Dat zou wel heel opmerkelijk zijn, als ze dat lukt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:53 schreef Ridocar het volgende:
Kim Jung Il een gaatje in z'n hoofd schiet
Verdomd, dat had ik nog niet eens opgemerkt!quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:01 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Dat zou wel heel opmerkelijk zijn, als ze dat lukt.
Oja, Jong-un. Grote Geweldige Leider Opperbevelhebber Machtsstrijders Met Z'n Grote Piemel. Ofzo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:01 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Dat zou wel heel opmerkelijk zijn, als ze dat lukt.
Van zijn hoofd zal inmiddels niets meer overzijn. Ze hebben waarschijnlijk de meeste kans bij Un.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oja, Sung. Grote Geweldige Leider Opperbevelhebber Machtsstrijders Met Z'n Grote Piemel. Ofzo.
Zie ninja-edit. Verdomme, ik haal die namen door elkaar...quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:06 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Van zijn hoofd zal inmiddels niets meer overzijn. Ze hebben waarschijnlijk de meeste kans bij Un.
Not so ninjaquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zie ninja-edit. Verdomme, ik haal die namen door elkaar...
1) NK heeft kernwapens en een leiding die wellicht niet zal schromen die in te zettenquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:53 schreef Ridocar het volgende:
Het kan aan mij liggen maar zolang er niets gebeurt tegen NK kan het gewoon zijn gang gaan. En dat terwijl zo'n beetje de halve wereld tegen dit regime is. Ja, de vriendjes van Noord-Korea zullen natuurlijk niet blij zijn als men het land binnenvalt, Kim Jung Il een gaatje in z'n hoofd schiet en het land proberen te hervormen.
Maar waarom wordt er niet een keertje collectief tegen opgetreden? Is het leger van NK dan zo groot? Of is het puur een geldkwestie en valt er gewoon niks te halen (qua grondstoffen) in het land?
Lijkt me niet een plan dat ergens toe leidt. Ja, ellende en oorlog.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Stoppen met voedsel en olie geven zou een goed begin zijn. Jammer voor de bevolking, maar die heeft het nu toch al slecht.
Je kunt ook overdrijven.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:23 schreef Teutoon het volgende:
Wat geeft 'ons' het recht om dat land binnen te vallen? Besef je eigenlijk wel wat je schrijft? Onder het mom van 'democratie en vrijheid' leggen Westerse landen hun normen en waarden op aan andere landen. Dat daarbij tienduizenden doden vallen lijkt niemand wat uit te maken. Dat Noord-Korea een dictatuur is vind ik niet relevant, en mag geen reden zijn om dat land binnen te vallen. Cultuur-relativisme is belangrijk.
Daarnaast vind ik het wel interessant dat het land ongebonden, homogeen en militaristisch is. Er heerst nog geen Anglo-Amerikaanse invloed. Een van de weinige landen die nog anno 2012 dapper standhouden tegen de Grote Boze Wereld en hun eigen weg volgen. Zie het als een Gallisch dorpje dat omsingeld is door talloze Romeinse legerkampen en zich weigert daaraan over te geven.
Wat klopt er dan niet aan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven.
Sowieso de tweede alineaquote:
Om maar met evenveel argumenten te komen als jij. Het klopt wel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Sowieso de tweede alinea
Alle beslissingen worden genomen uit een geldkwestie. Als er niks te verdienen valt, gebeurt het niet.quote:Of is het puur een geldkwestie en valt er gewoon niks te halen (qua grondstoffen) in het land?
Het westen zijn die rare jongens.... Noord Korea die olijke Gallirs?quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Om maar met evenveel argumenten te komen als jij. Het klopt wel.
Erg he? Ik liep al een tijdje met deze vraag. Ik zie een land dat nu al door drie verknipte leiders kapot is gemaakt, dat zegt het zelf allemaal te willen regelen. Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...quote:
Bron?quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef Ridocar het volgende:
Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...
Hoe weet jij dat? Ben je er geweest? Of bestempel jij de "nieuwsberichten" van het "vrije" westen als waarheid?quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Erg he? Ik liep al een tijdje met deze vraag. Ik zie een land dat nu al door drie verknipte leiders kapot is gemaakt, dat zegt het zelf allemaal te willen regelen. Ondertussen gaat het grootste gedeelte van het volk dood van de honger...
En het enige dat de rest van de wereld roept is een ferme 'Foei'.
https://www.google.nl/search?q=vlucht+uit+kamp+14quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:56 schreef Saysem het volgende:
[..]
Bron?
Het is zeker geen pretje daar, maar dat is het in wel meer landen niet. Geeft dat ons het recht om met zo'n land te doen wat we willen?
Neejoh, het is een democratie, iedereen woont in riante villa's, rijdt een Lexus en verdient twee keer modaal.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Ben je er geweest? Of bestempel jij de "nieuwsberichten" van het "vrije" westen als waarheid?
Het is een gesloten land waar men niet beter weet en waar verdomde weinig informatie vandaan komt. Veelal giswerk als je het mij vraagt.
Dat zeg ik ook niet, maar lees jij die verhalen van die gevluchte Zuid-Koreanen nu maar en beschouw die als waarheid. Ik zou graag die kampen wel willen zien, je hebt er vast foto's van. Ooh ja en de martelingen, de miljoenen doden die daar elk jaar vallen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Neejoh, het is een democratie, iedereen woont in riante villa's, rijdt een Lexus en verdient twee keer modaal.
Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar lees jij die verhalen van die gevluchte Zuid-Koreanen nu maar en beschouw die als waarheid. Ik zou graag die kampen wel willen zien, je hebt er vast foto's van. Ooh ja en de martelingen, de miljoenen doden die daar elk jaar vallen.
Wie zegt dat dat overdreven is? Dat weet niemand (behalve de Noord-Koreanen natuurlijk) Voor hetzelfde geld hebben ze wel genoeg te eten. Maar voor zover men kan zien hoeveel in- en export er is, tezamen met het geschatte aantal inwoners en beschikbare eigen bronnen is er nooit genoeg om de gehele bevolking eten te geven. Ergens gelezen, en inderdaad ook geen hard bewijs, maar tot het tegendeel is bewezen ga ik ervan uit dat het voor een gemiddelde Noord-Koreaan geen pretje is om daar te wonen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:15 schreef Saysem het volgende:
Ja, maar om nou te beweren dat het grootste deel van de bevolking dood gaat van de honger lijkt me ook wat overdreven.
Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.
"We" proberen de hele wereld uit te buiten, inclusief onszelf.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:31 schreef FredvZ het volgende:
Ach ja, wij in het westen weten het allemaal zo goed...
We buiten Afrika uit
Ja, nee, die enge communicatie lijkt me afdoende draagvlak teweeg brengen om het land binnen te vallen. Immers, alles wat afwijkt van onze norm is eng en stom. Waarom reageer je niet op de post van Teutoon?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.
Wel als men daar geheimzinnig over doet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:57 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja, nee, die enge communicatie lijkt me afdoende draagvlak teweeg brengen om het land binnen te vallen. Immers, alles wat afwijkt van onze norm is eng en stom.
Omdat ik de vergelijking van Galliers en het Romeinse rijk niet serieus kan nemen.quote:Waarom reageer je niet op de post van Teutoon?
Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb heel wat documentaires over Noord-Korea gezien en daar maak ik juist uit op dat er wel degelijk enig besef is bij de bevolking over hoe het er buiten Noord-Korea aan toe gaat. Dat kan je opmaken uit het feit dat er nog altijd vluchtpogingen worden ondernomen, ondanks de enorme gevaren die dat met zich mee brengt voor de vluchter en de achterblijvers. Dat kan opmaken uit stiekeme uitingen van verzet, zoals het plakken van posters op geheime plekken en het luisteren naar illegale radiozenders. En dat kan je ook opmaken uit het feit dat er een redelijk ontwikkelde zwarte handel plaats vindt aan de grens met China.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:55 schreef Roellie80 het volgende:
De mensen in het land weten niet beter, volledig gendoctrineerd dus hier hoef je voorlopig geen warm welkom te verwachten wanneer je het land wil binnenvallen.
Pyongyang is cht wat anders dan de rest van Noord-Korea hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.
Je moet eigenlijk ook kijken naar de Juche ideologie. Deze ideologie vormt de ideologische basis voor het regime en kent een stevige focus op nationalisme en raszuiverheid. De meeste regimes die deze twee zaken als een belangrijke ideologische pijler zagen zijn toch wel vrij wreed geweest.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:08 schreef betyar het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar lees jij die verhalen van die gevluchte Zuid-Koreanen nu maar en beschouw die als waarheid. Ik zou graag die kampen wel willen zien, je hebt er vast foto's van. Ooh ja en de martelingen, de miljoenen doden die daar elk jaar vallen.
Laat zien dan. Amsterdam is ook anders dan een of ander boerengat in Drenthe.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Pyongyang is cht wat anders dan de rest van Noord-Korea hoor.
Je wilt Noord-Korea voorzichtig met Nazi's vergelijken?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk ook kijken naar de Juche ideologie. Deze ideologie vormt de ideologische basis voor het regime en kent een stevige focus op nationalisme en raszuiverheid. De meeste regimes die deze twee zaken als een belangrijke ideologische pijler zagen zijn toch wel vrij wreed geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |