abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117484637
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:37 schreef Isthea het volgende:
Ik kan er met mijn kop niet bij dat er tegenwoordig nog tieners zwanger worden. Iets met pil en condoom...
En anders lekker je benen bij elkaar houden en je piemel in de broek.
Makkelijk gezegd want geen enkele methode beschermd 100%
pi_117875520
Ik zou het kind dan houden.

Eigen verantwoordelijkheid dat ik het heb gekregen.

Daar moet ik dan maar mee leren leven.

Als het dan niets word gaat wel direct mijn gehele inkomen naar mams, vanwege die kinderbijslag/toeslag/wat dan ook, tot het kind 18 is.
pi_117878938
Al ben ik 20, abortus. Ik wil zelf geen kind, en ik ben niet geschikt als vader.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:12:10 #34
386656 songebob1993
sucses is een keuze
pi_117920524
ZELF TIENERVADER

Ik kreeg op mijn 16de tehoren dat ik vader werd
en had pas een half jaar een relatie met mijn vriendin
na dat wij het over abortus hadden gehad en de eerste echo te hebben gezien
hadden we besloten om het te houden

nu bijna 3 jaar veder kijk ik naar een prachtige dochter
en denk ik bij me zelf was het al dat gezeik problemen en de zware tijd waard?
ja zeker ik ben 19 en ik zou haar niet willen missen

daar in tegen snap ik de jongens wel die weg lopen het is niet niks
maar als je echt een stoere kerel bent neem je je vrantwoording ook
en die moeite word zeker goed beloond

woon nu samen en heb een prachtig gezin
pi_117922328
Ik zou met de moeder overleggen en toch proberen haar een abortus te laten ondergaan, mocht ze dit echt niet willen of kunnen dan moeten we eens heeeeeeel goed gaan praten over wat er allemaal gaat gebeuren als we het kind houden.
pi_117922982
Als ik mezelf volwassen genoeg vind om seks te hebben, moet ik ook maar volwassen genoeg zijn om de eventuele gevolgen te dragen en dat mormel een goede toekomst te bieden.
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:24:33 #37
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_117944732
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER

ik ben amper verantwoordelijk genoeg om altijd op werk te komen opdagen en dan wil je dat ik een fucking kind neem terweil ik kleine kinderen niet kan uitstaan?
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:02:38 #38
362356 Zertab
Your heart is unreliable
pi_118204068
Abortus.
What doesn't kill you makes a fighter.
Footsteps even lighter.
Doesn't mean i'm over cause your gone.
pi_118206068
quote:
ZELF TIENERVADER

_O_
pi_118206351
quote:
ZELF TIENERVADER

Je bent toen gelijk gestopt met school?
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:05:26 #41
387205 Raene
Nerdy & a little dirty :9
pi_118211767
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef OmgevallenFlat het volgende:
ben 14 nu, maar soms voel ik me sirieus al klaar voor een zoon, om de een of andere reden weer niet voor een dochter. Ik zou het kind houden, het overdag aan me moeder over laten en als ik uit school ben em verzorgen, naarmate hij zo oud is dat hij een gezin nodig heeft, ben ik waarschijnlijk al klaar en heb ik een diploma, en dan zou ik een eigen huis kopen. Lang verhaal :P Maar voorlopig wacht ik wel tot ik 20 ben hoor 0,0
Sirieus goed ideejjj!1
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  PR en moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:28:12 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118447679
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef OmgevallenFlat het volgende:
ben 14 nu, maar soms voel ik me sirieus al klaar voor een zoon, om de een of andere reden weer niet voor een dochter. Ik zou het kind houden, het overdag aan me moeder over laten en als ik uit school ben em verzorgen, naarmate hij zo oud is dat hij een gezin nodig heeft, ben ik waarschijnlijk al klaar en heb ik een diploma, en dan zou ik een eigen huis kopen. Lang verhaal :P Maar voorlopig wacht ik wel tot ik 20 ben hoor 0,0
Geloof me :') Als je 20 bent ben je er hoogstwaarschijnlijk ook nog niet klaar voor :')

------------
Ligt er aan in wat voor situatie ik dan zou zitten.
Ik ben niet tegen abortus en ik vind dat dat ieders eigen keus is (klinieken aborteren ook nooit zonder gegronde reden, En vanaf 24 weken is het overal in Nederland verboden, dus dat het 'moord' is is ook onzin). Maar je moet er wel voor kunnen zorgen, financieel en qua tijd enzo. Als jij je pasgeboren kindje niet alles kan geven wat het nodig heeft, of zo juist afhankelijk bent van je ouders vind ik het een juiste keuze voor velen.
Als je de tijd, ruimte, het geld (en de vader) voor/van je ongeboren kind hebt zou ik het houden.

Maar als je zwanger raakt is geen enkele optie de makkelijkste.
Als je je kind houdt raak je (financieel) afhankelijk van je ouders of verzorgers. Dan is je hele huidige leven vergooid, geen studie, geen school, geen tijd voor vrienden, enorme druk op je omgeving (vooral familie).
Als je je kind ter adoptie af staat zie je je eigen vlees en bloed opgroeien in een ander gezin (die instinctieve moedergevoelens zijn en blijven er). Voor eeuwig verbonden met elkaar, nog steeds in je hart, maar je bent niet zijn/haar 'mama'.
En er wordt ook veel te nuchter over aborteren nagedacht. Het lijkt een simpele makkelijke oplossing, vaak helaas ook wel de enige voor veel meisjes. Maar zoals ik al zei zijn er vanaf het begin al instinctieve moedergevoelens die je de rest van je leven niet meer kwijt raakt. Vroeg of laat komt het besef dat jij je eigen kindje in je buik hebt gedragen, en dat dat eigenlijk wel fijn voelde, en dat je je toch wel gaat afvragen hoe mooi het zou zijn om het geboren te laten worden (dan denk je alleen aan het positieve, niet het negatieve; de redenen voor de abortus). Het is fysiek zwaar en emotioneel blijf je het de rest van je leven bij je dragen. Dat moet echt niet onderschat worden, hoe heftig dat soms kan zijn.

Het beste (als je nog niet klaar bent voor een kind) is dus gewoon niet zwanger raken, hihi :P
Fuck the EBU.
pi_118449636
Weg laten halen. Ben nu 23. Zou het nog steeds weg laten halen.
Moet daarbij wel zeggen dat ik heel erg mn best doe om nooit voor die keuze te hoeven staan hoor.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:04:29 #44
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118454105
Een kind, een kind op laten voeden :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:35:18 #45
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_118463800
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
  PR en moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:25:14 #46
288245 crew  Moira
pi_118465696
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
Chapeau! Wat tof!
Fuck the EBU.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:26:28 #47
311254 YouKnowItsMe
pi_118465742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

Chapeau! Wat tof!
Dankjewel :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:14:38 #48
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_118474859
MTV bellen hahahaha,

Nee serieus niet erkennen dat het mijn kind is en bij haar weg gaan zoals Gino.
Eindbaas jongeh!
pi_118476958
quote:
Geweldig. _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:57:12 #50
311254 YouKnowItsMe
pi_118477002
Wederom bedankt! ^O^
pi_118477118
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:57 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Wederom bedankt! ^O^
Was het niet vreselijk zwaar? 11.gif
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:04:31 #52
311254 YouKnowItsMe
pi_118477399
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:59 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Was het niet vreselijk zwaar? [ afbeelding ]
Het is heel erg zwaar om een kleine op te voeden terwijl je naar school gaat etc. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mijn ouders en ''schoonouders'' Je moet er ook veel voor laten, je kan niet zomaar uitgaan, bij vrienden langs etc. Maar ik heb geen momentje spijt er van!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:12:08 #53
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_118480465
quote:
Respect. Ik denk dat niet veel mensen dat zal lukken, ook al gaan ze er 100% voor. Al denk ik ook dat je nooit spijt zal hebben dat je het gehouden hebt, puur omdat je dat jezelf en je kind niet aan kan doen. Je gaat natuurlijk toch van zo'n kleine houden en om dan te zeggen dat het je zou spijten is voor weinigen te verkroppen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:18:27 #54
311254 YouKnowItsMe
pi_118495709
Allereerst bedankt, en ik weet wel zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen. ^O^
pi_118537811
Als man zijnde vind ik wel dat de beslissing van abortus bij de moeder ligt. Je kan er samen over praten, maar het eind oordeel ligt toch bij de vrouw in dat geval.

Het is niet gebeurd, maar als het had gebeurd dat ik in mijn tienerjaren vader was geworden, dan zou ik wel mijn best doen om voor dat kind te zorgen, dat het kind echt een vader heeft. Maar ik zou het niet als reden zien om bij de moeder te blijven, als dat niet gaat dan gaat het gewoon niet. Voor een kind is het ook niet prettig als de ouders constant ruzie maken en ongelukkig samen zijn.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2012 @ 15:10:17 #56
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_118537864
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life :r :')
:')
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:13:11 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118537997
Ik zou het (nog) niet houden omdat ik net voor mijn afstuderen zit en omdat er nog geen man in het spel is :P Daarna, gegeven dat ik een flink inkomen heb dan inmiddels zou ik het wel houden. Ook al komt het dan een beetje vroeg.
pi_118538235
Adoptie is mischien wel beter dan abortus, als je kijkt hoe moeilijk sommige mensen het hebben met een kindje te krijgen.

Probleem is dat ze het in Nederland erg moeilijk maken voor Nederlanders om een Nederlands kind te adopteren. Ze zouden daar echt eens wat aan moeten doen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  PR en moderator zondag 28 oktober 2012 @ 20:28:17 #59
288245 crew  Moira
pi_118551551
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life :r :')
Juistem!
Over 15/20 jaar is de helft van de jongeren vader-loos en grotendeels opgegroeid bij opa en oma...

Maar zoals ik al eerder zei moet abortus zeker niet onderschat worden, het is emotioneel erg zwaar voor de 'moeder'.
Fuck the EBU.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:21:35 #60
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118559535
Anders:

Ik zou de keuze aan de vrouw laten.
Indien we gewoon voorzorgsmaatregelen (condoom, etc.) getroffen hebben zou ik een voorkeur uitspreken voor abortus, maar ik zou d'r bijstaan ongeacht wat ze besluit.
Indien we geen voorzorgsmaatregelen (condoom, etc.) getroffen hebben zou ik een voorkeur uitspreken voor het houden, maar ik zou d'r bijstaan ongeacht wat ze besluit.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')