SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me niet juist. 93cm voor oksel tot oksel bij een S is wel erg breed he. Staat ook nergens dat het om wielerkleding gaat.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:15 schreef Spykerracing90 het volgende:
Hier: http://www.craftwear.nl/upload/58/Maattabel%20Craft%202012.pdf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig een goed moment om de topzeem van Castelli eens aan de tand te voelen.
Zekers!quote:Op donderdag 27 september 2012 13:49 schreef eentwee het volgende:
Helaas worden we allemaal afgetroefd door Kano. Een mtb voor 0¤
Zijn 't fijne broeken? Dan koop ik er ook 1tje.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik voel me ook net eentwee. Twee koersbroeken Radio Shack gekocht voor 24.95 stuk want die slijten zo hard bij mij.
Thanks voor de tip!
Welke maat heb je Tom? Wij beetje zelfde bouw toch?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb zo'n Leopard broekje. Zit prima! Ook een redelijke zeem.
Verste wat ik tot nu toe gevaren heb is 36 km in 1 dag. 50 op de ijsel is zo'n 40-42 zelf peddelen want de rest is stroming. Ik heb geen tijd dit weekend, afstand maakt me niet zo veel uit. Zit in de redactie van het clubblad en dat kost ook aardig wat tijd. Een andere toertocht lijkt me wel leuk om een keer te varen als jij er ook heen gaat, ben ik je iig te snel af! in mijn k1quote:Op donderdag 27 september 2012 14:38 schreef Gripper het volgende:
Kano, nog ff door op vorige topic:
Te ver om naartoe te gaan, of kun je niet zo'n afstand peddelen?
We varen altijd de 50 naar Deventer, met Bever. Die hebben eigen huurkano's, bij de vestiging in Almere. de medewerkers+partners mogen er dat weekend dan gebruik van maken. Ik vaar met mn eigen zeekajak dus dan is het helemaal easy, je kunt rondjes om die slome canadezen heen varen![]()
Wel gezellig, de avond ervoor BBQ-en enzo en een beetje met al die ouwe grijze kanobaarden praten over de juiste peddel slag, dat is al net zulk verstokt volk als ultra-randonneurs.
Deze zijn top, heb ze zelf ook:quote:Op donderdag 27 september 2012 15:36 schreef Deetch het volgende:
Zijn er nog ergens witte armstukken te koop die niet 25 euro (of meer) kosten? Ik vind dat nogal aan de prijs nl. Max budget is ¤15
Heb ik dus ook.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Ik twijfel over die craft-aanbieding. 25 euro voor een shirtje is echt niks..
Maar ja, teamkleding
Wat een innovatiequote:Float like a butterfly, sting like a S3.
Climber supreme - A wheel that literally climbs on its own. Extremely aerodynamic and lightweight with a reactive stiffness and build, the S3 will carry you up the climb when your legs simply do not want to. A highly requested wheel from the Pro Tour teams we work with.
Team Móvistar reporting in.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Whehe hele topic rijdt ineens in een profpakje
Ik heb een Rabo shirt (maar draag ik eigenlijk nooit) en een Vacansoleil broek+shirt+sokkenquote:Op donderdag 27 september 2012 17:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Team Móvistar reporting in.
Hed wielen zijn wel geyl...quote:Op donderdag 27 september 2012 17:13 schreef eentwee het volgende:
Stop maar met trainen. Het enige wat je hoeft te doen om een berg op te komen is de Hed Stinger 3 wielen kopen.
[..]
Wat een innovatie
Je doet je training niet teniet, als niet gedaan. Maar je mist je doel. Je doel was lang met lage hartslag, door alsnog je hartslag op te jagen zal je lichaam anders reageren op de duurtraining. Als je bijv. de volgende dag weer een interval training hebt staan, zal je niet genoeg uitgerust zijn. Goed trainen is niet alleen de training opzich, maar een juiste opvolging van arbeid (en mate daarvan) en rust. Dus belangrijk dat je ook doet wat voor die dag is aangegeven.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:00 schreef muzas het volgende:
Stel je sluit een rustige maar lange duurtraining (D1) af met een behoorlijk intesief stukje, e.g. 2 keer volle bak kopje op. Doe je dan je duurtraining te niet?
Nee, juist niet. Wij deden altijd finale rijden aan het einde van de duurtraining. Ook tijdens de duurtraining blokken D3. Nooit heel lang en nooit bij de 1e trainingen. Maar als het bijvoorbeeld 5/6 bft waait, zit je op kop al in D2 in de wielen D1, en dan finale rijden of blokjes D2/D3.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:00 schreef muzas het volgende:
Stel je sluit een rustige maar lange duurtraining (D1) af met een behoorlijk intensief stukje, e.g. 2 keer volle bak kopje op. Doe je dan je duurtraining te niet?
Als je er maar plezier in hebt, vaak nog belangrijker dan effectief trainen. Is natuurlijk anders als je traint om wedstrijden te draaien of goud in bijvoorbeeld de Marmotte te pakken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:00 schreef muzas het volgende:
Stel je sluit een rustige maar lange duurtraining (D1) af met een behoorlijk intesief stukje, e.g. 2 keer volle bak kopje op. Doe je dan je duurtraining te niet?
Je hartslag hoeft ook niet de hele tijd onder de 150 te zitten, als ie gemiddeld over de hele training maar rond die waarde zit.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:15 schreef muzas het volgende:
Heb 't net 2,5 uur geprobeerd, maar het is toch wel erg lastig om je hartslag zo laag te houden. Het waait hier aan de kust redelijk, dan vliegt m'n hartslag al omhoog. Goed paar tandjes lichter... Ging uiteindelijk goed. Maar tegen eht einde van de rit, richting huis, moet ik toch een paar keer door de duinen, en dat gaat een klein beetje op en neer... Nou, dan kan ik het vergeten om onder de 150bpm te komen.
Ik kwam uiteindelijk op 145 gemiddeld. Tegen de wind in echt frustrerend langzaam, en met wind mee ben je echt geneigd veel te hard te gaan. Ik merkte overigens wel dat mijn lichaam na een half uur echt veel meer 'zin' had om te knallen.. Meer dan wanneer ik er ook daadwerkelijk op uit ga om te knallen... Maar goed, ingehouden dusquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hartslag hoeft ook niet de hele tijd onder de 150 te zitten, als ie gemiddeld over de hele training maar rond die waarde zit.
misschien dat een paar helden dan eindelijk meer gaan focussen op gemiddelde hartslag dan op gemiddelde snelheid
Ben ik niet met je eens Gripquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hartslag hoeft ook niet de hele tijd onder de 150 te zitten, als ie gemiddeld over de hele training maar rond die waarde zit.
misschien dat een paar helden dan eindelijk meer gaan focussen op gemiddelde hartslag dan op gemiddelde snelheid
Ik vond het aan de westkant van Annecy vrij vlak met af en toe een hoge berg. Dan heb je vanaf Albertville meer mogelijkheden qua rondjes. Ik heb me bij Annecy erg goed vermaakt met ontzettend mooie tochten van 50 tot 120km. Verder is ook mogelijk en je hoeft nooit bij dezelfde kant weer naar beneden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:18 schreef Gripper het volgende:
Gasten.
Ik ga met mn broertje nog een week richting Alpen over 2 weken, ff van de laatste zonnestralen genieten (en wie weet al een beetje sneeuw op de bergen om ons heen, sneeuw op de weg hoeft van mij niet zo nodig)
Ik wil eigenlijk wel eens de grand colombier op, alleen al vanwege dat fantastische helikoptershot van de afgelopen TDF. Er is echter in die buurt verder niet zoveel spannends, en je zet daar ongeveer een km of 30-40 van Annecy (waar het sowieso leuk fietsen is)
Iemand nog leuke tips? Ik zat zelf een beetje te denken aan omgeving Albertville. Het is wel leuk om complete rondjes te kunnen rijden, dus niet naar een ski-oord omhoog en dan dezelfde weg weer naar beneden.
Hoewel, als we naar Bourg d'Oisans gaan zullen we ons ook altijd wel vermaken, dan doen we gewoon alvast de marmotte route (of marmotton)
Ik neem Strava zeker mee, en als ik op de col l' Epine kom kun jij fluiten naar je KOM.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:39 schreef Patroon het volgende:
Neem dan wel ff Strava mee en val mijn KOM aan op de Col l'epine.
http://app.strava.com/segments/2158017
Vooral met een beginner bij is de omgeving bij Annecy uitermate geschikt. Voor mijn vriendin waren er genoeg opties om te fietsen zonder constant klimmen van 20km te moeten overbruggen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:51 schreef Gripper het volgende:
Messieurs Fromage en Patron, merci pour les suggestions!
Kaas: zeker een mooi rondje vanuit Albertville!
http://goo.gl/maps/cGnYZ
[..]
Ik neem Strava zeker mee, en als ik op de col l' Epine kom kun jij fluiten naar je KOM.
Maar ik ben wel op pad met m'n broertje, en die is nog niet zo lang bezig met de rennerij, dus ik zal niet op elk klim volle bak bij m wegknallen, we zijn tenslotte wel samen op vakantie.
Misschien dat als ik m uitleg dat er even oorlogje gespeeld moet worden met een van mn fokvrienden, dat ie daar dan wel begrip voor heeft
Denk ik ook!quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:00 schreef eentwee het volgende:
Briancon is ook wel geschikt als uitvalsbasis denk ik.
Ik ben vorig jaar de Grand Colombier en de Alpe opgefietst. Voor de Grand Colombier stond ik op een camping aan het Lac de Bourget. Vanaf daar heb ik 4 keer een rondje gefietst. Het is er erg fijn fietsen zeker als je niet alleen maar wilt klimmen. Je kan namelijk erg goed langs de Rhone starten dan de heuvels/bergen in en dan weer langs de Rhone terug.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:18 schreef Gripper het volgende:
Gasten.
Ik ga met mn broertje nog een week richting Alpen over 2 weken, ff van de laatste zonnestralen genieten (en wie weet al een beetje sneeuw op de bergen om ons heen, sneeuw op de weg hoeft van mij niet zo nodig)
Ik wil eigenlijk wel eens de grand colombier op, alleen al vanwege dat fantastische helikoptershot van de afgelopen TDF. Er is echter in die buurt verder niet zoveel spannends, en je zet daar ongeveer een km of 30-40 van Annecy (waar het sowieso leuk fietsen is)
Iemand nog leuke tips? Ik zat zelf een beetje te denken aan omgeving Albertville. Het is wel leuk om complete rondjes te kunnen rijden, dus niet naar een ski-oord omhoog en dan dezelfde weg weer naar beneden.
Hoewel, als we naar Bourg d'Oisans gaan zullen we ons ook altijd wel vermaken, dan doen we gewoon alvast de marmotte route (of marmotton)
Staan die stoplichten er niet voor jou dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:30 schreef JohnDDD het volgende:
Tsja, heb berekend dat ik gemiddeld per dag 10 keer door rood rij, dat is 3650 keer per jaar en in de afgelopen 3 jaar in amsterdam dus meer dan 10.000 keer. Nooit een boete gehad, al met al is het het dus wel waard ook al krijg ik een keer een prent.
Die Rabo shirts liggen in Bruchem bij CC5311 in de knaken graaibak. Wel het vorige model maar als voor lul rijden je niets uitmaakt heb je wel een shirt voor heel weinagh.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb een Rabo shirt (maar draag ik eigenlijk nooit) en een Vacansoleil broek+shirt+sokken
Ik heb ook het oude model. Gekregen toen ik een abonnement nam op de WielerRevuequote:Op vrijdag 28 september 2012 23:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Rabo shirts liggen in Bruchem bij CC5311 in de knaken graaibak. Wel het vorige model maar als voor lul rijden je niets uitmaakt heb je wel een shirt voor heel weinagh.
Ik woon in Amsterdam, hier doet iedereen dat. En bovendien, ik kan je eerlijk zeggen dat ik bij al die 10.000 stoplichten nog nooit een kwade blik of een toeterende auto heb gezien of gehoord. Ik negeer altijd uiterst respectvol de regels en heb ook maar weinig respect voor mensen die dat niet doen (die dus door rood rijden en dan mensen hinderen die door groen rijden of lopen of mensen die bijv. onnodig links op het fietspad blijven). Ik heb regelmatig bijna ongelukken op de fiets maar die worden in 99,9% van de gevallen veroorzaakt door andere weggebruikers en dan wel: voetgangers die op het fietspad lopen of plotseling het fietspad oversteken; fietsers die plotseling naar links of rechts gaan of afslaan zonder hun hand uit te steken en zonder te kijken; auto's die niet goed opletten bij afslaan. Maar vrij weinig met auto's hoor. Ik zou zeggen van alle bijna-ongelukken 5% met auto's, 40% met andere fietsers, 30% met toeristen en 25% met andere Nederlanders (of medelanders).quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Staan die stoplichten er niet voor jou dan?
Bij ons in de stad zie je iedereen altijd netjes op groen wachten en dan komt er een junk aan en loopt gewoon tussen de auto's door. Totaal geen besef van normen en waarden, maar ja, daarom ook junk.
"Iedereen hier doet het" is het grootste kul argument wat ik ooit heb gehoord. Maar de "Ik negeer altijd uiterst respectvol de regels" komt met stip binnen op 1.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam, hier doet iedereen dat. En bovendien, ik kan je eerlijk zeggen dat ik bij al die 10.000 stoplichten nog nooit een kwade blik of een toeterende auto heb gezien of gehoord. Ik negeer altijd uiterst respectvol de regels en heb ook maar weinig respect voor mensen die dat niet doen (die dus door rood rijden en dan mensen hinderen die door groen rijden of lopen of mensen die bijv. onnodig links op het fietspad blijven). Ik heb regelmatig bijna ongelukken op de fiets maar die worden in 99,9% van de gevallen veroorzaakt door andere weggebruikers en dan wel: voetgangers die op het fietspad lopen of plotseling het fietspad oversteken; fietsers die plotseling naar links of rechts gaan of afslaan zonder hun hand uit te steken en zonder te kijken; auto's die niet goed opletten bij afslaan. Maar vrij weinig met auto's hoor. Ik zou zeggen van alle bijna-ongelukken 5% met auto's, 40% met andere fietsers, 30% met toeristen en 25% met andere Nederlanders (of medelanders).
Voor mij is het enige verschil tussen een rood en groen stoplicht: bij een groen stoplicht komt het verkeer meestal van achter en van voren, bij een rood stoplicht komt het van links en van rechts. Vaak is het veiliger om verkeer dan links en rechts te hebben omdat dat makkelijker en sneller zichtbaar is dan verkeer van achteren, bijvoorbeeld. Uit onderzoeken is ook gewoon gebleken dat vrouwen sneller overlijden in het verkeer op de fiets omdat ze het groene licht vaker respecteren en dan vaker betrokken raken bij ongelukken met bijv. rechtsafslaande vrachtwagens. Ik kan helaas het betreffende artikel niet meer vinden op Google.
Lees eens goed, "ik NEGEER altijd respectvol de regels"quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
"Iedereen hier doet het" is het grootste kul argument wat ik ooit heb gehoord. Maar deze "Ik respecteer altijd uiterst respectvol de regels" komt met stip op 1.![]()
Oja sorry, typo. Ik bedoel ook "Ik negeer altijd respectvol de regels" is het grootste non argument die ik ooit heb gehoord.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Lees eens goed, "ik NEGEER altijd respectvol de regels"
En dat iedereen het doet: dat betekent wel dat alle weggebruikers eraan gewend zijn en dat er ook weinig sociale druk is om te wachten. Ik voel me ook altijd een loser als ik wacht.
Gek genoeg doe ik dit tijdens mijn training dus niet, het is bij het gewone stadsfietsen!quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:16 schreef muzas het volgende:
Rammend asociaal om je niet gewoon aan de regels te houden. Een rood licht duurt je hooguit een paar minuutjes. Vind je dat vervelend tijdens je training, ga dan de stad uit.. Dat duurt ook nooit lang.
Je breng niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar. Helaas hebben de meeste mensen die de regels niet naleven het idee een soort super-verkeersinzicht te hebben.
Bedenk je dat die auto dat misschien niet heeft. Bovendien, als jij door je rare gedrag mbt de regels tegen een auto aan klapt, kan die automobilist opdraaien voor jouw stommiteit. Nee, in mijn ogen bestaat er geen enkel excuus om je niet aan de regels te houden.
Wat ben jij goed. Net wat muzas zegt.. je denkt ook nog op te kunnen letten wie slechte bestuurders zijn, echt hequote:Op zaterdag 29 september 2012 12:17 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Gek genoeg doe ik dit tijdens mijn training dus niet, het is bij het gewone stadsfietsen!
En ik let ook graag extra op voor slechte automobilisten. Zo goed ben ik dan weer net wel.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:20 schreef buzz1291 het volgende:
JohnDDD is gewoon een asociale verkeershufter zoals er zoveel in Amsterdom rondrijden. Solliciterend naar het verpletterend genot van een paar krakende vrachtwagenwielen of een rollercoaster lookalike over een motorkap denken alle fietsende Amsterdommers nog altijd dat de hele weg van hun is. Bij mij bekruipt dan altijd in de zeldzame keren dat ik 020 MOET zijn, de gedachte van, vrij naar Jules Deelder, een goeie Amsterdommer is een dooie Amsterdommer.
Buzz, vat de koe bij de horens. Als je fietst zoals je zegt ben je gewoon asociaal.quote:
Idd.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:31 schreef SuperWeber het volgende:
Ga anders even jullie eigen negeer hier wel/niet de verkeersregelstopic openen...
Dan kunnen we het hier nog even gezellig houden
Asociaal vind ik andere verkeersdeelnemers voor de wielen of voeten rijden. Dat heeft geen fluit met stoplichten te maken. Gisteren nog bijna omver gereden door een wijf dat ik wilde inhalen en op dat moment zo naar links ging om af te slaan. Heb haar weg moeten duwen om een ongeluk te voorkomen. Hoeveel mensen rijden respecteren niet de regels en rijden dan nog hondsasociaal....ik negeer alle regels maar ben altijd sociaal, niet altijd vriendelijk trouwens als mensen mij hinderen, dan krijgen ze een vloek naar hun hoofdquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Buzz, vat de koe bij de horens. Als je fietst zoals je zegt ben je gewoon asociaal.
Gaan je ouders verhuizen?quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:38 schreef kanovinnie het volgende:
Straks ff naar een paar huizen kijken
Nee, ik ben op zoek naar iets voor mezelf.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gaan je ouders verhuizen?
btw Buzz heeft gelijk. Ik heb in A'dam gewerkt en kom er regelmatig. Op de een of andere manier hufteriger verkeersgedrag dan elders.
Weet je dat wel zeker? Dan moet je ook zelf prakkie koken hé?quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:42 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, ik ben op zoek naar iets voor mezelf.
Daarom kijk ik alleen naar huizen waar een snackbar op loopafstand zit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Dan moet je ook zelf prakkie koken hé?
Tssssssssssssssssk, faalhaas... De chinees levert veel meer calorieën voor hetzelfde geldquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom kijk ik alleen naar huizen waar een snackbar op loopafstand zit.
Het zullen wel de diepvries maaltijden van Iglo of de stoommaaltijden van Appie worden.....quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tssssssssssssssssk, faalhaas... De chinees levert veel meer calorieën voor hetzelfde geld
Goede tip!quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tssssssssssssssssk, faalhaas... De chinees levert veel meer calorieën voor hetzelfde geld
Misschien een paar, maar toch over het algemeen zelf koken.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het zullen wel de diepvries maaltijden van Iglo of de stoommaaltijden van Appie worden.....
Om het gewauwel over het goedpraten van niet naleven van verkeersregels eens een draai te geven.
Ik hoop dat ik dit hebquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:45 schreef Holenbeer het volgende:
toen ik de eerste keer het ouderlijk huis verliet voor paar maanden buitenland kwam ik ook 5 tot 10 kg aan door vet eten en veel te veel feestjes.
De 2e keer toen ik het ouderlijk huis verliet viel ik juist af doordat ik door eigen dagindeling veel meer tijd had om te sporten.
Precies, er zijn ook een aantal stoplichten waar ik zo door fiets. Maar dat zijn van die "onzin" stoplichten die op groen gaan zodra je drukt. Bij de grote oversteken (over de provinciale weg etc) ga ik niet door rood, ook niet als er niets aankomt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 14:04 schreef eentwee het volgende:
Er staan veel te veel stoplichten in een grote stad. De meeste zijn ook nog slecht afgesteld. Bijv. in dezelfde richting groen voor voetgangers en nog rood voor fietsers. Als je er elke dag langs moet ga je vanzelf om je heen kijken of je door kunt. Er zijn grenzen aan hoe vaak en lang je mensen zinloos kunt laten wachten. De stoplichten zijn wel goed voor wie veilig wil oversteken zonder zelf om zich heen te kijken en een risicoafweging te maken (bijv. ouderen). Op de racefiets stop ik wel bijna altijd voor rood, want dan ga ik zelf harder en kan ik de situaties minder goed overzien. Bovendien heb ik dan geen haast. Overigens denk ik wel dat JohnDDD onderschat hoe hinderlijk alle regels negeren is. Het kan niet dat je altijd door rood rijdt en niemand zich eraan stoort. Al zijn het maar de mensen die wel wachten.
Ja. Met die 2 koersen wij altijd door het dorp. Scheldend en tierend op iedereen die te langzaam gaat of ons hindert.quote:
Nope. Misschien toeval? Als je er last van houd zou ik er idd eens naar gaan kijken, maar als je ergens 1 keer last van heb is toch geen reden om meteen je fiets anders af t e stellen?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef 1299 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een pijnlijke knie aan de binnenkant? Vandaag een stukkie gefietst en kreeg er last van, maar ik moest nog een km of 10 dus ik heb gewoon doorgedouwd. Maar nu doet het ook zeer als ik gewoon loop.
Misschien de afstelling van de fiets eens laten nakijken? Ik heb recent juist minder gefietst dan vorige maanden dus ik vind het wel vreemd.
Nee dat is ook helemaal waar, wat dit soort dingen aangaat ben ik soms een beetje een hypochonderquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Misschien toeval? Als je er last van houd zou ik er idd eens naar gaan kijken, maar als je ergens 1 keer last van heb is toch geen reden om meteen je fiets anders af t e stellen?
Beetje meer op souplesse trainen, zeker als je afgelopen maanden weinig gefietst hebt. Het wordt nu kouder, en kans op blessures en pijntjes neemt toe.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nee dat is ook helemaal waar, wat dit soort dingen aangaat ben ik soms een beetje een hypochonder
Twee weken terug had ik er ook last van, maar toen ging het vanzelf weer weg. Ik denk dat ik het nu een beetje overbelast heb. Eindelijk wind mee, dan wil je ook graag een hoger tempo rijden
Kan je in de instruction sheets vinden bijvoorbeeld: http://www.campagnolo.com(...)en/10s_Sprockets.pdfquote:Op zaterdag 29 september 2012 22:00 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, weet jij waar ik kan vinden wat voor dikte tussenringen je bij een 10speed campa cassette moet gebruiken? Ik heb d'r een rommeltje van gemaakt.
Verder een gloednieuwe ketting, op een gebruikte (maar geen slechte!) cassette, slaat meteen over. Hoe komt dat? Moet toch kunnen?
M'n crosser in elkaar, fietst echt mooi, soepel, alles loopt mooi. Behalve dus de ketting die echt overslaat. Heb d'r al verschillende cassettes op gehad, maar weet niet hoe ik kan zien wat de beste cassette is, welke versleten is. Heb d'r drie liggen, waarvan 1 met een 29tandwiel, die's misschien 2000km oud. Max.
Kortom; waar ligt het aan dat hij zo overslaat? Verkeerde tussenringen gebruikt? Baal d'r van.
vertanding heeft toch niets met tussenringen te maken? die tussenringen vangen breedteverschil tussen 9, 10 en 11 speed op.quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Kan je in de instruction sheets vinden bijvoorbeeld: http://www.campagnolo.com(...)en/10s_Sprockets.pdf
Weet even niet of het per groep verschilt, wat voor cassette heb je? (vertanding en type)
Er kan tussen de verschillende vertandingen verschil zitten in de dikte van de tussenringen die er tussen de kransen zitten. dus dan is het wel belangrijk dat je de goede pakt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:01 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
vertanding heeft toch niets met tussenringen te maken? die tussenringen vangen breedteverschil tussen 9, 10 en 11 speed op.
Tandwieltjes omgedraaid of in de verkeerde volgorde gemonteerd? Tenslotte kun je bij jou op technisch gebied vanalles verwachten!quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:36 schreef Oksel het volgende:
Geen antwoord van Eentwee. What's wrong?
Bij een campa cassette gaat je dat niet lukken.quote:Op zondag 30 september 2012 09:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tandwieltjes omgedraaid of in de verkeerde volgorde gemonteerd? Tenslotte kun je bij jou op technisch gebied vanalles verwachten!
Ja dat is waar. Iets van slimme Italianen en grote nok en kleine nok naast elkaar. Ik was ook nog niet echt wakker toen ik in de Oksel mode schreef. Maar nu even lang-lang aan en zo direct maar even 80 km wegtrappen. (Ja ik weet het, de e-penissen halen voor zo'n afstand hun Garmin nog niet uit de broek)quote:Op zondag 30 september 2012 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
Tandwieltjes omdraaien kon alleen met 6 speed zonder hamer Buzz.
Help help. Is Jan/Joop dood?quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:36 schreef Oksel het volgende:
Geen antwoord van Eentwee. What's wrong?
Ik zou willen dat ik mocht fietsen vandaagquote:Op zondag 30 september 2012 10:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Iets van slimme Italianen en grote nok en kleine nok naast elkaar. Ik was ook nog niet echt wakker toen ik in de Oksel mode schreef. Maar nu even lang-lang aan en zo direct maar even 80 km wegtrappen. (Ja ik weet het, de e-penissen halen voor zo'n afstand hun Garmin nog niet uit de broek)
Succes! Die afstand doet Kano in 4 trainingenquote:Op zondag 30 september 2012 10:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Iets van slimme Italianen en grote nok en kleine nok naast elkaar. Ik was ook nog niet echt wakker toen ik in de Oksel mode schreef. Maar nu even lang-lang aan en zo direct maar even 80 km wegtrappen. (Ja ik weet het, de e-penissen halen voor zo'n afstand hun Garmin nog niet uit de broek)
5.3quote:Op zondag 30 september 2012 10:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Succes! Die afstand doet Kano in 4 trainingen
Alle verstandigen van dezelfde speed zijn even breed. De vulringen zijn dus ook allemaal even breed. Anders zou je problemen krijgen mer de ketting, die kan niet opeens op een bredere of smallere verstandigquote:Op zaterdag 29 september 2012 23:09 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Er kan tussen de verschillende vertandingen verschil zitten in de dikte van de tussenringen die er tussen de kransen zitten. dus dan is het wel belangrijk dat je de goede pakt.
Niet alle. Suntour had bij 7 en 8 speed ongelijkmatige afstanden.quote:Op zondag 30 september 2012 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Alle verstandigen van dezelfde speed zijn even breed. De vulringen zijn dus ook allemaal even breed. Anders zou je problemen krijgen mer de ketting, die kan niet opeens op een bredere of smallere verstandig
Yup, heb jij die memo niet gekregen?quote:Op zondag 30 september 2012 12:31 schreef muzas het volgende:
Worden er ergens specialized 29'ers kado gedaan ofzo? Heb er tientallen gezien...
Ziet er patent uit Okkie, eigenlijk veel te mooi om door de bagger mee te crossen en het zand op je velgen te horen knarsen.quote:Op zondag 30 september 2012 16:57 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe balhoofdlager ingezet, speling uit stuur is weg. Loopt allemaal soepel, remt top, schakelt prima, trapt lekker. Zit alleen nog wat speling op trapas. Moeten een keer nieuwe bussen in. Ach, zie ik dan wel.
Het is idd vaak veel te koud en nat om lang op de weg te gaan. Idd fijn voor mijn profquote:Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef Oksel het volgende:
Dat is fijn voor je prof.
Op de weg is te koud. En ik ga overigens ook gewoon aardig lang op de weg door, met een groupje.
Je fietst die snelheden in groepjes? In groepje fietsen is idd leuk, maar door de week zit ik toch meestal alleen op de fiets. Makkelijker qua plannen en beter om bloktrainingen uit te voeren. Hier is nu op ma en woensdag avond ook een groepje alleen zijn ze alweer gestopt voor dit seizoen, in april weer ff kijken.quote:Op zondag 30 september 2012 17:49 schreef Oksel het volgende:
Rustig fietsen komt deze winter wel, op de crosser door 't bos, op de racert 's avonds.. En ik fiets niet zo hard mogelijk, pak gewoon een wat snellere groep. Andere groepen zijn echt niet leuk. En alleen fietsen is ruk.
Allemaal ex wedstrijdrijders, ik ben de belabberdste en traagste. Tenminste, dat was ik. Nu aan 't eind van 't seizoen kan ik goed meekomen.quote:Op zondag 30 september 2012 17:52 schreef kanovinnie het volgende:
Kweenie, ik vind alleen fietsen vaak wel "leuker". In een groep is alleen leuk als de groep lekker loopt. 1 van mijn fietsmaatjes fietst nogal belabberd, trapt veel te zwaar waardoor hij slingert en het niet fijn is om bij hem in het wiel te zitten, en door zijn zware trappen is hij veel eerder moe.
Maargoed, het is wel altijd gezellig :
Ach fanatiek valt wel mee, maar ik vind het leuk om wat blokjes tijdens de training te doen. Alleen maar wat fietsen wordt ook saai. Beetje mezelf pijn doen en gericht trainen. Maar ben met je eens dat de afwisseling met een groepje er leuk en motiverend werkt.quote:Op zondag 30 september 2012 17:55 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar jij bent fanatiek en ik niet. En tuurlijk fiets ik dat in groepjes. Alleen kom ik gemiddeld misschien op 32 uit.
Heeft de club waarbij je nu bij zit dat niet dan?quote:Op zondag 30 september 2012 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach fanatiek valt wel mee, maar ik vind het leuk om wat blokjes tijdens de training te doen. Alleen maar wat fietsen wordt ook saai. Beetje mezelf pijn doen en gericht trainen. Maar ben met je eens dat de afwisseling met een groepje er leuk en motiverend werkt.
Wil volgend jaar ook lid worden van een vereniging met wekelijkse clubwedstrijden waar ik op de fiets heen en terug kan.
Ik vind juist de rust die ik met fietsen heb zo lekker. Gewoon geen gezeik aan je kop en even rustig een rondje fietsen. 1 keer per week met andere is dan vaak ook wel weer gezellig, dan kan je een beetje kletsen.quote:Op zondag 30 september 2012 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach fanatiek valt wel mee, maar ik vind het leuk om wat blokjes tijdens de training te doen. Alleen maar wat fietsen wordt ook saai. Beetje mezelf pijn doen en gericht trainen. Maar ben met je eens dat de afwisseling met een groepje er leuk en motiverend werkt.
Wil volgend jaar ook lid worden van een vereniging met wekelijkse clubwedstrijden waar ik op de fiets heen en terug kan.
Vind ik ook.quote:Op zondag 30 september 2012 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind juist de rust die ik met fietsen heb zo lekker. Gewoon geen gezeik aan je kop en even rustig een rondje fietsen. 1 keer per week met andere is dan vaak ook wel weer gezellig, dan kan je een beetje kletsen.
In Leeuwarden heb een competitie maar baan dit jaar gesloten ivm opknappen.quote:Op zondag 30 september 2012 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heeft de club waarbij je nu bij zit dat niet dan?
Koester die momenten Kanoquote:Op zondag 30 september 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
Toch mooi dat we het af en toe met elkaar eens kunnen zijn
Gewoon tegen zijn auto aanrijdenquote:Op zondag 30 september 2012 18:21 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ook van het mooie weer geprofiteerd, duurrit van dik 150k gemaakt over veel onbekende wegen. Helaas wel een aanvaring met een vervelende betweter. Ik reed in Naarden binnen de bebouwde kom op de rijbaan van een brede klinkerweg. Daarnaast een ventweg met aan de linkerkant een tegelpad. Ik word al claxonnerend ingehaald door een groene Passat die daarna rechtsaf wilde, maar op de kruising remt en dus mij de doorgang verspertKreeg de mededeling dat ik op het fietspad moet gaan fietsen. Maar het 'fietspad' daar is helemaal niet verplicht, aangezien dit bord ontbreekt aan het begin:
[ afbeelding ]
Een paar km later stond dit bord er wel waar de weg versmalde. Ik heb me maar ingehouden, eerste reactie zou toch een grote mond zijn. Jammer dat er geen agent in de buurt was, onnodig claxonneren en iemand bijna van de weg rijden levert een flinke prent op.
Nu wil ik ook een Loriniquote:Op zondag 30 september 2012 16:57 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe balhoofdlager ingezet, speling uit stuur is weg. Loopt allemaal soepel, remt top, schakelt prima, trapt lekker. Zit alleen nog wat speling op trapas. Moeten een keer nieuwe bussen in. Ach, zie ik dan wel.
Ziet er sexy uit Oksel, hopelijk veel fun er op deze winter. Is het nu goed met de cassette?quote:Op zondag 30 september 2012 16:57 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baas!quote:Op zondag 30 september 2012 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ziet er sexy uit Oksel, hopelijk veel fun er op deze winter. Is het nu goed met de cassette?
Ik vind alleen trainen heel niet vervelend of saai. Samen trainen met anderen doe ik ook graag, maar meestal vind men dat ik te hard fiets.
Och, compleet uitgeput op de bank hangen na een zware tocht is heerlijkquote:Op zondag 30 september 2012 18:52 schreef NoralyZ het volgende:
Ben gister van Amsterdam naar omgeving Den Haag gefietst, naar m'n ouders. Had ik nog nooit gedaan, 2x de weg kwijtgeraakt wegens afgezette wegen en windkracht 5/6 tegen bijna de hele weg en door de vlakke polders - ik heb wel eens beter gefietst
Precies, ff langs de dijk aantrekken tot je niet meer kan, elke brug omhoogsprinten enzo.quote:Op zondag 30 september 2012 19:12 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets vaak alleen, maar vind samen fietsen ook wel gezellig. Beetje kloten en gallen onderweg.
Opletten op wat?quote:Op zondag 30 september 2012 20:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Baas!
Alleen fietsen is prima inderdaad. Twee is ook goed, met meer moet je teveel opletten, word ik moe van. Inderdaad een mooie crosser Okkie! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Moeten zeker eens een VTT gaan rijden.
Ja, da's waar, maar ik had een 5-gangendiner met familie en erna nog een dansfeest - maar het was wel lekker hoor, die fietstocht!quote:Op zondag 30 september 2012 20:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, compleet uitgeput op de bank hangen na een zware tocht is heerlijk
Groot nadeel aan one-way trips, die wind..quote:Op zondag 30 september 2012 20:12 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ja, da's waar, maar ik had een 5-gangendiner met familie en erna nog een dansfeest - maar het was wel lekker hoor, die fietstocht!
Daar zou ik dan weer niet aan moeten denken. Ik doe 't meestal andersom, met de auto heen en met de fiets terug als ik naar familie gaquote:Op zondag 30 september 2012 20:12 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ja, da's waar, maar ik had een 5-gangendiner met familie en erna nog een dansfeest - maar het was wel lekker hoor, die fietstocht!
Zo diep zit ik niet in de rennertemologiequote:Op zondag 30 september 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Dat je niet geflikt wordt Kanoboy
Of een groot voordeelquote:Op zondag 30 september 2012 20:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Groot nadeel aan one-way trips, die wind..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.stervanzwolle.nl/ onder kopje 'Taal', over één week is er een schriftelijke overhoringquote:Op zondag 30 september 2012 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo diep zit ik niet in de rennertemologie
Je kan heul niet geflikt worden in een trainingquote:Op zondag 30 september 2012 20:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.stervanzwolle.nl/ onder kopje 'Taal', over één week is er een schriftelijke overhoring
Er zijn er hier vast wel een paar die je hadden willen dauhwen...........quote:Op zondag 30 september 2012 18:52 schreef NoralyZ het volgende:
Ben gister van Amsterdam naar omgeving Den Haag gefietst, naar m'n ouders. Had ik nog nooit gedaan, 2x de weg kwijtgeraakt wegens afgezette wegen en windkracht 5/6 tegen bijna de hele weg en door de vlakke polders - ik heb wel eens beter gefietst
quote:Op zondag 30 september 2012 20:23 schreef eentwee het volgende:
Echte fietsbazen plannen gewoon een one-way trip als de wind de hele weg pal tegen is.Ik kwam in Oosterbeek eens twee gasten uit Dordrecht tegen en die fietsten echt altijd wind af. Gingen ze gewoon met de trein terug, iedere week weer. Ongelofelijk toch.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Das wel heel erg zegquote:Op zondag 30 september 2012 20:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kwam in Oosterbeek eens twee gasten uit Dordrecht tegen en die fietsten echt altijd wind af. Gingen ze gewoon met de trein terug, iedere week weer. Ongelofelijk toch.....
Volgens mij ben ik de enige vrijgezel hierquote:Op zondag 30 september 2012 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zijn er hier vast wel een paar die je hadden willen dauhwen...........
Dan kun je het begrip Okselachtige gemiddeldes wel herdefiniërenquote:Op zondag 30 september 2012 20:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kwam in Oosterbeek eens twee gasten uit Dordrecht tegen en die fietsten echt altijd wind af. Gingen ze gewoon met de trein terug, iedere week weer. Ongelofelijk toch.....
Was inderdaad behoorlijk druk onderweg maar wel te verwachten als dit mogelijk de laatste mooie dag in het weekend was.quote:Op zondag 30 september 2012 22:06 schreef Spykerracing90 het volgende:
Leek wel of vandaag half wielrennend Nederland was afgereisd naar Hoek om vervolgens de segmenten tussen HvH en Kijkduin onveilig te maken, was echt bizar.
En ik maar tegen de wind in ploeteren...
Maakt ook uit of je die dingen in een groepje of alleen opramt.quote:Op zondag 30 september 2012 22:52 schreef Oksel het volgende:
Niemand gezien vandaag. Nouja, paar op de Holterberg, maar ook niet veel.
Die Motieweg ligt mij echt niet trouwens. Wat een kutding.
MY CURRENT PLACE
189th / 316
Diepe Hel gaat dan al een stuk beter.
189th / 451
En gewoon de hele Holterberg, da's ook niet zo'n probleem.
44th / 279
Drukte he dat verhuizen. Mooi dat het klaar is.quote:Op zondag 30 september 2012 23:02 schreef Tommeke het volgende:
Dit weekend verhuisd dus niet gefietst. Heb nu wel veel ruimte voor al m'n fietsen en bijkomende troep. Daar keek ik wel naar uit!
Morgen weer op de fiets. Eerst koerieren en dan lekker crossen!
Heb trouwens nog van die radioshack handschoentjes en een jasje besteld. Best soignee!
Komt wat bij kijken iddquote:Op zondag 30 september 2012 23:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Drukte he dat verhuizen. Mooi dat het klaar is.
Maar dit zijn helemaal geen klimmenquote:Op zondag 30 september 2012 23:07 schreef Oksel het volgende:
Juist wel Okselachtig. Iedere held hier weet dat ik niet kan klimmen. Maargoed, je bent dan ook geen echte held. Net als Tommeke niet.
Ook niet een klein beetje?quote:Op zondag 30 september 2012 23:07 schreef Oksel het volgende:
Juist wel Okselachtig. Iedere held hier weet dat ik niet kan klimmen. Maargoed, je bent dan ook geen echte held. Net als Tommeke niet.
Alles wat omhoog gaat is klim voor sommigen. Oksel lost al op een verkeersdrempeltjequote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar dit zijn helemaal geen klimmenRamt elke sprinter op de macht bij op
Kut man, dat je mij geen held vindt, raakt mequote:Op zondag 30 september 2012 23:17 schreef Oksel het volgende:
Juist.
Tom is wel beetje held, dat klopt. Iig meer dan Patroon.
En Kaas is opperheld, maar nu iets minder door die fruitneger in z'n avatar.
Ik sta uit principe niet in de OP. Je wil toch niet tussen zo'n gezelschap pannenkoeken staan?quote:Op zondag 30 september 2012 23:35 schreef Holenbeer het volgende:
wees getroost patroon, ik ben niet eens een vaste klasbak
of je kijkt hier:quote:Op zondag 30 september 2012 20:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.stervanzwolle.nl/ onder kopje 'Taal', over één week is er een schriftelijke overhoring
ik probeer het te verdienenquote:Op zondag 30 september 2012 23:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik sta uit principe niet in de OP. Je wil toch niet tussen zo'n gezelschap pannenkoeken staan?
Daar staan er nog een paar tussen die allang dood en begraven zijn, op dit forum althans........quote:
Stel je voor zeg, en dan ook nog met een fiets met een triple.quote:Op zondag 30 september 2012 23:38 schreef Patroon het volgende:
Ik sta uit principe niet in de OP. Je wil toch niet tussen zo'n gezelschap pannenkoeken staan?
Hahaquote:
Ik ben weer terug (gistermiddag al hoor)quote:Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Gripper! Ben je al terug van de veluwerally? ging 't een beetje? Nog mensen van mijn club gezien?
Das wel jammer. Heb je nog een groep surfski'ers gezien? Volgens mij gingen die er ook heen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben weer terug (gistermiddag al hoor)
Was leuk, lekker weer, zoals gewoonlijk was team bever weer als laatste binnen..
Zitten een paar bij met weinig tot geen kano ervaring, en dan is 50 km wel ver. Ik heb op gegeven moment de langzaamste in mijn kajak laten varen, en zelf een kano gepakt. Hoe heette je club?
quote:Op zondag 30 september 2012 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zijn er hier vast wel een paar die je hadden willen dauhwen...........
Doordouwen is oliedom. Als zijnde uitgebreide ervaringsdeskundige met knieklachten, kan ik dat zo zeggen. Als je pijn hebt, is er maar 1 ding dat je doet (op voorwaarde dat het pijn IN je gewricht is, of van een aanhechting, pijn in je spieren mag je bij doordrammen).quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef 1299 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een pijnlijke knie aan de binnenkant? Vandaag een stukkie gefietst en kreeg er last van, maar ik moest nog een km of 10 dus ik heb gewoon doorgedouwd. Maar nu doet het ook zeer als ik gewoon loop.
Misschien de afstelling van de fiets eens laten nakijken? Ik heb recent juist minder gefietst dan vorige maanden dus ik vind het wel vreemd.
Ik vind eigenlijk dat we het lijstje wel kunnen herdefiniëren. Mensen met en mensen zonder triplequote:Op maandag 1 oktober 2012 07:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stel je voor zeg, en dan ook nog met een fiets met een triple.
En een categorie ontkenningfase-kneuzen met compact.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:05 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we het lijstje wel kunnen herdefiniëren. Mensen met en mensen zonder triple
Eigenlijk moet er een aparte reeks worden opgezet voor users met een 53 voorblad.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:17 schreef Tommeke het volgende:
En een categorie ontkenningfase-kneuzen met compact.
ik heb een 11 achter, maar volgens mij nog nooit 53x11 geredenquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:07 schreef Patroon het volgende:
Allemaal leuk en aardig met een 53 voor maar stelt natuurlijk niets voor icm een 12 achter.
50x11 is nog eens baas![]()
En nu niet gaan roepen dat je 53x11 hebt![]()
Ik denk erover om alle andere tandwielen eraf te halen, alleen maar onnodig gewichtquote:
Ik rij met een net-niet-grote plaat, 52-38. Achter wel een 11.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij met een net-niet-grote plaat, 52-38. Achter wel een 11.
Volgende week ben ik weer ff mietje: dan monteer ik m'n 50-34 compact setje, en zet ik m'n bergwieltjes erin, met 28 achter. Ff Patroons KOM's rondom het meer van Annecy afpakken.
Zaten die wielen niet standaard bij je fiets? Is een Gazelle Vuelta toch? Volgens mij hadden die standaard handgespaakte wielen met Sora naven. De vrek heet dus Mr. Gazellequote:Op maandag 1 oktober 2012 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb m'n voorwiel zaterdag weggebracht naar Tom Rooth in Hilversum, hij sponsort de lokale wielerclub dus ik hoop die hij verstand heeft van racefietsen...anyway, ik hem gelijk gevraagd hoe goed m'n wiel eigelijk is, qua sterkte enzo. Z'n conclusie, mooi wiel, 36 spaaks, en ook mooi gespaakt, goed patroon, kwaliteits ding dus...alleen die sora naafwordt nooit echt wat.
Dat laatste wist ik al zelf, maar dat betekent dus, dat de vorige eigenaar wel 36 spaaks wielen heeft laten maken, en dan bezuinigd op de naaf! Voor een paar tientjes meer, had er een goeie ingezeten, die nog jaren meekon. In wielen die waarschijnlijk 300, 400 euro hebben gekost om te laten maken! Van dat soort zuinigheid krijg ik dus echt evenneigingen!
Nieuwe beter zoals ik al eens zei.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
1-2 de encyclopedie slaat weer toe! Maar wat een zotte keuze dan...het zal de aanschafprijs iets hebben verminderd, dus dat zal het wel zijn, maar ik vind het maar ruk. Overweeg nu wat beter is, nieuwe wielen laten maken in het voorjaar, of deze velgen opnieuw in laten spaken met goeie naven...financieel zal het niet zoveel uitmaken denk ik.
mits je in blokken periodiseert en je hartslag in de gaten houdtquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gevraagd om nieuw vet en kogels, als dat zin had.En inderdaad, dan maar afraggen deze winter tot het niet meer wil anders. Weerstand in je naaf is volgens Patroon een hele goeie aanvulling op je training
En op zitvlees.nl kun je dat allemaal nalezenquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:32 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
mits je in blokken periodiseert en je hartslag in de gaten houdt
quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gevraagd om nieuw vet en kogels, als dat zin had.En inderdaad, dan maar afraggen deze winter tot het niet meer wil anders. Weerstand in je naaf is volgens Patroon een hele goeie aanvulling op je training
dat past niet in mijn recreatieve schemaquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En op zitvlees.nl kun je dat allemaal nalezen
quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:07 schreef Patroon het volgende:
Allemaal leuk en aardig met een 53 voor maar stelt natuurlijk niets voor icm een 12 achter.
50x11 is nog eens baas![]()
En nu niet gaan roepen dat je 53x11 hebt![]()
quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:48 schreef Patroon het volgende:
Ik heb ook zo'n Radioshack koersbroek besteld
Lagercups van Shimano kan je nooit vervangen. Ook niet van Dura ace. Wel van Campa. Alleen is dat erg duur zo'n lagercupje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:27 schreef eentwee het volgende:
Zeker nieuw! Gebruikte velgen inspaken is zinloos, zeker als het niet iets bijzonders is (bijv. carbon velgen). Maar wat mankeerde er nu aan de naven? Zijn de cups versleten ofzo? Nieuw vet en kogels kost hooguit een 10¤ en dan zou je nog even vooruit kunnen. Conussen vervangen kost iets meer en gezien de marktwaarde van de set is dat al een twijfelachtige uitgave. Als de cups versleten zijn moet je ze gewoon op rijden in de winter.
2 uur en 45 minuten blijkbaarquote:Op zondag 30 september 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lekker fietsweekend weer hier in de eifel. Gisteren bij de tocht bewolkt maar droog. Graad of 15 denk ik. Klimmen ging niet zo goed maar wel lekker gefietst. Vandaag 20+ en echt strak blauwmorgen alweer naar huis
Weet iemand of vatternrundan snel vol zit? Was van plan me in te schrijven maar hoor nu dat vriendin het misschien ook wil proberen.. Morgen start inschrijving 2013...
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:05 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we het lijstje wel kunnen herdefiniëren. Mensen met en mensen zonder triple
Ik was op de Mont VEntoux anders wel blij dat ik nog wat ruimte had met mijn triple. Heb toch nog een aantal zware zwoegers voorbijgereden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:05 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
He Gadver. Dacht vrouwmens maar we hebben hier te maken met Richard, de fokforum shemalequote:Op maandag 1 oktober 2012 19:48 schreef Swaytje het volgende:
Vandaag ff tijdens een rustige rit voor een segmentje op Strava gegaan.
Uiteindelijk 19/192 geworden. Werd helaas iets opgehouden door 2 oude mensen die niet aan de kant gingen, als ik 6 seconden sneller was geweest had ik top 10.
Wel tevreden, gezien ik pas 2 maandjes fiets
http://app.strava.com/rides/23692569#423320255
Haha wtf, sorry to disappoint youquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
He Gadver. Dacht vrouwmens maar we hebben hier te maken met Richard, de fokforum shemale
Whut: Ik kijk nu en er staat een mannetje voor je naam.. Ik dacht al paar weken dat jij een vrouw was
Hahaha vast wel, zou je ver komen in het mulle zand denk je? Wel goede looptraining.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zou egmond-pier-egmond op een veldrijfiets mogen?
Kweenie, neefje vroeg 't. Misschien wil hij meefietsen. Kan ik mooi in 't wielquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hahaha vast wel, zou je ver komen in het mulle zand denk je? Wel goede looptraining.
Blijft ook een beetje vaag sinds 29"wel is toegestaan door de UCI bij mtb wedstrijden. Ik snap dat ook niet echt, je kan dan toch ook een recht stuur op je crosser zetten en mee gaan doen met mtb wedstrijden? Wat is dan nog het onderscheid?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
't staat een beetje tricky in het regelement. Vandaar.
Dat zal best wel mogen, maar ga eerst maar eens kijken met wat voor materiaal en bandensoort die snelle mannen allemaal rijden. Empella bouwde vroeger nog wel eens een crossert om voor z'n toppers.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zou egmond-pier-egmond op een veldrijfiets mogen?
Die rijden allemaal op big apple's, starre vorken en MTB's. Niet op crossers.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zal best wel mogen, maar ga eerst maar eens kijken met wat voor materiaal en bandensoort die snelle mannen allemaal rijden. Empella bouwde vroeger nog wel eens een crossert om voor z'n toppers.
Aan het stuur te zien is het geen MTB.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die rijden allemaal op big apple's, starre vorken en MTB's. Niet op crossers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is zeker een crosser? Ging er vanuit dat het een MTB was aangezien het door een MTB vereniging was georganiseerd.
Lijkt wel op een omgebouwde crosser gezien de voorvork en de banden die er in gestoken zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die rijden allemaal op big apple's, starre vorken en MTB's. Niet op crossers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is zeker een crosser? Ging er vanuit dat het een MTB was aangezien het door een MTB vereniging was georganiseerd.
Oh, daar heb ik er ook nu 2 vanquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
Craft koersbroeken Radioshack zijn binnen!
Maat is prima, mooi broekje. Alleen zo'n ergonomische zeem er in waar je een soort cameltoe van krijgt als je staat. Maar dat hebben tegenwoordig bijna alle koersbroeken. Het is wel een duur ogend zeempje.
Iets exotischer dan die 3quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:17 schreef Tommeke het volgende:
Klimclassic, Jean Nelissen Classic, Charlie Gaul.
Heb je genoeg personeel om op te vangen als je zelf niet kan fietsen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
Griep is alweer bijna over. Morgen weer de hele dag fietsen en hopelijk deze week weer de trainingen op te pakken. Ik ben wel weer afgevallen, ik zat alweer netjes op 72kg voor de griep, nu weer terug 70.8kg.
Eten eten eten.
Ja, alles geregeld. Eigenlijk hoef ik alleen morgen de hele dag van 7:30 tot 18:30 en donderdag enkel 's morgens een uurtje en de middag, vrijdag idem.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je genoeg personeel om op te vangen als je zelf niet kan fietsen?
Klinkt als een lekker weekjequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, alles geregeld. Eigenlijk hoef ik alleen morgen de hele dag van 7:30 tot 18:30 en donderdag enkel 's morgens een uurtje en de middag, vrijdag idem.
Vandaag 1 uurtje, gisteren ook.
[Patroonmode]quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik was ook een paar dagen grieperig. Vanmiddag misschien even rustig fietsen. En nog ff langs werk om een uurtje fietsen te repareren. Zou dat eigenlijk gister doen, maar toen was ik nog te gaar.
Heb wel zin om weer even te knallen.
Mijn sportieve uitdaging wordt hopelijk de triathlon van Holten. Moet wel eerst leren zwemmen, maar daarna knallen op de fiets en hardlopen zie ik helemaal goedkomenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand nog een leuk idee voor een sportieve uitdaging volgend jaar? Hoeft niet zo zwaar als de Marmotte, maar mag wel pittig zijn. Liever wat langere afstand dan extreem klimwerk. En natuurlijk ergens in een mooi gebied![]()
Hoe is de maratona eigenlijk t.o.v. de marmotte?
Truequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Mijn sportieve uitdaging wordt hopelijk de triathlon van Holten. Moet wel eerst leren zwemmen, maar daarna knallen op de fiets en hardlopen zie ik helemaal goedkomen
edit: ah, Holten waarschijnlijk niet exotisch genoeg voor jou
Maratona heb ik nooit gefietst, iets minder lang en iets minder zwaar, maar wel steilere klimmen van horen zeggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand nog een leuk idee voor een sportieve uitdaging volgend jaar? Hoeft niet zo zwaar als de Marmotte, maar mag wel pittig zijn. Liever wat langere afstand dan extreem klimwerk. En natuurlijk ergens in een mooi gebied![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik was ook een paar dagen grieperig. Vanmiddag misschien even rustig fietsen. En nog ff langs werk om een uurtje fietsen te repareren. Zou dat eigenlijk gister doen, maar toen was ik nog te gaar.
Heb wel zin om weer even te knallen.
Ja, "maar" 138 km, alleen daar dan wel 9 klimmen in gepropt en meer dan 4000 hoogtemeters. Het lijkt me dat je bij marmotte wel iets meer ruimte tussen de klimmen hebt om weer een beetje op adem te komen. Alleen lees dat de kans dat je ingeloot wordt minder is dan 20% en aangezien ik samen wil fietsen met m'n vriendin is die gok dan een beetje te grootquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maratona heb ik nooit gefietst, iets minder lang en iets minder zwaar, maar wel steilere klimmen van horen zeggen.
Rondje ijselmeer?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ja, dat kan wel volgens mij, alleen vraag ik me af of je met 2 personen al als team mee mag doenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:59 schreef eentwee het volgende:
Ze zouden gewoon per team moeten loten vind ik. Is toch veel logischer? Dan kun je zelf kiezen of je alleen inschrijft (meer kans) of als team.
Rondje om het balatonmeer?quote:
Patroon, kom er maar inquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:19 schreef nodisch18 het volgende:
Oja, donderdag heb ik mijn eerste spinningles...! zweten
Leuk, foto?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:51 schreef SuperWeber het volgende:
Mijn nieuwe kleding is inmiddels klaar... Eigen tenue met mijn pa's bedrijf als sponsor...
Ga ik binnenkort regelen. Is spul van BioRacer, dus wel kwaliteit etc...quote:
Haha, ik heb afgelopen winter serieus spinning lessen mee gedaan in D1 en 2. Man zal wel gedacht hebben, die gast heeft ook geen conditie. De les erna maar ff aangegeven en was geen probleemquote:
Ik heb ook een setje van BioRacer, is wel lekker spul inderdaadquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:02 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ga ik binnenkort regelen. Is spul van BioRacer, dus wel kwaliteit etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |