Uiteiendelijk zal een groot deel van de Ron paul stemmers toch gewoon op de reguliere GOP-kandidaat stemmen. Dat is toch hun partij en zo'n conservatief figuur past ook veel en veel beter bij hun denkbeelden dan een vrijzinnige communist zoals Obama.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ron Paul supporters stemmen niet op Romney. Velen stemmen zelfs op Obama omdat die tenminste gegarandeerd over 4 jaar weg is.
Obama is over maximaal 2 jaar een "lame duck" en kan dan nog maar beperkt schade aanrichten. En over 4 jaar is er misschien een GOP kandidaat die wel geloofwaardig is. Stemmen op Obama kan daarom een betere keuze zijn dan Romney want dan loop je het risico dat je daar 8 jaar mee zit opgescheept.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteiendelijk zal een groot deel van de Ron paul stemmers toch gewoon op de reguliere GOP-kandidaat stemmen. Dat is toch hun partij en zo'n conservatief figuur past ook veel en veel beter bij hun denkbeelden dan een vrijzinnige communist zoals Obama.
De GOP die met een geloofwaardige, goede kandidaat op de proppen komt?quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Obama is over maximaal 2 jaar een "lame duck" en kan dan nog maar beperkt schade aanrichten. En over 4 jaar is er misschien een GOP kandidaat die wel geloofwaardig is. Stemmen op Obama kan daarom een betere keuze zijn dan Romney want dan loop je het risico dat je daar 8 jaar mee zit opgescheept.
Voorlopig heb je gelijk, helaasquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De GOP die met een geloofwaardige, goede kandidaat op de proppen komt?
Haha
Hahahaha
Dat maakt voor Ron Paul aanhangers niet uit. Voor hen is Obama een enge communist en een ramp voor het land. Die man gaat diep in tegen al hun normen en waarden, veel meer dan Romney.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Obama is over maximaal 2 jaar een "lame duck" en kan dan nog maar beperkt schade aanrichten. En over 4 jaar is er misschien een GOP kandidaat die wel geloofwaardig is. Stemmen op Obama kan daarom een betere keuze zijn dan Romney want dan loop je het risico dat je daar 8 jaar mee zit opgescheept.
De overgrote meerderheid zal dat niet doen, en de meeste Ron Paul-stemmers hadden en hebben niets met de GOP. Ze zullen grotendeels helemaal niet stemmen en een deel zal op Gary Johnson stemmen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteiendelijk zal een groot deel van de Ron paul stemmers toch gewoon op de reguliere GOP-kandidaat stemmen. Dat is toch hun partij en zo'n conservatief figuur past ook veel en veel beter bij hun denkbeelden dan een vrijzinnige communist zoals Obama.
We zullen zien. Ik vermoed dat zoals iedere keer de internetpeilingen over het stemgedrag van de potentiële of echte RP stemmers nu niet bepaald in overeenstemming zullen zijn met de echte wereld. Maar misschien hebben ze het nu heel toevallig voor het eerst een keertje fout en heb jij gelijk. Maar goed het gaat toch maar om een marginale groep.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid zal dat niet doen, en de meeste Ron Paul-stemmers hadden en hebben niets met de GOP. Ze zullen grotendeels helemaal niet stemmen en een deel zal op Gary Johnson stemmen.
Ik baseer me niet op peilingen, is dit specifiek onderzocht/gepeild en wat waren de resultaten daarvan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik vermoed dat zoals iedere keer de internetpeilingen over het stemgedrag van de potentiële of echte RP stemmers nu niet bepaald in overeenstemming zullen zijn met de echte wereld. Maar misschien hebben ze het nu heel toevallig voor het eerst een keertje fout en heb jij gelijk. Maar goed het gaat toch maar om een marginale groep.
Wow 14 procent... ik hoorde op Bloomberg dat Romney het nieuws expres vlak voor het weekend naar buiten bracht, om er maar zo min mogelijk media-aandacht voor de generenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:06 schreef Montov het volgende:
"I pay all the taxes that are legally required and not a dollar more. I don’t think you want someone as the candidate for president who pays more taxes than he owes"
An retroactive gaffe zou ik het noemen, nu duidelijk is dat Romney in 2011 bewust meer belastingen heeft betaald om zijn percentage op te schroeven van 12.2% naar boven de 14%.
Dit is gewoon geniaalquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:44 schreef PKRChamp het volgende:
Nog zo een frusti ik lach me kapot hier.
Met een echte godsdienstoorlog tegen de Islam dan zullen ze pas echt teleurgesteld zijn, laat Obama nu de acht jaar maar volmaken, dan komt het misschien weer op Clinton niveauquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:17 schreef heiden6 het volgende:
Het is een heel gemengde groep, met veel zogenaamde independents (lees: niet lid van een van de partijen), aardig wat jongeren (studenten vooral) die voor een deel de vorige keer voor Obama gestemd hebben en teleurgesteld zijn, )
Clintonniveau? (De president die het vaakste god aanhaalde in zijn speeches als ik me niet vergis, maar dat terzijde.)quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met een echte godsdienstoorlog tegen de Islam dan zullen ze pas echt teleurgesteld zijn, laat Obama nu de acht jaar maar volmaken, dan komt het misschien weer op Clinton niveau
toen ie klaarkwam??quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Clintonniveau? (De president die het vaakste god aanhaalde in zijn speeches als ik me niet vergis, maar dat terzijde.)
Obama is misschien nog wel erger tot nu toe dan zijn voorganger, iets waarvan ik persoonlijk niet dacht dat het mogelijk was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met een echte godsdienstoorlog tegen de Islam dan zullen ze pas echt teleurgesteld zijn, laat Obama nu de acht jaar maar volmaken, dan komt het misschien weer op Clinton niveau
Er scheen een incident te zijn geweest dat mensen die al gestorven waren toch hun stem hadden uitgebracht op Obama. Hoeveel daar van waar is laat ik even in het midden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit is gewoon geniaal.
deadpeople vote... zijn dat bejaarden?
Ja, dan krijg je met een beetje mazzel zo'n gezellig teabagger.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ron Paul supporters stemmen niet op Romney. Velen stemmen zelfs op Obama omdat die tenminste gegarandeerd over 4 jaar weg is.
quote:Microsoft ontweek voor $7 miljard aan belastingen
door onze redactie
AMSTERDAM - Softwaregigant Microsoft heeft volgens Amerikaanse onderzoekers voor $7 miljard aan belastingen ontweken met fiscale routes.
Ook printerreus Hewlett-Packard heeft de fiscus voor miljarden het nakijken gegeven.
HP gebruikte een serie leningen die elk soms dertig maanden duurden om belastingheffing te ontwijken.
Het stalde het meeste van zijn vermogen buiten de Verenigde Staten, waar het miljardenconcern een pot van $800 miljoen liet belasten. Daarbuiten staat echter voor $12,5 miljard aan cash op rekeningen.
Belastingverlaging
Volgens belastingexperts hebben de bedrijven geen wet ontdoken, maar volgens leden van de Permanent Subcomittee on Investigation tonen de praktijken aan dat er nieuwe belastingwetgeving voor bedrijven nodig is.
Republikeinen in de commissie benadrukken dat de miljardenontwijking juist aantoont dat bedrijven lagere belastingen moeten hebben.
Romney
De bevindingen komen op het moment dat zakenman Mitt Romney, de Republikeinse presidentskandidaat, bevestigde in 2011 $13.697.000 bij de belastingdienst te hebben opgegeven, waarover hij $1,9 miljoen aan belasting betaalde.
Uit stukken over voorgaande jaren blijkt dat Romney, met een geschat vermogen van $250 miljoen, relatief weinig aan de fiscus afdraagt.
Erger wat betreft godsdienstoorlogen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Obama is misschien nog wel erger tot nu toe dan zijn voorganger, iets waarvan ik persoonlijk niet dacht dat het mogelijk was.
Dat ik vraag mij ook af.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Erger wat betreft godsdienstoorlogen?
een godsdienstoorlog moeten we niet hebben hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen goed plan, nee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een godsdienstoorlog moeten we niet hebben hoor
want ook die oorlog gaat de USA verliezen
Ach jawel... de gemiddelde Republikein zal gewoon op zijn partij kandidaat stemmen. De meeste Ron Paul supporters waren net zo anti-Obama als anti-Romney, en als het er op aan komt zitten ze dichter bij de GOP dan bij de Dems.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:04 schreef SeLang het volgende:
Dat moeten er wel miljoenen geweest zijnquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Er scheen een incident te zijn geweest dat mensen die al gestorven waren toch hun stem hadden uitgebracht op Obama. Hoeveel daar van waar is laat ik even in het midden.
Alsof veel Amerikanen het Ron Paul-beleid willen... dan stort het hele financiële kaartenhuis waarop heel Amerika gebaseerd is op korte termijn in.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach jawel... de gemiddelde Republikein zal gewoon op zijn partij kandidaat stemmen. De meeste Ron Paul supporters waren net zo anti-Obama als anti-Romney, en als het er op aan komt zitten ze dichter bij de GOP dan bij de Dems.
Schuld van de mediaquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Alsof veel Amerikanen het Ron Paul-beleid willen... dan stort het hele financiële kaartenhuis waarop heel Amerika gebaseerd is op korte termijn in.
Op korte termijn doet het pijn. Op lange termijn is het veel en veel gunstiger dan de marrionetten die nu "aan de macht" zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Alsof veel Amerikanen het Ron Paul-beleid willen... dan stort het hele financiële kaartenhuis waarop heel Amerika gebaseerd is op korte termijn in.
Mwoah, het is vooral dat jij denkt dat critici niet verder komen dan wat gehak op Ron Paul.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op korte termijn doet het pijn. Op lange termijn is het veel en veel gunstiger dan de marrionetten die nu "aan de macht" zijn.
Maarja, veel mensen hier komen niet verder met kritiek op Ron Paul dan wat simpel nageblaat van wat standaard riedeltjes die al lang en breed keer op keer ontkracht zijn of zelfs helemaal niet eens relevant.
Ik geloof er niet zo in dat het dat waren, meer vanwege andere belangen. Maar qua Oorlog was Bush erger ja.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals?quote:Op zondag 23 september 2012 15:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in dat het dat waren, meer vanwege andere belangen. Maar qua Oorlog was Bush erger ja.
Op een aantal andere punten is Obama weer erger.
Al die drone strikes (en het fenomee van de kill list), de NDAA (nog erger dan de PATRIOT Act die Obama verlengde), de bailouts (explosief verhogen van de staatsschuld, nog erger dan alle eerdere presidenten inclusief Bush), Obamacare, het intensiveren van de war on drugs (zelfs tegen medical marijuana in staten waar dat legaal is, en in het algemeen tegen zijn beloftes in). Hij zet het beleid van Bush grotendeels voort, en stelt op een aantal plekken ook dezelfde mensen aan of verergt het. Guantanamo Bay is nog steeds open, hij wilde de oorlog in Irak niet stoppen en die in Afghanistan is verlengd, de mensen die verantwoordelijk waren voor marteling onder Bush worden niet vervolgd...quote:
Niet dat ik voorstander ben van drone strikes, maar dat geniet nog altijd de voorkeur boven een invasie. De bail-outs waren (helaas) noodzakelijk en bovendien in gang gezet door Bush. Obamacare vind ik, als sociaal liberaal wiens hartje links klopt, een vooruitgang.quote:Op zondag 23 september 2012 15:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Al die drone strikes (en het fenomee van de kill list), de NDAA (nog erger dan de PATRIOT Act die Obama verlengde), de bailouts (explosief verhogen van de staatsschuld, nog erger dan alle eerdere presidenten inclusief Bush), Obamacare, het intensiveren van de war on drugs (zelfs tegen medical marijuana in staten waar dat legaal is, en in het algemeen tegen zijn beloftes in). Hij zet het beleid van Bush grotendeels voort, en stelt op een aantal plekken ook dezelfde mensen aan of verergt het. Guantanamo Bay is nog steeds open, hij wilde de oorlog in Irak niet stoppen en die in Afghanistan is verlengd, de mensen die verantwoordelijk waren voor marteling onder Bush worden niet vervolgd...![]()
Ja, had Obama alle troepen weggehaald uit Afghanistan en vrijwillig vertrokken uit Irak, en Libië niet binnengevallen, dan had je een punt gehad.quote:Op zondag 23 september 2012 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat ik voorstander ben van drone strikes, maar dat geniet nog altijd de voorkeur boven een invasie. De bail-outs waren (helaas) noodzakelijk en bovendien in gang gezet door Bush. Obamacare vind ik, als sociaal liberaal wiens hartje links klopt, een vooruitgang.
Voor het overige heb je gelijk, maar dat maakt hem in mijn optiek niet erger dan Bush.
De NDAA is bedacht door de Reps.quote:Op zondag 23 september 2012 15:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Al die drone strikes (en het fenomee van de kill list), de NDAA (nog erger dan de PATRIOT Act die Obama verlengde), de bailouts (explosief verhogen van de staatsschuld, nog erger dan alle eerdere presidenten inclusief Bush), Obamacare, het intensiveren van de war on drugs (zelfs tegen medical marijuana in staten waar dat legaal is, en in het algemeen tegen zijn beloftes in). Hij zet het beleid van Bush grotendeels voort, en stelt op een aantal plekken ook dezelfde mensen aan of verergt het. Guantanamo Bay is nog steeds open, hij wilde de oorlog in Irak niet stoppen en die in Afghanistan is verlengd, de mensen die verantwoordelijk waren voor marteling onder Bush worden niet vervolgd...![]()
Obama heeft het toch ondertekend en steunt het. Wie het dan oorspronkelijk bedacht heeft, tja, lekker belangrijk. Beide partijen komen met genoeg wanstaltige wetgeving en de dingen die breed gedragen worden binnen de twee partijen zijn vrijwel allemaal rampzalig.quote:Op zondag 23 september 2012 16:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
De NDAA is bedacht door de Reps.
Helemaal gestoord!!quote:Op zondag 23 september 2012 16:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Obama heeft het toch ondertekend en steunt het. Wie het dan oorspronkelijk bedacht heeft, tja, lekker belangrijk. Beide partijen komen met genoeg wanstaltige wetgeving en de dingen die breed gedragen worden binnen de twee partijen zijn vrijwel allemaal rampzalig.
...en gisteren deel 2:quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:58 schreef SeLang het volgende:
Even een tip trouwens: de BBC heeft een aardige documentaire over de Clintons:
http://www.bbc.co.uk/ipla(...)_Clintons_Candidate/
Ik weet niet zeker of de stream werkt buiten de UK....
Het is maar wat je met korte termijn bedoeld. Als je de goud-standaard invoert of iets in die richting zal je een grote depressie van een paar jaar krijgen. Das misschien relatief kort in de wereldgeschiedenis, maar Amerikanen vinden 1 maand recessie al veel te lang (of ze nu Democratisch of Republikeins stemmen).quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op korte termijn doet het pijn. Op lange termijn is het veel en veel gunstiger dan de marrionetten die nu "aan de macht" zijn.
Maarja, veel mensen hier komen niet verder met kritiek op Ron Paul dan wat simpel nageblaat van wat standaard riedeltjes die al lang en breed keer op keer ontkracht zijn of zelfs helemaal niet eens relevant.
Discussie bij voorbaat als irrelevant bestempelen is voor mij irrelevant. Het heeft namelijk ook in grote mate met jouw perspectief te maken. De zon en de maan lijken op het eerste gezicht ook beiden ongeveer even ver vanaf de aarde te staan, maar dat heeft gewoon met onze idiote zichtlocatie te maken.quote:Op zondag 23 september 2012 16:22 schreef Homey het volgende:
Obama zijn beleid verschilt nauwelijks die Bush, dus de discussie daarover is vrij irrelevant.
Ze hebben helemaal niet door dat de overheid van de VS haar verplichtingen binnenkort niet meer kan voldoen (eigenlijk kan dat nu al niet meer maar nu kan het nog uitgesteld worden), zowel binnenlands als buitenlands.quote:Op zondag 23 september 2012 19:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is maar wat je met korte termijn bedoeld. Als je de goud-standaard invoert of iets in die richting zal je een grote depressie van een paar jaar krijgen. Das misschien relatief kort in de wereldgeschiedenis, maar Amerikanen vinden 1 maand recessie al veel te lang (of ze nu Democratisch of Republikeins stemmen).
Zolang ze nog krediet krijgen is er op dat gebied nog niet zo heel veel aan de hand in de praktijk. Voor de kiezer maakt het niet zoveel uit of de schuld 20% of 80% is. Zolang ze er niet al te veel last van hebben.quote:Op zondag 23 september 2012 19:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niet door dat de overheid van de VS haar verplichtingen binnenkort niet meer kan voldoen (eigenlijk kan dat nu al niet meer maar nu kan het nog uitgesteld worden), zowel binnenlands als buitenlands.
wel hoor, men kan toch nog steeds printen??quote:Op zondag 23 september 2012 19:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niet door dat de overheid van de VS haar verplichtingen binnenkort niet meer kan voldoen (eigenlijk kan dat nu al niet meer maar nu kan het nog uitgesteld worden), zowel binnenlands als buitenlands.
Dat krijgen ze al een tijdje nauwelijks meer hoor, en steeds minder.quote:Op zondag 23 september 2012 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang ze nog krediet krijgen is er op dat gebied nog niet zo heel veel aan de hand in de praktijk. Voor de kiezer maakt het niet zoveel uit of de schuld 20% of 80% is. Zolang ze er niet al te veel last van hebben.
Ja, en als de dollar straks niets meer waard is, is de schuld ook niets meer waard, dus de vraag is wat er dan gaat gebeuren.quote:Op zondag 23 september 2012 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wel hoor, men kan toch nog steeds printen??
Ze moeten de defensie eens flink afbouwen
Als je je problemen beter kunt oplossen wanneer de economie weer goed draait, en je nu kan lenen voor lage rentes, dan valt daar best wat voor te zeggen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Wat de FED nu doet is uitstel van executie, het vooruitschuiven en opstapelen van de problemen.
Als je niet door hebt dat dit niet gaat werken dan kunnen ze je alles wel wijsmaken en weet ik het ook niet meer.quote:Op zondag 23 september 2012 20:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Als je je problemen beter kunt oplossen wanneer de economie weer goed draait, en je nu kan lenen voor lage rentes, dan valt daar best wat voor te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |