Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook niet.
Het is levensvatbaar vanaf 24 weken, daarom hadden we toendertijd die abortusgrens op 24 weken neergezet.
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?
Ja, want zonder dat iets levensvatbaar is kan het niet leven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.
Jij stelt nu levensvatbaar gelijk aan leven...
Dat vind ik wel prima. Maar het erge vind ik dat die mensen dan dus andere meisjes/vrouwen die abortus hebben gepleegd voor moordenaar uitmaken. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd om dat soort onzinnig geblaat zat te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
Er zullen genoeg mensen zijn die vinden dat dat mormel in iemands buik gewoon leven is ook al is het niet levensvatbaar.
Nouja, als jij opeens gaat zitten zeuren om 25 weken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:43 schreef Moira. het volgende:
Dat vind ik wel prima. Maar het erge vind ik dat die mensen dan dus andere meisjes/vrouwen die abortus hebben gepleegd voor moordenaar uitmaken. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd om dat soort onzinnig geblaat zat te zijn
Ik denk dat er ook weinig vrouwen pas abortus plegen rond de 20 weken hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja, als jij opeens gaat zitten zeuren om 25 weken...
Tblijft hoe dan ook potentieel leven zogezegd.. Tis nog niet geboren verder... En onder natuurlijke omstandigheden zou het kindje ook gewoon dood gaan zou het zo vroeg geboren worden... (weet ik niet 100% zeker verder maargoed)
Hoe dan ook, is het niet erg dat het zo laat bij het eindstation beslist wordt?
Ik vind best dat uitzonderingen gemaakt kunnen worden, eventueel verder dan 24 weken zelfs.
Maar voor een gezond kindje waar niks mee aan de hand is vind ik het wel erg laat.
24 weken is overigens 6 maanden, ver over de helft dus van de zwangerschap...
Ja en dat is prima allemaal...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook weinig vrouwen pas abortus plegen rond de 20 weken hoor.
Denk dat de meesten voor de 10 weken al wel doorhebben dat ze zwanger zijn en het kind niet willen houden.
En dan is het echt nog niks meer dan een klompje cellen waar misschien nog net het hoofd van te onderscheiden valt.
Het is gewoon asociaal om een kind daar onder te laten lijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eerder zei moet abortus zeker niet onderschat worden, het is emotioneel erg zwaar voor de 'moeder'.
Huh? Waar onder te laten lijden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is gewoon asociaal om een kind daar onder te laten lijden
Dat een vrouw toegeeft om een kind te houden terwijl er geen goeie leefomstandigheden financieel en emotioneel zijnquote:
Ja dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat een vrouw toegeeft om een kind te houden terwijl er geen goeie leefomstandigheden financieel en emotioneel zijn
Dat geloof ik best, ik kan me er alleen totaal niet in inleven. Maar dat emotionele kan niet in verhouding staan vind ikquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook.
Ik ben ook absoluut niet tegen abortus.
Alleen het is wel meer dan "oh, even laten weghalen", dus de emotionele lading die eraan vastzit (voornamelijk voor de moeder) moet niet onderschat worden.
Doet het ook niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik kan me er alleen totaal niet in inleven. Maar dat emotionele kan niet in verhouding staan vind ik
Wel overduidelijk de afgelopen 3 jaar Nederlands gemist op school zo te zien.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:12 schreef songebob1993 het volgende:
ZELF TIENERVADER
Ik kreeg op mijn 16de tehoren dat ik vader werd
en had pas een half jaar een relatie met mijn vriendin
na dat wij het over abortus hadden gehad en de eerste echo te hebben gezien
hadden we besloten om het te houden
nu bijna 3 jaar veder kijk ik naar een prachtige dochter
en denk ik bij me zelf was het al dat gezeik problemen en de zware tijd waard?
ja zeker ik ben 19 en ik zou haar niet willen missen
daar in tegen snap ik de jongens wel die weg lopen het is niet niks
maar als je echt een stoere kerel bent neem je je vrantwoording ook
en die moeite word zeker goed beloond
woon nu samen en heb een prachtig gezin
Geld heb ik mij gelukkig nooit druk over hoeven te maken ( nee ben niet rijk ). Ik heb gelukkig wat financiële steun gehadquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Hadden jullie nooit problemen met geld?
Vader? Haha sorry ik ben een man, maar ik ben niet meer samen met de moeder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog wel?
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:17 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Vader? Haha sorry ik ben een man, maar ik ben niet meer samen met de moeder.
Ik wil het best wel vertellen, maar dan wel via een DM. Ligt vrij gevoelig namelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?
Gewoon nieuwsgierig hoor, je hoort bijna nooit van alleenstaande vaders, al helemaal niet op jonge leeftijd, hihi
Ben ook wel benieuwd waar de moeder gebleven isquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:02 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Ik wil het best wel vertellen, maar dan wel via een DM. Ligt vrij gevoelig namelijk.
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIMquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:04 schreef Plums het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waar de moeder gebleven is
Thanksquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIM
En deze:![]()
ik niet hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hihi allemaal DM gesprekken met YKIM
En deze:![]()
maakt niet uit hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:43 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Mijn fout, had je nog geen DM gestuurd.
Met 19 erachter komen dat je al bijna 6 maanden zwanger bent, het niet kunnen afstaan ter adoptie en nu een zoontje van 2 hebben. Dat bedoel ik ermee.quote:
Goed gedefinieerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:48 schreef Plums het volgende:
[..]
Met 19 erachter komen dat je al bijna 6 maanden zwanger bent, het niet kunnen afstaan ter adoptie en nu een zoontje van 2 hebben. Dat bedoel ik ermee.
Hierdoor ook mijn verwarring dusquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de voogdij dan? Heb jij de volledige voogdij? Zo ja; hoe komt dat zomaar? Of hou je dat liever privé?
Gewoon nieuwsgierig hoor, je hoort bijna nooit van alleenstaande vaders, al helemaal niet op jonge leeftijd, hihi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 16:04 schreef RetRy32 het volgende:
Ik zie abortus als iets verschrikkelijks en je neemt iemands leven af.Hoop troll, anders behoorlijk hypocriet..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
DIT dus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:36 schreef TheCircle043 het volgende:
dan de zeikstralen die zeggen dat het een 'ongelukje' was, terwijl ze gewoon heel slordig waren en het gewoon lekker weg laten halen en waarschijnlijk niet eens van hun fout geleerd hebben en dit meerdere malen laten doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |