Onder andere. Maar het Apartheid-regime, de Hutu's en Tutsi's en de Japanners in WOII konden er ook wat van om maar eens wat te noemen. Zeker het streven naar raszuiverheid geeft als snel legitimatie om mensen die niet raszuiver zijn op gruwelijke wijze te vermoorden of te martelen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Je wilt Noord-Korea voorzichtig met Nazi's vergelijken?
Dat is jammer, want raszuiverheid en het regime van de heer Hitler hebben een sterke relatie met elkaar, dat wil je toch niet ontkennen? Als ik regimes noem die naar raszuiverheid streven of streefden kan je het nazisme niet weg laten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan houdt voor mij de discussie op.
Misschien is het verstandig om eens wat minder schoolse geschiedenisboekjes te lezen. Het is triest dat mensen hun zelfgenoegzame politiek-correcte beeld van WO II cultiveren door allerlei uit de schoolbankjes en media geleerde ditjes en datjes kritiekloos te “bediscussiren".quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is jammer, want raszuiverheid en het regime van de heer Hitler hebben een sterke relatie met elkaar, dat wil je toch niet ontkennen? Als ik regimes noem die naar raszuiverheid streven of streefden kan je het nazisme niet weg laten.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wel als men daar geheimzinnig over doet.
Ahja. Komt je wel goed uit natuurlijk, kan je ook gelijk het relevante deel van die post negeren.quote:Omdat ik de vergelijking van Galliers en het Romeinse rijk niet serieus kan nemen.
De Japanse overheid laat nog altijd bijna geen migranten toe omdat ze de samenleving graag homogeen willen houden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onder andere. Maar het Apartheid-regime, de Hutu's en Tutsi's en de Japanners in WOII konden er ook wat van om maar eens wat te noemen. Zeker het streven naar raszuiverheid geeft als snel legitimatie om mensen die niet raszuiver zijn op gruwelijke wijze te vermoorden of te martelen.
Prima, maar waar het mij om gaat is dat een ideologie waar racisme een wezenlijk onderdeel van uit maakt al snel een legitimatie geeft om mensen die niet raszuiver of aan het ideaalbeeld van het ras voldoen te martelen of te vermoorden. Waarom zou je immers menswaardig met mensen om springen die toch eigenlijk minderwaardig zijn?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:36 schreef Teutoon het volgende:
Nu is dit niet het topic om daarover te discussiren, maar het biedt in ieder geval wat tegengewicht aan al die nonsens die men denkt te weten over WO2. Voor meer informatie hierover verwijs ik jullie graag naar het volgende topic: WWII niet Hitler's intentie
Wist je dat er een correlatie is tussen de etnische samenstelling van een bevolking en de mate waarin men last heeft van criminaliteit? De twee landen met de laagste criminaliteitscijfers ter wereld zijn tevens de landen met de meest homogene bevolkingsgroepen: Japan en Costa Rica.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De Japanse overheid laat nog altijd bijna geen migranten toe omdat ze de samenleving graag homogeen willen houden.
Het is in elk land (en dan bedoel ik ook echt elk land ter wereld, geen uitzondering) zo dat de grote steden welvarender zijn dan de omringende gebieden. Pyongyang mag dan misschien niet volkomen kut zijn maar dat kun je van het platteland (waar het merendeel van de Noord-Koreanen woont) moeilijk zeggen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.
Waarom die focus op etniciteit en niet op sociaal-economische factoren? Een homogene samenleving is een volstrekte illusie.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:47 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Wist je dat er een correlatie is tussen de etnische samenstelling van een bevolking en de mate waarin men last heeft van criminaliteit? De twee landen met de laagste criminaliteitscijfers ter wereld zijn tevens de landen met de meest homogene bevolkingsgroepen: Japan en Costa Rica.
Aristoteles zei al dat een maatschappij maar democratisch en harmonieus kan zijn als ze homogeen is. Zo niet wordt het een tirannie.”
Costa Rica homogeenquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:47 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Wist je dat er een correlatie is tussen de etnische samenstelling van een bevolking en de mate waarin men last heeft van criminaliteit? De twee landen met de laagste criminaliteitscijfers ter wereld zijn tevens de landen met de meest homogene bevolkingsgroepen: Japan en Costa Rica.
Aristoteles zei al dat een maatschappij maar democratisch en harmonieus kan zijn als ze homogeen is. Zo niet wordt het een tirannie.
Anders zoek je het zelf even op? De bevolking van Costa Rica is zeer homogeen en vooral blank; 94% van de bevolking is van Europese afkomst.quote:
Die 94% van de bevolking bestaat uit blanken, mestiezen en castizo's. Die allemaal op een hoopje gooien is hetzelfde als hier etnische Nederlanders, Turken en Marokkanen op een hoop gooien en dan de conclusie trekken dat 94% van de Nederlanders blank is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:54 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Anders zoek je het zelf even op? De bevolking van Costa Rica is zeer homogeen en vooral blank; 94% van de bevolking is van Europese afkomst.
En jij kan met zekerheid zeggen dat het overgrote deel van de inwoners dus op het platteland woont en dus klote woont?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is in elk land (en dan bedoel ik ook echt elk land ter wereld, geen uitzondering) zo dat de grote steden welvarender zijn dan de omringende gebieden. Pyongyang mag dan misschien niet volkomen kut zijn maar dat kun je van het platteland (waar het merendeel van de Noord-Koreanen woont) moeilijk zeggen.
Aan de andere kant heeft ook Singapore een zeer laag criminaliteitscijfer en dat land is verre van homogeen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:47 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Aristoteles zei al dat een maatschappij maar democratisch en harmonieus kan zijn als ze homogeen is. Zo niet wordt het een tirannie.
We hebben het hier niet over een Europees land, maar over een land gelegen in Centraal-Amerika. Logisch dat de Europese nakomelingen niet van n land afstammen maar van meerdere Europese landen. Bovendien bestempel ik Marokkanen en Turken niet als blank en Europese nakomelingen wel. Overigens is een ras een fenomeen dat zich uitstrekt over een continium. Dat maakt het nog geen waardeloos begrip, echter. Neem bijvoorbeeld hitte. Wanneer is iets 'koud' en wanneer is het 'warm'? Die grens is moeilijk te stellen maar daaruit volgt niet dat begrippen zoals 'koud' en 'warm' van nul en gener waarde zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die 94% van de bevolking bestaat uit blanken, mestiezen en castizo's. Die allemaal op een hoopje gooien is hetzelfde als hier etnische Nederlanders, Turken en Marokkanen op een hoop gooien en dan de conclusie trekken dat 94% van de Nederlanders blank is.
Alleen dat al zegt mij dat je daar weg moet blijven. Onze zucht om maar ieder land te hervormen naar onze wensen is al belachelijk genoeg. Draai het eens om. Zou jij willen dat NK ons ff binnenvalt om hun levenswijze door te drukken.?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wel erg goedkoop, vragen om bewijsmateriaal dat gewoonweg niet kan bestaan. Probeer jij dan eens te bewijzen dat het allemaal koek en ei is... Lukt je ook niet. De enige communicatie die uit NK komt is die van de overheid zelf. En die klinkt al eng.
Waarschijnlijk wordt daar wl de orde gehandhaafd door de politie en justitie. Iets wat wij missen in de West-Europese landen, met alle gevolgen van dien. Het is de laksheid van het politieapparaat dat ons de das om doet, naast de sociale heterogeniteit (multicul). In Tunesi is er een huizenhoge werkloosheid maar de criminaliteit is er bijzonder laag, omdat politie en justitie hard optreden. In Saoedi-Arabi kun je zonder problemen je autosleutels en je portefeuille op het dak van je auto laten liggen, want wie het in zijn hoofd haalt om je portefeuille en auto te stelen, riskeert zijn hand kwijt te geraken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft ook Singapore een zeer laag criminaliteitscijfer en dat land is verre van homogeen.
Dit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:17 schreef Hexagon het volgende:
Singapore is dan ook een politiestaat
quote:
Tja als je daar al voor het roken van wat wiet in een strafkamp beland, mag jij dat prima vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:12 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt daar wl de orde gehandhaafd door de politie en justitie. Iets wat wij missen in de West-Europese landen, met alle gevolgen van dien. Het is de laksheid van het politieapparaat dat ons de das om doet, naast de sociale heterogeniteit (multicul). In Tunesi is er een huizenhoge werkloosheid maar de criminaliteit is er bijzonder laag, omdat politie en justitie hard optreden. In Saoedi-Arabi kun je zonder problemen je autosleutels en je portefeuille op het dak van je auto laten liggen, want wie het in zijn hoofd haalt om je portefeuille en auto te stelen, riskeert zijn hand kwijt te geraken.
Hier echter staan immigranten tegenover een staat die, sedert de revolte van (mei) 1968, alle repressie afwijst. Dat is ook n van de redenen waarom het steeds zo uit de hand loopt in de Parijse voorsteden, waar een grote concentratie immigranten woont. En ook wij mogen daar binnen enkele decennia de vruchten van plukken..
Wat jij vergeet is dat NK mensen alleen laat filmen, waar zij dat willen. Ze willen de buitenwereld laten geloven dat ze rijk zijn. Jij trapt er keihard in.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat is niet goedkoop, men beweert hier van alles zonder met keihard overtuigend bewijs te komen. De beelden die ik zie van Noord-Korea laten mij zien dat er behoorlijk wordt overdreven door het westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |