word je dan niet misselijk?quote:Op maandag 22 oktober 2012 07:20 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik kwam natuurlijk net voor de marathon terug, de omgeving leende er ook niet echt voor, dus liep ik maar rondjes om het blokwas precies 1km, dus 2 keer 10 rondjes en 1 keer 15 rondjes gelopen
het was dat, of langs de highwayquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:50 schreef Grumpey het volgende:
[..]
word je dan niet misselijk?Ik had rondjes van 10 km, dat scheelt, dan hoef je er maar 3
ja, ging gewoon super. In de training had ik het na 30km wel gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:43 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Wow!, bijna elke 5km sneller dan de vorige 5! En dat dan dus met een negatieve split van 5 minuten; er zijn er niet veel die je dat nadoen en dan helemaal niet bij een debuut. Goed gelopen man.
En natuurlijk verder iedereen ook gefeliciteerd met hun prestaties
Ik had mij inderdaad even verkeken op dat laatste stukje wat geen 5 maar 6 KM was hehe. Wat was dat stuk op Spaklerweg dood trouwens...quote:
Een positieve split betekent verval, een negatieve split betekent dat je voor de tweede helft minder tijd nodig hebtquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:49 schreef Grumpey het volgende:
Mooie tijd Hives, echt super. Mijn 1e marathon ging in 3:23:17, maar ik had zeker geen positieve split (had heel constant tot aan kilometer 32 op schema 3:16, daarna verval). Mijn langste trainingsloop vooraf was ook 32/33 kilometer, de rest loop je toch vooral op karakter.
Ja, het is vervelend. Maar volgens mij zijn er daar ergere dingen aan de handquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef schaal_9 het volgende:
Wat erg voor degenen die New York willen gaan lopen (zoals een collega van mij)... Die zitten nu flink in de zenuwen.
Vervelend is inderdaad het betere woord, al blijft het een evenement waar mensen 1,5 jaar lang naar uitkijken. Tegen de natuur kunnen we moeilijk vechten. Heb je plannen voor de CPC Loop?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, het is vervelend. Maar volgens mij zijn er daar ergere dingen aan de hand
Mja, dan kunnen mensen er ook 2,5 jaar naar uitkijken. Lopen is leuk, en een marathon is alles bij elkaar echt heel wat, maar dan nog stelt het niet kunnen lopen van een marathon eigenlijk maar weinig voor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vervelend is inderdaad het betere woord, al blijft het een evenement waar mensen 1,5 jaar lang naar uitkijken. Tegen de natuur kunnen we moeilijk vechten. Heb je plannen voor de CPC Loop?
Niet als je gepland had dat dit je laatste marathon zou worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Mja, dan kunnen mensen er ook 2,5 jaar naar uitkijken.
Dan heb je gewoon pure pechquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niet als je gepland had dat dit je laatste marathon zou worden.
Voor mij geldt hetzelfde. En deze keer komen we (na drie jaar niet geloof ik) eindelijk weer bij de Pier! Staat die P toch niet voor niets meer tussen die twee C's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef YUR het volgende:
Ik loop de halve marathon bij de CPC. Thuiswedstrijdje![]()
Heb inmiddels 3 halve marathons gepland voor de eerste helft van 2013: Egmond, CPC en Edinburgh
Mits ze daar het geld voor hebben en je kan niet zonder meer met die marathon meedoen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Mja, dan kunnen mensen er ook 2,5 jaar naar uitkijken. Lopen is leuk, en een marathon is alles bij elkaar echt heel wat, maar dan nog stelt het niet kunnen lopen van een marathon eigenlijk maar weinig voor...
Ik loop de halve marathon bij de CPC. Thuiswedstrijdje![]()
Heb inmiddels 3 halve marathons gepland voor de eerste helft van 2013: Egmond, CPC en Edinburgh
Juist. Geldt overigens niet voor mij zelf, want ik moet mijn eerste marathon nog lopen, maar voor een loopmaat.quote:
Ik loop al twee jaar met de el cheapo spulletjes van de Decathlon. Kalenji heet dat huismerk. Ben ik eigenlijk gewoon erg tevreden over.quote:Op zondag 4 november 2012 13:31 schreef kepler het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed hardloop jack: redelijk waterdicht, winddicht en een prijs <80 euro
Ik heb net een beetje gezocht in de stad. Wel wat gevonden in deze prijsklasse, maar ik weet niet zeker of de kwaliteit goed is.
Iemand die op ervaring een goed jack kan aanbevelen? (geschikt dus voor herfst/winter)
Ik heb hem ook gelopen, maar dan de 15km. Was te laat bij de start waardoor ik helemaal achteraan begon. Hierdoor werd het een ware inhaalrace. Op 12km kreeg ik even een inzinking en moest ik even stoppen. Waarschijnlijk energie te kort, had ook al een stukje gefietst. Tijd was rond de 1:03h, vond het wel een leuk loopje.quote:Op zondag 4 november 2012 13:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Net de Maldense bosloop (10km) gelopen. Het weer was perfect, en het parcours vrij nat maar goed beloopbaar. Ik merk dat mijn aangepaste looptechniek zijn vruchten af begint te werpen. Dit is mijn eerste blessurevrije jaar sinds lange tijd. Resultaat: 47:25, maar liefst 4 minuten sneller dan vorig jaar.
Dat is alleen helemaal bij de Arena, dat is me net iets te verquote:Op zondag 4 november 2012 14:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik loop al twee jaar met de el cheapo spulletjes van de Decathlon. Kalenji heet dat huismerk. Ben ik eigenlijk gewoon erg tevreden over.
Klinkt goed, hoe lang ben je nu bezig met duurlopen? Een duurtraining van 19km op 95 min is nog aardig snel volgens mijquote:Op zondag 4 november 2012 16:55 schreef PieterBas het volgende:
De transitie van 200 - 400m sprinter naar marathonloper is dan eindelijk begonnen. Momenteel ben ik begonnen in het lopersgroepje van mijn vader om mijn basisconditie te verbeteren tot pure duurvermogen. Tot zo ver gaat alles nog goed en staat mijn vader echt te kijken hoe ontspannen ik kan lopen. Gisteren stond er een duurloop van 95 minuten (ongeveer 19 km) op het programma
Het enige waar ik nog moet aan wennen is het 'ontspannen' tempo en het maken van kleinere passen. Ik merk dat ik nu wel veel last heb van mijn heupen, omdat ik mijn oude pas niet kan afmaken.
Als ik eenmaal mijn conditie verbeterd heb, zal ik overstappen naar een iets sneller groepje. Stiekem begint het lopen van 5 - 10 km's ook weer te kriebelen.
redelijk ja. Zo'n 12k per uur.quote:
Eigenlijk sinds twee weken. Nu liep ik wel eens per week een korte duurloop van 35 tot 45 minuten maar daar was een groot gedeelte interval.quote:Op zondag 4 november 2012 16:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Klinkt goed, hoe lang ben je nu bezig met duurlopen? Een duurtraining van 19km op 95 min is nog aardig snel volgens mij
Intervaltraining is de manier om meer snelheid te krijgen, bijvoorbeeld 400 en 800 meters in je 3 of 5km tempo. Of langere tempostukken (bv. 5x2 km) in beoogd 10km tempo.quote:Op zondag 4 november 2012 20:45 schreef Kerol het volgende:
Hoe kan ik het beste trainen om mijn snelheid op de 10 km te verbeteren van 42 min naar ong. 38?Waar moet ik die snelheid op pakken en op welke manier kan ik het beste dit doel bereiken?
Ik raad je voor intervallen echt aan om in ieder geval één loopmaatje te vinden. Motiveert ongelooflijk en als die een beetje van je eigen niveau is dan kun je echt 110% geven in training.quote:Op maandag 5 november 2012 21:55 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Intervaltraining is de manier om meer snelheid te krijgen, bijvoorbeeld 400 en 800 meters in je 3 of 5km tempo. Of langere tempostukken (bv. 5x2 km) in beoogd 10km tempo.
Het is mij gelukt om in een half jaar tijd een kleine 12 minuten op de 10K te verbeterenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:52 schreef Frsh het volgende:
Dat is dus van 4.12 min/km naar 3.48 min/km. Dat scheelt toch nog ff 24 seconden. Ben benieuwd of je dat gaat lukken.
Maatje van mij ging in 2 maanden tijd van een PR van 54.55 (sept '12) naar 52.00 (nov '12) op de 10K. Dus het kan wel, zulke grote verschillen in korte tijd. :-)
Ik denk dat de aanleg wel goed zit, ren nu zon 1,5 jaar. Eerste wedstrijd op 5km werd een 19.50. Jaar later 42 op 10 en twee week geleden op 11.2 km wedstrijd, 45minuten. Train nauwelijks, ren op dit moment alleen met een langzamer maatje (telkens 15-20km) Maar ben van plan nu naar 2 keer per week trainen te gaan, en dan intervalletjes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:40 schreef DeeBee het volgende:
De eerste twaalf minuten zijn ook wel wat makkelijker dan de volgende twaalf minuten, om het maar zo te zeggen...Van 42 naar 38 is wel een flinke stap en zal je veel gericht voor moeten trainen, maar een 38'er dan moet je ook wel beetje aanleg hebben
Met die 11.2 tijd zit je al op 4 min/km en dus 40 minuten op de 10; dan zit 38er in een half jaar er zeker wel in. Ik zou die langzame duurloop er wel inhouden naast de intervaltrainingen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:55 schreef Kerol het volgende:
[..]
Ik denk dat de aanleg wel goed zit, ren nu zon 1,5 jaar. Eerste wedstrijd op 5km werd een 19.50. Jaar later 42 op 10 en twee week geleden op 11.2 km wedstrijd, 45minuten. Train nauwelijks, ren op dit moment alleen met een langzamer maatje (telkens 15-20km) Maar ben van plan nu naar 2 keer per week trainen te gaan, en dan intervalletjes.
Ga ik doen! Bedanktquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:39 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Met die 11.2 tijd zit je al op 4 min/km en dus 40 minuten op de 10; dan zit 38er in een half jaar er zeker wel in. Ik zou die langzame duurloop er wel inhouden naast de intervaltrainingen.
Ook hier, zin in!quote:
Dat is ook mijn probleem een beetje met de fysio. Ik ben zelf geen medisch expert en heb eigenlijk gewoon het liefste dat iemand tegen me zegt: "Zo, nu twee weken niet rennen, dan twee weken 3 km per keer, en dan weer opbouwen." In plaats daarvan krijg ik antwoorden als: "Luisteren naar je lichaam.", "Verschilt per persoon.", "Rustig opbouwen.", etc. Kan ik helemaal niets mee.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:34 schreef PeeJie_ het volgende:
Maar de fysio zegt best vaak "verschilt zo per persoon blablabla" en is ook best voorzichtig met tijden geven
Dan zouden alle lichamen hetzelfde zijn. Dus dan zouden we ook geen fysio's meer hebben, want dat zou Dr.Google ons precies kunnen vertellen hoe en wat.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:09 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Dat is ook mijn probleem een beetje met de fysio. Ik ben zelf geen medisch expert en heb eigenlijk gewoon het liefste dat iemand tegen me zegt: "Zo, nu twee weken niet rennen, dan twee weken 3 km per keer, en dan weer opbouwen." In plaats daarvan krijg ik antwoorden als: "Luisteren naar je lichaam.", "Verschilt per persoon.", "Rustig opbouwen.", etc. Kan ik helemaal niets mee.
Nee, dat snap ik inderdaad wel, maar ben nu 4 maanden aan het revalideren na mijn kruisband reconstructie en dan zou je toch wel een redelijke inschatting kunnen maken hoe of wat lijkt mequote:Op woensdag 7 november 2012 17:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan zouden alle lichamen hetzelfde zijn. Dus dan zouden we ook geen fysio's meer hebben, want dat zou Dr.Google ons precies kunnen vertellen hoe en wat.
Ik begrijp het ook wel hoor. Alleen heb ik er verder weinig aan. Dat ik rek- en strekoefeningen moet doen, krachtoefeningen moet doen, moet luisteren naar mijn lichaam en rustig moet opbouwen, weet ik ook wel zonder fysio. Sterker nog, dat doe ik al acht maanden. Maar ik heb juist behoefte aan een soort personal trainer die me beschermt tegen mezelf, me vertelt hoeveel minuten ik vandaag precies op wat voor snelheid moet lopen, me vertelt wat in mijn geval precies 'luisteren naar mijn lichaam' is, etc. Een fysio heeft dus weinig toegevoegde waarde voor me op dit moment.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan zouden alle lichamen hetzelfde zijn. Dus dan zouden we ook geen fysio's meer hebben, want dat zou Dr.Google ons precies kunnen vertellen hoe en wat.
Wat heb jij voor blessure? Ik volg het topic al een tijdje niet meer, als je dat toevallig eerder al eens verteld hebtquote:Op donderdag 8 november 2012 10:43 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel hoor. Alleen heb ik er verder weinig aan. Dat ik rek- en strekoefeningen moet doen, krachtoefeningen moet doen, moet luisteren naar mijn lichaam en rustig moet opbouwen, weet ik ook wel zonder fysio. Sterker nog, dat doe ik al acht maanden. Maar ik heb juist behoefte aan een soort personal trainer die me beschermt tegen mezelf, me vertelt hoeveel minuten ik vandaag precies op wat voor snelheid moet lopen, me vertelt wat in mijn geval precies 'luisteren naar mijn lichaam' is, etc. Een fysio heeft dus weinig toegevoegde waarde voor me op dit moment.
quote:Op donderdag 8 november 2012 11:05 schreef pietkanarie het volgende:
Volgens mij is zo'n personal trainer helemaal niet zo onbetaalbaar.
Kan me voorstellen dat je daar wel veel aan zou hebben.
Iemand als deze misschien?
http://www.personal-training.nu/voorwie.htm
Een fysio doet hetzelfde / meer...quote:Herstel na blessure
Wilt u na een blessure weer beginnen met sporten? Ik kan u begeleiden in het opnieuw opbouwen van uw conditie en kracht aan de hand van een persoonlijk trainingsschema. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van tape- en bandagetechnieken.
Ja, dat wel. Maar wat ik begreep is hij ook tijdens je training aanwezig. Waardoor de trainingsopbouw meer persoonlijk is, aangezien hij de reactie van het lichaam op een training meteen ziet. Er kunnen dan meteen veranderingen gedaan worden als het nodig is. Denk ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:35 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
[..]
Een fysio doet hetzelfde / meer...
IT band syndroom aan beide knieën/benen. Lichte variant wel, maar die lichte variant blijft maar doorsijpelen.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:58 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Wat heb jij voor blessure? Ik volg het topic al een tijdje niet meer, als je dat toevallig eerder al eens verteld hebt
Heuj sg. Mede KT-er. Echt heerlijk om te hardlopen in de cutquote:Op vrijdag 16 november 2012 01:37 schreef star_gazer het volgende:
Hallo! ben sinds kort ook weer bezig. Heb me de afgelopen tijd gefocust op krachttraining en deed wat loopwerk op de loopband in de sportschool. Ik gooi er nu een keer per week een wat langere loop (max 10km) in om te helpen met vetverlies. Hardlopen blijft toch leuk
Afgelopen zaterdag lekker 8km in 40 minuten gedaan (linkje is een nike+ log). Zit nog wel goed dus op loopgebied
Voor het eerst sinds jaren loop ik niet de 7HL, maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij. Is toch een van de leukste wedstrijden van het jaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jeuh! nog 1 dag en dan mag het weer. Volgens de weersvoorspellingen klaart het morgen net op tijd op, maar het hangt er om. Alle medelopers veel plezier en succes !
[ afbeelding ]
Ik wel, denk ikquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:16 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe kleden jullie je morgen voor de 7 heuvelenloop? Het wordt ongeveer 8 graden. Korte broek en shirt?
ligt er bij vaak aan of er wind staat, dan doe ik toch graag een shirt met lange mouwen aanquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Droog en 9 graden is kort-kort.
5 km gepasseerd om 14:11:03 uur = 24:15 minuten netto.quote:Op zondag 11 november 2012 15:45 schreef JopJuh het volgende:
Zojuist 1:13 over 15,4 km, met in de laatste 5 de Erasmusbrug en Willemsbrug als oefening voor de 7 heuvelenloop zondag. Jammer dat ik mijn streeftijd op 1:20 had gezet bij inschrijven. Najah we gaan wel zien hoe dat inhalen gaat verlopen. Eerste keer een officiele 15km.
Het kan ook heel anders, ik startte afgelopen weekend bij een trail HM met 11 mensen aan de start.... als het veld dan meteen uiteen valt in de eerste km's na de start zijn het eenzame kilometers heuvel op, heuvel afquote:Op zondag 18 november 2012 23:08 schreef Tieske89 het volgende:
Vandaag ook de Zevenheuvelen gelopen. Over de organisatie niets dan goeds, echt veruit het beste georganiseerd wat ik heb meegemaakt. Ik baal alleen ontzettend van mijn tijd: 1:00:05. Wist niet goed op welke tijd ik liep (horloge batterij leeg) en had nog genoeg over voor een eindsprint mocht ik het hebben geweten.
Startte in geel en was al vooraan gaan staan. Heb voor mijn gevoel ongeveer het halve blauwe vak in moeten halen, wat ik toch balen vind. Achteraf spreek ik dan mensen die in blauw gestart zijn en een mindere inschrijftijd hadden. Goed het was mijn eerste keer in Nijmegen en begrijp dat ze voorzichtig zijn met inschrijftijden, maar toch blijf ik het jammer vinden. (Als ik 6 seconden sneller was geweest had ik waarschijnlijk niks te klagen gehad)
*grin* ongeveer hetzelfde hier een paar weken geleden. Waren maximaal 140 deelnemers geloof ik en het veld viel vrij snel uiteen, over een afstand van 10k, dus je had altijd de mogelijkheid alleen te lopen of in ieder geval de ruimte te hebben. Lokale loopjes ftw!quote:Op maandag 19 november 2012 08:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Het kan ook heel anders, ik startte afgelopen weekend bij een trail HM met 11 mensen aan de start.... als het veld dan meteen uiteen valt in de eerste km's na de start zijn het eenzame kilometers heuvel op, heuvel af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |