abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116927722
Het kan aan mij liggen maar zolang er niets gebeurt tegen NK kan het gewoon zijn gang gaan. En dat terwijl zo'n beetje de halve wereld tegen dit regime is. Ja, de vriendjes van Noord-Korea zullen natuurlijk niet blij zijn als men het land binnenvalt, Kim Jung Il een gaatje in z'n hoofd schiet en het land proberen te hervormen.

Maar waarom wordt er niet een keertje collectief tegen opgetreden? Is het leger van NK dan zo groot? Of is het puur een geldkwestie en valt er gewoon niks te halen (qua grondstoffen) in het land?
Echte elektricins gebruiken geen jokari.
pi_116927795
Wat zou het doel zijn?

De mensen in het land weten niet beter, volledig gendoctrineerd dus hier hoef je voorlopig geen warm welkom te verwachten wanneer je het land wil binnenvallen.

Verder de illusie van het bevrijden van het regime en er democratie brengen is ook zo zinloos gebleken wanneer je naar andere landen als voorbeeld kijkt.
pi_116927900
Plus NK heeft kernwapens, 1 van de grootste legers ter wereld (geloof ik) en een verknipte leider dus dat zal niet op een hele vredelievende manier uit gaan werken ben ik bang.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:59:35 #4
366803 AthCom
Overigens ...
pi_116927965
China is ook een semi-bondgenoot en wil niets van buitenlandse invasies weten in zijn achtertuin. Ik beschouw N-K meer als China's achtertuintje dan dat van Rusland.
Moira. is tof. :7
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:01:11 #5
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116928016
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:53 schreef Ridocar het volgende:
Kim Jung Il een gaatje in z'n hoofd schiet
Dat zou wel heel opmerkelijk zijn, als ze dat lukt.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:01:53 #6
366803 AthCom
Overigens ...
pi_116928035
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:01 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Verdomd, dat had ik nog niet eens opgemerkt! _O-
Moira. is tof. :7
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:02:38 #7
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_116928060
1 land, china
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_116928146
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:01 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Oja, Jong-un. Grote Geweldige Leider Opperbevelhebber Machtsstrijders Met Z'n Grote Piemel. Ofzo.
pi_116928157
Het kan aan mij liggen maar zolang er niets gebeurt tegen VS kan het gewoon zijn gang gaan. En dat terwijl zo'n beetje de halve wereld tegen dit regime is. Ja, de vriendjes van VS zullen natuurlijk niet blij zijn als men het land binnenvalt, Obama een gaatje in z'n hoofd schiet en het land proberen te hervormen.
pi_116928181
Het kan aan mij liggen maar zolang er niets gebeurt tegen SA kan het gewoon zijn gang gaan. En dat terwijl zo'n beetje de halve wereld tegen dit regime is. Ja, de vriendjes van SA zullen natuurlijk niet blij zijn als men het land binnenvalt, Abdullah bin Abdulaziz een gaatje in z'n hoofd schiet en het land proberen te hervormen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:06:51 #11
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116928189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Oja, Sung. Grote Geweldige Leider Opperbevelhebber Machtsstrijders Met Z'n Grote Piemel. Ofzo.
Van zijn hoofd zal inmiddels niets meer overzijn. Ze hebben waarschijnlijk de meeste kans bij Un.
pi_116928216
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:06 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Van zijn hoofd zal inmiddels niets meer overzijn. Ze hebben waarschijnlijk de meeste kans bij Un.
Zie ninja-edit. Verdomme, ik haal die namen door elkaar...
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:09:39 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116928292
Stoppen met voedsel en olie geven zou een goed begin zijn. Jammer voor de bevolking, maar die heeft het nu toch al slecht.
censuur :O
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:10:35 #14
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116928318
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zie ninja-edit. Verdomme, ik haal die namen door elkaar...
Not so ninja ;)

Anyway, ik denk dat het op het moment heel onverstandig zou zijn om de grote leider om te leggen. De kleinzoon is met vergaande hervormingen bezig binnen de legertop. In positieve zin.
Kijk, je moet niet verwachten dat zo'n land ineens compleet veranderd is; daar gaan een paar generaties overheen. Maar er is een positieve weg ingeslagen en hij heeft (blijkbaar) steun van de generaals om zijn plannen door te voeren.
pi_116928334
Kim Jong-un lijkt te proberen de macht van het leger in te perken en terug naar de burgerregering te trekken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_116928547
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:53 schreef Ridocar het volgende:
Het kan aan mij liggen maar zolang er niets gebeurt tegen NK kan het gewoon zijn gang gaan. En dat terwijl zo'n beetje de halve wereld tegen dit regime is. Ja, de vriendjes van Noord-Korea zullen natuurlijk niet blij zijn als men het land binnenvalt, Kim Jung Il een gaatje in z'n hoofd schiet en het land proberen te hervormen.

Maar waarom wordt er niet een keertje collectief tegen opgetreden? Is het leger van NK dan zo groot? Of is het puur een geldkwestie en valt er gewoon niks te halen (qua grondstoffen) in het land?
1) NK heeft kernwapens en een leiding die wellicht niet zal schromen die in te zetten
2) Zelfs zonder de kernwapens ligt Seoul vol binnen bereik van een ongehoord arsenaal aan conventionele wapens.
3) De machthebbers in het land staan gelijk aan de legertop, die zeer veel belang hebben bij het instandhouden van de bestaande situatie. Die zullen dus alles op alles zetten om de macht te behouden. De bevolking is gehersenspoeld en zal meestrijden. Er zullen dus ontelbare aantallen burgerslachtoffers vallen en de verliezen onder de binnenvallende naties zullen ook massief zijn.
4) De vluchtelingenstromen die vrijkomen zijn niet in de hand te houden.
5) China heeft er (mede om reden 3) geen zin in, andere reden is oa dat NK binnen hun invloedssfeer valt en ze verder geen zin hebben in een potentile kernoorlog in hun achtertuin.
6) De economische verschillen tussen noord- en Zuid-Korea zijn zo immens, dat het ZK enorme bedragen gaat kosten om de boel in NK een klein beetje te kunnen stabiliseren, laat staan om het land democratisch te krijgen.

Verder lijkt het er op dat de nieuwe leider de nodige hervormingen (in positieve zin) wil doorvoeren.
pi_116928628
Onmogelijke opgave.

Amerika kan het niet veroorloven.
Hun economie ligt al compleet op z'n gat.

En zijn mede daardoor afhankelijk van China. (die overigens steeds minder schuld opkoopt en zich onafhankelijk aan het maken is van de dollar, big trouble for the yankees)
pi_116928761
Ze hebben geen olie?
China? De VS hangt voor 100000% af van china.
maar punt 1 is het belangrijkste
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116928795
Wat geeft 'ons' het recht om dat land binnen te vallen? Besef je eigenlijk wel wat je schrijft? Onder het mom van 'democratie en vrijheid' leggen Westerse landen hun normen en waarden op aan andere landen. Dat daarbij tienduizenden doden vallen lijkt niemand wat uit te maken. Dat Noord-Korea een dictatuur is vind ik niet relevant, en mag geen reden zijn om dat land binnen te vallen. Cultuur-relativisme is belangrijk.

Daarnaast vind ik het wel interessant dat het land ongebonden, homogeen en militaristisch is. Er heerst nog geen Anglo-Amerikaanse invloed. Een van de weinige landen die nog anno 2012 dapper standhouden tegen de Grote Boze Wereld en hun eigen weg volgen. Zie het als een Gallisch dorpje dat omsingeld is door talloze Romeinse legerkampen en zich weigert daaraan over te geven.
pi_116928875
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Stoppen met voedsel en olie geven zou een goed begin zijn. Jammer voor de bevolking, maar die heeft het nu toch al slecht.
Lijkt me niet een plan dat ergens toe leidt. Ja, ellende en oorlog.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116928901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:23 schreef Teutoon het volgende:
Wat geeft 'ons' het recht om dat land binnen te vallen? Besef je eigenlijk wel wat je schrijft? Onder het mom van 'democratie en vrijheid' leggen Westerse landen hun normen en waarden op aan andere landen. Dat daarbij tienduizenden doden vallen lijkt niemand wat uit te maken. Dat Noord-Korea een dictatuur is vind ik niet relevant, en mag geen reden zijn om dat land binnen te vallen. Cultuur-relativisme is belangrijk.

Daarnaast vind ik het wel interessant dat het land ongebonden, homogeen en militaristisch is. Er heerst nog geen Anglo-Amerikaanse invloed. Een van de weinige landen die nog anno 2012 dapper standhouden tegen de Grote Boze Wereld en hun eigen weg volgen. Zie het als een Gallisch dorpje dat omsingeld is door talloze Romeinse legerkampen en zich weigert daaraan over te geven.
Je kunt ook overdrijven.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116929070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven.
Wat klopt er dan niet aan?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116929090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet aan?
Sowieso de tweede alinea :P
pi_116929103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Sowieso de tweede alinea :P
Om maar met evenveel argumenten te komen als jij. Het klopt wel.

Om maar weer on-topic te komen:
quote:
Of is het puur een geldkwestie en valt er gewoon niks te halen (qua grondstoffen) in het land?
Alle beslissingen worden genomen uit een geldkwestie. Als er niks te verdienen valt, gebeurt het niet.
Politici willen het graag verkopen als een moraalkwestie, maar dat is alleen om zieltjes te winnen.
pi_116929188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Om maar met evenveel argumenten te komen als jij. Het klopt wel.
Het westen zijn die rare jongens.... Noord Korea die olijke Gallirs?
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:48:32 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116929603
Er is geen enkele rechtsgeldige grondslag om dat land binnen te vallen. Een land mag gewoon zelf weten wat het doet (binnen bepaalde perken). Ook in de meeste andere landen wordt er volop gemarteld etc. Noord-Korea is geen uitzondering.

Dan kan een land nog besluiten NK aan te vallen buiten de regels om. Maar er valt maar weinig te halen natuurlijk. Als er olie zat was het allang binnengevallen. Nu boeit het gewoon niemand wat daar gebeurt.
The End Times are wild
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:50:22 #27
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116929675
Dit topic :')
pi_116929856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:50 schreef betyar het volgende:
Dit topic :')
Erg he? Ik liep al een tijdje met deze vraag. Ik zie een land dat nu al door drie verknipte leiders kapot is gemaakt, dat zegt het zelf allemaal te willen regelen. Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...

En het enige dat de rest van de wereld roept is een ferme 'Foei'.
pi_116929918
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef Ridocar het volgende:
Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...
Bron?

Het is zeker geen pretje daar, maar dat is het in wel meer landen niet. Geeft dat ons het recht om met zo'n land te doen wat we willen?
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:57:53 #30
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116929963
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Erg he? Ik liep al een tijdje met deze vraag. Ik zie een land dat nu al door drie verknipte leiders kapot is gemaakt, dat zegt het zelf allemaal te willen regelen. Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...

En het enige dat de rest van de wereld roept is een ferme 'Foei'.
Hoe weet jij dat? Ben je er geweest? Of bestempel jij de "nieuwsberichten" van het "vrije" westen als waarheid?

Het is een gesloten land waar men niet beter weet en waar verdomde weinig informatie vandaan komt. Veelal giswerk als je het mij vraagt.
pi_116930040
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:56 schreef Saysem het volgende:

[..]

Bron?

Het is zeker geen pretje daar, maar dat is het in wel meer landen niet. Geeft dat ons het recht om met zo'n land te doen wat we willen?
https://www.google.nl/search?q=vlucht+uit+kamp+14
Natuurlijk niet geverifieerd, maar volgens mij geeft het wel een aardig beeld van het leven in NK.
pi_116930093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Ben je er geweest? Of bestempel jij de "nieuwsberichten" van het "vrije" westen als waarheid?

Het is een gesloten land waar men niet beter weet en waar verdomde weinig informatie vandaan komt. Veelal giswerk als je het mij vraagt.
Neejoh, het is een democratie, iedereen woont in riante villa's, rijdt een Lexus en verdient twee keer modaal.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:01:58 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_116930102
Waarom wel?

Ze doen ons niets toch? We moeten eens ophouden overal "democratie" te brengen en mensen onze normen en waarde op te dringen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:08:02 #34
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116930313
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Neejoh, het is een democratie, iedereen woont in riante villa's, rijdt een Lexus en verdient twee keer modaal.
Dat zeg ik ook niet, maar lees jij die verhalen van die gevluchte Zuid-Koreanen nu maar en beschouw die als waarheid. Ik zou graag die kampen wel willen zien, je hebt er vast foto's van. Ooh ja en de martelingen, de miljoenen doden die daar elk jaar vallen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 september 2012 @ 13:09:30 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_116930365
Wat moet je er doen dan?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_116930570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar lees jij die verhalen van die gevluchte Zuid-Koreanen nu maar en beschouw die als waarheid. Ik zou graag die kampen wel willen zien, je hebt er vast foto's van. Ooh ja en de martelingen, de miljoenen doden die daar elk jaar vallen.
Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.
pi_116930635
Ja, maar om nou te beweren dat het grootste deel van de bevolking dood gaat van de honger lijkt me ook wat overdreven.
pi_116930897
Zoals eerder gezegd: China.
Met als toevoegende reden dat er toch geen interessante grondstoffen te vinden zijn en dat ze niet zo verstorend werken voor de wereldpolitiek.

Edit: Daarnaast: geen enkel land is ooit een oorlog aangegaan op humanitaire gronden.
Extremistisch gematigd.
pi_116930912
Geen olie, wl WMD's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_116930986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:15 schreef Saysem het volgende:
Ja, maar om nou te beweren dat het grootste deel van de bevolking dood gaat van de honger lijkt me ook wat overdreven.
Wie zegt dat dat overdreven is? Dat weet niemand (behalve de Noord-Koreanen natuurlijk) Voor hetzelfde geld hebben ze wel genoeg te eten. Maar voor zover men kan zien hoeveel in- en export er is, tezamen met het geschatte aantal inwoners en beschikbare eigen bronnen is er nooit genoeg om de gehele bevolking eten te geven. Ergens gelezen, en inderdaad ook geen hard bewijs, maar tot het tegendeel is bewezen ga ik ervan uit dat het voor een gemiddelde Noord-Koreaan geen pretje is om daar te wonen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:27:55 #41
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116931195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.
Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:31:31 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116931353
Ach ja, wij in het westen weten het allemaal zo goed...

We buiten Afrika uit om de grondstoffen, laten de bevolking verhongeren, met als gevolg dat het daar sinds de kolonisatie een grote ellende van oorlogen en hongersnood is.

In Amerika zijn complete stammen uitgeroeid en is het land ingepakt. (om er vervolgens weer Afrikaanse slaven heen te transporteren)

Meer recent waren wij westelingen van mening dat Irak en Aghanistan wel een regiem konden gebruiken...

De westerse wijsheid heeft wereldwijd al meer slachtoffers geist dan het regiem Noord Korea, Iran, Irak en die andere heethoofden ooit kunnen maken.

Dus hoezo zou het een vooruitgang zijn als het westen NK binnen valt?

[ Bericht 78% gewijzigd door Fred op 18-09-2012 13:37:47 ]
So we just called him Fred
pi_116931571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:31 schreef FredvZ het volgende:
Ach ja, wij in het westen weten het allemaal zo goed...

We buiten Afrika uit
"We" proberen de hele wereld uit te buiten, inclusief onszelf.
Extremistisch gematigd.
  Eindredactie Games dinsdag 18 september 2012 @ 13:57:45 #44
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_116932569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, nee, die enge communicatie lijkt me afdoende draagvlak teweeg brengen om het land binnen te vallen. Immers, alles wat afwijkt van onze norm is eng en stom. Waarom reageer je niet op de post van Teutoon?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_116935762
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:57 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ja, nee, die enge communicatie lijkt me afdoende draagvlak teweeg brengen om het land binnen te vallen. Immers, alles wat afwijkt van onze norm is eng en stom.
Wel als men daar geheimzinnig over doet.
quote:
Waarom reageer je niet op de post van Teutoon?
Omdat ik de vergelijking van Galliers en het Romeinse rijk niet serieus kan nemen.
pi_116939329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:55 schreef Roellie80 het volgende:
De mensen in het land weten niet beter, volledig gendoctrineerd dus hier hoef je voorlopig geen warm welkom te verwachten wanneer je het land wil binnenvallen.
Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb heel wat documentaires over Noord-Korea gezien en daar maak ik juist uit op dat er wel degelijk enig besef is bij de bevolking over hoe het er buiten Noord-Korea aan toe gaat. Dat kan je opmaken uit het feit dat er nog altijd vluchtpogingen worden ondernomen, ondanks de enorme gevaren die dat met zich mee brengt voor de vluchter en de achterblijvers. Dat kan opmaken uit stiekeme uitingen van verzet, zoals het plakken van posters op geheime plekken en het luisteren naar illegale radiozenders. En dat kan je ook opmaken uit het feit dat er een redelijk ontwikkelde zwarte handel plaats vindt aan de grens met China.

De reden dat je geen warm welkom hoef te verwachten als je Noord-Korea binnen valt is ten eerste de onzekerheid die dat met zich mee brengt voor de bevolking omdat het regime tot in de haarvaten van de samenleving aanwezig is en omdat men constant aangespoord wordt 'verraders' aan te geven bij de veiligheidsdienst. Meewerken is een hachelijke zaak als je niet zeker weet of het regime ooit nog terug komt. Ten tweede is de bevolking op het Koreaanse schiereiland behoorlijk nationalistisch. Het Koreaans schiereiland ligt erg strategisch in de regio en is daarom al vaak bezet geweest door buitenlandse mogendheden zoals Japan, China, de VS en Rusland. Dat heeft gevoelens van nationalisme versterkt en mensen enigszins sceptisch gemaakt tegenover het buitenland.
pi_116939522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.
Pyongyang is cht wat anders dan de rest van Noord-Korea hoor.
pi_116939893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:08 schreef betyar het volgende:
Je moet eigenlijk ook kijken naar de Juche ideologie. Deze ideologie vormt de ideologische basis voor het regime en kent een stevige focus op nationalisme en raszuiverheid. De meeste regimes die deze twee zaken als een belangrijke ideologische pijler zagen zijn toch wel vrij wreed geweest.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:02:02 #49
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116940677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Pyongyang is cht wat anders dan de rest van Noord-Korea hoor.
Laat zien dan. Amsterdam is ook anders dan een of ander boerengat in Drenthe.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:05:18 #50
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_116940816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je moet eigenlijk ook kijken naar de Juche ideologie. Deze ideologie vormt de ideologische basis voor het regime en kent een stevige focus op nationalisme en raszuiverheid. De meeste regimes die deze twee zaken als een belangrijke ideologische pijler zagen zijn toch wel vrij wreed geweest.
Je wilt Noord-Korea voorzichtig met Nazi's vergelijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')