abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117224688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:33 schreef Shockweave het volgende:

[..]

Ze zouden dezelfde tactiek zeker ook in een drukke winkelstraat moeten toepassen? Bijzonder succesvol om vliegende kogels te stoppen, dunkt me.
Jij maakt er ook een gewoonte van om met een volle vaart in een (al dan niet kunstmatig opgezette) file te rijden om daarna de voorganger waar je tegenaan knalt de schuld te geven?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_117224761
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:53 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Jij maakt er ook een gewoonte van om met een volle vaart in een (al dan niet kunstmatig opgezette) file te rijden om daarna de voorganger waar je tegenaan knalt de schuld te geven?
Dat al dan niet maakt wel het verschil. Van de politie mag ik verwachten dat ze het risico kunnen inschatten van een maniak die al 3 politie auto's heeft geramd en kennelijk tot alles in staat is. Kunstmatig een file creëren is dan gewoon een onaanvaardbaar risico.

Om het nog maar even duidelijk te verwoorden: ik heb geen enkele behoefte om het voor deze maniak op te nemen en hoop dat hij zwaar gestraft wordt, maar de actie van de politie verdient ook geen schoonheidsprijs. Jammer dat veel mensen zo snel in een voor<>tegen mentaliteit vervallen en elke vorm van reflectie of terecht kritische noten gelijk stellen aan het steunen van de dader.
pi_117225009
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:57 schreef Shockweave het volgende:

[..]

Dat al dan niet maakt wel het verschil. Van de politie mag ik verwachten dat ze het risico kunnen inschatten van een maniak die al 3 politie auto's heeft geramd en kennelijk tot alles in staat is. Kunstmatig een file creëren is dan gewoon een onaanvaardbaar risico.

Om het nog maar even duidelijk te verwoorden: ik heb geen enkele behoefte om het voor deze maniak op te nemen en hoop dat hij zwaar gestraft wordt, maar de actie van de politie verdient ook geen schoonheidsprijs. Jammer dat veel mensen zo snel in een voor<>tegen mentaliteit vervallen en elke vorm van reflectie of terecht kritische noten gelijk stellen aan het steunen van de dader.
Ik snap dat je het niet op probeert te nemen voor die idioot.

Maar door kunstmatig een file te creeeren, maken ze een muur van auto's. Ik vind dat op het inrijden van stilstaande auto's alleen de bestuurder verantwoordelijk gehouden kan worden. Voor hetzelfde geld was de file niet kunstmatig gecreeerd en zou het resultaat (waarschijnlijk) hetzelfde zijn. Ook dan hadden mensen de politie de schuld gegeven 'want dan hadden ze maar niet zo hard achter hem aan moeten rijden'.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_117225174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:06 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik snap dat je het niet op probeert te nemen voor die idioot.

Maar door kunstmatig een file te creeeren, maken ze een muur van auto's. Ik vind dat op het inrijden van stilstaande auto's alleen de bestuurder verantwoordelijk gehouden kan worden. Voor hetzelfde geld was de file niet kunstmatig gecreeerd en zou het resultaat (waarschijnlijk) hetzelfde zijn. Ook dan hadden mensen de politie de schuld gegeven 'want dan hadden ze maar niet zo hard achter hem aan moeten rijden'.
Dan verschillen we van mening. Ik vind niet dat de politie een muur van auto's mag optrekken om een verdachte te kunnen arresteren. Er zijn zoveel meer mogelijkheden, in de VS maken ze hier redelijk succesvol gebruik van.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:22:09 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De politie heeft onschuldige burgers als levend schild gebruikt, dat zal vast in geen enkel potentiëel boekje voorkomen.
Dit. Als je een crimineel in een buigen of barsten scenario perst, ben je er als politie in mijn ogen niet onschuldig aan, als zo'n man voor barsten kiest. En je hebt je baan niet begrepen als je daarbij burgers in de waagschaal zet.
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:22:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_117225409
Wat als de politie een cordon van politie.auto,s had laten aanrukken om de weg te blokkeren en dader ramt een politie-auto met inzittende. Is het dan ook de schuld van de politie.

Daarbij had de dader in zijn vlucht al meerdere auto's geraakt. Hij had dus ook een dodelijk ongeval kunnen veroorzaken met een rijdende auto.

Nee, ik vind niet dat de politie mede verantwoordelijk is voor de dood van die bestuurder.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:24:05 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:53 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee. Wel degene die de voorganger daar neergezet heeft, om zeker te weten dat ik, goedschiks of kwaadschiks, stop. In dit geval was het kwaadschiks, en degene die die overleden man daar neergezet heeft, neem ik dat hogelijk kwalijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:24:31 #58
3542 Gia
User under construction
pi_117225459
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit. Als je een crimineel in een buigen of barsten scenario perst, ben je er als politie in mijn ogen niet onschuldig aan, als zo'n man voor barsten kiest. En je hebt je baan niet begrepen als je daarbij burgers in de waagschaal zet.
Jij bent zo iemand die de politie ook de schuld geeft als vluchtend tuig zich verstopt in een transformatorhuisje en daarbij omkomt?
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:26:02 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Gia het volgende:
Wat als de politie een cordon van politie.auto,s had laten aanrukken om de weg te blokkeren en dader ramt een politie-auto met inzittende. Is het dan ook de schuld van de politie.

Daar kies je dan zelf voor als agent. Als politiemannen hun leven in de waagschaal willen stellen, moeten ze dat zelf weten. Het is hun werk. Als politiemannen andermans leven in de waagschaal willen stellen, heb ik daar problemen mee, want het is niet hun leven om risico's mee te nemen.
Laffe huichelaar
pi_117225535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Gia het volgende:

Appels en peren. Politie is getraind op dit soort situaties en zal hoogstwaarschijnlijk niet in de auto blijven zitten. Ook hebben ze vuurwapens om in het ergste geval de bestuurder tot stoppen te dwingen. Jij bent zeker zo iemand die koste wat het kost de politie in bescherming wilt nemen? Enige mate van logisch en rationeel denkvermogen gaat daarbij volkomen verloren.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:28:27 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225554
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij bent zo iemand die de politie ook de schuld geeft als vluchtend tuig zich verstopt in een transformatorhuisje en daarbij omkomt?
Nee, want als vluchtend tuig neem je zelf dat risico, anderen nemen dat risico niet voor ze, ze beslissen dat zelf. Dat is heel wat anders als de politie die zonder medeweten voor je besluit dat je als levend schild dient om een crimineel goedschiks of kwaadschiks tot stoppen te dwingen.

Trouwens, als je als politiemacht zo'n besluit neemt, sta er dan ook achter. Dan mag je van mij ook wel toegeven dat je gegokt hebt met mensenlevens, en verloren.
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:29:38 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225592
Overigens heb ik nou 2 kromlopende vergelijkingen van je weerlegt. Een eventuele derde kan je achterwege laten.
Laffe huichelaar
pi_117225653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, want als vluchtend tuig neem je zelf dat risico, anderen nemen dat risico niet voor ze, ze beslissen dat zelf. Dat is heel wat anders als de politie die zonder medeweten voor je besluit dat je als levend schild dient om een crimineel goedschiks of kwaadschiks tot stoppen te dwingen.

Trouwens, als je als politiemacht zo'n besluit neemt, sta er dan ook achter. Dan mag je van mij ook wel toegeven dat je gegokt hebt met mensenlevens, en verloren.
Dit geldt toch ook voor dit geval? De vluchter nam het risico dat hij iemand dood zou rijden door de manier waarop hij reed, hij heeft nota bene al drie auto's geramd! Maar als hij dan op volle vaart in een file rijdt, dan is het de schuld van de politie? Of is het alleen de schuld van de vluchter als de file op 'natuurlijke' wijze ontstaat?
pi_117225695
Een file maken om een maniak tegen te houden? Nee slim bedacht blauwpetten. Werkelijk.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:35:52 #65
3542 Gia
User under construction
pi_117225744
Ik bepaal zelf wat ik typ, dank je.

Als die man zodanig een rijdende auto had geraakt dat die bestuurder verongelukt, dood was, was het dan ook de schuld van de politie? Immers, als die niet achter de dader aanzitten, hoeft die niet gigantisch hard en gevaarlijk te rijden.

M.a.w. of die auto's nu reden of stilstonden, ze liepen gevaar geramd te worden.

Voortaan maar geen criminelen meer achtervolgen. Stel dat ze mensen gaan gijzelen! Schuld van de politie, want ze worden hiertoe gedwongen, omdat ze in 't nauw zijn gedreven.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:37:25 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:31 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit geldt toch ook voor dit geval? De vluchter nam het risico dat hij iemand dood zou rijden door de manier waarop hij reed, hij heeft nota bene al drie auto's geramd! Maar als hij dan op volle vaart in een file rijdt, dan is het de schuld van de politie? Of is het alleen de schuld van de vluchter als de file op 'natuurlijke' wijze ontstaat?
Het gaat erom dat de politie willens en wetens onschuldige burgers in gevaar heeft gebracht, met fatale afloop deze keer.

Tuig mag hun leven in de waagschaal leggen, politie het hunne, maar het leven van een ander niet. De politie heeft die man naar de slachtbank geleid, en het tuig was de slager.
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:38:38 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:35 schreef Gia het volgende:
Ik bepaal zelf wat ik typ, dank je.

Als die man zodanig een rijdende auto had geraakt dat die bestuurder verongelukt, dood was, was het dan ook de schuld van de politie? Immers, als die niet achter de dader aanzitten, hoeft die niet gigantisch hard en gevaarlijk te rijden.

M.a.w. of die auto's nu reden of stilstonden, ze liepen gevaar geramd te worden.

Voortaan maar geen criminelen meer achtervolgen. Stel dat ze mensen gaan gijzelen! Schuld van de politie, want ze worden hiertoe gedwongen, omdat ze in 't nauw zijn gedreven.
Je snapt echt het verschil niet?
Laffe huichelaar
pi_117225815
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de politie willens en wetens onschuldige burgers in gevaar heeft gebracht, met fatale afloop deze keer.

Tuig mag hun leven in de waagschaal leggen, politie het hunne, maar het leven van een ander niet. De politie heeft die man naar de slachtbank geleid, en het tuig was de slager.
Alle burgers op de weg liepen al gevaar door de manier waarop de verdachte reed. Of heb je het stuk van de drie geramde politieauto's en het ontbreken van het rijbewijs gemist?
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:40:00 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225848
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Alle burgers op de weg liepen al gevaar door de manier waarop de verdachte reed. Of heb je het stuk van de drie geramde politieauto's en het ontbreken van het rijbewijs gemist?
En zelfs dan vind je het een goed idee om een haag onschuldige burgers moedwillig op zijn pad te zetten?
Laffe huichelaar
pi_117225890
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En zelfs dan vind je het een goed idee om een haag onschuldige burgers moedwillig op zijn pad te zetten?
De onschuldige burgers zaten al op zijn pad, en het zal vast geen rustige dag zijn geweest als ze op een korte termijn een file konden veroorzaken.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:41:28 #71
3542 Gia
User under construction
pi_117225896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je snapt echt het verschil niet?
Kun je gewoon antwoord geven: zou het ook de schuld van de achtervolgende politie zijn als hij een rijdende auto zodanig geramd had dat de bestuurder overleed?
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:42:52 #72
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117225927
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun je gewoon antwoord geven: zou het ook de schuld van de achtervolgende politie zijn als hij bij een rijdende auto zodanig geramd had dat de bestuurder overleed?
Ik heb al op 2 van je zinloze vragen antwoord gegeven, ik had toch al gezegd dat ik met een derde geen antwoord zou geven? Maar vooruit, voor deze ene keer, omdat ik een goede bui heb: nee
Laffe huichelaar
pi_117226007
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun je gewoon antwoord geven: zou het ook de schuld van de achtervolgende politie zijn als hij een rijdende auto zodanig geramd had dat de bestuurder overleed?
Nee want dan heeft de politie de situatie niet bewust gecreëerd. Daarvoor bestaat het woord overmacht. Nogal wiedes.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:03:42 #74
3542 Gia
User under construction
pi_117226486
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:45 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee want dan heeft de politie de situatie niet bewust gecreëerd. Daarvoor bestaat het woord overmacht. Nogal wiedes.
Maar de politie zit achter hem aan. Hij moet wel onveranrwoordelijk hard rijden. Is dan toch niet zijn schuld als hij auto's ramt. Wat hij al gedaan had.

Ik zie geen verschil in een haag van rijdende auto's, een spontaan ontstane file of een bewust gecreeerde file. Die dader kon niet weten dat de file kunstmatig was ontstaan. Hij komt in een file terecht en ramt de achterste auto. Dit had op elk willekeurig moment tijdens die achtervolging kunnen gebeuren.

Dit was alleen te voorkomen geweest als de politie hem gewoon had laten lopen, of in dit geval, rijden.
pi_117226558
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de politie zit achter hem aan. Hij moet wel onveranrwoordelijk hard rijden. Is dan toch niet zijn schuld als hij auto's ramt. Wat hij al gedaan had.
De politie is er om dit soort situaties in te schatten. Hoe debiel moet je zijn om te denken dat een maniak die bewust zo rijdt gaat stoppen als je een file maakt? Dat is spelen met andermans leven. Onverantwoord en onmetelijk dom.

quote:
Ik zie geen verschil in een haag van rijdende auto's, een spontaan ontstane file of een bewust gecreeerde file.
Jij ziet ook geen verschil in een steen die van het dak valt op jouw hoofd of een steen die ik tegen jouw hoofd aanwerp?
quote:
Die dader kon niet weten dat de file kunstmatig was ontstaan. Hij komt in een file terecht en ramt de achterste auto. Dit had op elk willekeurig moment tijdens die achtervolgong kunnen gebeuren.
Het gaat ook niet om de dader. De politie had dit kunnen weten, dát is het punt. Sterker nog, ze hadden het moéten weten, in ieder geval deze gok niet moeten wagen. Onverantwoord.

quote:
Dit was alleen te voorkomen geweest als de politie hem gewoon had laten lopen, of in dit geval, rijden.
Dat kan ik niet zeggen, ik weet niet wat voor een speeltjes ze allemaal hebben. Er zal vast wel een efficiëntere manier zijn dan een schild van mensen in auto's.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:17:35 #76
3542 Gia
User under construction
pi_117226873
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

De politie is er om dit soort situaties in te schatten. Hoe debiel moet je zijn om te denken dat een maniak die bewust zo rijdt gaat stoppen als je een file maakt? Dat is spelen met andermans leven. Onverantwoord en onmetelijk dom.

[..]

Jij ziet ook geen verschil in een steen die van het dak valt op jouw hoofd of een steen die ik tegen jouw hoofd aanwerp?

Dan doe je mij iets aan. Verschil tussen een ongeluk of een misdaad. Een file veroorzaken is geen misdaad.
quote:
Het gaat ook niet om de dader. De politie had dit kunnen weten, dát is het punt. Sterker nog, ze hadden het moéten weten, in ieder geval deze gok niet moeten wagen. Onverantwoord.

Dan had de politie al het verkeer van die weg af moeten leiden, via uitritten. Alleen zo had je kunnen voorkomen dat er doden vielen.
quote:
Dat kan ik niet zeggen, ik weet niet wat voor een speeltjes ze allemaal hebben. Er zal vast wel een efficiëntere manier zijn dan een schild van mensen in auto's.
Ik ben erg benieuwd naar ideeen hierover. Wat had de politie wel kunnen en mogen doen?
pi_117227040
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan doe je mij iets aan. Verschil tussen een ongeluk of een misdaad. Een file veroorzaken is geen misdaad.
Dat is het punt ook niet. Jij beweert geen verschil te zien, dit is een voorbeeld. Een natuurlijke file is geen argument om deze gok goed te praten. Het is spelen met de levens van burgers, totaal onverantwoord en oerdom. Zeker in een geval als deze, waar duidelijk een maniak achter het stuur zit. Nu kun jij stellen dat jij het verschil niet ziet met een natuurlijke file, dat is geen argument maar een drogreden.

quote:
[..]

Dan had de politie al het verkeer van die weg af moeten leiden, via uitritten. Alleen zo had je kunnen voorkomen dat er doden vielen.
Suggestief. Waaruit blijkt dit?

quote:
[..]

Ik ben erg benieuwd naar ideeen hierover. Wat had de politie wel kunnen en mogen doen?
Als je kunt lezen kun je zien dat ik er geen verstand van heb. Ik stel slechts dat ik het onwaarschijnlijk vindt dat dit de enige optie is. Volgende keer een aantal tractoren voor zijn neus parkeren zodat hij zichzelf hartstikke dood rijdt? Dat lijkt mij nou wel wat.
pi_117227161
Shit voor mijn part vuren ze Hellfire raketten op hem af en verpulveren ze zijn hele bestaan. Dat kan ik nog meer waarderen dan levens van burgers op het spel zetten om deze dwaas in te rekenen.
pi_117231005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De politie heeft op dat moment de keus gemaakt die volgens hen een mogelijke oplossing, en misschien in hun ogen de beste oplossing, was. Vóór de filefuik had al lang een veel erger ongeluk kunnen onstaan dan nu 1 dode. dat is gelukkig niet gebeurd. Bij de botsing met de filefuik had het ongeluk ook nog veel erger kunnen zijn, meer doden. Dat is gelukkig ook niet gebeurd. Zónder filefuik had er misschien een nóg véél groter ongeluk kunnen gebeuren. Dat heeft gelukkig nu niet meer kunnen gebeuren.

Uiteindelijk is in een dergelijke achtervolging een onschuldig slachtoffer natuurlijk altijd 1 onschuldig slachtoffer te veel. De politie heeft m.i. naar beste vermogen gehandeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:39 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117236423
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef HyperViper het volgende:
Shit voor mijn part vuren ze Hellfire raketten op hem af en verpulveren ze zijn hele bestaan. Dat kan ik nog meer waarderen dan levens van burgers op het spel zetten om deze dwaas in te rekenen.
ja en vervolgens rijd de eerstvolgende automobilist stuk op de brokstukken en komt in het ongeluk te overlijden

die kerel reed schijnbaar dusdanig gevaarlijk dat hij zsm gestopt moest worden, want voor hetzelfde geld boort hij zich in een bus vol zwangere vrouwen, dan heb je een stuk meer doden dan nu!

dan vind ik die kunstmatige file nog niet zo'n gek idee, lijkt me iig minder gevaarlijk voor omstanders dan antitankraketten op de snelweg te gaan lopen schieten |:(
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_117236522
quote:
Tijdens een verhoor daarover op het politiebureau zou zijn portemonnee zijn kwijtgeraakt. Daarom kon hij ook niet op de fatale zaterdag betalen, verklaarde hij. R. wilde een betalingsregeling treffen, maar de pomphouder ''maakte heisa" en daarom ging hij er vandoor.
Tuurlijk. Eerst je tank volgooien wetende dat je geen geld hebt en dan vervolgens in discussie gaan over een betalingsregeling met de pomphouder.

Geen wonder dat die er "heisa" over maakte :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117236594
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Tuurlijk. Eerst je tank volgooien wetende dat je geen geld hebt en dan vervolgens in discussie gaan over een betalingsregeling met de pomphouder.

En hij was al vier keer eerder weggereden zonder te betalen bij pompstations.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:18:52 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117236634
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Net alsof het überhaubt zo gegaan is. Hij had al meerdere malen benzine gestolen, reed met valse nummerplaten en had niet eens een rijbewijs. Deze verdachte is zo ongelofelijk dom dat hij zich niet eens realiseert dat zo'n verklaring (onder ede) gewoon nagetrokken zal worden. Die pomphouder is gemakkelijk op te sporen.

Uitkering trekken, drugsverslaafd, benzinedief, moordenaar, leugenaar. Wat een aanwinst voor de maatschappij. Dat er nog zoveel moeite in gestopt wordt is eigenlijk al te gek.
The End Times are wild
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:23:13 #85
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_117236809
Het is een beetje van de zotte dit. De politie had dit met gemak kunnen zien aankomen én kunnen voorkomen.

Je gaat Tristan van der Vlis toch ook niet na een achtervolging een winkelcentrum in sturen.
pi_117236909
Evansteenbergen twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 15:55:19 Verdachte #filefuik mag dan een uitgebreid strafblad hebben (20 pag.), hij was nooit eerder betrokken bij een auto-ongeluk, zegt advocaat. reageer retweet
De advocaat heeft betoogd dat de verdachte een strafblad heeft van 20 pagina's(!), maar de verdachte is nog nooit betrokken geweest bij een auto-ongeluk!

Nou gelukkig maar, dan kunnen we hem wel laten gaan. :D
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 16:28:00 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117237000
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:23 schreef TheThirdMark het volgende:
Het is een beetje van de zotte dit. De politie had dit met gemak kunnen zien aankomen én kunnen voorkomen.

Je gaat Tristan van der Vlis toch ook niet na een achtervolging een winkelcentrum in sturen.
betere vraag is of je het vuur opent op Tristan van der Vlis terwijl hij door een (druk) winkelcentrum loopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_117237525

Zie je die rolstoel op het plaatje? Alsof hij die nu nog steeds nodig heeft _O- Een maat van me hoorde hem vorig jaar al gewoon door z'n cel lopen dus hij zit gewoon toneel te spelen. Een truc van de advocaat om strafvermindering te krijgen lijkt me :W
pi_117238026
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:18 schreef LXIV het volgende:
Uitkering trekken, drugsverslaafd, benzinedief, moordenaar, leugenaar. Wat een aanwinst voor de maatschappij. Dat er nog zoveel moeite in gestopt wordt is eigenlijk al te gek.
Dit is wel een aardige samenvatting. Gewoon tegen de muur wmb.
pi_117239904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dit is wel een aardige samenvatting. Gewoon tegen de muur wmb.
Tegen de muur? Hoe onmenselijk! Maar als hij nu tragischerwijs bij het verlaten van de rechtszaal in zijn rolstoel per ongeluk van de trap afgeduwd werd....
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:36:38 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117240102
Er zijn nogal wat mensen die de volgende conclusie trekken:

[i]De benzinedief zat overduidelijk fout, dus de politie valt niets te verwijten.

Deze conclusie houdt natuurlijk geen stand, heeft geen zak met mekaar te maken.

Dat de benzinedief schuld treft staat buiten kijf, maar het onderzoek naar eventueel laakbaar of onverantwoord gedrag van de agenten is niet meer dan terecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:39:49 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117240240
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:25 schreef Snapcount2 het volgende:
Evansteenbergen twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 15:55:19 Verdachte #filefuik mag dan een uitgebreid strafblad hebben (20 pag.), hij was nooit eerder betrokken bij een auto-ongeluk, zegt advocaat. reageer retweet
De advocaat heeft betoogd dat de verdachte een strafblad heeft van 20 pagina's(!), maar de verdachte is nog nooit betrokken geweest bij een auto-ongeluk!

Nou gelukkig maar, dan kunnen we hem wel laten gaan. :D
Hij heeft wel een kutadvocaat gekregen. Wat een non-argument!!

(En wie weet is hij na ieder ongeluk gewoon doorgereden. Bij zulke figuren is alles mogelijk, en heel goed kunnen rijden zonder rijbewijs, en als éénogige paniekjunkie zal hij ook wel niet).
The End Times are wild
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:40:19 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117240253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:38 schreef dfdsdfds het volgende:
[ afbeelding ]

Zie je die rolstoel op het plaatje? Alsof hij die nu nog steeds nodig heeft _O- Een maat van me hoorde hem vorig jaar al gewoon door z'n cel lopen dus hij zit gewoon toneel te spelen. Een truc van de advocaat om strafvermindering te krijgen lijkt me :W
Als ik rechter was zou zoiets bij mij enkel meer irritatie opwekken. Dat kostte hem nog eens 5 jaar.
The End Times are wild
pi_117776681
Er is uitspraak gedaan:

quote:
Zes jaar voor benzinedief filefuik en tien jaar rijontzegging
De benzinedief die vorig jaar inreed op een filefuik en waarbij een 35-jarige Maastrichtenaar om het leven kwam, is veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf en tien jaar rijontzegging. Er was tien jaar cel tegen hem geëist en een rijontzegging van tien jaar.

De 48-jarige R. sloeg in oktober met zijn zoon op de vlucht nadat hij bij een tankstation in het Gelderse Bruchem had getankt zonder te betalen. De eigenaar van het station zag dat de kentekenplaten vastzaten met elastiek, ging achter hem aan en belde de politie. Toen die R. achtervolgde, voerde hij de snelheid op.

Terwijl de politie hem probeerde in te sluiten, volgden er zeven aanrijdingen met politievoertuigen, waarop besloten werd de filefuik te organiseren. Hoewel R. ruimte kreeg om uit te wijken en de vluchtstrook vrij was, klapte hij met grote snelheid op de file.

De rechter achtte niet bewezen dat R. met opzet op de man inreed. Wel veroorzaakte hij door zijn roekeloze rijgedrag een dodelijk ongeval. De rechtbank vindt het inzetten van de fuik een zwaar middel.

R. stal regelmatig benzine
Tijdens de behandeling van zijn zaak eind september zei R. dat hij angstig werd van de agenten die hem met getrokken pistolen in burgerauto’s achtervolgden en de file te laat zag om nog genoeg te kunnen afremmen. Ook bleek tijdens die zitting dat R. al dertig jaar zonder rijbewijs reed en al eerder veroordeeld was wegens benzinediefstal. Op de dag van de filefuik was hij ook weer weggereden zonder te betalen omdat hij geen geld had vanwege zijn verblijf in de gevangenis. Hij had later willen betalen, zo beweerde hij.

OM vervolgde politie niet
Het OM besloot afgelopen zomer de politie niet strafrechtelijk te vervolgen. De opdrachtgever kon volgens het OM niet terugvallen op landelijke of regionale regelgeving, omdat die niet bestaat. De andere agenten voerden slechts een opdracht uit. De rechtbank vindt het echter geen schending van het gelijkheidsbeginsel.

R. zelf zou toen wel een procedure willen starten om af te dwingen dat de agenten die de fuik opzetten alsnog worden vervolgd. De raadsman van de benzinedief, Gerard Roethof vindt dat de overheid de grootste rol heeft gehad in het fatale incident. Eerder zei R. dat de politie haar boekje te buiten is gegaan: “Ik ben geen moordenaar, en ik wens ook niet als moordenaar weggestopt te worden. Als de agenten dat nooit gedaan hadden, dan was er niemand overleden.”
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-rijontzegging/
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:41:39 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117777055
Als iemand zonder rijbewijs rijdt zal een rijontzegging wel indruk maken hè? :')

Sowieso staat deze mijnheer nogal ver van de werkelijkheid als je t mij vraagt. Als hij geen diefstal had gepleegd, meerdere keren, en niet keihard was weggevlucht was die hele fuik niet nodig geweest. Als hij geremd had, zoals je mag verwachten, was er ook niks gebeurd. Lekker afschuiven.

Als de politie niet stond te flitsen aldoor had ik nu geen bekeuring :(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117778484
De rechter laat weer eens duidelijk zien dat de rechten van het slachtoffer ondergeschikt zijn aan de rechten van de dader.

6 jaar celstraf voor het doodrijden van een omstander.... nee... niet door een ongeluk maar door moedwillig stelen van benzine en het vluchten voor de politie. En dat ook nog met slechts aan 1 oog zicht en het niet in bezit hebben van een geldig rijbewijs.

Deze man verdient het wat mij betreft om opgeknoopt te worden aan de galg :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_117778623
quote:
Advocaat Maikel R. blij met afkeuren filefuik

UTRECHT - Advocaat Gerald Roethof is tevreden dat de rechtbank in Utrecht „in hele scherpe bewoordingen” het inzetten van een filefuik door de politie vorig jaar heeft afgekeurd. Maar, zo vindt de raadsman, het is onbegrijpelijk dat dit niet leidt tot strafvermindering voor Maikel R., die op de stilstaande file bij Maarssen inreed waardoor iemand overleed. „De rechtbank zegt het is een fout, maar we doen er niets mee.”

Voor Roethof kan juist dat punt een serieuze overweging zijn om hoger beroep in te stellen. Maar daarover wil hij het eerst nog met R. hebben. „Er is 10 jaar geëist en 6 jaar opgelegd. Dat is nog altijd een forse straf.”
De raadsman is wel tevreden dat de rechters doodslag niet bewezen achtten. Wel zei de rechtbank in Utrecht dat iemand door R.'s schuld is overleden, omdat hij roekeloos reed. Roethof vindt dat de rechters daarbij veel te veel waarde hebben gehecht aan de verklaringen van agenten voor het bewijs voor poging doodslag op de agenten.
Roethof zei dat hij al heeft besloten om een beklagprocedure te beginnen, om alsnog vervolging van de betrokken agenten af te dwingen.

bron: Telegraaf
Die agenten horen natuurlijk net zo goed als de benzinedief in de gevangenis te belanden, ze zijn namelijk medeverantwoordelijk voor de dood van een onschuldige automobilist.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n groot risico te nemen voor een tank benzine 8)7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_117778833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:21 schreef xenobinol het volgende:
De rechter laat weer eens duidelijk zien dat de rechten van het slachtoffer ondergeschikt zijn aan de rechten van de dader.

6 jaar celstraf voor het doodrijden van een omstander.... nee... niet door een ongeluk maar door moedwillig stelen van benzine en het vluchten voor de politie. En dat ook nog met slechts aan 1 oog zicht en het niet in bezit hebben van een geldig rijbewijs.
Het valt mij nog mee, moet ik zeggen. Ik had eigenlijk verwacht dat de rechter een veel lagere straf zou opleggen. Dat is niet wat ik juist vind of wat ik graag zie, maar het is wat ik had verwacht. Dat deze man 6 jaar wordt opgeborgen (nou ja, effectief hooguit 4 jaar) is weer een meevaller voor de samenleving.

Het is tenminste nog een straf die enigszins past bij het roekeloos doodrijden van een mede-weggebruiker als gevolg van laakbaar, risicovol gedrag. We hebben ook voorbeelden gehad waarbij de dader slechts 1 jaar kreeg of zelfs vrijuit ging.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:48:07 #99
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_117779417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt mij nog mee, moet ik zeggen. Ik had eigenlijk verwacht dat de rechter een veel lagere straf zou opleggen. Dat is niet wat ik juist vind of wat ik graag zie, maar het is wat ik had verwacht. Dat deze man 6 jaar wordt opgeborgen (nou ja, effectief hooguit 4 jaar) is weer een meevaller voor de samenleving.

Het is tenminste nog een straf die enigszins past bij het roekeloos doodrijden van een mede-weggebruiker als gevolg van laakbaar, risicovol gedrag. We hebben ook voorbeelden gehad waarbij de dader slechts 1 jaar kreeg of zelfs vrijuit ging.
Sta er zelf ook raar van te kijken. Zo'n lange straf bewaren wij in Nederland eerder voor een zeer zware crimineel. Wel goed hoor, daar niet van.
pi_117781585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:27 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/binnenla(...)rijder-filefuik.html

Hoe ga je iemand die geen rijbewijs heeft, een rijontzegging van 10 jaar opleggen?
Geldt ook voor bromfiets of snorfiets en elk ander gemotoriseerd vervoer waarmee men aan het verkeer mag deelnemen en geen (auto of motor) rijbewijs voor nodig heeft. ;) Fietsen en autoped mag wel.. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')