SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 1: Als jij tienermoeder/vader zou worden wat zou jij met het kind doen?
Hopelijk is dit deel 2 goed anders moet iemand me het zeggen.
[ Bericht 16% gewijzigd door AppelCake op 16-09-2012 21:56:22 ]
Niet zeuren.quote:Op maandag 17 september 2012 08:38 schreef BananaPancake het volgende:
Ook echt een deel 2 aangemaakt..
Ja ONZ is een paar deuren verder Theo.quote:Op zondag 16 september 2012 21:54 schreef DeWaasheid het volgende:
Anders: feest vieren want ik ben weer 16 (of iets in die strekking)
Oh en dat kind dat gaat op marktplaats
Want jij bepaalt wat serieus is en wat niet.quote:Op zondag 23 september 2012 13:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ONZ is een paar deuren verder Theo.
Want daar zit je moeder echt op te wachten enzo...quote:Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef OmgevallenFlat het volgende:
ben 14 nu, maar soms voel ik me sirieus al klaar voor een zoon, om de een of andere reden weer niet voor een dochter. Ik zou het kind houden, het overdag aan me moeder over laten en als ik uit school ben em verzorgen, naarmate hij zo oud is dat hij een gezin nodig heeft, ben ik waarschijnlijk al klaar en heb ik een diploma, en dan zou ik een eigen huis kopen. Lang verhaalMaar voorlopig wacht ik wel tot ik 20 ben hoor 0,0
Ze wacht er niet op, maar ze zou het wel doen.quote:Op zondag 23 september 2012 20:03 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Want daar zit je moeder echt op te wachten enzo...
Dat kan je ook doen door het weg te geven... Nogal subjectief begrip niet? ''verantwoordelijkheid nemen''quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:55 schreef _Lily_ het volgende:
ik zou het houden. Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn daden
Is subjectief ja, dus iedereen maakt zijn eigen beslissing. Maar ik zou het voor mezelf zo zien.quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat kan je ook doen door het weg te geven... Nogal subjectief begrip niet? ''verantwoordelijkheid nemen''
Echt waar?quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:36 schreef Nobu het volgende:
Ik zou er tussenuit knijpen en het probleem aan de moeder laten.
Ik zeg 'geen goede toekomst' he. Eerst maar eens een degelijk en stabiel inkomen op niveau verwerven na onze studies. Ik vind dat een eventueel kind daar in ons geval recht op heeft, daar hebben m'n ouders hard voor gewerkt en daar studeer ik nu voor. Daarna dus pas aan de kinders (denken). Het zou enigszins geldverspilling zijn als (één van ons) de studie stop zou moeten zetten en werk onder niveau moet gaan doen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:41 schreef kingtoppie het volgende:
Geen toekomst kunnen bieden op je 22e....
Tis zeker niet ideaal maargoed...
Hoe lang duurt het voordat je klaar bent met je studie?
Biologisch gezien zijn we allemaal super laat.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:12 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik zeg 'geen goede toekomst' he. Eerst maar eens een degelijk en stabiel inkomen op niveau verwerven na onze studies. Ik vind dat een eventueel kind daar in ons geval recht op heeft, daar hebben m'n ouders hard voor gewerkt en daar studeer ik nu voor. Daarna dus pas aan de kinders (denken). Het zou enigszins geldverspilling zijn als (één van ons) de studie stop zou moeten zetten en werk onder niveau moet gaan doen.
Dat ontken ik ook niet, maar het is in de hedendaagse maatschappij voor niemand goed als we allemaal maar die biologische timing volgenquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Biologisch gezien zijn we allemaal super laat.
Makkelijk gezegd want geen enkele methode beschermd 100%quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:37 schreef Isthea het volgende:
Ik kan er met mijn kop niet bij dat er tegenwoordig nog tieners zwanger worden. Iets met pil en condoom...
En anders lekker je benen bij elkaar houden en je piemel in de broek.
ik ben amper verantwoordelijk genoeg om altijd op werk te komen opdagen en dan wil je dat ik een fucking kind neem terweil ik kleine kinderen niet kan uitstaan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER
Ik kreeg op mijn 16de tehoren dat ik vader werd
en had pas een half jaar een relatie met mijn vriendin
na dat wij het over abortus hadden gehad en de eerste echo te hebben gezien
hadden we besloten om het te houden
nu bijna 3 jaar veder kijk ik naar een prachtige dochter
en denk ik bij me zelf was het al dat gezeik problemen en de zware tijd waard?
ja zeker ik ben 19 en ik zou haar niet willen missen
daar in tegen snap ik de jongens wel die weg lopen het is niet niks
maar als je echt een stoere kerel bent neem je je vrantwoording ook
en die moeite word zeker goed beloond
woon nu samen en heb een prachtig gezin
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER
Je bent toen gelijk gestopt met school?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER
Sirieus goed ideejjj!1quote:Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef OmgevallenFlat het volgende:
ben 14 nu, maar soms voel ik me sirieus al klaar voor een zoon, om de een of andere reden weer niet voor een dochter. Ik zou het kind houden, het overdag aan me moeder over laten en als ik uit school ben em verzorgen, naarmate hij zo oud is dat hij een gezin nodig heeft, ben ik waarschijnlijk al klaar en heb ik een diploma, en dan zou ik een eigen huis kopen. Lang verhaalMaar voorlopig wacht ik wel tot ik 20 ben hoor 0,0
Geloof mequote:Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Chapeau! Wat tof!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
Geweldig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
Het is heel erg zwaar om een kleine op te voeden terwijl je naar school gaat etc. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mijn ouders en ''schoonouders'' Je moet er ook veel voor laten, je kan niet zomaar uitgaan, bij vrienden langs etc. Maar ik heb geen momentje spijt er van!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:59 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Was het niet vreselijk zwaar? [ afbeelding ]
Respect. Ik denk dat niet veel mensen dat zal lukken, ook al gaan ze er 100% voor. Al denk ik ook dat je nooit spijt zal hebben dat je het gehouden hebt, puur omdat je dat jezelf en je kind niet aan kan doen. Je gaat natuurlijk toch van zo'n kleine houden en om dan te zeggen dat het je zou spijten is voor weinigen te verkroppen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Juistem!quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life![]()
Nee het is idd zwaar maar mensen die zeggen dat het egoistisch is moet ik van kotsen, als je weet dat je een kind geen goed leven kan bieden is dat het meest onzelfzuchtige wat je kan doenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Juistem!
Over 15/20 jaar is de helft van de jongeren vader-loos en grotendeels opgegroeid bij opa en oma...
Maar zoals ik al eerder zei moet abortus zeker niet onderschat worden, het is emotioneel erg zwaar voor de 'moeder'.
Vind ik ook, je moet een stabiele thuisbasis hebben voor je kind, en op jonge leeftijd kan je dat niet bieden. Als er goede mogelijkheden zijn zou je houden natuurlijk kunnen overwegen. Maar als die er niet zijn vind ik het juist egoïstisch als je het zou houden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee het is idd zwaar maar mensen die zeggen dat het egoistisch is moet ik van kotsen, als je weet dat je een kind geen goed leven kan bieden is dat het meest onzelfzuchtige wat je kan doen
Hadden jullie nooit problemen met geld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:04 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Het is heel erg zwaar om een kleine op te voeden terwijl je naar school gaat etc. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mijn ouders en ''schoonouders'' Je moet er ook veel voor laten, je kan niet zomaar uitgaan, bij vrienden langs etc. Maar ik heb geen momentje spijt er van!
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog welquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:18 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Allereerst bedankt, en ik weet wel zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen.
Niet meer met de moeder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog wel?
Ohquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet meer met de moeder.
Je hebt het tegen een man.
Wat jij moord vind en dergelijk is nogal subjectief, laten we dat niet vergeten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Vind ik ook, je moet een stabiele thuisbasis hebben voor je kind, en op jonge leeftijd kan je dat niet bieden. Als er goede mogelijkheden zijn zou je houden natuurlijk kunnen overwegen. Maar als die er niet zijn vind ik het juist egoïstisch als je het zou houden.
Bovendien is abortus geen moord omdat er een limiet zit aan bij hoeveel weken je mag aborteren, boven de 24 weken is het kind in principe levensvatbaar en zit er (zo noem ik het maar even) een 'ziel' in. Daarvoor nog niet. Dat het hartje klopt is puur 'mechanisch', het doet nog verder niks.
Ik vind het een goeie optie.
Maar het beste is natuurlijk om helemaal nooit in die situatie terecht te komen.
Hoe kan moord iets subjectiefs zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat jij moord vind en dergelijk is nogal subjectief, laten we dat niet vergeten.
M.b.t. Abortus dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe kan moord iets subjectiefs zijn?
Moord is het opzettelijk en met voorbedachte rade iemand van het leven beroven.
Een embryo van <24 weken is nog geen 'iemand', en het leeft ook nog niet.
Als de foetus levensvatbaar is mag er ook geen abortus meer gepleegd worden.
Artsen wel. Daarom zit er een grens op tot wanneer er nog wel abortus gedaan mag worden en wanneer niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
M.b.t. Abortus dan.
Want mensen zijn het er niet over eens wanneer je foetus zogezegd als leven beschouwd moet worden.
Ook niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Artsen wel. Daarom zit er een grens op tot wanneer er nog wel abortus gedaan mag worden en wanneer niet.
Dat andere mensen het daar misschien niet mee eens zijn is prima, dan doen zij daar lekker niet aan mee. Maar dan moeten ze ook geen andere mensen uitmaken voor moordenaars als ze om goede redenen abortus hebben gepleegd
Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook niet.
Het is levensvatbaar vanaf 24 weken, daarom hadden we toendertijd die abortusgrens op 24 weken neergezet.
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?
Ja, want zonder dat iets levensvatbaar is kan het niet leven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.
Jij stelt nu levensvatbaar gelijk aan leven...
Dat vind ik wel prima. Maar het erge vind ik dat die mensen dan dus andere meisjes/vrouwen die abortus hebben gepleegd voor moordenaar uitmaken. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd om dat soort onzinnig geblaat zat te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
Er zullen genoeg mensen zijn die vinden dat dat mormel in iemands buik gewoon leven is ook al is het niet levensvatbaar.
Nouja, als jij opeens gaat zitten zeuren om 25 weken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:43 schreef Moira. het volgende:
Dat vind ik wel prima. Maar het erge vind ik dat die mensen dan dus andere meisjes/vrouwen die abortus hebben gepleegd voor moordenaar uitmaken. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd om dat soort onzinnig geblaat zat te zijn
Ik denk dat er ook weinig vrouwen pas abortus plegen rond de 20 weken hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja, als jij opeens gaat zitten zeuren om 25 weken...
Tblijft hoe dan ook potentieel leven zogezegd.. Tis nog niet geboren verder... En onder natuurlijke omstandigheden zou het kindje ook gewoon dood gaan zou het zo vroeg geboren worden... (weet ik niet 100% zeker verder maargoed)
Hoe dan ook, is het niet erg dat het zo laat bij het eindstation beslist wordt?
Ik vind best dat uitzonderingen gemaakt kunnen worden, eventueel verder dan 24 weken zelfs.
Maar voor een gezond kindje waar niks mee aan de hand is vind ik het wel erg laat.
24 weken is overigens 6 maanden, ver over de helft dus van de zwangerschap...
Ja en dat is prima allemaal...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook weinig vrouwen pas abortus plegen rond de 20 weken hoor.
Denk dat de meesten voor de 10 weken al wel doorhebben dat ze zwanger zijn en het kind niet willen houden.
En dan is het echt nog niks meer dan een klompje cellen waar misschien nog net het hoofd van te onderscheiden valt.
Het is gewoon asociaal om een kind daar onder te laten lijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eerder zei moet abortus zeker niet onderschat worden, het is emotioneel erg zwaar voor de 'moeder'.
Huh? Waar onder te laten lijden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is gewoon asociaal om een kind daar onder te laten lijden
Dat een vrouw toegeeft om een kind te houden terwijl er geen goeie leefomstandigheden financieel en emotioneel zijnquote:
Ja dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat een vrouw toegeeft om een kind te houden terwijl er geen goeie leefomstandigheden financieel en emotioneel zijn
Dat geloof ik best, ik kan me er alleen totaal niet in inleven. Maar dat emotionele kan niet in verhouding staan vind ikquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook.
Ik ben ook absoluut niet tegen abortus.
Alleen het is wel meer dan "oh, even laten weghalen", dus de emotionele lading die eraan vastzit (voornamelijk voor de moeder) moet niet onderschat worden.
Doet het ook niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik kan me er alleen totaal niet in inleven. Maar dat emotionele kan niet in verhouding staan vind ik
Wel overduidelijk de afgelopen 3 jaar Nederlands gemist op school zo te zien.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER
Geld heb ik mij gelukkig nooit druk over hoeven te maken ( nee ben niet rijk ). Ik heb gelukkig wat financiële steun gehadquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Hadden jullie nooit problemen met geld?
Vader? Haha sorry ik ben een man, maar ik ben niet meer samen met de moeder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog wel?
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:17 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Vader? Haha sorry ik ben een man, maar ik ben niet meer samen met de moeder.
Ik wil het best wel vertellen, maar dan wel via een DM. Ligt vrij gevoelig namelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?
Gewoon nieuwsgierig hoor, je hoort bijna nooit van alleenstaande vaders, al helemaal niet op jonge leeftijd, hihi
Ben ook wel benieuwd waar de moeder gebleven isquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:02 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Ik wil het best wel vertellen, maar dan wel via een DM. Ligt vrij gevoelig namelijk.
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIMquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:04 schreef Plums het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waar de moeder gebleven is
Thanksquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIM
En deze:![]()
ik niet hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIM
En deze:![]()
maakt niet uit hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:43 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Mijn fout, had je nog geen DM gestuurd.
Met 19 erachter komen dat je al bijna 6 maanden zwanger bent, het niet kunnen afstaan ter adoptie en nu een zoontje van 2 hebben. Dat bedoel ik ermee.quote:
Goed gedefinieerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:48 schreef Plums het volgende:
[..]
Met 19 erachter komen dat je al bijna 6 maanden zwanger bent, het niet kunnen afstaan ter adoptie en nu een zoontje van 2 hebben. Dat bedoel ik ermee.
Hierdoor ook mijn verwarring dusquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?
Gewoon nieuwsgierig hoor, je hoort bijna nooit van alleenstaande vaders, al helemaal niet op jonge leeftijd, hihi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 16:04 schreef RetRy32 het volgende:
Ik zie abortus als iets verschrikkelijks en je neemt iemands leven af.Hoop troll, anders behoorlijk hypocriet..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
DIT dus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:36 schreef TheCircle043 het volgende:
dan de zeikstralen die zeggen dat het een 'ongelukje' was, terwijl ze gewoon heel slordig waren en het gewoon lekker weg laten halen en waarschijnlijk niet eens van hun fout geleerd hebben en dit meerdere malen laten doen.
Dit. Mensen die tegen abortus zijn doen alsof degene die voor zijn het zien als een ritje door de mcdrive.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..
Zo makkelijk is dat niet.
En het gaat er niet per se om of het nou een ongelukje is, het gaat erom dat je het ongeboren kind geen goed leven kan bieden en het daarom weg laat halen.
Beetje kwalijk dat je doet als of mensen die een abortus laten plegen er zo simpel over denken. Het is geen simpel proces, en ik denk dat iedereen die een abortus heeft ondergaan (dus ook het vmbo-tokkie-volk) er genoeg moeite mee heeft (gehad).
Danku.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:25 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dit. Mensen die tegen abortus zijn doen alsof degene die voor zijn het zien als een ritje door de mcdrive.
Ja, dat maakt de thuissituatie voor je kind een stúk fijner en stabieler om in op te groeien.quote:Op maandag 12 november 2012 06:52 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Als het ongewenst is dan doet Jeugdzorg ook wonderen bij de geboorte.
Dan doe je toch echt iets heel erg fout jezus mina zeg....quote:Op maandag 12 november 2012 14:21 schreef Toradora het volgende:
Ikzelf kan hoogstwaarschijnlijk geen kinderen krijgen, maar mocht het ooit gebeuren zal ik het waarschijnlijk niet houden. Er staat ook een sterilisatie op de planning. Mijn vriend en ik willen de wereld zien. Kinderen past niet in dat plaatje. Ik wil ze ook niet. Geef mij maar een stapel honden en katten. En een grote boerderij met nog meer dieren als ik klaar ben met de wereld bekijken.![]()
Ik heb trouwens een vriendin gehad die 4 keer langs de abortuskliniek is gegaan... En 2 maanden geleden heeft ze een dochter op de wereld gezet.
Dat soort dingen zal ik nooit begrijpen...
quote:Op woensdag 7 november 2012 21:36 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
DIT dus.
Ik heb véél meer respect voor de tienerOUDERS die gewoon niet zielig doen en slachtoffer spelen voor hun daden dan de zeikstralen die zeggen dat het een 'ongelukje' was, terwijl ze gewoon heel slordig waren en het gewoon lekker weg laten halen en waarschijnlijk niet eens van hun fout geleerd hebben en dit meerdere malen laten doen.
Tuurlijk zijn er situaties die écht perongeluk zijn ontstaan, maar dat lijkt me tegenwoordig zéér sterk.
Ik zit in dezelfde situatie als jij 5 jaar geleden en ben door de week gewoon thuis voor mijn zoontje te zorgen en leer thuis. 4 x per jaar heb ik examenweek en de eerste heb ik gehaald met zevens en achten.
We zijn op zoek naar ons eigen huisje, mijn vriend is 22 en werkt de hele week.
Hij is een super papa en een super partner (we zijn verloofd!)
Moet wel erbij vermelden dat ik heel veel geluk heb met vooral mijn moeder. Zij helpt mij veel en past ook op als wij bijvoorbeeld naar de stad moeten voor nieuwe megapacks luiers.
Daarnaast betalen wij alles zelf voor onze kleine.
En ja, ik weet dat er verbitterde mensen op de wereld zijn en dit alsnog afkeuren, maar ik ken meer dan genoeg mensen die 25+ zijn en t slechter voor elkaar hebben dan wij.
edit; Ik heb zelf de voogdij, hiervoor moest ik naar de rechtbank en JZ heeft onderzoek gedaan en mij een meerderjarigheidsverklaring toegezegd.
dit is niet correct. er zijn al baby's geboren met 23 weken zwangerschap die het overleefden. het is zeker niet onomstreden: http://usatoday30.usatoda(...)tiniest-babies_n.htm maar het gebeurt. het is niet zo dat er op het uur dat de 24ste week zwangerschap ingaat, er opeens een snufje ziel ingaat weet je.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe kan moord iets subjectiefs zijn?
Moord is het opzettelijk en met voorbedachte rade iemand van het leven beroven.
Een embryo van <24 weken is nog geen 'iemand', en het leeft ook nog niet.
Als de foetus levensvatbaar is mag er ook geen abortus meer gepleegd worden.
Weet ik, maar de meeste abortussen worden sowieso gepleegd voor de 15e week, dan is het nog een drolletje vergelijkbaar met het embryo van een varken.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:21 schreef simmu het volgende:
[..]
dit is niet correct. er zijn al baby's geboren met 23 weken zwangerschap die het overleefden. het is zeker niet onomstreden: http://usatoday30.usatoda(...)tiniest-babies_n.htm maar het gebeurt. het is niet zo dat er op het uur dat de 24ste week zwangerschap ingaat, er opeens een snufje ziel ingaat weet je.
dat mag je allemaal gerust vinden, maar post geen dingen die gewoon niet correct zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Weet ik, maar de meeste abortussen worden sowieso gepleegd voor de 15e week, dan is het nog een drolletje vergelijkbaar met het embryo van een varken.
sorryquote:Op donderdag 15 november 2012 11:15 schreef simmu het volgende:
[..]
dat mag je allemaal gerust vinden, maar post geen dingen die gewoon niet correct zijn.
quote:Op donderdag 15 november 2012 11:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
sorryvergeef me
iemand post iets op het internet wat niet correct is
Kvind dat je die rotte appels maar lekker moet uitbuiten hoor, gewoon alimentatie eisen van die hap.quote:Op zondag 18 november 2012 21:07 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Respect voor alle tiener-moeders! Ben oma van een 3 jarige kleinzoon en zijn moeder was 18 toen hij geboren werd.
Is het een gemakkelijke weg? Nee zeker niet, maar wel 1 die meer dan de moeite waard is.
Voor de tienervaders hier.....zo mogelijk nog meer respect!! De LUL die mijn dochter zwanger maakte, wist niet hoe hard hij weg moest rennen. En zich dan als een watje verschuilen achter zijn cultuur.
Volwassen genoeg voor sex......dan ook voor de gevolgen.
Mja ik word een beetje ongelukkig van de wereld soms.quote:Op zondag 18 november 2012 21:14 schreef MoniqueB1965 het volgende:
tja, maar dat betekend ook dat hij rechten krijgt. En dat gunnen we hem niet.
Wel een moeilijk verhaal. Laat papa maar het lazerus krijgen, maar dat betekend ook dat die kleine zijn papa niet leert kennen.
Maar ja, papa is in dit geval toch niet van plan om ook maar iets voor zijn zoon te betekenen.
Word denk ik een zoektocht op oudere leeftijd als hij daar behoefte aan heeft
Dat is in sommige gevallen zeker waar, maar wel erg generaliserend!quote:Een kind dat een kind opvoed is vragen om moeilijkheden
En emotionele schade. Dat is waar.quote:Op zondag 18 november 2012 21:33 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Moira, wat jij zegt is dus eigenlijk dat de jongen beslist of er een abortus wordt gepleegd of niet! Wil hij blijven, mag het kindje komen. Wil hij weg, dan vruchtje ook maar weg?
Dat zal een mooie puinhoop worden. Die jongens hoeven de abortus niet te ondergaan en lopen geen risico op lichamelijke schade en eventuele vruchtbaarheidsproblemen in de toekomst.
Ben jij opgegroeid zonder vader?quote:Op zondag 18 november 2012 22:42 schreef MoniqueB1965 het volgende:
er is niets mis met opgroeien zonder vader.
Kan ik me in vinden, maar ik vind nog steeds dat zwangere meisjes ook aan de toekomst van het kind moeten denken.quote:Op zondag 18 november 2012 23:02 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Nee, mijn dochter is opgegroeid zonder haar biologische vader. En er is iemand voor in de plaats gekomen die veel beter voor haar heeft gezorgd en van haar heeft gehouden dan haar echte vader ooit had kunnen doen.
Problem solved. Het zit niet in vaders of moeders. Het zit in het gewenst zijn en het feit dat er van je gehouden wordt. Dat zal voor de een iets anders zijn dan de ander, maar gewenst zijn voelt in alle gevallen goed!
Waarschijnlijk gaat een kind op een gegeven moment op zoek naar zijn/haar vader/moeder, maar een relatie met de afwezige ouder is niet zaligmakend.
Heb jij kinderen? Ben jij opgegroeid in een "afwijkend" gezin?
Een embryo is buiten de baarmoeder na 24 weken levensvatbaar.. Dat betekend niet dat hij in de baarmoeder nog niet leeft.. Je kindje is met 13 weken al compleet met vingertjes en teentjes, alleen de organen zijn niet ontwikkeld en hij moet zelf nog groeien. Maar leven doen ze al zeker welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, want zonder dat iets levensvatbaar is kan het niet leven.
Als een embryo onder de 24 weken nog niet levensvatbaar is kan het dus niet leven, en kan het ook geen moord zijn.
Als het boven de 24 weken wél levensvatbaar is kan het wél leven (hoeft niet, maar kan wel), dus dan zou het wel 'moord' zijn, maar aangezien je dan geen abortus meer mag plegen zal dat niet het geval zijn.
Beetje schoppen enzoquote:Op maandag 19 november 2012 17:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Een embryo is buiten de baarmoeder na 24 weken levensvatbaar.. Dat betekend niet dat hij in de baarmoeder nog niet leeft.. Je kindje is met 13 weken al compleet met vingertjes en teentjes, alleen de organen zijn niet ontwikkeld en hij moet zelf nog groeien. Maar leven doen ze al zeker wel
Het gaat er toch om of het kind buiten de baarmoeder levensvatbaar is?quote:Op maandag 19 november 2012 17:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Een embryo is buiten de baarmoeder na 24 weken levensvatbaar.. Dat betekend niet dat hij in de baarmoeder nog niet leeft.. Je kindje is met 13 weken al compleet met vingertjes en teentjes, alleen de organen zijn niet ontwikkeld en hij moet zelf nog groeien. Maar leven doen ze al zeker wel
Nee, er is dan nog niet genoeg spierweefsel etc ontwikkeld om dat te kunnen doen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Beetje schoppen enzo
Of dat niet?
Wat bedoel je?quote:Op maandag 19 november 2012 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Beetje schoppen enzo
Of dat niet?
Dat bedoelde ikquote:Op maandag 19 november 2012 19:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
Vanaf 16 weken zou je je kind kunnen voelen
je weet dat als je zwanger bent je met die termijn al echt wel leven voelt in je buik als moeder he? schopjes en duwtjes van een rondbuitelende baby....quote:Op maandag 19 november 2012 17:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, er is dan nog niet genoeg spierweefsel etc ontwikkeld om dat te kunnen doen.
Zodra het hartje begint te kloppen, is dat ook een 'mechanisch' verschijnsel, een spier die samentrekt, maar het pompt nog geen bloed door het lichaampje, want daarvoor is het dan nog niet ver genoeg ontwikkeld.
wb bloedsomloop heb je het trouwens ook verkeerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Foetale_bloedsomloopquote:Op maandag 19 november 2012 17:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, er is dan nog niet genoeg spierweefsel etc ontwikkeld om dat te kunnen doen.
Zodra het hartje begint te kloppen, is dat ook een 'mechanisch' verschijnsel, een spier die samentrekt, maar het pompt nog geen bloed door het lichaampje, want daarvoor is het dan nog niet ver genoeg ontwikkeld.
Iemand moet wel eerst een leven hebben voordat je het af kunt pakken natuurlijk.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Moira. het volgende:
Oke, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Kan gebeuren.
Vind 't nog steeds geen moord though
och, persoonlijk vind ik het ook geen moord wanneer je een abortus laat doen hoor. niet mijn keuze, maar ieder zn ding.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Moira. het volgende:
Oke, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Kan gebeuren.
Vind 't nog steeds geen moord though
quote:Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..
En het gaat er niet per se om of het nou een ongelukje is, het gaat erom dat je het ongeboren kind geen goed leven kan bieden en het daarom weg laat halen.
Beetje kwalijk dat je doet als of mensen die een abortus laten plegen er zo simpel over denken. Het is geen simpel proces, en ik denk dat iedereen die een abortus heeft ondergaan (dus ook het vmbo-tokkie-volk) er genoeg moeite mee heeft (gehad).
Kun je me hard en koud noemen maar als je dit risico BEWUST neemt vind ik je een egoïstisch, onverantwoordelijk persoon.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Precies, met flinke moeite kom je er echt wel. Mits de partner/verwekker ook meewerkt. En zelfs als dit niet is, maar wel met behulp van ouders, kom je er ook wel. Maar dan moet je ook écht er voor willen gaan en niet alleen WILLEN maar ook DOEN.quote:Op maandag 19 november 2012 21:17 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Ik ben in bepaalde gevallen zeker geen tegenstander van abortus, maar de beweringen
een kind dat een kind opvoed is vragen om problemen en
dat je een kind pas goed kan opvoeden als je financieel "stabiel" bent
zijn echt gewoon te achterlijk voor woorden. Erg generaliserend en slaan nergens op. Ik ken zat mensen die financieel niks te klagen hebben, maar toch met een fucked up kind zitten.
Gaat er gewoon om hoe je er zelf mee omgaat
Ik zeg toch ook dat er niet zo veel mensen zijn die abortus laten plegen die er zo over denkenquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
[..]
Kun je me hard en koud noemen maar als je dit risico BEWUST neemt vind ik je een egoïstisch, onverantwoordelijk persoon.
Nogmaals, er zijn zeker uitzonderingen, en het is OOK egoïstisch als je het kind inderdaad ECHT niets kan bieden en hem/haar wil houden omdat je t wel leuk zou vinden ofzo.
Je weet nooit het hele verhaal erachter en daarom moet je ook niet oordelen. En nee ik ben niet voor of tegen abortus, ben wel tegen onverantwoordelijke mensen die er wél over denken van "Ach boeiend, laat k t toch weghalen.."
Huh? Nee, niks? Whaha, we hebben toch een gewoon normaal gesprek? Niet zo onzeker zijnquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat er niet zo veel mensen zijn die abortus laten plegen die er zo over denken
Ik denk dat dat soort tokkies maar ongeveer 10% van de abortussen die er gepleegt worden omvat.
Ik weet niet watz jouw probleem met mij
Behalve als je geen partner/verwekker hebt die meewerkt (of financieel bij kan staan) én geen ouders die meewerken en/of financieel bij kunnen staan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:00 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
Precies, met flinke moeite kom je er echt wel. Mits de partner/verwekker ook meewerkt. En zelfs als dit niet is, maar wel met behulp van ouders, kom je er ook wel. Maar dan moet je ook écht er voor willen gaan en niet alleen WILLEN maar ook DOEN.
Ik denk jij reageert met een boze ondertoon op mijn post dus je bent boos op mijquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:04 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
Huh? Nee, niks? Whaha, we hebben toch een gewoon normaal gesprek? Niet zo onzeker zijn
Neuhh maar jij gaat in de verdediging alsof ik het over ALLE abortusgevallen heb wat dus NIET mijn bedoeling wasquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:
[..]
Behalve als je geen partner/verwekker hebt die meewerkt (of financieel bij kan staan) én geen ouders die meewerken en/of financieel bij kunnen staan.
Waarom denkt iedereen dat tieners alles door hun ouders kunnen laten doen?
Geloof me, als mijn ouders mij konden helpen en bijstaan in het verzorgen van mijn kind, had ik het nooit laten aborteren. Dat soort belangrijke beslissingen gebeuren écht niet ondoordacht hoor. In 90% van de gevallen dus.
Ahh, misverstandjequote:Op dinsdag 27 november 2012 21:08 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
Neuhh maar jij gaat in de verdediging alsof ik het over ALLE abortusgevallen heb wat dus NIET mijn bedoeling wasIk heb het echt puur en alleen over de onverantwoordelijke tiener die er heel luchtig over denkt.
Verder niets.
En noggggmaals, je weet nooit WAAROM iemand die keuze heeft gemaakt dus zou ik ook niet snel daarover oordelen.
If you wanna call it that way, YES, SIR! (Madam)quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ahh, misverstandje
Jij hebt het dus over 'the 10%' hihi
mwa het begrip geen anti-conceptie gebruiken vind ik nogal apart.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:49 schreef Tom_Joad het volgende:
Wie zo dom is om geen anti-conceptie te gebruiken moet de gevolgen onder ogen zien. Je was er zelf bij toen het gemaakt werd. Toen wist je ook wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Tenzij het om een verkrachting gaat zou ik het zelfs verplicht willen stellen het kind te houden. Er wordt tegenwoordig, op jonge leeftijd, veel te makkelijk gedacht over sex. Niet dat je moet wachten tot je getrouwd bent. Absoluut niet maar als je met je volle verstand vind dat je oud genoeg bent om te neuken zonder anti-conceptie dan zou je ook oud genoeg moeten zijn om de gevolgen te nemen.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:49 schreef Tom_Joad het volgende:
Wie zo dom is om geen anti-conceptie te gebruiken moet de gevolgen onder ogen zien. Je was er zelf bij toen het gemaakt werd. Toen wist je ook wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Tenzij het om een verkrachting gaat zou ik het zelfs verplicht willen stellen het kind te houden. Er wordt tegenwoordig, op jonge leeftijd, veel te makkelijk gedacht over sex. Niet dat je moet wachten tot je getrouwd bent. Absoluut niet maar als je met je volle verstand vind dat je oud genoeg bent om te neuken zonder anti-conceptie dan zou je ook oud genoeg moeten zijn om de gevolgen te nemen.
Zelfs met gebruik van anti-conceptie kan men zwanger worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:49 schreef Tom_Joad het volgende:
Als je de verantwoordelijkheden die een kind vergt niet aan kan dan moet je je afvragen of je wel volwassen genoeg bent om te neuken. Vooraf een excuus verzinnen als 'een condoom kan scheuren' zegt wat mij betreft al genoeg. De mogelijke gevolgen van het hebben van sex worden niet serieus genomen. Er wordt te licht over gedacht. Het is heel simpel, hoe graag wil je sex en hoe graag wil je je jeugd beleven zonder de verantwoording voor het opvoeden van een kind. Als je beide vragen met 'graag' beantwoord dan zorg je dat je alle risico's zo klein mogelijk maakt. M.a.w. je gaat aan de pil EN je gebruikt een degelijk condoom.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:13 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
mwa het begrip geen anti-conceptie gebruiken vind ik nogal apart.
Ik bedoel een condoom kan ook scheuren en straks heb je dat niet door en raak je zwanger tsja dan moet je nadenken wat verstandiger is, of om het te houden terwijl je de verantwoordelijkheden die een kind vergt nog niet aankan of dat je doet wat het beste is voor zowel het kind als voor jou
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:55 schreef Tom_Joad het volgende:
[..]
Als je de verantwoordelijkheden die een kind vergt niet aan kan dan moet je je afvragen of je wel volwassen genoeg bent om te neuken. Vooraf een excuus verzinnen als 'een condoom kan scheuren' zegt wat mij betreft al genoeg. De mogelijke gevolgen van het hebben van sex worden niet serieus genomen. Er wordt te licht over gedacht. Het is heel simpel, hoe graag wil je sex en hoe graag wil je je jeugd beleven zonder de verantwoording voor het opvoeden van een kind. Als je beide vragen met 'graag' beantwoord dan zorg je dat je alle risico's zo klein mogelijk maakt. M.a.w. je gaat aan de pil EN je gebruikt een degelijk condoom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |