abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2012 @ 22:57:27 #181
241662 Jian
Well, well, well
pi_116915575
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die "vredelievende" (de rol van de Dalai Lama wordt in de Westerse media erg eenzijdig belicht) Tibetanen hebben zich door al die Han-Chinezen onder de voet laten lopen en zijn nu hun eigen land kwijt (en dat valt niet meer met goed fatsoen terug te claimen, omdat er allemaal Chinezen wonen die daar gewoon geboren zijn en dus Chinees zijn, in Tibet.).

Eens met diegenen die vinden dat we die capitulatie voor achterlijke principes in het Westen niet moeten willen.
Wist je dat heel veel, met name jonge Tibetanen (ik ken er wat door mijn werk) de Dalai Lama helemaal niet terug willen. Dat heeft vooral te maken met mogelijkheden tot opleiding en studie, zeg maar dokter worden terwijl je vader bordenwasser is. Nou ja te veel om hier in dit topic uitgebreid op in te gaan, maar je hoort normaliter niet veel mensen die nuances aanbrengen in het Tibetaanse vrijheidsverhaal. Dat van die Han-Chinezen klopt, da's een groot deel van de bevolking en die wonen er ondertussen al eeuwen en de Dalai Lama zegt: Tibet voor de Tibetanen! Het is niet zo zwart-wit als Bono zegt :)
pi_116915618
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 22:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Bestaat er niet iets zoals een ban krijgen op het plaatsen van one-liners zonder op vragen in te gaan? Zou fijn zijn namelijk. Ben jij 3-vouds onbevlekt ontvangen liefdesbaby?
Die vragen van jou? Ik heb respect voor je mening, maar dan ben ik volgend jaar nog bezig
pi_116915751
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat laatste. Als je het gevaar van dat soort dingen niet (h)erkent, ben je echt dom bezig.

Het is niet zo dat omdat Wilders de term "islamisering" heeft uitgerekt (zoals links dat met "discriminatie" en "respect" heeft gedaan), dat het geen werkelijkheid is.

De zaken die ik beschreef, aangevuld met hoofddoekjesvoorkeursbehandelingen op scholen horen niet in een seculier Westers land. Geen petje op in de klas, dan ook geen hoofddoek. En andersom.

gewoon heel simpele, trotse, liberale principes uitdragen. En niet in discussie met de onwelwillenden. Die kunnen slikken of inpakken.

Precies bij die moslimgekkies. We moeten nog heul veul filmpjes maken voordat die idioten het slikken. En juist NIET capituleren voor geweld en zelfcensuur plegen. Dat zo'n drol als Westerwelle (nota bene van de FDP!) dat wil, is een ernstig teken aan de wand.
Ik zie geen gevaar nee. En ik schijn zelfs niet geheel dom te zijn, alleen zie ik het merendeel van de moslims geen actieve fatwa uitvoeren. Ze werken, gaan naar school, dat soort saaie burgertruttigheid. Daarnaast, als het teveel wordt, wordt het tegengehouden. Ik vind het opvallend dat je zo weinig vertrouwen in onze eigen westerse rechtstaat laat zien. Daarmee gezegd hebbende, dat overdreven gezeik om alles maar aan te passen aan hun wensen is ook wel een keer genoeg. Wil je gescheiden zwemmen? Prima, bouw een zwembad.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116915774
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:58 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Die vragen van jou? Ik heb respect voor je mening, maar dan ben ik volgend jaar nog bezig
Ik heb de tijd, dus ga los.

Edit: via pm mag ook, ik ben namelijk met een half uurtje de deur uit :)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 17 september 2012 @ 23:08:52 #185
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116916192
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bek dicht over Allah, Schlomo.
:'), geitenneuker.
pi_116916553
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 23:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb de tijd, dus ga los.

Edit: via pm mag ook, ik ben namelijk met een half uurtje de deur uit :)
Het komt in het kort hier op neer, jij hebt vertrouwen in de mens en ik niet ;)
Als puntje bij paaltje komt kiest het individu in 99 van de 100 gevallen voor zichzelf.
In deze mooie tijden wordt je rijk met: liegen, bedriegen, goede doelen, helpen minderheden, etc.
Zwartkijker? Maybe maar ook wel een beetje realistisch.
pi_116916723
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:15 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Het komt in het kort hier op neer, jij hebt vertrouwen in de mens en ik niet ;)
Als puntje bij paaltje komt kiest het individu in 99 van de 100 gevallen voor zichzelf.
In deze mooie tijden wordt je rijk met: liegen, bedriegen, goede doelen, helpen minderheden, etc.
Zwartkijker? Maybe maar ook wel een beetje realistisch.
Das mooi, en jammer tegelijkertijd. Want je projecteert je eigen kijk nu wel heel erg op iedereen. Ik waardeer je eerlijkheid. Maar ik heb wel het gevoel dat jouw kijk op het leven niemand helpt. Ook jezelf niet.
pi_116916996
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 23:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Das mooi, en jammer tegelijkertijd. Want je projecteert je eigen kijk nu wel heel erg op iedereen. Ik waardeer je eerlijkheid. Maar ik heb wel het gevoel dat jouw kijk op het leven niemand helpt. Ook jezelf niet.
Moet er ook mee oppassen dat ik niet alles te zwart ga zien. Maar daar let ik wel op.
Alleen als het om de islam gaat.....

Het grappige is dat ik 8 jaar geleden als racist werd weggezet door de mensen die nu pvv stemmen.
En nee ik stem geen pvv, maar snap wel weer waarom erop gestemd wordt.
pi_116917030
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zie geen gevaar nee.
En daar hebben we de crux te pakken. Jammer.

Die geintegreerde moslim(a) die bij jou op je BBQ meezuipt, is niet de standaard binnen de moslimwereld, dat realiseer je je? ;)

De stenengooier is ook niet "de standaard", maar in zijn kielzog lopen er wel heul veul meelopers en wegkijkers mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116917185
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daar hebben we de crux te pakken. Jammer.

Die geintegreerde moslim(a) die bij jou op je BBQ meezuipt, is niet de standaard binnen de moslimwereld, dat realiseer je je? ;)

De stenengooier is ook niet "de standaard", maar in zijn kielzog lopen er wel heul veul meelopers en wegkijkers mee.
Ik zie het dus juist andersom. Als jij gelijk zou hebben, was er allang oorlog geweest. Nee, je praat onzin kerel. De extreme islamist is een gevaar. Maar de gemiddelde moslim wil gewoon graag een rustig leven.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:23 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Moet er ook mee oppassen dat ik niet alles te zwart ga zien. Maar daar let ik wel op.

Het grappige is dat ik 8 jaar geleden als racist werd weggezet door de mensen die nu pvv stemmen.
En nee ik stem geen pvv, maar snap wel weer waarom erop gestemd wordt.
Ik heb geen idee waar je dit wereldbeeld vandaan hebt, maar ja. Ik geloof in leven en laten leven.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 23:28:21 #191
862 Arcee
Look closer
pi_116917254
quote:
9s.gif Op maandag 17 september 2012 08:26 schreef Specularium het volgende:
Ambassades op scherp na actie Wilders

Nederlandse ambassades staan op scherp nadat Geert Wilders afgelopen weekeinde de controversiėle anti-islamfilm Innocence of Muslims op zijn eigen website heeft aangeprezen.
Waarom is volgens Wilders dat eigenlijk vrijheid van meningsuiting en dit niet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116917260
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:23 schreef Slurrrrp het volgende:

...
...
Het grootste punt van de islam in het Westen, is dat juist de meest fanatieke, de debielste en meest vreselijke opvattingen binnen de vele interpretaties binnen de islam ingewilligd worden.

Als een of andere baviaan geen vrouwenhanden wil schudden, "omdat dat moet van zijn geloof" (nee, van zijn EIGEN, zelfverkozen INTERPRETATIE van dat geloof), dan springen de PvdAertjes over elkaar heen om vooral hem te verdedigen en te stellen dat "onze vorm van handenschudden ook maar 'verzonnen' (dank moussie voor deze bizar domme woorden) is" en dat soort onzin.

Het gros van de moslims schaamt zich dood voor zo'n aap, maar de linkschmensch, altijd bereid zijn eigen culturele verworvenheden overboord te flikkeren voor de eerste de beste ongeciviliseerde baviaan, gaat op zijn knietjes en willigt de achterlijke wens van zo iemand in.

Niet buigen, niet bombarderen, dat lijkt me het devies.

Trots, liberaal, eerlijk, logisch en doenbaar. _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116917410
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het grootste punt van de islam in het Westen, is dat juist de meest fanatieke, de debielste en meest vreselijke opvattingen binnen de vele interpretaties binnen de islam ingewilligd worden.

Als een of andere baviaan geen vrouwenhanden wil schudden, "omdat dat moet van zijn geloof" (nee, van zijn EIGEN, zelfverkozen INTERPRETATIE van dat geloof), dan springen de PvdAertjes over elkaar heen om vooral hem te verdedigen en te stellen dat "onze vorm van handenschudden ook maar 'verzonnen' (dank moussie voor deze bizar domme woorden) is" en dat soort onzin.

Het gros van de moslims schaamt zich dood voor zo'n aap, maar de linkschmensch, altijd bereid zijn eigen culturele verworvenheden overboord te flikkeren voor de eerste de beste ongeciviliseerde baviaan, gaat op zijn knietjes en willigt de achterlijke wens van zo iemand in.

Niet buigen, niet bombarderen, dat lijkt me het devies.

Trots, liberaal, eerlijk, logisch en doenbaar. _O_
Ik schijn "links" te zijn volgens de interpretaties die worden gehanteerd, maar ik vind dat soort gedrag ook belachelijk. Wat maakt dat mij? Mata, oh Mata, kom ik nu in een indentiteitscrisis? :{
pi_116917505
Oh, en als eckte linckmensch wil ik helemaal niemand bombarderen. Dat u het even weet. Ik ga naar het strand. Friemelen met dames in korte rokjes. Bis spater.
pi_116917515
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zie het dus juist andersom. Als jij gelijk zou hebben, was er allang oorlog geweest. Nee, je praat onzin kerel. De extreme islamist is een gevaar. Maar de gemiddelde moslim wil gewoon graag een rustig leven.
De gemiddelde moslim wil gewoon een rustig leven. En is niet gewelddadig, daarom zeg ik ook dat moslims, in het zicht van de enorm gewelddadige islam, in het Westen inderdaad erg geweldloos zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat als men geen stenen gooit, men het Westen of de VS of de joden, of wie dan ook niet de schuld zou geven van alle ellende die is ontstaan uit de eigen opvattingen (nogmaals; de islam kent geen zelfreflectie)....

pi_116917533
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:27 schreef Barbusse het volgende:

Ik heb geen idee waar je dit wereldbeeld vandaan hebt, maar ja. Ik geloof in leven en laten leven.
Ik ben voorstander van dood en doodmaken.

Natuurlijk ben ik daar ook voor.
pi_116917561
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:32 schreef Barbusse het volgende:
Oh, en als eckte linckmensch wil ik helemaal niemand bombarderen. Dat u het even weet. Ik ga naar het strand. Friemelen met dames in korte rokjes. Bis spater.
geniet ervan, zolang het nog kan. :P

pi_116917793
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

geniet ervan, zolang het nog kan. :P
In het meest katholieke land van Europa, waar je gearresteerd kunt worden als je een baard hebt en een jurk draagt, want dan zie je eruit als Jezus. True story bro. It's a law. _O-

Maar serieus, ik vrees niet voor sharia toestanden in Europa. Wij zijn daar te eigenwijs voor. Sharia zou alleen maar werken als iedereen het lef ontbeert er tegenin te gaan. En dat zal echt niet gebeuren. Slaap lekker, het is een ongefundeerde angst. ;)
pi_116917878
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 23:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In het meest katholieke land van Europa, waar je gearresteerd kunt worden als je een baard hebt en een jurk draagt, want dan zie je eruit als Jezus. True story bro. It's a law. _O-

Maar serieus, ik vrees niet voor sharia toestanden in Europa. Wij zijn daar te eigenwijs voor. Sharia zou alleen maar werken als iedereen het lef ontbeert er tegenin te gaan. En dat zal echt niet gebeuren. Slaap lekker, het is een ongefundeerde angst. ;)
Blijkbaar niet, anders zouden de VSregering en de Duitse ministers niet aansturen op een verbod van het filmpje.

Dat van Malta wist ik niet, jeje, heerlijk.

pi_116918164
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, anders zouden de VSregering en de Duitse ministers niet aansturen op een verbod van het filmpje.

Dat van Malta wist ik niet, jeje, heerlijk.
Das alleen maar pragmatisme, niemand heeft baat bij bestormde ambassades. Heeft niks met buigen te maken imho. :)

En ja, serieus. Afgelopen carnaval werden 5 meisjes gearresteerd omdat ze als non verkleed waren. 2 weken voorarrest :')
pi_116918251
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De gemiddelde moslim wil gewoon een rustig leven. En is niet gewelddadig, daarom zeg ik ook dat moslims, in het zicht van de enorm gewelddadige islam, in het Westen inderdaad erg geweldloos zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat als men geen stenen gooit, men het Westen of de VS of de joden, of wie dan ook niet de schuld zou geven van alle ellende die is ontstaan uit de eigen opvattingen (nogmaals; de islam kent geen zelfreflectie)....
Wat is de Islam en waar aan moet zelfreflectie voldoen, leg eens uit?
pi_116918292
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is de Islam en waar aan moet zelfreflectie voldoen, leg eens uit?
Het is zinloos, want de fundamenten worden niet onder de loep genomen. Zwakheid = afvalligheid. Koppie eraf in het uiterste geval.

pi_116918393
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is zinloos, want de fundamenten worden niet onder de loep genomen. Zwakheid = afvalligheid. Koppie eraf in het uiterste geval.
Ik vroeg jouw definities van de termen die jij gebruikt, niet of het zinvol / loos is, zou je ze willen definieren, zodat ik zelf kan bepalen voor mijzelf, of 'de' Islam wel of geen zelfreflectie kent, of we moeten concluderen dat jij geen theoloog / islamoloog bent, en helemaal geen kennis hebt om te spraken wat de islam is, wat het wel of niet heeft?
pi_116918567
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vroeg jouw definities van de termen die jij gebruikt, niet of het zinvol / loos is, zou je ze willen definieren, zodat ik zelf kan bepalen voor mijzelf, of 'de' Islam wel of geen zelfreflectie kent, of we moeten concluderen dat jij geen theoloog / islamoloog bent, en helemaal geen kennis hebt om te spraken wat de islam is, wat het wel of niet heeft?
Oh ja, want alleen theologen hebben kennis van een religie. :') :') :')

Steek die definities maar mooi in je reet. Ik heb mijn zegje gedaan, Triggershot. Hoe graag je ook loopt te kloten in zulke discussies. Daar laat ik me niet toe verleiden. :W

pi_116918634
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ja, want alleen theologen hebben kennis van een religie. :') :') :')

Steek die definities maar mooi in je reet. Ik heb mijn zegje gedaan, Triggershot. Hoe graag je ook loopt te kloten in zulke discussies. Daar laat ik me niet toe verleiden. :W
Ik vraag naar jouw definities, van de door jouw persoon gebruikte termen, zonder iets in je mond te willen leggen, hoe is dat lopen kloten in een discussie precies?

Of anders, wie is volgens jou meer gerechtigd om uitspraken te doen over 'de' Islam, dan theologen, of wel Islamologen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 23:56:01 ]
pi_116918897
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 23:55 schreef Triggershot het volgende:

Of anders, wie is volgens jou meer gerechtigd om uitspraken te doen over 'de' Islam, dan theologen, of wel Islamologen?
Iedereen.

pi_116918949
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iedereen.
Iaw, ieder randdebiel kan vaststellen wat 'de' Islam is? Voor gestudeerd of niet?
pi_116919002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iaw, ieder randdebiel kan vaststellen wat 'de' Islam is? Voor gestudeerd of niet?
Uiteraard. Het is aan de ander om daarop in te gaan.

Alsof alleen theologen het recht hebben een religie te duiden. Het idee alleen al.

Ook niet-rechters kunnen een uitstekende mening hebben over een rechtszaak.

pi_116919076
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn definities zijn net als de anti-islamfilm: je moet ze met een flinke korrel zout nemen en er gewoon om lachen.
pi_116919109
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is aan de ander om daarop in te gaan.
Bedankt voor het maken van mijn punt.

quote:
Alsof alleen theologen het recht hebben een religie te duiden. Het idee alleen al.

Ook niet-rechters kunnen een uitstekende mening hebben over een rechtszaak.
Een observatie 'de' Islam vinden is prima, maar het is wat anders dan een grondig studie, analyse en vervolgens tot een conclusie komen op basis van onderzoek en fouten vermijden.
pi_116919204
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zijn definities zijn net als de anti-islamfilm: je moet ze met een flinke korrel zout nemen en er gewoon om lachen.
Mja, vraag is heeft betreffende dat zelf wel door.
pi_116919241
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, vraag is heeft betreffende dat zelf wel door.
Nee, maar dat is dan ook wat het humor maakt.
pi_116919249
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedankt voor het maken van mijn punt.

[..]

Een observatie 'de' Islam vinden is prima, maar het is wat anders dan een grondig studie, analyse en vervolgens tot een conclusie komen op basis van onderzoek en fouten vermijden.
Waarmee je een onterecht precedent schept; theologen zouden meer kennis hebben van een religie omdat ze 1000en boeken hebben doorgespit. Als ze meer in het heden zouden leven, zouden ze al die boeken niet nodig hebben om tot een oordeel te komen, omdat de realiteit voldoende verteld. Boeken zijn handig en nodig als achtergrondstudie, niet de primaire focus.

het is niet omdat Wawa ibn-Waidi in 1439 een uitspraak heeft gedaan dat het betrekking heeft op de huidige islam.

pi_116919367
Islam = het geheel aan opvattingen gerelateerd aan de grondbeginselen van de koran, gehuldigd door allen die zich moslim noemen in de wereld
Zelfreflectie = het grondig tegen het licht houden van bestaande opvattingen, denkbeelden, normen, waarden, principes door openlijke discussie en de durf om die opvattingen daadwerkelijk te veranderen.

Dat laatste mist dus totaal. Gewoon een boek van 1300 jaar oud volgen is genoeg. En veel theologen denken er ook zo over. Een aantal kijken dieper (zoals Hans Jansen), maar de meesten zitten vast in het mantra dat de islam van zichzelf al goed genoeg en dus onveranderlijk is.

pi_116919405
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarmee je een onterecht precedent schept; theologen zouden meer kennis hebben van een religie omdat ze 1000en boeken hebben doorgespit. Als ze meer in het heden zouden leven, zouden ze al die boeken niet nodig hebben om tot een oordeel te komen, omdat de realiteit voldoende verteld. Boeken zijn handig en nodig als achtergrondstudie, niet de primaire focus.
De realiteit is niets meer dan een glas water met een gevuld hoeveelheid vloeistof er in, of het glas nu halfvol of halfleeg is, is een subjectieve benadering van de eigen ik, niets meer, niets minder. Over onterechte precedenten gesproken, het denken dat een theoloog een grotbewoner is die af en toe uit zijn grond komt, niets van de moderne wereld weet is nogal een onterecht precedent als je het mij vraagt, vanzelfsprekend kies je voor de theologen die begrip hebben van alle zaken waar zij aan blootgelegd worden, dus ook de Nederlandse ( Westerse ) normen en waarde, vrijheden etc.
quote:
het is niet omdat Wawa ibn-Waidi in 1439 een uitspraak heeft gedaan dat het betrekking heeft op de huidige islam.
Inmiddels zijn er meerdere theologen opgestaan dan Vulmaarin Bin Geenideewat.
pi_116919561
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:12 schreef El_Matador het volgende:
Dat laatste mist dus totaal. Gewoon een boek van 1300 jaar oud volgen is genoeg. En veel theologen denken er ook zo over. Een aantal kijken dieper (zoals Hans Jansen), maar de meesten zitten vast in het mantra dat de islam van zichzelf al goed genoeg en dus onveranderlijk is.
Je bedoelt waarschijnlijk veranderlijk. :)

Overigens als je het over het vastzitten in mantra's hebt... Hans Jansen is juist het schoolvoorbeeld van een oude brompot die vastzit in z'n zure en verstokte denkbeelden.
pi_116919610
Nee, hij gaat er niet vanuit dat de islam van zichzelf goed is, zoals de andere theologen die niet zelden zelf ook moslim zijn. "Wij van WC-Eend..."

hij zal best zijn fouten maken, maar wijst vooral op de slechte kanten aan de islam, een verfrissing in de wereld van elkaar in de reedt kruipende theologen.

pi_116919641
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:12 schreef El_Matador het volgende:
Islam = het geheel aan opvattingen gerelateerd aan de grondbeginselen van de koran, gehuldigd door allen die zich moslim noemen in de wereld
Dus als een moslim stelt dat niet-gelovigen zwijnen en apen zijn en de ander moslim stelt dat het broeders in mensheid zijn, wat is de Islam dan precies?

quote:
Zelfreflectie = het grondig tegen het licht houden van bestaande opvattingen, denkbeelden, normen, waarden, principes door openlijke discussie en de durf om die opvattingen daadwerkelijk te veranderen.
- Averroes
- Al - Ghazzali
- Ibn Sina
- Reza Aslan
- Irshad Manji
- Fethullah Gulen
- Fadl Soliman
- Hassanain Rajabali
- Hamza Yusuf

om maar even wat namen op te noemen die zich hiermee bezig (hebben ge)houden.
quote:
Grappig, de Turkse Imams Fethullah Gulen, en Yasar Nuri Ozturk hebben precies voor een hervormd Islam opgeroepen, compatibel met moderne waarden en normen. Reza Aslan en Abdolkarim Soroush, twee Iraanse theologen stellen dat de Islam een geestelijk principe moeten worden, enkel voor moraliteit, niet voor politiek. Hamza Yusuf een Amerikaanse bekeerling stelt dat vrouwen wel het gebed mogen voorleiden, legers mogen leiden, vrijheid van meningsuiting een fundamenteel principe is van de Koran en de Islam wat 2 x in de Koran voorkomt.

Irshad Manji, is een schrijfster dat stelt dat homoseksualiteit, openlijk seksueel feminisme en vrouwenrechten wel degelijk samengaan met de fundamenten van de Islam, daartegenover heb je de extremisten die dit vervolgens weer tegenspreken, twee groepen die zich beiden moslim noemen, maar lijnrecht tegenover elkaar staan, wat en wie bepaalt dan wel objectief gezien wat de Islam is precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 00:23:29 ]
pi_116919737
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:20 schreef El_Matador het volgende:
Nee, hij gaat er niet vanuit dat de islam van zichzelf goed is, zoals de andere theologen die niet zelden zelf ook moslim zijn. "Wij van WC-Eend..."
Een beetje zichzelf respecterende theoloog of wetenschapper praat überhaupt niet in subjectieve termen als 'goed' of 'fout'.
pi_116919738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus als een moslim stelt dat niet-gelovigen zwijnen en apen zijn en de ander moslim stelt dat het broeders in mensheid zijn, wat is de Islam dan precies?

[..]

- Averroes
- Al - Ghazzali
- Ibn Sina
- Reza Aslan
- Irshad Manji
- Fethullah Gulen
- Fadl Soliman
- Hassanain Rajabali
- Hamza Yusuf

om maar even wat namen op te noemen die zich hiermee bezig (hebben ge)houden.

[..]

Grappig, de Turkse Imams Fethullah Gulen, en Yasar Nuri Ozturk hebben precies voor een hervormd Islam opgeroepen, compatibel met moderne waarden en normen. Reza Aslan en Abdolkarim Soroush, twee Iraanse theologen stellen dat de Islam een geestelijk principe moeten worden, enkel voor moraliteit, niet voor politiek. Hamza Yusuf een Amerikaanse bekeerling stelt dat vrouwen wel het gebed mogen voorleiden, legers mogen leiden, vrijheid van meningsuiting een fundamenteel principe is van de Koran en de Islam wat 2 x in de Koran voorkomt.

Irshad Manji, is een schrijfster dat stelt dat homoseksualiteit, openlijk seksueel feminisme en vrouwenrechten wel degelijk samengaan met de fundamenten van de Islam, daartegenover heb je de extremisten die dit vervolgens weer tegenspreken, twee groepen die zich beiden moslim noemen, maar lijnrecht tegenover elkaar staan, wat en wie bepaalt dan wel objectief gezien wat de Islam is precies?
Beetje het verhaal van de ''kruistochtchristenen'' en de hedendaagse brildragende EO kijkende christen, eigenlijk.
pi_116919796
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Beetje het verhaal van de ''kruistochtchristenen'' en de hedendaagse brildragende EO kijkende christen, eigenlijk.
quote:
2004 Erasmus Prize[15]
2005 Time 100 most influential people[16]
2008 Prospect magazine's 7 of 100 most influential intellectuals in the world.[17]
2009 Foreign Policy magazine's 45 of 100 world's elite intellectuals[18]
2010 Foreign Policy magazine's 40 of 100 top global thinkers[19]
Om maar even de waardering voor een Soroush te beschrijven.
pi_116919824
En hoe serieus worden die lui genomen? Hoeveel worden ze vervolgd?

Precies, daar gaat het om, niet om wat er op congressen voor mooie woorden gesproken worden.

pi_116919923
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:29 schreef El_Matador het volgende:
En hoe serieus worden die lui genomen? Hoeveel worden ze vervolgd?

Precies, daar gaat het om, niet om wat er op congressen voor mooie woorden gesproken worden.
Aardig serieus, zie mijn post #223 bijvoorbeeld.

Over vervolging betreft :
quote:
At the celebration of the sixteenth anniversary of the American embassy seizure in 1995, Wright found that Iranian Supreme Leader Ali Khamenei "devoted more time berating Soroush...than condemning the United States or Israel." [14]
Soroush is een pain in the ass van de Ayatollahs ja, klopt, maar nee, daar gaat het niet om, ik zie niet in waarom de een meer het recht heeft de Islam te definieren dan de ander? Tenzij jij mij een heel goed reden kunt geven wat mij verlicht in deze, tot dan, gaat het juist niet daarom, maar er om dat met beide claims van tegenover elkaar staande moslims de Islam niet is te definieren.
pi_116919990
Btw het gaat niet om congressen waar mooie woorden worden gesproken en honderden moslims trekt, maar wel van behaarde mannen die vanuit een grot een zoveelste 'fatwa' en bedreiging uiten naar het westen, verspreid via Youtube?
pi_116920069
Kijk mij eens iedereen de mond snoeren.
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2012 @ 00:45:06 #228
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116920150
Ze hebben zichzelf wel flink te kijk gezet. Heel de wereld lacht het weg. Op een paar spastische na.
Spijtig dat die Stevens het met zijn leven moest bekopen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:46:24 #229
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_116920185
Ik ben benieuwd hoe de tuchtcommissie deze film gaat inschalen. Gebruiken ze hun hart of hun verstand. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2012 @ 00:48:05 #230
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116920218
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de tuchtcommissie deze film gaat inschalen. Gebruiken ze hun hart of hun verstand.
Met beide veroordeel je die rellende en moordende moslims.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_116920408
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom is volgens Wilders dat eigenlijk vrijheid van meningsuiting en dit niet?
Als je goed naar Geert hebt geluisterd, dan moet je weten dat Geert het een walgelijk schilderij vindt, maar tegelijkertijd vindt dat het absoluut niet verboden moet worden.

En hoewel ik het niet vaak met hem eens ben, is dat hier wel het geval: de vrijheid van meningsuiting impliceert niet dat iedereen jouw mening maar geweldig moet vinden. Nee, dat jouw mening stom, asociaal, verderfelijk of idioot is, is ook een mening op zich die iemand vrij moet kunnen uiten. Geert heeft Jolink van repliek gediend met woorden; hij heeft 'm niet opgezocht om hem een stamp voor z'n kop te geven.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_116920453
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de tuchtcommissie deze film gaat inschalen. Gebruiken ze hun hart of hun verstand. :{

:{²
Ik denk dat die wel wat beters te doen hebben dan zich bemoeien met zo'n slap aftreksel van Sesamstraat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116922568
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:36 schreef Triggershot het volgende:
Btw het gaat niet om congressen waar mooie woorden worden gesproken en honderden moslims trekt, maar wel van behaarde mannen die vanuit een grot een zoveelste 'fatwa' en bedreiging uiten naar het westen, verspreid via Youtube?
Je bedoelt congressen in Wenen of New York waar 90% niet-moslim is?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:16:12 #234
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116922872
Heel leuk en aardig allemaal, maar ondertussen zijn ze nog steeds lekker primitief reageren op een amateuristisch YouTube-filmpje dat volgens de 'westerse grondwet' (vrijheid van meningsuiting) gewoon op internet mag blijven.

Moeten wij ook bij iedere kerk/vlag die ze in brand steken gaan demonstreren?
Deathlift or Die.
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:49:41 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116923225
Het gaat maar door...

quote:
A female suicide bomber killed 12 people in Kabul on Tuesday in the deadliest single attack claimed to avenge a US film that has sparked a week of deadly protests across the Muslim world.
The attack brings to more than 30 the number of people now killed in a violent backlash over a YouTube trailer for the film, "Innocence of Muslims", believed to have been produced by a small group of extremist Christians.
Security officials said nine foreigners were among those killed on a major highway leading to Kabul airport and close to a wedding hall when the bomber blew her station wagon up alongside a minivan carrying foreign workers.
An AFP photographer saw at least six bodies lying among the wreckage of a gutted minivan, and another vehicle destroyed by flames still burning in the middle of the highway, with debris flung all around.
Hezb-i-Islami, the second largest insurgent group after the Taliban who have been fighting US-led troops and the government for 10 years, claimed the attack.
"The bombing was carried out by a woman named Fatima. The bombing was in retaliation for the insult to our Prophet," spokesman Zubair Sidiqi told AFP in a telephone from an undisclosed location.
[...]
RELATED CONTENT
Rockets hit U.S. airbase north of Kabul, …
Six Children Killed In Kabul Suicide Bla …
Twin suicide bomb attack kills 12 in east …
Attack On Nato Base In Afghanistan Kills …
Suicide bomber kills 16 in north Afghani …
Taliban Afghan attack kills two U.S. troops, …
Thirteen Killed In Suicide Attack In Kab …
Suicide attack in Afghan capital claimed …
Teenage bomber kills six near NATO headquarters …
Six troops die in weekend "insider" attacks …
The End Times are wild
pi_116923302
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:16 schreef Ethanolic het volgende:
Heel leuk en aardig allemaal, maar ondertussen zijn ze nog steeds lekker primitief reageren op een amateuristisch YouTube-filmpje dat volgens de 'westerse grondwet' (vrijheid van meningsuiting) gewoon op internet mag blijven.

Moeten wij ook bij iedere kerk/vlag die ze in brand steken gaan demonstreren?
Ze is 12 duizend man, in meerdere landen, en dan tellen we de meelopers voor vol mee. Wij niet-Moslims maken het zelf ook veel groter dan het is
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:01:18 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116923351
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze is 12 duizend man, in meerdere landen, en dan tellen we de meelopers voor vol mee. Wij niet-Moslims maken het zelf ook veel groter dan het is
Hoeveel mensen er nu precies wat vinden van dat filmpje kun je niet echt goed zeggen. Maar het aantal aanslagen dat gepleegd is waarbij dat filmpje als reden werd gegeven is toch wel hoog.

Het rare vind ik echter hoe het opgeblazen wordt. Iedereen met een videocamera van 120 euro en een paar vrienden als acteurs kan zo'n filmpje maken en het op youtube plaatsen. Dat lukt een FOK!-er ook nog wel. Zo nodig veel grover en juist gericht op het uit de tent lokken van moslims. Dan krijg je daar wel een wereldwijde extreme reactie op, tot en met het opblazen van vliegtuigen op bases in Afghanistan, het uitvoeren van zelfmoordaanslagen en het doden van ambassadeurs aan toe. Dat is toch wel bizar. Een 14-jarige FOK!er met een camera kan dat dus teweegbrengen als hij wil!!
The End Times are wild
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:07:39 #238
241662 Jian
Well, well, well
pi_116923448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:49 schreef LXIV het volgende:
Het gaat maar door...

[..]

RELATED CONTENT
Rockets hit U.S. airbase north of Kabul, …
Six Children Killed In Kabul Suicide Bla …
Twin suicide bomb attack kills 12 in east …
Attack On Nato Base In Afghanistan Kills …
Suicide bomber kills 16 in north Afghani …
Taliban Afghan attack kills two U.S. troops, …
Thirteen Killed In Suicide Attack In Kab …
Suicide attack in Afghan capital claimed …
Teenage bomber kills six near NATO headquarters …
Six troops die in weekend "insider" attacks …
Het is maar 0,0006 %, niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!

Damn! -O-
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:27 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116923462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Het is maar 0,0006 %, niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!

Damn! -O-
Als 0,0006% dit al kan aanrichten, hoed je dan als 0,06% van de moslims boos zou worden!
The End Times are wild
pi_116923522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:01 schreef LXIV het volgende:

Het rare vind ik echter hoe het opgeblazen wordt. Iedereen met een videocamera van 120 euro en een paar vrienden als acteurs kan zo'n filmpje maken en het op youtube plaatsen.
Een groot probleem is het gebrek aan democratie en vrijheid van meningsuiting in die landen.

Die burgers kunnen zich niet voorstellen dat iemand "zomaar", zonder medeweten en goedkeuring van de staat, zo'n filmpje kan maken. Omdat het in hun eigen land ook niet zou kunnen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')