SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.washingtonsblo(...)-have-in-common.html
[ Bericht 17% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 01-10-2012 08:11:48 ]
quote:Op maandag 1 oktober 2012 07:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Slechts 25% grond van Iran is woestijn,maar mensen denken nog steeds dat het Saudi-Arabie/Iraq is e.d![]()
http://www.washingtonsblo(...)s-picture-taken.html
Onderstaande plaatjes zijn 3 jaar oudWat wil je zeggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.washingtonsblo(...)-have-in-common.html
Wat wil jij zeggen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Veel mensen op FOK!: "Iran moet gebomd worden tot een grote zandbak"
quote:Iran's currency, the rial, fell as much as 18% on Monday to a record low against the US dollar, according to media reports.
http://www.bbc.co.uk/news/business-19786662
Punt B is belangrijker dan punt A. Het is toch onvoorstelbaar dat alle oliebehoeftige landen een conflict gaan riskeren (met alle mogelijke gevolgen voor de economie), omdat Iran mogelijk kernwapens zal hebben (wat dus al 30 jaar aan de gang is). Dit gaat om een ander spel.quote:Op maandag 1 oktober 2012 04:27 schreef DeParo het volgende:
De aanval zal mogelijk plaatsvinden vanuit Azerbeidzjan. Het blijft de vraag of alleen Azerbeidzjan als uitvalsbasis voldoende zal zijn vanwege de zaak dat de nucleaire installaties verspreid zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan betekenen dat er ook vanaf andere plekken (Amerikaanse vliegdekschepen??) op een aanval zal moeten worden gerekend en het gebruik van bepaalde type raketten niet als ondenkbaar kan worden gezien.
Wat daarna, Israël hoeft niet bang te zijn om overlopen te worden, die macht heeft Iran niet en dat zal de Verenigde Staten uiteraard niet toestaan. Wel kan Israel een verzameling raketten verwachten van verschillende kanten. Volgens de Israelische regering wordt rekening gehouden met 500 slachtoffers.
A) Wat verder, nu komt het enge gedeelte, Iran weet dat Israel zal aanvallen maar toch werkt het regime (zoals hierboven al kundig werd opgemerkt) onverstoorbaar door aan een nucleair wapen.
Waarom?
1) Op die manier kan het regime legitimiteit afdwingen bij de eigen bevolking?
2) Iran heeft tussendoor ook andere delen van het leger versterkt en zoekt een excuus om in de regio, en dus niet definitie Israel, de belangen op militaire wijze te vergroten?
3) Iran is gewoon koppig?
4) Iran heeft afspraken met andere groepen of landen?
5) ....?
B) Verder zijn veel landen afhankelijk van olie uit het Midden-Oosten.Iran heeft gedreigd in een geval van een aanval de straat van Hormuz af te sluiten. Wat zijn daarvan de gevolgen. Het is bekend dat de Verenigde Staten hebben gedreigd in dat geval wel aan te vallen maar de oorlog zal dan mogelijk beperkt blijven tot de wateren en mogelijk kust. De vraag blijft of Iran zich agressief opstelt met de kennis dat ze dit gaan verliezen of dat ze mogelijk een gevaarlijk plan hebben.
Jouw conclusie is pas achterlijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:37 schreef JaJammerJan het volgende:
"There is no question whatsoever that Saddam is seeking and working and is advancing towards the development of nuclear weapons...no question whatsoever...and once he aquires it, history shifts immediately"
Die Israëlische premier is een vieze vette leugenaar. Ieder persoon dat nadenkt, kan die man niet meer serieus nemen. Die figuren die hem wel nog serieus nemen, denken dus niet na en kan men ook niet serieus nemen.
Die gast heeft gelogen over Irak om vrijwel identieke redenen als nu bij Iran. Ik snap niet dat er mensen zijn die nu nog naar zijn geblaat over Iran luisteren.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw conclusie is pas achterlijk.
Joehoe,Powell in Februari 2003 tijdens VN veiligheidsraad met "bewijs" en Bush regering in februari 2001 wilde Iraq aanvallen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dan nog is het de vraag of ze succes hebben.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
Israël heeft zo'n 40 tot 70 toestellen nodig om een operatie uit te voeren in Iran. Met ongeveer 10 tankvliegtuigen, minstens 10 om de bommenwerpers te verdedigen, nog een aantal om het gebied schoon te vegen en een aantal die daadwerkelijk de bommen meedragen. Ze hebben in principe 2 routes, via Saudi-Arabië en via Turkije (de meest waarschijnlijke). Wel een informatief stukje.
http://omroep.vara.nl/media/186870
Nog los van het volkomen uit de lucht gegrepen scenario:quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:18 schreef Health_09 het volgende:
[..]
Punt B is belangrijker dan punt A. Het is toch onvoorstelbaar dat alle oliebehoeftige landen een conflict gaan riskeren (met alle mogelijke gevolgen voor de economie), omdat Iran mogelijk kernwapens zal hebben (wat dus al 30 jaar aan de gang is). Dit gaat om een ander spel.
De straat van Hormuz is het punt waar alle conflicterende belangen bij elkaar komen. De belangen van olieproducerende landen, de volledige controle die de VS uitoefenen op de toegang tot olie (door middel van hun zeemacht) en de enorme behoefte aan olie van China.
Iran dobbert sinds kort met een paar bootjes in die wateren, naar eigen zeggen tegen de piraten, maar dat zou wel eens de aanleiding kunnen zijn voor de oorlogszucht van Israël. Ik geloof in ieder geval geen seconde dat het met die wapens te maken heeft. Niet na Irak en vooral niet met dat domme plaatje van Netanyahu.
Je bedoelt dat je ook een fobie zou hebben als er allemaal westerse ambassades aangevallen zouden worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 01:41 schreef RickoKun het volgende:
Zou ik ook wezen als alle omringende landen allemaal landen zijn met schuimbekkende moslims die Westerse ambassades gaan aanvallen omwille van een toneelstukje/film.
Ik geloof bijna niet dat de USA lekker van een afstandje blijft kijken. Ik hoop het niet, maar iksta dan ook ten alle tijden aan de kant van Israel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan nog is het de vraag of ze succes hebben.
Ik hoop dat de VSvA een eventuele Israelische aanval verhindert. Dat zou in ieders belang zijn. Zeker in het belang van het westen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 02:04 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik geloof bijna niet dat de USA lekker van een afstandje blijft kijken. Ik hoop het niet, maar iksta dan ook ten alle tijden aan de kant van Israel.
Dan kon Israël nog wel eens heel raar reageren. Weet niet of dat het verstandigst is. Ik vertrouw Israël net zo min als de rest. Het is een raar politiek spelletje. Denk dat het beste nog wel soort 2de koude oorlog is, veel praten veel spierballen geen actie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de VSvA een eventuele Israelische aanval verhindert. Dat zou in ieders belang zijn. Zeker in het belang van het westen.
Is toch gewoon zo?quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 02:04 schreef kurk_droog het volgende:
maar iksta dan ook ten alle tijden aan de kant van Israel.
Als er hier ééntje aan het zeuren is in dit topic dan ben jij het welquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je ook een fobie zou hebben als er allemaal westerse ambassades aangevallen zouden worden.
In de eerste plaats gaat een fobie over een angst die niet reëel is.
In de tweede plaats zijn er westerse ambassades aangevallen, geen Israelische ambassades.
Dus wat zeur je nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |