Chanty: dank je. Ik vind het belangrijk om het onder woorden te brengen en ja, ik ga ongetwijfeld fiepen over m'n kind...
Pvoesss: Ik vind het niet erg hoor, heb dat allemaal ook overdacht om de keuze te kunnen maken

. Heb je meer vragen, stel ze gerust.
Mijn emetofobie richt zich alleen op overgeven bij anderen, dus ik maak me nauwelijks zorgen als ik zelf misselijk ben (en da's regelmatig, want PDS). Mijn man weet het uiteraard, en ik heb met hem afgesproken dat als de kleine ouder wordt, dat hij opvangt bij spugen. Babyspugen vind ik niet erg. En zelfs als ik alleen ben, kan ik opvangen. Ik flip niet totaal, zeg maar. Maar ik ben daarna wel een week 'van slag': slecht slapen, fieps.
Het is nu moeilijk om te zeggen wat ik ga doen als kind blijft huilen en gillen. Rustig blijven en achteraf privé (toilet ofzo) over de zeik gaan, wasrschijnlijk. Al zal ik best wel eens mijn geduld verliezen, maar ik word niet fusiek, gelukkig. Ga wrs zelf huilen

.
Ik heb ponykampen begeleid, dus ik kan wel wat hebben. Maar het is idd iets wat ik moeilijk vind - het is erg moeilijk van te voren inschatten hoe ik ga reageren. Maar ook hierbij: mijn man kent me al heel lang en we hebben bijv. al afgesproken dat we om de dag kind naar bed brengen zodat de ander even kan bijtanken (nou ja, ik

).
Maar dit is iets waar ik graag ook van andere moeders met ASS meer over zou willen horen... Dat zijn er alleen niet veel (openbaar. En sowieso is ASS bij vrouwen vaak moeilijker te diagnosticeren omdat zij vaker compenseren - net als ik).
Knuffelen en kussen, ja... Ik doe het wel, heb er soms zelf behoefte aan, maar ben me ook erg bewust van wat 'normaal' is en wat anderen fijn vinden, tot het niveau dat ik er op kan inspelen bij mensen die ik goed ken. Als je me ontmoet 'doe' ik net als anderen - maar ik weet dat het aangeleerd is

.
Ik ben juist daarom ook vast van plan om mijn kind te gaan dragen - om juist die lichaamsnabijheid te benadrukken, om dat gevoel te creeëren. Dan voelt hij/zij in elk geval dat mama van hem/haar houdt, ook als dat verder even niet blijkt.
Griezelig vind ik het zeker, wordt soms zelfs een beetje paniekerig bij het idee aan de verantwoordelijkheid, maar ik heb al van meerdere vriendinnen gehoord dat dat normaal is

. Dat helpt. Wél ben ik vast van plan het bij 1 kindje te houden: dat laat nog iets van ruimte voor mezelf én mocht hij/zij ook ASS hebben, dan kunnen we hem/haar goed begeleiden. Mocht hij/zij normaal zijn, dan prijs ik ons gelukkig en durf ik het geen 2e keer aan. Ik heb het aardig onder controle, maar het is niet eenvoudig

.