abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116974712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je je vriend de ruimte geeft om zich zo passief op te stellen? :D Ben jij wel helemaal lekker? Als die gast er geen probleem mee heeft, dan heeft ie dat niet. Dat is heel wat anders dan passief opstellen. En zelfs al doet ie dat, wie ben jij? zijn opdrachtgever?

Ik denk dat als je de redenering aanhangt die jij hier nu laat zien, dat je dan een behoorlijk groot gat graaft voor je relatie. Ik zou zeggen dat je dan eerst gaat praten met je vriend over hoe jij je onder de situatie voelt? Maar als jij denkt dat jij de situatie naar jouw zin moet zetten door de spreekwoordelijke teugels strak proberen te houden, dan zou ik je acuut de deur uit schoppen.
make up your mind :)
en lees wat beter. vooralsnog ga ik er van uit dat ts hier niet liegt en dat haar vriend het ook irritant vindt. dus dan moet hij het oplossen. punt. en dan dus niet gaan piepen over "oh, dat vind mijn vriendin niet goed, dus doe maar niet", of nog lapswanserig niks doen en wel steeds tegen ts klagen. ik proef toch echt een stukje van die laatste 2 acties en dat is dodelijk voor je relatie. dat heeft niks te maken met teugels strakhouden, maar alles met gewoon open elk je eigen shit regelen.

weet je wat een chantage-actie is? dat je dan als ts verplicht erbij moet blijven zitten, want weggaan wordt dan gezien als chantage. lekker dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:06:20 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116976573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:08 schreef simmu het volgende:

[..]

make up your mind :)
en lees wat beter. vooralsnog ga ik er van uit dat ts hier niet liegt en dat haar vriend het ook irritant vindt. dus dan moet hij het oplossen. punt. en dan dus niet gaan piepen over "oh, dat vind mijn vriendin niet goed, dus doe maar niet", of nog lapswanserig niks doen en wel steeds tegen ts klagen. ik proef toch echt een stukje van die laatste 2 acties en dat is dodelijk voor je relatie. dat heeft niks te maken met teugels strakhouden, maar alles met gewoon open elk je eigen shit regelen.

weet je wat een chantage-actie is? dat je dan als ts verplicht erbij moet blijven zitten, want weggaan wordt dan gezien als chantage. lekker dan
Er is echt iets mis met jou 8)7 Hij vind het irritant ja. Maar blijkbaar niet ZO irritant dat ie er wat aan doet, anders had ie dat wel gedaan. Hoe is dat een chantage actie? Hij dwingt haar toch niet om er bij te blijven zitten? Als zij weg wil gaan moet ze dat vooral doen, daar heeft ze alle recht toe, maar de beweegreden is daarin wel belangrijk.

Als zij weg gaat omdat ZIJ niet bij steeds die vriend over de vloer wil hebben dan is dat een goede onderbouwing. Als zij weg gaat om haar vriend voor het blok te zetten en hem te dwingen te regelen dat hij die vriend af houdt, dan is dat een slechte onderbouwing.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 19 september 2012 @ 13:11:12 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116976762
Ik heb het gevoel dat al die belangrijke gemeentemensen die kind aan huis zijn vanwege het opzetten van een eenmanszaakje vooral verenigd zijn in een nijdige vriendin.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 september 2012 @ 13:18:37 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116977033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Misschien ben jij wel de zeurpiet en vind jouw vriend het helemaal niet erg dat hij langskomt. :P
^^
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116977070
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er is echt iets mis met jou 8)7 Hij vind het irritant ja. Maar blijkbaar niet ZO irritant dat ie er wat aan doet, anders had ie dat wel gedaan. Hoe is dat een chantage actie? Hij dwingt haar toch niet om er bij te blijven zitten? Als zij weg wil gaan moet ze dat vooral doen, daar heeft ze alle recht toe, maar de beweegreden is daarin wel belangrijk.

Als zij weg gaat omdat ZIJ niet bij steeds die vriend over de vloer wil hebben dan is dat een goede onderbouwing. Als zij weg gaat om haar vriend voor het blok te zetten en hem te dwingen te regelen dat hij die vriend af houdt, dan is dat een slechte onderbouwing.
wat zit je dan tegen mij te bitchen? ik zeg toch heel duidelijk dat als zij niet bij die gozer wil blijven zitten, ze dat dan ook niet moet doen! nou joh, leg eens even uit dan wat er allemaal mis is met mij?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:26:44 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_116977349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:19 schreef simmu het volgende:

[..]

wat zit je dan tegen mij te bitchen? ik zeg toch heel duidelijk dat als zij niet bij die gozer wil blijven zitten, ze dat dan ook niet moet doen! nou joh, leg eens even uit dan wat er allemaal mis is met mij?
jij stelt dat weg gaan wordt gezien als chantage. Als JIJ weg gaat omdat JIJ niet steeds met die ene vriend opgescheept wil zitten als je bij je vriend bent, dan is dat prima. Maar als jij tegen je vriend zegt 'zorg dat hij er niet steeds meer is of ik blijf weg' dan is dat chantage. Maar weg gaan is niet per definitie chantage, maar zoals jij het lijkt te brengen is het wel chantage.

Dat, terwijl je ook met je vriend kunt gaan praten, en dan geen gesprek met wat jij vind dat jouw vriend allemaal moet doen/regelen/zeggen, maar een gesprek waarin JIJ aangeeft wat JIJ voelt bij bepaald situaties. Resultaat is wellicht hetzelfde, maar de insteek is heel anders.

Als je dat niet snapt dan is dat dus al iets dat er mis is met jou.
pi_116977437
Haha, een vrouw die de aandacht van haar vriend opeist. Dat gaat fout.
pi_116977824
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

jij stelt dat weg gaan wordt gezien als chantage. Als JIJ weg gaat omdat JIJ niet steeds met die ene vriend opgescheept wil zitten als je bij je vriend bent, dan is dat prima. Maar als jij tegen je vriend zegt 'zorg dat hij er niet steeds meer is of ik blijf weg' dan is dat chantage. Maar weg gaan is niet per definitie chantage, maar zoals jij het lijkt te brengen is het wel chantage.

Dat, terwijl je ook met je vriend kunt gaan praten, en dan geen gesprek met wat jij vind dat jouw vriend allemaal moet doen/regelen/zeggen, maar een gesprek waarin JIJ aangeeft wat JIJ voelt bij bepaald situaties. Resultaat is wellicht hetzelfde, maar de insteek is heel anders.

Als je dat niet snapt dan is dat dus al iets dat er mis is met jou.
ik reageerde op jou, niet op wat de vriend van ts al dan niet misschien wel of misschien niet zal zeggen :) want het kwam op mij nu juist over alsof jij er dan een heel kringgebeuren van maakt waar ts dan niet eens met goed fatsoen gewoon weg kan gaan omdat ze dan chantage verweten krijgt :P

*mijn* insteek is heel simpel. ik ga er vanuit dat ts der vriend die gozer ook beu is. dus dan moet ts der vriend het dus gewoon zelf regelen.

wel proef ik hier enig draaigedrag van vriend van ts. van dat gedoe dat hij tegen haar zegt het ook heel irritant te vinden, maar dan tegelijk niks eraan doen en dan tegen die maat van hem zeggen dat zn vriendin het niet leuk vindt dat hij er zo vaak is. zulk werk :+

dus ja; dan zeg ik "ts, blijf er dan gewoon niet bijzitten".
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:45:19 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_116978194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:37 schreef simmu het volgende:

[..]

ik reageerde op jou, niet op wat de vriend van ts al dan niet misschien wel of misschien niet zal zeggen :) want het kwam op mij nu juist over alsof jij er dan een heel kringgebeuren van maakt waar ts dan niet eens met goed fatsoen gewoon weg kan gaan omdat ze dan chantage verweten krijgt :P

*mijn* insteek is heel simpel. ik ga er vanuit dat ts der vriend die gozer ook beu is. dus dan moet ts der vriend het dus gewoon zelf regelen.

wel proef ik hier enig draaigedrag van vriend van ts. van dat gedoe dat hij tegen haar zegt het ook heel irritant te vinden, maar dan tegelijk niks eraan doen en dan tegen die maat van hem zeggen dat zn vriendin het niet leuk vindt dat hij er zo vaak is. zulk werk :+

dus ja; dan zeg ik "ts, blijf er dan gewoon niet bijzitten".
Zoals je het nu stelt ben ik het met je eens. Ja, ik vind ook, dat als die vriend inderdaad last er van heeft, hij er iets aan moet doen maar niet moet blijven klagen.

Maar, daar staat tegenover dat TS met een heel verhaal begint over het eigen bedrijfje van dr vriend. Dat doet er helemaal niet toe. Als hij dat eigen bedrijfje niet had gehad dan had TS er nog steeds last van gehad. Het probleem is niet dat die vriend S de tijd opslokt die TS dr vriend anders in zijn bedrijf had gestoken, nee, het probleem is dat TS niet wil dat S opduikt in de tijd dat TS bij haar vriend is.

Dat verhaal over eigen bedrijfjes en mensen ivm bedrijfje over de vloer etc is alleen maar om gewicht in de schaal te gooien zodat wij allemaal gaan zeggen dat dat het allemaal niet kan en dat die vriend echt iets aan de situatie moet doen.

En zodra je meent gewicht in de schaal te moeten gooien ben je denk ik ook van mening dat alleen de kern van de zaak niet genoeg is om mensen te overtuigen van je punt. Dus ik denk dat TS ook wel aanvoelt dat ze het niet kan maken om zich hiermee te bemoeien.
  woensdag 19 september 2012 @ 13:46:27 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116978236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
Dat verhaal over eigen bedrijfjes en mensen ivm bedrijfje over de vloer etc is alleen maar om gewicht in de schaal te gooien zodat wij allemaal gaan zeggen dat dat het allemaal niet kan en dat die vriend echt iets aan de situatie moet doen.

Juist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116983455
Dit !
  woensdag 19 september 2012 @ 18:09:54 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_116990073
TS reageert helaas niet meer. :?
pi_116990537
Sommige reacties van bepaalde mensen... ik ga er niet op in.
Andere die wel een normaal antwoord geven, super! dankjewel!

Even voor de duidelijkheid.
Ik en mijn vriend zijn al 6 jaar bij elkaar, ikzelf ben idd 20 en mijn vriend 24. Onze relatie is goed, dat laat mijn vriend ook duidelijk naar mij toe merken dus dat onze relatie op de klippen loopt dat zie ik niet snel gebeuren.
S. was al een vriend van mijn vriend, dus zij kende elkaar al eerder. Maar wat ik uit verhalen heb gehoord van mijn vriend en andere vrienden is dat S. NOOIT zulk gedrag heeft getoond of bij andere vrienden doet. S was nooit zo dat hij overal maar naar binnen liep, dat deed hij ook nooit toen mijn vriend nog bij zijn ouders woonde (ze kennen elkaar iets langer dan dat ik mijn vriend ken, precies weet ik het niet maar in ieder geval niet veel langer, dat heb ik aan mijn vriend gevraagd).
Mijn vriend woont inderdaad op zichzelf en het is dus zijn huis, niet de mijne.
Ik ben niet ALTIJD bij mijn vriend omdat ik zelf ook werk, ook weekends en buiten mijn werk om ook nog andere belangrijke bezigheden of personen in mijn leven heb waar ik aandacht aan schenk. Ik werk in de zorg dus heb onregelmatige werktijden.
Maar het is meestal zo dat ik mijn vriend in het weekend zie, of dat nou in de ochtend is of s'avonds..
Het verhaal over het bedrijf van mijn vriend geeft aan dat mijn vriend ook niet altijd tijd heeft voor mij, vrienden/familie en dus ook voor S.
Dat wou ik daar even duidelijk mee maken, het heeft niks te maken met gewicht in de schaal willen gooien..

Ik heb inderdaad ook al samen met mijn vriend een aantal keer een goed gesprek gehad over S en dat mijn vriend degene is die tegen S moet zeggen dat hij zijn gedrag niet meer pikt omdat het zijn huis is, niet de mijne en bla bla.
Mijn vriend is ook al een aantal keer echt goed boos en bot geweest tegen S, vooral toen hij door de heg van de buurman kwam.. dat is toch NIET normaal! Je komt zelf ook niet dwars door de heg van iemand anders om bij de achterdeur van je vriend/vriendin te komen. Lijkt mij in ieder geval niet.
Ik ben echt niet iemand die alleen met mijn vriend wil zijn als we in het weekend samen zijn, S mag er heus wel eens bij zijn of andere vrienden enz.
Maar ik wil ook wel een keertje samen alleen met mijn vriend op de bank zitten zonder dat er iemand bij is.
Het frustrerende is gewoon dat S onuitgenodigd aan de deur komt. Je kan dan wel niet de deur opendoen als de bel gaat of de deuren op slot houden, maar dat heeft dus geen zin. Je weet toch niet wie er voor de deur staat als de bel gaat.. dat kan mijn vriend niet zien. De bel gaat ook wel eens als het S niet is.
S, komt echt bijna iedere dag. S smst/belt mijn vriend PLAT met wanneer hij langs kan komen, soms reageert mijn vriend er ook niet op omdat hij toch wel weet waar S voor belt.
Hij kan boos worden wat hij wil op S, hem wegsturen of wat dan ook maar S komt de volgende dag gewoon weer doodleuk terug en doet alsof er niks gebeurd is.
We zijn er samen gewoon een beetje klaar mee met S zijn gedrag.
Ik heb veel geduld voor een persoon maar op een gegeven moment is het gewoon klaar en is mijn grens ook bereikt!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:23:17 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_116990812
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:47 schreef madeliefff het volgende:

Dit !
Ik vind dat t.s. daarmee laat zien waarom het dan op sommige momenten ongelegen komt.
Ik vraag me af of deze vriend op zichzelf woont of nog bij paps en mams.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:29:37 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_116991146
Dumpen zo'n figuur. Let maar op, als deze vriend éénmaal op zichzelf woont mag je bezoek schriftelijk in 3voud aankondigen. Mark my words!
pi_116991577
Het 1 en ander lijkt niet te kloppen. S. z'n gedrag is radicaal veranderd en jij en je vriend hebben al langere tijd een relatie. Het lijkt onwaarschijnlijk dat er dan extreem jaloezie in het spel is, daar is S. een beetje laat mee.

Aangezien hij zich ook niet door bot gedrag laat afschrikken, rijst de vraag, is alles nog wel ok met S.? Zijn er thuis problemen dat hij daar niet wil zijn en daarom zo lang bij jullie blijft plakken? Heeft je vriend ooit gesproken over samenwonen met S. ofzo en is hij nu pas recent uit huis? Dat hij het huis als van hun 'beiden' is gaan zien?

Als vrienden van mij zo radicaal van gedrag zouden veranderen, dan zou ik toch echt eerder denken aan een probleem bij hen, dan hoe ik ze zo snel mogelijk kan lozen :S
  woensdag 19 september 2012 @ 19:03:29 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_116992772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:38 schreef kahlie het volgende:
Het 1 en ander lijkt niet te kloppen. S. z'n gedrag is radicaal veranderd en jij en je vriend hebben al langere tijd een relatie. Het lijkt onwaarschijnlijk dat er dan extreem jaloezie in het spel is, daar is S. een beetje laat mee.

Aangezien hij zich ook niet door bot gedrag laat afschrikken, rijst de vraag, is alles nog wel ok met S.? Zijn er thuis problemen dat hij daar niet wil zijn en daarom zo lang bij jullie blijft plakken? Heeft je vriend ooit gesproken over samenwonen met S. ofzo en is hij nu pas recent uit huis? Dat hij het huis als van hun 'beiden' is gaan zien?

Als vrienden van mij zo radicaal van gedrag zouden veranderen, dan zou ik toch echt eerder denken aan een probleem bij hen, dan hoe ik ze zo snel mogelijk kan lozen :S
Vergis je niet in de vreemde drijfveren van mensen. Ik heb zelf ervaren hoe uit nieuwsgierigheid maar ook afgunst, mensen inééns boven op je lip zitten als je met iets bezig bent (zoals bijvoorbeeld een zaak opzetten) Figuren die niet aanvoelen, zelfs niet na enkele hints, wanneer hun gezelschap niet gewenst is (zoals een periode waarin je mensen van de bank en/of gemeente over de vloer krijgt) gaan je vroeg of laat oor het blok zetten. Komt deze vriend er ook met z 'n grote neus bij zitten als de vriend van t.s. een klant over de vloer heeft of zou hij dan inééns aanvoelen dat dat op de klant nu niet echt een profi indruk maakt en hij zijn vriend dus voor de voeten loopt? Ik betwijfel het.
pi_116992841
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vergis je niet in de vreemde drijfveren van mensen. Ik heb zelf ervaren hoe uit nieuwsgierigheid maar ook afgunst, mensen inééns boven op je lip zitten als je met iets bezig bent (zoals bijvoorbeeld een zaak opzetten) Figuren die niet aanvoelen, zelfs niet na enkele hints, wanneer hun gezelschap niet gewenst is (zoals een periode waarin je mensen van de bank en/of gemeente over de vloer krijgt) gaan je vroeg of laat oor het blok zetten. Komt deze vriend er ook met z 'n grote neus bij zitten als de vriend van t.s. een klant over de vloer heeft of zou hij dan inééns aanvoelen dat dat op de klant nu niet echt een profi indruk maakt en hij zijn vriend dus voor de voeten loopt? Ik betwijfel het.
Mijn ervaringen met vrienden zijn totaal anders. En meerderen hebben een eigen zaak. Zelfs als het daarom zou draaien, waarom gaat hij dan patat halen zodat hij 'samen' kan eten met TS en haar vriend? Het vele langskomen is het rare aan dit verhaal mijn inziens, niet het feit dat er nu een eigen bedrijf is.
pi_117004311
Ik zie dat er vooral gereageerd wordt over het feit dat mijn vriend een eigen bedrijf heeft.. maar dat heeft er NIETS mee te maken..
dat was nogmaals ter verduidelijking dat mijn vriend buiten mij of vrienden/familie of andere personen, inclusief S. nog andere belangrijke dingen te doen heeft dan alleen maar vrienden over de vloer thuis te hebben.

Mijn vriend woont al een tijdje op zichzelf, ik heb net aan hem gevraagd of hij ooit voordat hij op zichzelf ging wonen ook met S heeft gesproken over een eventuele samenwoning.. nou dat is nog nooit ter sprake gekomen en dat zal er ook echt niet van komen.
S. woont ook op zichzelf, ook al een tijdje, dus het zou in mijn ogen heel vreemd zijn als hij het huis van mijn vriend zo plotseling als 'zijn' huis beschouwd...
  woensdag 19 september 2012 @ 22:39:12 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_117005511
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met vrienden zijn totaal anders. En meerderen hebben een eigen zaak. Zelfs als het daarom zou draaien, waarom gaat hij dan patat halen zodat hij 'samen' kan eten met TS en haar vriend? Het vele langskomen is het rare aan dit verhaal mijn inziens, niet het feit dat er nu een eigen bedrijf is.
Als die vrienden ook zaken hebben dan weten ze uit eigen ervaring wat wel en niet kan / gewenst is. Dit soort mensen kunnen juist een steun zijn door hun kennis en ervaring. Die mensen ken ik gelukkig ook maar daar doelde ik niet op.
pi_117017213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef Koekie1992 het volgende:
We zijn er samen gewoon een beetje klaar mee met S zijn gedrag.
Kennelijk niet. Anders zat S niet steeds naast je op de bank.

Je vriend zegt dat hij het ook kut vindt omdat jij dat wil horen maar hij vindt het gewoon gezellig denk ik. Hoe kan S anders binnen komen/blijven?
  donderdag 20 september 2012 @ 11:24:48 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117017360
quote:
Ik en mijn vriend zijn al 6 jaar bij elkaar, ikzelf ben idd 20 en mijn vriend 24.
ja wat wil je, tussen 18 en 24 zit een gehele levensfase verschil, alsmede tussen 14 en 20...

mensen veranderen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117023394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:17 schreef Koekie1992 het volgende:
Ik zie dat er vooral gereageerd wordt over het feit dat mijn vriend een eigen bedrijf heeft.. maar dat heeft er NIETS mee te maken..
dat was nogmaals ter verduidelijking dat mijn vriend buiten mij of vrienden/familie of andere personen, inclusief S. nog andere belangrijke dingen te doen heeft dan alleen maar vrienden over de vloer thuis te hebben.

Mijn vriend woont al een tijdje op zichzelf, ik heb net aan hem gevraagd of hij ooit voordat hij op zichzelf ging wonen ook met S heeft gesproken over een eventuele samenwoning.. nou dat is nog nooit ter sprake gekomen en dat zal er ook echt niet van komen.
S. woont ook op zichzelf, ook al een tijdje, dus het zou in mijn ogen heel vreemd zijn als hij het huis van mijn vriend zo plotseling als 'zijn' huis beschouwd...
Ok. Maar een plotselingen gedragsverandering zoals telkens onaangekondigd langskomen betekend meestal dat er iets *is*. Is er bij hem thuis ingebroken ofzo, dat hij liever ergens anders zit? Issie er achter dat hij op je vriend valt.. weet ik veel... Maar als je gek genoeg bent om door de struiken de achterdeur te gaan bereiken in de hoop dat die open is.. dan ben je echt wel desperate.

Ik zou nog steeds zeggen.. vraag eens aan S. wat er nu aan de hand is dat hij opeens zo vaak langs wil komen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:08:07 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_117055523
Zoek een vriendinnetje voor die gast.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 september 2012 @ 10:12:11 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117055628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef Koekie1992 het volgende:
Ik en mijn vriend zijn al 6 jaar bij elkaar, ikzelf ben idd 20 en mijn vriend 24.
Holy crap. Vastzitten aan je vriend sinds je 14e. Dat is niet gezond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')