Dat lijkt me logisch, maar hoe doen jullie het qua 's avonds lopen, veel over verlichte fietspaden?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat mij betreft kun je niet zichtbaar genoeg zijn in het donker.
Nice! welke zijn het geworden ?quote:
Dat is inderdaad frustrerendquote:Op woensdag 26 september 2012 11:31 schreef Lessien01 het volgende:
heb de indruk dat ik iets vlotter gelopen heb dan anders. Al is dat moeilijk waar te nemen met Evy omdat je zoveel wandelt ertussen.
waar mogelijk, maar door het bos en over de hei vind ik in de herfst / winter ook prima. Geen kip op de weg en als je ogen wennen aan het donker ook erg mooi!quote:Op woensdag 26 september 2012 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, maar hoe doen jullie het qua 's avonds lopen, veel over verlichte fietspaden?
Ik begrijp werkelijk niet waarom je je zo fixeert op recordsquote:Op woensdag 26 september 2012 12:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad frustrerend![]()
Vooral als je een snel lang stuk gelopen hebt en dan een te lange wandelpauze moet doen.
Ook komt het vaak niet uit met je gps kilometergrenzen zodat het lastig is een record te lopen.
Wel gaaf zo'n route door het bosquote:Op woensdag 26 september 2012 11:39 schreef Jumparound het volgende:
[..]
crap, dat had velp moeten zijn
toch wel de run waar ik het trotst op ben!
http://www.endomondo.com/workouts/76592115
Als stimulans om mezelf te motiveren dus.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet waarom je je zo fixeert op records
Nja, het is niet meetbaar zolang je geen langere tijden achter elkaar loopt (bv 5 km).quote:Op woensdag 26 september 2012 13:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Als stimulans om mezelf te motiveren dus.
Meetbare vooruitgang is dan wel zo leuk.
* Ik weet wel dat je het op de lange termijn moet bekijken maar toch
Je volgt de lessen van Evy. In die lessen doe je een steeds groter deel van de lessen hardlopen, en een steeds kleiner deel wandelen. Logisch dat je bekertjes haaltquote:Op woensdag 26 september 2012 13:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Als stimulans om mezelf te motiveren dus.
Meetbare vooruitgang is dan wel zo leuk.
* Ik weet wel dat je het op de lange termijn moet bekijken maar toch
In de meeste steden is het 's avonds niet zo donker dat je de weg niet kunt zien, dus hardlopen moet geen probleem zijn. Alhoewel je slechte stoeppaden beter kan vermijden.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wil vanavond weer gaan lopen, zal waarschijnlijk voor het eerst zijn dat ik echt in het donker ga. Ik heb geen lichtgevend hesje, maar mijn Nike kleding, schoenen en armband met LED lampjes wel. Is dat voldoende denken jullie en hebben jullie nog tips voor wat betreft de route (bossen vermijden?)
Ik liep altijd door woonwijkenquote:Op woensdag 26 september 2012 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, maar hoe doen jullie het qua 's avonds lopen, veel over verlichte fietspaden?
En wat dan nogquote:Op woensdag 26 september 2012 13:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Je volgt de lessen van Evy. In die lessen doe je een steeds groter deel van de lessen hardlopen, en een steeds kleiner deel wandelen. Logisch dat je bekertjes haalt
Ja maar dat is al direct extra stimulans.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Je volgt de lessen van Evy. In die lessen doe je een steeds groter deel van de lessen hardlopen, en een steeds kleiner deel wandelen. Logisch dat je bekertjes haalt
Sneller willen lopen is niet wat belangrijk is tijdens je opbouw, de minuten die je achter elkaar kan lopen welquote:
Ja ook dat, 2 minuten worden 3, worden 4 worden 3x5 echt enorm leuk. Maar die statistiekenquote:Op woensdag 26 september 2012 13:14 schreef YUR het volgende:
Ik haalde de stimulans puur uit het feit dat ik een x aantal minuten achter elkaar kon lopen. Want daar deed ik het uiteindelijk voor.
Je moet het zelf maar wetenquote:
Wij lopen in de wegatletiek loopgroepen van HAAG, dus that's our playground 3x per weekquote:Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef Quoi het volgende:
Ja! Over dat parcours van de Laan van Meerdervoortloop: heeft iemand (@Yur, @GotC) die al eens gelopen? Ik vind eigenlijk dat dat mijn eerste 10k wedstrijd moet gaan worden, maar wellicht is hij door de gedeelten strand misschien wel wat zwaarder dan een gemiddelde 10k loop. Ben benieuwd hoe anderen de loop hebben ervaren...
En ja, 10k wedstrijd is ZO'N enorme mijlpaal voor me![]()
Ik denk persoonlijk dat het lange rechte deel op het strand niet het zwaarste is. De strand op- en afgangen en de pittige duinklimmetjes hakken er denk ik meer inquote:Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef Quoi het volgende:
Ja! Over dat parcours van de Laan van Meerdervoortloop: heeft iemand (@Yur, @GotC) die al eens gelopen? Ik vind eigenlijk dat dat mijn eerste 10k wedstrijd moet gaan worden, maar wellicht is hij door de gedeelten strand misschien wel wat zwaarder dan een gemiddelde 10k loop. Ben benieuwd hoe anderen de loop hebben ervaren...
En ja, 10k wedstrijd is ZO'N enorme mijlpaal voor me![]()
Nee ik heb wel op het routeplaatje gekeken maar dat is het dan hoezo?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:18 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet het zelf maar weten
ff wat anders....Ben je bekend met het parcours van de Laan van Meerdervoortloop?
Uhu, dat weet ik nog van de strandtrainingen die we deze zomer hadden met de loopgroep.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het lange rechte deel op het strand niet het zwaarste is. De strand op- en afgangen en de pittige duinklimmetjes hakken er denk ik meer in
Aan de andere kant: Als je deze 10K uit weet te lopen, zijn de volgende 10k-loopjes een makkie voor je
Mmm... misschien dan voor een meer comfortabel loopje gaan. Maar hij lijkt me zo leuk!quote:Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Wij lopen in de wegatletiek loopgroepen van HAAG, dus that's our playground 3x per week
Zou iig nu al kunnen zeggen dat het voor mensen die nooit/niet regelmatig op het strand/duinen lopen, het een pittige opgave zal worden.
Zoals hierboven al gepost: Hou rekening met strandopgangen, lopen langs de waterlijn (hopen op laag water, anders mul zand), strand afgang en duimklimmetjes en afdalingenquote:Op woensdag 26 september 2012 13:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee ik heb wel op het routeplaatje gekeken maar dat is het dan hoezo?
Gewoon meedoen, echt!quote:Op woensdag 26 september 2012 13:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Uhu, dat weet ik nog van de strandtrainingen die we deze zomer hadden met de loopgroep.
[..]
Mmm... misschien dan voor een meer comfortabel loopje gaan. Maar hij lijkt me zo leuk!
Doe gewoon mee johquote:Op woensdag 26 september 2012 13:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Uhu, dat weet ik nog van de strandtrainingen die we deze zomer hadden met de loopgroep.
[..]
Mmm... misschien dan voor een meer comfortabel loopje gaan. Maar hij lijkt me zo leuk!
Ja ik weet dat het zwaar wordt maar dat is juist de uitdaging en ik ga nog wat zand oefenen voordat het zover isquote:Op woensdag 26 september 2012 13:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gepost: Hou rekening met strandopgangen, lopen langs de waterlijn (hopen op laag water, anders mul zand), strand afgang en duimklimmetjes en afdalingen
Ik weet niet wat voor trainingen wij lopen, niet voor een specifiek doelquote:Op woensdag 26 september 2012 13:30 schreef Quoi het volgende:
Whoei spannend ook voor jou GotC! Volgens mijn loopgroep lopen we allang 10k trainingen. Zelf heb ik dat niet zo door, omdat je - idd gevaar - geneigd bent om naar aaneengesloten kms te kijken.
Mentaal knopje omzetten, i guess
En je gaf niet om bekertjesquote:Op woensdag 26 september 2012 13:30 schreef YUR het volgende:
Twee grote voordelen van de LVML als eerste loopje:
1. Het is je eerste loop, dus automatisch een PR
2. Je eerstvolgende loop van dezelfde afstand is waarschijnlijk makkelijker....dus de kans op een verbetering van je PR is best groot
Verstandigquote:Op woensdag 26 september 2012 13:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het zwaar wordt maar dat is juist de uitdaging en ik ga nog wat zand oefenen voordat het zover is
Niet tijdens mijn trainingen nee....want tijdens mijn trainingen kom ik nog niet eens in de buurt van bekertjesquote:
Mini fok meet / run / ietsquote:Op woensdag 26 september 2012 13:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Verstandig
Voor de liefhebbers, wij zijn te boeken voor een middagje parcoursverkenning. Kost je slechts een kop koffie op Kijkduin
Als ik kijk naar waar ik gelopen heb dit en afgelopen jaar zijn 9/10 lopen "grote" evenementen. Vechtloop Weesp en de Pride Run zijn de grote uitzonderingen in het geheel. Golden Ten is een twijfelgeval samen met Almere City Run, verder loop ik enkel op grote evenementen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Mooie tijden bedoel je?
Nou, bij alle wedstrijden in het Westland waar we hebben gelopen, bij de 1 v/d 4 wedstrijden v/d atletiekverenigingen..?
Dat onthoud ik. Lijkt me serieus een heel leuk planquote:Op woensdag 26 september 2012 13:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Verstandig
Voor de liefhebbers, wij zijn te boeken voor een middagje parcoursverkenning. Kost je slechts een kop koffie op Kijkduin
quote:Op woensdag 26 september 2012 13:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat onthoud ik. Lijkt me serieus een heel leuk plan![]()
Stukje appeltaart erbij
Dan is het eerst van belang de soort dag te prikken... Een weekenddag? Of kunnen de parcourskenners ook op vrijdag?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:43 schreef YUR het volgende:
[..]
Moeten we wel snel een datum prikken, want voor we het weten is het 4 november
Zoiets heb ik ook. Shirts besteld en die zijn eigenlijk net te krap. Maar niet terug doen en gewoon denken. Over een hele poos moet het passen!quote:
Dat kan iddquote:Op woensdag 26 september 2012 13:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als ik kijk naar waar ik gelopen heb dit en afgelopen jaar zijn 9/10 lopen "grote" evenementen. Vechtloop Weesp en de Pride Run zijn de grote uitzonderingen in het geheel. Golden Ten is een twijfelgeval samen met Almere City Run, verder loop ik enkel op grote evenementen.
Zaterdag zou het meest ideaal zijn. Wil er best mijn groepstraining een keertje voor overslaanquote:Op woensdag 26 september 2012 13:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dan is het eerst van belang de soort dag te prikken... Een weekenddag? Of kunnen de parcourskenners ook op vrijdag?
Ik moet even werken you'll almost forget maar wil straks wel een paar zaterdagen hier neerzettenquote:Op woensdag 26 september 2012 13:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Zaterdag zou het meest ideaal zijn. Wil er best mijn groepstraining een keertje voor overslaan
Zondags kan ik voorlopig niet meer....en op een vrijdag zou ik vrij moeten nemen. Geen enkel probleem voor mij, maar misschien voor anderen wel
Ook wel leuk voor Arquero en NIMBY. En voor alle anderen die zin hebben om een stukje over strand en duinen hard te lopen met daarna een lekkere kop koffie op Kijkduinquote:Op woensdag 26 september 2012 13:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik moet even werken you'll almost forget maar wil straks wel een paar zaterdagen hier neerzetten
quote:Op woensdag 26 september 2012 13:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Ook wel leuk voor Arquero en NIMBY. En voor alle anderen die zin hebben om een stukje over strand en duinen hard te lopen met daarna een lekkere kop koffie op Kijkduin
Genoteerd. Na het lopen dan he?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Al wacht ik nog steeds op m'n warme chocolademelk met rum zoals vorig jaar beloofd hierzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |