Iemand die je huis binnen sluipt terwijl jij ligt te slapen stelt niemand op prijs volgens mij.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Misschien ben jij wel de zeurpiet en vind jouw vriend het helemaal niet erg dat hij langskomt.
het was 10 uur, niet half 4 snachtsquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Iemand die je huis binnen sluipt terwijl jij ligt te slapen stelt niemand op prijs volgens mij.
Ja en? Juist omdat de bel genegeerd werd moet je ook niet naar binnen gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het was 10 uur, niet half 4 snachtsen hij negeerde de bel, eigen keuze
Hihaho.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:40 schreef Life2.0 het volgende:
Dus als een vriendin van jou muziek hard op heeft staan en dus de bel niet hoort ga je maar weer naar huis?
En haar vriend blijkt geen ballen te hebben en TS denkt dat zij het nu moet oplossen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef Ezio het volgende:
Whehe je vriend is per ongeluk aardig geweest tegen zo'n aanhankelijke losert waar je nooit meer vanaf geraakt
Niet. Jouw vriend moet dit oplossen. Dat hij er vooralsnog relatief nonchalant (Hij kan toch gewoon de deur dichthouden wanneer S. ervoor staat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:23 schreef Koekie1992 het volgende:
Kan iemand me alsjeblieft advies geven hoe ik dit kan oplossen?
quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:20 schreef zarGon het volgende:
TS, heb je het met je vriend besproken eigenlijk? Ik lees vooral frustraties van jouw kant, maar lees niets over wat je vriend er nou van vindt.
Ik lees wel dat jullie (wie is "we"?) hem hebben aangesproken, maar dat dat niet werkt. Hoe hebben jullie het overgebracht, wat hebben jullie gezegd? Lijkt me dat het tijd wordt om echt kwaad te worden op die gozer, zodat hij het wel begrijpt. Blijkbaar helpt lief en beschaafd zijn niet. Dan maar bot en duidelijk.
Die vriend is veels te ver gegaan (hebben jullie zo ver laten komen...), tijd om dat duidelijk (maar dan ook echt duidelijk) te maken. Jouw vriend dient het trouwens op te lossen.
Dit.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat vind je vriend er eigenlijk van?
Dit, zeker al je vriend het er mee eens is. Maar ben ook wel benieuwd wat jouw vriend er van vindt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:40 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon botter worden, op een gegeven moment komt het vanzelf aan.
Dat is het dus helemaal niet. Het is huis is alleen van de vriend van TS.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry hoor maar het is ook het huis van TS dus ik zou zeggen deuren dicht doen en op slot en als je niet gestoord wil worden de deurbel eraf.
Ik maak uit de OP op dat het ZIJN huis is. Ze post ook ergens "in het weekend ben ik vaak bij hem".quote:Op woensdag 19 september 2012 11:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry hoor maar het is ook het huis van TS dus ik zou zeggen deuren dicht doen en op slot en als je niet gestoord wil worden de deurbel eraf.
Het is helemaal niet haar huis. Het heeft ook niks te maken met het bedrijfje van die vriend. TS kan gewoon niet hebben dat S. er in haar ogen 'altijd' is. Dat zij dat niet kan hebben is haar probleem, niet S zn probleem.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het wel degelijk haar probleem, maar het is niet aan haar om in het huis van haar vriend tegen een vriend van haar vriend te gaan vertellen dat hij eens wat minder langs moet komen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:08 schreef simmu het volgende:
ts der vriend klinkt een beetje als mijn man. slecht in staat tot "nee" zeggen en dat ook doorvoeren. die heeft ook de neiging om bv tegen zijn pa te zeggen "nee, dat heeft simmu liever niet" terwijl hijzelf het niks vindt en ik van niks af weet. alsie maar geen "nee" hoeft te zeggen.
ts; de mensen hier hebben gelijk dat dit niet jouw probleem is, maar dat van je vriend. hij moet helder zijn grenzen aangeven aan die maat. daar hebben ze sloten voor uitgevondenen als hij dat niet doet en die s. toch elk weekend bij hem rondhangt, wat let jou dan om gewoon naar huis te gaan met de mededeling "ik dacht dat we fijn samen iets zouden doen, nou ja. volgend weekend dan maar?". ook jij hebt ruggegraat nodig
Nou, ze bedoelt vooral dat het niet haar probleem is in de zin van 'het is haar huis niet, dus ze heeft niet zoveel te willen', gok ik zoquote:Op woensdag 19 september 2012 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk haar probleem, maar het is niet aan haar om in het huis van haar vriend tegen een vriend van haar vriend te gaan vertellen dat hij eens wat minder langs moet komen.
Dat lees ik er niet in. Ik lees er meer in dat zij wel degelijk vindt dat omdat TS het een probleem vindt, haar vriend het DUS moet oplossen door S. de deur te wijzen, en zo niet, tja, dan moet TS maar naar huis gaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ze bedoelt vooral dat het niet haar probleem is in de zin van 'het is haar huis niet, dus ze heeft niet zoveel te willen', gok ik zo
quote:Op woensdag 19 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ze bedoelt vooral dat het niet haar probleem is in de zin van 'het is haar huis niet, dus ze heeft niet zoveel te willen', gok ik zo
Als je je vriend de ruimte geeft om zich zo passief op te stellen?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:20 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
vandaar ook de opmerking dat als zij zich irriteert aan de aanwezigheid van die s., ze dan gewoon naar haar eigen huis kan gaan. dat klinkt heel onaardig, maar ik bedoel daarmee gewoon dat ook ts prima in haar recht staat om grenzen aan te geven. en uiteraard is het allemaal ook haar probleem, maar het is niet haar huis. plus dat als je je vriend de ruimte geeft om zich zo passief op te stellen, je een behoorlijk groot graf voor je relatie graaft.
Wel mee eens. Zijn huis, zijn vrienden, zijn besluit. Ben je het ergens niet mee eens, praat er dan over, maar ga niet van die chantage-acties uitvoerenquote:Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je je vriend de ruimte geeft om zich zo passief op te stellen?Ben jij wel helemaal lekker? Als die gast er geen probleem mee heeft, dan heeft ie dat niet. Dat is heel wat anders dan passief opstellen. En zelfs al doet ie dat, wie ben jij? zijn opdrachtgever?
Ik denk dat als je de redenering aanhangt die jij hier nu laat zien, dat je dan een behoorlijk groot gat graaft voor je relatie. Ik zou zeggen dat je dan eerst gaat praten met je vriend over hoe jij je onder de situatie voelt? Maar als jij denkt dat jij de situatie naar jouw zin moet zetten door de spreekwoordelijke teugels strak proberen te houden, dan zou ik je acuut de deur uit schoppen.
make up your mindquote:Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je je vriend de ruimte geeft om zich zo passief op te stellen?Ben jij wel helemaal lekker? Als die gast er geen probleem mee heeft, dan heeft ie dat niet. Dat is heel wat anders dan passief opstellen. En zelfs al doet ie dat, wie ben jij? zijn opdrachtgever?
Ik denk dat als je de redenering aanhangt die jij hier nu laat zien, dat je dan een behoorlijk groot gat graaft voor je relatie. Ik zou zeggen dat je dan eerst gaat praten met je vriend over hoe jij je onder de situatie voelt? Maar als jij denkt dat jij de situatie naar jouw zin moet zetten door de spreekwoordelijke teugels strak proberen te houden, dan zou ik je acuut de deur uit schoppen.
Er is echt iets mis met jouquote:Op woensdag 19 september 2012 12:08 schreef simmu het volgende:
[..]
make up your mind
en lees wat beter. vooralsnog ga ik er van uit dat ts hier niet liegt en dat haar vriend het ook irritant vindt. dus dan moet hij het oplossen. punt. en dan dus niet gaan piepen over "oh, dat vind mijn vriendin niet goed, dus doe maar niet", of nog lapswanserig niks doen en wel steeds tegen ts klagen. ik proef toch echt een stukje van die laatste 2 acties en dat is dodelijk voor je relatie. dat heeft niks te maken met teugels strakhouden, maar alles met gewoon open elk je eigen shit regelen.
weet je wat een chantage-actie is? dat je dan als ts verplicht erbij moet blijven zitten, want weggaan wordt dan gezien als chantage. lekker dan
^^quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Misschien ben jij wel de zeurpiet en vind jouw vriend het helemaal niet erg dat hij langskomt.
wat zit je dan tegen mij te bitchen? ik zeg toch heel duidelijk dat als zij niet bij die gozer wil blijven zitten, ze dat dan ook niet moet doen! nou joh, leg eens even uit dan wat er allemaal mis is met mij?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er is echt iets mis met jouHij vind het irritant ja. Maar blijkbaar niet ZO irritant dat ie er wat aan doet, anders had ie dat wel gedaan. Hoe is dat een chantage actie? Hij dwingt haar toch niet om er bij te blijven zitten? Als zij weg wil gaan moet ze dat vooral doen, daar heeft ze alle recht toe, maar de beweegreden is daarin wel belangrijk.
Als zij weg gaat omdat ZIJ niet bij steeds die vriend over de vloer wil hebben dan is dat een goede onderbouwing. Als zij weg gaat om haar vriend voor het blok te zetten en hem te dwingen te regelen dat hij die vriend af houdt, dan is dat een slechte onderbouwing.
jij stelt dat weg gaan wordt gezien als chantage. Als JIJ weg gaat omdat JIJ niet steeds met die ene vriend opgescheept wil zitten als je bij je vriend bent, dan is dat prima. Maar als jij tegen je vriend zegt 'zorg dat hij er niet steeds meer is of ik blijf weg' dan is dat chantage. Maar weg gaan is niet per definitie chantage, maar zoals jij het lijkt te brengen is het wel chantage.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:19 schreef simmu het volgende:
[..]
wat zit je dan tegen mij te bitchen? ik zeg toch heel duidelijk dat als zij niet bij die gozer wil blijven zitten, ze dat dan ook niet moet doen! nou joh, leg eens even uit dan wat er allemaal mis is met mij?
ik reageerde op jou, niet op wat de vriend van ts al dan niet misschien wel of misschien niet zal zeggenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
jij stelt dat weg gaan wordt gezien als chantage. Als JIJ weg gaat omdat JIJ niet steeds met die ene vriend opgescheept wil zitten als je bij je vriend bent, dan is dat prima. Maar als jij tegen je vriend zegt 'zorg dat hij er niet steeds meer is of ik blijf weg' dan is dat chantage. Maar weg gaan is niet per definitie chantage, maar zoals jij het lijkt te brengen is het wel chantage.
Dat, terwijl je ook met je vriend kunt gaan praten, en dan geen gesprek met wat jij vind dat jouw vriend allemaal moet doen/regelen/zeggen, maar een gesprek waarin JIJ aangeeft wat JIJ voelt bij bepaald situaties. Resultaat is wellicht hetzelfde, maar de insteek is heel anders.
Als je dat niet snapt dan is dat dus al iets dat er mis is met jou.
Zoals je het nu stelt ben ik het met je eens. Ja, ik vind ook, dat als die vriend inderdaad last er van heeft, hij er iets aan moet doen maar niet moet blijven klagen.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:37 schreef simmu het volgende:
[..]
ik reageerde op jou, niet op wat de vriend van ts al dan niet misschien wel of misschien niet zal zeggenwant het kwam op mij nu juist over alsof jij er dan een heel kringgebeuren van maakt waar ts dan niet eens met goed fatsoen gewoon weg kan gaan omdat ze dan chantage verweten krijgt
![]()
*mijn* insteek is heel simpel. ik ga er vanuit dat ts der vriend die gozer ook beu is. dus dan moet ts der vriend het dus gewoon zelf regelen.
wel proef ik hier enig draaigedrag van vriend van ts. van dat gedoe dat hij tegen haar zegt het ook heel irritant te vinden, maar dan tegelijk niks eraan doen en dan tegen die maat van hem zeggen dat zn vriendin het niet leuk vindt dat hij er zo vaak is. zulk werk![]()
dus ja; dan zeg ik "ts, blijf er dan gewoon niet bijzitten".
Juist.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
Dat verhaal over eigen bedrijfjes en mensen ivm bedrijfje over de vloer etc is alleen maar om gewicht in de schaal te gooien zodat wij allemaal gaan zeggen dat dat het allemaal niet kan en dat die vriend echt iets aan de situatie moet doen.
Ik vind dat t.s. daarmee laat zien waarom het dan op sommige momenten ongelegen komt.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:47 schreef madeliefff het volgende:
Dat verhaal over eigen bedrijfjes en mensen ivm bedrijfje over de vloer etc is alleen maar om gewicht in de schaal te gooien zodat wij allemaal gaan zeggen dat dat het allemaal niet kan en dat die vriend echt iets aan de situatie moet doen.
Dit !
Vergis je niet in de vreemde drijfveren van mensen. Ik heb zelf ervaren hoe uit nieuwsgierigheid maar ook afgunst, mensen inééns boven op je lip zitten als je met iets bezig bent (zoals bijvoorbeeld een zaak opzetten) Figuren die niet aanvoelen, zelfs niet na enkele hints, wanneer hun gezelschap niet gewenst is (zoals een periode waarin je mensen van de bank en/of gemeente over de vloer krijgt) gaan je vroeg of laat oor het blok zetten. Komt deze vriend er ook met z 'n grote neus bij zitten als de vriend van t.s. een klant over de vloer heeft of zou hij dan inééns aanvoelen dat dat op de klant nu niet echt een profi indruk maakt en hij zijn vriend dus voor de voeten loopt? Ik betwijfel het.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:38 schreef kahlie het volgende:
Het 1 en ander lijkt niet te kloppen. S. z'n gedrag is radicaal veranderd en jij en je vriend hebben al langere tijd een relatie. Het lijkt onwaarschijnlijk dat er dan extreem jaloezie in het spel is, daar is S. een beetje laat mee.
Aangezien hij zich ook niet door bot gedrag laat afschrikken, rijst de vraag, is alles nog wel ok met S.? Zijn er thuis problemen dat hij daar niet wil zijn en daarom zo lang bij jullie blijft plakken? Heeft je vriend ooit gesproken over samenwonen met S. ofzo en is hij nu pas recent uit huis? Dat hij het huis als van hun 'beiden' is gaan zien?
Als vrienden van mij zo radicaal van gedrag zouden veranderen, dan zou ik toch echt eerder denken aan een probleem bij hen, dan hoe ik ze zo snel mogelijk kan lozen :S
Mijn ervaringen met vrienden zijn totaal anders. En meerderen hebben een eigen zaak. Zelfs als het daarom zou draaien, waarom gaat hij dan patat halen zodat hij 'samen' kan eten met TS en haar vriend? Het vele langskomen is het rare aan dit verhaal mijn inziens, niet het feit dat er nu een eigen bedrijf is.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vergis je niet in de vreemde drijfveren van mensen. Ik heb zelf ervaren hoe uit nieuwsgierigheid maar ook afgunst, mensen inééns boven op je lip zitten als je met iets bezig bent (zoals bijvoorbeeld een zaak opzetten) Figuren die niet aanvoelen, zelfs niet na enkele hints, wanneer hun gezelschap niet gewenst is (zoals een periode waarin je mensen van de bank en/of gemeente over de vloer krijgt) gaan je vroeg of laat oor het blok zetten. Komt deze vriend er ook met z 'n grote neus bij zitten als de vriend van t.s. een klant over de vloer heeft of zou hij dan inééns aanvoelen dat dat op de klant nu niet echt een profi indruk maakt en hij zijn vriend dus voor de voeten loopt? Ik betwijfel het.
Als die vrienden ook zaken hebben dan weten ze uit eigen ervaring wat wel en niet kan / gewenst is. Dit soort mensen kunnen juist een steun zijn door hun kennis en ervaring. Die mensen ken ik gelukkig ook maar daar doelde ik niet op.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met vrienden zijn totaal anders. En meerderen hebben een eigen zaak. Zelfs als het daarom zou draaien, waarom gaat hij dan patat halen zodat hij 'samen' kan eten met TS en haar vriend? Het vele langskomen is het rare aan dit verhaal mijn inziens, niet het feit dat er nu een eigen bedrijf is.
Kennelijk niet. Anders zat S niet steeds naast je op de bank.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef Koekie1992 het volgende:
We zijn er samen gewoon een beetje klaar mee met S zijn gedrag.
ja wat wil je, tussen 18 en 24 zit een gehele levensfase verschil, alsmede tussen 14 en 20...quote:Ik en mijn vriend zijn al 6 jaar bij elkaar, ikzelf ben idd 20 en mijn vriend 24.
Ok. Maar een plotselingen gedragsverandering zoals telkens onaangekondigd langskomen betekend meestal dat er iets *is*. Is er bij hem thuis ingebroken ofzo, dat hij liever ergens anders zit? Issie er achter dat hij op je vriend valt.. weet ik veel... Maar als je gek genoeg bent om door de struiken de achterdeur te gaan bereiken in de hoop dat die open is.. dan ben je echt wel desperate.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:17 schreef Koekie1992 het volgende:
Ik zie dat er vooral gereageerd wordt over het feit dat mijn vriend een eigen bedrijf heeft.. maar dat heeft er NIETS mee te maken..
dat was nogmaals ter verduidelijking dat mijn vriend buiten mij of vrienden/familie of andere personen, inclusief S. nog andere belangrijke dingen te doen heeft dan alleen maar vrienden over de vloer thuis te hebben.
Mijn vriend woont al een tijdje op zichzelf, ik heb net aan hem gevraagd of hij ooit voordat hij op zichzelf ging wonen ook met S heeft gesproken over een eventuele samenwoning.. nou dat is nog nooit ter sprake gekomen en dat zal er ook echt niet van komen.
S. woont ook op zichzelf, ook al een tijdje, dus het zou in mijn ogen heel vreemd zijn als hij het huis van mijn vriend zo plotseling als 'zijn' huis beschouwd...
Holy crap. Vastzitten aan je vriend sinds je 14e. Dat is niet gezond.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef Koekie1992 het volgende:
Ik en mijn vriend zijn al 6 jaar bij elkaar, ikzelf ben idd 20 en mijn vriend 24.
Gaat vanzelf stuk. Dat heb ik bij iedere relatie gezien die vanaf zo jong liep.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Holy crap. Vastzitten aan je vriend sinds je 14e. Dat is niet gezond.
Mijn beste vriend is 33 en heeft sinds zijn 15e een relatie. Nu getrouwd en kind. Het kan wel. Maar het is niet gezond.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Gaat vanzelf stuk. Dat heb ik bij iedere relatie gezien die vanaf zo jong liep.
En nog nooit buiten de deur geneukt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn beste vriend is 33 en heeft sinds zijn 15e een relatie. Nu getrouwd en kind. Het kan wel. Maar het is niet gezond.
Tijdens de studententijd wel. Uiteraard.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:42 schreef fathank het volgende:
[..]
En nog nooit buiten de deur geneukt?
Hoe wild.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tijdens de studententijd wel. Uiteraard.
Ik schrok al. Je zult maar vanaf je 15e 1 sekspartner hebben gehad. Dan is de lol er wel vanaf volgens mij op je 30equote:Op vrijdag 21 september 2012 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tijdens de studententijd wel. Uiteraard.
Ja, 2 is dan veel beter idd.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik schrok al. Je zult maar vanaf je 15e 1 sekspartner hebben gehad. Dan is de lol er wel vanaf volgens mij op je 30e
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |