abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116958941
Hallo lezers,

ik zit met een nogal vervelend probleem waar ik niet uitkom.
Een goede vriend van mij en mijn vriend eist sinds kort alle aandacht en vrije tijd van mijn vriend op.
Mijn vriend heeft een sociaal leven, hij werkt 3 dagen per week bij een bedrijf en is sinds kort bezig om een eigen bedrijfje op te starten. Daar is hij nog veel voor aan het regelen en druk mee met papieren en hier en daar al een klein klusje, hij start een ict-multimedia bedrijf op.
Daarnaast ben ik vaak in het weekend bij hem omdat ik door de weeks en af en toe in het weekend ook moet werken. Dus vinden we het samen fijn als we in het weekend wat tijd voor elkaar kunnen hebben, als dit mogelijk is.
Nou is het sinds kort zo dat onze goede vriend (S.) de laatste tijd onaangekondigd voor de deur staat, dus zonder telefoontje of smsje om te vragen of het schikt om langs te komen. Nee hij komt gewoon met de auto naar het huis van mijn vriend.
Dit is heel vervelend want het komt vaak niet uit dat hij langs komt, dan moet mijn vriend net naar zijn werk of hij komt net uit zijn werk, of hij heeft een afspraak thuis met een klant / belangrijk persoon van de gemeente voor zijn opstartend bedrijfje.
Het was laatst zo erg; mijn vriend had een dagje vrij en sliep uit. De bel ging en mijn vriend lag nog in bed dus hij deed niet open omdat het rond 10 uur was. De slaapkamer zit vast aan de achterdeur die regelrecht naar de tuin leidt. Mijn vriend had die deur op een kier gezet zodat er wat frisse lucht de slaapkamer binnen kwam en was daarna weer in bed gekropen.
Maar.. hij hoort op een gegeven moment geritsel en tadaaa... S komt dwars door de heg van de buurman de achterdeur van mijn vriend binnen wandelen.. Nou mijn mond viel echt open van verbazing toen ik dat hoorde! Dat kan echt niet!
Nou heb ik mijn vriend hierop aangesproken dat hij er wat van moet zeggen dat het gewoon niet handig is dat S zomaar aanbelt of langs komt ivm het werk en andere belangrijke afspraken die mijn vriend wel eens heeft.
Dit heeft mijn vriend ook netjes tegen S gezegd maar het komt volgens mij gewoon niet binnen..
En als S eenmaal binnen is dan gaat hij ook niet zo snel meer weg.. hij speelt het zo dat als ik aan het koken ben dat hij zichzelf dan mee aan tafel uitnodigd, ook al zeg ik dat ik niet genoeg eten voor 3 heb. Hij gaat desnoods naar de snackbar om een patatje te halen wat hij dan bij ons opeet.. hij voelt zich totaal op zijn gemak, pakt ook zonder te vragen eten enz.

S, smste mijn vriend laatst met de mededeling: Kan ik bij je langs komen?
Mijn vriend: het komt op dit moment niet goed uit, Sorry.
S: ow.. irene is zeker bij je? die is er ook altijd..

Nou ik werd daar behoorlijk boos van omdat het echt lijkt alsof S en mijn vriend een relatie hebben ipv ik en mijn vriend omdat S zoveel vrije tijd opeist en zo vaak onaangekondigd langs komt..

Dit gedrag dat was er eerst niet bij S, het was een rustige, aardige jongen die we niet iedere week zagen en toen vonden we het ook niet erg dat hij eens over de vloer kwam. Maar van het ene op het andere moment doet hij zo.. hoevaak we hem er ook op aanspreken. Het komt niet binnen. Geen contact met hem dat helpt niet want dan komt hij toch weer aan de deur of dwars door de bosjes. Als hij niet vandaag is geweest dan komt hij morgen wel.. door de voordeur of dwars door de bosjes.

Kan iemand me alsjeblieft advies geven hoe ik dit kan oplossen?
Ik weet het echt niet meer..

bedankt voor de genomen moeite om mijn verhaal te lezen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Irene
pi_116958994
Dit is KLB, voor relatieproblemen bij R&P
Na het gelezen te hebben zeg ik dat je iemand moet koppelen aan dat lastpak.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:29:24 #3
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_116959324
Jij kunt daar zelf weinig tot niets aan doen, als het niet jouw huis is. En het is jouw vriend niet, maar een vriend van je vriend. Dus je vriend moet het oplossen. Duidelijker zeggen.
pi_116959443
Ja gewoon van je haar afblijven dunkt me
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_116959461
Je vriend moet ballen groeien.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:31:00 #6
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_116959476
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef Chai het volgende:
Je vriend moet ballen groeien.
Met haar erop.
pi_116959517
Ik heb het gelezen, en bespreek het met je vriendje (relatie) en ga samen met hem met die gozer praten..
Het moet niet gekker worden!
pi_116959631
Maar TS jij kan zelf niet zoveel doen. Behalve hem erop aanspreken als hij zo maar eten pakt bij je vriend thuis en je vriend is niet in dezelfde ruimte aanwezig. Als je vriend wel in dezelfde ruimte is moet hij dat doen.
pi_116959801
Misschien ben jij wel de zeurpiet en vind jouw vriend het helemaal niet erg dat hij langskomt. :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:35:56 #10
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_116959866
Kan iemand dit topic effe verplaatsen naar een serieuzer subforum, dan kunnen al die taalnazi's ook weer terug in hun holletje kruipen.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_116959940
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Misschien ben jij wel de zeurpiet en vind jouw vriend het helemaal niet erg dat hij langskomt. :P
Iemand die je huis binnen sluipt terwijl jij ligt te slapen stelt niemand op prijs volgens mij.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:38:19 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116960069
tldr

nee ik las het wel want het leek een perfect tienerdramatopic maar eigenlijk niet, stel je niet zo aan zeg, vrienden mogen toch wel langskomen zonder eerst in 3voud een afspraak te maken? Heb ik ook wel eens "opeens" een vriend binnen gehad, achterdeur stond open en ik hoorde de bel niet, zo lopen wij standaard bij een vriend via de garage naar binnen, gewoon voor het gemak..

stel je niet zo aan gek wijf
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:38:51 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116960113
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Chai het volgende:

[..]

Iemand die je huis binnen sluipt terwijl jij ligt te slapen stelt niemand op prijs volgens mij.
het was 10 uur, niet half 4 snachts :') en hij negeerde de bel, eigen keuze
pi_116960188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

het was 10 uur, niet half 4 snachts :') en hij negeerde de bel, eigen keuze
Ja en? Juist omdat de bel genegeerd werd moet je ook niet naar binnen gaan.
  Forum Admin dinsdag 18 september 2012 @ 22:40:01 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116960194
Gewoon botter worden, op een gegeven moment komt het vanzelf aan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_116960199
stel je niet zo aan kind, je bent 20 geen 35 :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:40:43 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116960244
Dus als een vriendin van jou muziek hard op heeft staan en dus de bel niet hoort ga je maar weer naar huis?
pi_116960426
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:40 schreef Life2.0 het volgende:
Dus als een vriendin van jou muziek hard op heeft staan en dus de bel niet hoort ga je maar weer naar huis?
Hihaho.
pi_116961112
Maar Irene ? Wie kende elkaar eerde S en jouw vriend of jij een jouw vriend ?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_116961345
Whehe je vriend is per ongeluk aardig geweest tegen zo'n aanhankelijke losert waar je nooit meer vanaf geraakt :')
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_116961844
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef Ezio het volgende:
Whehe je vriend is per ongeluk aardig geweest tegen zo'n aanhankelijke losert waar je nooit meer vanaf geraakt :')
En haar vriend blijkt geen ballen te hebben en TS denkt dat zij het nu moet oplossen. :')
pi_116962178
opruimslotje
-->R&P
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_116962732
TS, heb je het met je vriend besproken eigenlijk? Ik lees vooral frustraties van jouw kant, maar lees niets over wat je vriend er nou van vindt.

Ik lees wel dat jullie (wie is "we"?) hem hebben aangesproken, maar dat dat niet werkt. Hoe hebben jullie het overgebracht, wat hebben jullie gezegd? Lijkt me dat het tijd wordt om echt kwaad te worden op die gozer, zodat hij het wel begrijpt. Blijkbaar helpt lief en beschaafd zijn niet. Dan maar bot en duidelijk.

Die vriend is veels te ver gegaan (hebben jullie zo ver laten komen...), tijd om dat duidelijk (maar dan ook echt duidelijk) te maken. Jouw vriend dient het trouwens op te lossen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 23:34:58 ]
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:35:06 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116963554
Bij irene moet ik altijd denken aan dit liedje.
Niemand heeft ooit zo mooi neen tegen mij gezegd ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:36:07 #25
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_116963618
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:23 schreef Koekie1992 het volgende:
Kan iemand me alsjeblieft advies geven hoe ik dit kan oplossen?
Niet. Jouw vriend moet dit oplossen. Dat hij er vooralsnog relatief nonchalant (Hij kan toch gewoon de deur dichthouden wanneer S. ervoor staat? :{ ) mee omgaat zegt mij dat hij het niet zo erg vindt als jij of simpelweg geen ruggengraat heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')