abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:56:25 #181
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117502903
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jouw conclusie is pas achterlijk.
Wow, zo sterk onderbouwd ook. Netanyahu heeft ons voorgelogen over Irak, lijkt het jou echt zo vreemd dat hij ons nu voorliegt over Iran?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:58:07 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117502966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nog los van het volkomen uit de lucht gegrepen scenario:
Punt A is volkomen onzin.
Iran ontkent in alle toonaarden, ook tegenover de eigen bevolking, aan een atoombom te werken. En er is geen reden om aan de geloofwaardigheid van Iran te twijfelen (ook al is Mohamadinejad gestoord). Niet meer dan om aam de geloofwaardigheid van Israel te twijfelen.
Netanyahu speelt een heel vies spelletje.
En nog zo'n gek. Of je nou Israel gelooft of Iran gelooft, ik vind het beide extreem naief en getuigen van een beperkende partijdigheid.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:01:02 #183
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117503072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Of atheïsten met opmerkelijk militante levenswijze.
Of communisten, of kapitalisten, of democraten..

Wat voor etiket je er ook op plakt, het probleem zijn de fanatiekelingen die anderen met geweld hun wil willen opleggen.
pi_117503289
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of communisten, of kapitalisten, of democraten..

Wat voor etiket je er ook op plakt, het probleem zijn de fanatiekelingen die anderen met geweld hun wil willen opleggen.
Alleen het fanatisme is het probleem. De gematigde die anderen met (of zonder) geweld zijn wil oplegt is sinds mensenheugenis een nogal belangrijke factor.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:18:35 #185
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_117508642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, zo sterk onderbouwd ook. Netanyahu heeft ons voorgelogen over Irak, lijkt het jou echt zo vreemd dat hij ons nu voorliegt over Iran?
Niet alleen Netayahu, Blair en Bush en consorten net zo min.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:19:52 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117508697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:18 schreef Killaht het volgende:

[..]

Niet alleen Netayahu, Blair en Bush en consorten net zo min.
Inderdaad. En lees voor Bush en Blair vandaag de dag Obama en Cameron. Ik vertrouw onze "yes we can" held ook voor geen centimeter.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:23:06 #187
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_117508834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. En lees voor Bush en Blair vandaag de dag Obama en Cameron. Ik vertrouw onze "yes we can" held ook voor geen centimeter.
Democraten, handelen toch anders dan Republikeinen. Republikeinen zijn toch ongeleide projectielen wat betreft oorlogen. Cowboys die het liefst alles overhoop schieten wat hen niet zint.

Israël is een klein kind dat zijn zin niet krijgt, gelukkig wil de VaderS een diplomatieke oplossing zoeken.

Daarnaast hoop ik op druk vanuit China en/of Rusland richting het westen, net als bij Syrië. Anders had Syrië nu ook al in puin gelegen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_117531966
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
Israël heeft zo'n 40 tot 70 toestellen nodig om een operatie uit te voeren in Iran. Met ongeveer 10 tankvliegtuigen, minstens 10 om de bommenwerpers te verdedigen, nog een aantal om het gebied schoon te vegen en een aantal die daadwerkelijk de bommen meedragen. Ze hebben in principe 2 routes, via Saudi-Arabië en via Turkije (de meest waarschijnlijke). Wel een informatief stukje.

http://omroep.vara.nl/media/186870
Dat brengt me op het ontwerp van een super-hyper-bunker-buster. Je bouwt een grote punt van verarmd uranium voor aan een tankvliegtuig en vult dat verder met kerosine en vloeibare zuurstof. Dan laat je dat de deur van een bunker invliegen.
Een gigantische vuurbal, die in de buurt van een kernbomontploffing komt.

Zou ik daar patent op kunnen krijgen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117532085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:01 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Het stamt gewoon voort uit het feit dat hij écht gelooft dat het Joodse volk in Israel uitgeroeid kan worden. Hierdoor neemt hij maar het zekere voor het onzekere: liever wat Iraanse nucleaire installaties platgooien en Iran juist reden geven om Israël aan te vallen dan via internationale druk (sancties) en observaties (IAEA) zorgen dat Iran zich aan de regeltjes houdt (wat hij zelf overigens niet doet).
En daarmee het Armageddon ontketenen, dat zou ook een optie zijn. Dan komt de Messias terug of zoiets.
Er schijnen groepen te zijn die daarop aansturen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117532186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Of atheïsten met opmerkelijk militante levenswijze.
Oorlogszuchtige vegetariërs en hondenliefhebbende schilders.
pi_117532370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

En nog zo'n gek. Of je nou Israel gelooft of Iran gelooft, ik vind het beide extreem naief en getuigen van een beperkende partijdigheid.
Niet meer dan aan de geloofwaardigheid van Israel.
Denk jij dat ik Israel zo hoog heb zitten?
Ik geloof ze geen van beide, maar het argument wordt, naar mijn ervaring, altijd maar één kant op gebruikt.
En, afgezien van het feit dat Iran het non-proliferatieverdrag ondertekend heeft en zich daar dus aan moet houden, zie ik geen principiële redenen waarom Iran niet en Israel wel een kernbom zou mogen hebben.
pi_117532460
Heeft Iran ook iets van bondgenoten ?
pi_117532515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Goede vraag.
Venezuela?
pi_117532649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Killaht het volgende:

[..]

Democraten, handelen toch anders dan Republikeinen. Republikeinen zijn toch ongeleide projectielen wat betreft oorlogen. Cowboys die het liefst alles overhoop schieten wat hen niet zint.

Israël is een klein kind dat zijn zin niet krijgt, gelukkig wil de VaderS een diplomatieke oplossing zoeken.

Daarnaast hoop ik op druk vanuit China en/of Rusland richting het westen, net als bij Syrië. Anders had Syrië nu ook al in puin gelegen.
Die laatste opmerking begrijp ik niet, maar is eigenlijk ook buiten de orde.
pi_117532766
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goede vraag.
Venezuela?
Ik heb eens ergens gelezen dat die Chavez 1 van de carribische eilanden van nederland wou overnemen maar dat is weer een ander verhaal , ik denk ook niet dat Nl meedoet aan zo'n oorlog
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:07:09 #197
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_117543186
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:29 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Ik heb eens ergens gelezen dat die Chavez 1 van de carribische eilanden van nederland wou overnemen maar dat is weer een ander verhaal , ik denk ook niet dat Nl meedoet aan zo'n oorlog
Ik zou het niet onwaarschijnlijk vinden als NL mee zou doen. Nederland heeft onderzeëers die in de relatief ondiepe wateren van de Perzische Golf kunnen manoevreren die de VS niet heeft. Dan zou NL misschien niet direct betrokken zijn bij een aanval, maar wel in de bredere zin van ondersteuning.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:08:27 #198
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_117543231
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Syrië komt er het dichtst bij in de buurt. Ook wisselt Iran technologie uit met Noord Korea, maargoed, dat is ook enkel onder het mom van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". En hoewel China en Rusland geen bondgenoten zijn, zijn het de enige landen die Iran nog enigszins steunen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_117543434
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
Israël heeft zo'n 40 tot 70 toestellen nodig om een operatie uit te voeren in Iran. Met ongeveer 10 tankvliegtuigen, minstens 10 om de bommenwerpers te verdedigen, nog een aantal om het gebied schoon te vegen en een aantal die daadwerkelijk de bommen meedragen. Ze hebben in principe 2 routes, via Saudi-Arabië en via Turkije (de meest waarschijnlijke). Wel een informatief stukje.

http://omroep.vara.nl/media/186870
Over Syrie en Iraq of over Jordanie en Iraq zijn de beste en snelste routes aangezien Iraq geen luchtverdediging heeft. over Turkije gaan ze zeker niet want dat is verder+ hun relatie is verslechtert de laatste jaren. Saudi-Arabie route is veeel verder lijkt me dus niet handig.
pi_117543695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:14 schreef fp7igx het volgende:

[..]

Over Syrie en Iraq of over Jordanie en Iraq zijn de beste en snelste routes aangezien Iraq geen luchtverdediging heeft. over Turkije gaan ze zeker niet want dat is verder+ hun relatie is verslechtert de laatste jaren. Saudi-Arabie route is veeel verder lijkt me dus niet handig.
Syrië zal dan Iran waarschuwen. Turkije niet, KSA ook niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')