel genieten hoor Spark, van je zwangerschap! Deze heeft het net zo verdiend als de vorige twee. *;
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:16:25 #91
52229 Chanty
pi_117768981
Limone niet fijn je hier weer terug te moeten zien ;( Succes ermee!

Sparkling heb je er al langzaam wat meer vertrouwen in? O+

En ProjSkippy good fuck :+
pi_117772659
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:18 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou dat is het ook hoor, het is heel hard bezig om weer normaal te worden :) En ik moet er ook een beetje om lachen: mijn lichaam heeft een nog grotere kinderwens dan ik! :D

Wel genieten hoor Spark, van je zwangerschap! Deze heeft het net zo verdiend als de vorige twee. *;
Jaaa, dat had ik ook. Had ik eerst zoiets dat het leuk zou zijn om zwanger te raken, na de miskraam schreeuwde alles in mij: 'IK. MOET. NU. ZWANGER!!!'.

Ik doe mijn best te genieten hoor.
Chanty, vertrouwen heb ik nog steeds niet echt. Maar volgende week woensdag is de eerste echo van de predict studie in het Erasmus en de maandag daarop de eerste echo in obs eigen ziekenhuis. Heel spannend dus!!
E.
pi_117772883
Ben je niet bang dat je dat vertrouwen helemaal niet terug zal krijgen en je zo kostbare tijd verdoet met zorgen maken? :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:13:10 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117773126
Helaas heb je je gevoel niet altijd in de hand. Daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat je na twee vroege miskramen graag in ieder geval een echo af wil wachten voordat je écht blij durft te zijn!
pi_117773205
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ben je niet bang dat je dat vertrouwen helemaal niet terug zal krijgen en je zo kostbare tijd verdoet met zorgen maken? :@
Maar dat is gebaseerd op het idee dat er enige ratio bij komt kijken, ik vermoed dat je gevoel toch de overhand heeft. :)
pi_117773369
Ik snap ook wel dat je daar na miskramen druk om maakt. :Y
Alleen is de kans op problemen er altijd, je bent na de eerste goede echo niet uit de problemen.
Nu snap ik dat het heel naar is en je blij bent met de echo's en alle bevestiging.
Maar de kans is er gewoon dat je dan 40 weken lang bevestiging blijft zoeken.

En het is zonde als je vergeet te genieten, en dat bedoel ik verre van gemeen maar ik ben dat wel te veel vergeten bij mijn zwangerschap van de jongste en dat vind ik nogsteeds heel jammer
pi_117773796
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap ook wel dat je daar na miskramen druk om maakt. :Y
Alleen is de kans op problemen er altijd, je bent na de eerste goede echo niet uit de problemen.
Nu snap ik dat het heel naar is en je blij bent met de echo's en alle bevestiging.
Maar de kans is er gewoon dat je dan 40 weken lang bevestiging blijft zoeken.

En het is zonde als je vergeet te genieten, en dat bedoel ik verre van gemeen maar ik ben dat wel te veel vergeten bij mijn zwangerschap van de jongste en dat vind ik nogsteeds heel jammer
Klopt, heb je gelijk in. Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik vermoed dat het veel beter gaat na 1 of meer goede echo's. Misschien ook niet, maar daar ga ik niet vanuit.
Het blijft een feit dat ik een angststoornis heb maar juist hierdoor heb ik geleerd om heel erg op mijn gevoel te letten. Mocht er een moment komen dat ik echt merk dat het niet lukt om te genieten zal ik direct aan de bel trekken. Nu vind ik dat nog niet nodig, het is nu gewoon heel spannend.
E.
pi_117803810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:00 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Jaaa, dat had ik ook. Had ik eerst zoiets dat het leuk zou zijn om zwanger te raken, na de miskraam schreeuwde alles in mij: 'IK. MOET. NU. ZWANGER!!!'.

Ik doe mijn best te genieten hoor.

Nou, heel fijn :) Ik begrijp wel dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn, maar ik gun je zo een fijne, ontspannen, roze-wolk zwangerschap! :*
pi_117803828
... ohja en wat ik nog wilde vragen hier: weet iemand een manier om op een duidelijke manier je temperatuur bij te houden? De app die ik gebruik vind ik niet zo duidelijk. Hoe doen/deden jullie dat?
pi_117803943
.Sparkling., wat moet het spannend zijn voor jou! Ik hoop zo dat je straks een mooie echo hebt en een beetje durft te gaan genieten. En als het niet gaat gewoon de bel trekken hoor! Kan me dat goed voorstellen want ik vermoed dat een zwangerschap an sich al zwaar genoeg is!

Limone, je bedoelt het bijhouden van je temp en niet het tempen zelf? Ik denk gewoon met pen en papier? Wakker worden, thermometer erin, aflezen en opschrijven.
Welke app gebruik je trouwens en wat is er niet handig aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')