Het stamt gewoon voort uit het feit dat hij écht gelooft dat het Joodse volk in Israel uitgeroeid kan worden. Hierdoor neemt hij maar het zekere voor het onzekere: liever wat Iraanse nucleaire installaties platgooien en Iran juist reden geven om Israël aan te vallen dan via internationale druk (sancties) en observaties (IAEA) zorgen dat Iran zich aan de regeltjes houdt (wat hij zelf overigens niet doet).quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Die gast heeft gelogen over Irak om vrijwel identieke redenen als nu bij Iran. Ik snap niet dat er mensen zijn die nu nog naar zijn geblaat over Iran luisteren.
Tja, of het nou Joden met een ongefundeerde angst zijn, Christenen die de wereld als Goed vs. Kwaad (Bush, republikeinen...) zien, of Moslims die zeggen dat Amerika of Israël maar moet verdwijnen, het is allemaal onwenselijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als er hier ééntje aan het zeuren is in dit topic dan ben jij het welGezien het aantal posts en de constante verdediging van vooral één zijde. Ik zeur niet, van mij mag de hele bende incluis Israel opgerold worden, zolang ik maar geen last heb van die reli freaks.
Amen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:03 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Tja, of het nou Joden met een ongefundeerde angst zijn, Christenen die de wereld als Goed vs. Kwaad (Bush, republikeinen...) zien, of Moslims die zeggen dat Amerika of Israël maar moet verdwijnen, het is allemaal onwenselijk
Of atheïsten met opmerkelijk militante levenswijze.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:03 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Tja, of het nou Joden met een ongefundeerde angst zijn, Christenen die de wereld als Goed vs. Kwaad (Bush, republikeinen...) zien, of Moslims die zeggen dat Amerika of Israël maar moet verdwijnen, het is allemaal onwenselijk
Wow, zo sterk onderbouwd ook. Netanyahu heeft ons voorgelogen over Irak, lijkt het jou echt zo vreemd dat hij ons nu voorliegt over Iran?quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw conclusie is pas achterlijk.
En nog zo'n gek. Of je nou Israel gelooft of Iran gelooft, ik vind het beide extreem naief en getuigen van een beperkende partijdigheid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nog los van het volkomen uit de lucht gegrepen scenario:
Punt A is volkomen onzin.
Iran ontkent in alle toonaarden, ook tegenover de eigen bevolking, aan een atoombom te werken. En er is geen reden om aan de geloofwaardigheid van Iran te twijfelen (ook al is Mohamadinejad gestoord). Niet meer dan om aam de geloofwaardigheid van Israel te twijfelen.
Netanyahu speelt een heel vies spelletje.
Of communisten, of kapitalisten, of democraten..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:34 schreef waht het volgende:
[..]
Of atheïsten met opmerkelijk militante levenswijze.
Alleen het fanatisme is het probleem. De gematigde die anderen met (of zonder) geweld zijn wil oplegt is sinds mensenheugenis een nogal belangrijke factor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of communisten, of kapitalisten, of democraten..
Wat voor etiket je er ook op plakt, het probleem zijn de fanatiekelingen die anderen met geweld hun wil willen opleggen.
Niet alleen Netayahu, Blair en Bush en consorten net zo min.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wow, zo sterk onderbouwd ook. Netanyahu heeft ons voorgelogen over Irak, lijkt het jou echt zo vreemd dat hij ons nu voorliegt over Iran?
Inderdaad. En lees voor Bush en Blair vandaag de dag Obama en Cameron. Ik vertrouw onze "yes we can" held ook voor geen centimeter.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:18 schreef Killaht het volgende:
[..]
Niet alleen Netayahu, Blair en Bush en consorten net zo min.
Democraten, handelen toch anders dan Republikeinen. Republikeinen zijn toch ongeleide projectielen wat betreft oorlogen. Cowboys die het liefst alles overhoop schieten wat hen niet zint.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. En lees voor Bush en Blair vandaag de dag Obama en Cameron. Ik vertrouw onze "yes we can" held ook voor geen centimeter.
Dat brengt me op het ontwerp van een super-hyper-bunker-buster. Je bouwt een grote punt van verarmd uranium voor aan een tankvliegtuig en vult dat verder met kerosine en vloeibare zuurstof. Dan laat je dat de deur van een bunker invliegen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
Israël heeft zo'n 40 tot 70 toestellen nodig om een operatie uit te voeren in Iran. Met ongeveer 10 tankvliegtuigen, minstens 10 om de bommenwerpers te verdedigen, nog een aantal om het gebied schoon te vegen en een aantal die daadwerkelijk de bommen meedragen. Ze hebben in principe 2 routes, via Saudi-Arabië en via Turkije (de meest waarschijnlijke). Wel een informatief stukje.
http://omroep.vara.nl/media/186870
En daarmee het Armageddon ontketenen, dat zou ook een optie zijn. Dan komt de Messias terug of zoiets.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:01 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Het stamt gewoon voort uit het feit dat hij écht gelooft dat het Joodse volk in Israel uitgeroeid kan worden. Hierdoor neemt hij maar het zekere voor het onzekere: liever wat Iraanse nucleaire installaties platgooien en Iran juist reden geven om Israël aan te vallen dan via internationale druk (sancties) en observaties (IAEA) zorgen dat Iran zich aan de regeltjes houdt (wat hij zelf overigens niet doet).
Oorlogszuchtige vegetariërs en hondenliefhebbende schilders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:34 schreef waht het volgende:
[..]
Of atheïsten met opmerkelijk militante levenswijze.
Niet meer dan aan de geloofwaardigheid van Israel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
En nog zo'n gek. Of je nou Israel gelooft of Iran gelooft, ik vind het beide extreem naief en getuigen van een beperkende partijdigheid.
Goede vraag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Heeft Iran ook iets van bondgenoten ?
Die laatste opmerking begrijp ik niet, maar is eigenlijk ook buiten de orde.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Killaht het volgende:
[..]
Democraten, handelen toch anders dan Republikeinen. Republikeinen zijn toch ongeleide projectielen wat betreft oorlogen. Cowboys die het liefst alles overhoop schieten wat hen niet zint.
Israël is een klein kind dat zijn zin niet krijgt, gelukkig wil de VaderS een diplomatieke oplossing zoeken.
Daarnaast hoop ik op druk vanuit China en/of Rusland richting het westen, net als bij Syrië. Anders had Syrië nu ook al in puin gelegen.
Ik heb eens ergens gelezen dat die Chavez 1 van de carribische eilanden van nederland wou overnemen maar dat is weer een ander verhaal , ik denk ook niet dat Nl meedoet aan zo'n oorlogquote:
Ik zou het niet onwaarschijnlijk vinden als NL mee zou doen. Nederland heeft onderzeëers die in de relatief ondiepe wateren van de Perzische Golf kunnen manoevreren die de VS niet heeft. Dan zou NL misschien niet direct betrokken zijn bij een aanval, maar wel in de bredere zin van ondersteuning.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:29 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Ik heb eens ergens gelezen dat die Chavez 1 van de carribische eilanden van nederland wou overnemen maar dat is weer een ander verhaal , ik denk ook niet dat Nl meedoet aan zo'n oorlog
Syrië komt er het dichtst bij in de buurt. Ook wisselt Iran technologie uit met Noord Korea, maargoed, dat is ook enkel onder het mom van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". En hoewel China en Rusland geen bondgenoten zijn, zijn het de enige landen die Iran nog enigszins steunen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Heeft Iran ook iets van bondgenoten ?
Over Syrie en Iraq of over Jordanie en Iraq zijn de beste en snelste routes aangezien Iraq geen luchtverdediging heeft. over Turkije gaan ze zeker niet want dat is verder+ hun relatie is verslechtert de laatste jaren. Saudi-Arabie route is veeel verder lijkt me dus niet handig.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
Israël heeft zo'n 40 tot 70 toestellen nodig om een operatie uit te voeren in Iran. Met ongeveer 10 tankvliegtuigen, minstens 10 om de bommenwerpers te verdedigen, nog een aantal om het gebied schoon te vegen en een aantal die daadwerkelijk de bommen meedragen. Ze hebben in principe 2 routes, via Saudi-Arabië en via Turkije (de meest waarschijnlijke). Wel een informatief stukje.
http://omroep.vara.nl/media/186870
Syrië zal dan Iran waarschuwen. Turkije niet, KSA ook niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:14 schreef fp7igx het volgende:
[..]
Over Syrie en Iraq of over Jordanie en Iraq zijn de beste en snelste routes aangezien Iraq geen luchtverdediging heeft. over Turkije gaan ze zeker niet want dat is verder+ hun relatie is verslechtert de laatste jaren. Saudi-Arabie route is veeel verder lijkt me dus niet handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |