dit jaquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:09 schreef Psy-freak het volgende:
"Gaat u de openbare orde verstoren?"
"Nee, meneer."
"Ok, loop maar door."
Ik houd het in de gatenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:08 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Wedden dat ze de Spijperbuurt daar op zijn kop gaan zetten.
Ben daar 1x met de jaarwisseling geweest. Toen was er zo'n feestquote:
Een plan hoeft niet iets tastbaars te zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:27 schreef Wokkel het volgende:
Mensen aanhouden met iets vaags als een plan?
Dus als ik het papieren script voor de geplande bijeenkomst thuis laat mag ik wel komen?
Een plan wat je mogelijk in gedachten zou kunnen hebben is door een willekeurige ME-er op de hoek van de straat te doorzien?quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een plan hoeft niet iets tastbaars te zijn.
Nee, en dat staat er toch ook niet?quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:32 schreef Wokkel het volgende:
Een plan wat je mogelijk in gedachten zou kunnen hebben is door een willekeurige ME-er op de hoek van de straat te doorzien?
Je zegt zelf 'een plan hoeft niet iets tastbaars te zijn'.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, en dat staat er toch ook niet?
Ze staan op de toegangswegen om duidelijke herrieschoppers (mensen met vuurwerk, knuppels, etc) de toegang te verbieden, en als er toch mensen in het gebied zijn die herrie schoppen, dan kunnen die simpelweg aangehouden worden. En daarvoor is het niet nodig dat die mensen een stuk papier op zak hebben waarop staat dat ze herrie willen schoppen.
Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Ben jij nou zo dom of ben ik zo slim?
Niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:42 schreef Wokkel het volgende:
Je zegt zelf 'een plan hoeft niet iets tastbaars te zijn'.
Nu zijn al die dingen die je hierboven aanhaalt wel tastbaar (en mensen die die dingen hebben/doen zijn sowieso al makkelijk op te pakken op basis van bestaande wetten) .
Hoe ga je nu mensen met een plan aanhouden als er niets tastbaars is? Leg me dat dan eens uit.
We waren ooit ook tolerant en liberaal.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:31 schreef VRIDZ het volgende:
Ik dacht dat wij Nederlanders zo nuchter waren.. weinig meer van te merken
Ben benieuwd, moet straks in de stad zijn..quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
Dit was te verwachten.
Ik hoop dat áls er rottigheid komt er meteen op geslagen wordt . Hard.
juist daarom zitten we nu in deze shit.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
We waren ooit ook tolerant en liberaal.
Ik mis de jaren 90.....
Juist.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:05 schreef kovenant het volgende:
[..]
juist daarom zitten we nu in deze shit.
teveel toegestaan en teveel met de zachte hand.
Ik denk het niet. Rellen zijn van alle tijden. Gebrek aan historisch besef trouwens ook.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:05 schreef kovenant het volgende:
[..]
juist daarom zitten we nu in deze shit.
teveel toegestaan en teveel met de zachte hand.
Dat dachten ze ook van Haren dat er niets ging gebeurenquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:24 schreef JackHerrer het volgende:
Al die mensen die nu serieus denken dat er weer iets gaat gebeuren.
In Duitsland doen ze dat toch al? Weet je of dat daar effect heeft?quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Mag duidelijk zijn dan mensen die dit soort oproepen doen gewoon de rekening moeten lappen voor de kosten die de politie maakt
Jep, idioten die toch nog oproepen mogen verschrikkelijk veel betalen (en geloof me, ze pakken het hard aan). Verder zijn er dus geen oproepen meerquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
In Duitsland doen ze dat toch al? Weet je of dat daar effect heeft?
Dat noemen ze nou risicobeheer.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:42 schreef venomsnake het volgende:
Wat een geld over de balk, dikke politiekosten terwijl er geen kip komt natuurlijk...
Hoewel, misschien wat ramptoeristjes vanwege de enorme media aandacht.
Wat een wijze les weer van je man. Bedankt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef waht het volgende:
[..]
Dat noemen ze nou risicobeheer.
Plus is dat een reden waarom het zo nu en dan gewoon fout moet gaan. Anders ziet niemand het nut ervan.
Prima opgelost dus.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, idioten die toch nog oproepen mogen verschrikkelijk veel betalen (en geloof me, ze pakken het hard aan). Verder zijn er dus geen oproepen meer
Daarvan werd gewoon verwacht dat er heel veel mensen naar toe gingen, als je denkt dat er hier ook 5000 mensen naar toe komen dan snap je het niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:40 schreef BzP het volgende:
[..]
Dat dachten ze ook van Haren dat er niets ging gebeuren
We hebben het hier over Klarendal. Die hebben echt geen GBO of ME nodig om hun straat schoon te houdenquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
Dit was te verwachten.
Ik hoop dat áls er rottigheid komt er meteen op geslagen wordt . Hard.
Als jij gewoon een biertje gaat drinken, net als anders in het weekend waarschijnlijk, is er toch helemaal niks aan de hand?quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
We hebben het hier over Klarendal. Die hebben echt geen GBO of ME nodig om hun straat schoon te houden
Misschien vanavond daar maar eens een biertje drinken, vriend woont schuin tegenover de molen
Samenvattend:quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet.
Waar zeg ik dat men mensen met een niet-tastbaar plan aan gaat houden?
Waarop ik me afvraag hoe ja aan iemand kan zien wat hij van plan is als hij geen spullen oid mee neemt.quote:Op grond van het noodbevel is de hele gemeente Arnhem verboden gebied voor mensen die van plan zijn de openbare orde te verstoren.
Jij reageert daarop metquote:Mensen aanhouden met iets vaags als een plan?
Dus als ik het papieren script voor de geplande bijeenkomst thuis laat mag ik wel komen?
Daarmee impliceer je dat puur het hebben van een niet tastbaar plan voldoende is om opgepakt te worden. Als je dat niet zo bedoelde dan moet je niet reageren op de duidelijke vraag die ik stelde:quote:een plan hoeft niet iets tastbaars te zijn.
quote:Mensen aanhouden met iets vaags als een plan?
Ik was ook niet veel meer van plan dan een biertje drinken. Heeft mooi uitzicht op de straat daar dus ben benieuwd of we nog een mooie charge van de ME of van de Klarendallers zelf zullen zienquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als jij gewoon een biertje gaat drinken, net als anders in het weekend waarschijnlijk, is er toch helemaal niks aan de hand?
Als je met straatmeubilair gaat gooien en dingen vernielt, zomaar voor de fun of it, dan wel.
Is dat volk uit een andere stad?quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik was ook niet veel meer van plan dan een biertje drinken. Heeft mooi uitzicht op de straat daar dus ben benieuwd of we nog een mooie charge van de ME of van de Klarendallers zelf zullen zien![]()
Maand geleden is daar nog een fietsendief gelyncht voor de kroegDus heel benieuwd hoe het (af-)loopt. Vooral als die stinkende schijtwegenaren ook komen (die komen toch rellen).
Politie kan je gewoon vragen wat je doet in het dorp. Als je geen goed antwoord kan geven wordt je gewoon niet toegelaten. Is bij ons ook al vaak zat geweest ivm een inbraakgolf. Wijk afzetten, kijken wie er in komt en alles en iedereen controleren. Zelfs mijn bezoek moest kunnen aantonen dat ze langskwamen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Samenvattend:
In de OP staat
[..]
Waarop ik me afvraag hoe ja aan iemand kan zien wat hij van plan is als hij geen spullen oid mee neemt.
[..]
Jij reageert daarop met
[..]
Daarmee impliceer je dat puur het hebben van een niet tastbaar plan voldoende is om opgepakt te worden. Als je dat niet zo bedoelde dan moet je niet reageren op de duidelijke vraag die ik stelde:
[..]
Dat vieze Nijmegen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is dat volk uit een andere stad?
Denk eerder dat de ME de wijk afsluit en het rammen aan GBO overlaat.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:04 schreef Jordony het volgende:
Gewoon veel ME op de been zetten en als ze gaan lopen kloten heel die rel neerslaan. En hard ook.
Juist. Gelijk even een magnetronstraal eroverheen en fuck it. Dan nog een bak zoutzuur. Korte metten met dat menselijke afval.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:04 schreef Jordony het volgende:
Gewoon veel ME op de been zetten en als ze gaan lopen kloten heel die rel neerslaan. En hard ook.
Haha, mag ook:Pquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Denk eerder dat de ME de wijk afsluit en het rammen aan GBO overlaat.
Je kan ook overdrijven. Een paar tikken met een gummiknuppel is voldoende denk ik.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:06 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Juist. Gelijk even een magnetronstraal eroverheen en fuck it. Dan nog een bak zoutzuur. Korte metten met dat menselijke afval.
Ik vind van niet Lavenderr. Ik vind dus van niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Een paar tikken met een gummiknuppel is voldoende denk ik.
Dat mag jij vinden HV'tjequote:Op vrijdag 28 september 2012 18:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik vind van niet Lavenderr. Ik vind dus van niet.
Wordt niemand bang van joh.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Een paar tikken met een gummiknuppel is voldoende denk ik.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:20 schreef Esses het volgende:
Het leger word eindelijk ingezet, zie foto op nu.nl
Nog duidelijker foto 2 van nu.nlquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]http://www.nu.nl/binnenla(...)w/1891160/popup.html
Dit. Als niemand er aandacht aan besteed gebeurt er toch geen reed.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:35 schreef Wokkel het volgende:
Toch grappig dat niemand voor 1400hr vanmiddag uberhaupt wist dat er een Project X in Arnhem was. Pas nadat de gemeente het noodbevel heeft uitgevaardigd staat het internet bol van de berichten.
Is al vanaf zondag bekent hoor. En ben zelf niet zo bang voor relschoppers uit Arnhem. Daar zul je weinig last van hebben. Eerder de NECkers. Anyhow ik ga er alvast heen (iig het gebied, niet naar X) voor een avondje binnen feest. Ja, dat is een prive feest, Nee jullie mogen niet komenquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:35 schreef Wokkel het volgende:
Toch grappig dat niemand voor 1400hr vanmiddag uberhaupt wist dat er een Project X in Arnhem was. Pas nadat de gemeente het noodbevel heeft uitgevaardigd staat het internet bol van de berichten.
Dat is de volgende les die ze kunnen lerenquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dit. Als niemand er aandacht aan besteed gebeurt er toch geen reed.
Ik zie alleen maar Marechaussee.. Die hebben ook politietaken en ondersteunen politie wel vaker.. Ik zie geen enkele militair nog. Of mis ik iets?quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:20 schreef Esses het volgende:
Het leger word eindelijk ingezet, zie foto op nu.nl
Ik zie alleen maar Marechaussee.... Ik zie geen enkele militair.... Hoezo, je spreekt jezelf tegen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Marechaussee.. Die hebben ook politietaken en ondersteunen politie wel vaker.. Ik zie geen enkele militair nog. Of mis ik iets?
Ahum, KMar is het vierde defensie onderdeel, en zijn wel degelijk militair.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Marechaussee.. Die hebben ook politietaken en ondersteunen politie wel vaker.. Ik zie geen enkele militair nog. Of mis ik iets?
Die verwarring word veroorzaakt doordat de Marechaussee, buiten dat ze een vreselijke Franse naam hebben, ook nog eens een pussy clubje is waar je U tegen zegt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Marechaussee.... Ik zie geen enkele militair.... Hoezo, je spreekt jezelf tegen.
Niet huilen Essesquote:Op vrijdag 28 september 2012 19:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Marechaussee.... Ik zie geen enkele militair.... Hoezo, je spreekt jezelf tegen.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ahum, KMar is het vierde defensie onderdeel, en zijn wel degelijk militair.
Huilebalken zijn het.quote:
Toetsenbordheldquote:Op vrijdag 28 september 2012 19:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Die verwarring word veroorzaakt doordat de Marechaussee, buiten dat ze een vreselijke Franse naam hebben, ook nog eens een pussy clubje is waar je U tegen zegt.
Bijna goedquote:Op vrijdag 28 september 2012 19:29 schreef gnaeus het volgende:
KMar is natuurlijk niet echt het leger, dat zijn gewoon politieagenten in camo. Poltieagenten die ook nog eens als doel hebben directe collega's een bon aan te naaien.
Wat versta jij dan onder 'het leger'? De landmacht?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:29 schreef gnaeus het volgende:
KMar is natuurlijk niet echt het leger, dat zijn gewoon politieagenten in camo. Poltieagenten die ook nog eens als doel hebben directe collega's een bon aan te naaien.
Gelukkig weet ik dat ik het ben, nu moeten andere nepmilitairen het nog doorkijgen he sine?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bedankt dat je hierzelf met andere benamingen voor de Marechaussee komt aanzetten
Overigens, in camo?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:29 schreef gnaeus het volgende:
Mensen die daadwerkelijk gevechtsfuncties uitoefenen of daar ondersteuning aan geven.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat versta jij dan onder 'het leger'? De landmacht?
Achja je zit in ieder geval op de goede weg, verbeter de wereld en begin bij jezelf.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik dat ik het ben, nu moeten andere nepmilitairen het nog doorkijgen he sine?
Zag net wat foto's op twitter voorbij komen van Station Arnhem, en daar is het leeg en rustig.quote:
Dan moet je je eens in gaan lezen in de organisatie.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:34 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Mensen die daadwerkelijk gevechtsfuncties uitoefenen of daar ondersteuning aan geven.
Niet degenen die een politietaak vervullen binnen die organisatie.
Als jij nu nog eens leert met jezelf verbeteren, dan kan de wereld je volgen. Zelfreflectie is iets wat bij jou op zijn minst onbekend is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:34 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Achja je zit in ieder geval op de goede weg, verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Nog niet eens.quote:
Waarom ?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:34 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan moet je je eens in gaan lezen in de organisatie.
Als dat hetgeen is wat jij denkt dat wij alleen maar doen, dan mis jij een stukje kennis van ons apparaat.quote:
Niet meteen zo zuur reageren. Oh shit ik vergat even dat de heer Esses tegen alles mag trappen, maar men niet aan zijn Marechaussee moeten komen. De beste tak binnen de nederlandse defensie.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Als jij nu nog eens leert met jezelf verbeteren, dan kan de wereld je volgen. Zelfreflectie is iets wat bij jou op zijn minst onbekend is.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:34 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Mensen die daadwerkelijk gevechtsfuncties uitoefenen of daar ondersteuning aan geven.
Niet degenen die een politietaak vervullen binnen die organisatie.
Dit maakt ze wel degelijk militair/onderdeel van het 'leger', met alle verplichtingen die de militairen van de andere drie defensie onderdelen ook hebben.quote:De Koninklijke Marechaussee is een politieorganisatie met een militaire status. Het is een organisatie met een gevarieerd takenpakket in zowel de civiele als in de militaire dienstverlening.
Dat is nog minder vaak dan af en toe.quote:
Och, je mag best aan de KMar komen hoor. Volgens mij heb ik zelf in het verleden al vaak zat geroepen dat dat de eerste post is waar ze op moeten bezuinigen tot een 0% punt. Ik reageer overigens niet zuur hoor, maar een toetsenbordheld en een onwaarschijnlijke verschijning als jij, ach. Who cares?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Niet mneteen zo zuur reageren. Oh shit ik vergat even dat de heer Esses tegen alles mag trappen, maar men niet aan zijn Marechaussee moeten komen. De beste tak binnen de nederlandse defensie.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat is nog minder vaak dan af en toe.
[..]
Och, je mag best aan de KMar komen hoor. Volgens mij heb ik zelf in het verleden al vaak zat geroepen dat dat de eerste post is waar ze op moeten bezuinigen tot een 0% punt. Ik reageer overigens niet zuur hoor, maar een toetsenbordheld en een onwaarschijnlijke verschijning als jij, ach. Who cares?
Ja, dat is wat ik zal doen als jij daadwerkelijk eens in Nederland zou zijn...quote:
Foto's!quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:46 schreef Ziekebaard het volgende:
Sta nu op het station van Arnhem en er staan denk ik een stuk of 12 agenten op het middelste perron zich te vervelen, want er valt weinig te doen.
Maar hebben politietaken en normaal ook contact met burgers. Dat is toch totaal niet bijzonder?. Niets om te roepen dat 'Het leger ingezet is'.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ahum, KMar is het vierde defensie onderdeel, en zijn wel degelijk militair.
Iemand riep dat er geen militairen te zien waren, en ik beweer alleen dat KMar wel militair is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar hebben politietaken en normaal ook contact met burgers. Dat is toch totaal niet bijzonder?. Niets om te roepen dat 'Het leger ingezet is'.
Maar ze zijn dus weldegelijk ingezet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar hebben politietaken en normaal ook contact met burgers. Dat is toch totaal niet bijzonder?. Niets om te roepen dat 'Het leger ingezet is'.
Bij het leger ingezet tegen rellers denkt men aan tanks in de straten, mariniers die even een plein schoonvegen, niet aan iets halfslachtigs als de KMar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Iemand riep dat er geen militairen te zien waren, en ik beweer alleen dat KMar wel militair is.
Ik begrijp dat velen aan de landmacht denken als ze spreken over 'als het leger ingezet wordt'.
Juist in situaties als deze is het veel vanzelfsprekender om de KMar in te zetten, die zijn daar beter op toegerust dan de KL.
En de Kmar heeft die optie niet? (geen tanks dan, want die heet het leger niet meer, wel pantserrupsvoertuigen)quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Bij het leger ingezet tegen rellers denkt men aan tanks in de straten, mariniers die even een plein schoonvegen, niet aan iets halfslachtigs als de KMar.
De KMar voert politietaken uit, daarom worden zie niet als vol defensieonderdeel aangezien, ongeacht of ze er deel vanuit maken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:04 schreef Esses het volgende:
[..]
En de Kmar heeft die optie niet? (geen tanks dan, want die heet het leger niet meer, wel pantserrupsvoertuigen)
Even voor de goede orde: de politie heeft het werken met schild en knuppel van de mariniers geleerd.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Bij het leger ingezet tegen rellers denkt men aan tanks in de straten, mariniers die even een plein schoonvegen, niet aan iets halfslachtigs als de KMar.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:08 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: de politie heeft het werken met schild en knuppel van de mariniers geleerd.
bron
Hoezo deze reactie? Omdat je nu eens ziet dat Defensie niet enkel dodelijk geweld kent?quote:
De politietaak voor de krijgsmacht is nog maar een snippertje van wat de KMar doet, ze zijn meer grenswachter en vreemdelingenopveger. Mobiele eenheid, bijzondere eenheid, arrestatieteam/observatieteams, rechercheteams, drugsbestrijding etc etc. Waarom denk je dat er zoveel lui van de landmacht over willen stappen, kunnen ze eindelijk nuttig werk doen ipv hele dagen je wapen poetsen op bed liggen en stoer lullen ;-)quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:06 schreef gnaeus het volgende:
[..]
De KMar voert politietaken uit, daarom worden zie niet als vol defensieonderdeel aangezien, ongeacht of ze er deel vanuit maken.
KMar IS militair.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Iemand riep dat er geen militairen te zien waren, en ik beweer alleen dat KMar wel militair is.
Ik begrijp dat velen aan de landmacht denken als ze spreken over 'als het leger ingezet wordt'.
Juist in situaties als deze is het veel vanzelfsprekender om de KMar in te zetten, die zijn daar beter op toegerust dan de KL.
Dat klinken mij ook een beetje als politietaken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:12 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
De politietaak voor de krijgsmacht is nog maar een snippertje van wat de KMar doet, ze zijn meer grenswachter en vreemdelingenopveger. Mobiele eenheid, bijzondere eenheid, arrestatieteam/observatieteams, rechercheteams, drugsbestrijding etc etc.
Geen bijzondere eenheid maar bijstandseenheidquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:12 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
De politietaak voor de krijgsmacht is nog maar een snippertje van wat de KMar doet, ze zijn meer grenswachter en vreemdelingenopveger. Mobiele eenheid, bijzondere eenheid, arrestatieteam/observatieteams, rechercheteams, drugsbestrijding etc etc. Waarom denk je dat er zoveel lui van de landmacht over willen stappen, kunnen ze eindelijk nuttig werk doen ipv hele dagen je wapen poetsen op bed liggen en stoer lullen ;-)
Zie eerdere posts van mij, ik heb niet anders beweerdquote:
Ja, alleen onbetaalbaar als je het door civiele medewerkers laat doen, daarnaast het niet mogen staken enz. enz.. Ja, we hebben politietaken, maar door onder andere werkethos compleet anders.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat klinken mij ook een beetje als politietaken.
BE = bijzondere eenheid, dat zijn die lui verkleed als Dart Vader, die zijn er voor als er vuurwapens tijdens rellen gebruikt worden toch?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:13 schreef Esses het volgende:
[..]
Geen bijzondere eenheid maar bijstandseenheidBijna goed.
BE = Bijstandseenheidquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:15 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
BE = bijzondere eenheid, dat zijn die lui verkleed als Dart Vader, die zijn er voor als er vuurwapens tijdens rellen gebruikt worden toch?
bijstandseenheid is volgens mij gewoon de ME
Hekel aan de ME, als de ME zich gedroeg in Haren zoals ze tegen voetbalsupporters doen waren die baby's allemaal naar huis gehuild.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Hoezo deze reactie? Omdat je nu eens ziet dat Defensie niet enkel dodelijk geweld kent?
Een leger moet ook politietaken kunnen doen, het ouderwetse leger dat alleen kan bezetten en niks kan opbouwen is gedateerd, je moet ook lui hebben die 2 petten kunnen dragen die een gebied kunnen bezetten wetten kunnen handhaven zonder gelijk iedereen neer te maaien.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat klinken mij ook een beetje als politietaken.
ik denk net zolang tot die raddraaiers doorhebben dat het ze niet meer gaat lukken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Krijgen we deze nonsens nu elke week?
Mee eens.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:20 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik denk net zolang tot die raddraaiers doorhebben dat het ze niet meer gaat lukken.
Beter een paar keer voor niets zoveel maatregelen nemen, dan weer die ellende van vorige week.
Ja en als de ME een keertje een supporter raakslaat staan ze maandag allemaal te huilen in de krant omdat er teveel geweld is gebruiktquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hekel aan de ME, als de ME zich gedroeg in Haren zoals ze tegen voetbalsupporters doen waren die baby's allemaal naar huis gehuild.
Daarnaast zijn ze flexibeler, eenvoudiger landelijk in te zetten, te interneren, noem maar op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:20 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
Een leger moet ook politietaken kunnen doen, het ouderwetse leger dat alleen kan bezetten en niks kan opbouwen is gedateerd, je moet ook lui hebben die 2 petten kunnen dragen die een gebied kunnen bezetten wetten kunnen handhaven zonder gelijk iedereen neer te maaien.
Het is voor de politiek ook heel handig om een militaire politieenheid te hebben want die mogen niet staken en zijn veel goedkoper dan burgerwouten, zo hebben ze altijd 6000 man politie achter de hand. politiek jonge
jeps, veelzijdiger dan een gewone soldaat, alleen die linkse partijen zijn niet zo van militairen aan de grenzen etcquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarnaast zijn ze flexibeler, eenvoudiger landelijk in te zetten, te interneren, noem maar op.
De linkse partijen vinden het niet erg, het is alleen tegen de europese richtlijnen. Maar daar hebben we gelukkig een regeling voor getroffen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:25 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
jeps, veelzijdiger dan een gewone soldaat, alleen die linkse partijen zijn niet zo van militairen aan de grenzen etc
Stoerder? Omdat je een blauwig overhemd hebt?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:23 schreef gnaeus het volgende:
En als beloning mag je er wat stoerder bijlopen dan de gemiddelde agent. Wat een winst.
ik denk dat er in de gewone agent veel meer geld gepompt wordt en das helemaal een zooitjequote:Op vrijdag 28 september 2012 20:23 schreef gnaeus het volgende:
En als beloning mag je er wat stoerder bijlopen dan de gemiddelde agent. Wat een winst.
Een Arnhem is niet goed te bereiken?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:26 schreef Resistor het volgende:
Toch hebben 'we' wel steeds geluk dat de betreffende gemeenten een eind buiten de randstad liggen.
Of er gebeuren veel meer dingen dan er in de media komen, en die worden door de meer ervaren burgemeesters goed afgehandeld.
Stel je voor dat het opeens in een plaats in de randstad gebeurt, zoals Amersfoort of het altijd rustige Gouda. Centraal dus weinig reistijd en kosten daarvoor, en van alle kanten te bereiken over spoor en weg.
makkelijker uit te wassen dat wit zal wel gele kragen hebben hahahaquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Stoerder? Omdat je een blauwig overhemd hebt?
tja linkse partijen sturen ze straks naar afrika om de illegalen nederland in te begeleiden ipv andersom hahahaquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:26 schreef Esses het volgende:
[..]
De linkse partijen vinden het niet erg, het is alleen tegen de europese richtlijnen. Maar daar hebben we gelukkig een regeling voor getroffen.
Durft niet met je echte account dat soort dingen te posten?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:28 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
tja linkse partijen sturen ze straks naar afrika om de illegalen nederland in te begeleiden ipv andersom hahaha
dit is mijn eerst account ooit op fokquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Durft niet met je echte account dat soort dingen te posten?
't zal :pquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:31 schreef Sjaak2002 het volgende:
[..]
dit is mijn eerst account ooit op fok
Inderdaad.. Arnhem is het knooppunt van Oost Nederlandquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Een Arnhem is niet goed te bereiken?
Ik wilde eigenlijk zeggen dat alles wat op meer dan 1 uur rijden ligt 'ver' is, maar Arnhem is maar 50 minuten voor mijquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Een Arnhem is niet goed te bereiken?
Kortom voor de meeste bewoners van Nederland is alles binnen 1,5 uur bereikbaar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:42 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk zeggen dat alles wat op meer dan 1 uur rijden ligt 'ver' is, maar Arnhem is maar 50 minuten voor mij
(ter vergelijking: Zwolle is voor mij 55 minuten, Alkmaar 1u05, Den Haag 1u10, Rotterdam 1u10, Breda 1u10, Tilburg 1u15 en Eindhoven 1u20)
een paar jaar geleden waren de overhemden van de politie ook nog blauwig. Tenminste in Brabant ZO welquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Stoerder? Omdat je een blauwig overhemd hebt?
Mooi is dat he, iets ver vinden in Nederland / Europa. Parijs op 3 uur rijden...waar praten we over. In Amerika lachen ze om die afstandenquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:42 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk zeggen dat alles wat op meer dan 1 uur rijden ligt 'ver' is, maar Arnhem is maar 50 minuten voor mij
(ter vergelijking: Zwolle is voor mij 55 minuten, Alkmaar 1u05, Den Haag 1u10, Rotterdam 1u10, Breda 1u10, Tilburg 1u15 en Eindhoven 1u20)
Mijn woonplaats is voor de meeste inwoners van Nederland in 1,5 uur te bereiken (met de auto, met het OV zou ik toch maar naar Amersfoort gaan)quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kortom voor de meeste bewoners van Nederland is alles binnen 1,5 uur bereikbaar.
Betwijfel of ze aangehouden wordenquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er staat politie of kMar op toegangswegen, ook de kleinere. Veel auto's worden aangehouden.
Zoete Lieve Gerritjequote:
Er worden veel auto's aangehoudenquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:53 schreef Esses het volgende:
[..]
Betwijfel of ze aangehouden worden
Bron?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er worden veel auto's aangehouden
Ikke.quote:
Sinds wanneer kun je een auto aanhouden?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een auto heeft geen benen, die kan helemaal niet staan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds wanneer kun je een auto aanhouden?
Staande houden wellicht..
Hele stad is afgeslotenquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, die rijden twee uur om een burrito te gaan etenquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:46 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mooi is dat he, iets ver vinden in Nederland / Europa. Parijs op 3 uur rijden...waar praten we over. In Amerika lachen ze om die afstanden
Ik denk tussen de 0 en de 5.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik zag zelf dat er 3 auto's werden staande gehouden, en ik reed alleen maar voorbij.quote:
Aaah, staande. Scheelt al weerquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik zag zelf dat er 3 auto's werden staande gehouden, en ik reed alleen maar voorbij.
Klep dicht, schavuit.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat een wijze les weer van je man. Bedankt.
Er gebeurt geen reet, om in Klarendal te komen wordt je eerst minstens 4 keer aangehouden.quote:
Beter nu 'overdreven' reageren, dan een herhaling van Haren lijkt mij.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:32 schreef kurk_droog het volgende:
Nederland meteen weer overal veel te erg op reagerenNiks aan de hand vanavond.
Alternatieve locatie zoeken in een andere kut wijk daar in Arnhem.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:32 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Er gebeurt geen reet, om in Klarendal te komen wordt je eerst minstens 4 keer aangehouden.
quote:
Gaat je ook niet lukken, ik woon niet in de buurt van Klarendal maar ben op de terugweg al 3 keer langs de kant gezet. Kofferbak moest open, ik moest mijzelf kunnen identificeren en een praatje maken met de politie. Ga maar lekker Nijmegen vernielen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Alternatieve locatie zoeken in een andere kut wijk daar in Arnhem.
Wie weet is er wel niks aan de hand omdat de poltie er toevallig de rotte appels uit heeft gehaald.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:32 schreef kurk_droog het volgende:
Nederland meteen weer overal veel te erg op reagerenNiks aan de hand vanavond.
4!!! keer aangehoude?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:32 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Er gebeurt geen reet, om in Klarendal te komen wordt je eerst minstens 4 keer aangehouden.
Ooooh, staande gehouden!quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:12 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Heel Arnhem staat vol met politie en controles.
Je PI snap ik, klinkt minder spannend.quote:
Dat.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Beter nu 'overdreven' reageren, dan een herhaling van Haren lijkt mij.
Las dat de politie de Grote Markt in Den Haag ook in de gaten houdt. Als ze maar preventief genoeg manschappen inzetten is de 'lol' van het proberen dit soort projectX-achtige feesten te organiseren snel over.quote:
haha, staan ze dan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
https://picasaweb.google.(...)0928ProjectXDenHaag#
Zoals je ziet... het is er lekker rustig
De agenten gaan zo zuipen en met stenen gooien?quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
https://picasaweb.google.(...)0928ProjectXDenHaag#
Zoals je ziet... het is er lekker rustig
quote:.Op grond van het noodbevel is de hele gemeente Arnhem verboden gebied voor mensen die van plan zijn de openbare orde te verstoren
quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:09 schreef Psy-freak het volgende:
"Gaat u de openbare orde verstoren?"
"Nee, meneer."
"Ok, loop maar door."
Ik ga mij inzitten voor de autorechten!quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel auto's worden aangehouden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-is-nog-gemoedelijk/quote:“Als je de stad met de auto ingaat doe je dat via versmalde wegen waar de politie controleert. Ze houden jongeren aan, met petjes op of die drank bij zich hebben.”
En als ik nou toevallig het plan had om met een roze muts een fietstocht door nederland te maken terwijl ik het thunderbirds deuntje drum op mijn fietstuur, ga jij mij mijn grondrechten ontzeggen?quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Politie kan je gewoon vragen wat je doet in het dorp. Als je geen goed antwoord kan geven wordt je gewoon niet toegelaten. Is bij ons ook al vaak zat geweest ivm een inbraakgolf. Wijk afzetten, kijken wie er in komt en alles en iedereen controleren. Zelfs mijn bezoek moest kunnen aantonen dat ze langskwamen.
Petje is dus verdacht, interessantquote:Op vrijdag 28 september 2012 22:44 schreef Darklight het volgende:
Simpel petjesvolk
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-is-nog-gemoedelijk/
Keiharde noodzaak bedoel je. Het volk moet weten dat Ordnung muss sein.quote:
Dat is meer opkomst en aanhoudingen dan Arnhem gok ik.. maar geen mediaaandachtquote:Op vrijdag 28 september 2012 22:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De opkomst voor het #ProjectX feest in het centrum van Den Haag is klein. Er zijn hooguit 100 a 200 jongeren op af gekomen.
De politie heeft ongeveer 15 aanhoudingen verricht wegens het niet voldoen aan een vordering #ProjectX
Bron: @regio15
Ook de media zit in een leerprocesquote:Op zaterdag 29 september 2012 00:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is meer opkomst en aanhoudingen dan Arnhem gok ik.. maar geen mediaaandacht
nee Haren is awesome wou je zeggenquote:Op vrijdag 28 september 2012 23:52 schreef 3-voud het volgende:
Arnhem, daar wil een hond nog niet dood gevonden worden
Ja, je hebt kanker en je maakt nog wat van je leven. Elke seconde vuurwerk mensen!quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:04 schreef Eenskijken het volgende:
jesus christkrijgen we nu elke week deze bullshit? Hypende tyfusmedia
Buitensporig is het juiste woord.quote:Op vrijdag 28 september 2012 23:34 schreef Jordony het volgende:
De maatregelen die Arnhem genomen heeft vind ik toch wel iets buitensporig.
Maar goed, ze hebben het in ieder geval voorkomen, als het überhaupt de bedoeling was dat het feest kwam....
Ik vind het nog steeds niet buitensporig, wel een duidelijk signaal dat een herhaling van Haren niet geaccepteerd word.quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:32 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Buitensporig is het juiste woord.
Tuurlijk is een herhaling van Haren niet de bedoeling. Maar volgens mij is er niet zo streng meer gecontroleerd in Arnhem sinds onze oosterburen er het voor het zeggen hadden.
Haren is net als andere dorpen een gemakkelijk doelwit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds niet buitensporig, wel een duidelijk signaal dat een herhaling van Haren niet geaccepteerd word.
Die herhaling komt er denk ik sowieso niet.quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds niet buitensporig, wel een duidelijk signaal dat een herhaling van Haren niet geaccepteerd word.
Mooi, want tanks om in te zetten hebben we toch al niet meer, en de KMar houdt zich denk ik ook liever bezig met zaken als de grenzen bewaken i.p.v. een gemeente af te sluitenquote:Op zaterdag 29 september 2012 01:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Die herhaling komt er denk ik sowieso niet.
Jij bent onder invloed van het één of anderquote:Op zaterdag 29 september 2012 02:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik denk dat Rutte de aanstichter is van die projecten x éns...
En dan kan men straks zeggen van heey...
Jij mag nog niet op fb of hyves ( of fok) want je bent nog niet volwassen....
Waarom denk jij dat?quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:11 schreef Prospera het volgende:
[..]
Jij bent onder invloed van het één of ander
Omdat het een hype was, iets eenmaligs. Het grootste gedeelte was daar uit nieuwsgierigheid , niet om rotzooi te trappen. Wat relschoppers nodig hebben is een menigte waarin ze zich kunnen verschuilen. En die menigte komt er niet meer.quote:
Gewoon iedereen die die richting op gaat gelijk in een kamp zetten.quote:Op zaterdag 29 september 2012 03:44 schreef Shreyas het volgende:
Ze moeten het slimmer aanpakken. Iedereen op die 12 toegangswegen die nu wordt teruggestuurd (dus niet degene die er wonen) zou zich moeten identificeren en registeren. Vervolgens mag iedereen de stad in, maar als er wat gebeurt, is iedereen die zich geregistreerd heeft ongeacht zijn of haar betrokkenheid medeverantwoordelijk. En dan hangt je een minimale boete boven het hoofd van laten we zeggen, 5000 euro, die kan oplopen naarmate de schade die je hebt aangericht.
Welnu:
1) Vind je het niet eerlijk --> dan ga je niet
2) Wil je het risico nemen om te feesten --> dan ken je de consequenties
Op die manier pak je dit soort onzin direct hard aan en is het snel over met het ''Facebook'' groepsgevoel.
Levert de staat niets op, zo een boete welquote:Op zaterdag 29 september 2012 04:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon iedereen die die richting op gaat gelijk in een kamp zetten.
Als je al in die stad was, is er niets aan de hand want dan hoef je je niet te registreren.quote:Op zaterdag 29 september 2012 04:14 schreef sp3c het volgende:
wat als je de stad in gaat om met je maatjes te drinken of met je vriendinnetje te sexen of whatever en er begint een stel facebookers te rellen?
dan ben je het niet eens met die boete van 5000 euro!
Yep, met open achterzijde waar men uit kan springen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:09 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Die Jeeps zien er echt wel vet uit, volgens mij heeft alleen politie Haaglanden die?
Gewoon willekeurig mensen doodschieten op straat, moet je opletten hoe rustig het is. Wel even netjes waarschuwen op de toegangswegen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 september 2012 04:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je al in die stad was, is er niets aan de hand want dan hoef je je niet te registreren.
En anders een andere stad uitkiezen of je chick vragen naar jouw plaats te komen, het is een tijdelijke maatregel, totdat de Facebookkleuters zich weer normaal gedragen.
Ten eerste wordt het dan juist onrustig op straat.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gewoon willekeurig mensen doodschieten op straat, moet je opletten hoe rustig het is. Wel even netjes waarschuwen op de toegangswegen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |