SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hij wordt aangevuld als iemand dat specifiek vraagt aan een van de mods. Het is idd niet zo dat we alle kinderen die in OUD geboren worden in de lijst zetten, want niet iedereen wil dat.quote:Op zondag 23 september 2012 19:44 schreef octopussy het volgende:
Even een ideetje/vraagje: kan de namenlijst ook in vorm van een Wiki? Hij wordt namelijk nooit bijgewerkt op de huidige manier. Dat iedereen dus zelf de naam invult en als hij er al bij staat een nummertje ophoogt (dus bijv. Eva 4x) zodat je kan zien welke namen populair zijn in OUD.
Kom ik weer met mijn Philinequote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef Cathmar het volgende:
Kleine namen twijfel hier voor meisje drie en vier. We hebben nog drie opties, Charlotte, Karlijn, Julia. Laatste is vooral man weg van, maar is zo populair. Weet niet of ik dat zo ik leuk vind. We hebben al S.usan en M.erel.
Lena, Elin, Lucy vindt man niets. Helaas. Hanna(h) is ook leuk, maar lijkt te veel op de nam van mijn schoonmoeder. Hebben jullie nog inspiratie?
S. usan, M. erel, Karlijn en Juliequote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef Cathmar het volgende:
Kleine namen twijfel hier voor meisje drie en vier. We hebben nog drie opties, Charlotte, Karlijn, Julia. Laatste is vooral man weg van, maar is zo populair. Weet niet of ik dat zo ik leuk vind. We hebben al S.usan en M.erel.
Lena, Elin, Lucy vindt man niets. Helaas. Hanna(h) is ook leuk, maar lijkt te veel op de nam van mijn schoonmoeder. Hebben jullie nog inspiratie?
Wie weet zit er wat voor jullie tussen. Of het moeten mannetjes zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:57 schreef Kyara het volgende:
Cathmar, je denkt in mijn straatje geloof ik
Grappig!quote:Op woensdag 26 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Die jongensnamen vind ik dan weer niks
Hey! Sander is toevallig hartstikke mooi!quote:Op woensdag 26 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Die jongensnamen vind ik dan weer niks
Ik ken teveel Sander's dus daarom valt die afquote:Op woensdag 26 september 2012 15:58 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hey! Sander is toevallig hartstikke mooi! :p En t zijn ook nog eens lieve knuffelbeertjes.
En Jula? Zonder de I dus?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:33 schreef Cathmar het volgende:
Karlijn gaat'em wel worden ja. Heb ik ook al even op het proefje van het kaartje laten zetten (mijn man heeft soms een zetje nodig)
Ik heb Julianne (leuk Buuf!) en Juliette nu even in de week gelegd bij hem. Over een paar dagen weer eens polsen of het een van die kan worden.
Linde vind ik zelf heel mooi, net als Isabel. Maar helaas...
Dat had de mijne ook, maar ik vond t heerlijk om t vast te hebben staan, op tijd, is wat tastbaarderquote:Op donderdag 27 september 2012 20:13 schreef Cathmar het volgende:
Lonneke. Leuk!! Gooi ik zo even in de groep. Man lief ziet de noodzaak van namen kiezen nog niet. Onbegrijpelijk toch....?
Oooohja!! Wow dat was ik helemaal vergeten.quote:Op zondag 30 september 2012 12:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
De letter (in dit geval de e) lang ingedrukt houden.
Ik ga even voor je nadenken.
MANMEATquote:Op zondag 30 september 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
hindoestaanse namen die ik in mijn klassen tegen ben gekomen:
s.hivika
p.oodja
k.arisha
n.anda
n.alini
sh.alini
r.adhika
m.anjot
m.anmeet
n.erissa
jongens
r.iezwaan
s.hankar
s.harvan
j.ayant
v.ishal
v.inay
r.itish
jezusquote:Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef Pvoesss het volgende:
Zal ik de volgende keer speciaal voor jou gaan roepen dat het prachtnamen zijn dan?
Kusjekroel!
Nadira en Benjamin hadden we al. Benjamin blijf ik toch mooi vinden alleen even vergeten te benoemen.quote:Op zondag 30 september 2012 13:23 schreef Gulara het volgende:
Mijn bijdrage voor venco:
Geen flauw idee of het ook echt hindustaanse namen zijn?
Meisjes:
Chayla
Daya
Eila
Ela
Elina
Esha
Gina
Ginni
Gita
Harper
Imani
Indira
Jaina
Jasmin
Jaya
Jayna
Lali
Leela
Leora
Lucia
Makali
Mayra
Nadia
Nadira
Natali
Pia
Raja
Tara
Tula
Uma
Voor jongensnamen heb ik in de internationale hoek gekeken
Samuel
Liam
Daniël
Jonathan
James
Benjamin
Ik ga even mijn lijstje opzoeken daar staan er nog wel meer op.
Olivia vond ik ook heel mooi.quote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn nog steeds niet uit de jongensnaam, eerst bestond de top 2 uit Floris & Boris. Vinden we nog steeds leuk, maar bij mij klikt Floris niet 100% en bij vriend Boris niet 100%...
We denken nu aan David of Fabian.
Wat vinden jullie? (bij grote zus Olivia trouwens)
Of nog andere ideeën toevallig, een beetje in die richting?
Na de namenlijsten van kwakz0r en gulara bedacht ik mij dat ik twee hindoestaanse jongens ken: K.ishan en K.rishan. Verder heet mijn hindoestaanse schoonzusje A.rtiequote:Op zondag 30 september 2012 16:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nadira en Benjamin hadden we al. Benjamin blijf ik toch mooi vinden alleen even vergeten te benoemen.![]()
Nadia, zo heet de zus van mijn vriend. Ook een mooie naam maar vernoemen is niet altijd handig.![]()
Thx voor het meedenken alvast!
ik moest googelen op v.ishal voor ik me realiseerde dat je het ook anders kan uitsprekenquote:Op zondag 30 september 2012 17:07 schreef -Spring het volgende:
Mag ik niet lachen om een naam die ik grappig vind?
Come on. Als ik in Hindoestaans Suriname mn kind een naam geef die daar koeienstal betekent, zullen ze daar daar ook best om lachen, hoor. En terecht.
quote:Op zondag 30 september 2012 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik moest googelen op v.ishal voor ik me realiseerde dat je het ook anders kan uitsprekensorry.
Een hiervan is de 2de naam van onze dochterquote:Op zondag 30 september 2012 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
hindoestaanse namen die ik in mijn klassen tegen ben gekomen:
s.hivika
p.oodja
k.arisha
n.anda
n.alini
sh.alini
r.adhika
m.anjot
m.anmeet
n.erissa
jongens
r.iezwaan
s.hankar
s.harvan
j.ayant
v.ishal
v.inay
r.itish
Thanks!quote:Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Olivia vond ik ook heel mooi.
We maken zelf ook nog scheidingen tussen roepnamen en extra namen.
David en Olivia klinkt goed samen.
quote:Op zondag 30 september 2012 17:47 schreef lily het volgende:
Een jongetje bij David in de klas heet Anis. Dat blijft wennen.
Fetish!quote:Op zondag 30 september 2012 16:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ken een Hema (Hemwatie) hindoestaans, en een jagdish, satish.. gewoon iets doen met een ish, klaar
Dat vind ik eig gewoon echt zielig...quote:Op zondag 30 september 2012 17:47 schreef lily het volgende:
Een jongetje bij David in de klas heet Anis. Dat blijft wennen.
Davidquote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn nog steeds niet uit de jongensnaam, eerst bestond de top 2 uit Floris & Boris. Vinden we nog steeds leuk, maar bij mij klikt Floris niet 100% en bij vriend Boris niet 100%...
Indra natuurlijkquote:Op zondag 30 september 2012 12:30 schreef vencodark het volgende:
Eens kijken of ik hier nog extra inspiratie kan vinden. We weten nog niet of we een jongen of een meisje krijgen.
Mijn vriend is Hindoestaans dus een naam met die afkomst is al een optie en daarmee ook iets buitenlands. Lastige van bijvoorbeeld Engelse namen is dat het in het Nederlands verneukt kan worden. Zo vinden we Jolene wel mooi maar mensen maken daar misschien wel Jolien van.![]()
Gabriel (puntjes op e gaat met Ipad niet)voor een jongen vinden we mooi maar dan ook weer op z'n Engels. Of Nalini, zoals zijn moeder heet. Of Nadira.![]()
Hij is er al uit, ik nog niet helemaal.
David vind ik prachtig!quote:Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef __Isis__ het volgende:
Shiva is ook mooi ja.quote:Op zondag 30 september 2012 22:22 schreef Logician78 het volgende:
Ik kende als kind ook een meisje dat indra heet haar zusje heette shiva, vroeger was ik altijd jaloers op die naam
Dat zou je idd denken maar ze was een heel mooi blank iel meisje met blond haar tot op haar kont en grote groene ogen, de naam hoorde gewoon bij haar..quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Shiva is ook mooi ja.![]()
Overigens zou het wel zo handig zijn als hij of zij dan ook getint is en donkere ogen enzo. Dan staat een Hindoestaanse naam ook beter, denk ik. Ik ben namelijk blank en zelfs een beetje rossig. Weet natuurlijk niet welke genen het meest dominant zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |