Potver.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou, niet zo'n goed nieuws dus. Lars heeft vermoedelijk een liesbreuk. Net bij de huisarts geweest, en die stuurt hem door naar de chirurg.
wat kutquote:Op woensdag 19 september 2012 16:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou, niet zo'n goed nieuws dus. Lars heeft vermoedelijk een liesbreuk. Net bij de huisarts geweest, en die stuurt hem door naar de chirurg.
Er zijn weer pruimen, Lamb.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:50 schreef Lamb29 het volgende:
Och Karin.... Wat enorm balen!!! Sterkte weer..
Hahaha Die L. Knappe meid!
Fannetje ik zag de foto... echt helemaal jarig
Erg hè... ik ben ook al helemaal met Sinterklaas bezig...
Hier dag 2 met een niet fit meisje... Buikje van slag (poepluiers willen niet)
Sneu... Gelukkig tussen hangmomenten door wel lekker vrolijk... vanmiddag even lekker in de plassen gaan stampen..
Haha, gaat die even een inhaalslagje maken.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:01 schreef freecell het volgende:
Hmmmm, ik dacht: toch even naar de ha vanmorgen, want hoewel het manneke redelijk vrolijk is de laatste dagen (en ineens allerlei woordjes zegt) heeft hij duidelijk last van zijn oren.
Leek me niet handig, omdat hij dinsdag geopereerd wordt.
Huisarts kijkt even: ja, die is snotverkouden, dat voelt vast vervelend in die oren.... Ow,en deze is ongeveer eergisteren doorgebroken, dus hij heeft met dat oor even ongeveer 24 uur redelijk normaal gehoord. Zit nu alweer potdicht en vol trouwens.
Woaeven met 1 oor redelijk horen en bwam een stapel nieuwe woorden... Wordt leuk volgende week
Je hebt in Hengelo de Waarbeek. Das een pretparkje. Leuk voor die leeftijd.quote:Op donderdag 20 september 2012 07:29 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn Fannetje dat ze een leuk feest op het kdv heeft gehad. Veel plezier alvast voor zaterdag!
Lamb, dat is niet fijn. Idd, misschien voedsel, dat afvoerend of lacterend werkt: pruimen, geweld gedroogd fruit, kiwi etc.?
Iemand een goede tip voor een speel/ dieren pretpark iets, dat leuk is voor een 3-4 jarigeen in de buurt is van apeldoorn, almelo, deventer, enschede en dat ook leuk en goed te doen is om begin oktober te doen bij slecht weer?
Dat is zeker erg leuk! Zijn wij in de vakantie geweest en Mart heeft zich de hele dag vermaakt (en wij ook hoor)quote:Op donderdag 20 september 2012 09:17 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Je hebt in Hengelo de Waarbeek. Das een pretparkje. Leuk voor die leeftijd.
Ligt aan het kind persoonlijk denk ik.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:20 schreef Troel het volgende:
Ik vind de Waarbeek persoonlijk helemaal niet leuk voor zulke jonge kinderen
Dan zou ik eerder gewoon lekker naar Bengeltjesdorp gaan (gegarandeerd succes!) of naar Bentelo, daar heb je een binnen cq buitenspeeltuin.
Megapret in Lievelde. Dat is binnen en buiten.quote:Op donderdag 20 september 2012 07:29 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn Fannetje dat ze een leuk feest op het kdv heeft gehad. Veel plezier alvast voor zaterdag!
Lamb, dat is niet fijn. Idd, misschien voedsel, dat afvoerend of lacterend werkt: pruimen, geweld gedroogd fruit, kiwi etc.?
Iemand een goede tip voor een speel/ dieren pretpark iets, dat leuk is voor een 3-4 jarigeen in de buurt is van apeldoorn, almelo, deventer, enschede en dat ook leuk en goed te doen is om begin oktober te doen bij slecht weer?
Dat!quote:Op donderdag 20 september 2012 15:10 schreef _Bar_ het volgende:
Free jammer van het dichte oor ivm verkoudheid maar het beloofd anderzijds idd iets voor na volgende week als hij weer normaal en goed hoort,
Hihi Mamapurk maar zoals iedereen altijd zegt het is een fase![]()
Succes ermee!
Spring, een leuk ballententje misschien? Kan buiten maar ook net zo goed binnen (dat laatste althans gaat hier prima)
Nieuwe regenlaarsjes regenjas zodat je tijdens de herfstige natte dagen toch naar buiten kan
een paraplu.
Een knutselboek waarmee je met dingen uit de natuur kan knutselen, combineert goed met eerst buiten lopen spullen verzamelen en daarna naar binnen gezellig knutselen.
een kruiwagentje en een bladhark/sneeuwschopquote:Op donderdag 20 september 2012 09:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, gaat die even een inhaalslagje maken.![]()
Wel sneu weer, zeg.
Aargh, iedereen vraagt wat ze L cadeau moeten doen en ik werkelijk géén idee! Ze speelt nauwelijks binnen; rent zodra ze wakker is D's speeltuin in om te glijden, schommelen en springen. Ik weet niet hoe dat van de winter zal gaan natuurlijk, maar ik vermoed weinig anders. Hoewel, als het echt regent, blijven ze ook geen uren buiten natuurlijk.
Jullie ideeen?
Kruiwagen had ik al doorgegeven aan schoonmoeders. Ze krijgt een glimmend rode.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een kruiwagentje en een bladhark/sneeuwschop
Apart he, ik kan ook niet echt zeggen wat er nou anders is, maar hij lijkt zo veel wijzer ineens. Zo groot en meer kleuterachtig. En dat moet dan nog 3 worden.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:21 schreef -Spring het volgende:
De leidster bij de opvang vond L ineens zo groot en wijs en anders geworden.Grappig, want dat vond ik zelf ook al. Ze heeft andere uitdrukkingen, praat anders; kan er de vinger niet echt op leggen.
Driekus is op een haar (week) na 3. Hij speelt veel met zijn beste vriendinnetje dat hij al kent vanaf hij naar het kdv ging. Zij is een maandje ouder. En hij speelt veel met J. die in oktober 4 wordt en met L. die 5 maanden ouder is. Het zijn ook de enige twee jongens in zijn huidige groep, dus niet zo raar.quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
mef, hoe oud is Driekus nu?
Aviva speelt op het kdv vnl met oudere kindjes. Haar beste " vriendinnetje" is 11 mnd ouder dan zij. Dat wordt dus wat als die naar school gaat...
kus voor je meisje! En ook voor jou!quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:26 schreef Fannetje het volgende:
Sommigen van jullie hebben het al gelezen, maar ook nog maar even hier.
Anne is gisteren heel hard gevallen toen ze met een loopfiets door de tuin van mijn ouders aan het crossen was. Ik zag het gebeuren, zó met haar gezicht op de tegels. Meteen veel bloed en het eerste wat ik altijd check zijn de tanden en ik zag dus meteen dat er een tand los hing
Uiteindelijk naar de noodtandarts gegaan maar omdat de tand nog niet helemaal los zat gaf hij aan dat we het een dagje aan moesten zien. Vandaag dus weer geweest en de tand hing dusdanig los dat er niks meer aan te doen was en hij is dus getrokken.
En nu loopt mijn mupke dus een jaar of 5/6 zonder voortand. De tand ernaast is ook een beetje beschadigd maar we hopen dat die het gewoon overleefd, anders wordt het wel heel sneu.
Mijn moederhart heeft wel een deuk gekregen hoor. Arm meisje... zelf heeft ze gelukkig nergens last van. Het trekken was natuurlijk even huilen maar was ook snel weer over.
+1quote:Op zondag 23 september 2012 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
Spring; krijgen we nog een verjaardagsspam?Vind ik zo leuk altijd!!
Kan ze benoemen wat ze eng vindt? Vindt ze het misschien gewoon vies om te zien? Zou ze miss. liever op de grote wc gaan, zoals papa en mama? Wij maakten het ook "extra leuk" door haar te laten spoelen, dat mocht alleen als ze een plasje gedaan had. En zelf het wcpapiertje afscheuren enzo. En inderdaad een mooie sticker uitzoeken en op een A4 plakken dat we hadden gemaaktquote:Op zondag 23 september 2012 18:02 schreef DaviniaHR het volgende:
mef, je hoort wel vaker dat kindjes bij spannende momenten terugvallen hebben in zindelijkheid. Gaat hopelijk snel weer over.
Gister heeft Aviva de hele dag luierloos rond gelopen. Score: 1 keer op het potje gepoept (![]()
) en de rest op de grond, ook nog een tweede poep.
Ik heb expliciet gevraagd of ze het leuk vond. Ze vindt het wel leuk en niet stom, maar wel eng. We hebben een boekje over Lotje dat op haar nieuwe potje gaat en dat vindt ze reuzespannend en interessant.
Wat kunnen we nog meer doen om haar over de angst heen te komen? Ze krijgt nu een sticker en we dansen een beetje na ieder goed resultaat. Hebben jullie nog tips?
quote:Op zondag 23 september 2012 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
Spring; krijgen we nog een verjaardagsspam?Vind ik zo leuk altijd!!
Hier begint het tegenwoordig al voordat we bij de opvang aankomen. Of een pruillipje als je zegt dat je weggaat. Hier heeft het denk ik ook te maken met het feit dat hij weet dat we samen dingen doen als we thuis zijn. Maar eigenlijk als hij eenmaal bezig is daar, dan is het weer prima. En dat bezig zijn, dat kan ook echt meteen zijn. Dat hij buiten al begint te gillen dat hij niet wil, binnen nog steeds aan het gillen is, de deur van de zaal binnenkomt, zijn vriendje op hem afkomt, hem bij de hand neemt en dat er niets aan de hand isquote:Op maandag 24 september 2012 09:12 schreef pessie het volgende:
Spring nog van harte gefeliciteerd met de derde verjaardag van L! Leuk filmpje ook!
Davinia, knap van je meisje dat ze er al zo mee bezig is.
Nathan is weer naar de peuterspeelzaal! Hij vind het niet leuk als ik wegga, maar eigenlijk is het verdriet na een minuut over, hebben jullie kids dat ook?
We hadden met Mikael hetzelfde. Hij heeft op de psz daarom mee gedaan met een vervroegd schoolprogramma. Dus ging ie 1 keer in de 2 weken een middag groep 1 draaien en werkje van groep 1 doen. Toen ie eenmaal op school zat zat ie al snel an werkjes van groep 2. En groep 2 weer van groep 3. Hij zit nu in groep 3 maar dan in een plusklas. Anders blijft ie continu een klas voorlopen. Ze zijn hier op school niet van het klassen overslaan ivm leeftijd verschil en emotioneel er vaak nog niet aan toe zijn. Daarom plusklassen. Hij Zit 1 dag in de week met een klein groepje dus niet in zijn eigen klas maar in een ander lokaal waar ze moeilijkere werkjes krijgen en opdrachten krijgen. Als ie dan in zijn eigen klas klaar is met wat ie moet doen mag ie daaraan werken. Zo blijft de verveling uit. Tot nu toe gaat dat prima.quote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef As1981 het volgende:
Even op de feiten vooruit lopend maar toen we Yaro net ophaalde gaf de juf daar aan dat ze haar vinger er niet op kan leggen maar dat ze vermoed dat Yaro hoogbegaafd is. Hoe leuk dit klinkt hoop ik het van niet alhoewel wel zelf ook al naar elkaar hebben benoemd dat mbt school dingen voor hem wel een uitdaging moeten zijn. echter is dit voornamelijk op taal gebied en begrip e.d.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je hier uberhaupt al iets over zeggen op zo'n jonge leeftijd?
Nee hij was ook 2. Ze deden dat op de psz normaal met kinderen die bijna 4 werden. Maar omdat Mikael toen al aankon wat een vierjarige kon mocht ie mee. Mikael ging ook naar een andere school maar dat maakte voor wat ie mocht doen niks uit.quote:Op maandag 24 september 2012 12:02 schreef As1981 het volgende:
Was dat dan wat later op de psz? Yaro is net twee natuurlijk. helaas gaat hij ook naar een andere school dan dat hij nu naar de psz gaat. deels ook omdat hij hier al met twee mocht.
Buisjes en neusamandelen verwijderen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef DaviniaHR het volgende:
free, wat voor operatie is er morgen? Buisjes of zo? Succes iig! (Het is wrs erger voor jou dan voor F)
zal ik onze info doorsturen die we deze week krijgen. Hier is er ook het vermoeden adhd en daardoor word roy nu geobserveerd hier en op de opvang. Poquote:Op maandag 24 september 2012 12:04 schreef Lamb29 het volgende:
Vrienden met een dochter van 3 hebben nu ook hetzelfde As... Zij hebben dus speciaal naar een school gekeken met mogelijkheden voor een plusklas & ervaring op school. Idd is het belangrijk om naar het sociaal emotionele stukje te blijven kijken en heeft het dus niet de voorkeur om een klas over te slaan...
Ik ben zelf nu dus info aan het zoeken voor een heel ander hoekjevroege signalen voor ADHD bij peuters.... O is nu op 2 scholen ingeschreven.. een jena en een 'klassieke' katholieke.... ben dus ook aan het bekijken welk van deze 2 scholen het beste bij een 'drukke of adhd-leerling past...
En soms krijgt het kind door stempels juist dat kleine beetje extra dat nodig isquote:Op maandag 24 september 2012 12:20 schreef freecell het volgende:
Ik zou zelf heel voorzichtig zijn met nu al stempels
Dat snap ik wel. Jochem heeft ook wel dingen waarbij er lichtjes gaan branden. Niet alleen bij mij, ook bij professionals. Maar hij loopt niet tegen dingen aan zoals Ruben dat deed. Het enge van wachten totdat je wel ergens tegen aanloopt vind ik alleen het feit dat je dan op een wachtlijst komt, terwijl de hulp dan meteen nodig is. Het is gewoon heel moeilijkquote:Op maandag 24 september 2012 12:27 schreef freecell het volgende:
Weet ik
We zijn niet voor niks ook met F-je bezig,omdat het duidelijk 'anders' gaat dan normaal.
Maar zolang een kind normaal of boven verwachting functioneert en gewoon gelukkig is, zou ik er zelf niet zoveel mee doen.
Ik doelde vooral op de operatie an sich. Dat je je kindje naar de ok moet brengen en zo.quote:Op maandag 24 september 2012 12:17 schreef freecell het volgende:
BE, wat goed!
[..]
Buisjes en neusamandelen verwijderen.
En ik denk toch echt dat het voor hem beroerder is, want nu hoort hij praktisch niks (wel klanken, geen articulatie, alsof hij onder water is zeg maar) wat hem nu functioneel doof maakt.
Morgen als hij wakker wordt hoort hij in 1 klap normaal.
Dus dat wordt wrs nogal een schok...
Groot gelijk idd..! Ben benieuwd...quote:Op maandag 24 september 2012 12:10 schreef As1981 het volgende:
Nou heb ik een heel fijn gevoel bij deze school maar wil ik nog wel in gesprek dus dat meenemen is zeker handig.
Waaraan zie je signalen bij O van adhd?
dat maakt het soms lastig he als je het vanuit werkgebied weet / herkent. Je wil er op tijd bij zijn, maar soms is er onbekend in staan ook wel lekker.quote:Op maandag 24 september 2012 13:39 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Groot gelijk idd..! Ben benieuwd...
Het is deels een onderbuikgevoel... Ik heb veel met kinderen met adhd gewerkt dus 'denk' dingen te herkennen... Maar samengevat is O. enorm vluchtig en heeft een heel korte concentratieboog. Eigenlijk alles waar een beetje concentratie voor nodig is wil ze samen doen. Daarbij is ze vrij onhandig. Hoort allemaal natuurlijk ook bij peuters in het algemeen, maar this wel opvallend veel...
Maar er zijn ook wel dingen die weer totaal niet kloppen. O. slaapt bijvoorbeeld weer prima...
Het is meer idd het zekere voor het onzekere.. dat ze niet straks binnen een schooltype zit waar haar vluchtigheid gewoon niet bij past..
stuur p_iglet ff een pm. Pepijn is hoogstwaarschijnlijk hoogbegaafd en ik denk dat zij je nuttige info en tips kan geven.quote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef As1981 het volgende:
Even op de feiten vooruit lopend maar toen we Yaro net ophaalde gaf de juf daar aan dat ze haar vinger er niet op kan leggen maar dat ze vermoed dat Yaro hoogbegaafd is. Hoe leuk dit klinkt hoop ik het van niet alhoewel wel zelf ook al naar elkaar hebben benoemd dat mbt school dingen voor hem wel een uitdaging moeten zijn. echter is dit voornamelijk op taal gebied en begrip e.d.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je hier uberhaupt al iets over zeggen op zo'n jonge leeftijd?
Ja, ervaring, en nee je kan er vrij weinig over zeggen op zo'n jonge leeftijdquote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef As1981 het volgende:
ik denk dat er vaker sprake is van add dan adhd en dan gaat het vaak niet om het drukke maar om andere zaken zoals concentratie.quote:Op maandag 24 september 2012 23:12 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, jouw oudste heeft toch geen adhd??? die is hartstikke rustig, als je hem zo ziet in het algemeen!
karin, fijn dat lats goed gekeurd is.
free, nogmaals succes morgen!
Hier van de week ook. Hij wilde die bril niet op, hij wilde zijn oog niet dicht en hij wilde al helemaal niks zeggen. Hier ook eerst idd langs de ha, die gaat ook nog een poging wagen. Daar is het niet zo moeten maar gaat het iets meer spelenderwijs begreep ik van de assistent. Dus wij mogen volgende week ook!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Nijna het volgende:
Peuter heeft de oogtest voor de tweede keer niet goed gedaan, peuterpubertijd of het niet zien... zeg het maar. Verwijzing oogarts, maar dan moet je eerst bij de huisarts langskomen. Wat een dubbel werk zeg... Maar goed, we gaan dus vanmiddag naar de huisarts.
wij konden gelijk de oogarts bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Nijna het volgende:
Peuter heeft de oogtest voor de tweede keer niet goed gedaan, peuterpubertijd of het niet zien... zeg het maar. Verwijzing oogarts, maar dan moet je eerst bij de huisarts langskomen. Wat een dubbel werk zeg... Maar goed, we gaan dus vanmiddag naar de huisarts.
Het.zit in de lucht lijkt.welquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:17 schreef Keshet het volgende:
Hebben jullie allemaal mijn kind?
Op Spring na dan.
Heeft die van jou ook een flinke plasser dan?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:17 schreef Keshet het volgende:
Hebben jullie allemaal mijn kind?
Op Spring na dan.
Hier was het vorige week stiften op de bank. Ik was de was doen boven bij m'n vader en moeder en Joene stond de katten eten te geven in de keuken. Ik hoorde lichte paniek toen hij me riep om even te komen kijken wat leyla had gedaan. Echt de hele zitting van de "leren" bank onder de zwarte stift. Thank god voor billendoekjes en de stiften heb ik meteen weggegooid.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:53 schreef freecell het volgende:
Hier ook een temperamentje hoor! Als iets niet mag, doet hij het gewoon WEL.
Houd je hem dan fysiek tegen, dan is het huis te klein.
Nouja, jammer dan, de prullenbak leegeten,koelkast opentrekken en uitzetten, krijten op de bank, kleuren op de muren mag GEWOON NIET. Punt.
Het gaat goed hier!Hij reageert op zijn naam
En begint woordjes te zeggen. Hij is nog wel veel sneller moe dan anders, maar dat is logisch.
En verder lijkt het geen al te grote schok voor hem!
Verder niet bijgelezen maar ik haak hier even op in...Onze dochter heeft het nu meer dan een half jaar over de basisschool en ze heeft nu ook in de gaten dat ze bijna-bijna-bijnaquote:Op zondag 23 september 2012 19:08 schreef leonieke het volgende:
Ik denk trouwens dat we te vroeg over school begonnen zijnAlhoewel, wij niet, maar iedereen in onze omgeving (oma, opa, tantes, nonkels, ...). Elke dag zit Thomas te vragen om naar school te gaan. Hij zegt nu al dat het een paar weekjes zal duren, maar ah, voor hem is dat natuurlijk hetzelfde als een paar seconden
Binnen een paar weken gaan we een boekentasje/rugzak kopen, maar zeker niet té vroeg.
ganglicht aan? zodat er toch wat licht ergens te zien is?quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik hoop dat het een fase is inderdaad... volgens mij heeft Lars er ook last van. Dat was altijd een uitstekende slaper, half acht/acht uur erin, en je hoorde hem niet meer tot zeker acht uur de volgende ochtend... maar sinds hij twee weken terug verkouden was (verstopte neus = niet lekker kunnen duimen = niet lekker slapen) is het een ramp...
"Hoef nie slapuh mama" is een veelgehoorde uitspraak tegenwoordig. Klinkt heel schattig, maar ben het toch niet helemaal met hem eens
's Avonds wil hij nu niet meer gaan slapen, en 's ochtends is hij steeds vroeger wakker. En ook echt ongelukkig wakker, dus hij laat zich prima horen dan...
Onze nieuwste theorie (ongeveer een uurtje oud) is dat hij misschien wat bang is in het donker. Hij heeft nu ook zelf zijn bedlampje aangedaan, en daarna was het wel snel stil. Morgen maar eens kijken voor een wat handiger nachtlampje...
Dat hangt ervan af of ie zn voeten goed optilt of daar geen zin in heeftquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:09 schreef _Bar_ het volgende:
Toen jullie kinderen al even konden lopen ongeveer een jaar. Vielen ze toen nog veel?
Nijna wat sneu beterschap.
Sonnetje wat fijn!
na elke groeispurt. selene heeft dat nog steeds. komt omdat de lichaamsverhouding dan net ietsje anders is. ze moeten ff wennen aan de langere benen bvquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:09 schreef _Bar_ het volgende:
Toen jullie kinderen al even konden lopen ongeveer een jaar. Vielen ze toen nog veel?
Nijna wat sneu beterschap.
Sonnetje wat fijn!
Geen idee. Ff GGD/CB bellen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef simmu het volgende:
booooh, kinkhoestepidemietje in het dorpweet iemand hoelang vaccinaties werken? als in; hoe groot de kans is dat een van ons het krijgt? (en ja; het zit best dichtbij. collega op het werk)
Ik heb het ook gemist, Sola. Wat is er aan de hand?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:43 schreef miss_sly het volgende:
He sola, wat vervelend dat je voor niets in het ziekenhuis was. Ik heb helemaal gemist dat er iets was met Amy.
In het kader 'goed op haar eten letten' zou ik trouwens zeker wel iets tegen opa en oma zeggen over de hoeveelheid snoeperij die ze krijgt toegestopt!
Als het sporadisch is, zou ik er op zich ook niets van zeggen, maar aangezien ze, zoals Sola post, goed op het eten van Amy en haar bloedsuikerspiegel moeten letten, zou ik de inname van veel snoep wel een halt toeroepen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb het ook gemist, Sola. Wat is er aan de hand?
Ik weet niet zo goed of ik er iets van zou zeggen. Juist omdat ze er zo sporadisch komt.
Ns ouders passen elke donderdag op L. En hoewel het nog best meevalt, heb ik ook al eens aangegeven dat het snoepen daar best wat minder mag. Ze krijgt daar de hele dag door puur (appel)sap, 's ochtends chocomel en een eierkoek en op d'r brood gestampte muisjes. Ik heb er wel iets van gezegd en nu krijgt ze een halve eierkoek.Verder gebeurt er geloof ik weinig mee. Als ik L mag geloven tenminste. Die vertelt nog altijd vrolijk dat ze een boterham met muisjes én een met vlokken heeft gegeten 's middags.
Tijdje geleden was ik met L even bij schoonmoeder op het werk. Omdat ik even de stad in moest, stelde schoonmoeder voor om 'r even bij haar te laten. En vroeg ze of ze chocomel mocht. "Liever niet," was mijn antwoord, want ze had nog geen uur daarvoor al een grote beker met slagroom op.
Kom ik 'r even later ophalen, zit d'r hele trui onder de chocomel.
Ik ken genoeg mensen. Dat is t m juist.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:34 schreef simmu het volgende:
@spring; je went er vanzelf aan:* komt wel goed! zie het als andere mensen leren kennen
@sola; ik hoop dat het idd 'gewoon' iets is met die bloedsuiker en dat ze daar gewoon lekker overheen groeitik zou denk ik wel als een havik bovenop alles wat ze eet en wanneer zitten
![]()
@free; hoe is het met f-je?
dan bel je gewoon en legt uit dat het ff niet uitkomt om reden xquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen. Dat is t m juist.
Hoef je geen sorry voor te zeggen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:42 schreef simmu het volgende:
[..]
dan bel je gewoon en legt uit dat het ff niet uitkomt om reden x![]()
sorrie, ik redeneerde wellicht een tikkie vanuit mezelf, wij zijn hier nu leuk aan het integreren via zulks
Herkenbaar idd.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Lamb29 het volgende:
Ik zou het wel tof vinden!
Gevalletje grote stad hier en eigenlijk ken ik niemand met kids van O.'s leeftijd..
Begin het nu op deze leeftijd wel echt te missen...
Gevalletje grote stad zorgt er ook voor helaas dat je heel lastig ergens tussen komt merk ik.... + kdv niet in de buurt helpt ook niet...
Die eerste ken ik niet, maar ze zoekt dus wel de mannen opquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:07 schreef Lamb29 het volgende:
O. is vooral helemaal wild van K.eano op het moment Meimel...
En ook M.ax en K.ees doen het erg goed nog
Overdag eet ze regelmatig dus dan merk ik niet zo veel aan haar. Ik weet ook niet goed wat gewoon peutermoeheid is en wat er met haar bloedsuiker te maken heeft. Wat ik me wel afvroeg, ze wordt vaak rond elf uur 's avonds wakker en vaak als ze zacht huilend wakker wordt (alsof ze niet goed wakker wordt) dan wordt ze wakker als je haar eruit haalt en dan blijft ze heel erg lang hangen in een huil/krijsbui. Dat duurt zo een half uur/ 3 kwartier. Afleiden helpt niet en soms dan is het ineens weer over. Het zou dan kunnen dat ze een dipje heeft (ze heeft dan al 4 uur niets gegeten) Of hebben jullie peuters hier ook wel eens last van? En is het gewoon een enge droom of iets anders?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:03 schreef -Spring het volgende:
Sola, wat moet je geschrokken zijn! Merk je het overdag ook wel eens, dat ze chagrijnig wordt of lusteloos?
Lily, ik sta er net zo in als jij.Maar ik vind het wel lekker om er hier af en toe even over te zeiken.
![]()
L had vandaag een briefje in dr bakje op het kdv.
"Mag L een keer komen spelen.
Graag wil ik ook een keer jullie hond en poes aaien.
Groetjes A my"
En dan de naam en het telefoonnummer van moeders.
Nou ken ik A my wel, maar die moeder totaal niet. De vader wel trouwens, daarbij heb ik ooit nog eens in de taxi gekotst.
L zegt idd dat ze het erover gehad hebben. Binnenkort maar eens bellen.
De eerste speeldate.Heb er alleen zelf helemaal niet zo'n behoefte aan.
oorpijn?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:42 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Overdag eet ze regelmatig dus dan merk ik niet zo veel aan haar. Ik weet ook niet goed wat gewoon peutermoeheid is en wat er met haar bloedsuiker te maken heeft. Wat ik me wel afvroeg, ze wordt vaak rond elf uur 's avonds wakker en vaak als ze zacht huilend wakker wordt (alsof ze niet goed wakker wordt) dan wordt ze wakker als je haar eruit haalt en dan blijft ze heel erg lang hangen in een huil/krijsbui. Dat duurt zo een half uur/ 3 kwartier. Afleiden helpt niet en soms dan is het ineens weer over. Het zou dan kunnen dat ze een dipje heeft (ze heeft dan al 4 uur niets gegeten) Of hebben jullie peuters hier ook wel eens last van? En is het gewoon een enge droom of iets anders?
Leuk zo'n eerste speeldateIk ben niet de moeder van die A.my
oeh dat is best veel al, maar er zijn zoveel leuke modellenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef Nijna het volgende:
Mn jongste krijgt een bril... dat kind zal vast denken... blaadjes aan de bomen... waar hebben jullie het over?!.
(-3 en -2,5 en allebei de kanten ook nog een cylinderafwijking)
Dus morgen maar eens op zoek naar een mooie bril.
Jeetje, geen wonder dat die ogentest niet luktequote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef Nijna het volgende:
Mn jongste krijgt een bril... dat kind zal vast denken... blaadjes aan de bomen... waar hebben jullie het over?!.
(-3 en -2,5 en allebei de kanten ook nog een cylinderafwijking)
Dus morgen maar eens op zoek naar een mooie bril.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:29 schreef Saffier het volgende:
[..]
Als mijn suikerspiegel te ver daalt ben ik daar flink beroerd van en niet gezellig. Chagrijnig, boos, echt niet lekker. Als dat dat ook zo voelt voor Amy snap ik haar bui dan wel. Heb je haar tijdens zo'n bui al eens geprobeerd wat te laten eten? Dat helpt mij wel.
Let op: warrig verhaal. Iets met slaapgebrek.
Ik word momenteel ongelooflijk verdrietig van de nachtmerries van Ylana. Ze wordt zó vreselijk verdrietig wakker (als ze helemaal wakker wordt). Ze laat zich gelukkig snel troosten en valt dan ook weer vlot in slaap lijkt,want het duurt zo een uur tot anderhalf uur voor ze weer echt slaapt en niet meer huilend en roepend wakker wordt. Het is zo triest om dat te zien.
Gister zag ze bij mijn ouders een stukje van Sesamstraat, denk ik, over een konijnenknuffel die kwijt was en met de post weer terug kwam. Dat laatste had ze niet meegekregen en het filmpje was afgelopen en ze begint vreselijk te huilen. Niet te stoppen. Gelukkig had mijn moeder door wat er aan de hand was maar ze is zeker een kwartier bezig geweest voor ze wat kalmeerde.
De dvd van het dolfinarium mag ze ook al niet meer kijken. Daar komt een eng stukje in voor. De spidermanpiama van haar broer triggert ook. ( dat heeft met de dvd te maken btw )
Ik ben blij dat ze zo goed kan praten dat scheelt heel veel.
Maar wat kan je verdrietig worden van het verdriet van je kind zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
In een 'goede' bui gaat ie letterlijk om alles de discussie aan. Zeg jij: we gaan eten. Zegt hij: ja, maar ik ben nu aan het spelen. Zeg jij: dan speel je straks verder. Zegt hij: dat kan niet, want ik ben nu aan het spelen. En dan blijven volhouden he. En aangezien is best talig is, blijft ie ook heerlijke argumenten verzinnen. Helpt ook niet mee dat de leidster em niet zo aardig leek te vinden en omgekeerd ook (mama, juf1 is lief, juf2 is lief, iedereen op het kdv is lief. Onee, juf 3 niet, die is stom)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:34 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het ook nog steeds leuker worden, Son. Wel intensiever ook.
Sowieso raar dat ie dat niet meer mocht zeggen, Mef.Ongeacht hoe ze het zei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |