SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hij wordt aangevuld als iemand dat specifiek vraagt aan een van de mods. Het is idd niet zo dat we alle kinderen die in OUD geboren worden in de lijst zetten, want niet iedereen wil dat.quote:Op zondag 23 september 2012 19:44 schreef octopussy het volgende:
Even een ideetje/vraagje: kan de namenlijst ook in vorm van een Wiki? Hij wordt namelijk nooit bijgewerkt op de huidige manier. Dat iedereen dus zelf de naam invult en als hij er al bij staat een nummertje ophoogt (dus bijv. Eva 4x) zodat je kan zien welke namen populair zijn in OUD.
Kom ik weer met mijn Philinequote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef Cathmar het volgende:
Kleine namen twijfel hier voor meisje drie en vier. We hebben nog drie opties, Charlotte, Karlijn, Julia. Laatste is vooral man weg van, maar is zo populair. Weet niet of ik dat zo ik leuk vind. We hebben al S.usan en M.erel.
Lena, Elin, Lucy vindt man niets. Helaas. Hanna(h) is ook leuk, maar lijkt te veel op de nam van mijn schoonmoeder. Hebben jullie nog inspiratie?
S. usan, M. erel, Karlijn en Juliequote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef Cathmar het volgende:
Kleine namen twijfel hier voor meisje drie en vier. We hebben nog drie opties, Charlotte, Karlijn, Julia. Laatste is vooral man weg van, maar is zo populair. Weet niet of ik dat zo ik leuk vind. We hebben al S.usan en M.erel.
Lena, Elin, Lucy vindt man niets. Helaas. Hanna(h) is ook leuk, maar lijkt te veel op de nam van mijn schoonmoeder. Hebben jullie nog inspiratie?
Wie weet zit er wat voor jullie tussen. Of het moeten mannetjes zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:57 schreef Kyara het volgende:
Cathmar, je denkt in mijn straatje geloof ik
Grappig!quote:Op woensdag 26 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Die jongensnamen vind ik dan weer niks
Hey! Sander is toevallig hartstikke mooi!quote:Op woensdag 26 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Die jongensnamen vind ik dan weer niks
Ik ken teveel Sander's dus daarom valt die afquote:Op woensdag 26 september 2012 15:58 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hey! Sander is toevallig hartstikke mooi! :p En t zijn ook nog eens lieve knuffelbeertjes.
En Jula? Zonder de I dus?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:33 schreef Cathmar het volgende:
Karlijn gaat'em wel worden ja. Heb ik ook al even op het proefje van het kaartje laten zetten (mijn man heeft soms een zetje nodig)
Ik heb Julianne (leuk Buuf!) en Juliette nu even in de week gelegd bij hem. Over een paar dagen weer eens polsen of het een van die kan worden.
Linde vind ik zelf heel mooi, net als Isabel. Maar helaas...
Dat had de mijne ook, maar ik vond t heerlijk om t vast te hebben staan, op tijd, is wat tastbaarderquote:Op donderdag 27 september 2012 20:13 schreef Cathmar het volgende:
Lonneke. Leuk!! Gooi ik zo even in de groep. Man lief ziet de noodzaak van namen kiezen nog niet. Onbegrijpelijk toch....?
Oooohja!! Wow dat was ik helemaal vergeten.quote:Op zondag 30 september 2012 12:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
De letter (in dit geval de e) lang ingedrukt houden.
Ik ga even voor je nadenken.
MANMEATquote:Op zondag 30 september 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
hindoestaanse namen die ik in mijn klassen tegen ben gekomen:
s.hivika
p.oodja
k.arisha
n.anda
n.alini
sh.alini
r.adhika
m.anjot
m.anmeet
n.erissa
jongens
r.iezwaan
s.hankar
s.harvan
j.ayant
v.ishal
v.inay
r.itish
jezusquote:Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef Pvoesss het volgende:
Zal ik de volgende keer speciaal voor jou gaan roepen dat het prachtnamen zijn dan?
Kusjekroel!
Nadira en Benjamin hadden we al. Benjamin blijf ik toch mooi vinden alleen even vergeten te benoemen.quote:Op zondag 30 september 2012 13:23 schreef Gulara het volgende:
Mijn bijdrage voor venco:
Geen flauw idee of het ook echt hindustaanse namen zijn?
Meisjes:
Chayla
Daya
Eila
Ela
Elina
Esha
Gina
Ginni
Gita
Harper
Imani
Indira
Jaina
Jasmin
Jaya
Jayna
Lali
Leela
Leora
Lucia
Makali
Mayra
Nadia
Nadira
Natali
Pia
Raja
Tara
Tula
Uma
Voor jongensnamen heb ik in de internationale hoek gekeken
Samuel
Liam
Daniël
Jonathan
James
Benjamin
Ik ga even mijn lijstje opzoeken daar staan er nog wel meer op.
Olivia vond ik ook heel mooi.quote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn nog steeds niet uit de jongensnaam, eerst bestond de top 2 uit Floris & Boris. Vinden we nog steeds leuk, maar bij mij klikt Floris niet 100% en bij vriend Boris niet 100%...
We denken nu aan David of Fabian.
Wat vinden jullie? (bij grote zus Olivia trouwens)
Of nog andere ideeën toevallig, een beetje in die richting?
Na de namenlijsten van kwakz0r en gulara bedacht ik mij dat ik twee hindoestaanse jongens ken: K.ishan en K.rishan. Verder heet mijn hindoestaanse schoonzusje A.rtiequote:Op zondag 30 september 2012 16:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nadira en Benjamin hadden we al. Benjamin blijf ik toch mooi vinden alleen even vergeten te benoemen.![]()
Nadia, zo heet de zus van mijn vriend. Ook een mooie naam maar vernoemen is niet altijd handig.![]()
Thx voor het meedenken alvast!
ik moest googelen op v.ishal voor ik me realiseerde dat je het ook anders kan uitsprekenquote:Op zondag 30 september 2012 17:07 schreef -Spring het volgende:
Mag ik niet lachen om een naam die ik grappig vind?
Come on. Als ik in Hindoestaans Suriname mn kind een naam geef die daar koeienstal betekent, zullen ze daar daar ook best om lachen, hoor. En terecht.
quote:Op zondag 30 september 2012 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik moest googelen op v.ishal voor ik me realiseerde dat je het ook anders kan uitsprekensorry.
Een hiervan is de 2de naam van onze dochterquote:Op zondag 30 september 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
hindoestaanse namen die ik in mijn klassen tegen ben gekomen:
s.hivika
p.oodja
k.arisha
n.anda
n.alini
sh.alini
r.adhika
m.anjot
m.anmeet
n.erissa
jongens
r.iezwaan
s.hankar
s.harvan
j.ayant
v.ishal
v.inay
r.itish
Thanks!quote:Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Olivia vond ik ook heel mooi.
We maken zelf ook nog scheidingen tussen roepnamen en extra namen.
David en Olivia klinkt goed samen.
quote:Op zondag 30 september 2012 17:47 schreef lily het volgende:
Een jongetje bij David in de klas heet Anis. Dat blijft wennen.
Fetish!quote:Op zondag 30 september 2012 16:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ken een Hema (Hemwatie) hindoestaans, en een jagdish, satish.. gewoon iets doen met een ish, klaar
Dat vind ik eig gewoon echt zielig...quote:Op zondag 30 september 2012 17:47 schreef lily het volgende:
Een jongetje bij David in de klas heet Anis. Dat blijft wennen.
Davidquote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn nog steeds niet uit de jongensnaam, eerst bestond de top 2 uit Floris & Boris. Vinden we nog steeds leuk, maar bij mij klikt Floris niet 100% en bij vriend Boris niet 100%...
Indra natuurlijkquote:Op zondag 30 september 2012 12:30 schreef vencodark het volgende:
Eens kijken of ik hier nog extra inspiratie kan vinden. We weten nog niet of we een jongen of een meisje krijgen.
Mijn vriend is Hindoestaans dus een naam met die afkomst is al een optie en daarmee ook iets buitenlands. Lastige van bijvoorbeeld Engelse namen is dat het in het Nederlands verneukt kan worden. Zo vinden we Jolene wel mooi maar mensen maken daar misschien wel Jolien van.![]()
Gabriel (puntjes op e gaat met Ipad niet)voor een jongen vinden we mooi maar dan ook weer op z'n Engels. Of Nalini, zoals zijn moeder heet. Of Nadira.![]()
Hij is er al uit, ik nog niet helemaal.
David vind ik prachtig!quote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Shiva is ook mooi ja.quote:Op zondag 30 september 2012 22:22 schreef Logician78 het volgende:
Ik kende als kind ook een meisje dat indra heet haar zusje heette shiva, vroeger was ik altijd jaloers op die naam
Dat zou je idd denken maar ze was een heel mooi blank iel meisje met blond haar tot op haar kont en grote groene ogen, de naam hoorde gewoon bij haar..quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Shiva is ook mooi ja.![]()
Overigens zou het wel zo handig zijn als hij of zij dan ook getint is en donkere ogen enzo. Dan staat een Hindoestaanse naam ook beter, denk ik. Ik ben namelijk blank en zelfs een beetje rossig. Weet natuurlijk niet welke genen het meest dominant zijn.
De (hollandse) man van mijn (amerikaanse) collega heet U.rvin en ik heb echt jarenlang gedacht dat dat haar verwrongen uitspraak van Erwin was.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:00 schreef Ynske het volgende:
K kom.vanmorgen de nieuwe variant van erwin tegen
Ersin
Samir B. Was dat niet een slechterik?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:28 schreef oh-oh het volgende:
Sameer of Samir vind ik trouwens een hele mooie hindoestaanse jongensnaam
Samir A. toch?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Samir B. Was dat niet een slechterik?
Ik ken wel iemand die Ander heet...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:28 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind Anders ook een hele mooie naam.
Nu vind ik hem niet zo mooi klinken met de achternaam die onze beeb gaat krijgen, maar anders had ik misschien ook wel even getwijfeld sinds die schietpartij..
Toch associaties he! Samir vind ik ook leuk. Net als Ilias en Elias.
Neela is idd mooiquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:25 schreef Mineola het volgende:
Anders, ik vind het niet zo... Maar dat is eigenlijk gewoon vanwege het NL-se woord en niet vanwege een rare Noor.
Folkert vind ik wel heel leuk.
Urvin/Erwin doet mij denken aan mensen die Ernie uitspreken als Urnie
En wie zocht er nou laatst iets Hindoestaans? In de serie ER zit een meisje Neela, vind ik ook mooi!
De papa van frodoquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:36 schreef danic het volgende:
Ik zit de lange lijst met namen in de op te lezen en deze staat er ook tussen:
Frodo Peregrin Meriadoc
Wie heeft die er nou weer tussen gezet
Ja we zijn echt serieus zijn oudste dochter heet Daphne toen frodo. Daarna 2 dochters maar die namen weet ik niet meer.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:42 schreef danic het volgende:
Ben je nu serieus?? Dit is toch gewoon een filmpersonage? Zo noem je je kind toch niet volledig?
quote:De dochter heet Daphne Annick Frédérique (D.A.F. dus)
en onze middelste heet Falco Amadeus Jeanny.
Jammer! Ben wel benieuwd! Lonneke werd t hier ook niet, door hemquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:56 schreef Cathmar het volgende:
Hee KD, Lonneke gaat'em niet worden. Jammerrr. Maar ik ben blij met de uiteindelijke keuze.
Kom op toekomstige meisjesmamma's. Lonneke is leuk!!
'Felicia Gefeliciteerd Hoera' zekerquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Nee hij heeft laatst nog een dochter gekregen felicia oid
Leuheuk!!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:40 schreef Kyara het volgende:
Nou Kleurdoos (en anderen), kom maar op met de suggesties:
Midas & 2 meisjesnamen
Karlijn is van Cathmar geloof ik. Het wordt nu ingewikkeld nu we allebei 2 meisje krijgenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Wordt het niet Karlijn en Lonneke? Of was dat iemand anders?
Ja ik! Lonneke niet. Die andere naam wel!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Wordt het niet Karlijn en Lonneke? Of was dat iemand anders?
Mn collega heet zo en volgens mij heeft niemand ooit zo gedachtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Erin vind ik prachtig maar niet te doen in NL
Dan nog wordt de uitspraak erg lelijk als de doorsnee nederlander het gaat uitspreken vrees ik.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ken iemand, die dat heeft 'opgelost' door er Erynn/Erinn van te maken. Niet mijn smaak overigens.
Het ging me eigenlijk vooral om de uitspraakquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:41 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Mn collega heet zo en volgens mij heeft niemand ooit zo gedacht
Tove= scandinavisch en Rowan is een veel voorkomende naam tegenwoordig, je kan t spellen als Rohan, Roan, Rowan..kan voor jongen of meidquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:34 schreef bitterend het volgende:
Tove? Rowan?
Zijn het meisjes namen? waar vandaan? nog nooit van gehoord
Ja, vind de klank in het NL ook echt niet mooi.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan nog wordt de uitspraak erg lelijk als de doorsnee nederlander het gaat uitspreken vrees ik.
maar je zegt toch gewoon eerrin, net als eelin, dus opzich vind ik t prima kunnen, maar idd iedereen zal t anders uitspreken, net als Ruby ja, ruubie, roebiequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan nog wordt de uitspraak erg lelijk als de doorsnee nederlander het gaat uitspreken vrees ik.
Nee zo ken ik hem nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
maar je zegt toch gewoon eerin, net als eelin, dus opzich vind ik t prima kunnen
Nou dat is precies de hollandse verbastering van de amerikaanse manier van uitspreken wat ik bedoelde. Verschrikkelijk toch?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ken ze dus ook waarbij je het gewoon uitspreekt als Er in
Zo spreek je Erin ook uit bij diegene die ik ken, ik vind het een mooie naam!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
maar je zegt toch gewoon eerrin, net als eelin, dus opzich vind ik t prima kunnen, maar idd iedereen zal t anders uitspreken, net als Ruby ja, ruubie, roebie
Volgens z'n moeder hoor je het zo eigenlijk op zn Hindoestaans (geloof ik) uit te spreken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef Pvoesss het volgende:
Maar hoe kan je van Ravi dat nou maken?![]()
Kan ook zijn dat het iets van Roewie is ipv Roebiequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:08 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ken hindoestaanse ravi's maar dit is nieuws voor mij
ja, deze combi's zijn tof!!quote:
Ja, dat hebben de meeste mensen iddquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef twentemeisje het volgende:
Jord en Fedde vind ik leuk Coco! Bij Lan moet ik aan LAN denken.
Ik vind de naam van jullie dochter mooi, maar wat staan er een debiele namen bij zeg.. 'avontura pink tijger'quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:27 schreef Lamb29 het volgende:
Wat een leuke lijstjes!!
Nog even een tof boek/blog..
Mijn dame staat nu ook in de blog
http://www.rockingnames.blogspot.nl/
Mijn leerling Ravi sprak je uit als Rûhwie, kan me voorstellen dat t soms ook klinkt als Roewie met een korte oe... ik vraag leerlingen sowieso altijd om me te verbeteren als ik hun naam verkeerd uitspreek, eerkwestie, ik wil het gewoon goed doenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:59 schreef Meimeltje het volgende:
Ik zou alleen geen naam kiezen die je echt totaal anders uitspraakt dan geschreven.
Zo heet een vriendje van Kyllian 'Ravi', maar je spreekt het uit als 'Roebie'. Zijn vriendjes en klasgenootjes noemen hem gewoon Raavie, maar thuis wordt hij dus Roebie genoemd.
Z'n moeder zei ooit dat het niet echt uit maakt aangezien hij naar beiden luistert, maar lijkt mij wel vervelend en zeker als hij ouder wordt.
Ja zo spreek je het idd uit!! Hij is dus niet de enigequote:Op zondag 7 oktober 2012 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn leerling Ravi sprak je uit als Rûhwie, kan me voorstellen dat t soms ook klinkt als Roewie met een korte oe... ik vraag leerlingen sowieso altijd om me te verbeteren als ik hun naam verkeerd uitspreek, eerkwestie, ik wil het gewoon goed doen
Verder heb ik niks met namen als Lente/Zonne/Sterre/Maane/Herfst/Winter/Springtij/etc...
Stef vind ik ook leuk!
Het is ook officieel een ierse naam.. Maar hij komt dus in belgie vaak voor als Oona en ook in Scandinavie hoor je hem vaker... Alleen hier dus nog niet zo gangbaar... In 2010 zijn er 18 geboren waaronder dus mijn damequote:Op zondag 7 oktober 2012 17:11 schreef Cathmar het volgende:
Lamb, en ik maar denken dat het de nl versie was van een ierse naam: oonagh. Spreek je net zo uit. Tenminste, ik heb een ierse vriendin die zo heet en dat klinkt aardig hetzelfde.
Ik ookquote:
Die is ook mooi!quote:
Ik vind Lente ook een mooie naam! Ook het enige naamwaardige seizoen overigens, Herfst, Zomer of Winter vind ik absoluut geen namen. Maar bij jouw mooie Lente denk ik eigenlijk niet eens aan het seizoen als ik haar naam lees Spring.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik vind L ente geen rare naam hoor Spring. Ik vind het een mooie naam... alleen ik ken wel mensen in mijn omgeving die er raar van zouden opkijken. (vooral de iets ouders generatie collega's enzo...).
En Melle.... mooooi! (die naam hadden we als jongensnaam toen ik zwanger was van Evie....) Melle Job zou hij heten..![]()
![]()
![]()
en bij Saar passen ook zoveeeeel leuke jongensnamen.
en
Adam
Brent
Thije
Viggo
Len
Mats
Kjel
Had ik ook zegt nietsquote:Op maandag 8 oktober 2012 09:13 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb ook zo'n enorm jongentjesvoorgevoel!
Ik ook niet, wat een rare naam! (moet ik zeggenquote:
Lijkt mij ook, maar je weet nooit ...quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Celvin.
Dat kan toch niet anders dan als selvin uitgesproken? Als cel, en cent. Toch?
Jammer van de editquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:46 schreef trui het volgende:
neehoor, een c kan ook als k uitgesproken worden.
Ja, maar niet voor een e toch? Wat was daar de regel ook weer voor? Cees is ook sees toch?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:46 schreef trui het volgende:
neehoor, een c kan ook als k uitgesproken worden.
Cees = Keesquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, maar niet voor een e toch? Wat was daar de regel ook weer voor? Cees is ook sees toch?
Claudia weet t vast!
In de praktijk ligt het eraan welke Kees je voor je hebt. Of Sees.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, maar niet voor een e toch? Wat was daar de regel ook weer voor? Cees is ook sees toch?
de tweede letter is gunne e hè reldelsnoopyquote:
ff vastleggen voor t nageslacht.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:21 schreef trui het volgende:
je hebt gelijk Buuv! alleen ken ik inderdaad ook wel 'Kezen' met een C. maar ja. die zijn dus gewoon illegaal.
De Chinesen hebben bewezen dat je om te kezen met z'n tweeën moet wezen.quote:
D-trend?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:34 schreef Pvoesss het volgende:
Delilah vind ik door de D trend echt veel te tokkie.
Ik vind het ook te overdreven maar bij sommige vrouwen past zoiets wel. Is ook geen serieuze overweging hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:36 schreef Cardozo het volgende:
Delilah... Noem je kind dan meteen Shaniqua.
Die 2 staan toevallig mij op nr 1. Mijn man vindt alleen olivia niet zo. david gelukkig wel. Maar zwanger van nr 1 en we weten nog niet wat het wordt dus ik heb nog even de tijd om olivia er door te drukken haha.quote:Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Olivia vond ik ook heel mooi.
We maken zelf ook nog scheidingen tussen roepnamen en extra namen.
David en Olivia klinkt goed samen.
Bij ons is die van de lijst want mijn vriend moest teveel denken aan The Color Purple, de dochter van zo'n donkere vrouw heet zo en die associatie gaat niet weg.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:40 schreef Bennet het volgende:
[..]
Die 2 staan toevallig mij op nr 1. Mijn man vindt alleen olivia niet zo. david gelukkig wel. Maar zwanger van nr 1 en we weten nog niet wat het wordt dus ik heb nog even de tijd om olivia er door te drukken haha.
Misschien heb jij daar geen probleem mee, maar ik zou Jayden zelf iets te nieuw populair vinden (ziehier)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef vencodark het volgende:
Delilah vind ik bijvoorbeeld ook wel mooi maar ook wat overdreven. En Angelina. Nadira staat ook nog op de lijst. Jayden voor een jongen is erbij gekomen en Michael ook.
Oh en ik moet ineens denken aan een speelkameraatje van mijn broertje vroeger: Saydin/Sayden. Hmm...
Klopt, je hoort het vaker. Daarom ben ik nog niet overtuigd maar mijn vriend weer wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Misschien heb jij daar geen probleem mee, maar ik zou Jayden zelf iets te nieuw populair vinden (ziehier)
Nadira vind ik erg mooi trouwens
Heb zelf niet zoveel met Amerikaans/Engelse namen (uitzonderingen daargelaten).
Haha nou ja, ik ben blank, sproeten en beetje rossig. Zijn tante heeft ook kinderen met een echte ginger en kinderen zijn niet echt donker. Wel heel licht getint met donkere ogen en haar maar niet bruin ofzo. Snap je.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:09 schreef Suikertante het volgende:
Daar zou ik wel vanuit gaan, hoewel ik natuurlijk niet weet wat je hebt uitgevroten
Maar inderdaad, ik zie nu meteen zo'n droppie voor me![]()
(vind Jayden nog steeds niet zo heel leuk, maar de andere namen wel, en rekening houden met je vriend is ook niet verkeerd natuurlijk)
Mijn moeder is 3/4 Javaans en 1/4 Nederlands. En ik ben erg licht (zelfs voor Nederlandse begrippen), heb sproeten en werd geboren met rossig haar, en heb nog steeds een rode gloed. Wordt ook niet bruin en heb lichte ogen. Mijn zusje is wel weer donkderder van stukquote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:23 schreef Suikertante het volgende:
Nu je het zegt ken ik ook een vol Indonesische moeder met blonde kids..
Daarom, dat weet je pas wanneer het eruit komt. En als ze qua kleur nu helemaal op mij lijkt, weet ik niet of Nadira dan zo bij haar staat. Snap je.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mijn moeder is 3/4 Javaans en 1/4 Nederlands. En ik ben erg licht (zelfs voor Nederlandse begrippen), heb sproeten en werd geboren met rossig haar, en heb nog steeds een rode gloed. Wordt ook niet bruin en heb lichte ogen. Mijn zusje is wel weer donkderder van stuk
Je weet idd nooit welke genen je kind gaat krijgen.
Snap het helemaalquote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daarom, dat weet je pas wanneer het eruit komt. En als ze qua kleur nu helemaal op mij lijkt, weet ik niet of Nadira dan zo bij haar staat. Snap je.
Ja de klank van D en DJ die zo populair is onder tokkies.quote:
Zit ook veel in de associatie denk ik. Ik leg die link met Jayden zo totaal niet eigenlijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja de klank van D en DJ die zo populair is onder tokkies.
Ik zie Delilah ook echt meer en meer tokkie worden past goed bij Destiny enzo
Wie weet. Ik ken de statistieken niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
Jayden is gewoon tokkienaam nummer 1. En ik denk dat velen dat ook zo zien.
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:58 schreef Suikertante het volgende:
Ik begrijp wel wat Pvoesss bedoelt, maar ik vind dat de looks van het kind de hele klank van de naam kunnen veranderen.
Hier kruipt voor een meisje Vika steeds verder omhoog..
Och, wij hadden de naam met wk 33 ofzo pas vaststaand eig.. En bij Isabel bij 30.. We zijn niet zo snel geloof ikquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Suikertante het volgende:
Waarom zie ik duizend leuke jongensnamen voorbij komen, en ik weet nog steeds geen meisjesnaam, boehoeMijn lijstje wordt langzaam weer langer, dat gaat de verkeerde kant op!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:43 schreef Pvoesss het volgende:
Hier staat de naam voor meisje vast.
Voor jongens gaan we nog kiezen uit 3. namen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |