Ja daar weet jij alles vanquote:Op maandag 1 oktober 2012 16:38 schreef L-E het volgende:
Ik zou ook wachten.
De teleurstelling van een te vroege (en daarom negatieve) test is niet tof, bovendien kun je dan nog steeds zwanger zijn (ik kan t weten)
Wachten tot je nod zou ik doen. Of is die al geweest?
Óf je test toch, gewoon, voor de zekerheidquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja daar weet jij alles vanDat met mijn NOD is dus een beetje lastig te bepalen. Want eigenlijk had er nooit een eisprong moeten plaatsvinden (en wellicht heeft die ook niet plaatsgevonden). In het ziekenhuis zeiden ze dat ik over twee weken maar moest testen als ik niet ongesteld werd en dat is dan woensdag. Maar omdat ik niet weet of er een eisprong geweest is en wanneer precies, zegt een negatieve test woensdag ook niet alles. Plus dat ik misschien dat hormoon niet zo snel aanmaak (verder werkt dat hele aanmaken van hormomen immers ook niet zoals het hoort). Het kan gewoon echt alle kanten op
Precies dit! morgenvroeg mag ook, ik ben niet zo moeilijk hoor!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Óf je test toch, gewoon, voor de zekerheid![]()
![]()
![]()
Het klinkt allemaal in ieder geval ontzettend hoopgevendIk duim voor je!
Cliffhangerquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Suikertante het volgende:
Ik kom hier echt nooit meer weg. Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar telkens is er weer een cliffhanger!
Same here!quote:
Goed dat je er een beetje je weg in hebt weten te vinden en ik vind het knap en goed dat je er zo makkelijk over praatquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:02 schreef Cwen het volgende:
Bedankt
Pvoesss, ik merk het vooral aan mijn fieps. Ik heb regelmatig kortdurende, zeer fanatieke obsessies die ál mijn vrije tijd en een zeer aanzienlijk deel van mijn werktijd in beslag nemen. Ik kan tijdens een fiep ook bijna nergens anders over praten en dat is heel lastig voor anderen, maar ook voor mezelf. Voorbeelden zijn bijv. katten, reizen naar een land/plaats, zwangerschap (uiteraard), maar ook boeken/boekenseries, films of wetenswaardiheden zoals het Britse koningshuis. Heel grappig voor een ander, vaak ook erg praktisch en handig, maar zó naar voor mezelf. De eerste dagen zijn het ergst, daarna heb ik inmiddels leren matigen maar het gaat nooit weg en ik ben altijd op m'n hoede voor een nieuwe fiep.
Daarnaast begrijp ik heel veel grappen niet, kan ik niets met lichaamstaal en voel ik weinig tot niets bij vertoon van genegenheid (kussen, knuffelen). Oh ja, ik ga grote gezelschappen serieus uit de weg (denk borrel na symposium, festivals), ik heb emetofobie (panische angst voor overgeven - fobie is een kenmerk, helaas), motorisch een klums en ik ben heel erg snel overvoerd door geluiden of mensen, wat lang goed gaat tot ik 'ineens' in tranen uitbarst.
Gelukkig (als ik dat zo mag zeggen) heb ik er in de afgelopen jaren goed mee om leren gaan. Alleen werk blijft lastig, vanwege de vaak ongeschreven regels die men niet eens lijkt op te merken en de fieps. Maar ik werk nu 3 dagen, reis alleen nog met de metro en dat gaat goed. Ik heb weer de energie van toen ik nog studeerde en dat is heel fijn.
Lang verhaal... Ik ben lang van stof. Maar ik vind het ook boeiend om erover te praten
.
Is het oke als ik er meer vragen over stel, het boeit mij gewoon heel erg?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:02 schreef Cwen het volgende:
Bedankt
Pvoesss, ik merk het vooral aan mijn fieps. Ik heb regelmatig kortdurende, zeer fanatieke obsessies die ál mijn vrije tijd en een zeer aanzienlijk deel van mijn werktijd in beslag nemen. Ik kan tijdens een fiep ook bijna nergens anders over praten en dat is heel lastig voor anderen, maar ook voor mezelf. Voorbeelden zijn bijv. katten, reizen naar een land/plaats, zwangerschap (uiteraard), maar ook boeken/boekenseries, films of wetenswaardiheden zoals het Britse koningshuis. Heel grappig voor een ander, vaak ook erg praktisch en handig, maar zó naar voor mezelf. De eerste dagen zijn het ergst, daarna heb ik inmiddels leren matigen maar het gaat nooit weg en ik ben altijd op m'n hoede voor een nieuwe fiep.
Daarnaast begrijp ik heel veel grappen niet, kan ik niets met lichaamstaal en voel ik weinig tot niets bij vertoon van genegenheid (kussen, knuffelen). Oh ja, ik ga grote gezelschappen serieus uit de weg (denk borrel na symposium, festivals), ik heb emetofobie (panische angst voor overgeven - fobie is een kenmerk, helaas), motorisch een klums en ik ben heel erg snel overvoerd door geluiden of mensen, wat lang goed gaat tot ik 'ineens' in tranen uitbarst.
Gelukkig (als ik dat zo mag zeggen) heb ik er in de afgelopen jaren goed mee om leren gaan. Alleen werk blijft lastig, vanwege de vaak ongeschreven regels die men niet eens lijkt op te merken en de fieps. Maar ik werk nu 3 dagen, reis alleen nog met de metro en dat gaat goed. Ik heb weer de energie van toen ik nog studeerde en dat is heel fijn.
Lang verhaal... Ik ben lang van stof. Maar ik vind het ook boeiend om erover te praten
.
Dat!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:54 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoi Cwen, welkom!
Ik heb diep respect voor jou. Je hebt het goed beschreven en je bent je bewust van je kunnen en ook waar je minder goed in bent, dat waardeer ik zeer. Als alle mensen zo goed naar zichzelf zouden kijken bij een kinderwens denk ik dat de wereld daar een stuk mooier van zou worden!
Ik vind het echt knap dat je zo goed uit kunt leggen waar je Asperger zich in uit. Je weet eigenlijk al van tevoren hoe je op dingen gaat reageren en kan er dan al rekening mee houden. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor. Het komt helemaal goed!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:32 schreef Cwen het volgende:
Bedankt meiden, wow... Het is een punt dat me toch best onzeker maakt en jullie opmerkingen doen me goed.
Ik voel me net zoals ik me de afgelopen week heb gevoeld, prima. Had natuurlijk niet veel klachten. Slaap ook weer goed sinds twee nachten. Heb nu een afspraak voor volgende week donderdag voor een echo. Dan gaan ze kijken waarom er geen menstruatie op gang komt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Shit Chanty!
Hoe voel je je? Heb je die zwangerschapachtige klachten nog steeds?
Dit dusquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef Logician78 het volgende:
Chen welkom
Wbt Asperger moeders en baby's/kinderen, als ze van jezelf zijn gaat dit gelukkig op de een of andere manier allemaal automatisch net zoals bij neurotypische moeders.
Ik ben hier in mijn werk ook nog geen uitzondering in tegen gekomen en ben zelf inmiddels zwanger van de 4e dus maak je geen zorgen dat gaat allemaal goedkomen.
Goed dingen kunnen uitleggen en weten hoe je op dingen gaat reageren wil nog niet zeggen dat je er op het moment dat het gebeurd daadwerkelijk mee om kan gaan helaasquote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap dat je zo goed uit kunt leggen waar je Asperger zich in uit. Je weet eigenlijk al van tevoren hoe je op dingen gaat reageren en kan er dan al rekening mee houden. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor. Het komt helemaal goed!
Idd, ik kan prima uitleggen hoe "overprikkeling" "paniek" werkt e.d. maar in het moment zelf heb ik daar meestal helemaal niets aan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Goed dingen kunnen uitleggen en weten hoe je op dingen gaat reageren wil nog niet zeggen dat je er op het moment dat het gebeurd daadwerkelijk mee om kan gaan helaas
Nee, dat klopt, en dat maakt dat het me toch wat zorgen baart. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet de enige ben, dat anderen het ook kunnen en dat ik, zelfs het niet van een leien dakje gaat, weet dat er ook betere/ goede dagen zijn wanneer ik hopelijk de 'schade' wat kan 'herstellen'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Idd, ik kan prima uitleggen hoe "overprikkeling" "paniek" werkt e.d. maar in het moment zelf heb ik daar meestal helemaal niets aan.
En het is ook menselijk om het af en toe even niet te trekken, zelfs ouders zonder ass raken af en toe overprikkeltquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:54 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, en dat maakt dat het me toch wat zorgen baart. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet de enige ben, dat anderen het ook kunnen en dat ik, zelfs het niet van een leien dakje gaat, weet dat er ook betere/ goede dagen zijn wanneer ik hopelijk de 'schade' wat kan 'herstellen'.
Moeilijk als het wordt, geloof ik dat het het zeker waard is. Anders begon ik er niet aan. Het is menselijk om van het positieve uit te gaan.
En mocht het even niet gaan, dan zijn er echt zat lotgenoten waar je even je verhaal kwijt kan en die je tips kunnen geven of je gewoon even kunnen steunenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:54 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, en dat maakt dat het me toch wat zorgen baart. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik niet de enige ben, dat anderen het ook kunnen en dat ik, zelfs het niet van een leien dakje gaat, weet dat er ook betere/ goede dagen zijn wanneer ik hopelijk de 'schade' wat kan 'herstellen'.
Moeilijk als het wordt, geloof ik dat het het zeker waard is. Anders begon ik er niet aan. Het is menselijk om van het positieve uit te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Logician78 op 07-10-2012 20:25:14 ]Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Je hoeft je werkgever helemaal niet in te lichten... Dat ben je verplicht bij de 7 maanden ofzo...quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:38 schreef Cwen het volgende:
Ik snap 'm hoor Limone, bedankt. En balen dat je menstruatie nu pas kwam - paar daagjes langer wachten dus.
Logi, mooie operking onder je spoiler! Ik kan me voorstellen dat het erg grappig was.
Roomsnoes, spannend! Wanneer is je NOD?
Hier heeft mijn vent plots cold feet... Ik hoor over een aantal maanden of contract verlengd wordt en hij is nu aan het rekenen geslagen wanneer ik dan zwanger 'mag worden', zodat ik eerst de verlening van het contract krijg... We hebben dit al zo vaak doorgenomen... Het is nooit een goed moment en het is oin mijn ogen niet minder lullig om 2 maanden na verlenging te komen met "oh ja, en ik ben zwanger". Grr. Deze maand wordt 't 'm in elk geval niet.
Gelukkig!quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh ja, zeker wel een fijne vakantie! Heel erg genoten, maar zelfs 3 weken is te kort.
Hoe gaat het nu met jou .Sparkling.?
En lucky you, het is best truienweer!!!quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:18 schreef Cwen het volgende:
Skippy, klinkt als een fijne vakantie!
Pvoesss & Tico, ja, dat weet ik en ik heb geen idee of het te verbergen zou zijn... Ik ben niet heul slank maar heb wel een platte buik - dus als die gaat bollen zie je het wel. Aan de andere kant, ik heb regelmatig last van m'n darmen en dikke truien doen wonderen toch?
Nou dat is het ook hoor, het is heel hard bezig om weer normaal te wordenquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Limone, er is in ieder geval iets gaande in je lichaam. Hopen maar dat er nu snel een eisprong komt en jullie een nieuwe poging mogen wagen!
Jaaa, dat had ik ook. Had ik eerst zoiets dat het leuk zou zijn om zwanger te raken, na de miskraam schreeuwde alles in mij: 'IK. MOET. NU. ZWANGER!!!'.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou dat is het ook hoor, het is heel hard bezig om weer normaal te wordenEn ik moet er ook een beetje om lachen: mijn lichaam heeft een nog grotere kinderwens dan ik!
![]()
Wel genieten hoor Spark, van je zwangerschap! Deze heeft het net zo verdiend als de vorige twee.
Maar dat is gebaseerd op het idee dat er enige ratio bij komt kijken, ik vermoed dat je gevoel toch de overhand heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ben je niet bang dat je dat vertrouwen helemaal niet terug zal krijgen en je zo kostbare tijd verdoet met zorgen maken?
Klopt, heb je gelijk in. Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik vermoed dat het veel beter gaat na 1 of meer goede echo's. Misschien ook niet, maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap ook wel dat je daar na miskramen druk om maakt.![]()
Alleen is de kans op problemen er altijd, je bent na de eerste goede echo niet uit de problemen.
Nu snap ik dat het heel naar is en je blij bent met de echo's en alle bevestiging.
Maar de kans is er gewoon dat je dan 40 weken lang bevestiging blijft zoeken.
En het is zonde als je vergeet te genieten, en dat bedoel ik verre van gemeen maar ik ben dat wel te veel vergeten bij mijn zwangerschap van de jongste en dat vind ik nogsteeds heel jammer
Nou, heel fijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:00 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Jaaa, dat had ik ook. Had ik eerst zoiets dat het leuk zou zijn om zwanger te raken, na de miskraam schreeuwde alles in mij: 'IK. MOET. NU. ZWANGER!!!'.
Ik doe mijn best te genieten hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |